Používáte Google? Pak nerozumíte IT

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Používáte Google? Pak nerozumíte IT

Google 13.01.10

V ČR se někteří lidí mohou doslova zbláznit z Google. Většinou proto, že mají málo informací a neví, že Microsoft či další firmy nabízí mnohem lepší služby.

Pojďme se podívat na pár prostých fakt o zdarma dostupných službách obou firem:

  • Webové úložiště: Nově představený Google Drive nabídne prý zdarma 1GB prostoru. To je směšné. Microsoft nabízí už více než rok zdarma SkyDrive s 25GB volného místa. Navíc pomocí aplikace Gladinet si tento prostor namapujete jako disk ve Windows.
  • Email: Pár lidí také používá Gmail se starým IMAP protokolem. Nabízí kapacitu jen 7GB a neumí sync kontaktů s Outlookem (zcela klíčová věc pro email; u Google jen v placené variantě). Microsoft Live (Hotmail) email s moderním MAPI má kapacitu 500GB, tedy 71x větší než Gmail, a umí i sync kontaktů na váš Outlook přes Outlook Connector, plus nabízí zdarma vynikajícího emailového klienta Windows Live Mail. Vše je pochopitelně integrováno na kalendář a úkoly, protože řada emailů představuje právě úkol.
  • Instantní zprávy: Někteří lidé pro komunikaci používají Google Talk (Jabber). Směšné. Windows Live Messenger má výrazně více funkcí, spolehlivé audio i video hovory, sdílení a přenos souborů, podporu pro fotogalerie a je integrován na další služby Microsoftu.
  • Vlastní doména: Máte omezený Google Apps Standard na vlastní doméně? Zase chyba. Microsoft Live Custom Domains nabízí zdarma vedení neomezeného množství vašich domén (i firemních) a ke každé až 500 emailových schránek (s 500GB pro každou pro emaily a 25GB SkyDrive úložiště) zcela zdarma. Pokud vám nestačí 500 schránek, můžete požádat o další.
  • Synchronizace souborů: Google nemá vůbec nic, Microsoft má skvělý Live Mesh s 5GB webového úložiště zdarma a syncu libovolných složek ve vašem PC mezi libovolným množstvím uživatelů.

Používáte Google pro jiné služby než je hledání a reklama? Pak prostě nerozumíte IT.

Nicméně to je zcela v pořádku, důležité je, že jste spokojeni. Fakt!


Komentáře

  1. 1 František Šitler 13.01.10, 06:01:48
    FB

    Dovolil bych si nesouhlasit. Člověk, co si neumí vybrat nerozumí IT. Pokud někomu Google vyhovuje, proč jej nepoužívat? 500GB využije málokdo, sync kontaktů taktéž (většinu zajímá jen mít kontaktu v programu na PC). Tím méně spoustu lidí zajímá nějaký kecálek či kalendář. Chtějí jen napsat email nebo jej přijmout. Tam Google problém nemá.

  2. 2 Tomáš Šůstek 13.01.10, 07:01:03
    FB

    Google umí sync kontaktů i kalendáře. Alespoň s WM telefonem.

  3. 3 Radek Hulán 13.01.10, 07:01:03
    FB

    [2] s Outlookem rozhodně ne, jen v placené variantě, viz "Requires Google Apps Premier or EDU Edition" (plus je to další zbytečný program navíc):
    https://tools.google.com/dlpage/gappssync...

    U Microsoftu vše funguje zdarma a rychle díky Outlook Connector.

  4. 4 Pavel Šimek 13.01.10, 07:01:08
    FB

    Používám Gmail s webovým rozhraním, jedinou synchronizaci kontaktů mám s iPhonem a ta funguje. Pracuju v jedné z oblastí IT, nejsem novinář ani konzultant v oboru kancelářských aplikací, takže opravdu nevím, proč bych si měl dát na čelo nálepku "nerozumím IT" z toho důvodu, že osobně nepoužívám službu, která je ve všech parametrech vždy aktuálně na absolutní špičce.

  5. 5 Václav Liška 13.01.10, 07:01:16
    FB

    Pro mnoho lidí jsou MS služby určitě lepší volbou, ale dovolím si tvrdit, že ne pro většinu.

    Webové úložiště:
    Souhlasím, že v úložném prostoru má SkyDrive navrch, ale podle mě 1GB bude hodně uživatelům stačit, navíc může si koupit velmi levně místo navíc - za 0,25$/rok, takže za 25GB zaplatím ročně pouhých cca 110 Kč. Někdo také třeba ocení vyšší max. velikost uploadnutého souboru - 250MB místo 50 MB.

    Email:
    Když se 100 lidí na ulici zeptáte, kolik z nich využije víc než 7GB na maily, odhaduji, že víc než 95 odpoví, že ne. Sync kontaktů pokud vím umí a oproti Hotmailu má Gmail několik výhod navíc (např. konverzace, skvělé mobilní rozhraní pro iPhone/Android, integrace videochatu).

    Instantní zprávy:
    Já třeba používám GTalk a naprosto mi vyhovuje, jediné co bych potřeboval je sdílení souborů, ale s GDocs tahle nevýhoda do určité míry odpadá...

    Vlastní doména:
    Přiznám se, že o tomhle moc nevím, ale vzhledem k tomu že na Google Apps přešlo víc než polovina vlád států v USA (po výběrovém řízení, kterého se předpokládám zůčastnil i MS) , tak GApps nemusí být tak špatné.

  6. 6 Pavel Šimek 13.01.10, 07:01:23
    FB

    Ostatně představuju si scénu, kdy Radek Hulán zaťuká na rameno nějakému špičkovému programátorovi či analytikovi zabranému do svého projektu, který má na obrazovce Gmail (třeba pracuje v Googlu :)) a řekne mu: "Chlapče, ty nerozumíš IT. Ale to je v pořádku, hlavně že jsi spokojený". ;-)

  7. 7 Martin Pavlič 13.01.10, 07:01:47
    FB

    no ja to pouzivam vsetko pre lenivost... a preto, ze mi to takto vyhovuje :D vsetky sluzby na jedno meno a heslo :-)) gmail, google reader, adsense, analytics, webmastertools a urcite aj viac inych ale tieto vidim takmer denne....a tie velkosti v podstate aj tak nevyuzijem cize mi to plne vyhovuje tak ako to je :_)

  8. 8 Radek Hulán 13.01.10, 07:01:48
    FB

    [7] Microsoft má přece své Live ID a všude jeden účet..

  9. 9 Michael ŠOUREK 13.01.10, 08:01:37
    FB

    Já si nemůžu na Windows Live stěžovat.

    Zhruba tak před rokem a půl jsem si vytvořil účet na Windows Live, abych se něco o službě Live dověděl, pak jsem to zahodil. Za půl roku jsem se k účtu vrátil a všechno jsem začal zkoušet. Google Apps ale pořád vedl ve stabilitě. Jinak teď už je služba Live poměrně spolehlivá a tak jsem se rozhodl na ni přestěhovat vše co mám. Nebo aspoň službou sledovat. No a musím říct že jsem spokojen daleko více než u Google Apps. Ale i Google Apps je skvělá služba, ale je jiná.

    Pak bych ale řekl, že mnoho služeb se Microsoftu doposud nahradit nepodařilo. Například Google Mapy, Služba Bing Maps/3D coby obdoba Google Earth mě moc neuchvátila ale uvidíme co časem. Přece jen jsou jejich služby oproti Google velmi čerstvé.

    Pak když jsem narazil na úložiště SkyDrive, myslel jsem že to je vtip, ale opravdu 25GB, tolik nezaplním ani za deset let, a navíc bez poplatků.

    Jediné co bych službě Live vytkl jsou jen banální záležitosti.
    Prohlížeče s Webkitem (například Chrome, Konqureror ...) některé web aplikace nevykreslí.
    Pak občas mohou lézt na nervy Banery které se neustále opakují jednu a tu samou věc (ale to je ta daň za bezplatné služby).

    Balík aplikací Windows Live se opravdu povedl, sice používám Skype místo Windows Live Messenger, ale to jen proto, že je zajetý a WLMessenger přišel oproti Skype dost pozdě a Skype je v mnoha ohledech upřednostňován.

    Windows Live Mail je opravdu povedená aplikace, ihned jsem k ni přidal Gmail a už žádný e-mail nepropásánu.

  10. 10 Michal Hašek 13.01.10, 09:01:24
    FB

    Takový dotěrný dotaz. Ono jde pomocí Otlook Connectoru synchronizovat úkoly? Osobně Otlook Connector používám a na synchronizaci mailů a kontaktů je to opravdu výborná věc, ale ty úkoly mi tam trochu chybí. Btw. i ve webovém rozhraní hotmailu mi úkoly jaksi chybí.
    Používám českou lokalizaci..., že by nám to tu zase trochu ořezali?

  11. 11 Dig Dilino 13.01.10, 09:01:46
    FB

    ja radšej ostanem spokojný neznalec IT :-)

  12. 12 Peter Lachký 13.01.10, 09:01:54
    FB

    Ja by som si dovolil, iste s trochou nadsázky, malú parafrázu na názov článku:

    "Porovnávate produkty podľa počtu a hodnôt parametrov? Potom nerozumiete marketingu." ;-)

  13. 13 Jefim Jablokov 13.01.10, 09:01:57
    FB

    Používám Gmail. Už od doby kdy byl pouze na pozvánky a každý jich mohl poslat pět nebo kolik. Za tu dobu jsem si na něj tak zvykl, že bych už neměnil. Nemusel jsem mazat žádný e-mail, schránka pořád není ani z poloviny plná.

    Navíc naprosto spolehlivá synchronizace pošty, kalendáře a kontaktů s iPhone. Paradoxně díky MS Exchange ActiveSync. Funguje i PUSH, takže se o synchronizaci vůbec nestarám. Během pár sekund se mi příchozí mail objeví v telefonu. Zrovna tak když do Gmailu přidám nebo v něm upravím kontakt, změna se opět během několika vteřin projeví i v telefonu. Samozřejmě to funguje i obráceně.

    Navíc jsem si oblíbil Google Reader, který se mi opět obousměrně synchronizuje s iPhone. Těch několik málo (cca 40) dokumentů co potřebuji nosit u sebe mám v telefonu v QuickOffice. Složku s těmito dokumenty v počítači synchronizuji navíc pomocí služby DropBox, ale to spíš jenom kvůli dalšímu zálohování. DropBox mám pochopitelně také přístupný i z iPhone. O zálohování počítače na externí disk se mi stará Time Machine, kromě dokumentů je tam zálohován pravidelně i celý systém, takže v případě havárie počítače, či jeho výměny se velmi rychle a snadno mohu dostat do původního stavu, včetně všech nastavení systému. SkyDrive a jeho úctyhodných 25GB tím pádem nepotřebuji.

    Desktopový poštovní program mám nastavený pro IMAP přístup do Gmailu. Ale opět je to spíš jako záloha, kdyby byl Gmail z nějakého důvodu nedostupný, nebo by došlo k nějaké havárii.

    Dokonce to došlo až tak daleko, že já, coby dlouhodobý odpůrce webových aplikací jsem si oblíbil způsob práce s poštou v Gmailu tak, že už s poštou téměř výhradně pracuji přes web.

    Fotky kamarádům jsem dřív posílal z Picasa, ale dnes mám raděj iPhoto. V této oblasti nejsem zcela rozhodnut jaké řešení používat. Ale na druhou stranu mě to netrápí.

    Služby Live od MS jsem jeden čas chtěl docela používat a důvod proč jsem se od nich nakonec odvrátil byl, že mě dost výrazně otravovala reklama. V té době jsem už měl zažitý Gmail a práce s Live Mail mi nevyhovovala. Navíc mi celé to rozhraní přišlo pomalé a neohrabané. Ale to je tak dva roky zpátky.

    Má smysl měnit službu se kterou jsem spokojený a zcela automaticky se v ní orientuji za něco co neznám a dřív se mi nelíbilo?

  14. 14 David Polák 13.01.10, 10:01:17
    FB

    Po té co jsem koupil G1 Android (4/09) je volba jasná: Google služby - efektivita myslím stoupla řádově. Teď už si "hraji" s takovými zajímavostmi jako Google Latitude (sranda se prohánět po mapách s kolegy či kamarády), Sdílené kalendáře, Vrstvy v Google mapách i na mobilu (škoda že tu nejde trafik), dokonce i navigace se dá celkem rozumně nahradit navigováním na Google Mapách, v Praze teď již StreetView, vlastní mapy v Google mapách i v mobilu (perfektní třeba na kole) .... atd... Google je kromě práce i dost o hraní a ten mobilní systém se jim fakt povedl, navíc s t-mobil cvičným 3G je to zase někde jinde.. no o velikosti úložišť to myslím opravdu není...

  15. 15 Jakub Kosiner 13.01.10, 11:01:40
    FB

    Potvrzuji, že synchronizace kontaktů s Google funguje klasicky přes Microsoft Exchange. Mám to ověřeno vyzkoušeno a tedy vím o čem mluvím v tomto případě. Nicméně musím vám dát za pravdu, že nabídka a možnosti u Microsoftu jsou lákavější. Přesto, že oněch 500GB nevyužiji je škoda nemít tu možnost. Navíc Google Apps accont není plnohodnotný Google account, takže se stejně musím na spoustu služeb přihlašovat přes starý email.

    Ještě bych chtěl nahlásit malý problémek, když chci udělat obnovu hesla nezobrazí se mi capcha (při registraci ano). A druhý problémek, při nepovedené registraci a oznámení, např. o chybně uvedeném uživatelskému jménu a následném kliknutí na tlačítko zpět (v browseru) nikdy už nesouhlasí znovu zadaná capcha.

  16. 16 Radek Hulán 14.01.10, 12:01:10
    FB

    [15] Google sám říká, že na vlastní doméně funguje jen tehdy, když člověk zaplatí:
    https://tools.google.com/dlpage/gappssync...

  17. 17 Jakub Kosiner 14.01.10, 12:01:23
    FB

    [16] V tom případě mají špatně uvedené informace a nebo trpím těžkou schizofrenií a kontakty si sám přepisuji a udržuji aktuální. :-)

  18. 18 Radek Hulán 14.01.10, 12:01:36
    FB

    [17] tak sem napiš podrobné nastavení

  19. 19 Jakub Kosiner 14.01.10, 12:01:52
    FB

    [18] Tak co se týče podrobného nastavení na google, tak jde o to zaškrtnou jednu věc viz.: http://yfrog.com/0cgooglekop . Pak už se jen klasicky nastaví synchronizace s Exchange v telefonu.

  20. 20 Jakub Kosiner 14.01.10, 12:01:54
    FB

    [19] jo teď mi to došlo melu blbosti, mluvím úplně o něčem jiném... tak nic.. na outlook je potřeba ten connector.. i když nastavení exchange pro ten telefon by mělo jít použít i do outlooku nebo ne?

  21. 21 Radek Hulán 14.01.10, 12:01:58
    FB

    [20] to právěže ne, telefon komunikuje přes ActiveSync, to Google umí zdarma, ale s Outlookem potřebuje implementovat Exchange rozhraní či své vlastní přes plugin (to se taky děje), ale je to dostupné až v placené Premier verzi, ve Standard není nic. Tak to chápu a tak je to popsáno na webu Google.

  22. 22 Jakub Kosiner 14.01.10, 01:01:02
    FB

    [21] Aha tak to jsem zas aspoň o něco chytřejší...

  23. 23 Miko Daniel 14.01.10, 03:01:24
    FB

    Väčšinou na tomto webe na články, kde sa porovnáva niečo Microsoft vs niečo od inej firmy nereagujem. Dnešok bude výnimkou, zareagujem, pretože som jeden z mála ľudí, ktorí aktívne vyskúšali všetky služby o ktorých hovoríš.

    Webové úložisko: viac menej súhlasím, SkyDrive je fajn zo svojimi 25 GB miesta. Výhoda Google Drive bude v možnosti uploadovať súbory až s veľkosťou 250 MB, u Skydrive je to obmedzené na 50 MB. To by asi nebola taká tragédia. Cez programy Gladinet alebo Skydrive Explorer je možné si Skydrive úložisko namapovať ako sieťový disk, to bude predpokladám ale nejako možné aj u Google Drive. Google Drive nebude drahé rozšíriť, za 6 dolárov ročne môže mať človek kapacitu rovnakú ako u Skydrive. Či to niekomu za možnosť posielať až 250 MB miesto 50 MB stojí je otázne.

    Email: Microsoft mail je niečo, čo môžete použiť na veľa vecí. Na prístup k live službám Microsoftu, na synchronizáciu kontaktov, ako vravím na veľa vecí, ale rozhodne nie na mail. Ďalej v texte vysvetlím prečo.

    Čo sa týka len tvojich argumentov, tak výhoda IMAP vs MAPI je veľmi diskutabilná. Imap je otvorený protokol a funguje aj s alternatívnymi klientami napríklad Thunderbird, rovnako sa dá používať ak človek používa napríklad Linux. Teda samozrejme ide tam použiť aj Hotmail, ale iba s primitívnym POP3 ktorý je čo sa týka ergonómie používania niekde na úrovni poštového holuba. Ak máte len Windows a zaplatíte si niekoľkotisícovú licenciu za Outlook, tak môže byť Mapi výhodou, ale Windows Live mail s Hotmailom vs Gmail s Thundebirdom by Microsoft šeredne prehral. Ďalšia výhoda 500 gigová schránka (neviem presne odkiaľ je táto hodnota, ale budem vychádzať z predpokladu, že je pravdivá) vs 7 gigová schránka. Odkedy Google v zvyšovaní spomalil (v roku 2007) rastie kapacita schránky rýchlosťou cca 2 MB za deň. Mne denne priemerne 2 MB mailov neprídu ani náhodou, nestáva sa každý deň že by mi niekto posielal video. Myslím, že ak tu na webe je vôbec niekto, kto využije viac ako 7 gigovú schránku, tak je to človek, čo s emailami pracuje v tak extrémnom množstve, že by o freemaili nemal vôbec uvažovať. Ďalší argument bola nemožnosť synchronizovať kontakty. Gmail kontakty idú pohodlne synchronizovať s Thundebirdom cez rozšírenie Zindus. Google kalendár ide cez rozšírenie synchronizovať s Lightningom alebo Sunbirdom.

    A teraz „výhody“ Microsoft mailu, ktoré v články spomenuté neboli:
    1)Ak používate webrozhranie hotmailu, k vašim správam bude pridaná reklamná pätička na nejaký Microsoft produkt.

    2)Skutočná pecka je u Microsoft mailu presmerovanie emailu na iný mail. To je totiž možné LEN NA INÝ MICROSOFT MAIL – hotmail, msn, windowslive alebo nejaký mail, ktorý je pod Live custom domains. To bolo niečo tak neskutočné, že som tomu nemohol uveriť, to som ešte fakt nevidel. Ale po googlení som pochopil, že som mal pravdu a že na to nadáva veľa ľudí.

    3)Po tomto som si už povedal, že ma neprekvapí ani aby Microsoft pri snahe propagovať vlastné produkty (mapi, preposielanie iba na vlastné maily, reklamné pätičky s prevažne microsoft reklamami...) povolil iba posielanie emailov do microsoft schránok. Ako sa ukázalo, nebol som až tak ďaleko od pravdy. Veľmi veľa správ posielaných z rôznych schránok neprišlo vôbec. Ak aj prišlo, tak mal tento hotmail veľmi vyspelý spam filter, ktorý za spam označil všetko čo prišlo okrem správy "ďakujem že používate Microsoft produkty", čiže okrem správy poslanej samotným Microsoftom. Nakoniec som si všimol, že tie emaily čo neprídu sú často z rovnakých domén – najväčší problém (100% neprídených) mali adresy centrum.cz (skúšal som centrum schránok viac). Opäť som googlil a opäť som zistil, že mám IT medzery a že s týmto sa už užívatelia hotmailu potýkajú dlho a že je to štandardná vlastnosť Hotmailu.
    Pokračovanie v ďalšom komentári -

  24. 24 Miko Daniel 14.01.10, 03:01:27
    FB

    4) Ako bonus, ktorý ale väčšinu užívateľov nebude trápiť, že Hotmail z pre mňa nepochopiteľných dôvodov povoľuje maximálne 16 znakové heslá. Samozrejme, že 16 znakové heslo zložené z veľkých a malých písmen, čísel a špeciálnych znakov je dostatočne silné. Ovšem nás, čo si heslá generujeme vždy rovnako dlhé (plus 50 znakov) takýto systém vždy naštve, pretože si musíme pamätať informáciu navyše – inú než štandardnú dĺžku hesla. Pritom, ak už sa dá hovoriť o nejakom "štandarde" maximálnej dĺžky, tak to býva 64 znakov. A to je zrovna jedna z tých vecí, čo mi u Microsoftu vadí. Že spraví užívateľom takéto bezdôvodné obmedzenie, pritom český seznam ako aj 10 000 iných finančne určite chudobnejších freemailov povoľuje heslá oveľa dlhšie – pretože ich to v podstate nič nestojí. Je to to isté ako edície Windowsu, ktoré podporujú maximálne 8/16 alebo koľko giga ram pri 64 bit OS. Proste je to obmedzenie iba tak, lebo nejaké byť "musí".

    IM: Tak to je zas stará pesnička, Google vždy stavia na otvorených štandardoch a preto si skrz Gtalk pokecáte v podstate s každým, pretože vo svete vyhráva Jabber/XMPP v používanosti. Navyše umožňuje transport Icq a aj keď MSN aj Jabber sú lepšie protokoly ako ICQ, tak jednoducho je fakt, že v Česku a na Slovensku je ICQ najpoužívanejšie. S G talkom si môžete s ľudmi čo majú len icq pokecať (teoreticky je to proti licencii icq) s MSN myslím nie. Inak je tu zas výhoda, že Jabber nie je viazaný na žiadneho klienta, preto funguje na hocijakom OS. Čo sa týka spomínanej nemožnosti videa, tak existuje všeobecne uznávané rozšírenie Jingle, ktoré umožňuje prenos v podstate hocijakých dát, čiže aj hlasu a videa z webkamery. Argument „je integrovaný na ďalšie služby Microsoftu“ by som asi odbil tým že Google talk je „integrovaný na ďalšie služby Googlu“.

    Vlastná doména: Google má len 50 schránok, Microsoft 500, to jasne nahráva Microsoftu na prvý pohľad, uznávam. Ale skúste si obe služby vyskúšať. Z dvoch dôvodov neporovnávam tieto služby z hľadiska prídavných funkcii typu „Skydrive, Google docs...“.

    1)Väčšina mojich/vašich návštevníkov, nemá také technické vzdelanie ako ja/vy a nebude mať záujem tieto veci využívať, pretože majú telefón bez Windows Mobilu, majú len jeden počítač a preto Live mesh nepotrebujú, takisto nepoznajú nikoho kto má Jabber a preto nepotrebujú využívať gmailovský Gtalk a tak ďalej.
    1)Kto má záujem tieto služby využívať nemusí k tomu bezpodmienečne používať aj ich mail. Ja mám od Microsoftu Live mesh, Skydrive, synchronizáciu kontaktov (na to všetko treba microsoft mail) – to všetko cez moju windowslive adresu, ale ako mail ju nepoužívam. Takisto mám od Googlu adsense, analytics a gmailovskú schránku nepoužívam. U emailu skutočne ide o adresu, pretože tú si niekto pozrie a ak príde z nieco@myego. vyzerá to lepšie ako z nieco@gmail.com. Ale či používate google docs cez nieco@myego.cz alebo nieco@gmail.com je naozaj jedno.

    Takže tieto služby je treba porovnávať len na základe nastavení a bezprostrednej práci s emailami.
    U Google apps bolo nastavenie domény intuitívne, pekne po krokoch a bolo preložené do slovenčiny/češtiny. Nie že by bola moja angličtina na tom tak zle, ale pre niekoho to problém byť môže. Microsoft pri nastavení domény vsadil na osvedčeného pomocníka (to je tá funkcia vo Windows pomocou ktorej ešte nikdo nikdy nenašiel odpoveď na svoj problém/otázku). U Googlu som bol schopný vytvoriť novú schránku cca do 45 minút od zmeny MX záznamov (včítane všetkých nastavení), u Microsoftu som čakal niekoľko hodín, pretože nech som robil čokoľvek a registroval schránku, tak aj tak po kliknutí na vytvoriť schránku sa nezmenilo nič. Po niekoľkých hodinách keď som si už bol istý, že to nemôže toľko trvať som začal pátrať po riešení problému – nakoniec som zistil, že to hnilé tlačítko vytvoriť nejakým zázrakom nešlo použiť ani vo Firefoxe ani v Opere ale záhadne išlo v Internet Exploreri – nemám rád, keď musím zabíjať čas kvôli takým triviálnym veciam, ale ku prospechu Microsoftu musím povedať, že dnes som to tlačítko vyskúšal znova a už vo Firefoxe funguje.

    Pokračovanie v ďalšom komentári -

  25. 25 Miko Daniel 14.01.10, 03:01:28
    FB

    U Google Apps sa mi nepáčila možnosť, že administrátor domény môže užívateľom meniť heslá. Pochopiteľne staré heslá som nevidel, ale mohol som nastaviť nové, čo mi voči užívateľom prišiel ako bezpečnostný nedostatok.

    Takže si teraz môžete vybrať: iba 50 funkčných emailov u Googlu s nevýhodou že admin teoreticky môže zmeniť heslo (celé apps používate iba vy, tak je to bezpredmetné) alebo naopak 500 a viac polofunkčných schránok na live custom domains zo všetkými neduhmi (mapi vs Imap, nemožnosť preposielania, reklamná pätička pri webrozhraní, hlúpy spam filter a nedoručovanie správ napríklad z centrum.cz).

    Myslím, že moje porovnanie je objektívne a Microsoft mi z neho ako víťaz nepríde.

    Ešte pridávam špeciálny odkaz pre Radka Hulana: Ty vieš čo som už o tebe písal na MyLegu, nie som na teba vysadený, nemyslím si, že všetko čo napíšeš je len zlé atď, vieš o čom hovorím, twittoval si na to. Takisto som tam napísal, že už párkrát si mi zmazal komenty, pretože boli ironické, bral som to. Minulé komentáre, ktoré s tebou v niečom nesúhlasili si mi ale nezmazal, 5 minút po tom čo som videl, že je na nich neutrálna karma 0 sa na nich objavila karma -10 a teda nápis „čitatelia vyhodnotili komentár ako brak“. Pohybujem sa na tomto blogu dosť dlho a viem ako pomaly tie karmy bežne pribúdajú/odbúdajú a že 10 ľudí tlačidlo mínus za tých 5 minút iste nestlačili. Mazať komentáre je jedna vec, mazať komentáre spôsobom aby to vyzeralo, že sa nepáčili užívateľom je vec úplne iná. To mi podstatne viac vadí a keby existoval nejaký kódex blogerskej etiky, tak toto by bolo fest porušenie. V tomto komentári ti nepíšem ofenzívne, tak ti chcem len povedať, že ak tento komentár skončí zmazaním, upravením alebo „že ho čitatelia vyhodnotili ako brak“, tak ja osobne prestávam navštevovať myego.cz, komentovať akékoľvek iné články, prestávam na neho postovať linky, prestávam na svojich weboch na neho odkazovať. Nie že by sa návštevnosť mojich webov dala porovnať s tým tvojim, ale myslím, že by ti malo záležať na dlhodobých čitateľoch, ktorí ti navyše už niekoľkokrát robili reklamu. Howgh

  26. 26 Miko Daniel 14.01.10, 03:01:47
    FB

    PS: predsa len som na jednu vec zabudol a to LIVE MESH. Google také nič skutočne nemá a skoro určite ani nebude mať. Google sa snaží prinútiť ľudí pracovať formou Cloud Computingu - že aplikácie budú webové, dostupné cez internetový prehliadač. Bez ohľadu na to, či sa nám takýto koncept páči alebo nie treba zdôrazniť, že Google by nejakým syncom medzi počítačmi šiel sám proti sebe.

  27. 27 Ladislav Zelenka 14.01.10, 12:01:13
    FB

    [3] Pomocí Google Calendar Sync se v pohodě synchronizuje kalendář a úkoly (kontakty jdou jednoduše naimportovat). Pozor ale na verzi Office, je podporována jen 2007. S přechodem na betu 2010 (64bit) to zatím nejde. Týká se to, bohužel i Centra zařízení Windows Mobile, které 64 bitový Outlook prostě nenajde a při pokusu o synchronizaci vyhodí hlášku že je třeba nainstalovat aplikaci Outlook a mít ji jako defaultního klienta. Věřím, že se obojí časem opraví.

  28. 28 Martin Břach 14.01.10, 01:01:17
    FB

    Ahoj,
    potřeboval bych poradit. Na mém HTC HD2 je se mi nedaří nastavit Outlook podle mých představ.
    Problém je v tom, že v mobilu se mi synchronizuje jen složka inbox. Podsložky, respektive všechny ostatní složky (jako je odeslaná pošta a složky obsahující maily ze seznamu atd.) Outlook ignoruje. Jde nastavit synchronizaci i jiných složek? Díky... :)

  29. 29 Radek Hulán 14.01.10, 01:01:21
    FB

    [28] v mobilním Outlooku zvolit Menu / Tools / Manage Folders a označit ty, co se mají synchronizovat

  30. 30 Štěpán Mátl 14.01.10, 03:01:48
    FB

    Vcelku souhlasím. IT odborník se nemůže spokojit s jednoduchým GMailem, pochybným GDrivem a už vůbec ne s Jabberem. Mezi dobré služby Googlu patří opravdu jen vynikající vyhledávání a AdSense (ikdyž to už mě začíná také pěkně vytáčet).

  31. 31 Jiri Beran 14.01.10, 04:01:44
    FB

    Momentalne pouzivam Google Apps Premier ( cca 1200kc/rok).

    Z outlooku mam synchronizovany maily, kontakty a kalendar.
    Dal mam iPhone, ve kterem pomoci Exchange ActiveSync synchronizuji maily, kontakty a kalendar. Vse Push zpusobem.

    Lze stejne funkcionality docilit produkty od Microsoftu?

    Diky

  32. 32 Filip Kohl 15.01.10, 02:01:41
    FB

    Používám jak služby Microsoftu, tak Googlu a jiných firem. Osobně raději rozložím riziko a data nemám striktně na jednom místě.

  33. 33 Dvořák Petr 15.01.10, 06:01:30
    FB

    Blbost. To jestli člověk rozumí IT nebo ne se pozná tak, že si umí vybrat služby podle toho co potřebuje a co mu vyhovuje a ne podle toho, co mu vykládá někdo jiný. Když služby od MS nebudu potřebovat nebo mi nebudou vyhovovat a služby od Google mi budou stačit a budou mi vyhovovat, tak budu hlupák když použiju to od MS a ne odborník na IT.

  34. 34 IPetr 15.01.10, 10:01:35
    FB

    Dlouho jsem vybíral jestli použiji Google Apps a nebo Microsoft Live, dokonce se mi Live líbilo v plno parametrech víc, jediná věc u mne rozhodla a tím jsou složky v emailu. Live neumí stromové složky, mám emaily v 20 hlavních složkách a bůh ví v kolika podsložkách. Představa, že vše přesunu do první složky a s tím pak přehledně pracuji je prostě šílená.

    Takže papa Live...

    PS: právě jsem testnul, jestli se v tomto u Live něco nezměnilo, no a co myslíte, nezměnilo. Takže stále nerozumím IT. :-(

  35. 35 Martin Břach 16.01.10, 03:01:17
    FB

    [29] Tak po HR a synchronizaci s livemailem na čisto se podsložky chytly... Nevím kde byla chyba, ale teď to šlo všechno v jak po masle...

  36. 36 Luca Ferrari 30.03.15, 08:03:58
    FB

    Narazil jsem na tento starsi clanek pri hledani jak synchronizovat Gmail kalendare s Outlookem a vyse zminovany Google Calendar Sync jiz nefunguje. Tak kdyby to nekdo zkousel, tak jenom placena verze Google Apps :(

    Narazil jsem na par dalsich placenych pluginu, ktere umi stejne veci a I dalsi a ted zkousim EVO Collaborator, ktery cenove vychazi nejlepe. I kdyz je placeny, tak levnejsi nez platit za Google Apps.

    Tak kdyby to nekoho zajimalo, narazil jsem na par clanku s nastavenim: http://pocitace-a-internet.blo...