Firefox 3.0 - naprostá tragédie ke stažení

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Firefox 3.0 - naprostá tragédie ke stažení

Dnes byl vydán Firefox 3.0, prohlížeč naprosto tragický. Verze 3.0 neumí skoro nic nového oproti verzi 2.0, zato s ní přestane fungovat 99% rozšíření. Pokud chcete nepoužitelný browser, stáhněte si nový Firefox, pokud chcete pohodově brouzdat po internetu, poté je zde IE7 + IE7Pro + Roboform, případně nová Opera.

Špatně navržená koncepce Firefoxu a důvod jeho pomalosti, tedy XUL a měnící se API pro pluginy, novou verzi opět pohřbívá, protože zpětná kompatibilita neexistuje.

Firefox 3.0 a rozšíření je dokonalá tragédieFirefox 3.0 a rozšíření je dokonalá tragédie, téměř nic nefunguje

Jak vlastně Firefox začal? Píše se rok 1998, Netscape se, pod tlakem prohrané války o svůj prohlížeč s Microsoftem, který jej začal nabízet zdarma (čemuž se hodně blbě komerčně konkuruje), uchyluje k zákeřnosti nejvyšší, svůj prohlížeč vydává jako open-source, a doufá, že to, co se nepodařilo jeho vývojářům, se podaří nadšené veřejnosti kolem, která nemá bytostně ráda Microsoft.

Veřejnost se ale moc nesnaží, nic prostě nedělá, masa líná, a Nestcape hnije a hnije, nový použitelný browser pořád nikde, a Microsoftí MSIE 6.0 kraluje a získává stále na větší síle, má již dokonce 98% trhu.

V této situaci je zahnívající Netscape koupen americkým gigantem AOL, za babku. AOL ovšem vyhodí většinu pozůstalých vývojářů Netscape, takže osud nového a dosud neexistujícího browseru je ve hvězdách, vlastně, v rukou Bena Godgera, který ze všech lidí v Netscape nejvíce nenávidí Microsoft, a zejména jeho MSIE mu už dlouho leží v žaludku, a tak jej AOL vezme jako hlavní ruku hnijícího projektu.

Po pěti letech kolébání se na místě, Ben, a pár dalších lidí, konečně zvládnout přepsat HTML parser s méně než 200 chybami (tedy parser pro 50 HTML tagů a 100 vlastností v CSS), mezitím se ovšem párkrát zkouří, a po každém završeném tripu změní název toho, co dělají, aby se koukali, co na to veřejnost.

Prvně tomu Ben dá jméno Phoenix, tak totiž říká přítelkyně Bena jeho pohlavnímu nástroji, potom ale Ben změní přítelkyni, a browser přejmenuje na Firebird (v jeho zhuleném stavu mu ani nedojde, že Firebird je už jedna skvělá open-source databáze), ovšem potom, co jej jeho nová přítelkyně podvede s vlastním otcem, přesedlává na jméno Firefox.

Ben se, podvedený, zahloubá do sebe, Firefox ve verzi 0.8 stojí za starou belu, ale potom jej na ulici zastaví jeden kouzelný stařík, a řekne mu, ať se koukne na Operu. Ben se na ni koukne, a pochopí, že to, o co se on tady 5 let marně pokouší, už dávno někdo napsal, tak té Opery prostě kus okopíruje, doplní do svého Firefoxe záložky z Opery, rychlé hledání na stránce z Opery, hledání na google z Opery, a pár dalších věcí (z Opery). Design převezme z IE6.

Bohužel, okopíruje to dost blbě, se záložkami ve Firefoxu se špatně pracuje, a moc lidí to nechce používat, mají mnohem raději Operu nebo Maxthon. Ale to nevadí, Ben chápe, že hlavní není technický náskok, ale marketingový náskok, to jej naučil jeho nepřítel Microsoft, tak mu AOL najímá 777 profesionálních P.R. manažerů, kteří z jeho malého browseru, který je nedokonalou kopií Opery a IE6, udělají po 6 letech něco nového a fantastického.

Ale teď vážněji - za ty tři roky udělala open-source komunita kolem Mozilla Foundation velké kulové. Zatímco Firefox 2.0 byl kopií IE6 z roku 2001, tak Firefox 3.0 k tom jen přidal pár blbůstek navíc, nic inovativního, a přinesl ranec nekompatibility. Přesně takto si představuji hnijící svobodný software. Internet Explorer 7 je inovativní, Internet Explorer 8 Beta je úžasný, Opera 9.50 je skvělá, Firefox 3.0 je, jako jediný nekomerční produkt, zaostalý.


Komentáře

  1. 1 Petr Barák 17.06.08, 09:06:53
    FB

    Na firefoxu mi nejvíc vadí, že je potřeba instalovat rozšíření doslova na každou blbost.
    Aby firefox pokryl moje potřeby, tak bych musel instalovat nejrůznější rozšíření, ale to vše mi opera nabízí už v základu.

  2. 2 Libor Foltýnek 17.06.08, 09:06:54
    FB

    99% to není ani u Radka, u mě to vypadalo tak na 50%, ale daly se dohledat aktualizace (SuperDragAndGo trapně až ze stránky konkurenčního pluginu :-)). Jediné, co mně nyní nechodí, je Tab Mix Plus.
    Spíš mě štve, že pár stránek se nechává, jak by mělo, nejhorší je, že se přestanou načítat obrázky, stránka se tváří jako načtená a přitom místo některých obrázků zůstává jen alt text :-(
    Souhlas se záložkami, to je dost tragédie, ono celkově bez spousty rozšíření je FF na houby... Zkoušel jsem ale IE7 + IEPro, to mně padalo (W2003 server v práci), Opera mně cosi nesedí, pár věcí v ní nefunguje... hlavně nemůžu najít něco jako je Sage pro jiný prohlížeč, koncepty RSS v IE nebo Opeře mně nesedí :-(

  3. 3 Mariančík Tomáš 17.06.08, 10:06:27
    FB

    Mno jediné co se mi na Firefoxu líbí (nebo spíš na doplňku tab mix plus), je to že si tam můžu nastavit, aby se mi v případě nedostatku místa záložky rozmístily do několika řádků.
    Je to přehlednější, než když si v IE7 otevřu spousty záložek a každá je pak strašně malá, sestávající v podstatě jen z ikony a pár písmen.

    Taky se mi líbilo, že jsem si mohl nastavit barvu záložek do své oblíbené žluté barvy.

    Nic, co by mi tyto dvě věci umožnilo i v IE7 jsem bohužel nenašel, ale i tak, IE7 s IEPro u mě vítězí. Už nechci ovládat prohlížeč jinak, než pomocí gest myši, konečně mám plnou kontrolu nad kontrolou pravopisu (s IEPro si můžu vybrat jazyk. Když jsem do FF dal několik slovníků, tak se to pralo a nebylo z toho nic) a při otevření stránky s x flashovými prvky mi prohlížeč totálně nezatuhne s procesorem vytíženým na 100 %, jak to měl ve zvyku Firefox.
    [2] IE7 + IEPro 2.3 mi taky chvíli padalo, pak jsem zjistil, že to bylo modulem "urychlovač IE", který občas způsobil pád prohlížeče.
    Po vypnutí je IE naprosto stabilní. :)

  4. 4 Radomil Martinec 17.06.08, 10:06:46
    FB

    Popravdě se mi na Opeře nelíbí Dragofly, oproti firebugu je to opravdu slabý (nedodělaný) nástroj a není na něj nastavitelná kl. zkratka ani ikonka v menu atd. Marně teď hledám instalaci FF 2.0.14. Bez firebugu a bez Sage se neobejdu.

  5. 5 Radek Juřica 17.06.08, 11:06:23
    FB

    "Internet Explorer 7 je inovativní ... Opera 9.50 je skvělá"
    To je přesně ono. Nutno podotknout, že Microsoft skutečně strašně dlouho otálel s IE7, ale zase na druhou stranu je to skutečně super (oproti IE6). Stačí se podívat na již zmíněnou operu, ani se nejedná o novou majoritní verzi a přesto oproti 9.27 přinesla mnoho nových věcí. Oba dva tyto prohlížeče jsou rychlé, flexibilní a moderní. Naopak FF je podle mě "zbastlený" prohlížeč, který je tak neuvěřitelně pomalý, že už jenom tento fakt ve mě evokuje odpor. Ono paradoxní je to, že se vyvýjejí různé accelerátory a optimizéry (Zend), aby byli stránky dostupné rychleji a rychleji a problém je nakonec tam, kde nepomůže ani 1000 accelerátorů :-)

  6. 6 Martin Macek 17.06.08, 11:06:24
    FB

    Ja jsem vzdycky Firefox doporucoval (i kdyz jsem sam pouzival Operu, ale na tu jsem nikoho nenutil, protoze oproti ostatnim byla trochu jina), ale to bylo v dobe kdyz IE6 uz byl fakt zastaraly a IE7 jeste nebyl. Pak jsem objevil neprijemnou vec, ze kdyz clovek necha Firefox, at se sam aktualizuje, tak uz je po nem houby a nepomuze mu ani svecena, ba ani reinstall. Ted se vsem snazim doporucovat IE7 (na ten jsem presel z Opery diky par Radkovym clankum, ten jsem spokojen), jedina vec co me na nem stve je ta, ze na XP dost casto pada. Na Vistach v pohode, bez jedinyho problemu.

  7. 7 Radek Juřica 17.06.08, 11:06:25
    FB

    [4] Ono to je taky jediný důvod (Firebug a samozřejmě jistota optimalizace stránek) proč mám FF na disku. Nedovedu si představit, jak bych vylaďoval javascript bez tohoto add-on-u. Ale že bych ve FF surfoval, to tedy ne...

  8. 8 Radek Juřica 17.06.08, 11:06:28
    FB

    [6] Já jako primární browser používám Operu, ale objektivně je nutné říct, že skutečně sem tam spadne. Nicméně dá se s největší pravděpodobností předpokládat, že nějakej první bug-fix na sebe nenechá dlouho čekat (po různých flame-warech na oficiální diskuzi opery).

  9. 9 Martin Macek 17.06.08, 11:06:44
    FB

    [8] Jasny, skoro vsechno "sem tam spadne" :-) I me Opera obcas krachla... jen proste na zaklade Radkovych clanku jsem si rikal "tak ja ten IE7 zkusim, nic za to nedam, mam Vistu, takze v systemu uz to je"... zezacatku se mi to moc nelibilo, ale pak jsem si to s pomoci IE7pro vyladil a ted spokojenost. Ale teda zajimalo by mne, jak je na tom Radek s IE8 beta, to mi delalo hrozny zverstva (lepe receno neustale padalo, ale jako porad, prakticky pri kazdym startu to spadlo a jelo to az napodruhe, taky byl problem s trochu divnym scrollovanim pomoci kolecka mysi). Jsem zvedav, jak to bude ve finale vypadat a taky jak na to budou optimalizovany stranky. Protoze sice vetsina jela normalne, ale treba se ode mne kdosi dival na svuj Seznam Mail a ta stranka se nacetla uplne spatne :-)) Tak to jsem se celkem pousmal :-)

  10. 10 Jaroslav Dolejší 17.06.08, 11:06:47
    FB

    [9]
    Ze brzké betaverze jsou nestabilni, z toho bych nic nedělal, běžná věc. První bety IE7 byly též extrémně nestabilní a jak dobrý ten prohlížeč dnes je.

  11. 11 Martin Macek 17.06.08, 11:06:50
    FB

    [10] Jasne, jen ze o tom Radek tak basni, tak mu to ocividne nedela, celkem by mne zajimalo v cem to vezi :-)

  12. 12 Marek Hulán 17.06.08, 11:06:55
    FB

    To co bylo firefoxu vytýkáno, tedy pomalost a paměťová náročnost, je zlepšeno. Nekompatibilita rozšíření se dala očekávat. To, že v nové verzi nejsou nové funkce není důvod říkat, že FF3 je špatný. Jaké nové funkce přinesl IE6? Rozdíl funkcí IE4 a IE5.5? Chápu smysl článku, FF3 je hype tak budeme proti tomu, to bude populární...

  13. 13 Martin R 18.06.08, 12:06:05
    FB

    Nový Firefox je perfektní. Rychlost je bez výhrad, na každém místě narážím na šikovné novinky. Vyhovuje mi, že ve FF na mě při každém načítání stránky neskočí (na setinu vteřiny) bílá plocha, tak jak to dělá Opera. Každý je samozřejmě zvyklý na něco jiného, ale pro mě je nový firefox ještě přijemnější, než dvojka. Nekopatibilita několika pluginů je pochopitelná.

  14. 14 Přemysl Vavroušek 18.06.08, 12:06:16
    FB

    [3] Je pravda, že "urychlovač IE" není zcela 100% stabilní, byť se dost dlouho testoval v beta fázi IE7Pro 2.3. U někoho funguje bez problémů, u někoho způsobuje pády prohlížeče. Osobně jsem jej také zakázal a doufám, že v v příští verzi dozná modul zlepšení spolehlivosti.

    Musím si ale jen pochválit to, že od verze 2.0 je IE7Pro modulární, takže jednotlivé funkční moduly jdou snadno povolit, či zakázat. Můžete si tak tedy zapnout jen to co chcete a zbytek vypnout a přesto tohle všechno získáte v instalaci jediného doplňku na rozdíl od FF, kde musí člověk instalovat X různých rozšíření.

    Je sice faktem, že funkce některých rozšíření pro FF v IE7Pro neexistují, ale já skutečně nepotřebuji ovládat Media Player z prohlížeče, když ho mohu mít jako mini-player schovaný v liště, takže podobné funkce nepotřebuji, ani jim nepřikládám důležitost a smysl.

  15. 15 Radek Hulán 18.06.08, 12:06:16
    FB

    [13] Opera / Nastavení / Pokročilé volby / Prohlížení / Načítání stránek -> nastavit na "Vykreslovat ihned". Pomalost Firefoxu je stále skoro stejná, tedy úděsný zážitek. Navíc ten prohlížeč naprosto NIC neumí, takže do něj MUSÍM doinstalovat 20 rozšíření, a poté je pomalý ne úděsně, ale nesnesitelně úděsně.

    Taková jsou bohužel fakta, mizerná programátorská koncepce Netscape -> Mozilla Suite -> Phoenix -> Firebird -> Firefox (+XUL) nic lepšího nikdy nebude umět. Profík Firefox v krizi použije, ale TRPÍ.

  16. 16 O. M. 18.06.08, 03:06:27
    FB

    Nefunkčnost rozšíření ve FF lze snadno "obejít", stačí když se otevře "about:config" v adrese a vytvoří se nová položka "extensions.checkCompatibility" a nastaví se na "false". Pak stačí už jen restartovat Firefox a je po problémech :)

    Viz také http://kb.mozillazine.org/Extensions.checkCompatibility...

  17. 17 Nestarej Se 18.06.08, 07:06:20
    FB

    FF je opravdu na 2 věci. Na mém Notebooku kde mám Core2Duo na 2.2GHz mi FF běží totálně na nic, stačí otevřít pár listů kde jsou nějaké videa z youtube,... a FF už se seká a je k nepoužití.IE je perfektní jen IE mi z neznámých důvodů někdy zamrzne, proto špíše používám Operu.

  18. 18 Radek Hulán 18.06.08, 08:06:25
    FB

    [16] to je naprostá hloupost dělat, je to jako mít na motoru nálepku, že se může tankovat jen "Unleaded 95", tak vyřešit tankování nafty tím, že nálepku sundám a vesele nalpním nádrž naftou. Jen blázen by ovšem i nastartoval.

    Firefox má prostě velice špatnou koncepci, neexistuje u něj zpětná kompatibilita, přestože se dělají jen triviální zlepšení. XUL je neforemný a obludně pomalý. Programátoři Mozilla a architekti opravdu NEUMÍ programovat.

    Oproti tomu IE7+IE7Pro a Operu zjevně dělají profíci.

  19. 19 Radek Novák 18.06.08, 08:06:30
    FB

    Zkoušel jsem dříve, na popud Hulána, nainstalovat IE7 + IE7Pro a nebyl jsem spokojen. Občas mi to spadlo, občas to nezobrazilo všechny obrázky. Tak jsem nainstaloval FF2 a běhá mi bez problémů do dnes ;)

  20. 20 Daniel Fibikar 18.06.08, 08:06:32
    FB

    Psal jsem teď i v diskuzi na PCT. Každý se totiž ohrazuje, ošklivým GUI Opery (která mě osobně přijde naprosto suprová) a tím, že si všechno doinstalují do FF.

    Problém, tím doinstalováváním, ještě víc zpomalují svůj FF a je to prace navíc.

    Úprava GUI opery je taky možná, Opera může vypadat i jako FF a je to práce stejná, jako když si doinstalovávají Firefoxaři rozšíření, aby se to blížilo použitelnosti Opery.

    Opera je daleko rychlejší a má daleko menší nároky na pamět. Zkuste si otevřít 5 záložek v Opeře a 5 ve Firefoxu, koukněte na využití paměti a zkuste i minimalizovaný, všude má Opera asi tak o 50% menší nárok na pamět.

    FF bych nemohl používat. I moje rodiče (počítačový antitalenti) dokáží bezproblémů obsloužit Operu. Když jsem jim dal FF, tak mě ještě seřvali, že to nic neumí a že chtějí zpátky Operu a že je to nějaký pomalý.

    Prostě FF už NE!

  21. 21 Daniel Fibikar 18.06.08, 08:06:51
    FB

    maxxzova matka si neumí nainstalovat rozšíření a proč by to dělala, když Opera to všechno má v základu, proč se má člověk s pokojit s něčim, co svoji funkcionality teprve dosáhne doinstalováním tuny doplňků, když v Opere to funguje hned ?

  22. 22 Pavel Presny 18.06.08, 09:06:05
    FB

    [22] Ano, naprostý souhlas. Myslím si že Firefox potřebují hlavně vývojáři a IT profíci, kteří si ho dokáží vyladit a ocení funkce, které jinde nenajdou. Pro lidi kteří chtějí prostě jen nainstalovat a užívat je tu IE nebo Opera - dnes už je to v obou případech dobrý browser.

  23. 23 Daniel Fibikar 18.06.08, 09:06:22
    FB

    [23] Skoro bych, řekl, že si teď napsal naprostej nesmysl. Ale budiž, každej "profík" ať si používá co chce :D, proto taky největší procento zastoupení FF, jsou BFU.

  24. 24 Lojza Masox 18.06.08, 09:06:26
    FB

    [23] Zajímavé teda je, že 99% lidí v mém okolí používá Firefox.

  25. 25 Aleš Km. 18.06.08, 09:06:41
    FB

    Běžní lidé většinou nepotřebují do FF instalovat žádné doplňky. Jedu na FF už dlouho a jsem spokojený s FF tak jak je. Opera mi nesedla a IE7 nepoužívám, protože jsem si zvyknul na FF. Rychlost FF mi nevadí (nevím proč by mě mělo zajímat pár vteřin než se načte stránka, kterou pak čtu x minut) a kolik je vytížení paměti mě taky nezajímá (problémy s dalšími aplikacemi kvůli paměti při běhu FF nemám). V FF3 mě opravdu zaujala inteligentní adresní řádka a rychlé přidávání záložek. To že při nové verzi nejsou kompatibilní pluginy mě nepřekvapuje a nepovažuju to za něco zásadního, jak už tu někdo řekl, jde většinou o pouze o vnitřní kontrolu verze v pluginu. Mimochodem ono ve Vistách taky běhá všechno z XP ? ;-)

  26. 26 Gabriel 18.06.08, 10:06:19
    FB

    [26] Mne pod Vistami behá to isté čo pod XP a bez problémov...

  27. 27 Gabriel 18.06.08, 10:06:27
    FB

    Maxthon 2.x a IE7 kombinácia je takisto na zváženie... používam to takto už dlho a maximálna spokojnosť.

  28. 28 Kadlec Jakub 18.06.08, 10:06:32
    FB

    Já volím jednoznačně novou Operu. IE7Pro (s Roboformem) je sice fajn, ale jako celek mi toto řešení příjde moc neohrabané. Správce hesel v Opeře přitom udělá stejnou práci, a k tomu zdarma. Mimoto je rychlejší než výše zmíněná kombinace, a to mi nikdo nevymluví.

    Firefox 3 je katastrofální, po 12ti hodinách používání jsem nepřišel na jedinou novou věc kromě vzhledu (který je hnusný). Hromada doplňků skutečně přestane fungovat a samotný prohlížeč je úplně stejně k ničemu.

  29. 29 Gabriel 18.06.08, 10:06:40
    FB

    [29] A môžeš si tie heslá z Opery vziať na USB kľúč a používať napr. v práci? Roboform2Go to zvláda...

  30. 30 Aleš Km. 18.06.08, 10:06:50
    FB

    [29] Pokud jste nepřišel ani na jednu novou věc doporučuji si přečíst následující:

    http://www.mozilla-europe.org/cs/firefox/features/...

  31. 31 silvo 18.06.08, 11:06:04
    FB

    [31] Samozrejme, stačí, ak penesieš súbor wand.dat, ktorý sa nacházda v profile. Všetko jednoduché a free, nie ako Roboform, o ktorom tu básnite a určite 90% z vás ho má cracknutý.

  32. 32 Kadlec Jakub 18.06.08, 11:06:23
    FB

    [31] Samozřejmě! Kde jinde hledat odborné a nezaujaté hodnocení Firefoxu než na.. jeho oficiálních stránkách :-).

    Místo toho, abyste fanaticky hltal klíčová slova (stabilnější, rychlejší, lepší!), by bylo možná lepší, abyste se nad novými features trošku zamyslel.

    "Správce hesel" - byl už ve dvojce, ten ve FF 3 je úplně stejný (respektive stejně špatný).

    "Přidání záložky jedním klepnutím" - to je velice laciné, reklamní gesto. K tomu - dohadovat se o tom, jestli kliknout jednou, či dvakrát, se mi zdá poněkud ubohé.

    "Vylepšený výkon" - k tomu ani není co říct, snad jen, že to jednoduše není pravda.

    "Chytrý adresní řádek" - Opera 9.5 ho má ještě chytřejší :-)

    "Okamžité ověření stránek" - nic, co by jiné prohlížeče neměly..

    "Plné zvětšování stránky" - stejný případ jako u předchozí položky

    "Platformě závislý vzhled" - byť platformě závislý, pořád je poněkud škaredý :-)

    Takže, až budete příště obhajovat Firefox, zkuste to s rozumem a racionálními argumenty.

  33. 33 Libor Foltýnek 18.06.08, 11:06:25
    FB

    [22] prosím, prosím o radu, kde v Opeře se nastavuje, aby když potáhnu odkaz myší, otevřel se v novém panelu, když potáhnu myší obrázek, aby se uložil?
    Kde je v Opeře RSS čtečka, která je celá v postranním panelu (integrovaná mně nevyhovuje, jsem zvyklý na Sage z FF)
    Myslím to vážně - pokud seženu tyto dvě funkce do Opery dřív, než v Mozille opraví jednu pro mě závažnou chybu FF3, přejdu na Operu.

  34. 34 Aleš Km. 18.06.08, 11:06:31
    FB

    [33] Netvrdil jsem, že na oficiálních stránkách FF najdete nějaké hodnocení. Jen jsem reagoval na to, že v nové verzi nevidíte ani jeden nový prvek. Jestli se vám FF 3 nezamlouvá, používejte si co chcete, nicméně to že máte k FF osobní antipatie neznamená, že v FF 3 nejsou žádné nové (ať malé nebo větší) změny a nové prvky.

  35. 35 Daniel Fibikar 18.06.08, 11:06:38
    FB

    [34] Nechápu jak myslíte potáhnete, jestli myslíte drag and drop tak to opera umí normálně. Stejně tak s obrázky.

    RSS umí v základu pokud vám nevyhovuje, určitě se dá nějakým widgetem nahradit a pokud ani to pak už asi jen nějaká pokročilejší úprava vzhledu Opery.

  36. 36 Libor Foltýnek 18.06.08, 12:06:02
    FB

    [34] ne, to co chci, je funčnost rozšíření SuperDragAndGo. Z screenshotu vidím, že ho používá i Rado, vím také, že je i v IE7Pro.
    Chová se to takto: když potáhnu někam odkazem, otevře se v novém panelu. Když označím kus textu a potáhnu jím, vyhledá se googlem (nebo nastaveným vyhledávačem). Když potáhnu obrázkem, uloží se do definované složky.

  37. 37 Daniel Fibikar 18.06.08, 01:06:07
    FB

    [38] neznám, nepoužívám, není to pro mě nijak využitelné.

  38. 38 Jiří Havlena 18.06.08, 01:06:13
    FB

    [38] Pokud je mi známo, tak Opera neumožňuje tažení označeného textu. Nicméně není žádný problém na odkaz v textu přejít - buď ho označit myší a potom pravým tlačítkem v menu vybrat "Go to URI in background" nebo "Go to URL" (hádám, že je nutné mít pro to mít WebDeveloperMenu - nebo prostě přidat do vlastního menu tenhle příkaz: "Goto URI in background"=Copy,,,,"Enter Fullscreen" & New page & Paste and go & Switch to previous page).

    Případně je ještě jednodušší na textový odkaz dvakrát kliknout aby se celý označil, přitom se kontextové menu otevře automaticky a stačí jen vybrat Goto URI... (je důležité kliknout na konec textového odkazu tj. v odkazu http://www.pokusnyweb.com/text.htm... dvakrat kliknout na "htm")

    Tažení odkazů a obrázků - pokud chceš mít v Opeře nastavenou plnou funkcionalitu drag and drop, tak přes tenhle odkaz: opera:config#UserPrefs|EnableDrag nastav hodnotu EnableDrag na 255 potom je možné drag&drop odkaz i obrázek přímo na stránku.

    Pokud chceš, aby se obrázek (který na nic neodkazuje - protože v tom případě se chová jako odkaz) byl po přetažení uložen, nastav si chování odpovídajícího souboru v "Preferences->Advanced->Downloads na požadovaou vlastnost - tj. třeba automatické uložení do specifikovaného adresáře).

  39. 39 Jiří Havlena 18.06.08, 01:06:33
    FB

    Jinak co se týká ukládání obrázků, rychlejší je dle mého názoru použít prostě Ctrl+Left Click.

  40. 40 Jaroslav Dolejší 18.06.08, 01:06:36
    FB

    [41] To mozna je, ale když je človek u PC pohodlně rozvalený a má v ruce jen myš, tak se to hodí ;).

  41. 41 Pavel Valach 18.06.08, 07:06:16
    FB

    No, ono nic ani nemůže fungovat, když nemáš rozšíření v nejnovější verzi, Radku... :-/ IE Tab už má verzi 1.5, zatímco ty máš 1.3. A navíc, většina autorů rozšíření do několika dnů dodává v novějších verzích, které už v FF3 fungují... Pořád dáváš na první pohled...

  42. 42 Jan Gális 18.06.08, 07:06:27
    FB

    [44] Jenže pak je tu potíž s otravným znovustahováním toho samého nemyslíš ?

  43. 43 John Boy 18.06.08, 09:06:21
    FB

    [44] No, dobře, problém je v tom, že "vyhledat aktualizace" na stránce s pluginy řekne, že nebyly nalezeny nové verze,
    a vzhledem k množství pluginů ve firefoxu, kdo má náladu a čas ručně hledat updaty?
    Ještě k tomu času stahování, prostě ten hype od Mozilly. Nebyl to v podstatě dopředu organizovaný a veřejně ohlášený DDoS útok na servery? :P

  44. 44 Michal Vácha 18.06.08, 09:06:40
    FB

    Také jsem se divil proč všichni radostí "onanují" nad novým FF, když vůbec nic nepřináší, ale vůbec - plačítka ukradl z IE, vista ikonky tým FF pořádně udělat neumí, FF 3 je opravdu tragédie. Jinak FF je poslední browser, který používá starý, nemoderní design, tedy, že má lištu (menu, soubor atd...), pak panel s tlačky, pak panel s lištou - adresa + hledání a pak panel se záložkami - moderní je jen jedna lišta + adresa (jako IE7 (MS zase udává trend) a Opera 9.5. Jinak Opera 9.5 je úplně super, jen škoda, že má občas problémy s JS (ajax) a vzhledem k tomu, že na desktopu je to minorita, tak pro ní není moc optimalizovaných webů.

  45. 45 shromazdovani osobnich dat? 18.06.08, 11:06:21
    FB

    Já osobně jsem z FF3 spokojen. "Neonanuji" nad ním, jsem prostě spokojen s tím, že všechno, kromě pár pluginů, funguje jak má.
    Pluginy jsou pro mě vlastně docela zbytečné, jediný, který opravdu hojně využívám je Web Developer Toolbar - a ten mi funguje.
    Každý ať si používá co chce, respektuji, že tu jsou i jiné prohlížeče, já si ale budu používat svou "tragédii".
    [47] K vzhledu: na Linuxu vypadá vzhled normálně, navíc od čeho jsou skiny ke stažení? Lišty si můžeš krásně přizpůsobit - osobně mám pouze adresní řádek+vyhledávání, Web Developer Toolbar (je možné vypnout) a záložky. Žádné rychlé odkazy nepotřebuji - od toho tu mám některá gesta, nebo stačí zadat část názvu do adresy a pak už si jen vybrat z přehledného seznamu. Hlavní nabídku mám schovanou pomocí jednoho pluginu - zobrazím ji klasicky Altem. Minimalistické, přizpůsobitelné.
    Opera 9.5 vypadá pěkně, ale ta podpora JS je skutečně příšerná - ani se mi nepodařilo otevřít žádný obrázek tady na MyEgo - pouze ztmavla stránka a nic se nedělo. Nemůžu si pomoci, ale také se mi nelíbí okrajové pruhy po stranách. Ne, že by to bralo moc místa, ale prostě to nemám rád, budí to ve mně jakýsi "klaustrofobický" pocit.

    Každý ať si vybere podle svého gusta - já na Linuxu sotva budu používat IE7, Opera mi nevyhovuje, FF mi přijde pohodlný.

  46. 46 Michal ondrovič 20.06.08, 06:06:24
    FB

    [4] napiš mi na mejl, tu veri co hledas mam na PC, muzu ti ji zaslat

  47. 47 Gorgeous Dangerous 22.06.08, 11:06:29
    FB

    No tak ja som vo FF2 používal asi 20 rozšírení. Pätnásť z nich bolo buď kompatibilných s FF3 alebo sa mi aktualizovali pri inštalácii. Dve som stiahol z Mozilla Addons ručne a zvyšné tri nie sú dodnes prerobené. Alebo možno sú, lebo som to v posledných dňoch ani neskúmal, no aj tak som zistil, že ich nepotrebujem. :-D

    Inak z môjho pohľadu ako používateľa WinXP je IE7 riadna hovadina. Raz som to nainštaloval a dosralo mi to celý OS. Ešte šťastie, že vždy sa nájdu ochotní ľudia na rôznych fórach.

    Malé vysvetlenie, pre tých, čo sa čudujú: Mozilla Firefox je preto tak obľúbená, lebo vačšina ľudí používa WinXP a v ňom je IE6, ktorý nepoužiteľný. A najlepšie je nainštalovať si niečo iné ako IE7, pretože s ním sú pod WinXP drobné problémy. A teraz prichádzajú dve možnosti Opera alebo Firefox. Pre normálnych užívateľov PC je Opera príliš komplikovanou aplikáciou, v ktorej je množstvo úplne nepotrebných vecí, ktoré nepoužijú ani raz za život. Preto volia Firefox a používajú ho bez rôznych doplnkov (!), pretože v jednoduchosti je krása abo sila abo jak sa to hovorí. :-D A tých skúsenejších užívateľov PC nie je až tak veľa a aj keby všetci používali Operu (čo určite nepoužívajú), tak je to aj tak dostatočne vysvetlenie na otázku, prečo Firefox používa niekoľkonásobne viac ľudí ako Operu.

    Mne (ako skúsenému užívateľovi PC) sa Opera zdá dosť komplikovaná a je v nej natrieskaných veľa nepotrebných vecí. Na surfovanie po webe používam Firefox 3, čo je podľa mňa perfektný program (aj bez rôznych rozšírení). A na maily, RSS novinky, udalosti a úlohy (elektronický kalendár) používam Mozillu Thunderbird 2 s jediným rozšírením Lightning.

    Inak na tvojom mieste by som neporovnával prechod IE6 -> IE7 a FF2 -> FF3. Pretože IE6 je totálne nepoužiteľný a IE7 sa už ako tak dá, čiže Microsoft sa touto zmenou urobil akýsi "prevrat". A FF2 je dobre použiteľný, čiže Mozilla nemusela robiť takmer úplne nový browser ako Microsoft. Iba opravila množstvo chýb, kúsok optimalizovala a zrobila nový vzhľad.

    Inak nepáči sa mi ako porovnávaš rýchlosť IE7 (pod Vistou) s ostatnými prehliadačmi. To je jasné, že je najrýchlejší keď je natívne zabudovaný v systéme. Opera a Firefox sú predsa multiplatformové a nesústredia sa len na blbý Windows. To skôr porovnávaj rýchlosť IE7 pod Vistou s Konquerorom pod Linuxom (trebárs Mandrivou).

    Inak neverím, že ty, čo máš dostatok RAM pamäte na kŕmenie Visty sa sústredíš koľko ti žere FF3. Veď to je v tomto prípade brutálne zanedbateľné.