MyEgo.cz - Radek Hulán webzine

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Jsme v prdeli / Barbora Poláková a David Koller

Zatím máme aspoň tu trochu svobody, že se toto může ještě zpívat.

Ale závěr je pozitvní. Nejsme v prdeli, protože to pořád můžeme změnit. Stačí nedat hlas kmotrovským a mafiánským stranám. V dalších volbách dávám hlas Svobodným, ať je konečně v České kotlině lépe. Méně vlivu diktátorského státu na náš život, méně socialistického přerozdělování (a tím automaticky i méně korupce a kmotrů), méně obstrukcí, více osobní zodpovědnosti každého člověka.

Windows 8 Release Preview vydáno

Technologie 31.05.2012

Jak si snadno koupit boty (aneb umíme 100% přehledný eshop)

Webdesign, CMS 28.05.2012

Před pár měsíci jsem popisoval vývoj eshopu TempleStore.cz. Cílem bylo udělat maximálně přehledný eshop, v němž se bude zákazníkům snadno nakupovat a budou se výborně orientovat ve více než 15 tisících položkách zboží. Tedy věc, která většině tuzemských eshopů chybí.

Když se dnes podívám na hodnocení na Heuréka.cz, takto vypadají reakce zákazníků - myslím, že cíle bylo dosaženo :-)

Přehlednost jak ji vidí zákazníci

MyWindows.cz - týden 21/2012

Tiskové zprávy 28.05.2012

Samsung Galaxy S III si nekoupím

Android 24.05.2012

MobilMania natočila pěkné video z prostředí současné Android špičky - Galaxy S III.

Na můj vkus je to pořád takové humpolácké prostředí. V českém UI telefonu jsou běžně překlepy, do aplikací vás přepíná ikona s popisem "Aplk." namísto "Aplikace" (či místo jednoduché šipky či swype gesta u WP), úděsný je mix mezi ošklivým šedočerným prostředím klasického Androidu a jásavým "aqua" prostředím Samsungu. Pak je zde nutnost používat 2 senzorová tlačítka a 1 tuhé hardwarové, přičemž tlačítko "zpět" je logičtější mít vlevo, Galaxy S III je má vpravo. Fotoaparát oproti tomu nemá dedikovanou spoušť.

Máme zde také žluto-hnědý design kalendáře, k tomu ovšem je zase ošklivá černá horní Google lišta, a poté je zde taková klasická Linuxácká (Android) kalkulačka a některé šedočerné widgety na ploše. Vše to je zkombinované jako pěst na oko. Seznam emailů je extrémně ošklivý. Zlaté Windows MOBILE v roce 2006. Zhruba tam se Android tedy dostal v roce 2012. Hm...

Dle mého osobního názoru je to škaredé a nekonzistentní. Nelíbí se mi to. Není to uhlazené a dokončené. Je to pořád (omlouvám se) designový balast.

Windows Phone v eleganci, konzistenci a designem nad Androidem vede.

Stejný pohled na to má i spoluzakladatel Apple, Steve Wozniak, který preferuje krásu a intuitivnost Windows Phone nad čímkoliv s Androidem.

Video stačilo, abych se rozhodnul že Galaxy S III určitě nebudu chtít a vezmu bílou Lumia 900. Tedy top telefon s Office sadou, skvělým 4.3" LCD s ClearBlack displayem, SkyDrive podporou v systému, Xbox podporou, FB / TW integrací, a včetně lepšího HW provedení, kde všechna tlačítka jsou senzorová a snadněji se ovládadá i veledůležitá "zpět" klávesa, protože je  ergonomicky vlevo.

Android telefon za 15 000 Kč (v podání vlajkové lodi Samsungu) je pořád takový guláš co vaří pejsek s kočičkou a zkouší do něj dát úplně vše... To bych nejedl.

 

Lenovo IdeaCentre A720

ThinkPad 23.05.2012

Lenovu se skvěle daří, zisk o 54% nahoru. A čekají nás nové extrémně zajímavé produkty s Windows 8 a multitouch s rozpoznáním až pro 10 různých dotykových bodů současně (což by mělo pro typického člověka stačit) či opravdu povedený karbonový notebook.

Facebook down

Business 22.05.2012

Tři dny obchodování a Facebook akcie si z maxima na US$ 42 (a startovací ceně IPO US$ 38) sahají níž a níž - aktuálně na US$ 31.

Dalo se to očekávat, primární úpis s P/E (poměr mezi cenou akcie a čistým ročním ziskem na akcii) na hodnotě 90 byl dost optimistický. Zaběhlé společnosti jako je Google, Microsoft a Apple mají P/E ratio na hodnotách 18, 11 a 14 (průměr trhu je kolem 14) a nezdálo se, že by právě Facebook nalezl svatý grál na razantní zvyšování budoucí ziskovosti. Poslední zprávy před IPO Facebooku hovořily dokonce o opaku.

Facebook nicméně není jediná společnost se zajímavou P/E, takový LinkedIn jej má na hodnotě téměř 700. Bublinka.

Facebook

IPO po kterém takto padá tržní hodnota akcií je tragicky špatně zvládnuté IPO.

Google dokazuje, že s obří reklamní kampaní lze protlačit i mizerný produkt - Chrome

Google 21.05.2012

Obří reklamní kampaň na Google Chrome opravdu funguje, dle nejnovějších statistik se podíl Google Chrome a IE9 zhruba vyrovnal. Reklamní agentura Google svůj "prohlížeč" (technicky tedy spíše grafickou nadstavbu nad WebKitem - bývalým KHTML z Linuxu, následně upraveným Apple) tlačí úplně všude - tisk, televize, billboardy, homepage Google.com, Google+ síť, nucené přibalování k jiným programům.

Mít Chrome je pak mezi puberťáky "in", zatímco Microsoft je "out", demode... Lidé si jej instalují jako módní záležitost, Google je reklamou přesvědčil, že jen s Chrome nebudou vypadat zastarale.

Přitom je Chrome pomalý prohlížeč (MyEgo.cz zobrazí IE9 cca 2x rychleji), má špatně čitelný antialiasing písma (téměř neexistující, Microsoft zde vlastní patenty, které Google zjevně nelicencoval) a chová se jako velký bratr (včetně špehování lidí).

Je ovšem hezky vidět, že s obří reklamní kampaní lze protlačit i takový produkt. Nadstaveb nad WebKit jádrem, jako je Chrome, přitom existuje několik desítek - ze známějších jmenujme třeba Safari či Maxthon, ty ale kvůli chybějící reklamě příliš úspěšné nejsou.

Chrome vs IE

Google má na protlačení Chrome eminentní záměr. Prohlížeč je dnes platforma, a na ní jsou navázané další služby. Proto podstupuje extrémní investice do TV reklam a billboardů pro vytváření a uvázání si fanoušků jen do svého ekosystému.

MyWindows.cz - týden 20/2012

Tiskové zprávy 21.05.2012

Jak manipulovat se čtenářem ve směru autorova přesvědčení...

V médiích mi často vadí takové to běžné "malé" novinářské špinění. Pár služeb se dá na oko vedle sebe, relativně objektivně se srovnají, ale jen u jedné se do textu zakomponuje pár "špinících" slov, které mají službu degradovat a propagovat (nevyslovený) názor či fanouškovství autora nebo ji naopak vyzdvihnou. Negativní a pozitivní konotace.

Proč to autoři mající psát objektivní texty (=nepíšící blog či fejeton, ty jsou ze své podstaty subjektivní) dělají, to netuším, nevím zda to u nich nastává vědomě či podvědomě. V IT oboru je to ale extrémně časté, najít objektivní článek je skoro zázrak.

Ukázal bych to na jednom zcela nevinném článku, napsaném opravdu nenásilně (o kterém si autor určitě myslí, že objektivní je), protože na běžných "velkých" demagogiích to vidí každý, ale zde nemusí. Ondřej Bitto zde popisuje 3 podobné cloudové služby, webová úložiště, a z textu jde usoudit, že autor je asi Dropbox fanoušek:

  • "Microsoft nechce zůstat v oblasti síťových úložišť pozadu" - proč Ondra použil slovo "pozadu" zrovna u Microsoftu? Má to podsunout čtenáři negativní konotaci?
  • "a proto vytáhl do boje také se svou alternativou" - nevytáhl, je tu dávno, a není to "alternativa", ale originální produkt. Opět negativní konotace? Ve skutečnosti zde byl Microsoftí synchronizační cloud už v roce 2008, jmenoval se a jmenuje Live Mesh, měl 2GB a pak 5GB kapacitu, a synchronizoval jakoukoliv složku. Fakta jsou taková, že jediný skutečně pozadu je zde Google, ten se svojí alternativou opravdu přišel až v roce 2012, to ale v článku zmíněno není.
  • "(SkyDrive) další výhody a negativa této služby" - negativa? Proč není slovo "negativa" zmíněno u dalších služeb, když samozřejmě také mají negativa? Opět snaha někam čtenáře tlačit?
  • "(Drobox) má výhodu v naprosto transparentním používání, kdy se data na webu a discích počítačů synchronizují v rámci vybrané složky" - a jak fungují jiné služby? Nefungují ony náhodou úplně stejně? Fungují... Proč tedy chválit za toto jen Dropbox? 
  • "(Dropbox) K dispozici je 2GB kapacita zdarma, kterou si pak můžete rozšířit na obří kapacity buď za peníze..." - a neplatí náhodou, že 7 / 25GB zdarma u SkyDrive je výrazně více, zatímco 2GB Dropboxu je nejméně ze všech? A i to placené rozšíření na "obří kapacity" je právě u SkyDrive levnější než u Dropboxu -> nechtělo by to zmínit? Není opět zvláštní, že pozitivní konotace, "obří kapacita", je uvedena právě u služby, která je nejdražší?

Obecně, ty Ondrovi věty sice přímo nelžou, ale jsou demagogicky stavěny tak, aby vznikl dojem, který si autor určil, bez ohledu na objektivní fakta a etickou novinařinu.