Microsoft Zune - iPod-killer?

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Microsoft Zune - iPod-killer?

Software 15.09.06

Microsoft dnes představil Zune, nový hudební přehrávač, který na rozdíl od iPodu má větší širokoúhlý displej, je hezčí, je vyroben z lepších materiálů, má Wifi pro bezdrátový přenos hudby mezi dvěma Zune přehrávači, FM-rádio, a hromadu dalších funkcí. Vypadá to, že se objevil iPod-killer, a Apple (společnost vyrábějící poměrně úspěšně módní doplňky a neúspěšně operační systém Mac OS X) bude mít hodně problémů…

Mimochodem, včera vydané iTunes 7 dost nechutně kopírují Windows Media Player 11, se svým seznamem alb a grafickým zpracováním. Podobnou funkcionalitu, ale samozřejmě rozšířenou, nabízí WMP 11 už půl roku. Ani bych se nedivil, kdyby Microsoft zažaloval Apple, podobně jako to udělal Creative (a získal tím 100 miliónů USD), neboť iPod je založen právě na patentech Creativu.

Jediná šance Apple, jak se udržet, je pokračovat v nekalosoutěžních praktikách, kam patří zejména proprietární DRM používané na iPodu. Když si koupíte písničku na iTMS, nikde jinde než na Vašem počítači a Vašem iPodu si ji nepřehrajete. Když si později koupíte mnohem lepší Microsoft, SanDisk nebo Creative přehrávač, můžete ony songy zahodit (je to problém zejména pro uživatele v USA, kteří si hudbu kupují, nikoliv stahují na torrentu). Například Francie se pokouší prodej iPodu s proprietárním DRM od Apple zakázat, a snad se k tomu přidají i ostatní státy, protože Apple takto lidi nekalosoutěžně nutí k nákupu pouze svých zaostalých produktů a znemožňuje přechod k lepší konkurenci s exportem zakoupených songů na ně.

Microsoft ZuneMicrosoft Zune
NanoiPod Nano po pár dnech používání

Komentáře

  1. 1 Scotty 15.09.06, 07:09:28
    FB

    Nevíte někdo, jak to bude s cenou?

  2. 2 Lukfi 15.09.06, 07:09:51
    FB

    iPod killer? Těžko. Lidem je jedno kolik to má funkcí, oni chtějí iPod protože každý má iPod a teenager si nemůže dovolit nemít iPod a být out. Platí to snad v celým západním světě a nejvíc v USA.

    "Hey brotha, rodiče mi koupili novej mp3 playa, yeah."
    "Jakej, nigga?"
    "Áááájpáááád."
    "Wááááuuuw."

    "Hey brotha, rodiče mi koupili novej mp3 playa, yeah."
    "Jakej, nigga?"
    "Zooone."
    "What the f*ck?"

  3. 3 ~ XcoRpio ~ 15.09.06, 07:09:59
    FB

    rADo, kúpiš si ho? Nevieš dačo viac o cenách? Osobne sa mi viac páčia nové ipody nano ale funkcionalitou ich drti Zune... Style vs funčkosť ???

  4. 4 Radek Hulán 15.09.06, 09:09:43
    FB

    [2] to se velice rychle změní. Kolik lidí věřilo v úspěch Microsoft XBoxu oproti Playstation? A dnes je to vyrovnaná konkurence.. Stejně Zune, je technologicky mnohem lepší než iPod, a po pár Mícrosoftích reklamách to bude hit trhu.

  5. 5 miro 15.09.06, 09:09:45
    FB

    Cenu Microsoft ani nespomenul :).
    Inak iPod má dosť veľkú oblubu, ale zune má funkcie ktore iPodu chýbajú... netrúfam si povedať či predbehne iPod, ale určite si ho kúpi veľa ľudí.

  6. 6 JK 15.09.06, 10:09:12
    FB

    A bude to podporovat Ogg a další formáty? A co Mass Storage?

  7. 7 gabelhirsch 15.09.06, 10:09:41
    FB

    ipod je taková nokia mezi přehrávači. není nejlepší, neumí nejvíc, poměr cena/výkon je jaká je, ale každý ho "musí" mít. na zune jsem zvědav, ikdyž bych raději už sáhl po nějakém mobilu/foťáku/přehrávači all in one (zatím to ještě není ono). microsoft podle mě umí dělat kvalitní periferie k pc, možná dobrou konzoli (nemám a nechci, pc je pc) a není důvod od zune očekávat něco jiného, než kvalitní výrobek. pr masáž bude určitě ukázková, konec konců nez reklamy dnes neprodáte ani kilo zlata za korunu a naopak s kvalitní propagací prodávají někteří i kilo h... za kilo zlata :).

  8. 8 MAge 15.09.06, 11:09:01
    FB

    Myslím si že dost velkým ipod-killerem může být už vydaný Sandisk Sansa e2xx, který je hodně velkým konkurentem pro iPod Nano (co se týče stejné formy ukládání, flash paměť). Zune vypadá na to že v sobě má normální disk, takže bude konkurovat iPod Video. Ale pokuď chcete hezkou alternativu k iPod Nano tak vřele doporučuji Sandisk Sansa e2xx (250 2G, 260 4G, 270 6G, 280 8G).

  9. 9 vlk 15.09.06, 11:09:03
    FB

    nooo, vypadá to pěkně. uvidíme až se to bude prodávat, nicméně si nemyslím, že to nějak zásadně ovlivní iPod komunitu (jak někdo trefně poznamenal, je to jako Nokie .. už dlouho a jakž takž funguje, takže proč měnit a hlavně si málokterý teenager koupí něco byť lepšího, když kolem jsou všichni IN s iPodem)... ale souhlasím, vypadá to moooc pěkně ..

    BTW .. s tím kopírováním WMP 11, opravdu to vypadá hodně podobně, co ale potom Windows Vista a její "nenápadná" podoba s Mac OS X Aqua ? .. prostě si myslím, že moc revoluce už se v GUI dělat nedá a ty dobré nápady dříve či později použijí všichni.

  10. 10 Radek Hulán 15.09.06, 11:09:05
    FB

    [9] Windows Vista jsou naprosto odlišné od zastaralého "všude bílá a šedá" Aqua. Aqua je odporné rozhraní mimořádně ztěžující práci, protože kvůli blbůstkám na obrazovce nevidí člověk pořádně text. Navíc Apple to nevymyslel, ale vykradl KDE, OGL a Konfabulator..

  11. 11 Pavel 15.09.06, 11:09:36
    FB

    Největší iPod-killer je Bush, který loni do médií prohlásil, že ho koupil své dceři a manželce k Vánocům. A že ho sám rád používá.
    Kolik teenagerů chce mít stejný přehrávač jako nějaký zapšklý politik?

    Ad Nano a fotky špatného displeje - to je starý již dávno vyřešený problém, ne?

    Otázka k diskutujícím: jak často koukáte na displey svého mp3 přehrávače?

  12. 12 Perat 15.09.06, 11:09:57
    FB

    [10] Naprosto souhlasím. Aqua nemá nic společného s mnohem propracovanějším prostředím Windows Vista (mluvím o designu themat samozřejmě). Nejsem radikalní zastance ničeho ani nejsem uhrovatej teenager, ale mám Nokii 6681 a planují si pořidit N73 a míval jsem i SE řady P. Ne u všech je něco podle trendu, ale podle individuální potřeby a subjektivného pocítu z vyrobku. Apple jako společnost děla chyby v investicích. Apple ví že pustilo trh (s potřebami domacnosti, jelíkož na vzsoké urovní státních zakázek/vyzkumích zařizení poměrně prosperuje) a snaží se to dohanět na "fandach", kopírováním cizích výrobků a vyrobou modních doplňků..

    Omluvte diakritiku, jsem cizinec..

  13. 13 ip_me_prozradi 15.09.06, 12:09:11
    FB

    [7] Otec, jakozto blazen do hudby (takovej ten poper/rocker), si musel kouúpit in prehravac, samozrejme si koupil iPod 60GB :X...neskutecne hloupa vec, ja jiz dva a pul roku mam Sony Vaio a jedina debilita je BOX,ktery je nutny pro spojeni s PC....kdyz otec uvidel Zune,zacal stradat penizky :D...doufam ze to nebude sklamani...

  14. 14 spage 15.09.06, 04:09:53
    FB

    A jenom detail k prodejům Playstationu a Xboxu 360, prodeje Ps2 prodej xboxu několikanásobně překonávají... A až přijde ps3, která nabízí mnohem víc možností a má mnohem větší výkon, tak xbox totálně vydrtí.

  15. 15 Crusheer 15.09.06, 11:09:07
    FB

    Pokud si v poslední době (cca. 3 měsíce doteď) četl info o PS3, jeho zastaralosti či problémech, nebyl bych si tvým názorem tak jistý.

  16. 16 MaReK 16.09.06, 06:09:37
    FB

    [6]
    Tak na ty Oggy a Flacy bych nevsázel, Mass Storage bych očekával. Přeci Ogg a Flac jsou nechránitelné a open source zlo.

  17. 17 Geldor 16.09.06, 11:09:01
    FB

    No doufám, že Zune bude lepší než iPod, hlavně aby měl UMS a nebyl zavislej na nějakým programu...

    Když už jsme u těch mp3 přehrávačů, který mp3 přehrávač byste mě doporučili?
    Chtěl bych ze vejít do cca 5500 Kč, hlavně aby dlouho vydržel a měl dobrej zvuk; aby přehrával video, nebo obrázky to nepotřebuju a aby byl malej...

  18. 18 lukas m 16.09.06, 01:09:35
    FB

    WMA umí také bezztrátový záznam, takže by to s touhle kopií iPodu nemuselo být tak zlé.

  19. 19 Geldor 16.09.06, 02:09:01
    FB

    Jen jsem zapoměl doplnit, že jsem zatím uvažoval o Sony NW-E005 - má dobrou výdrž a supr design

  20. 20 Orgic 16.09.06, 10:09:13
    FB

    Myslím, že iPod byl nejlepší tah jaký mohl Apple udělat, přesně vystihl poptávku na trhu a dokázal vytvořit novou módní vlnu. To ze přehrávač nic moc neumí a jen hezky vypadá je vedlejší když se dobře prodává. A navíc donutil MS vstoupit na trh audiopřehrávačů (tvar Zune mi prijde taky inspirovany iPodem, ale to uz dnes asi jinak nejde:) Nechci Zune prorokovat budoucnost, ale podle mě to bude mít na trhu dost těžké, přichází dost pozdě a MS bude muset rychle připravit aspoň obdobné možnosti pro stahování hudby jako nabízí konkurence.

  21. 21 Keff 17.09.06, 12:09:39
    FB

    [20] "MS bude muset rychle připravit aspoň obdobné možnosti pro stahování hudby jako nabízí konkurence"
    MS už takové možnosti má, najdi si nějaké info o URGE (WMP+URGE = itunes+itunes shop). Dokonce nabízí i předplatné kde můžeš po dobu co máš předplaceno poslouchat jakoukoliv hudbu z obchodu.

  22. 22 paxik 17.09.06, 03:09:16
    FB

    Já osobně se těším, až se Creative, iRiver, Microsoft a Apple utkají, tedy až se do povědomí tyto značky dostanou více, než dnes, a budou existovat pořádná srovnání, ne jenom takové "něco podobnýho snad dělá i Microsoft, ne?"

    Těžit z toho bude zákazník. A od videa už nebudeme mít nikdy pokoj...

  23. 23 Uni 17.09.06, 06:09:09
    FB

    [17] Emgeton E5 Cult, iRiver T10, špičkový zvuk, výborná výdrž (ikdyž jeden E5 zrovna kvůli tomu putuje do servisu). Pokud design, pěkný display, podporu idtagu tak iPod Nano.

  24. 24 Orgic 19.09.06, 12:09:41
    FB

    [21] Právě ohledně URGE jsem četl ze nemá být určen pro nákup hudby do Zune, slouží licenčně jiným firmám (Creative, IRiver...) Zune prý bude použivat jiný stadnard DRM a MS připravuje úplně jiný systém - Zune MarketPlace, tak uvidíme jak to dopadne... viz: "Mluvčí Microsoftu včera pro Betanews potvrdil, že přehrávač nebude využívat vlastní DRM Microsoftu PlaysForSure. Zatímco bude Zune přehrávat audio ve formátu WMA a video v WMV, nebude u Zune použito to samé DRM, které se používá u zařízení, jež podporují PlaysForSure, jako je třeba Zen od Creative. Namísto toho bude software Zune disponovat podobným rozhraním, jaké je u WMP 11; přehrávač pak bude ve Windows využívat svůj vlastní program, který nijak nespolupracuje s WMP, nýbrž jen se službami jako je Zune Marketplace."

  25. 25 Muddy (Martin J) 05.10.06, 11:10:47
    FB

    Dobré poledne.
    iPod se stal fenoménem, tudíž už nezáleží na tom kolik stojí,ale kdo má iPod je prostě "in" nevím,ale jediné co vidím jako zajímavé je ovládání (subjektivní názor)
    Ovšem nevím zda je cena úměrná kapacitě iPodu. Teď mám na mysli 1Gb verzi která se v CzechComputeru prodává za 5 605,- vč. daně. To už bych raději volil něco od MSI,Sandisk,či Creative za příznivější cenu.

    K tomu Microsoftu, dle mého názoru přišel příliž pozdě,ale jak zde uvedl někdo příklad Xboxu. Těžko soudit,ale dřívějším nástupem na trh by se nic neskazilo,že?

  26. 26 Zune.sk 15.10.06, 12:10:51
    FB

    Tento týden jsem hovořil na Invexu se zástupci velkého amerického výrobce doplňků pro iPod, na Zune se tvářili, jakoby o tom ani neslyšeli... Nicméně jsou připraveni, pokud se stane podobným fenoménem jako iPod, okamžitě začít pracovat na vývoji doplňků.

  27. 27 frantic 02.02.07, 07:02:52
    FB

    Objednal som si nový Zune z USA a mám ho už skoro týždeň. Stál ma US$ 235 + 19% DPH pri dovoze. Zatial prevládajú pozitivne dojmy: kvalitný materiál, super zvuk, dobrý display, svižný a pekne prepracovaný user interface, v prístroji je nahraných pár pekných videí, pesničiek a fotiek. Wifi funkcionalitu som zatial nemohol vyskúšať, lebo nikto iný v mojom okolí Zune nemá.