Intel Core 2 Duo procesor rozdrtil AMD

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Intel Core 2 Duo procesor rozdrtil AMD

PC Hardware 27.07.06

Konec měsíce července 2006 se do dějin IT zapíše jako menší procesorová revoluce. Důvodem je vydání vynikajícího procesoru Intel Core 2 Duo, který je o 20-60% (dle použití) rychlejší než ty nejlepší současné procesory z dílen AMD. Pokud uvažujete dnes o nové sestavě, má smysl se dívat jen na socket 775 (Intel), DDR2 paměti a Intel Core 2 Duo procesor.

Snad jen pro nejlevnější sestavy můžete uvažovat o AMD AM2 socketu, ale tam pro změnu kraluje levný Intel Celeron. AMD je prostě výkonově po všech stránkách poraženo a její „odveta“ ve formě K8L není v dohlednu.

O výkonu nového Intel procesoru si můžete udělat představu z rozsáhlého testu na AnandTech.com, Intel Core 2 Duo 6400 za $200 zde s přehledem poráží AMD FX-62 za $1.000:

Výkon nového Intel Core 2 Duo je vynikající tradičně nejen pro audio / video / grafiku, ale nově i pro moderní hry, kde v rozlišení 1600x1200 poráží AMD procesory o desítky procent:

Intel Core 2 Duo - hry zdroj - AnandTech.com

Zajímavé jsou rovněž ceny Core 2 Duo procesorů, které jsou cca o 50% nižší než ceny (dnes beznadějně zastaralých) AMD X2 procesorů před měsícem. AMD na to samozřejmě zareagovalo, tedy snížilo ceny X2 procesorů, aby nebyly absolutně neprodejné. AMD X2 4400+ tak místo 18.000 Kč před měsícem stojí dnes jen 7.000 Kč, nicméně otázkou přesto zůstává, kdo by si jej kupoval, když za 6.000 Kč má k dispozici výkonnější a modernější Intel Core 2 Duo.

AMD se tak odsunulo do druhé pozice, AMD X2 procesory si má smysl kupovat snad jen v jediném případě - pokud máte desku se socketem 939, single core procesor, používáte DDR paměti, a chcete levný upgrade. Nákup desky se socketem 775 a DDR2 paměti je samozřejmě dražší.

Pokud ale dnes toužíte po novém (ať už cenově přijatelném či absolutně high-endovém) počítači jako celku, má smysl uvažovat jen o jediném procesoru - Intel Core 2 Duo.


Komentáře

  1. 1 davídek 27.07.06, 08:07:39
    FB

    Tak a teď už jen stačí, aby ho měli na CC :). Už mě ten radiátor (P-D920@4Ghz) doma přestal bavit :).

  2. 2 davídek 27.07.06, 09:07:06
    FB

    Radku,
    jak to tedka vyresis s SLI? Koupis si desku s chipsetem od INTEL, na které nemáš 100% funkčnost (či menší nestabilitu) SLI, nebo chipset od nVidie?
    Teda jestli vubec do conroe pudeš, což ale u tebe považuju za samozřejmost :)

  3. 3 JJ 27.07.06, 09:07:08
    FB

    [1] V ČR asi bohužel jen tak nebude, stále jsme pro distributory jen mrňavý flek na obchodní mapě. Jo a btw. od nákupu Core 2 mě odrazuje nutnost nákupu DDR2 pamětí. Asi počkám ještě několik výplat, do té doby si v mém počítači bude hovět Athlon64.

  4. 4 spage 27.07.06, 09:07:13
    FB

    super, já jsem vždycky intelu fandil, ted' jenom čekám, kdy uzavře nějakej pakt s nvidií

  5. 5 Radek Hulán 27.07.06, 09:07:21
    FB

    [2] v září mají být uvedeny nové chipsety NVIDIE pro Intel, počkám na ně.. Bohužel, na Intel chipsetu SLI nefunguje, ale nejnovější chipsety NVIDIE jsou hodně dobré (s A8N32-SLI jsem spokojen; pokud tedy ignoruji problémy s 60% disků na trhu)..

  6. 6 blecha 28.07.06, 10:07:01
    FB

    Me A8N32-SLI uz taky pěkně nakrkla, hrál jsem Civ IV, k tomu jsem si pouštěl ve Winampu jinou mp3 a na pozadí z raidu0 kopíroval 330 MB videa, který mam z TV, na založní disk (desítky GB) - vše Hitachi 250 GB SATAII. Z netu jsem stahoval pokusně betu2 Visty, rekodoval z mpeg2 do H.264 a mezitím se mi, jako na potvoru, spustil Nortnuv antivirak, u ktereho jsem zapomněl přenastavit spouštění na noční hodiny. Systém to vydržel 3 hodiny, pak vytuhnul úplně stejně jako na původní desce Asusu Premium SLI, kde jsem to takhle testoval. Ale je pravda, že Premium (nF4) vytuhla už po 5 - 15 min, tady 3 hodiny (nF4 x16), tedy úspěch... I poslední patch na DC AMDX2 nainstalován. Všechno po reinstalu. Vytuhne to tak, že co je v paměti, tak běží dál, ale komp se nedá ovládat a HDD susytém je také tuhej a řadič HDD přestane regovat.

  7. 7 brade-cz 28.07.06, 10:07:49
    FB

    Ahoj Radku, jsem zlehka zatvrzely AMD fan, ale v tomhle mas pravdu. Ty X2 se nevyplati kupovat za zadnou cenu. Zato Core 2 Duo je fakt bomba! Jsem uz rozhodnuty chvili dele a myslim ze urcite pujdu do tohohle! Budes si ho v dohledne dobe kupovat? Ze by jsi moh udelat nejakou recenzicku...

  8. 8 Radek Hulán 28.07.06, 11:07:28
    FB

    [7] zatím do Core 2 Duo nejdu, počkám aspoň měsíc, poté mají být uvedeny nové chipsety NVIDIE a také nové grafiky. Možná bude stačit jedna NVIDIA G80 na rozlišení 1920x1200 (i když o tom pochybuji), a poté bych koupil desku s Intel chipsetem i975X, jinak bych muset vzít NVIDIA SLI chipset s Conroe..

    Pokud ale člověk nepotřebuje NVIDIA SLI, i975X deska + Intel Core 2 Duo je absolutně nejlepší volba ohledně stability i výkonu.

  9. 9 Radek Hulán 28.07.06, 02:07:07
    FB

    Tak to vypadá, že NVIDIA SLI bude konečně povolena (je to jen licenční věc) i na Intel chipsetech :-)
    http://www.cdr.cz/a/18136

  10. 10 AD 29.07.06, 01:07:12
    FB

    [8] presne - intel chipset a intel cpu je známka najvyššej stability
    ináč, radil by som ti vyčkať, čítal som, že nvidia povolí sli aj na intel chipsety(keďže amd a ati teraz paktujú spolu)

  11. 11 Bobesh 30.07.06, 12:07:37
    FB

    Slušné, slušné :-)

    Škoda jen, že jsem stále ještě student a musím se věnovat víc studiu než práci, jinak bych šel hnedle někam pořádně "zarobiť" a koupil si to domů :-)

    Na podzim jsem uvažoval o upgradu na socket 754, ale jak tak vidím, tak to vážně nemá cenu... Radši měsíc dva počkám, vydělám ještě nějaký chechtáky a vezmu ten upgrade pořádně od podlahy s Intelem :-)

    Jde tu přeci o poměr cena/výkon, tak musí sentiment (AMDčko mám celou dobu co mám PC, snad s půlroční výjimkou v podobě Intel Petnium 100) stranou :-) Jinak bych nemohl ten obor co studuju (ekonomie) studovat dál , bych se nemohl profesorům podívat do očí :-)

  12. 12 B4K4LL4 30.07.06, 09:07:23
    FB

    Ale dá sa vôbec kúpiť (bol som 9 dní abroad) v SR v nejakom AGEM, ASBIS, BGS, SOFOS? A čo revízie (b2 tu nebude furt)? Čo sa týka 975X, dodnes nechápem, načo bolo dobré jeho uvedenie (jasné, kozmetické úpravy), veď staršie revízie nebudú predsa behať s core2duo..?! K 975X bude musieť pribudnúť aspoň nejaké písmenko, aby bolo jasné, čo si kupujem. Budem ale pozorne sledovať všetky odozvy na nové intely, som bol už pred mesiacom rozhodnutý, žo pôjdem do tohto upgradu, napriek tomu, že som genuine intel nikdy nemal :(

  13. 13 srsen 31.07.06, 09:07:44
    FB

    [8] A jakou grafickou kartou (hlavne z hlediska stability, příp. tichého provozu) je nejlepší tuto sestavu doplnit?

  14. 14 misojogi 09.08.06, 04:08:12
    FB

    V Ageme na Slovensku už majú v predaji Intel Coreduo Conroe za fakt prijatelne ceny:
    6300 stojí 5900 Sk bez DPH

    A u Vás v Čechách?

  15. 15 orka 21.10.06, 02:10:20
    FB

    Ahoj. Čítal som tento článok a nerozumiem jednej veci. Čo znamena označenie Intel CORE 2 Duo a Intel Core 2 DUO @? Ten zavináč je akože po pretaktovaní? Ďakujem

  16. 16 Berzeger 23.01.07, 07:01:12
    FB

    naprostý souhlas s Radkem, AMD má cenu leda tak do kanceláří... :)