Synchronizace (SkyDrive, Dropbox) není zálohování, na to potřebujete Acronis
Používám SkyDrive (25GB zdarma + 100GB v ceně 960 Kč za rok) jako cloudový synchronizační prostor, recenze bude cca za týden. Synchronizace ale samozřejmě není zálohování, smazaný soubor lokálně se zcela identicky smaže ve SkyDrive. Na zálohování potřebujete třeba Acronis True Image Home 2012.
Acronis je geniální software. Používal jsem už předchozí verzi a udělal rád upgrade.
Můžete si snadno nastavit zálohování vašich dat v nějakém intervalu či dokonce realtime, včetně verzování souborů. Můžete soubory nahrávat na externí disk i do online úložiště (data se nahrávají šifrované pomocí AES vaším heslem, Acronis k jejich obsahu tedy nemá přístup). Můžete si pravidelně zálohovat celý obraz SSD na HDD, pro případ kolapsu. Můžete klonovat celé disky, migrovat větší HDD na menší SSD.
Celé se to navíc dobře ovládá, dobře to vypadá a funguje 100% spolehlivě.
Pro případ obnovy dat či klonování disků existuje na Linuxu postavená verze, kterou můžete nabootovat třeba z USB klíčenky či DVD a pracovat se zálohami.
Samotný Acronis True Image Home 2012 stojí cca 1200 Kč s DPH, online zálohovací prostor pak €50 / rok pro 250GB. Upload je velice rychlý, není problém odesílat data rychlostí 100Mbps.
Zkoumal jsem jiné nabídky a neznám lepší zálohovací řešení.
Google milovníci jsou 5 let pozadu
Připadá mi úsměvné podívat se občas na Google+ (pokus o sociální síť) a vidět tam halekání lidí, co si myslí, že jsou early adopters a geeks, protože používají Google. Vždyť je to přesně naopak... Lidé co milují Google jsou ve skutečnosti v IT zhruba 5 let pozadu (což není tak úplně chyba, ne každý rozumí IT).
Pojďme si to rozebrat:
- Google představil před pár dny Google Drive, síťové úložiště. Microsoft je nabízí v mnohem lepší podobě už od roku 2008, pod jménem Live Mesh, nově SkyDrive, konkurence jako Dropbox samozřejmě také řadu let. Google EULA je výrazně nepřátelská, SkyDrive má větší kapacitu a je levnější.
- Online kancelářská sada Google Doc těžko může funkčností konkurovat online Microsoft Office a desktopovým aplikacím. Sync dokumentu z Google Drive vytvoří jen odkaz na Javascriptové udělátko, v případě Microsoftu můžete ovšem použít shodně fantastickou webovou i super komfortní desktopovou aplikaci (Office 2010) a být produktivnější. Google se zde ani nesnaží soutěžit...
- Google před půl rokem představil svoji sociální síť Google+, která nepokrytě kopíruje Facebook, včetně velké profilové fotky, chatu vpravo a podobného layoutu. Facebook byl založen už roku 2006 a dnes má miliardu uživatelů. Google+ kromě pár "Google milovníků" nepoužívá nikdo.
- Google Talk, neúspěšný IM klient, vznikl řadu let po Live Messengeru, Skype a dalších. Používají jej zhruba 3 lidé na světě. Průkopnické ICQ netřeba zmiňovat.
- Poměrně populární email Gmail má velice nepřehledné UI, zobrazí jen pár emailů a funkčně zaostává za etalonem v této oblasti - Microsoft Exchange (na trhu už od přelomu století), fantastickým Office 365 i Hotmailem. Google Apps jsou zdarma jen pro 10 uživatelů a mají hodně ořezané funkce, Microsoft Custom Domains umí zdarma hned 500 lidí na každé doméně. Navíc správa kontaktů a kalendář je u Google jako z roku 1998, neuvěřitelně hrozná.
Google je ale nutno přiznat jedno pozitivní prvenství - masově nabídnul relativně velký (1GB) prostor zdarma. Microsoft na to zareagoval v Hotmailu prostorem rovnou neomezeným... - Google před pár měsíci spustil své Play, což není herní zóna pro děti, ale online obchod. Ten také vzniknul dlouho poté, co nákup aplikací online masově proslavil Apple (vlastní online obchod měl ještě dříve Microsoft, byť tržně nepříliš úspěšný). Google v Play drží nicméně prvenství v bezkonkurenčně nejohavnější grafice. Asi by měl konečně zaměstnat nějakého grafika.
- Současný Android 4.0, založený na upraveném Linuxu a dumpingově nabízený zdarma libovolným výrobcům mobilů, umí zhruba to co Windows Mobile v roce 2006. Akorát je tam reklama od Google a sbírání vašich dat v různých Google službách, pokud je používáte. Ve skutečnosti toho WM uměl funkčně více než dnešní Android, což byl drobný problém pro větší rozšíření - masa na to nebyla připravena a telefony byly hodně drahé.
- Google Chrome prohlížeč vzniknul jako linuxové KHTML, které si vzal a upravil Apple, nazval to WebKit, pak to poskytnul jako open-source, a následně si to vzal Google a dobastlil kolem své UI. To už bych více ocenil třeba čínský Maxthon, který programují asi 2 lidé...
Když někdo dnes miluje Google, plyne z toho jediné -> pravděpodobně konečně dospěl tam, kde náročný uživatel byl už před pěti lety.
Google je výborná a výdělečná reklamní agentura (95% příjmů plyne z reklam, na sbírání vašich dat a personalizaci reklam je Google životně závislý - a osobně jej právě proto nepoužívám), ale "nové" služby co představuje jsou typicky něco, co je dávno známo v lepší podobě.
Skoro mi připadá, že Google je naprosto neschopen inovací. Těch pár dobrých služeb co provozuje (Analytics, Youtube) koupil, jen mapy jsou jeho (povedené!) dílo, hledání naprosto pokazil "personalizací" pomocí Google+ spammingu. Zbytek je nepodařená kopie konkurence (či minimálně "inspirace") spuštěná o řadu let později.
Nová prezentace - SYNTEX.cz a SYNTEX.sk
Dvě domény, SYNTEX.cz a SYNTEX.sk, tři jazykové mutace (česká, slovenská, anglická), eshop ve dvou měnách - Kč i €, ale jen jeden redakční systém, kterým se vše opravdu snadno ovládá - MyWebdesign.cz.
Nová prezentace - HANA-KYTICE.cz
MyWebdesign.cz spustil novou prezentaci HANA-KYTICE.cz - eshop s květinovými dekoracemi, dekoracemi pro svatbu i zajištění aranžmá stolů i celých svateb.
Doporučuji si prohlédnout krásné fotogalerie. Myslím, že to zaujme nejen ženy, muži tam mohou objevit vhodný dárek :-)
Mezi Kalouskem a ČSSD. Aneb koho volit?
Následující rozhovor s Pavlem Kohoutem by si měli povinně všichni přečíst, sdílet, pochopit a podle toho také v budoucnu volit. Tedy pravděpodobně dospět k tomu, že jedno z mála možných řešení současného levicového kolapsu a soudobého nevolnictví jsou Svobodní.cz.
Více v rozhovoru: MEZI KALOUSKEM A ČSSD
Potřebujete nové kolo a nevíte jaké si vybrat?
Potřebujete nové kolo a nevíte jaké si vybrat? Zkuste novou verzi eshopu ŠTĚRBA-KOLA.cz. Jednodušší výběr, než jaký jsme pro Štěrbu udělali v MyWebdesign.cz, snad ani nemůže existovat :-)
Výborné tarify T-Mobile!
T-Mobile nabízí výborné tarify. Za 400 Kč dostanete:
- neomezené volání do vlastní sítě + 1 000 minut zdarma do ostatních sítí
- neomezené SMS do vlastní sítě + 1 000 SMS zdarma do ostatních sítí
- rychlý 3G internet s FUP až po přenesení 3 GB dat, rychlost se poté sníží na stále velice pěkných a dobře použitelných 128 kbps
- pokrytí 80% území 3G signálem
Jedná se o běžnou nabídku T-Mobile Austria.
O 100 km vedle, v Česku, je to jinak. Místní operátorské mrdky pochopitelně pokrývají jen zhruba 5% - 10% území 3G signálem (jsme datově nejzaostalejší zemí v EU) a účtují si zhruba 5x vyšší ceny.
pokrytí 3G v ČR je tragédieCo je nového v Adobe Lightroom 4?
Video podrobně popisující co je nového v Adobe Lightroom 4.
Multihosting od Active24 - pět domén za 129 Kč
129 Kč + DPH je cena, kterou vcelku běžně platíte za jednu doménu. U Active24 si za tuto cenu v rámci "Multihosting" programu můžete hostovat domén až 5, a to buď na Linuxu anebo na Windows (s MySQL i SQL Serverem). K dispozici máte 5GB prostoru celkem, 5 databází, PHP, na Windows i ASP.NET, k tomu samozřejmě FTP účty, emaily a další funkce.
Vytvoření domény
Pro tuto recenzi jsem si zvolil Windows variantu. Po přihlášení do klientského centra si můžete přidávat (až) oněch 5 domén:
Použil jsem moji testovací doménu AppleKlub.cz. Doména byla přidána během 3 hodin a emailem jsem obdržel přístupové údaje k FTP, MySQL databázi a emailům. Dobrá rychlost.
Automatické načtení sídla firmy a verifikace DIČ (VAT) pro celou EU
Minulý rok jsem publikoval krátký článek ohledně automatické načtení sídla české firmy a DIČ podle zadaného IČ z ARES XML pomocí PHP a jQuery. Uvedenou službu je možné snado rozšířit na celou EU pomocí webové služby dostupné na adrese ec.europa.eu. Tato službá má totiž veřejně dostupné WSDL a pomocí SOAP klienta ji snadno můžete dotazovat.
Zjednodušený kód produkující stejný výstup jako dříve odkazovaný skript pro ARES může vypadat takto - vstupem je dvouznakový kód země a IČ (přesněji DIČ bez počátečního kódu země, což v praxi bývá IČ):
<?php
header("Content-Type: application/json; charset=UTF-8");
$a = array();
try {
$ic = $_REQUEST['ic']; // IČ
$country = $_REQUEST['country']; // Country code
$soap = new SoapClient(
'http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/checkVatService.wsdl');
$params = array('countryCode' => $country, 'vatNumber' => $ic);
$result = $soap->checkVatApprox($params);
if (!$result->valid) {
$a['stav'] = 'DIČ '.$country.$ic.' nebylo nalezeno';
} else {
$a['ic'] = strval($result->vatNumber);
$a['dic'] = $country.$a['ic'];
$a['firma'] = strval($result->traderName);
if (!$result->traderCity && $result->traderAddress) {
$t = explode("\n",$result->traderAddress);
$result->traderStreet = $t[0];
$result->traderCity = $t[1];
$result->traderPostcode = $t[2];
}
$a['ulice'] = strval($result->traderStreet);
$a['mesto'] = strval($result->traderCity);
$a['psc'] = strval($result->traderPostcode);
$a['stav'] = 'ok';
}
} catch (Exception $e) {
$a['stav'] = 'EC služba právě není dostupná';
}
echo json_encode($a);
?>
A výstupem třeba pro Mladá fronta a.s. je takovýto JSON:
{
"ic":"49240315",
"dic":"CZ49240315",
"firma":"Mlad\u00e1 fronta a.s.",
"ulice":"Mezi Vodami 1952\/9",
"mesto":"PRAHA 12 - MOD\u0158ANY",
"psc":"143 00 PRAHA 412",
"stav":"ok"
}




