Rok 2007 se vyloženě povedl

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Rok 2007 se vyloženě povedl

Trvalo to dlouhých 18 let, od doby, kdy byl "zrušen" (záměrně neříkám poražen) v ČR komunismus, nejstrašlivější ideologie minulého tisíciletí, než člověk může volně přejet z Prahy do Frankfurtu, aniž ukazuje pas, občanku, technický průkaz, řidičák, a případně i nahý zadek celníkům. Dříve byl na hranicích ostnatý drát pod proudem, lidem placený milicionář tam střílel "do vlastních", kteří se chtěli dostat do "imperialistického Německa", a také se třeba zavírali do vězení hokejisté.

státní hranice za komunistůstátní hranice za komunistů - zdroj marianskolazensko.cz

Evropa se dnes o půlnoci konečně propojí, ostnatý drát zmizel dávno, a to je důvod k obrovské oslavě. Po Evropě se bude dát konečně pohybovat podobně svobodně, jako po jednotlivých státech USA.

Druhý důvod k oslavě bude výrazné snížení daní z příjmů od 1. ledna 2008, díky naší pravicové vládě. Po dlouhých 8 letech levicové korupce a bezuzdného utrácení a státního zadlužování v řádech tisíců miliard Kč příjemná změna. Ano, mělo by se jít ještě mnohem dál, ale politicky už tato změna asi hodně narazí, většinou u inteligencí či pracovitostí méně obdařených spoluobčanů.

Vsuvka: Mimochodem, pravice zní skoro stejně jako práce či pravda, kdežto levice jako levota.

Zlepšit by se mohla mírně i situace ve zdravotnictví, díky zavedení (byť malých) poplatků u lékaře a za recepty. Za socialistické vlády totiž patřilo zdravotnictví v ČR k absolutně nejhoršímu v Evropské unii.

Tam, kde "všechno patří všem", nic nefunguje, to je nejzákladnější ekonomická poučka. A nemusí to patřit ani všem, stačí když jde o majetek zaměstnavatele, podívejte se jak lidé jezdí a starají se o své auto, a jak o firemní. Rozdíl vidí každý, přesto se stále najdou pomatenci, kteří fandí levici a supervládnímu teroru, což není nic jiného než hromada komisí, které nám seberou peníze, a rozdělují si je mezi sebou podle svého uvážení.

Na bilancování je ještě trošku brzo, ale tento rok se prostě vyloženě povedl.

Šlo by toho udělat ještě mnohem více, například zakázání extrémní levice (KSČM) zákonem, ale to už bych chtěl moc, toho se snad dočkáme v roce 2008 :-)


Komentáře

  1. 1 Aleš Slabý 20.12.07, 11:12:18
    FB

    Plně souhlasím. Snad už to bude jen lepší. Ať žije pravice!

  2. 2 Morpheus 20.12.07, 11:12:19
    FB

    Mno dvě poznámky:

    1) Se zdravotnictvím je na bilancování opravdu HODNĚ brzo. Psychologicky snad ty poplatky vyčistí čekárny doktorů od babek, co si tam jdou pokecat, že jim chcípla kočka (a to zásadně v osm ráno, kdy to tam člověk chce stihnout ještě před cestou do školy/práce). A taky to snad v podobě poplatků za volně hrazené léky odradí ty KRETÉNY (sorry, ale to nemůžu jinak), co si jdou nechat Paralen za deset korun předepsat (čímž rázem ten paralen se započtením práce doktora stojí ne deset, ale třicet, padesát korun)...

    2) Co se týče daní, tam jsem zatím hodně rozpačitý. Nejsem v takové příjmové skupině, aby to pro mě byla skutečná bomba co se snížení týče (i když veeeelmi mírný pozitivní efekt od toho čekám taky), nicméně já čekal od reformy hlavně ZJEDNODUŠENÍ daňové soustavy, nejradši bych, kdyby prostě platilo, že z každé vydělané stovky odvedu (třeba) 15 Kč a basta fidli... To co bylo přijato mi ovšem jako příliš zjednodušující nepřijde a "superhrubá mzda" je sice ušlechtilý pokus jak umožnit, aby i "Fanda vod pásu" věděl, že těch jeho "deset hrubýho vole" nestojí zaměstnavatele deset tisíc, ale 13 500, nicméně v mých očích je to spíše další komplikace systému a finta páně Kalouskova, aby sazba byla nižší, ale výběry +/- stejné :-)

    Ale uvidíme, každopádně do roku 2008 předčasně vše nej! :-)

  3. 3 Radek Hulán 20.12.07, 11:12:22
    FB

    [2] "superhrubá" mzda není proboha finta, ale zcela normální věc. Živnostník platí ze "superhrubé" mzdy, podnikatel také, jen zaměstnanec měl najednou fiktivní pocit, že platí nižší daně, než tomu skutečně je? Do této doby stát lidem, všem zaměstnancům, LHAL, je opravdu velice dobře, že uvidí, kolik skutečně na daních zaplatí.

    Třeba pak začnou (dosud klamaní) zaměstnanci o daních přemýšlet jinak, a volby drtivě vyhraje ta strana, která dále sníží daně, jako je tomu v každé jiné rozvinuté zemi.

    Současný přístup k daním zaměstnanců byl lež a klam.

  4. 4 Jirka Jirout 20.12.07, 11:12:37
    FB

    No já rozhodně souhlasím s tím, že je to lepší, než za komunistů, prohlašujících se za sociální demokraty. Na druhou straně nějaké extrémní šetřivosti státu jsem si také nevšiml.

    Ona reforma-nereforma, kdy se sice sníží sazba, ale pořád nejsou stropy na odvody a navíc se daní i zdravotní a sociální je také trochu divná, byť rozhodně krok správným směrem. V současné situaci asi ODS víc prosadit nemohla, uvidíme, co bude dál, až (snad) lidi pochopí, že Paroubkovo strašení všeobecnou chudobou v důsledku vlády ODS je jen blábol. Pak by třeba mohl přijít čas na to, aby se do toho hráblo přádně.

    Zdravotnictví - no ten poplatek asi odfiltruje část simulatnů a nemakačenků a ušetří něco peněz, ale to je tak vše. Systémově se bohužel nic nemění. Pořád existuje zdravotní daň a ne zdravotní pojištění, pořád existují ministerské vyhlášky, které "pojišťovnám" říkají co a za kolik, pořád existuje prapodivné přerozdělování vybraných peněz (ve prospěch VZP) atd.

    Ad Schengen - odbourání hranic je fajn, ale jinak vývoj v EU nic moc - co třeba ty nové dementní předpisy o zákazu anonymních vkladů s výjimkou triviálních částek, povinnost bank oznamovat "neobvyklé" transakce a pátrat po oprávněnosti převodu peněz mezi soukromými subjekty? Nevím jak ostatní, ale já bych snad radši hraniční kontroly, než stát/EU, šťourající se v soukromí tímto způsobem.

  5. 5 Radek Hulán 20.12.07, 11:12:41
    FB

    [4] problém v ČR je, že jakákoliv reforma, která by měla situaci výrazně zlepšit, rovná se totální politický kolaps. Lidé jsou zde navyklí na levicové uvažování, nechápou zodpovědnost sami za sebe, a jsou v průměru hloupější než třeba Němci (statistika IQ)... Udržet se u moci v této zemi rovná se nereálné sliby, pastelkovné, kradení schopným, komunistická rovnost, tedy přesně věci, které dlouhodobě zničí celý stát a způsobí jeho kolaps.

  6. 6 Morpheus 20.12.07, 12:12:08
    FB

    [5] Já myslím, že (bohužel) polistopadové vlády trošku "propásly" počáteční nadšení lidí. Utažení opasků nikam moc nevedlo a v lidech zůstalo spíše rozčarování. Proto teď dost lidí volí stylem "nažrat se a hotovo", bez ohledu na následky. Jenže při chování politiků (podotýkám, že napříč spektrem) se to dá i pochopit... To máme Standu Grosse a jeho "byteček", Jirku Čunka a jeho "sociální dávky", Mirka Topolánka a jeho "lyžovačku v Innsbrucku za státní peníze"... Proč by měl v takovém prostředí normální člověk "šetřit aby bylo líp"? Samozřejmě že je to morálně i jinak správné a nedá se prožírat budoucnost donekonečna, jen tím chci podotknout, že dokud se nezačnou chovat jinak i "ti nahoře", težko čekat ochotu k leckdy více či méně tvrdším reformám od "prostého lidu"...

  7. 7 Jirka Jirout 20.12.07, 12:12:30
    FB

    [5] No já to sice vím, ale přiznám se, že ne zcela chápu. Snad i většině lopat je přece jasné, že mohou utratit jen to, co jsou schopni vydělat a zadlužovat se mohou pouze tehdy, mohou-li reálně splácet a dluh v historicky krátké době splatit. Tak proč si sakra myslí, že pro hospodaření státu platí nějaká jiná pravidla?! To si myslí, že se to, co prožerou, vždycky zatáhne z peněz, ukradených těm bohatým?

    A ano, poslední dobou začínám nabývat dojmu, že jiná cesta, než přes nějaký totální průser a kolaps státu, asi nevede :-(

    Ty Němce bych nepřeceňoval, ostatně i v NL měla SP výrazně vyšší výsledky, než by ve slušné společnosti měla mít.

  8. 8 Pavel VYCHODIL 20.12.07, 12:12:40
    FB

    Souhlasím s článkem vyjma pasáže o zdravotnictví.

    Bohužel, za současný stav zdravotnictví může i opakované smetení reforem tehdejším šéfem ODS a absolutní neschopnost ministrů ČSSD. Přesto je jeho úrověň vyšší, než v okolních zemích a OUTCOME ze zmiňované statistiky to potvrzuje. 11 zemí je v outcomu za námi a 5 zemí má stejně, jako my 9 bodů.

    V total score za rok 2007 14 míst od konce, ale v nákladech jen 7. Je vidět, že doktoři a sestry tu pracují za své, aby se pacienti měli dobře, protože vše je free a léky jsou za stejné peníze, jako kdekoli jinde. Vidět je to i v bang for the bucks score, kde jsme 9. z 29 a to je za ty prachy dobré. Víc za peníze, které jsou v systému čekat nelze a 30/60Kč to nespraví. Naštěstí budou další kroky následovat :-)

    Navíc jsme světová jednička v ca. tlustého střeva a konečníku a taky v infarktech..... a léčba je sakra drahá

  9. 9 Radek Hulán 20.12.07, 01:12:07
    FB

    [8] socanské zdravotnictví? To se proslavilo snad jen velice povedenou Mackovskou fackou :-) Jinak zbytečně chcípajícími lidmi, nedostatečnými vyšetřeními, diletantismem, nezodpovědností, nemožností si připlatit za lepší péči, rozvojem korupce.

    http://www.youtube.com/watch?v=L1WiI3fZ0mA...

  10. 10 Ola 20.12.07, 06:12:14
    FB

    Bohužel někteří lidé volí ČSSD jen proto, aby nezavřeli na moravě a slezsku šachty .. Např. můj kamarád původem z moravy, nadprůměrně inteligentní člověk, ale stejně volil ČSSD, právě kvůli šachtám. Proč? On sice už na moravě není, je v Praze, nicméně svazuje ho pocit, že ostatní kamarádi z moravy by na tom byli dost bídně.

  11. 11 Tomáš 20.12.07, 10:12:15
    FB

    "Šlo by toho udělat ještě mnohem více, například zakázání extrémní levice (KSČM) zákonem, ale to už bych chtěl moc, toho se snad dočkáme v roce 2008 :-)"

    Extrémní levice ale už trestná je :-) teda pokud se pod tím myslí Komunistický režim. Politická strana KSČM do toho ale bohužel nespadá :-(

  12. 12 Vladimír Štill 21.12.07, 05:12:16
    FB

    [7] Bohužel, tohle mnohým lidem jasné není a zadlužují se naopak na co nejdelší dobu aby spláceli co nejméně nebo si myslí, že si půjčí a pak se na to zapomene.

  13. 13 Pavel Lasák 22.12.07, 06:12:38
    FB

    [7] Půjčky jsou vhodné pouze na dvě věci.
    1) Bydlení - ne každý si může hned koupit byt (dům). (Z dlouhodobého hlediska je to i výhodná investice)
    2) Vzdělání - s kvalitnějším vzděláním více vydělám (a tedy investice do vzdělání se mi vrátí)

  14. 14 Jirka Jirout 23.12.07, 11:12:17
    FB

    [13] Se vzděláním souhlasím. Přidal bych ještě *za určitých okolností* půjčku na investici do podnikání.

    S tím bydlením se nezlobte, ale tak, jak jste to napsal je to zjednodušující až nebezpečné. Půjčka na bydlení a nákup domu/bytu smysl mít může, ale také nemusí. Kromě předností jako daňová odečitatelnost, snižování relativního zatížení kvůli inflaci a růstu platu apod. může mít nákup nemovitosti i zápory, se kterými je nutno počítat. Ačkoli se to v ČR může zdát nemožné, ceny nemovitostí nemusí pouze růst, nemovitost váže a pohlcuje kromě splátek ještě další prostředky atd. Je nutno to posuzovat individuálně a velmi pečlivě.

  15. 15 Martin Macek 03.01.08, 12:01:39
    FB

    Nejhorsi je na tom to, ze se stejne bohuzel nic moc nezmeni a kdyz ano, tak na chvilku. Protoze je tu nevyvratitelny fakt, ze kazda reforma je zezacatku nepopularni (hlavne u tech inteligenci a pracovitosti mene obdarenych spoluobcanu)... ODS se povedlo udelat reforem pomerne hodne. Tim padem jsou taky posledni dobou bohuzel HODNE nepopularni. Coz ma za nasledek to, ze nez stihnou vsechny reformy patricne doladit jednotlivymi zakony a dodatky, tak zase k moci zasednou levicaci (bohuzel je to tak, podle novych vyzkumu verejnyho mineni), kteri tyto reformy zastavi, znici, zmeni... no proste "rozdrbou". A zas zacnou rozhazovat statni prachy tak jako predtim, to se obcanum nebude libit, tak zase zvoli pravici... a tak porad dokola. Vysledek tohoto bude fakt, ze neudela nikdo nic, protoze za jedno volebni obdobi se nestihnou udelat velky zmeny a pak je potrebne doladit.
    Vetsinou sice nejsem pesimista, ale bohuzel jasne vidim, ze diky kombinaci "tupost nekterych obcanu + nas volebni a politicky system" nase republika porad stagnuje co se tyce zakonodarstvi. Jedina vec, ktera s nama trochu hybe je Evropska Unie, ale vsechny jeji rozhodnuti taky nejsou pro nas zrovna nejstastnejsi.

  16. 16 Lukas 03.01.08, 11:01:00
    FB

    Souhlasim s reformou zdravotnictvi (soucasne poplatky jsou jen takova prvni vlastovka), musi se s tim neco delat nez se ten system zhrouti. Znam par sester, vetsinou jsou spatne zaplacene a pernamentne prepracovane, takze odchazi ze zdravotnictvi delat jinam, i kdyz se jim tam ze zacatku hodne libilo a nebyla to pro ne jen prace, ale i poslani.

    A kdyz budou 'chudi lide' (resp. bohati socdemaci a komanci) moc rvat kvuli 30 korunam za vysetreni u doktora, slo by to vyresit zavedenim casoveho pasma, kdy by se u doktora neplatilo, treba od 10-12 hodin, kdy tam stejne pracujici lidi vetsinou nechodi.

    Pokud muzu soudit z mych zkusenosti, zdravotnictvi funguje dobre navzdory systemu kolem, ve kterem je strasny bordel (podobne je tomu s podnikanim :)) - bordel je v pojistovnach a v samotnem systemu zdravotniho pojisteni - to by melo kryt jen kriticke a zivot ohrozujici pripady (operace, transplace, atd.) a ne napriklad lazne nebo paralen za 10 Kc. Pak bychom meli na zdravotni peci mensi fixni a vetsi variabilni naklady a myslim, ze by do zdravotnictvi v dusledku priteklo vic penez.