Opera je odporná firma s komunistickými manýry (update)
Osobně jsem velice alergický na komunistické (či komunismus připomínající) chování. Pokud chcete vyjádřit svůj nesouhlas s odporným chováním Opera Software ASA, která požaduje aby její dlouhodobě neúspěšný prohlížeč byl nasazen "úředním rozhodnutím" do operačního systému třetí strany (konkrétně Microsoft Windows), můžete se stát fanouškem Facebook skupiny We demand IE8 in european version of Windows 7.
Rovněž odinstalujte Opera prohlížeč z vašeho PC. Používáním Opery totiž podporujete firmu, která je dlouhodobě neschopná se prosadit, a tak se neštítí doslova komunistických manýrů proti lepší konkurenci. Stáhněte si místo toho skvělý Internet Explorer 8 a mouse gestures.
Zajímavé je, že tento krok Evropské komise a Opery nepodporuje snad nikdo (včetně uživatelů Opera prohlížeče), tedy až na pár úředníků, kteří budou inkasovat případnou pokutu.
V této souvislosti je vhodné připomenout i fiasco, které Evropská komise zažila už s Windows N, tedy Windows bez multimediálního přehrávače. Úředníci tehdy rozhodli, že Microsoft zahrnutím Windows Media Player do základní instalace Windows prý zneužívá svého postavení a znesnadňuje prodej konkurenčních přehrávačů, zejména špatného komerčního Real Player, a následně donutili Microsoft nabízet verzi Windows bez přehrávače multimédií. Je historií prokázané, že o toto úřednické rozhodnutí neměl trh zájem, Real Player stále nikoho nezajímá, nicméně úředníci si přišli na pěkných pár set miliónů €. A dnešní situace s prohlížečem je podobná.
Nabízí se i otázka, co přijde na řadu dále. Integrovaná defragmentace? Kalkulačka? Wordpad? Střih videa? Proč Microsoft, jako soukromá firma, nemůže v Evropě dodávat takový operační systém, jaký uzná za vhodné? Proč úředník rozhoduje o něčem, co trh zjevně nechce? Proč se úředník stejně nenaváží do Linuxových distribucí / Firefoxu a Appple / iTunes / Safari?
Z mého pohledu se jedná o další zásadní porušení práva na soukromé vlastnictví, což je znakem právě komunismu.
Rozhodnutí Evropské komise a žaloba Opery jde proti zájmu všech uživatelů, jedná se pouze o komunistické zneužití pravomocí nepostižitelných úředníků, kteří si podávají ruku s Opera Software ASA. Volný trh je nejlepší metoda jak určit zájmy a potřeby 700 miliónů obyvatel Evropy, ale rozhodně ne názor jednoho úředníka diktující soukromé firmě, co by podle něj měla dělat!
Microsoft je v této kauze jediný, kdo si zachoval morálku a čest. Na Evropské unii a Opera Software ASA naopak ulpěla další špína.
Související: EU Plans to Prosecute Microsoft On More Antitrust Charges Despite IE Decision
Krávy
Jela sem pasekou
a byly tam krávy.
A byly tam krávy
a bylo jich tam hodně.
A kroutily vocasem
a koukaly na mně těma svýma očima
a každá, každá z nich mi něco říkala.
Něco chtěly,
ale já sem je vůbec neposlouchala,
poněvač krávy, krávy přece pro mně nic neznamenají.
A kroutily vocasem
a koukaly na mně těma svýma očima
a každá, každá z nich mi něco chtěla říct.
Music and lyrics by Tornádo Lue.
Steve Jobs dnes vymyslel naprosto úžasný a zcela nový iPhone 3.0!
Steve Jobs, akcionáři dosazený diktátor jedné poměrně známé (leč tržně relativně neúspěšné) ovocnářské firmy, dnes osobně vymyslel a představil zbrusu nový firmware pro iPhone [jáTelefon].
Bude umět kopírovat text a posílat MMS zprávy.
Věříte tomu? Já tedy ne. To je naprostý odvaz a bomba, nikdy jsem si nemyslel, že telefon něco takového dokáže! Kopírovat text!
Někteří lidé spekulovali i o tom, že Steve Jobs vymyslel v iPhone 3.0 multitasking. Ale to byla jen lživá fáma zakládající se na obrázku vpravo, což je screenshot z Windows Mobile telefonu pod názvem Touch HD (plná verze).
Zde je nutno říci, že Touch HD telefon není dílem Steve Jobse, a proto je nezbytně nutné jej všemi milovníky ovocnářské firmy ignorovat. Tak praví slovo Boží.
První použití multitaskingu v telefonu připadne samozřejmě až na den, kdy o tom rozhodne Steve Jobs a ani o sekundu dříve.
Podle jistých informací bude právě pro iPhone dokonce nabízena i vůbec první existující navigace (Steve Jobs ji dva roky zakazoval, ale pak si to rozmyslel, a jedině tak je to od této chvíle správně). Dosavadní aplikace označované mylně jako "navigace" - jako je iGo, TomTom, Route66, Destinator, SmartMaps, OziExplorer, Garmin Mobile XT a další, existující řadu let pro Windows Mobile telefony, je nutné samozřejmě ignorovat, protože úplně první navigace může být jen ta, co poběží na iPhone. A to je TomTom! Žádné jiné navigace neexistují, to je jasné. iPhone je opět první!
Jsem moc rád, že existuje někdo tak dokonalý, jako je Apple, který nám v roce 2009 přináší takové božské funkce jako je kopírování textu a posílání MMS.
Osobně věřím i v zázrak, Steve Jobs je ho schopen, tedy že se příští rok dočkáme .... multitaskingu!
Disclaimer: autor je mimořádně spokojeným uživatelem HTC Touch HD.
„Projekt Natal“ zničí Wii i Playstation 3
Včera byl poprvé představen „Projekt Natal“, který je kódovým označením Microsoftu pro revoluční nové ovládání XBoxu 360 a způsob, jak hrát hry bez klasických hardwarových ovladačů.
Letí na vás míč? Kopněte do něj, trefte ho nebo ho prostě chyťte. Pokud dokážete hýbat rukama, nohama nebo mluvit, pak můžete spolu s přáteli rovnou naskočit a užít si zábavu s Xboxem 360.
„Projekt Natal“ je kompatibilní s jakýmkoli Xboxem 360 a zároveň je prvním senzorem na světě, který kombinuje RGB kameru, hloubkové čidlo, širokospektré mikrofony a samostatný procesor pohánějící proprietární software v jediném zařízení. Oproti 2D kamerám a ovladačům „Projekt Natal“ dokáže sledovat pohyb celého těla ve 3D, reagovat na pokyny a příkazy a dokonce rozpoznat i změnu zabarvení vašeho hlasu a emocí.
Oproti jiným zařízením není „Projekt Natal“ závislý na světle. Dokáže vás rozpoznat pouze pohledem do vašeho obličeje. Nereaguje pouze na klíčová předem daná slova, ale rozumí, co doopravdy říkáte. Můžete tak například ve hře říct, jaký secvičený signál chcete zahrát a vaši spoluhráči se už podle toho zařídí.
Osobně se nemohu dočkat, až si "Natal" koupím pro svůj Xbox 360 :-)
Nová nabídka titulů pro Xbox 360
Společnost Microsoft dnes na veletrhu E3 (Electronic Entertainment Expo) představila herní trháky, určené zasvěceným a zkušeným hráčům i absolutním nováčkům. V době, kdy je podle výzkumu NPD Group sedm z deseti hráčů připraveno za hry utratit stejné peníze jako vloni, se Xbox 360, se svým nově odhaleným portfoliem, stává jedinou správnou volbou.
Fanoušci se mohou těšit na exkluzivní tituly Xboxu 360 jako jsou “Forza Motorsport 3”, “Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction™”, “Left 4 Dead 2”, “Alan Wake”, “Shadow Complex”, “Crackdown 2”, dlouho očekávaný trhák “Halo 3: ODST” a jako překvapení i prequeal trilogie Halo - “Halo: Reach”. Aby toho nebylo málo, fanoušky potěší i “Modern Warfare 2” a “The Beatles: Rock Band.”
Windows 7 - nejmodernější operační systém se představuje
Osobně jsem moc spokojen s Windows Vista x64, podobně jako stovky miliónů jiných lidí. Microsoft v roce 2006 představil systém, který o několik let předběhl konkurenci, což mu posléze vyneslo nejen pozitivní, ale částečně i negativní publicitu.
Proč tu pozitivní? Nejdůležitější část každého operačního systému, kernel, nemá ve Vista x64 v zásadě konkurenci, od verze SP1 je mimochodem shodný s Windows 2008 Serverem, a charakterizuje jej výborná bezpečnost, dokonalá stabilita, která není nikdy narušena ani chybně napsanými programy třetích stran, podpora pro vícejádrové procesory a obecně pro nejmodernější hardware, a výborné UI. Toto jsou věci, které řada lidí ocenila. Přidejte si k tomu ještě zdarma dostupné Windows Live aplikace napojené na Live.com služby (také zdarma) a máte pro velký segment trhu vítěze. IT odborníci Vista x64 doslova milují.
Proč negativní? Někteří lidé se dva roky dozadu pokoušeli instalovat Windows Vista na zastaralé počítače s troškou RAM, jiní si je ukradli a poté nadávali (nikoliv) na nestabilní cracky, ale Microsoftu. Toto vytvářelo u části IT nevzdělané populace a -náctiletých zlodějů negativní dojem.
10 důvodů proč je Apple mnohem horší než jiné společnosti
Osobně jsem měl řadu Apple produktů - (firemně) několik notebooků, (soukromě) iPod, testoval jsem týden iPhone. Všechny jsem je nakonec nesnášel pro jejich mizernou funkčnost a různá omezení, která jsou pro Apple typická.
Tento článek by měl dát odpověď na to, proč je dle mého názoru Apple nejen nejuzavřenější existující IT společnost (aka diktatura), ale i technologicky nejzaostalejší.
Poznámka: pokud je váš názor odlišný, je to fajn, můžete si jej prezentovat na webech milovníků Apple.
1. OS X je zastaralý operační systém z přelomu století
Dobře se podívejte na následující graf, který ukazuje v prostředním sloupci architekturu Leoparda, tedy aktuální verzi OS X, a v pravém chystaný OS X 10.6:
Uvedený obrázek je z článku na AppleInsider.com. Vtipné na něm je to, že přístup do paměti v současném OS X je pouze 32bitový s +4bitovým rozšířením pomocí PAE. Tuto architekturu používal Microsoft od roku 2000, ale v roce 2006 přešel u majoritního operačního systému určeného pro desktop (Vista x64) na plně 64bitové zpracování.
Současný Leopard používá tedy 32bitové KEXTy, 32bitové ovladače a 32bitový kernel. 64bitový kernel a ovladače přinese až Snow Leopard někdy v průběhu roku 2009 (a to pouze volitelně, defaultní bude stále 32bitový kernel). Windows Vista x64 používá lepší architekturu než bude mít Snow Leopard už od roku 2006, tedy 3 roky před Apple.
Microsoft má ve Windows Vista také unikátní technologie pro bezpečnost, DEP, ochranu patchingu kernelu, SuperFetch (výrazně urychluje spouštění aplikací) či ReadyBoost, které Leopard zdaleka nezná.
Leopard je tedy svojí koncepcí v roce 2009 zhruba tam, kde byl Microsoft v roce 2000 až 2001. Pro spuštění pár miniaplikací vám to nemusí vadit, ale pro profesionální použití a multitasking na vícejádrových procesorech má Microsoft výrazný náskok.
Windows 7 - chcete se na něco zeptat jejich tvůrců?
Ve středu budu mít unikátní příležitost pohovořit si v online konferenci s produktovým teamem Windows 7, což je nadšeně očekávaný nástupce (již tak velice povedených) Windows Vista.
Pokud máte jakékoliv otázky ohledně Windows 7 přímo na produktový team Microsoftu, uveďte je prosím do komentářů - pokud budou smysluplné, přetlumočím je.
Adobe, Macromedia, odkup nebo sloučení a Ben Forta
Minulý týden se konala akce Adobe nazvaná Buducnost internetu je v RIA. Většina obsahu konference se do značné míry shodovala s akcí mnohem rozsáhlejší - Adobe Max v Miláně, které jsem se před půl rokem zúčastnil, takže to nebylo (pro mě) moc nových informací. Pokud chcete podrobnosti, přečtěte si tedy spíše ony starší zápisky.
Zajímavější byl ovšem rozhovor s Ben Forta, což je technický evangelista Adobe. Na rozhovor byli pozváni i zástupci Živě.cz a Zdroják.cz, ale nějak se jim (z neznámého důvodu) nechtělo, tak jsem s Benem u kávy neformálně pohovořil sám :-)
Adobe koupilo firmu Macromedia přesně před čtyřmi roky. Můj komentář z té doby nebyl právě nadšený - viděl jsem to primárně jako omezení konkurence a výrazné zúžení možností pro webdesignéry.
Ben Forta v té době pracoval právě jako vývojář Macromedia. Dle jeho slov se ovšem nejednalo v praxi ani tak o "násilné převzetí" či odkup, jako o sloučení dvou podobně silných firem, kdy management obou firem dostal 50:50 šanci ovlivňovat následné dění.
Po 4 letech je možné celou akci zhodnotit jako mimořádně povedenou. Sloučení (myslím si, že to je v uvedeném případě výrazně vhodnější slovo než odkup) Adobe s Macromedia se opravdu povedlo.
Adobe Flex / Air versus Microsoft SilverLight
Minulý týden jsem absolvoval školení v Adobe ČR pro Adobe Flex - programovací jazyk původně navržený firmou Macromedia a využívající jako svůj runtime běžně dostupný Flash přehrávač.
Musím říct, že jsem byl k Flexu nejdříve velice skeptický. Co si budeme nalhávat, Flash přehrávač je pro většinu lidí synonymem otravným reklam a dokonale zbytečných animací, kde hlavním prvkem animace je tlačítko "skip intro". Pokud navíc někdo dávno zkoušel tragický ActionScript 1.0 ve Flashi a jeho "programování" v keyframech, nebude mít asi zájem ani o Flex. Ale měl by mít!
On je totiž Flex a ActionScript 3.0 dnes úplně někde jinde. Líbí se mi.
ActionScript 3.0 možná není tak dokonalé řešení jako možnost výběru z C#, Visual Basicu, IronPython či IronRuby v SilverLightu 2.0, ale je to přesto moderní objektový jazyk s většinou vymožeností, které znáte z C# či Javy.
Rovněž Eclipse (na kterém je postaven vývojový nástroj pro Flex nazvaný Flex Builder 3) je velice slušné vývojové prostředí, které příliš nezaostává za etalonem, tedy Visual Studio 2008. Visual Studio 2008 je sice stále lepší nástroj pro vývoj (s integrací na Blend 2.5), ale s Flex Builderem 3 se dá pracovat také velice dobře.
Flex, tedy kombinace MXML a ActionScriptu 3.0, si získal mé sympatie.
Flex s MXML a C# s XAML mají hodně společného
Obě technologie Microsoftu a Adobe nejsou tak odlišné pro vývojáře, jak by se na první pohled mohlo zdát. Například takto zapíšete nové tlačítko ve Flexu se zavoláním "kliknuto" události:
<mx:Button id="jméno" click="kliknuto(event)" />
A takto v SilverLightu:
<Button x:Name="jméno" Click="kliknuto" />
A takto implementujete danou metodu v ActionScriptu 3.0:
private function kliknuto(event: MouseEvent):void { // do your stuff }
A takto v SilverLightu:
private void kliknuto(object sender, RoutedEventArgs e) { // do your stuff }
Zásadní odlišnosti? Naopak, základní věci jsou v C# a XAML versus ActionScript 3.0 a MXML až pozoruhodně podobné.