Ukaž svůj desktop
Pár čtenářů se mě ptalo na to, jak vypadá můj desktop, tak jsem jej nahrál na ImageShack.
Jeho koncepce je velice triviální, používám Luna Element 5 customizovaný skin pro Windows XP, žádné ikony na ploše (mám Logitech G15 klávesnici s 54 funkčními klávesami, které mám namapovány na spouštění různých programů; ikony na ploše jsou zbytečnost, stejně nejsou po spuštění jediného programu vidět), rozšířený dolní toolbar na 2 řádky (takže vidím vpravo dole neustále datum, čas a aktuální den; a celé je to snadněji ovladatelné), Reality Pyxelated 1920x1200 wallpaper a poté ještě sadu ikon Elements od Andyho.
První screenshot ukazuje prázdný desktop po startu Windows, druhý screenshot desktop při běžné práci s otevřenou Operou, WinAmpem, Trillianem, TheBat!, UltraStudiem a dalšími programy.
Pokud máte vlastní web, přidejte se a ukažte to taky! :-)
Od července se musí pořád svítit
Jak je jistě všem řidičům známo, od 1.7. 2006 začíná platit nový bodový systém (tzv. „dvanáct a dost“) pro postihování přestupků na silnicích. Osobně si nemyslím, že je nějak zvlášť dobře navržen, například získat 2 body za jízdu 51 km/h v obci při takto úžasně rychlém předjíždění na čtyřproudové výpadovce z Prahy je jednoduše řečeno vyděračské, nicméně, reálné. Policie hlídá zásadně místa, kde se hodně vybere, nikoliv nebezpečná místa.
Také se mi nelíbí postihy za „špatné parkování“, což je v centru Prahy norma, se kterou se prostě nedá nic dělat, jedině postavit více podzemních parkovišť. Řidič je v tom často nevinně, vina padá na hlavu magistrátu.
Moc fajn je naopak povinnost mít pro děti autosedačku (někteří rodiče jsou dětští skoro-vrazi, takže na to je opravdu potřeba v ČR paragraf), a povinnost pořád svítit. Ono nakonec většina aut svítí i v létě už dnes, ale ne všechny, a pokud se mezi nimi objeví jedno neosvícené, je potom téměř neviditelné. Opět, za nesvícení budou body. Nechal jsem si tedy do auta namontovat takovou malou krabičku, která mi zapíná automaticky světla po nastartování motoru (i s prací to vyjde jen na cca 1.000 Kč), protože nechci dostávat body za to, že ve spěchu vyjedu z garáže a zapomenu v parném a slunečném dni rozsvítit. Výborné je také zakázání telefonujících magorů držících v ruce telefon.
Celkově je nový zákon hodně sporný, bezesporu přispěje k extrémní korupci, policejní šikaně a represím, ale také snad mírně zklidní řidiče na silnicích. Nicméně, jsem skeptický v tom, zda bude na silnici méně mrtvých. Lidé, co neumí jezdit a havarují, většinou nejsou ti, co mírně zvýší rychlost či špatně zaparkují. Jsou to lidé, co zmateně předjíždějí, nebo jedou příliš pomalu a blokují dopravu, nenadále mění směr bez ukázání, ale nikoliv ti lidé, kteří někde na 10 minut „špatně“ zaparkují v modré zóně, protože kolem není nikde normální placené parkoviště či předjíždějí ukrutnou rychlostí 51 km/h.
Můžeme se tedy těšit především na neustále se zvyšující míru korupce. Děkujme za toto našim socialistickým zákonodárcům…
Praha 1 - bašta inteligentních lidí
Nenažraná obluda
Autor: Jiří Šatánek. Zdroj: Zvědavec.org.
Představte si na okamžik, že bych vám odebral váš mobilní telefon, nainstaloval vám náš šifrovací software SMS 007 a vzápětí vás zinkasoval. Neptal bych se vás jestli o náš produkt stojíte, jestli nechcete koupit produkt konkurenční, prostě bych vám vnutil násilím službu a ukradl peníze.
Takto funguje daň, jen s tím rozdílem, že naše šifrování alespoň funguje, služby státu dost často nefungují.
Pro ty, co nečtou dlouhé články
Vezme-li nám někdo přes náš nesouhlas peněženku, budeme - s odkazem na příslušná ustanovení trestního zákona - jeho jednání kvalifikovat jako krádež případně loupež, a při případném trestání bude jako přitěžující okolnost hodnoceno, že tak učinil v rámci jednání v organizované skupině. Pokud ovšem organizace takové skupiny dosáhne určitého stupně, nazveme tento akt daní.
Stát se chová stejně jako libovolná mafie – vyžaduje výpalné. A stejně jako v případě mafie následuje při neplacení trest. Trest dokonce následuje i v případě, že bychom snad někoho jen nabádali, aby výpalné neplatil. Naštěstí můžeme v demokratickém systému - čas od času - mezi mafiemi volit.
Je přirozené volit ty, kteří žádají nejmenší výpalné (nejsme-li ovšem mafiáni nebo masochisté).
SiN Episodes Emergence - koncept a screenshoty
Emergence je první z mnoha epizod hry SiN Eposides. Osobně mě hodně zajímá, jak tento nový „epizoidní koncept“ prodeje bude tržně úspěšný, za cca 3-4 hodiny herní zábavy jedné epizody zaplatit $19.95 (+VAT) se mi zdá totiž opravdu dost. Za dvojnásobnou cenu může mít člověk třeba Oblivion se zhruba 200 hodinami (tj. padesátinásobek) čistého herního času SiN Episodes.
SiN Episodes je technicky založen na Source enginu (a online distribuci přes Steam), takže je zde v podstatě zaručená výborná hratelnost a špičková fyzika viděná již dříve v Half Life 2. Nicméně, osobně si tuto záležitost rád nechám ujít, kupovat si 10 epizod za celkem $199.5 mi připadne již skutečně hodně cenově mimo, a myslím si, že po zakoupení a odehrání první epizody k tomuto závěru dospěje řada dalších lidí.
Tipuji si, že koncept epizod za $19.95 tržně úspěšný nebude, zájem bude od epizody k epizodě opadávat, a dojde brzy ke slevě na rozumných $9.95.
PS: hlavní negativní postava celé hry, padouch největší, se jmenuje Radek :-)
ElectroWorld, Opera Mini a 800 Kč k dobru
V Praze je dnes šeredné počasí, v centru běží maratónci (takže se nikam nedá jet, jen dvě hodiny stát v koloně), tak jsme nasedli na metro a dojeli „sockou“ na Zličín, tedy takové to „menší“ nákupní centrum za Prahou. Člověk se tu může relativně solidně najíst (pokud Vám chutná „čína“), zajít do kina, popřípadě si koupit nějaké to oblečení či elektroniku.
V ElectroWorldu jsem si chtěl koupit nové Sony autorádio, model CDX-GT300, mělo obrovský knoflík na regulaci hlasitosti (což je nejdůležitější na celém rádiu, aby to šlo prostě snadno ovládat), přehrávalo MP3, WMA, Atrac3 a mělo nutný AUX vstup na externí zdroj signálu (tedy třeba iPod, proto jsem je kupoval). Cena byla 5.490 Kč, což se mi na jeho kategorii zdálo přiměřené, ale stejně… Měl jsem povědomí o jiné ceně.
Přivolaný zaměstnanec ElectroWorldu mi říkal, že „price matching“ na kamennou konkurenci samozřejmě dělají. Prima. Stačí mít vytištěný nějaký jejich leták. Pustil jsem si tedy na svém SonyErcisson P910 telefonu Operu Mini a podíval se na AudioExpert.cz, kde shodou okolností mají to samé rádio skladem za pouhých 4.690 Kč, tedy o 800 Kč levněji.
Nutno říci, že zaměstnanci se následně do slevy moc nechtělo. Rozdíl byl příliš velký. Zkoušel se vymlouvat, že to je internet a ne kamenná prodejna. Ukázal jsem mu tedy na telefonu fotku oné prodejny. Řekl na to „hm, hm, aha“ a nechal si zavolat vedoucího, manažera prodejny. S plebsem se zjevně nemá cenu bavit. Manažer byl samozřejmě potěšen, že si může s někým promluvit, a během 10 sekund slevu 15% z původní ceny autorizoval. S inteligentními lidmi se prostě mnohem lépe jedná :-)
Mít u sebe internet, tedy být vždy online, se zjevně vyplatí (a celá věc nezabrala více než 2 minuty).
Demýtizace: NVIDIA karty umí HDR+AA
K desítkám nevýhod ATi karet oproti NVIDIA kartám (nestabilní ovladače, extrémní spotřeba, vysoká hlučnost, špatná koncepce Crossfire, neexistující kvalitní transparentní antialiasing, celkově nízká kvalita FSAA, třepotání obrazu v Crossfire režimu, celkově špatná kvalita obrazu ATi) se občas jako protiváha dává názor, že „jen ATi umí HDR+AA“. To ale není pravda. Tento článek by měl onen mýtus rozptýlit.
NVIDIA skutečně nepodporuje jednu věc - multisample AA na FP16, kdežto ATi ano. Nicméně, toto je jen jedna z mnoha cest, jak implementovat HDR + AA ve hrách. Řada výrobců her se rozhodla pro implementaci HDR + AA cestou supersamplingu (který je o třídu kvalitnější jak multisampling), popřípadě formou aplikačního zpracování FSAA či použití „bloomu“ (což vypadá úplně stejně jako HDR), a NVIDIA tyto cesty podporuje.
Takto můžeme hrát například Far Cry, Half Life 2: Lost Coast či Age of Empires III na NVIDIA kartách s HDR + AA, a to s podstatně vyšším výkonem než na ATi. Některé hry, jako je například Oblivion, HDR + AA rovnou „zakazují“ (ATi na to má sice jakýsi neoficiální patch, ale ten způsobuje tolik jiných problémů, že je vlastně v praxi nepoužitelný).
Nové hry, jako je Half Life 2: Episode One, budou rovněž používat k implementaci HDR + AA vlastní techniky, a nikoliv multisample AA na FP16. Říci, že NVIDIA nepodporuje tedy HDR + AA je nesmysl. NVIDIA podporuje 3 ze 4 možností jak HDR + AA dosáhnout, a zatím není v podstatě jediná hra, kde by tato „výhoda“ ATi byla realizována, zatímco špičkové FSAA u NVIDIA, kvalitní TPAA (antialiasing průhledných textur v téměř každé hře), nízký hluk, malá spotřeba, špičkový SLI režim, stabilní ovladače a nejkvalitnější obraz jsou oceňovány neustále.
Není tedy divu, že v absolutním high-endu (dual GPU) používá 98.37% uživatelů NVIDIA SLI, kdežto jen 1.63% ATi Crossfire řešení…
Sledovat televizi realtime je silně nemoderní
Zjistil jsem, že stále existuje hodně lidí, co sledují televizi zastarale a nemoderně v reálném čase. Tedy, pokud ve 20:00 začíná film, tak si ve 20:00 zapnou televizi a koukají na ni. Samozřejmě v tomto případě nejprve zhlédnou 10 minut neuvěřitelně hlasitě řvoucích reklam, pak je 20 minut film, a poté opět 10 minut řvoucích reklam, a tak pořád dokola.
Nechápu tyto lidi. Také se dívám občas na televizi, ale rozhodně ne realtime, zásadně s timeshiftem. Nechávám si totiž kvalitní pořady, v nichž se dá očekávat reklama (tedy všechny), nahrávat, a sleduji je později. Pokud nemáte moderní televizi s TimeShift funkcí, můžete na to použít třeba obyčejnou televizní kartu za pár tisíc Kč a počítač. Ideální je DVB-T tuner, tedy vysílání jenž je již v nativním MPEG2 kódování, protože jeho ukládání na počítač do DVD formátu zabere jen minimální čas procesoru, nic se totiž nemusí (re)kódovat.
Následně je již možné použít TimeShift a posadit se k oblíbenému filmu o půl hodiny později, s tím, že pokud narazíte na reklamu, během sekundy ji přeskočíte a neztrácíte čas se stupidní uřvanou hudbou propagující nejnovější tenkou supervložku pomocí štíhlé superženy s dokonalou pletí a kalhotkami.
Propojit počítač přes S-Video kabel na televizi není problém, a ani 20 metrový kabel nijak významně nepříznivě neovlivní kvalitu obrazu, takže pořad nahraný na počítači v pracovně sledujete bez problémů v obývacím pokoji. A dálkové ovládání se dodává skoro ke každé televizní kartě.
Jediné pořady, které sleduji opravdu realtime jsou sportovní přenosy. Ono je divné řvát „góóóól“ o hodinu později než sousedé :-)
Recenze Canon CanoScan 9950F
Canon CanoScan 9950F v ceně 10.000 Kč (+DPH) je jeden z mála plochých stolních skenerů, který kromě standardních předloh zvládá i skenování filmu či diapozitivů v high-endové kvalitě, tedy v rozlišení až 4800 x 9600 dpi. Skoro to vypadá, že se dnes už nevyplatí kupovat specializované skenery na filmy, protože produkty jako je CanoScan 9950F jsou univerzální a přitom zpracovávají film se špičkovou kvalitou.
Představení produktu
Canon CanoScan 9950F je top produkt Canonu v oblasti plochých skenerů pro zpracování i filmových materiálů. Jeho optické rozlišení 4800x9600 je doplněno schopností zpracovávat 48-bitové barvy a technologií FARE Level 3, která je účinně schopna odstranit škrábance a prach ze starých materiálů, provádět korekce barev, protisvětla a další funkce.
MOBILedit! - recenze a srovnání na Oxygen
Když jsem před týdnem recenzoval ruský produkt Oxygen Phone Manager II pro správu obsahu mobilního telefonu byl jsem v komentářích dotázán i na srovnání s českým produktem MOBILedit! od společnosti COMPELSON Labs.
Takto vypadá pohled na základní obrazovku MOBILeditu! při připojeném SonyEricsson P910i telefonu přes Bluetooth: