Hry co mě baví (PC)

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Hry co mě baví (PC)

Hry na PC 13.02.08

Hraní na 30" LCD je ohromující zážitek. Celkové vtažení či ponoření se do hry výrazně stoupá, protože kam se člověk podívá, tak vidí jen podrobně zpracovaný herní svět. Zajímavé je, že jedna NVIDIA 8800GTX karta na Vista Ultimate x64 stačí na libovolnou současnou hru i v tak extrémním rozlišení jako je 2560x1600, a to na max detaily (kromě Crysis, který je zjevně koncipován hratelně v tomto rozlišení až na karty další generace).

Protože jsem tento týden doma na antibiotikách, ale nechce se mi 100% času ležet v posteli, tak si hraju. Osobně mě baví hlavně RTS strategie a RPG hry, ale občas nepohrdnu ani dobrou FPS (zvláště pokud je graficky tak dokonalá jako Crysis pod DirectX 10).

Zde je malý seznam toho, co osobně považuji za nejlepší herní zábavu.

Zaklínač alias The Witcher

Zaklínač je úžasná hra. Zpočátku máte sice pocit, že to není skutečný RPG žánr, ale spíše FPS, protože musíte klikat z příšery na příšeru, měnit styl boje (rychlý, silný, skupinový) a zabíjet je, ale po čase si na poněkud zvláštní a relativně složitý styl boje zvyknete, získáte v řadě oblastí "vylepšení", začne vás bavit příběh, který tam opravdu je, a bude těžké se od hry odtrhnout.

A s patchem 1.2 je vše mimořádně rychlé, ať už nahrávání, tak rychlé ukládání. Hru jsem začal hrát už v listopadu po jejím vydání ve verzi 1.0, ale po pár hodinách jsem toho nechal. To byla ovšem velká škoda, verze 1.2 je stabilní a zážitek z hry se neustále prohlubuje, jak člověk poznává nové lokace a zápletky.

Zpočátku mi také silně vadil dabing hlavní postavy, je zcela bez zájmu, bez emocí, a nemá v sobě sílu, ale i na to se dá zvyknout. A ostatní postavy jsou naštěstí dabované skvěle.

Oblivion

Toto velkolepé RPG, vydané v roce 2006, a dále doplněné přídavkem Shivering Isles, je nesmrtelné. S texturami od Qarla verze 3 se jedná o grafické orgie, které jen tak něco nepředstihne a dialogy v Shivering Isles jsou mimořádně zábavné.

Na 8800GTX se dá Oblivion hrát i se zapnutým antialiasingem (přes ovladače), a s použitím HDR. Oblivion možná není pravověrné RPG, je více "komercializován", ale množství lokací, neomezený pohyb po obrovském prostoru, rozsáhlá města, jeskyně, lidé s příběhem, knihy, to můžete prozkoumávat snad stovky hodin, a to i po dokončení hlavní dějové linie.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Gothic III

Gothic III je další úžasné RPG, které jsem už popisoval. Podobně jako u Oblivionu zde naleznete mimořádně rozsáhlé lokace, obrovské množství příběhů a úkolů, lidi i monstra, dobře zpracován je vývoj postavy.

Je těžké hodnotit zda je Gothic III lepší než Oblivion, ale oproti standardní verzi Oblivionu asi ano. Jenže Oblivion má zase k dispozici obrovské množství modů a velice silnou komunitu, a tím své případné nedostatky více než vynahrazuje (mody mohou kompletně ovlivnit celou hru).

Každopádně veškeré tři zmíněné hry jsou nesmírně zábavné, jen je na ně potřeba velké množství času, který člověk běžně nemá.

Neverwinter Nights 2

Neverwinter Nights 2 je záležitost na dlouhé zimní večery, kdy nemáte co na práci. Rád bych měl tak velké množství volného času, abych se tomu mohl věnovat. Toto příběhové RPG vypadá mimořádně zajímavě, a spousta lidí mi jej doporučovala, ale zatím jsem s ním strávil jen pár hodin.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Rise of Nations: Rise of Legends

Rise of Legends již není RPG, ale real-time strategie (RTS), která u nás možná není moc populární, ale osobně se mi líbí více než Supreme Commander či klasické tahové strategie jménem Age of Empires III a Civilization IV. Druhá podobná hra, Command & Conquer 3 Tiberium Wars, je ještě propracovanější, ale Rise of Legends hraju dlouho, a dá se tomu věnovat jen hodinka, což si člověk najde poměrně často.

Pokud si chcete koupit RTS, doporučil bych právě Rise of Legends a Command & Conquer 3 Tiberium Wars.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II

Hra založená na populárním filmovém eposu (založeném na populárním knižním eposu) je opět obdobou real-time strategie.

Osobně moc nemusím strategie založené na motivu WWW II, zabíjet skřety a bojovat za elfy je mnohem zábavnější než střílet do "skutečných" lidí. Hra je svět fantazie, nikoliv simulace reálného života, a i proto se mi více líbí hry "neskutečné" než ty snažící se neuměle simulovat reálný svět či dávno proběhlé historické události.

Crysis

Crysis je těžké doporučit každému, přesto tu je. Ve "vysokém" nastavení a rozlišení 2560x1600 je to hra zcela nehratelná (15-20 FPS), musíte si nastavit 1920x1200 a spolehnout se na resampling monitoru, což v případě Dellu 3008WFP vypadá naprosto excelentně. Nevím, zda bych hrál Crysis pokud by model světa nebyl takto ohromující, protože FPS mě moc nebaví, ale on je. Na internetu se dají nalézt fotografie skutečných míst a renderingu z Crysis, a v řadě případů vypadá screen z Crysis reálněji než ta fotka.

Crysis je i na střední obtížnost složitá hra (alespoň pro takového občasného hráče FPS jako jsem já), není to primitivní střílečka typu Doom 3 či Quake 4. Je to spíše výzva :-) Pokud ale máte něco horšího než NVIDIA 8800 či Radeon 3870, tak na ni zapomeňte.

Technicky / Vista x64 a hry

Windows Vista x64 je dnes nejen nejlepší operační systém nejen pro práci (absolutní stabilita, rychlost), ale i pro hry. Dnešní moderní hra na 32bitovém operačním systému totiž začíná narážet na limit 2GB, který je přidělen jednomu procesu (dá se zvýšit na 3GB pomocí přepínače v boot.ini, ale to vám na 32bitech moc nepomůže), což 64bitový OS řeší, i pro 32bitové procesy totiž přiřazuje (maximálně možných) 4GB RAM.

Hry, které na Windows XP tedy mohou padat na nedostatek paměti, jako Zaklínač či Supreme Commander, běží na Vista x64 naprosto skvěle, stabilně a rychleje.  Rovněž NVIDIA má pro Windows Vista výborné ovladače, které v ničem nezaostávají za několik let laděnými ovladači pro Windows XP.

Nakonec, veškeré tyto hry na Vista x64 fungují 100% a bez jakýchkoliv problémů. Chcete-li pracovat a občas i hrát, Vista x64 mohu jedině doporučit (samozřejmě minimálně s 4GB RAM).


Komentáře

  1. 1 Mašita Ondřej 13.02.08, 01:02:30
    FB

    Uznávám, že Crysis je suprová hra, ale přijde mi, že grafika je tak skvělá na úkor hratelnosti, ale je to asi subjektivní názor. Ačkoli slyším často opak, na Win Vista mi hry běží lépe a navíc v DX10. Mimochodem, hrál jsi někdy World of Warcraft ? Měsíční poplatky můžou odradit, ale ta kvalita za to stojí. 10 mil. lidí je toho důkazem :)

  2. 2 Martin Macek 13.02.08, 01:02:40
    FB

    Peknej seznam her... Souhlasim hlavne s Oblivionem, ten jsem si nainstaloval pred zkouskovym a pak jsem byl rad, ze mne nevyhodili :-) Co se tyce Crysis, tak u tehle hry mne nesmirne vytaci, ze kdyz budes delat benchmark na stejnym HW, ale jinych OS, tak FPS budou vypadat nejak takhle XP > Vista x86 > Vista x64. Tyhle rozdily se jeste vic prohlubujou s SLI, takze s 2x 8800GT v SLI se ta hra obcas nedala hrat ani na High v 1920x1200. Zajimavej je fakt, ze po startu hry a loadu slo vsechno nadherne plynule a az potom se zacalo nesmirne trhat (treba finalni bitva na letadlovce, kterou jsem loadoval asi 5x a s kazdym loadem byly FPS nizsi). Po restartu zase vsechno v pohode. Proste na Crysis mne stve hromada systemovych chyb, jinak hra je to super.

  3. 3 Antonín Chromý 13.02.08, 01:02:53
    FB

    Age of Empires III nejsou tahovou strategií, ale klasickou RTS, kterou ale poněkud v mých očích sráží rádoby přidaná hodnota v podobě hlavních měst a jakýchsi balíčků karet. Zlaté skvělé Age of Empires II (mimochodem pod Vista Ultimate 64bit funkční).
    Škoda opomenutí Company of Heroes, které ale podle obrázku také vlastníš. Podle mě jde o naprosto nejlepší RTS počin za poslední dva roky. Ale je pravda, že mě se naopak válečné a WWII hry líbí. I když brát tuto hru jako simulaci něčeho...to nejde - pořád je to jenom hra - i když založená na historických reáliích.
    Witcher nemá chybu, ale nevím jestli si měl možnost (a čas) přečíst něco od Sapkowského - celý ten svět je úžasný a až mrazivě reálný.
    Z Oblivionu mám tak trochu strach, nezkoušel jsem ho, protože FPS pohled podle mého názoru do RPG nepatří, ale třeba mu ještě šanci dám.

  4. 4 Pavel Kouřil 13.02.08, 02:02:30
    FB

    Taky ležím doma s práškáma. :) Akorát já teda hraju Doom II a Advance Wars, no.

  5. 5 Ondra K... 13.02.08, 02:02:37
    FB

    Osobně hraju jenom Solitaire, ale poslední dobou začínám přemýšlet, že zajdu do obchodu a koupím si Crysis. Jinak přeji brzké uzdravení ;-)

  6. 6 Onecar Raceno 13.02.08, 03:02:45
    FB

    [5] Tak to bude opravdu rozdíl jako nebe a dudy. Abys z toho přívalu adrenalinu nezkolaboval ;-).

    K článku: Zaklínače jsem dohrál a na novém PC ho plánuju dohrát znova (tentokrát za Veverky), Neverwinter Nights 2 dostanu k 8800GTS 512MB takže to zkusím taky, Crysis jsem dohrál taky a plánuju ho dohrát znova na Delta obtížnost (na Střední to nebyla moc velká výzva) LotR: TBfME mám taky a je to super hra, no a na Oblivion se pomalu chystám (akorát budu muset nějak sehnat ty mody, snad se v tom zorientuju).

  7. 7 Martin R 13.02.08, 03:02:55
    FB

    Myslím že je náročnost Crysis trochu mystifikována.. Dohrál jsem to s nVidií 6800 + Q6600 na střední detaily a rozlišení 1280x1024 a nemůžu říct, že by se hra sekala. :) Jinak hezký výběr...

  8. 8 Porsche Design 13.02.08, 04:02:55
    FB

    Většina her, které jsi tady napsal, jsou hry hratelné stále dokola a do umření. RPG a RTS hry nemám rád takže u mě by tam byl na prvním místě Test Drive Unlimited, a pak jednorázovky typu Crysis, Kane & Lynch, Bioshock, tedy střílečky. Souhlasím, že Crysis je příliš náročný, tím spíš že nachytal 8800GTX.

  9. 9 Radek Hulán 13.02.08, 04:02:57
    FB

    [8] BioShock je naprosto úžasný, ten jsem dohrál celý.

    [7] a jak prosím souvisí (graficky hodně špatné) střední detaily s vysokými a více než 3x vyšší rozlišení 2560x1600 s 1280x1024? To je zcela jiná hra ;)

  10. 10 Vít Voseček 13.02.08, 05:02:26
    FB

    Dobrý den můžu se zeptat jak jste rozchodil G3 na vistach 64 bit mě to nejde ačkoli mám originál mohl byste prosím poradit děkuji

  11. 11 nula 13.02.08, 05:02:40
    FB

    [1] Rád bych upozornil na další, dle mého názoru nejlepší MMORPG .. EverQuest II ... WoW je hra velmi jednoduchá, se žánrem MMORPG nemá mnoho společného (na PvP serverech nutnost souhlasit s duely, v podstatě neexistující craft apod) ...

    Oproti tomu EQ nabízí neuvěřitelně rozsáhlý svět s naprosto jediněčným systémem rozvoje postavy, rozvoje tradeskill a adventure zkušeností ... komu se nelíbí hrát na PvP serverech kde PvP je opravdu PvP (tedy když vidím nepřítele, ůtočím ať on chce nebo ne) může hrát na PvE serverech (tedy v podstatě stejně jako LOTR) jen s tím rozdílem, že EQ2 mi přijde daleko "rozbředlejší obsahově" a subjektivně i lépe graficky zpracovaný než mnohem novější LOTR .. v každém případě doporučuji alespoň jeden měsíc vyzkoušet, rozsáhlejší a promyšlenější MMORPG dle mého názoru v současnosti neexistuje (cca 20 ras a 24 povolání vám žádná jiná hra nenabídne)

  12. 12 Radek Hulán 13.02.08, 05:02:43
    FB

    [10] Gothic III normálně funguje. Nainstaloval jsem hru, pak Community Patch 1.6 a spustil ;) Fakt to není složité.

    http://www.gameupdates.org/details.php?id=2193...

  13. 13 Nemecek Jan 13.02.08, 06:02:06
    FB

    co sa tyka RPG, tak ich mam tiez rad a mame rovnaky vkus. Hlavne LotR a Warcraft (i ked je to skor RTS s prvkami RPG).
    FPSkam tak moc neholdujem, lebo su casto len o grafike.
    Inak odporucam velmi Knight of the temple 2 a Conan the dark axe (od Cauldronu).

    ospravedlnujem sa, ze pisem bez diakritiky :)

  14. 14 Vít Voseček 13.02.08, 06:02:17
    FB

    [12] Velice děkuji za odpověd na patchi 1.5 nešlo.

  15. 15 Radek Hulán 13.02.08, 06:02:23
    FB

    [15] ale šlo, normálně to běželo i s 1.5 a 1.52 patchem. Starší jsem netestoval. Bylo jen třeba intstalovat Tages x64 driver, protože Gothic III má vzhlem k době vydání v sobě jen x86 verzi.

  16. 16 Marek Fišer 13.02.08, 06:02:51
    FB

    Tyhle malé subjektivní textíky mám raději než mega-recenze na Tiscali, nemluvě o BW/Doupě nesmyslech. Obejdou se bez vaty a šetří čas. Jen místy přísnější měřítka + menší důraz na vizuálno by neuškodily... ;)

    Za nejzajímavější z daného hloučku považuji Zaklínače. I když NWN2 bude zajisté taky poctivej kus práce, když na tom makal můj oblíbenec J.E. Sawyer. ;)

  17. 17 Jakub Fojtl 13.02.08, 08:02:24
    FB

    A co konzole? Ta závorka PC jakoby říkala, že příjde další seriál pro X-box či Wii nebo PS3 :) Osobně si ale myslím, že konzola je zbytečná, využil bych asi jen Wii a to jen na pár her. Hry pro PC na highendu jsou mnohem hezčí a lépe ovladatelnější.

  18. 18 Radek Hulán 13.02.08, 08:02:34
    FB

    [18] pokud člověk má výkonné PC, nemá dle mého názoru konzole smysl. Výběr her je menší (zvláště v oblasti RPG a RTS), nedají se modovat, rozlišení je výrazně nižší než 2560x1600, a ovladatelnost také hapruje (jen gamepad, na PC mám kromě toho i myš a klávesnici).

    Chvíli jsem uvažoval o Playstation 3, zejména kvůli Blu-Ray mechanice, ale pak jsem si za 6.000 Kč + DPH koupil LG GGW-H20L, tedy Blu-Ray čtečku/vypalovačku (plus DVD-RW, CD-RW, HD-DVD ROM), a přestal jsem to řešit.

    Her, co nejsou na PC a jsou PS3 moc není. PC jsou pořád na hraní taková "vyšší rasa" ;) Na PS3 mě zaujal třeba Burnout Paradise, ale na PC jej více než dobře nahradí Flatout2, Driver:Parallel Lines, Need for Speed Carbon, Need for Speed ProStreet, Test Drive Unlimited či úžasná TrackMania United.

  19. 19 Porsche Design 13.02.08, 09:02:09
    FB

    [19] Konzole vydrží déle než počítač, který musíte upgradovat nebo zcela měnit, kvůli novým, hezčím a náročnějším hrám. Hry se během jedné generace konzolí neustále zlepšují, vývojáři se učí pracovat s novou architekturou, kdežto architektura PC je léta známá, jen se vylepšuje, ale nemění se tak zásadně jako s příchodem nových konzolí. PS3 je výkonnější než Xbox360, přesto vývojáři vytěží z PS3 nižší výkon a obě konzole mají ještě rezervy a PS3 největší. Odpadají potíže spojené s nejednotným hardware a software PC. PlayStation3 vám vydrží pět, šest let, za tu dobu vystřídáte několik konfigurací PC.

  20. 20 Radek Hulán 13.02.08, 09:02:17
    FB

    [20] ano, konzole vydrží déle. Ale zase jedna hra stojí 1500 Kč, zatímco na Steamu jsem o Vánocích koupil 7 fantastických her v balíčku za cenu 680 Kč (na PS3 by to bylo 10.500 Kč). To co ušetřím na grafické kartě prostě na konzoli vrazím do předražených her...

    A navíc si nemohu zahrát RPG pecky jako Zaklínač či Gothic III (a mnohé další).

    Konzole má určitě své místo na trhu, ale pokud má člověk výkonné PC, je konzole jednoznačně horší. Pokud má průměrné PC či nechce upgradovat, a nestýská se mu po PC-only hrách, pak má konzole smysl. Ale jak jsem psal, díky ceně her pro PS3 moc neušetří. Navíc potřebuje HD televizi (či 30" Dell monitor) za min 50.000 Kč ;)

  21. 21 Jirka Jirout 13.02.08, 10:02:10
    FB

    Nezkoušel tady někdo na 8800GTX X-Plane 8 nebo 9? Zatím jsem prostě neviděl sestavu, ať už PC nebo Maca, na které by to na max detaily chodilo jinak než jako slide show :-( Přitom RAM je dost (4GB+), na hlavní procesor to zase tak náročné není, nepomohou ani disky v RAID 5.

  22. 22 Vít Voseček 13.02.08, 10:02:11
    FB

    [16] To ja zas nevim nejsem žádnej velkej počítačovej odborník ale jinak děkuji za Rady

  23. 23 Zdeněk Princ 14.02.08, 12:02:10
    FB

    Měl bych takovou všetečnou otázku. Ještě než jsi změnil tu fotku u "Prvních dojmů z 30" Dellu" za jinou, ze dne a očividně ve větši kvalitě, vedle sluchátek byl vidět (teď už jen z části) X360 ovladač. Máš přeci jen, třeba z nudy, Xbox, nebo sis koupil ovladač pro hraní některých her na PC?

  24. 24 Radek Hulán 14.02.08, 12:02:49
    FB

    [25] ano, je to XBox 360 wireless ovladač (plus USB receiver), a je skvělý na hraní her dělaných primárně pro konzole, jako je Lost Planet. Ale používá se i na závodní hry, od TrackMania United, až po Testdrive Unlimited, skvěle se s ním hraje ve Flatout2.

    Je to opravdu dobrý gamepad.

  25. 25 Mašita Ondřej 14.02.08, 09:02:10
    FB

    [11] Nemůžu souhlasit, WoW je vůdce MMORPG, podle toho co píšete je jasné, že jste ho nikdy pořádně nehrál a nevíte o čem je řeč.
    Jinak ještě k tématu: PS3 doma máme a můžu říct že vcelku není moc o co stát, jsem fanda strategií a MMORPG, tyto dva žánry si prostě nejlépe vychutnám na PC a to je prostě fakt, vzhledem k tomu, že PC mám předně na práci je pro mě spuštění hry otázkou několika málo sekund, místo abych se musel přemisťovat k černé krabici a dalšímu monitoru. PC je podle mne stále pohodlnější(lepší) a ve výsledku i levnější(cena her).

  26. 26 René Kliment 14.02.08, 04:02:51
    FB

    Nevím, jestli je někdo taky takový, ale já se dokážu na dvě hodiny zabavit Sudoku bez problému a nepotřebuji ani takovouto skvělou hru, jako jedna z výše zmíněných :-D

  27. 27 Jan Deever 15.02.08, 07:02:39
    FB

    No, Radku Huláne, jako chudý student nemohu výběr her než závidět, stejně tak třicetipalcový monitor ... Tolik však vím, že Age of Empires III rozhodně není tahovou strategií, jak uvádíte ve svém článku. opravte si chybku, vzniknuvší zřejmě spojením s Civilization IV, která tahovkou opravdu je. ;-)

    S přáním krásných herních zažitků

    D.

  28. 28 Luboš Nový 15.02.08, 08:02:46
    FB

    Mmmmm.. to já.. vlastně já i má paní.. jsme počali ujížděti na stařičké hříčce Pharaoh. Na 24" monitoru vzhledově příšerné.. Ale závislost přesto generující.

  29. 29 Kamil 29.03.08, 03:03:35
    FB

    Diskusia tu už asi skončila, tak len poznamenám, že som si prešiel Crysis, Bioshock a ďalšie hry z výberu v článku, ale znova si zahrám len Call of Duty 4 - skutočná atmosféra a príbeh hry, hoci trocha kratšie. Už som ani neveril, že mi niektorá hra pripomenie staré dobré herné časy ..