Windows Vista - cena ČR vs USA

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Windows Vista - cena ČR vs USA

Windows Vista 02.02.07

Windows Vista, nový operační systém Microsoftu, vzbuzuje u pár lidí pohoršení, protože se prodává v ČR za vyšší ceny než v USA. Microsoft je v tom ovšem nevinně. Schválně jsem se podíval na pár produktů v USA (oblíbený online obchod NewEgg.com) a v ČR (oblíbený CZC.cz) a porovnal ceny několika produktů.

Srovnání:

ProduktUSAČRRozdíl
Vista Ultimate OEM 32-Bit $199$2401,20x
Intel E6600 $316$4151,31x
Asus Commando $230$2831,23x
Creative X-Fi Fatal1ty FPS $183$2131,16x

Jak je vidět, 20% vyšší cena v ČR u Windows Vista Ultimate OEM oproti USA je naprosto běžná a vzhledem k místním podmínkám normální věc, takový Intel Core 2 Duo procesor koupíte u nás dokonce o 31% dráž a základní desku Asus Commando o 23% dráž. Windows Vista jsou u nás ještě relativně levné.

Ano, Windows jsou v ČR dražší než v USA, ale to platí pro veškeré zboží. Elektronika, software, auta, cokoliv je u nás dražší, díky místnímu socialismu, než ve vyspělých a opravdu kapitalistických USA.

Co s tím dělat?

Pokud chcete aby to v budoucnu bylo jinak, chce to nepodporovat zločinecké či levicové strany typu KS(ČSSD), které likvidují podnikatele extrémními daněmi, byrokracií a nepružností, a preferují následné státní zásahy do ekonomiky. Podnikání v ČR je prostě dražší, protože se musí sponzorovat řady nemakačenků, zbytečných vládních projektů, "nevyhoditelných" nepracujících zaměstnanců, či vládní rozkrádání peněz a korupce, a proto jsou dražší i koncové produkty firem.

Vládní průsery, vysoké daně a zadlužení přes tisíc miliard Kč nakonec vždy zaplatí … obyčejní lidé.


Komentáře

  1. 1 Petr 02.02.07, 06:02:21
    FB

    Na spoustu importovaných věcí ti hned milý státeček nabouchne DPH. Takže z velkého objemu importu má stát DPH=clo 19% a zaplatí ho až koncoví odběratelé. Pro firmy je to pak po odpočtu DPH trošku jiná částka na porovnávání.

  2. 2 MiSHAK 02.02.07, 06:02:25
    FB

    Užitečnejší by bylo porovnání s cenou např. v německu, když už jsme v té bezcelní EU.

  3. 3 Squad_leader 02.02.07, 06:02:35
    FB

    A to jsi se ještě nedíval do Číny nebo Polska.
    Tam jsou ceny daleko výhodnější:
    http://www.novinky.cz/internet/software/pirati-nabizeji...

  4. 4 Radek Hulán 02.02.07, 06:02:38
    FB

    [4] ale jistě, v Bangkoku stojí každé CD 30-40 Bahtů (cca těch 25 Kč), akorát se nejedná o legální verze. Ti lidé vůbec netuší, že dělají něco nelegálního ;-)

  5. 5 Paegas 02.02.07, 06:02:50
    FB

    Možná pro vás novinka, ale celá Evropa má dražší zboží než je v USA a to dokonce i ta "opravu kapitalistická" část.

  6. 6 Miroslav Navrátil 02.02.07, 06:02:57
    FB

    [7] o 20%? vynásob si to třeba milionem kopií, které by se tu pravděpodobně prodat měly...

  7. 7 Discogio 02.02.07, 06:02:59
    FB

    Při objednání zboží mimo EU se musí platit clo. Navíc daně v USA jsou rovněž jiné než zde, takže ty ceny údajně odpovídají zhruba stejně jak jsem se dočetl v rozhovoru se současným ředitelem českého Microsoftu :) Ale taky už mě napadla myšlenka zakoupit si Vista Ultimate Upgrade US a ktomu si jenom dohrát český language pack.

  8. 8 Discogio 02.02.07, 07:02:02
    FB

    [5] Ano tam je život :) Nejlepší je, že ty CD jsou dokonce i lisované a nejenom vypálené jako třeba v Rusku :)

  9. 9 vlk 02.02.07, 07:02:14
    FB

    tak tohle opravdu už hodně dlouho neřeším ... celá Evropa, speciálně EU, se chová stejně jako komunistický stát ... to, co si na amazon.com koupíte vám bez potíží ze států pošlou (jen zaplatíte poštovné), když koupíte stejnou věc (software) na amazon.co.uk tak vám to z Anglie nepošlou, protože kvůli licenci k nám nesmí (alespoň to tvrdí na svých stránkách)
    co lze, kupuju v amerických internetových obchodech, speciálně na HW se dá ušetřit i více než 50% .. jak na novém, tak na použitém ... celé evropské společenství je jen byrokratický aparát jen komplikující rozmach čehokoliv ... jak nemám americkou povahu rád, tak musím uznat, že co se tržní ekonomiky týká, je to ráj ... za peníze nic není problém a lze témeř cokoliv.

  10. 10 Orgic 02.02.07, 07:02:32
    FB

    Srovnávat trh v USA s evropským a tím spíš českým se moc nedá. Americký je několikanásobně větší s několikanásobně větší konkurencí i životní úrovní tamních obyvatel. Proto aby byl americký obchodník úspěšný, musí počítat s mnohem nižší marží na výrobek, která se mu vrátí s větším prodaným množstvím. Takového množství ovšem český prodejce nemá moc šancí dosáhnout, prostě náš trh je malý. Doprava a zmíněná lokalizace cenu taky nesníží. Jiná věc je nízká kupní síla tady, ale to je zas jiné téma.

  11. 11 e-mil 02.02.07, 07:02:35
    FB

    Tento "pěkný" cenový problém teď řeším například u fotoaparátů. Vypočítal jsem si, že když si koupím letenku do Ameriky a nakoupím si tam vysněné fotovybavení, vyjde mi to značně levněji, než když si to koupím u nás. Pokud k tomu vezmu i nějaké objednávky od kamarádů, zaplatí se mi i cesta. Zdarma se mrknu do USA a ještě ušetřím. A to se vyplatí. Doporučuji u větších nákupů. :-D

  12. 12 pavel 02.02.07, 07:02:36
    FB

    Neudávají se ceny v US bez daně (sales-tax)? Ta je sice nižší než DPH u nás ale ten poměr pak není tak velký.

  13. 13 Prochaine 02.02.07, 07:02:40
    FB

    Radku, proč si myslíš, že například balík Adobe Creative Suite stojí v ČR skoro o 100% více než v USA? ($1099 a 42000 Kč s DPH). A upgrade na čeština samozřejmě neexistuje..

  14. 14 cj 02.02.07, 07:02:41
    FB

    [13]
    ... kupuju v amerických internetových obchodech, speciálně na HW se dá ušetřit i více než 50% .. jak na novém, tak na použitém... Tak to by si sa mohol s nami podeliť o tie stranky kde to nakupuješ. Veď 50% je poriadna suma.

  15. 15 vlk 02.02.07, 07:02:43
    FB

    [21] stačí se podívat na největší jako je e-bay či na amazon.com ... rozdíl cen u HW je běžně až 40, někdy 50%, u SW je to i 100% jak už tady někdo psal ... viz Adobe apod ...

  16. 16 koty 02.02.07, 07:02:44
    FB

    V červenci a v srpnu jsem byl na brigádě ve Velké Británii, vydělal jsem si tam velmi slušné peníze a napadlo mne, zda si nekoupim "vysněné věci" (mp4 přehrávač a sluchátka s mikrofonem) tam, jelikož se jednalo o elektroniku, byl to dobrý nápad, celkový nákup i převoz mne stál jen 12,000 Kč, v Čechách, nejenže nebyl stejný model mp4 přehrávače, byl o třídu nižší, tak obě věci stáli 15,800 Kč, s oním o třídu horším mp4 přehrávačem. Což je docela solidní rozdíl, pro studenta.

  17. 17 map 02.02.07, 07:02:51
    FB

    [23] To mě překvapuje. Zrovna UK je poměrně drahá země , většina elektroniky a dalšího zboží (snad s výjimkou golfového vybavení) je tam o něco dražší než v ČR nebo kontinentální Evropě.

    V rámci práce hodně cestuji po Evropě i mimo a můžu porovnávat. Myslím, že na nákupu SW i spotřební elektroniky v rámci EU dost dobře ušetřit nejde. Akorát si tím můžete zkomplikovat záruku, lokalizaci, ... Něco jiného je USA a asie, tam je obvykle výrazně levněji, ale pak zase dovoz podléha DPH a clu, jinak se dopouštíte podvodu.

  18. 18 Castelis 02.02.07, 08:02:21
    FB

    Krom toho pokud se nepletu v USA mate zaruku vetsinou jen 90 dnu, coz je proti evropskym 2 letum rozdil.

  19. 19 Accuphose 02.02.07, 08:02:30
    FB

    No zapomíná se na jednu věc. Pomineme-li to, že americký trh je jiný, pak je logické, že cena se stanoví všude jako výpočet a těch 20% navíc jsou ty náklady navíc oproti domácímu trhu. Pak je otázka, že některé země dotují vývoz a v zahraničí to je levnější, jak doma. Je to tím, že u nás není tak silný a stabilní trh. Důvod? Radek to napsal dobře. Náš stát je byrokratická líheň. Jistě pane ministře je vedle toho odvar. Firmy se chovají tržně, takže pokud tady trh nefunguje pořádně, pak nemá nikdo důvod tlačit ceny dolů, např. u software. Muaíme si taky konečně přiznat, že ČR v globálním měřítku = 0,000něco A hlavně si myslím, že bez změny volebního systému se to nepohne.

  20. 20 Radek Hulán 02.02.07, 08:02:41
    FB

    [17] sales-tax na online prodávané zboží v USA je 0%, měl by je sice teoreticky zaplatit na konci roku koncový uživatel, ale nikdo to v USA nedělá (navíc je velice nízká, běžně kolem 7%, je to různé stát od státu).. Nicméně, jedná se o tom, zda neudělat "internetovou sales-tax". Až objem online obchodu v USA přesáhne určitou hranici, asi to zavedou..

  21. 21 unknownFactor 02.02.07, 09:02:13
    FB

    Budte radi, ze nepracujete na profesionalnim CAD/DCC software. Viz Adobe, coz je jen zacatek, napr. 3ds Max v CR vyjde na vic jak dvojnasobek svoji ceny v USA s tim, ze v CR jej poridite za 150000,- s dani, coz skutecne uz hranici se zlodejinou! A sny o tom, jak vyletim do USA (coz by se rozhodne vyplatilo) a tam si jej poridim jsou v realu bohuzel nekde uplne jinde, jelikoz vy si nikdy nekupujete software, ale jen licenci k jeho uzivani, coz v pripade techto aplikaci spada pod lokalniho dealera, tudiz Max zakoupeny v USA nemuzete legalne registrovat na uzemi EU! Nevim, jak je to s Windows, kazdopadne to v lete vyzkousim, letim opet do USA, tak si je tam prodim a at si EU strci svoje vymozenosti do mist, kde nikdy nesvitilo slunce! U tak draheho software jako je 3ds Max si to bohuzel nemuzu dovolit, takhle na prazdno, ikdyz vidina usetrenych 50% nakladu je skutecne lakava!

  22. 22 Michal 02.02.07, 10:02:19
    FB

    [18] Ano tak ja si kupim v USA laptop a oblecenie, donesiem si to do EU a som zvedavy ako mi dokazu ze som to kupil tam a budu odo mna pytat dan a clo. Mozno by som to zaplatit mal, ale preco by som to robil? Vzdy ked sa mi podari (nedokazatelne) nezaplatit dan mam dobry pocit, ze som ubral statnym darmozracom :-)

  23. 23 Michal 02.02.07, 10:02:23
    FB

    [7] By ma zaujimalo kolko stoji lokalizacia Intel 6600 a Asus Commando :-) A aj anglicke verzie su drahsie v EU.

  24. 24 Zdenek 02.02.07, 10:02:30
    FB

    Já si myslím, že problém ČR není ani tak výše daní, ale překážky a přílišná složitost podnikatelského práva, jakožto velké omezování pracovně-právních vztahů.

    Pro srovnání uvádím daně v USA:
    Federal Income Tax - 10% až 35% (6 pásem)
    State Income Tax - 1% až 11% (přičítá se k federální)
    Federal Social Insurance - min. 6,2% (max. 97500$)
    Federal Medicare Insurance - min. 1,45% (bez limitu)
    Sales Tax - cca 9% (skládá se ze state, city, county a regional transportation authority), teoreticky můžou být daleko větší, ale to by v USA neprošlo

  25. 25 Radek 02.02.07, 10:02:30
    FB

    nema cenu resit ceny v USA, nemaji DPH, take proto je tam vse levnejsi a lepsi je to rovnou si koupit. chtel bych videt jak si nekdo na amazonu kupuje veci a posila si je do CR. amazon totiz do CR neposila a resi se to jinak.

  26. 26 Zdeněk 02.02.07, 10:02:36
    FB

    [27] Sales tax na zboží z online obchodů se běžně platí (resp. nikdo si nedovolí neplatit) pokuď prodávající a kupující je ze stejného státu.

    Uvažuje se, že na všechno zboží z online obchodů bude jedna federální sales taxa a to i na zboží, které je vyváženo.

  27. 27 Zdeněk 02.02.07, 10:02:40
    FB

    [32] DPH a Sales Tax je z pohledu koncového zákazníka naprosto na stejné úrovni.

    Samozřejmě Amazon do ČR zasílá, pouze některé zboží je restricted.

  28. 28 Thomas 02.02.07, 10:02:43
    FB

    Dosť brutálne rozdiely sú aj v cenách áut:

    http://www.autorevue.cz/Default.aspx?section=17&server=1&article=10754...

  29. 29 Black Wolf 02.02.07, 11:02:24
    FB

    Stále nechápu kdes vzal státní dluh "přes tisíc miliard Kč" když je 802 mld. (oficiální údaj ministerstva financí, kdo nevěří může se přesvědčit na webu mf).
    Říkej si tomu třeba zaokrouhlení, ale pro mě je rozdíl 200 mld. účelová lež (navíc hodně hloupá vzhledem k snadnosti s jakou lze najít pravdivý údaj).

  30. 30 Radek Hulán 02.02.07, 11:02:29
    FB

    [36] "státní dluh" udávený v rozpočtu MF (a v aktuální výši 800 miliard Kč) je pouze část celkového zadlužení státu. Zkus si doplnit státem 100% vlastněné organizace a zhrozíš se. Doplň si znalosti..

  31. 31 Kdet 02.02.07, 11:02:39
    FB

    Máš pravdu v tom, že v USA jsou elektronika, auta a věci které kupuješ maximálně 1x až 2x ročně opravdu levnější než v ČR potažmo v EU, ale dalece dražšší jsou tam potraviny (hamburger je u nás o hodně levnější než v Mekáči v USA), alkohol, léky ... prostě všechny věci denní spotřeby. Celkově se to vyrovnává.

    To že je kupní síla obyvatel v USA vyšší je pravda, ale že jejich ekonomika je zdravá už pravda není. Prochází vleklou krizí na rozdíl od EU která relativně dobře prosperuje i přes vyšší daně a složitější byrokracii.

    Podívej se někdy na záběry na chudinské čtvrtě v New Orleans, New Yourku, Washingtonu ... tyhle čtvrti v tak velikém rozsahu v Evropě nenajdeš. Ty pomyslné kleště mezi chudými a bohatými jsou v USA více rozevřené než v EU.

    Nejlepší je kompromis, bez přebytečné byrokracie, uvážený sociální systém, vyvážené daně, prostě něco mezi EU a USA (-:

  32. 32 Mechanus 02.02.07, 11:02:53
    FB

    [38] citace "(hamburger je u nás o hodně levnější než v Mekáči v USA)" - zajímalo by mne, kde jsi na to přišel. U McDonalda stojí cheesburger/double cheesburger 99c + taxa - záleží dle státu. Menu ve fastfoodu od 3,5 do 8 dolarů, dle fastfoodu, pominuli letiště, apod. Některé potraviny jsou v USA výrazně levnější než u nás (zmrzliny, pochutiny), jiné o dost dražší (zelenina, mléčné výrobky).
    S elektronikou je to stejné - ne vše je v USA levnější (resp. výrazně levnější) - levnější jsou hlavně dražší počítačové komponenty a především věci pro fotografy (Hoya UltraThinCoated polarizer filter 99dolarů, u nás 4500). Pak je v USA výrazně levnější oblečení.
    Nicméně je tam mnohem víc lidí na hranici chudoby. Zvlášť v některých státech/městech je to dost znatelné.
    Celkově jsem rád že žiju v Čechách, na Státech se mi líbí spousta věcí, ale dlouhodobě bych tam žít nechtěl.

  33. 33 Kdet 02.02.07, 11:02:57
    FB

    [39] oki špatnej příklad, ale souhlasím s tebou, myslím že ČR je dalece liberálnější než USA

  34. 34 Kdet 03.02.07, 12:02:03
    FB

    Mimochodem nedávno jsem viděl dokument na stanici Spektrum o výrobě masa, masných výrobků a všeho co s tím souvisí. Se mi dělalo zle když sem některý věci viděl, proti tomu jsou naše supermarkety úplný neviňátka. Krávy a prasata dopujou steroidama a dalším svinstvem jen aby krávy co nejrychleji vyrostli. Hygienici tam doporučují zacházet s masem jako s odpadem, tedy v rukavicích. EU a Kanada zakázala dovoz masa z USA.

    Holt co se pro zisk neudělá, zaplať pánbůh za naše šílený krávy (-:

  35. 35 michalli 03.02.07, 12:02:51
    FB

    [22] a umíš vůbec počítat? víš co to znamená 100% sleva? to znamená že to máš zadarmo. já pochybuju že ti někdo v dnešní době něco dá zadarmo...

  36. 36 michalli 03.02.07, 12:02:56
    FB

    no jinak asi nejlepší nákup je podle mě koupit kdekoli nejlevněji windows vista ultimate (jakýkoli jazyk kterému rozumíte aby jste je uměli instalovat - pro mě například anglicky) a nainstalovat pak z windows ultimate extras češtinu (až vyjde oficiálně). ve windows vista ultimate máte totiž kromě jiného licenci na 36 jazyků (přesněji jazykových balíčků). viz tento odkaz a obrázky české verze

  37. 37 michalli 03.02.07, 01:02:01
    FB

    [41] neboj to se děje všude, nejen v usa, ale nejhorší je když by jsi viděl jak to vypadá na jatkách to i otrlé povahy raději vypadnou ven...

  38. 38 vlk 03.02.07, 02:02:31
    FB

    [42] 100% rozdíl, samozřejmě ...

  39. 39 Thomas 03.02.07, 04:02:33
    FB

    [39]Nicméně je tam mnohem víc lidí na hranici chudoby. Zvlášť v některých státech/městech je to dost znatelné. Chudoba je dosť relatívny pojem. Podľa švédskeho inštitútu výskumu trhu majú afroameričania poberajúci najnižší príjem v USA momentálne vyššiu životnú úroveň ako priemerná švédska domácnosť.

  40. 40 Radek Hulán 03.02.07, 04:02:39
    FB

    [50] přesně tak, Švédové jsou cca 3x chudší než Američané, jejich hospodářství a rozpočet má velké problémy, a může za to jen jejich "socialismus"..