Pokud parkujete u řeky
…doporučuji Vám si to auto přeparkovat.
Soutěž o nejlepší design - uzávěrka tento pátek!
Radek Hulán tímto vyhlašuje soutěž o nejlepší design (CSS + obrázky) pro open-source redakční systém BLOG:CMS. Ceny v soutěži o design pro tento open-source produkt v GNU GPL licenci jsou dotované z mé vlastní kapsy.
Podmínky soutěže:
- předmětem soutěže je zaslání kompletního designu ve formě CSS + obrázků pro redakční systém BLOG:CMS ve verzi 4.0.0k, zde je soutěžní XHTML šablona,
- soutěžícím se může stát jakákoliv fyzická osoba, která do 31. března 2006 pošle na emailovou adresu
soutez@hulan.cz
zpracovaný design pro BLOG:CMS, - zaslaný design ( CSS + obrázky) musí být poskytnut v GNU GPL licenci,
- šablona systému (XHTML) nesmí být měněna, design musí být vytvořen pro stávající XHTML,
- soutěžící může poslat neomezený počet designů, může ovšem vyhrát maximálně jednu cenu,
- pořadatel soutěže do 7. dubna 2006 rozhodne o pořadí vítězných návrhů a rozdělí mezi výherce ceny,
- soutěžící nemají právo na náhradu jakýchkoli nákladů spojených s účastí v soutěži,
- na výhru neexistuje právní nárok,
- CSS by mělo být (nikoliv musí být) validní a musí se správně zobrazovat minimálně pro Operu 8/9, Firefox 1.5 a MSIE 6.0,
- odkazy na weby soutěžících na prvních 10 místech budou zveřejněny jako stálé odkazy na webu
blogcms.com
amyego.cz
.
Ceny pro účastníky:
- Teac MP-111 MP3 přehrávač 1024MB nebo Prestigio Aluminium USB klíčenka 1024MB (dle výběru soutěžícího)
- Prestigio Aluminium USB klíčenka 512MB
- Prestigio Aluminium USB klíčenka 256MB
Účastí v soutěži získáte rovněž dobrý pocit, že něco hodnotného uděláte pro lidi kolem, což je pocit k nezaplacení (místo syslení jen a jen pro sebe) :-)
Update 1: Na základě několika žádostí jsem doplnil XHTML šablonu o několik dalších div
a span
prvků pro snadnější a lepší grafické zpracování. Používejte tedy prosím kód z této šablony, nikoliv z instalace BLOG:CMS.
Update 2: do výše uvedené šablony byl ještě doplněn XHTML kód komentářů (stránka článku). Nejedná se o změnu současné šablony, ta je identická, ale o její doplnění o grafické prvky, které tam předtím nebyly z důvodu mého opomenutí. Děkuji za pochopení a omlouvám se za změnu…
Test šesti heatpipes chladičů CPU
V tomto testu se podívám na to, jak svoji primární funkci, tedy chlazení CPU, plní produkty od Intelu, Zalmanu, Xilence, Scythe, Thermaltake a Artic Cooling. Chladiče budou testovány na socketu 775 pro Intel, s dualcore procesorem Intel Pentium D805.
Konkrétně se testů účastní tovární chladič Intelu dodaný s procesorem Pentium D805, Arctic Cooling Freezer 7 Pro v ceně 600 Kč, Scythe SCNJ-1000P Ninja Plus v ceně 1.270 Kč, Thermaltake Beetle CL-P0086 v ceně 960 Kč, Xilence cpu-cooler xilent blade v ceně 770 Kč, a Zalman CNPS9500 LED v ceně 1.600 Kč.
Všech pět chladičů a jejich balení je vidět zde:
The Godfather - hra na Mafii
Mario Puzo a jeho Kmotr je jednou z nejslavnějších knih všech dob. Tuto knihu zná asi každý. EA GAMES si zakoupila práva na Kmotra a v podstatě přesně podle filmové předlohy udělala naprosto dokonalou hru. Pokud si v tomto roce chcete koupit jen dvě hry, rozhodně bych doporučil Elder Scrolls: Oblivion a The Godfather, a to dokonce i zarytým příznivcům žánru FPS. Bude Vás to maximálně bavit.
Pokud jste si dosud žádnou hru nekoupili, nebo „hraním na počítači“ dokonce opovrhujete, stejně si tyto hry kupte. Ono se totiž jedná o řádově lepší zážitek než koukání na The Godfather v televizi.
Hlavním tahákem hry je příběh. Doslova Vás totiž pohltí, a nebudute se ani jednu sekundu nudit. Neustálé a rozmanité akce, ochrana Dona, vybírání výpalného, a stovky dalších činností, plus Váš postup ve struktuře mafie, to je podáno nesmírně poutavě. Vše doplňují dialogy skutečných herců z filmového zpracování The Godfather.
Dobrá je i grafika (i když nikoliv excelentní, kvůli současnému vývoji této hry i pro zaostalé konzole). Zpočátku je poněkud složité ovládání, ale po hodině hraní si na ně zvyknete a bude Vám absolutně vyhovovat.
Poznámka na okraj: dle komentářů na Doupě.cz má warezová verze hry prý určité chyby v ovládání a nelze také třeba občas vystupovat z auta. Další důvod proč tedy nebýt zlodějská socka a nekrást, ale hru si koupit. ;-)
Elder Scrolls IV: Oblivion - nejlepší RPG?
Představte si dokonale zpracované RPG, které má lepší grafiku než F.E.A.R., které se ovládá z pohledu Vaší osoby, a které má tak rosáhlý příběh a prostředí, že jej příležitostní hráči budou hrát minimálně rok. Tak takováto je čtvrtá verze Elder Scrolls: Oblivion.
V ČR se začne prodávat v pondělí 27.3., pokud ale máte VISA či MasterCard kreditku, můžete si ji na Direct2Drive.com stáhnout třeba teď hned, a to v ceně $49.95, tedy cca 1,200 Kč (výborné je, že hra se poté aktivuje přes internet a nemusíte mít originál DVD v mechanice).
Zatím jsem Oblivion hrál jen asi 2 hodiny, ale už mě to naprosto dostalo. Luxusní je herní zpracování, ovladatelnost, i vlastní souboje. A mimořádně povedená je grafika, příroda, stromy, vše je tak reálné, že pokud kolem sebe vidím hromadu žlutých kytek na rozkvetlé louce, mám chuť si k nim přičichnout.
Pokud používáte NVIDIA karty, doporučuji ForceWare 84.25, kterou jsou pro Oblivion optimalizované. Osobně jsem si mohl na 7900GTX-512 kartách v SLI dovolit nastavit rozlišení 1600x1200, absolutně všechna „táhla“ ve hře na maximum (dohled, vykreslování objetků, atd.), FSAA 4x, AF 16x, a obraz nemá jedinou chybu. FPS neklesá nikdy pod 40, typicky je na 60, pro RPG tedy ideál.
Základy SQL, část 1.
V této sérii článků budu popisovat poněkud opomíjenou věc - SQL a PL/SQL syntax pro současné databáze, a to konkrétně pro opensource produkt MySQL 5.x (tedy včetně VIEWS, TRIGGERS, atd.). Řada lidí se nějak naučí programovat v PHP, ale kvalitní použití SQL pro ně zůstává záhadou. A to je velice špatně.
Osobně veškeré rozsáhlé aplikace píšu zásadně nad databází (typicky Oracle 8 až 10g). Proč? Řada činností se dá rozdělit na události, a tyto události, pokud je napíšete jako triggery a uložené procedury, není nutné explicitně volat. Ať už přistupujete do databáze z webové aplikace, z Delphi či z .NET aplikace, máte záruku, že daná akce se vždy provede. Navíc je zpracování dat nad databází mnohem efektivnější a rychlejší než tahat všechna data na klienta, tam to aplikačně zpracovat, a poté data posílat zpět k uložení na server.
Ubohá znalost SQL je dána i zcela nechutným rozšířením jedné extrémně špatné databáze, tedy MySQL 3.x a 4.x. Mírně lepší je až MySQL 5.x, nicméně, její nasazení na hostingu není zatím moc reálné, řada českých webhostingů se sotva dopracovala k MySQL 4.1.
Tolik k úvodu, a následuje první, pochopitelně nejsnazší, část tohoto seriálu.
SELECT a LEFT/RIGHT/INNER JOIN
Představte si, že máte nějaké fórum, ve kterém ja tabulka příspěvků (TOPICS) a tabulka práv uživatelů (PERMS). Pokud administrátor nic nenastaví, je tabulka PERMS prázdná a platí defaultní práva systému, pokud chce defaultní práva změnit, zapíše přes administrační rozhraní práva pro jednotlivé skupiny uživatelů do tabulky PERMS.
Cenzura!
Vždy mě pobaví, když se objeví nějaký nadutý teenager (respektive „teenager“ v širším pojetí, tak 13-22 let), a začne cosi blábolit o tom, že na WELL.DONE je cenzura. Cenzura je zásadně aktivita státu či podobného orgánu, který se tak snaží prosadit svoje politické, náboženské či jiné cíle a mocensky ovládat lidi. Soukromý subjekt nemůže praktikovat cenzuru, maximálně může tak uplatnit moderování diskuse.
Problém většiny lidí je, že nechápou pojem soukromé vlastnictví. WELL.DONE je můj web. Není Franty ani Pepana či jiného anonyma. Já na něm mám 100% práv a Franta s Pepanem 0% práv. Na svém majetku se pochopitelně mohu sám rozhodovat, jak s ním naložím.
To, že pár teeanagerů se vztahem ke zločineckému komunismu si osobuje právo nakládat s mým osobním majetkem je naprosto nehorázné… Ke znárodnění (zatím) nedošlo, i když se o to rudochové a socialisté v mnoha oblastech snaží.
Navíc je nutno říci, že publikuji veškeré komentáře, pokud jsou pravdivé, tedy i nesouhlasné. Je jich na mém webu hromada. Ale… Je mi 33 let a znám toho o 1000% více než většina ukřičených teenagerů, kteří na můj web cosi napíší a myslí si, zcela mylně, že mají pravdu. Pokud komentář není publikován a nebyl vulgární, je pro to jediný důvod - onen teenager pravdu neměl, postrádá vědomosti a znalosti, zato u něj převažuje testosteronová nabubřelost, a já nemám čas publikovat zjevně nepravdivé věci a následně je dementovat.
Problém samozřejmě je, že onen teenager se poté cítí „ponížen“ a pořvává ještě více na jiných webech, kde mu to zatím tolerují, místo toho, aby se něco nového naučil, a za 20 let byl třeba tak dobrý jako já :-)
Nemoderované diskuse na internetu jsou v podstatě zcela zbytečná věc, 99% příspěvků tvoří právě pokřik těchto teenagerů, tedy nedorostlých uřvaných „fakanů“. Průvodním znakem je rovněž extrémní vulgarita v diskusích. Skoro mám pocit, že „za mých mladých let“ té slušnosti bylo daleko více, a že současná mládež, respektive její část, je horší a horší. Fakani, co nic neumí a neznají, a přesto všude anonymně křičí, to je nešťastná moderní novinka.
Přitom takový teenager by si v reálném životě nic nedovolil, dostal by facku a utekl by, high je pouze v anonymitě internetu. Dnešní typický internetový teeanger je dokonalý zbabělec.
Pokud takovéhoto křiklouna potkáte, nebavte se s ním, pošlete mu odkaz na tento článek. I kdyby to z těchto fakanů pochopilo jen 5%, internet bude lepším místem :-)
Nová prezentace: AERCURAT.com
AERCURAT.com je nový projekt, který zahrnuje webzine (články), wiki pro správu dokumentů a fórum. Každá část má svoji unikátní grafiku a barvu. Celek je doplněn o Private Area, kde si uživatelé mohou posílat zprávy a nastavovat svoje komunikační preference, avatar, a další. Samozřejmostí je single-login pro celou rozsáhlou webovou aplikaci.
Celek je samozřejmě proveden jako validní XHTML 1.1 a optimalizován pro SEO.
Začínám obdivovat programátory Microsoftu
Vypadá to, že budeme muset začít obdivovat programátory Microsoftu. Na akci zvané Mix ‘06 mají totiž představit finální verzi internetového prohlížeče IE 7. Takto si osobně představuji vývoj, před pouhými 3 měsíci byl utvořen team IE7 a během neuvěřitelně krátké doby máme skutečně stabilní a povedenou finální verzi, která představuje více změn a inovací, než open-source kopírák Firefox stihnul za 5 let své existence.
Na tomto příkladu je dokonale vidět obrovská technická síla a převaha Microsoftu, který je schopen se svými desítkami tisíc top zaměstnanců naprogramovat „téměř cokoliv“ doslova přes noc.
Je samozřejmě škoda, že pokyn ze strany managementu na vývoj IE7 šel až po dlouhých 5 letech po vydání IE6, ve své době vynikajícího prohlížeče, dnes už bohužel beznadějně zastaralého, ale i tak je nutno uznat, že dnešní práce techniků Microsoftu nemá chybu.
Osobně si myslím, že jádro IE7 je dostatečně kvalitní již v Beta 2 verzi, veškeré moje weby s ním fungují identicky jako v Opeře či Mozille, a hacky zůstávají jen pro starý IE6, a IE7 bude znamenat jediné - utvrzení pozice Microsoftu ve světě internetu.
Shure E5c sluchátka a moje levé ucho
Když jsem recenzoval iPod Video 60GB, měl jsem k němu jen poměrně obyčejná Koss Spark Plug sluchátka (a podprůměrná Apple sluchátka). Nicméně nyní mám k dispozici Shure E5c v ceně $549 (cca 13.000 Kč, ale dají se sehnat na Amazon.com podstatně levněji, už za $377 nová). S těmito sluchátky se cena dříve recenzovaného iPodu sice skoro zdvojnásobí, ale jeho zvukový projev vypadá naprosto jinak, a to excelentně.
Shure E5c jsou totiž zázračná dvoupásmová sluchátka o hmotnosti pouhých 30 gramů, kdy každé miniaturní sluchátko obsahuje dva měniče, jeden z nich je zaměřen na basy a jeden na výšky. Zatímco u klasických sluchátek se výrobce musí rozhodnout zda bude preferovat výšky nebo basy (takový Koss typicky preferuje basy a nezvládá výšky, i proto je jeho volba hodně kompromisní), u Shure E5c prostě jeden měnič basuje a druhý si zpívá fistulkou.
Poslech na těchto sluchátkách je neuvěřitelně hebký, jásavý, průzračný, čistý, přesný, detailní.
„In-ear“ sluchátka jsou vůbec něco velice osobního a emotivního. Svět pro Vás přestává existovat, slyšíte jen hudbu kolem Vás, respektive, přímo ve Vaší hlavě. Lenka Dusilová se usídlí ve Vašem mozku a analyticky přesně podává veškeré detaily toho, co umí. Vyrovnané je celé frekvenční spektrum, od nejhlubších basů až po „neslyšitelné“ výšky.
Jsem na kvalitu audia velice náročný, a kombinaci iPod Video 60GB + Shure E5c bych si byl schopen doporučit i sám sobě. :-)