Přihlášení

registrace ~ obnova hesla

MyEgo.cz › Jak se naučit řídit auto v pěti bodech? .

Jak se naučit řídit auto v pěti bodech?

Monday, 18.06.07 - Společnost a politika - autor: Radek Hulán

<toto na silnici opravdu nedělejte>

Corvette

Pokud si myslíte, že umíte řídit auto, pravděpodobně se pletete. Pokud vaše auto nemá přes 400hp, není červené, a nemá náhon na zadní kola, ani se tomu často nedá říkat auto (no dobře, čtyřkolky bych vzal na milost, ale "předohrab" ne, navíc často s traktorovým, pardon, dieselovým, motorem).

Sám jsem najezdil kolem 1 miliónu km, bez nehody, a často to bylo v rychlostech 250-300 km/h. Je to docela zábava, letíte si po německé dálnici na Frankfurt či Hannover, a kolem vás "postávají" ostatní autíčka jedoucí kolem 150 km/h. Jsou tam jako patníky, vy mezi nimi kličkujete, realistický losí test. Za chvíli vám to přijde zcela normální a rychlost kolem 200 km/h považujete za odpočinkovou, kdy vám jej při jízdě přítelkyně může bezpečně kouřit…

Jet po dálnici 300 km/h je opravdu bezpečné, absolutně kdokoliv, kdo vás uvidí ve zpětném zrcátku, ihned prudce uhne. Máte tak před sebou dokonale volnou cestu. Jediný problém bývá vybrat si dobře spolujezdce či spolujezdkyni, aby vám nepozvracela sedadlo (ano, i to se stává, někteří lidé na rychlost kolem 300 km/h a kličkování mezi patníky nejsou zvyklí).

Takže, základem dobrého řidiče je rychlé červené auto se zadním náhonem.

Druhým požadavkem je brutálně vysoká inteligence a schopnost se rychle rozhodovat. Jeden můj kamarád, geniální matematik, jezdí pouze podle statistické pravděpodobnosti. To není špatná metoda, ale záleží, kolik měření jste už provedli a jak ta data zpracováváte. On jich moc neprovedl a je málo risk-averse, a proto se v jedné zatáčce srazil s Tatrovkou, která tam dle veškeré statistické pravděpodobnosti rozhodně neměla být.

Statistika je nicméně velice důležitá. Musíte sledovat chování ostatních řidičů na silnici. Osobně jsem s přesností na 100% schopen říci, že určitý kamión za 3-5 sekund změní směr jízdy a vyjede z pravého pruhu do levého. Stejně přesně jsem schopen říci to, kdy to neudělá a já mohu proletět kolem. Je nutné pořád sledovat ostatní, jejich chování analyzovat, veškeré drobnosti a nuance, a podle toho si dělat svoji soukromou "statistiku". Pokud to jen jednou nezvládnete, tak napálíte do někoho zezadu ve 300 km/h, a to opravdu není sranda.

Vyhodnocujte značku aut kolem sebe, barvu, zjevný technický stav, pohlaví a stáří řidiče, gesta prováděná rukou a hlavou, nervozitu na silnici, absolutní a relativní rychlost, vzdálenost k vám a k vozidlu před ním, počasí, oblečení řidiče, tmavost skel, značku (SPZ), nepatrné změny směru jízdy (před odbočením doleva většina řidičů na dálnici nejdříve mírně "nakoukne" doleva, byť jen o pár centimetrů; při větší zatáčce naopak nejprve uhne pár cm na opačnou stranu), a další prvky.

Pokud toto všechno zvládnete sledovat, a během setin sekundy vyhodnotit a dobře zpracovat, můžete si dovolit jezdit rychle.

Třetím bodem je nebrzdit. Není to o tom, že brzdí jen slaboši, ale spousta lidí brzdí zcela zbytečně. Mají ten pedál asi rádi. Brzdí například v zatáčce, a pak se diví, že dostanou smyk. Někteří brzdí i na rovině, jen tak. V zatáčce se přitom nebrzdí, pokud je to nezbytné, brzdí se před ní, včetně podřazení, a v zatáčce se naopak přidává plyn. Je to jediná metoda jak nedostat neřízený smyk, a přitom zatáčku projet maximální rychlostí.

Čtvrtým bodem je hudba. Nepouštějte si rádio ani jiné ukolébavky, pusťte si něco, co vám rozproudí krev. Může to být klidně hip-hop či Michael Jackson (All About Us, hodně nahlas), ale pomáhá vám to se soustředit. Pár lidí bude tvrdit opak, ale to jsou jen ti, co mají předohrab a v autě šumítko s 10W výkonem. Nechte si do auta namontovat lepší reproduktory a aktivní basák, natřásání a basování celého auta vám zajisté nedovolí usnout. A kdo nespí, ten nehavaruje.

Pátým bodem jsou peníze na úplatky. V Česku máme bodový systém, a všichni profi řidiči budou za chvíli bez řidičáku, pokud tedy nemají dost peněz na úplatky a jsou ochotni tuto nelegální činnost provádět. Stačí v obci párkrát předjíždět děsivou rychlostí 51 km/h, a už jste pouze bývalý řidič.


Sumarizace: dobrý řidič má rychlé červené auto se zadním náhonem, je brutálně inteligentní a miluje statistiku, nebrzdí, poslouchá hlasitou "akční" hudbu a má po kapsách kupu peněz na úplatky.

</toto na silnici opravdu nedělejte>

Striktně moderovaná diskuse k tématu je zde.

Monday, 18.06.07 - Společnost a politika - autor: Radek Hulán - 51727x

Komentáře:

  1. [1] standa 52.23.broadband3.iol.cz

    Pěkný článek, hodně jsem se nasmál :D jen to nikdo neberte vážně.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 13:45:18
  2. [2] Fib 171-115-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz

    Radku muzu se zeptat co mas za auto? Jestli to teda neni tajne :)

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #5
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 13:48:53
  3. [3] Crusheer 194-182-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz

    Teda nevim jestli je moc bezpečný jezdit 300km/h a zároveň se nechávat kouřit :)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 13:54:03
  4. [4] Filip Kohl 199.18.broadband3.iol.cz

    Nevěřím vlastním očím, to nahoře je ilustrační materiál? Řekl bych že ne, vozovka vypadá jako testovací... :D

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 13:55:12
  5. [5] Radek Hulán

    odpovídá na Fib — #2 teď mám zcela obyčejný rodinný 4.8m dlouhý sedan. Předtím jsem měl rudou Corvette C5 modifikovanou na 450hp, a mraky dalších aut...

    odpověz na tento komentář karma: 11 Thursday, 04.01.07, 13:56:39
  6. [6] Petr Brádler ro1f47.net.upc.cz

    Nemám sice červené auto (na obrázku), ale když jezdím do Prahy Octávkou tak mám podobné zkušenosti. Z levého pruhu jsem do pravého musel odbočit za celou dobu asi 2x, jízda kolem 180-200km/h (nerad měním jízdní pruhy) a při té rychlosti D1 ani moc nebrní. A tak 50km před Prahou jsem si naopak místo akční hudby (kterou jsem poslochal celou cestu) pustil Mozarta na uklidnění. Když Vám auto z kvalitních repro vyplní Mozart, taky to stojí za to ;)

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #7
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 13:59:15
  7. [7] Radek Hulán

    odpovídá na Petr Brádler — #6 na D1 je rychlost >200 km/h ideální, člověk pak mírně přelátává ty děsné hrboly a není celej vytřesenej.. Octávka na 200km/h ale opravdu není dělaná, to auto má problémy se stabilitou už ve 150km/h ;)

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Petr Brádler — #14
    karma: 10 Thursday, 04.01.07, 14:00:19
  8. [8] Vesta line15-46.benteler.de

    Po těch německých dálnicích (A2 na Hannover a A4 na Frankfurt) toho mám už nalítáno taky dost. Je pravda, že 250 je naprosto normální cestovní rychlost. Ale nesmí člověk narazit na klasickou německou "Stau". V pondělí jsem chytil dvě a strávil jsem v nich cca 3 hodiny.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:11:36
  9. [9] Radek Kalužík r72s15p19.home.nbox.cz

    Hezký :) Akorát mi k tomu chybí to auto přes 400hp a to mi asi nikdo nepujčí leda že bych mu nechal svoje koule jako zálohu ;)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:16:44
  10. [10] Tomas rl1b35.net.upc.cz

    Ty hrboly jsou naštěstí jenom kus - hlavně poblíž Brna, jinak tohle vyžaduje odvahu. Na D1 200km/h, bych se bál o ŘP. Jinak nevím, proč by měla mít Octavia problémy s vyšší rychlostí, já to auto mám rád. :)

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #12
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:17:49
  11. [11] JamesDean 20.214.forpsi.net

    Ještě bych dodal, že velmi důležité je kontrolovat všechny zpětná zrcátka. S muzikou nahlas bych si dovolil odporovat, protože můžete lehce přeslechnout záchranou službu (Pokud často kontrolujete zpětná zrcátka, měli by jste jí zahlédnout včas i při zapnuté muzice). Dále na českých silnicích máte přednost pouze pokud vám jí někdo dá (Hlavně na venkově). Nedávno, když jsem vezl domu bratrovo nové auto, mi nějaká slepice vjela do cesty z vedlejší, v půlce křižovatky v panice zastavila a pustila volant. Měl jsem co dělat abych auto naposlední chvíli ztrhnul do protisměru a vyhnul se nehodě.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #12
    2. na komentář reagoval Jakub — #13
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:20:51
  12. [12] Radek Hulán

    odpovídá na JamesDean — #11 pokud jedeš 300km/h, jediné co tě nezajímá jsou opravdu zpětná zrcátka ;)

    odpovídá na Tomas — #10 podvozek Octávky není na takovou rychlost rozhodně konstruován, v mezních situacích je to na těžkou havárii..

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval JamesDean — #17
    karma: 10 Thursday, 04.01.07, 14:23:37
  13. [13] Jakub dsl-189-167-72-212.prod-infinitum.com.mx

    odpovídá na JamesDean — #11 Pochybuji, že při rychlosti přes 200km/h vám bude záchranná služba dýchat na záda..

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Filip Kohl — #15
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:35:42
  14. [14] Petr Brádler ro1f47.net.upc.cz

    odpovídá na Radek Hulán — #7 Opravený komentář :). Octávka opravdu nemá se stabilitou problémy ani při 180km/h, natož při 150km/h. S menšími auty jsem měl taky strach jezdit rychleji, ale tohle auto je již natolik stabilní aby sneslo takovou rychlost.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Jakub_mt — #66
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:46:36
  15. [15] Filip Kohl 199.18.broadband3.iol.cz

    odpovídá na Jakub — #13 Záchranka ne, ale co musíš sledovat je, jestli tě náhodou nepředjíždí pan policejní prezident Husák :D. Troufám si tvrdit, že by ti byl schopnej dát i pokutu :D

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:52:17
  16. [16] Lukáš Šutovský 209.5.broadband7.iol.cz

    Souhlas, zadokolka je nářez, navíc se s tím dají dělat v zatáčkách pěkné parádičky. Navíc bych doplnil, že lítat 250-300 km/h po dálnici mě nijak nebere. Není to špatné, ale víc mě baví silnice II, III třídy, mezi vesnicema, spousta "esíček", šířka silnice max. 2 auta, a doba kdy tu moc nikdo nejezdí. To si pak vychutnáte jízdu naplno i od 80 - 160 km/h, musíte s vozem pracovat, rychle se rozhodovat. Samozřejmě máte pod kapotou min. 200 kobylek, to je nutnost. To mě baví.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:53:17
  17. [17] JamesDean 20.214.forpsi.net

    odpovídá na Radek Hulán — #12 To je zajímavé, že někdo kdo má tak rád adrenalin na dálnici s nikým ještě nezávodil;-) To by se zpětné zrcátka hodily;-) Samozřejmně myslel jsem v běžném provozu ze zvýšeným počtem vesničanů.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #26
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 14:54:04
  18. [18] Accuphose ip-89-102-49-244.karneval.cz

    Můžu srovnávat jako dlouholetý autostopař a Škodovky jsou dost shit, nechápu kdo si je kupuje... Ano budete mi tvrdit, že nejlepší je ETA Hlinsko a televize z Oravy, ale byli jste už někdy za hranicema?

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval numero — #20
    2. na komentář reagoval Petr Brádler — #24
    3. na komentář reagoval Tomas — #25
    4. na komentář reagoval sipeer — #27
    5. na komentář reagoval Pepa — #36
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:12:23
  19. [19] numero 217-112-168-158.cust.avonet.cz

    Mno, až pojedete těch 300 a před vámi začnou uhýbat motorkáři,... a jednomu se uvolní nějaký pytel co měl na motorce,... tak vás rychlá jízda přejde. Můj strýc takhle jel, naštěstí ho ten pytel minul.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:18:53
  20. [20] numero 217-112-168-158.cust.avonet.cz

    odpovídá na Accuphose — #18 Autostopař nemá co srovnávat, ten totiž neřídí

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:19:35
  21. [21] Memphis mail.mileta.cz

    Sakra, nemám rád statistiku, jsem opravdu tak špatný řidič?

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:20:22
  22. [22] Jakub gw006154.nsys.cz

    Radku perfektní článek :) pěkně sem se taky zasmál :D

    Jinak abych řekl pravdu rychlé silnice mě opravdu neberou. Radší lehčí nebo lépe težší terén a pořadnýho offroada :)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:29:26
  23. [23] MzK gwvos.vos-kh.cz

    Manuál krok za krokem :)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:30:19
  24. [24] Petr Brádler ro1f47.net.upc.cz

    odpovídá na Accuphose — #18 To je zase názor... Samozřejmě, že české škodovky jsou výborné auta. Pokud tedy nejezdíte starými Favority, Feliciemi nebo Fabiemi.
    Od Octavie kvalita velice stoupla. Pořiďte si novou Octávku nebo Superb v plné palbě a pak srovnávejte.
    Další plusy - cena, levný a všude dostupný servis, ad.
    Zkuste si třeba v Brně hledat vhodný autoservis pro Audi A4. Nic moc, vím o čem mluvím. Samozřejmě jsou také auta jako Mercedes SLK nebo BMW 6 Series, ale to už jsme o nějaký ten miliónek jinde ;).

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval marce — #30
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:36:11
  25. [25] Tomas rl1b35.net.upc.cz

    odpovídá na Accuphose — #18 Máme Octavii II a je super, nevím, proč by to měl být shit.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:41:22
  26. [26] Radek Hulán

    odpovídá na JamesDean — #17 ale závodil. Jeden z nejlepších závodů byl s Porsche Turbo s německou značkou na dálnici na Frankfurt. Ve 310 km/h jsem mu ujel a on to vzdal (ujíždět jsem mu začal od 280km/h, začal odpadávat). Na americkou Corvette s českou značkou musel být hodně nasraný :-)

    odpověz na tento komentář karma: 9 Thursday, 04.01.07, 15:43:26
  27. [27] sipeer elektros77.scnet.cz

    odpovídá na Accuphose — #18 No je vidět že seš akorát tak stopař a o autech nevíš nic .. Každej ví že škodovka dávno patří do koncernu VW takže je celkem jedno jestli máš passata, A4rku, nebo novou Octávku sou to auta stejný kategorie a hodně podobnejch kvalit.. Takže bejt tebou nekoukám za hranice a aspoň trochu si zjistim co se děje v ČR...

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #28
    2. na komentář reagoval Accuphose — #35
    3. na komentář reagoval Thom — #41
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 15:44:54
  28. [28] Radek Hulán

    odpovídá na sipeer — #27 ano, Octávka II, A4, Golf, Seat Leon a další mají podobné podvozky, a ty rozhodně nejsou stavěné na bezpečnou jízdu nad 150km/h. Octávka I tak na 120km/h. Ale to nic nemění na tom, že to jsou super auta. Jen jezdit s nimi 200km/h je dost sebevražda, sice to jde, ale člověk to pozná až v kritické situaci, že to není supersport...

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval jakub — #31
    2. na komentář reagoval phaeton_esc — #39
    3. na komentář reagoval Tomáš Fejfar — #72
    karma: 11 Thursday, 04.01.07, 15:52:33
  29. [29] Seneca 67-ke-ro-snat.antik.sk

    Niesom vodič, teda zatiaľ nie :). Práve robím vodičák a celý čas do mňa hustia tretí bod. S tým teda každopádne súhlasím. Toto pravidlo platí bezohľadu na rýchlosť. Taktiež si myslím, že tá hudba vážne dokáže udržať človeka v pozornosti. Čo sa týka zvyšných bodov tie sa mňa netýkajú takže neviem :)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 16:01:35
  30. [30] marce proxy.slovanet.net

    odpovídá na Petr Brádler — #24 :-) Tak si takú škodovku skús nechať na parkovisku pol dňa, budeš sa čudovať, kam zmizla :-)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 16:08:08
  31. [31] jakub proxy.lucent.com

    odpovídá na Radek Hulán — #28 Octavia je v rychlosti nad 180 km/h ještě docela v pořádku, adrenalin je to v Huyndai Getz a pohodička v Mitsubishi Eclipse...

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #32
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 16:09:11
  32. [32] Radek Hulán

    odpovídá na jakub — #31 nehodlám komentáře na podobné téma dále publikovat, nicméně, "docela v pořádku" je zajímavý popis. Osobně mám v autech dost značný praktický přehled, a jet s tím více než 150km/h opravdu není bezpečné.. Nicméně v ČR je to stejně jedno.

    odpověz na tento komentář karma: 10 Thursday, 04.01.07, 16:11:40
  33. [33] bukaJ cl-subnet-meteor25.blue4.cz

    Tentokrám musím poznamenat, že článek by byl velmi užitečný a příjemný, kdybyste do něj tolikrát neprotlačil vaše obligátní "bití se do prsou". Je to sice Vaše věc, ale textu to velmi snížilo vážnost. V jiných článcích sebechválu používáte na přijtelné úrovni - tohle bylo trochu moc.
    Jinak s vámi souhlasím, pokud máte na to, abyste dokázal jet bezpečně vyšší rychlostí, proč ne. Já osobně nedám tolik co vy - ztrácím kontrolu už ve 160 km/h (bez ohledu na použité auto) jako řidič i jako spolujezdec.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #34
    2. na komentář reagoval JP — #56
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 16:27:03
  34. [34] Radek Hulán

    odpovídá na bukaJ — #33 sebechvála je špatná? Proč? A kde? U vás na vesnici? Nevím, umět se pochválit a mít slušné sebevědomí je například v USA naopak společenská norma..

    odpověz na tento komentář karma: 9 Thursday, 04.01.07, 16:30:31
  35. [35] Accuphose ip-89-102-49-244.karneval.cz

    odpovídá na sipeer — #27
    Uvidíme, zda bude mít Radek chuť to nechat plout dál po řece. Jistě škodovky jsou výborná auta za ty peníze. No ale to je tak konec. Když to srovnám třeba s Toyotou Camry nebo Hondou Legend, tak je to jiná kapitola. Samozřejmě někdo řekne, že se to nedá porovnávat. Já říkám proč ne. Ten kdo je spokojenej, že to hezky drncá, to bere jako vrchol kvality. No ale dá se jet i pohodlně.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval sipeer — #48
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 17:11:17
  36. [36] Pepa unassigned-82-208-3-162.ujezd.net

    odpovídá na Accuphose — #18 Každýmu vyhovuje něco jiného a každý si koupí na co má a co vyhovuje zrovna jemu. Někdo chce silný auto, někdo se kouká na spotřebu, někdo chce velkej kufr, někdo chce nový, někdo chce ojetinu, někdo chce ušetřit, někdo chce ukázat že na to má, někdo chce aby se vešel do vrat do dvora, někdo chce aby se mu líbilo a při pohledu do garáže nezvracel... univerzální optimální auto neexistuje.. A divit se někomu že si koupí to co si koupí svědčí jen o nedostatku představivosti

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 17:29:26
  37. [37] Lukke 62.240.186.180

    Rád bych reagoval na autora příspěvku o Octavii, že je stavěná na 200km/h. Ano, auto tou rychlostí dokáže jet, ale jak napsal Radek, při mezních situacích se chová podvozek naprosto jinak, než podvozek od BMW či MB (rozuměj - jízda je méně bezpečná a na výlet Německem 200km/h toto auto rozhodně není!). Mohu srovnat právě novou Oktávii s novým BMW 3/5 a stabilita při vyšších rychlostech je NAPROSTO někde jinde. Člověk, který řidil nejlepší auto Oktávii to samozřejmě nepozná, poznáte to, až když přesednete z BMW do Oktávie a řeknete si "něco tu není v pořádku".

    Při 180km/h máte v Oktávii plné ruce práce (ikdyž subjektivně si může neznalec libovat), ale v S-Classe nepoznáte, že jedete... Takže asi tak.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 18:57:01
  38. [38] Marek Brádler ro1f47.net.upc.cz

    tak a teď k té hudbě :)
    Včera jsem si na MSN všiml, že jste poslouchal Groove Armada - Superstylin. Není to sice úplně ono to automobilové, ale jinak máte skvělý vkus ;)

    http://www.last.fm/music/Groove+Armada/_/Superstylin'...

    a drobnost k octaviím. NIKDY to nebude nějaké sportovní auto, ale verze RS s upraveným podvozkem atd. je celkem příjemný autíčko :) ... pro mě, pro "začátečníka"

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 20:03:02
  39. [39] phaeton_esc 1-user2.scnet.cz

    odpovídá na Radek Hulán — #28 jj, tohle je opravdu fakt. seat leon jsem nějaký čas používal, auto hezké, rychlé (nejsilnější turbodehet - mě vyhovoval). ale při 200 jsem už měl co dělat abych to ukočíroval, na tuhle rychlost to vážně není stavěný. tak 180 stačí, víc je už o držku :)

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #40
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 20:14:31
  40. [40] Radek Hulán

    odpovídá na phaeton_esc — #39 jenže zkus to vyprávět člověkovi, který nikdy neseděl (jako já) a neřídil svoje MB S500L, Audi A8Q 4.2, Volvo C70 T5 či Corvette C5 ;-) Ti lidé naprosto nechápou, že špičková auta sedí na silnici zcela jinak. Já bych se v Octavii I bál jet více než 120km/h, na víc to není dělané, v Octavii II víc než 150.. Jsou to dobrá auta pro rodinu, ale proboha nedělejme z nich sporťáky. Škodovka by do nich naopak měla montovat omezovač na 150km/h.

    I když ještě horší jsou pitomci, co jezdí 150km/h s Felicií, to je auto dělané na 60km/h.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Thom — #41
    2. na komentář reagoval Pepa — #44
    karma: 10 Thursday, 04.01.07, 20:17:34
  41. [41] Thom 88.146.189.162

    odpovídá na Radek Hulán — #40 Prominte , ale říkat Octavii 1 auto pro rodinu je velmi zvrhlé! Seděl jste v tom voze někdy? Na zadni sedačku si pomalu nesedne ani malé dítě.

    odpovídá na sipeer — #27
    "No je vidět že seš akorát tak stopař a o autech nevíš nic"
    By mě vážně zajímalo co jste vy, jelikož víte zcela stejné nic jako kolega!

    "passata, A4rku, nebo novou Octávku sou to auta stejný kategorie"
    Odkdy proboha?
    Passat a Octavie? Jestli si to pane odborník nepletete třeba se Superbem A6 a Passatem minulé generace?

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #43
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 20:47:15
  42. [42] Jura 88.146.134.154

    Radku, a co novej Ford Focus? Neni to luxusni audinka, ani báwo které ti pofrčej po dálnici 250km/h jak když plivne, ale s doplněnou audiosoupravičkou od Sony (factory šumítka fakt nééé) už se z toho stává rozumné rodinné auto schopné se plížit 150km/h, zato obsazené dvěma dospělákama, dvěma děckama kterým už taky není patnáct, a kufr naložený věcma. Combíková verze je pro rodinu samozřejmostí, 1.6 motor není nic skvělého, ale všechno stojí peníze, a těch holt živitelé tří krků musí investovat i jinam, než jen do auta. Hlavně si chválím podvozek, fakticky sedí jak přišitý.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 20:48:28
  43. [43] Radek Hulán

    odpovídá na Thom — #41 seděl, ale pouze jako řidič (popřípadě spolujezdec v taxíku) ;) Nicméně nesmíme zapomínat na velice nízkou cenu Oktávky, což je jedna z (rozhodujících) položek "rodinného auta"..

    odpověz na tento komentář karma: 10 Thursday, 04.01.07, 20:51:51
  44. [44] Pepa unassigned-82-208-3-162.ujezd.net

    odpovídá na Radek Hulán — #40 Ta šedesátka je něčím podložená, nebo je to osobní názor?

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #45
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 20:57:30
  45. [45] Radek Hulán

    odpovídá na Pepa — #44 Felicie bylo první auto, které jsem si koupil, ještě jako student, před cca 14 lety. Ve 100km/h je v tom hluk jako ve vrtulníku, podvozek trakaře, a na dálnici jsem v tom viděl hromadu mrtvých lidí, kdy se to při mírném nárazu doslova rozpůlilo. Felicie je auto sebevrahů (a to nehovořím i vracích Š105-120).

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Pepa — #46
    2. na komentář reagoval MiSHAK — #47
    3. na komentář reagoval Matěj Novotný — #67
    karma: 10 Thursday, 04.01.07, 20:59:53
  46. [46] Pepa unassigned-82-208-3-162.ujezd.net

    odpovídá na Radek Hulán — #45 Existují statistiky nebo spíš odhady pravděpodobnosti umrtí podle typu vozu/rychlosti/stavu vozovky(sucho|led|mokro|..),...? Tou pravděpodobností úmrtí nemyslím úmrtí při havárii, ale pravděpodobnost, že vyjedu a cestou se něco stane a umřu. Tyhle statistiky nebo odhad by ukázaly, co je vlastně sebevražedné.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 21:40:26
  47. [47] MiSHAK c03-631a.kn.vutbr.cz

    odpovídá na Radek Hulán — #45 Ještě Favorit nebo Forman, to jsou doslova jezdící rakve.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 21:47:29
  48. [48] sipeer elektros77.scnet.cz

    odpovídá na Accuphose — #35 Myslím že smyslem článků nebyla zrovna debata o tom který sedan je ten pravý a pohodlný .. pokud chceš porovnávat Legenda a Octavii nevím jak to chceš udělat vzhledem k tomu že každé auto je v jiné kategorii a to nejenom cenové.. Za chvíli si tu začnem posílat fotky na svoje vytuněné "miláčky" ...

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 21:49:41
  49. [49] Kazma 213.194.219.211

    Hehe, ve svým Škoda Favorit 136 L jsem si to fičel z kopečka po dálnici 160 km/h ... to je teprve adrenalin ! Oproti tomu je jízda 310 km/h v rudé Corvettě řetízkový kolotoč (ten malý) ... :) PEACE !

    odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 04.01.07, 21:53:48
  50. [50] Tomas rl1b35.net.upc.cz

    Dotýká se mě, že někteří z vás považují Octavii II za podřadné auto.
    To Thom: Tak to určitě není pravda, místa je dost, samozřejmě záleží, nakolik jsou posunuty pření sedačky.
    To rADo: Nízká cena? Diskutabilní, cena začíná tuším na 439 000, ovšem to je model s mimořádně slabým motorem a o nadstandardní výbavě nemůže být ani řeč...
    Moc se mi líbí Octavia RS 2.0 TFSI 147 KW, neříkejte, že není stavěna na rychlost, je nádherná. Prosím, podívejte se na krátké video.
    http://www.skoda-auto.com/cze/model/octaviars/presentation/...

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Radek Hulán — #51
    2. na komentář reagoval Thom — #61
    karma: 0 Thursday, 04.01.07, 23:14:34
  51. [51] Radek Hulán

    odpovídá na Tomas — #50 zkus se někdy projet v BMW M3, pochopíš, co to je auto stavěné na rychlost. Předohrab Octavia to opravdu není, a samotný 147kW motůrek sporťák opravdu nedělá..

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Lukáš Šutovský — #57
    karma: 10 Thursday, 04.01.07, 23:16:23
  52. [52] tora 124.115.broadband2.iol.cz

    To je alespoň článek.

    I když články o sexu měly dle mě ještě lepší štávu.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 00:03:04
  53. [53] Skeptik 88.146.138.48

    Svou A4 jsem dříve servisoval v Porsche Brno, mám tam docela solidní kontakty. Jsou ochotní a milí.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 00:25:22
  54. [54] Skeptik 88.146.138.48

    Menší oprava. A4 má totožný podvozek s Passatem a Superbem. Jen není tak velká. Má menší převisy a tudíž je sportovnější. Přece se dělá též RS4 (totožný podvozek se sportovními prvky) a ta je stavěná na více jak 250.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Marek Brádler — #55
    karma: 0 Friday, 05.01.07, 00:31:40
  55. [55] Marek Brádler ro1f47.net.upc.cz

    odpovídá na Skeptik — #54ehm ... sorry, ale Passat má podvozek z Golfu. Superb (ač vypadá stejně jako passat) je větší a je postaven na jiném podvozku. Je také o třídu výš než Passat.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Skeptik — #60
    2. na komentář reagoval Thom — #61
    karma: 0 Friday, 05.01.07, 02:19:31
  56. [56] JP ip-160-218-132-247.eurotel.cz

    odpovídá na bukaJ — #33 WELL.DONE není svět motorů (alespoň doufám:)).

    Skvělý článek:)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 04:25:59
  57. [57] Lukáš Šutovský ip-85-160-77-221.eurotel.cz

    odpovídá na Radek Hulán — #51 Nemluvě o tom, že cca 140Kw už mělo BMW M3 v 80 letech :-). On totiž málo kdo pochopí, co je to závoďák, nebo přesněji sporťák. Největší závodníci si kupují ty nejhorší vozy s nej fuj HTP, MPI, motory, a potom tomu dávají, a dávají a myslí si jak jsou IN.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 08:36:03
  58. [58] MarB r5cl237.net.upc.cz

    Jelikož nemám 4OOhp na zadní nápravě, tak mě nebaví dálnice. Za volantem jsem toho ještě moc nestrávil, ale miluji statistiku, psychologii, jsem silně nadprůměrně inteligentní, mám vynikající postřeh a cit pro bezpečnou rezervu. Měl jsem půjčeného Pašíka, 1.9TDI (97KW?) 4motion, šestikvalt. Ano, trošku to hlučí, ale jet to umí (220KM/h v sobotu před silvestrem namrzalo to, tak jsem to nechtěl trápit víc, na všech kolech šípy). Na hluk, jako student, hned zapomínám při pohledu na palubní počítač, který hlásá 8l/100km při ne zrovna klidné jízdě (ale stále jsem to nehonil do maxu). Obyčejně jezdím slaboučkou fiestou (r.v.98, Ghia, 1,25Zetec, 55KW, 110Nm). Je poměrně krátce spřevodovaná a z 0 na 100km/h jsem s ní za 10-11 vteřin (není to nic závratného a v autě cítíte každé kilo, ale na 1,2 to není špatné. Proto ji proháním v nočních hodinách okreskama (Komořany - Břežanské údolí - Libeř - Jílové - Kamenice - Třebenice - Slapy - Štěchovice (serpentiny nad nima dostaly nový asfalt) - Davle - Jílové). Nedělá mi problém leckomu ujet. Ač s tím jezdím rychle (rychle je velice relativní pojem), pouštím chodce a dávám blinkry.
    Jezdit podle pravděpodobnosti je super, ale zajímalo by mne, jak jsem měl včera předpovídat srnku za zatáčkou. Na brzdy v zatáčce auto "překvapivě" reagovalo smykem, tak jsem zbrzdil na 60-70km/h a poslal to na polňačku (autí bez škrábance). Jediné dva ťukance můj vůz absolvoval při klidné jizdě a poslouchání klidné hudby. Jinak na jízdu mohu doporučit např. Portishead, Smashing Pumpkins, Vypsaná fixa a světe div se, mě docela rozjede Čechomor.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Bobesh — #65
    karma: 0 Friday, 05.01.07, 10:16:33
  59. [59] Nidzo silogw-fastethernet3-8.bbp.sporknet.cz

    rADo, jezdil si se svojí Corvettou také po českých silnicí (mimo Prahu a dálnice)? Myslím, že se supersportem to není nic moc, sám totiž celkem dosti pociťuji se svým "sporťáčkem" Huyndai Coupé nepříjemné díry a v autě s mnohem tvrději laděným podvozkem by to moc příjemné povození nebylo. :( Asi chápu, proč si dal přednost rodinnému sedanu... ;)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 10:30:03
  60. [60] Skeptik 88.146.138.48

    odpovídá na Marek Brádler — #55
    Passat postavený na Golfu??? Nepleteš si to s Jettou? Nezáleží na rozchodu a rozvoru náprav, ale na konstrukci podvozku. Tu má Passat, A4, Superb identickou. Tj. na přední nápravě 4 ramena (neboli kostice)na každé kolo, dvě nahoře, dvě dole. Golf, Octavia, Jetta atd. ty mají pouze ramena 2.
    Ano, superb je sice (nej)větší, ale to je docílenou pouze delší platformou, nikoli podvozkem. Už vůbec není pravda, že je Superb o třídu výše, to by se zařadil mezi A6, BMW 5er, MB-E Class, což i při dobré vůli a vlastenectví prostě nejde.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 12:29:27
  61. [61] Thom 88.146.189.162

    odpovídá na Tomas — #50
    Promiňte, ale já jsem jasně psal o Octavi 1! 2ka je uplně jiné auto vnitřním prostorem.
    odpovídá na Marek Brádler — #55
    Passat nové generace je postaven na Golfu. Passat generace B5 je totžný se superbem v modelu sedan temer ve všem.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 12:31:51
  62. [62] Tom fw.krpa.cz

    No vida, tak to máme auto téměř jako z toho článku. Červené je, náhon na zadní kola má... jen těch 300 km/h z té Škody 100 asi nevytáhneme...

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval MarB — #64
    karma: 0 Friday, 05.01.07, 13:57:03
  63. [63] kedaR 150.24.212.194.contactel.net

    Zdravím z Brna,
    ještě k tomu kouření za jízdy. Občas si s přítelkyní vyrazíme na projížďku po republice (znáte to - hrady, zámky). A když projíždíme kolem Kuřimy (moc fajn městečko) dostává dost hříšné myšlenky. Jak už jste zmínili, člověk snadno ztrácí pozornost, a tak jsme vynalezli jednoduchý prokoncentrační mechanismus. Vždycky nechá nahřát autozapalovač a ve "správnou" chvíli mi ho do něj zaboří. Docela by mě zajímalo, kolik nás je v republice co máme žhalud. :-)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 05.01.07, 20:45:30
  64. [64] MarB r5cl237.net.upc.cz

    odpovídá na Tom — #62 Někde jsem četl o speciálu do vrchu Škoda 100R. Motor to mělo z Golfa VR32 nadopovaný rajákem. O motoru mluvili jako o časované bombě (nikdy nevěděli kdy odejde). Nevím to jistě, ale myslím, že po těch všech úpravách to mělo přes 300hp.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Saturday, 06.01.07, 04:01:40
  65. [65] Bobesh 195.70.138.155.adsl.nextra.cz

    odpovídá na MarB — #58 Ale nekecej, serpentiny nad Štěchovicema mají nový asfalt? A jak dlouho ? Je fakt, že jsem tam někdy od léta nebyl? :-)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Saturday, 06.01.07, 13:16:58
  66. [66] Jakub_mt dial-d166.213-81-169.telecom.sk

    odpovídá na Petr Brádler — #14 Neni problem ist na Fiate Seicento 180 km/h a este zijem ;)

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval zed — #68
    karma: 0 Saturday, 06.01.07, 21:18:57
  67. [67] Matěj Novotný 89-24-4-48.customers.t-mobile.cz

    odpovídá na Radek Hulán — #45
    Co vím, tak felicie se začala prodávat v průběhu roku 1994, takže to bude letos 13 let. Jen tak na upřesnění... ;)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Sunday, 07.01.07, 00:57:15
  68. [68] zed ws-rojik.inplus.cz

    odpovídá na Jakub_mt — #66 Jestli jezdíš se 400kg těžkým autem takhle rychle tak jsi normální idiot. Je jen otázka času kdy tě drobná nerovnost vyhodí do vzduchu. S dvoutunovým autem je to něco jiného. U těchto prdítek bych zakázal motory s větším obsahem než 1000ccm.

    odpověz na tento komentář
    1. na komentář reagoval Jakub_mt — #69
    2. na komentář reagoval MarB — #70
    3. na komentář reagoval Tarmaq — #74
    karma: 1 Sunday, 07.01.07, 16:40:11
  69. [69] Jakub_mt dup-d148.213-81-164.telecom.sk

    odpovídá na zed — #68 Jestli jezdíš se 400kg těžkým autem takhle rychle tak jsi normální idiot. Je jen otázka času kdy tě drobná nerovnost vyhodí do vzduchu. To ze tu teraz pisem to moc nepotvrdzuje.

    btw: ma to 700 kg ;)

    odpověz na tento komentář karma: -1 Sunday, 07.01.07, 22:14:44
  70. [70] MarB r5cl237.net.upc.cz

    odpovídá na zed — #68 Neříkám, že jsem s fiestou nejel 200km/h, ale bylo to mou nezkušeností a nyní bych si to nedovolil. S takto malými auty je to velice nebezpečné. Ale malá auta jsem velice nebezpečná pokud jsou slabá. Spíš bych jim na 160km/h dával omezovač (tak rychle se s fiestou dá jet bez větších problémů (pokud nepodstupujete losí test mezi ostatními a víte kdy sundat nohu z plynu). Ale vjíždět na křižovatku s autíčkem o výkonu 34Kw a krouťáku kolem 80Nm je často nebezpečnější než s ním jet 200km/h (samozřejmě s autíčkem, které je toho výkonově schopno).

    odpověz na tento komentář karma: -1 Sunday, 07.01.07, 23:00:02
  71. [71] Sislik sislik.pilsfree.net

    červený auto - mam
    náhon na zadek - taky
    ale nejsem si jistej, jestli se škodovkou dokážu jet 300kmph :)))

    odpověz na tento komentář karma: 1 Monday, 08.01.07, 17:35:25
  72. [72] Tomáš Fejfar in-lb.infra.grepnet.cz

    odpovídá na Radek Hulán — #28 Nevím, jaká ta Corveta byla, Radku, ale podle mých znalostí nemají Corvety vzadu pružiny, ale mají tam (teď se omlouvám, nevím jak se tomu řiká) takové ty slisované listy a o jejich účinnosti při udržení auta na (české) silnici bych pochyboval. Jsou dělané pro závodní okruhy a ne pro české hrbolaté silnice :) Ale pravda, že Octavku ve 250+ lépe nepotkat :)

    odpověz na tento komentář karma: 0 Monday, 08.01.07, 19:00:11
  73. [73] Tomáš Fejfar in-lb.infra.grepnet.cz

    Jen dodám, že to odpružení je k vidění třeba tady:
    http://www.corvetteforum.net/c3/juliet/rearsusp.htm...

    odpověz na tento komentář karma: 0 Monday, 08.01.07, 19:01:39
  74. [74] Tarmaq 195.47.90.172.adsl.nextra.cz

    odpovídá na zed — #68 Zed's dead baby, Zed's dead..

    odpověz na tento komentář karma: 0 Wednesday, 10.01.07, 02:03:59
  75. [75] Igraczek posta.syconix.cz

    Mno tak dalo by se s tím souhlasit, až na tu barvu. Osobně preferuji bmw a těm červená vyloženě nesluší.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 25.04.08, 00:14:17
  76. [76] Igraczek posta.syconix.cz

    V oktávce II se dá jet relativně rychle, kolem 180km/h. Nicméně to je auto neskutečně předražené. Pokud vezme v úvahu, že použitelné je od nějakých 800k, tak za ty samý peníze je k dispozici BMW 5 minulé generace (bez faceliftu a Efficient Dynamics - což se dá oželet), auto je naprosto jiné. Nedá se to srovnávat. Kdo by si tedy koupil oktávku - čecháček.

    Někdo má auto a někdo má škodovku.

    odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 25.04.08, 00:41:36

Přidejte nový komentář:

Pro přidání komentáře a hlasování se musíte nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit.