PalmPC.cz - další obchodník co lže o skladové dostupnosti...

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

PalmPC.cz - další obchodník co lže o skladové dostupnosti...

Business 27.11.08

Když si chcete něco objednat, zásadní kritérium bývá cena, (skladová) dostupnost  a serióznost obchodníka. O tom, že někteří obchodníci běžně lžou o skladové dostupnosti nabízených produktů, popřípadě za "skladem" považují i "možná skladem u externího dodavatele" jsem už psal.

Osobně jsem se rozhodoval nedávno pro koupi telefonu, a vybral si HTC Touch HD. Podíval jsem se tedy na Zboží.cz a nechal si vyhledat HTC Touch HD skladem:

Zboží.cz - hledání HTC Touch HDZboží.cz - hledání HTC Touch HD

Jsem zvyklý u společností jako je CzechComputer.cz či Alza.cz, že uvádějí pravdivé informace, takže zboží objednám a druhý den je doma (popřípadě ten samý den Messengerem v kanceláři), popřípadě si pro ně mohu osobně zajet.

Web PalmPC.cz nakonec ukazoval identické informace o dostupnosti jako Zboží.cz:

Web PalmPC.czWeb PalmPC.cz

Nicméně realita je poněkud odlišná, v úterý jsem HTC Touch HD objednal, ale ve čtvrtek jej stále neměl, a na můj emailový dotaz kdy skladové zboží bude dodáno přišla následující reakce:

zboží -skladem- není dostupnézboží -skladem- není dostupné

Chtělo by se říci, klasika... Uvádění pravdivých údajů požaduje mimochodem i služba Zboží.cz (provozuje ji Seznam.cz). Nevím zda toto je pouze opomenutí nebo PalmPC.cz dlouhodobě provozuje strategii "nedostupnost nevadí, hlavně musíme nalákat klienta, on už poté vydrží čekat".

Každopádně je jasné, že PalmPC.cz tímto porušil kupní smlouvu, nedodržel termín dodání.

Oproti podobným neseriózním obchodníkům doporučuji postupovat podobně neseriózně - objednávku ponechat aktivní, za 10 dní či dva týdny si ji skutečně nechat dodat, ale nepřevzít ji, naopak ji nechat ležet 10 dní na poště. Pokud se ke mě někdo chová neseriózně a porušil jeden ze základních bodů kupní smlouvy - dobu dodání, tak ať pocítí náklady.

Dokud se podobné chování bude obchodníkům vyplácet, budou je i provozovat.

A co je na tom nejhorší? PalmPC.cz klidně lže dál, přestože HTC Touch HD nemá reálně k dodání (7-10 dnů dle emailu), tak na svém webu i ve Zboží.cz v pohodě dál inzeruje skladovou dostupnost "Ano / do 24 hodin" a možnost osobního odběru. Osobně mi to už připomíná záměr obchodníka, a nikoliv náhodnou skladovou chybu, která by hned byla opravena.


Komentáře

  1. 1 Radek Juřica 27.11.08, 11:11:35
    FB

    je to smutné a zvlášť pokud nejsi z prahy (nebo příbrami - czc.cz), tak ještě +2 dny dodání českou poštou.

    jinak jak budeš postupovat? nezrušíš tu objednávku? :d

  2. 2 Čehovský Jaroslav 27.11.08, 11:11:36
    FB

    Zajímavé, poučné.
    Zajímalo by mě však, jestli seznam bude nějak řešit duplicitní internetové obchody. Velmi často se mi stává že při hledání na zbozi.cz se mi na prvních místech objeví desítky shodných obchodů, jež sou snad kromě barevného provedení naprosto totožné (stejný design,provozovatel, popis, cena, dostupnost...), jiná je pouze doména a jméno obchodu.

  3. 3 Radek Hulán 27.11.08, 11:11:41
    FB

    [1] objednávku jsem samozřejmě zrušil.. Tedy, držel bych se raději hesla "ponechat a nepřevzít kvůli nedodržení termínu dodání", ale vzhledem k publikaci článku to nedává smysl :)

  4. 4 Vojtěch Vít 27.11.08, 11:11:41
    FB

    Co se týče aktualizace katalogu po zjištění chyby, s tím mám vtipnou zkušenost u DELLu... :-) V září jsem si kupoval DELL Inspiron 1525 a při konfiguraci zjistil, že 2 baterie mi v ceníku vychází za stejnou cenu jako baterie jedna... (Podotýkám, že standardní cena baterie se pohybuje kolem 5 000,- Kč!). Objednal jsem tedy samozřejmě dvě.
    ... Po doručení mi ale přišla baterie pouze jedna. Zavolal jsem tedy na support a ptal se, co je s tou druhou. Obchodík mi řekl, že to je jejich chyba v ceníku (v můj prospěch) a poslali mi hned i tu druhou..:)
    Myslíte ale, že to v ceníku opravili? Vůbec ne. I po 14 dnech to tam zůstalo, a to jsem se později už nedíval... A přitom je to chyba v neprospěch DELLu. Možná na tom i těd můžete "vydělat"..;-)

  5. 5 Čehovský Jaroslav 27.11.08, 11:11:46
    FB

    [4] Klasická česká "zodpovědnost" zodpovědných pracovníků. Zajímalo by mě, jestli po svém zodpovědném zaměstnanci bude DELL škodu vymáhat.

  6. 6 Daniel Tlach 27.11.08, 11:11:50
    FB

    Já ti nevím Radku ale aby člověk nakonec ještě neměl problémy z toho, že to tam nechal ležet... ;) Možná by to chtělo přečíst si obchodní podmínky, nějak se mi nechce věřit že by byli takoví blbci aby neměli tohle ošetřené. Ačkoliv, dneska na netu podniká kdekdo, takže je možné leccos :)

    Každopádně doufám, že v momentě kdy se ti dostane do rukou o něm něco napíšeš ať vidím rozdíly mezi ním a jeho bráškou Pro. Zvažuju že bych HD koupil bratrovi k nadcházejícím svátkům šílenství a masové hysterie :)

  7. 7 Radek Hulán 27.11.08, 11:11:53
    FB

    [6] nedodržení doby dodání je zásadní rozpor s kupní smlouvou, pokud by Tesco inzerovalo "rohlíky ihned k odběru", ty si je objednáš na webu, přijdeš hladový a na místě bude jen cedule "k odběru za 7 dní", tak je rozpor jasný.

    A zde je to identické... Na jejich webu je doslova uvedeno "Doba dodání: do 24 hodin".

  8. 8 Mašek Jiří 27.11.08, 11:11:54
    FB

    Zrovna s PalmPC mám kladné zkušenosti.
    Dodáno bylo do 2 dní (tehdy přeprava poštou).
    Ale je fakt, že PalmPC provozuje fyzická osoba, pokud se nepletu - Tomáš Brož, nebo jak se jmenuje. Takže jde asi o "klasiku", kdy má skladem jen pár kusů, a zbytek je kdesi u dodavatele.

    Každopádně moje zkušenost je kladná, a ten člověk mi přijde jako solidní prodejce, až tedy na ty informace o dostupnosti (myslím, že kdyby uváděl pravdu, rozhodně by mu to nijak neublížilo).

  9. 9 Radek Hulán 27.11.08, 11:11:56
    FB

    [8] obecně: cena a skladová dostupnost jsou dvě nejdůležitější věci při nákupu zboží. Pokud je 50% těchto informací nepravdivých, nemá vůbec smysl o obchodu uvažovat.

    Pro mě osobně byl třeba termín dodání zcela klíčový, chtěl jsem si vzít Touch HD a Bluetooth klávesnici (celkem 300 gramů) do Milána namísto 3kg notebooku...

  10. 10 Václav Mach 27.11.08, 12:11:29
    FB

    Zdravim, můžu vědět, proč jste se nakonec rozhodl pro Touch HD? Ve zmiňovaném článku píšete "..vypadává kromě iPhone i Touch HD (nemá QWERTY klávesnici)...". Díky za odpověď.

  11. 11 unknown 27.11.08, 12:11:36
    FB

    No nevím, není nejjistější nakupovat HTC u Sunnysoftu ? Ti jsou pokud vím oficiální distributor pro ČR a určite nelžou o skladových zásobách. Navic je tam i levnější ;)

  12. 12 Daniel Tlach 27.11.08, 02:11:05
    FB

    [7] Klamání zákazníka. Ale jak znám české obchodníky, tak za to může líný správce, který stahoval porno místo aktualizace zboží v katalogu :)

  13. 13 Blatecký Lukáš 27.11.08, 02:11:09
    FB

    [11] Máš pravdu, že ceny jsou tam lepší a snad nelžou o naskladnění na druhou stranu dva příspěvky nad tebou Radek píše, že si ho chtěl vzít s sebou na konferenci do Milána. A jelikož konference začíná 1. 12. a v Sunnysoftu mají u HTC Touch HD stav "na cestě" - tak by to jisto jistě nestihl.

  14. 14 Tomáš Halada 27.11.08, 02:11:46
    FB

    Pro zajímavost ten první shop ze screenu X-Store, bych pro změnu doporučil. Mají kamenné pobočky různě po hypermarketech, tím pádem zboží obvykle přímo na prodejně k vyzvednutí s otvírací dobou často do devíti večer, ceny hodně konkurenční a slučný sortiment (včetně HTC). Na mail mi posledně reagovali asi během hodiny. (pro rejpaly - nic s nima nemam společnýho, kromě dobrý zkušenosti)

  15. 15 Pavel Koza 27.11.08, 03:11:17
    FB

    Mně spíš fascinuje jiná věc - když marketing Apple vypustí v létě fámu, že "kolem Vánoc možná bude nedostatek iPhonů", tak se média začnou předhánět ve spekulacích a každému hned cpou, ať si koupí nejlépe ještě dnes rovnou dva kusy. Zato když se HDčko prodává jak housky na krámě a během pár dní je reálně vyprodáno (a nové kusy nejsou ani u distributorů a budou možná za týden, možná později), tak to nikoho nezajímá... Hold asi málo platí...:)

  16. 16 Tomáš Hubálek 27.11.08, 03:11:45
    FB

    Docela by mě zajímalo, jestli má tato nepravdivá informace vliv na certifikaci APEKu. Nedávno mě úplně stejně rozčílil obchod ZdravotniPotreby.cz.

    Napsal jsem tedy na APEK, že se domnívám že porušují pravidla certifikace (domnívám se že se jedná o články 2.6 a 2.7), ale nikdo mi neodpověl, natož aby jim sebral certifikaci.

    Je vidět že APEK je tak akorát na dvě věci...

  17. 17 Hynek Blažek 27.11.08, 06:11:03
    FB

    No tak s těma dodacíma lhůtama je to u Touch HD velmi špatné, nikde v ČR nejsou. Kolega z práce sehnal Touch HD hned z první várky tak jsem ho zkusil (přemýšlel jsem o něm), ale nakonec jsem si dnes u T-M koupil Xperii a nekecám za 2.999 Kč vč. DPH. ;-) Samozřejmě přes "známého".

  18. 18 Lukáš Skrytý 27.11.08, 06:11:30
    FB

    [15] Apple celej je jeden velkej podvod na zákazníky. O tom škoda mluvit

  19. 19 Nestarej Se 27.11.08, 08:11:27
    FB

    Radku nebyl jsi rozhodnut pro SE Xperia? Já bych si sice taky vybral HTC Touch HD, ale proč si změnil názor?

  20. 20 Radek Hulán 27.11.08, 08:11:38
    FB

    [19] velikost displeje... 3.8" je luxusní na ovládání, a neintegrovanou klávesnici nahradím Bluetooth modelem.

  21. 21 Karel Hruboš 27.11.08, 08:11:56
    FB

    [20] s tím se bude ale hodně špatně psát za pochodu, ne?

  22. 22 Radek Hulán 27.11.08, 09:11:33
    FB

    [21] nikdy nepíšu za pochodu, podobně jako američané mnohem raději volám (samozřejmě s Bluetooth sluchátkem). Za pochodu píšou SMS jen chudí lidí, co nemají na zavolání a pubescenti.. ;)

    Klávesnici potřebuji na psaní emailů, a jsem schopen se u toho zastavit :)

  23. 23 Jakub Zemek 27.11.08, 11:11:46
    FB

    Já bych v souvislosti s článkem chtěl upozornit na eshop netfox.cz, 13.11 jsem si tam objednal repro Altec Lansing PT6021 s tím, že se na stránkách ukazovalo, že jsou skladem. Za asi 2 hodiny mi z eshopu volali, kvůli ověření objednávky a po ověření mi pán milým hlasem sdělil, že bych měl mít zboží do deseti dní doma, tak jsem se ho jemně dotázal, co že to mají za sklad, že vydání zboží bude trvat osm dní(2 dny pošta). Bylo mi řečeno, že sklad je externí - takže žádný sklad ani nemají. Jelikož jsem na dodání něják extra nespěchal, tak jsem teda kývl, že počkám deset dní. Deset dní uplynulo a zboží ani email o expedici nikde. Zkusil jsem firmu kontaktovat na icq - kontakt byl online, ale nikdo neodepisoval. Telefony také nikdo nebral - zde moje trpělivost vyprchla, takže jsem se uchýlil k mailu, kde jsem vyjádřil svůj názor na jejich obchod a také zrušení objednávky. Odpověď na email došla asi za deset minut, v ní stálo, že zboží už je na firmě a že je připraveno k expedici a jestli si nechci zrušení rozmyslet. Má odpověď byla stručná a negativní. V ten samý den jsem si objednal o trochu lepší repro FX6021 na
    jiném eshopu a další den jsem jej měl doma.

  24. 24 Martin Havle 28.11.08, 10:11:49
    FB

    Nic nového pod sluncem. To co se děje s telefony je slabý odvar toho co obnáší nákup profesionálního fotoaparátu. Mám zkušenosti s několika vyhlášenými prodejci fototechniky a všude je to stejné. Vždy když vyjde nový model ( postupně se kupovaly tyto: Olympus E-10, Canon 10D, 20D, 5D a Nikon D200, momentálně se kupuje Canon 5D Mk II ), prodejce slíbí nějaký termín, kdy tělo dodá. Pak se čeká, jestli to bude zrovna on, komu výrobce věnuje alepsoň část zboží, které je určeno pro ČR. Naprosto nechápu, podle jakého klíče se to rozděluje, protože například Oehling, Balcar ani Škoda při nákupu D200 tělo neměli na skladě a sehnal jsem ho v nějakém obskurním webshopu... Když jsem si foťák vyzvedával, zjistil jsem, že se sestává z jednoho člověka a počítače, nicméně tělo jsem měl hned, kdežto v obchodech ještě neobdrželi ani první kusy. Každopádně zpátky k tématu- prodejce tedy napjatě čeká a zákazníkům slibuje, že zboží dodá k datu, kdy výrobce slíbí, že přijde zboží do ČR. Co je ale naprosto nepochopitelné - česká pobočka výrobce neví, kolik kusů zboží mu vlastně přijde, takže sice všem slíbí, že jim to dodá, ale pak řekne, že došlo málo kusů a dá ho jen některým obchodům a to ještě v menším množství než požadovali.

    Tato situace se opakuje už několik let a momentálně se opakuje znovu ( 5D Mk II měl být dodán do konce listopadu, což už asi nevyjde... ). Sečteno a podtrženo - co bych někdy dal za to mít zboží doma za 10 dní po objednání...

  25. 25 Martin Havle 28.11.08, 10:11:54
    FB

    Ještě takový malý doplněk- schválně si zkuste zadat Canon 5D Mark II na zbozi.cz - skoro všechny webshopy uvádějí dostupnost do 3 dnů nebo do týdne. Vzhledem k tomu, že fotoaparáty do ČR ještě nedorazily, jedná se o utopii....

  26. 26 Rudolf Palatický 28.11.08, 03:11:50
    FB

    Dnes sa mi stalo niečo podobné s GME.sk. Na sklade mali 9ks 1L kanistrov Izopropanolu za cenu okolo 200SK, na mieste (kam som sa musel trepať ráno cez pol mesta) vysvitlo že majú posledný kus za 2.5-násobnú cenu. Údaje na webe sú vraj neaktuálne,nerozumiem aký ma ten web vlastne zmysel.

  27. 27 Martin 28.11.08, 10:11:23
    FB

    [26] GME.sk nerieš - slováci sú odkázaní na aktualizáciu CZ sajty a to sa stane raz za uhorský rok...

  28. 28 Radek Juřica 29.11.08, 12:11:48
    FB

    [27] heh to si neumíte vytvořit vlastní eshop :p

  29. 29 Karel Hruboš 29.11.08, 01:11:17
    FB

    [22] Trošku odvážný tvrzení. Stačilo říct, že prostě nepíšeš za chodu. Pubescent už nejsem a troufám si říct, že občas můj účet za telefon překročí i ten tvůj. Jsou prostě chvíle, kdy se musí napsat sms, nejde zavolat a zrovna někam jdu. U mě zcela běžné. Spíš jsem chtěl poukázat na to, že je to dost nepraktické a to už bych radši šel do Touch Pro.

  30. 30 matak 29.11.08, 10:11:37
    FB

    [3] objednat a nepřevzít znamená pro eshop vymahatelnou pohledávku za cenu přepravného, my na [reklama redakčně odstraněna] (eshop s nářadím) uvádíme skladovou dostupnost a zároveň dobu expedice v rozmezí 1-3 dny podle typu zboží, skladu atd., všechny sklady u nás jsou outsourcované a nejsou to naši zaměstnanci, kdo zboží odesílá, kompletuje apod. (někdy ano, někdy ne, nechci rozvádět diskusi o tom jak fungujeme), zboží uvádíme, že je skladem i v případě, že se nachází v autě co objíždí prodejny atd., v takovém případě, nemáme šanci odeslat dříve než např. 3tí den, někdy stihneme odeslat tentýž den, někdy druhý den, někdy třetí, žádné garance nikomu nenabízíme a rozmezí doby expedice je potřeba brát jako fakt, ovšem jedná se o nářadí a domnívám se, že v tomto případě je doba expedice přijatelná, např. u elektroniky to určitě přijatelné není, u nářadí zase tak moc eshopů se skladovou dostupností nelže, u elektroniky jich lže 8 z 10.
    Přesto, že námi uvedená skladová dostupnost nemusí být přesná, doplňujeme ji o dobu expedice a s tím v podstatě souhlasím. Ale některé sklady nedokážeme tak rychle sledovat (kvůli absenci propojení eshopu se skladem atd.), tedy musím přiznat, že k minimálně 10-15% chybovosti ve skladové dostupnosti určitě dochází pravidelně! Když uvedu, že nic není skladem, abych se jistil proti této chybovosti, nikdo ode mne nekoupí.

  31. 31 Radek Hulán 29.11.08, 11:11:20
    FB

    [30] "sklady u nás jsou outsourcované " -- poté to není skladem, ale "skladem u dodavatele" (a vznešený název "outsourcing" neudělá hovno vonavějším), chováte se dle mého názoru tedy jako taky-"obchodníci"... Jste jen obyčejní pře-prodejci, kteří zboží v životě neuvidí (jen papírově), odesílá to jiný sklad, a přesně takovéto e-shopy by měly zaniknout. Nic navíc totiž nepřináší. Takový CzechComputer.cz či Alza.cz mají zboží skutečně skladem, a ne "možná skladem u dodavatele". Kvůli pře-prodejcům jako váš je v ČR obrovská nedůvěra k e-shopům obecně, protože "skladem" znamená "dejte nám peníze, my to už možná někdy seženeme (anebo také ne)".

    "Když uvedu, že nic není skladem, abych se jistil proti této chybovosti, nikdo ode mne nekoupí" -- díky za laskavé upozornění, že od tebe rozhodně NIKDY NIC nekupovat.

    Nicméně pokud e-shop inzeruje "dodání do 24 hodin", ale dodá za 10 dní, tak to je jednoznačné porušení kupní smlouvy. Podobné "taky e-shop" parazity je potřeba školit v tom, že zboží člověk neodebere a oznámí pouze emailem storno objednávky pro zásadní neshodu s kupní smlouvou v nedodržení času dodání. Při objednání zboží "skladem" u taky-"obchodníků" doporučuji každému navíc doplnit do poznámky větu "Tato objednávka platí jen při odeslání kompletního zboží nejpozději do 24 hodin od vytvoření této objednávky". :-)

  32. 32 qedisk 29.11.08, 12:11:21
    FB

    Výborne! Akurát čakám na jedno takéto zbožie, takže taktika v prípade oneskoreného doručenia bude jasná. Už ani mňa nebaví čakať na doručenie viac než je inzerovaná doba v eshope.

  33. 33 Lukáš Klika 11.12.08, 05:12:40
    FB

    Nečetl jsem všechny komentáře, ale myslím si, že já jsem u PalmPC.cz narazil asi nejtvrději - objednané zboží nebylo doručeno ani po půl roce.

    Nechci si dělat reklamu, ale za přečtení to určitě stojí (předpokládám, že takovýto druh reklamy vadit nebude, je to určitě hodnotný příspěvek ke článku) - to, co je napsané zde na MyEgo je velice slabá ukázka toho, jak pan Brož zachází se svými zákazníky. Celý článek na mém webu - http://lukasklika.cz/nemam-rad/internetovy-obchod-palmpc/...

  34. 34 Petr 19.12.08, 09:12:40
    FB

    Tak to byl ještě docela slušný obchod či spíše odpověď. Obvykle totiž na dotaz "Kdy už to bude?" odpoví po dvou dnech nějakou obecnou odpověď typu "Až to bude, tak to bude..." a o nějaké další vyjádření zákazníka již pražádný zájem neprojevují, byť jen ze slušnosti. Dokonce i někde občas mají napsáno, že pokud odpověď nepřijde do tří dnů, tak váš mail asi skončil mezi spamem :)
    Jinak pro mimopražské je dodání týž den, či do druhého dne skutečně jen sci-fi snad úplně v každém e-shopu. A jde-li to přes poštu, byť použijete jakkoli draze zaplacenou VIP rychlost, tak i týdení dodací lhůta je tak pravděpodobná, jako že během dne potkáte 20 Applařů :)