Firefox místo Opery?

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Firefox místo Opery?

Je všeobecně známo, že Petr Tomeš je extrémně otravný fanatik do Firefoxu, co spamuje veškeré myslitelné diskuse, a já pro změnu extrémně příjemný nefanatický zastánce Opery (+tip pro její konfiguraci), co si o tom píše jen na vlastním webu :-)

Nicméně, protože autoři XStandard WYSIWYG editoru jej zatím nenapsali tak, aby podporoval i Operu (podporuje zatím jen MSIE a Gecko-engine), tak jsem v podstatě přinucen naučit se používat i Firefox.

Problémy Firefoxu 1.0.6:

Před týdnem jsem tedy zkusil Firefox znovu používat, a opět jsem to vzdal, protože:

  • U Firefoxu nefunguje cache, pokud zmáčknu Back/Forward, načítá se stránka z historie z 90% znovu. Nechápu proč tomu tak je, drasticky to zpomaluje brouzdání po webu, a člověk musí preventivně všechno otevírat do nového tabu (co kdyby tu předchozí stránku ještě potřeboval), protože zmáčknout Back znamená u Firefoxu čekat třeba i desítky sekund, zatímco u Opery mám stránku z historie dostupnou během setin sekundy. Toto je největší slabina Firefoxu - pomalost.
  • U Firefoxu nefunguje Spatial Navigation, když mi v práci došla baterka v myši, zkusil jsem browser ovládat klávesnicí, u Opery to funguje tak, že se pohybujete přirozeně po odkazech tak, jak je vidíte na obrazovce, u Firefoxu je to ale udělané jen extrémně primitivně, pohybujete se po odkazech tak, jak jsou ve zdrojáku, což naprosto, díky CSS, nemusí korespondovat s realitou. Na ovládání klávesnicí je Firefox zcela nepoužitelný.
  • U Firefoxu nefunguje hledání a search-and-replace v textarea na Ctrl+F, a jen částečně to řeší textareatools, pokud totiž píšete či upravujete větší text v textarea, je potřeba prohledávat a měnit text klíčová věc, ale Firefox to neumí.
  • Po instalaci Firefox téměř nic neumí, snad ještě méně věcí než MSIE 6.0 (z Win XP SP2), a aby něco začal umět, je k němu potřeba doinstalovat minimálně 20 extensions, což zabere extrémní množství času. Zde je v podstatě levnější si koupit Operu, pokud si Váš čas ceníte byť jen minimálně. Z extensions samotných - jako emulace chování Opery a jejího Sidebaru se mi osvědčila extension All-In-One Sidebar, což je dobře okopírovaná věc z Opery; ostatně o tom, že Firefox je kopírák Opery jsem psal už dříve.
  • Občas kliknu na ikonu Firefoxu 1.0.6 a on se mi nespustí, jen zůstane v Task manageru, kde zabírá 20 MB RAM, ale na obrazovku nenaběhne, je potřeba jej natvrdo ukončit a spustit znovu. S Operou se toto nestává, je v ní zjevně mnohem méně chyb.
  • V Opeře často používám g slovo v adresovém řádku pro hledání na google.com, ve Firefoxu to nefunguje, musím myší kliknout do vyhledávacího okénka (možná to jde nějak obejít, ale já nevím jak, v Opeře to funguje hned).

V zásadě se dá říci, že Firefox má řadu zásadních nedostatků, zejména v oblasti rychlosti brouzdání po internetu (kvůli cache), nepoužitelné ovládání klávesnicí, a nesmírně zdlouhavou konfiguraci. Opera se tak vyplatí drtivé většině uživatelů internetu. Část z těchto nedostatků Firefoxu má odstraňovat Deer Park Alpha 2, nicméně, to je zatím nesmírně bugová a nestabilní věc.

Firefox a extension:

Firefox extensionspo instalaci 20 extensions se Firefox začíná podobat Opeře,
ale pořád jej trápí kritické nedostatky a malá rychlost

Komentáře

  1. 1 olin 14.08.05, 11:08:09
    FB

    Pro vyhledávání ve zmíněném stylu g slovo se ve Firefoxu dají použít keywords.

  2. 2 Ronnie 14.08.05, 11:08:09
    FB

    Dříve jsem používal Firefox, ale nakonec jsem přešel k Opeře. Má jednu naprosto dokonalou věc, a to možnost "Přizpůsobit stránku šířce okna". Pokud máte otevřené záložky a můžete používat třeba jen 760px obrazovky a zároveň jste na stránce, která je ovšem postavena pro vyšší šířku stránky, pomocí této volby vám zmizí spodní posuvník, což je např. na serveru Živě.cz velká výhoda.

    Druhá obrovská výhoda je tzv. "linková navigace", např. na tomto serveru můžete všechny stránky projít pouze opakovaným stiskem posuvníku, což je často velmi užitečné (IE i FF to umí taky, ale musí se to zvlášť doinstalovat, navíc Opera je v tomhle mnohem dál).

    A výhod je mnohem více...

  3. 3 Radek Hulán 14.08.05, 11:08:14
    FB

    [1] díky

    [2] ano, "Fit to Width" jsem zapomněl, to Firefoxu rovněž chybí, mám ale browser na šířce zhruba 1000px, takže to moc nemusím používat..

  4. 4 Jiří Macich ml. 14.08.05, 11:08:39
    FB

    To, co popisuješ v předposledním bodě se mi stávalo s verzi 1.0.4. Na 1.0.6 tento problém už nepozoruji. Jinak ale jsem měl spíš pocit, že jde o nekorektní ukončení (předchozí) než-li nekorektní spuštění. Ale to je vlastně fuk ;-)

  5. 5 pkm 15.08.05, 12:08:05
    FB

    Do vyhledávacího políčka lze skočit ctrl+k.

    Já FF používám, protože je to OpenSource :-)

  6. 6 Džej Ár 15.08.05, 12:08:15
    FB

    No já nemám rád Firefox mimojiné také proto, že mi často po kliknutí na nějaký odkaz najednou začne kolabovat celý systém (vše se trhá, dokonce i kurzor myši) a využití paměti se behěm pár vteřin zněkolikanásobí, jediná pomoc je sestřelení Firefoxu... jo a potom mi hodně vadí, že si nepamatuje naposledy otevřené panely(teoreticky jde pomocí rozšíření)... a pak stovky víceméně drobností, které ale práci s ním docela znepříjemňují.

    Jen se mi líbí rozšíření Multiproxy, což v Opeře postrádám, nevíte někdo, jestli se dá něco podobného sehnat i pro Operu?

  7. 7 Michal Tuláček 15.08.05, 12:08:37
    FB

    Ač patří FireFox mezi mé favority, ještě horší než pomalost (tak chvilu počkám) je to, že je to šílený žrout paměti. Asi má plno neošetřených memory leaků, protože nemá problémy v paměti nabobtnat na stovky mega a nepomůže nic než odtsřel(nebo mírnější vypnutí) a nové spuštění...

  8. 8 Mir. 15.08.05, 01:08:37
    FB

    njn, já k tomu řeknu jen to, že jsem měl FireFox v compu asi hodinu (na vyzkoušení). Tou dobou jsem si zkoušel i Operu (zrovna tady od Radka nalinkovanou :o)

    Opera zůstala.

    Nejsem horlivým dobrodruhem, který zkoumá detaily programů. Jednoduchý install a jedéém ... Opera si mě čapla drápečkem a dosud nepustila. Zprvu něco jiného než "velké modré é", ale po čase příjemná, rychlá práce a jednoduché ovládání. A pak, je zajímavé v ní vidět lecjaké weby a jejich chyby :))

    Opera není můj "hlavní prohlížeč", na netu jsem zpravidla s AvantBrowserem.

    Nebudu špinit FireFox, má svoje místo na webu. Nakonec je možné, že díky jemu u nás vyrostou špičkoví programátoři, protože je současný stav FireFoxu dokáže zdravě naštvat .... o některých chybách, pokud jsem dobře četl, už víme.

  9. 9 halogan 15.08.05, 01:08:44
    FB

    Teď používám Operu, i když jsem používal Firefox přes rok. Důvod je nová instalace (Debian) a nechce se mi instalovat rozsireni a mam pomaly komp a chci rychly prohlížeč. Opera se mi libí, mám zde reklamu a nevadí mi. Nejhorší věc je jádro. Naprosto mi nevyhovuje. Prakticky jediné, proč používám Operu, je rychlost.

    Cache je sice bezva, ale občas je i na škodu, třeba když si do cache vloží soubor s přesměrováním... nevím co s tím, mažu cache a nevím co jiného.

    Opera je dobrý prohlížeč, ale chce to zapracovat na jádru a podpoře pluginů.

  10. 10 halogan 15.08.05, 01:08:48
    FB

    Mam jednu otázku, dá se nějak "vylepšit" ctrl-tab, ctrl-shift-tab pro přepínání tabů? Vadí mi, že se nepřepne okamžitě, ale čeká na release a taky že to nepřepíná postupně, ale nějak jinak.

    Díky za odpověď.

  11. 11 Radek Hulán 15.08.05, 01:08:48
    FB

    [9] <ironie> jádro Opery toho umí více než Gecko, to je všeobecně známá věc, takže to chápu tak, že potřebuješ jádro MSIE :-) Proč? </ironie>

  12. 12 Vilém Málek 15.08.05, 03:08:20
    FB

    Děkuji za vynikající typ, s tímto rozšířením je Firefox mnohem použitelnější. Kdyby bylo rovnou součástí základní instalace, nebrečelo by tolik lidí vzteky při marných snahách zjistit, proč to či ono čerstvě nainstalovaný Firefox nedělá ;–)

  13. 13 Ice 15.08.05, 07:08:26
    FB

    A jak se dá ovládat web s klávesnici + operou? nějak mi to nejde. Jespr je v pohodě? Díky za tip.

  14. 14 Radek Hulán 15.08.05, 09:08:11
    FB

    [13] držíš Shift + šipky a pohybuješ se přirozeně po stránce po odkazech

  15. 15 Britt 15.08.05, 09:08:46
    FB

    Rychlejší než CTRL F je (v Opeře) stisknout tečku, pak se objeví malinkatý pop-up okýnko vlevo dole a hledá se nádherně. A pro hledání v lincích stačí zmáčknout čárku.

  16. 16 p2 15.08.05, 09:08:53
    FB

    dejte si zobrazit zdrojovy kod po vykonani POST pozadavku (ale myslim, ze GET na tom nebude lepe), tj. normalni pouziti formulare. Pokud chce clovek zobrazit zdrojovy kod, Firefox ZNOVU posila data - pro blbe zobrazeni zdrojoveho kodu stranky, ktera je jiz zobrazena vytvari pokazde dalsi request na server. Tohle uz je programatorska demence prvniho radu. A neni to jen nejaka libustka, dost web aplikaci je napsana tak blbe, ze napr. po registraci, odeslani komentare apod. se kolikrat stane neco, co zrovna oba, tvurce i uzivatele aplikace, nepotesi... Jinak je to pomaly prohlizec s mizerne odladenym xul engine, ktery je oproti nativne psanym aplikacim neco jako Java na desktopu. Navic vypada tak osklive na Mac OS X, vazne hnusne :).

  17. 17 Radek Hulán 15.08.05, 09:08:54
    FB

    [16] ano, POST se posílá znovu, prostě kvůli cache je Firefox zcela nepoužitelný pro profíka.. A vlastně ani pro normálního uživatele, který netuší, co to POST je, a jaké mu Firefox může nadělit problémy..

  18. 18 Lokutus 15.08.05, 10:08:22
    FB

    Já si zvykl na Maxthon. Opera je sice skvělá, určitě lepší, než Maxthon, ale nepoužívám jí pro běžné brouzdání. A to ze dvou důvodů. Jednak se mi zprotivila před pár lety, kdy měla skutečně mizernou podporu CSS a HTML parser byl také docela tristní. A druhak mi vadí ta reklama a kupovat si ji fakt nechci, když existuje tolik alternativ zdarma. Zas takový blázen do komfortního brouzdání nejsem. Operu používám pro vývoj, neboť má opravdu skvělé nástroje. Zcela jednoduché odpojení stylů, nebo javascriptu apod.

    Avšak Firefox si mě vůbec nezískal. Jednak mi vadí programy, které se v ostré verzi ladí formou "Send bug report". Resp. nevadilo by mi to, kdyby se to nesralo tak často. Dnes už je sice situace asi trochu jiná, předpokládám, že to je už konečně odladěné do použitelného stavu, ale přesto pociťuji velikou nechuť k používání Firefoxu.
    A tady nastupuje druhý argument proti. Nemám zájem si instalovat takovou samozřejmou věc, jako je prohlížeč, několik desítek minut. Chci si stáhnout instalátor, naklikat Next, Yes, Next, Next, Finish a hotovo. Nechci si pak stahovat a instalovat další pluginy, zjišťovat, jaké pluginy vlastně existují, k čemu jsou a kde je seženu. To jsem ochoten podstoupit pouze v případě programu, se kterým opravdu pracuji a kde skutečně jde o nějaký komfort.

  19. 19 pablo 15.08.05, 10:08:32
    FB

    Souhlasím, jedna z mála věcí, na kterých bezpodmínečně trvám, jsou mouse gestures, a ty musím ve FF nějak instalovat, po upgrade na vyšší verzi to rozšíření obvykle nefunguje, a proto Opera...

  20. 20 Pavel F. 15.08.05, 10:08:38
    FB

    Má někdo info, jak to bude s češtinou? Poslední češtinu pro operu jsem našel pro verzi 6.04 a od té doby je klid. Rád bych Operu vyzkoušel na některých našich uživatelkách, ale čeština je prostě základ... :-(

  21. 21 Radek Hulán 15.08.05, 10:08:40
    FB

    [20] http://www.operacesky.net/

  22. 22 rb 15.08.05, 03:08:34
    FB

    ja pouzivam firefox hlavne preto, ze po pouziti tohto scriptu http://www.mozilla.org/support/firefox/adblock... a pridani par ceskych a slovenskych ad servrov (bbmedia hlavne) surfujem na nete bez 99% otravnych reklam. je to uplna parada ked citam yahoo news alebo idnes.cz bez reklam. mozno ide taketo nieco aj na opere, takze dajte vediet ako...

  23. 23 Radek Hulán 15.08.05, 03:08:35
    FB

    [23] http://myego.cz/item/opera-8-0-ctyri-uzitecne-tipy...

  24. 24 tomase 15.08.05, 05:08:03
    FB

    V zásade súhlasím s tým čo si napísal, ale jedna nesporná a obrovská výhoda FF je to, že je zadarmo. Dnes už v každej väčšej firme nájdeme okrem otravného IE práve FF a nie Operu. Osobne používam Operu a neviem si (práve vďaka cache-ovaniu) predstaviť prechod na FF, alebo Maxthon.

  25. 25 ac 15.08.05, 05:08:38
    FB

    Opera sa mi páči, ale za ten čas čo používam googlebar, som si zvykol na to, ze hľadané výrazy sa mi zobrazia na googlebar-e, stačí mi len na ne kliknúť a hneď skočím na tú časť stránky, kde sa vyskytujú.Je to len drobnosť, ale veľmi mi to urýchli hľadanie (hľadané slová nemusím znova vpisovať, ani ich hľadať zafarbené zvýrazňovačom.) Keby niečo ako goolebar existovalo pre Operu, prosím dajte mi vedieť.

    Ešte k tomu vyhľadávaniu cez google. Okrem tej funkcie "I'm feeling lucky" je vo FF štandardne toto: gg "hľadané slovo" (nie g "hľadané slovo").

  26. 26 noname 15.08.05, 09:08:17
    FB

    ad Opera zadarmo: počkejte na přelom září/říjen a třeba se budete divit
    jinak osobně mám klíč k odemknutí opery, ale za půl roku jsem ještě neměl potřebu. Ten reklamní proužek je absolutně neviditelný a i s ním je přibližně stejně místa na stránku jako ve FF a IE (se záložkama). Hlavní výhoda opery (zkoušeno na hodně stránkách) je rychlost - mám hodně pomalej počítač a FF a IE jsou někdy neskutečně pomalí. Načtení seznam.cz je rozdíl 1 vteřina versus 5 resp. 10 vteřin.
    Nevýhoda začíná být paměťová náročnost, Opera začíná poslední dobou žrát nějak dost paměti (když člověk otevře pár záložek, tak se dostane třeba na 80 Mb). FF při stejném má i polovinu. Na druhou stranu to ale pro Operu není problém, když má paměti nedostatek. FF při tom pravidelně tuhne.
    Ergo FF používám pouze pro testování zobrazení stránek které vytvářím, a to jako třetí po Opeře a IE.

  27. 27 crusy 15.08.05, 11:08:54
    FB

    Jak přenést oblíbené stránky z Firefoxu do Opery.Děkuji.

  28. 28 Radek Hulán 16.08.05, 12:08:34
    FB

    [28] Menu - Soubor - Import a Export - Importovat záložky Netscape/Firefoxu

  29. 29 lukas 16.08.05, 02:08:08
    FB

    > V Opeře často používám g slovo
    > v adresovém řádku pro hledání
    > na google.com

    Mně teda stačí do adresního řádku napsat klíčová slova, Firefox sám pozná, že to není URI a zobrazí první stránku z Googlu. Mnohem pohodlnější než psát nějaké géčko... Pokud chceš vyhledávání, napiš do adr. řádku "google neco".

  30. 30 pholie 16.08.05, 03:08:59
    FB

    [30] V podstate to isté má aj Opera. Do adressbaru napíšeš nejaké slovo (slová) a pod ním sa ti objaví google search s tými istými slovami. Čiže šípka dole + Enter. A otvorí sa ti normálny Google. Ja osobne nikdy nepoužívam I'm feeling lucky.

    [27] september/október: opera zadarmo? Máš nejaké tajné info? :)

  31. 31 vlado_J13 16.08.05, 11:08:36
    FB

    Zdravim, ja mam taky problem.
    Bohuzial mam len MODEMovy internet 56kbps, nepytajte sa odkial :)), stava sa mi totiz ked nacitavam viac stranok cez firefox a pritom prepinam TABy firefox niekedy zmrzne a uz NOT RESPONDING. Neviem s tym nic zrobit, mozno to je BUG alebo co.
    Inak ked mate nainstalovane vela extensionov tak to brutalne spomaluje start firefoxu, ahojte.

  32. 32 Jan Brašna 17.08.05, 12:08:46
    FB

    [16] Znovu posílá data, pokud je mu to nakázáno (eg. no-store atp.), na OSX nejen že je ošklivý, ale hlavně neskutečně pomalý, proto existuje Camino.

    [3] I v FF mám nastaveno "g foo", jinak bych se asi zbláznil.

    [7] Asi tak. Proto Opera je u mě browser a FF pracant - tudíž na FF se ladí a testuje a když něco umře (nebo typicky skončí na 99% CPU a pár set MB RAM), tak se prostě zabije.

    [9] Je fakt, že Opera občas nacachuje něco s no-store a jsou pak třeba neaktuální komentáře nebo tak něco...

    [23] Filtruj to např. na proxy.

  33. 33 Cyclik 17.08.05, 12:08:32
    FB

    Mám dva důvody, proč nepoužívám Operu:[br]
    Nefunguje tag <title> v iframe a frame, což bohužel poměrně cčasto potřebuji[br]
    Ani po tipech jak rozchodit FlashGet se mi ho rozchodit s Operou nepodařilo a i kdyby, stále by mi chyběla volba, kterou bych mohl stáhnout všechny odkazy na stránce najednou.[br][br]
    Sám lituji toho, že Operu používat nemohu z výše uvedených důvodů, protože je jinak vážně úzasná. Bohužel tyto dva body jsou pro mne zásadní...

  34. 34 j353840 17.08.05, 03:08:13
    FB

    K te cestine pro Operu:
    Je v podstate hotova, probiha testovani a jeste se upresnuje napoveda, ktera neni v definitivni podobe (nejen CZ verze, ale ani originalni EN sablony). Otevrenou otazkou zustava, zda ma smysl pro starou radu vydavat kompletni lokalizaci nebo jen LNG soubory - toto vyrobce jeste nerozhodl. At se vsak rozhodne jakkoli, kompletni preklad pro vydani ceske verze bude k dispozici.

  35. 35 pholie 17.08.05, 06:08:14
    FB

    [34] http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp...
    title nie je súčasťou iframe tagu

  36. 36 Hawkey 18.08.05, 03:08:09
    FB

    Ja Operu používam na skoro všetko, ale čo mi vadí je absencia podpory MathML - v MSIE je to cez plugin, v Gecko natívne. Na ten účel používam práve Mozillu, lebo na rozdiel od Foxu mi príde podstatne odladenejšia. Podotýkam však, že pracujem na rozhraní chémie a fyziky tuhej fázy (štruktúrna kryštalografia) a tak používam matematický aparát podstatne viac ako bežný užívateľ Internetu.
    Vývojári Opery majú s implementáciou v podstate "ideologické" problémy - nevadí, že nepodporujú štandard W3C, pretože im pripadá, že sa ubral mimo hlavný smer vývoja.

  37. 37 Cyclik 18.08.05, 08:08:38
    FB

    [36] Neporozuměl jsi mi. v Iframe jsou vloženy jiné HTML a stránky a souhlasíš se mnou, že v NICH je <title> objevovat může.... Nojo, ale to Opera neví....

  38. 38 Marek Straka 20.08.05, 04:08:13
    FB

    [37]Vývojári Opery majú s implementáciou MathML v podstate "ideologické" problémy
    Mohl byste to rozvést? Pro mě právě z tohoto důvodu zůstává opera nepoužitelná. Ta implementace by neměla být tak komplikovaná a tak nevím kde to vázne.

  39. 39 luqas 20.08.05, 09:08:42
    FB

    [30]
    ja teda osobne pouzivam okno pro vyhledavani vpravo od zadavani adresy..

  40. 40 mathio 21.08.05, 08:08:41
    FB

    Cavte... Ja som jednoznacne za operu, firefox je bez extensions nepouzitelny. MAl som par otazok, ale uz som ich vyriesil vdaka clankom na tomto blogu, takze diky moc za vsetko Radku :-)

  41. 41 peerSr 06.09.05, 07:09:12
    FB

    máte někdo zkušenosti s Operou a eBankou? FF se tam dostanu bez problémů, Operou ne...

  42. 42 dENIS 06.09.05, 08:09:38
    FB

    [42] Od verze 7 nemám s eBankou v Opeře žádný problém.

  43. 43 peerSr 06.09.05, 11:09:08
    FB

    [43] hm, tak to já ano. Na můj dotaz jsem dostal tuto odpověd:

    "...je mi velice líto, ale o podpoře prohlížeče Opera v současné době skutečně
    neuvažujeme.
    Bohužel není možné, abychom technicky zajistili plnou podporu všech
    dostupných internetových prohlížečů. Největší pozornost přirozeně věnujeme
    prohlížečům, které jsou uživateli internetu využívány nejvíce. Na první
    místo patří bezesporu MS Internet Explorer. Druhým nejpoužívanějším
    prohlížečem je Netscape Navigator. Při použití některého z těchto
    prohlížečů by měla být práce s účtem zcela bez komplikací. U zmíněných
    prohlížečů doporučujeme použití od verze 5.x u Microsoft Internet Exploreru
    a od verze 4.7.x u Netscape, nejlepší je použít verze nové. Jelikož
    podporovaný Netscape Navigator používá shodného programového jádra jako
    prohlížeč Mozilla, je velká pravděpodobnost, že bude možné bez větších
    obtíží používat i některou z verzí tohoto prohlížeče. Bezproblémovou
    funkčnost prohlížeče Mozilla však garantovat nedokážeme.

    ...
    Klientský servis
    eBanka

  44. 44 dENIS 06.09.05, 11:09:40
    FB

    [44] To je fakt divné, dokonce je fuk, jestli máš nastavenou identifikaci opery jako opera nebo ie... Teď jsem se díval - tady je důkaz. Klientský servis jsou asi v každé větší kompany většinou mluvící hlavy, které ti neřeknou nic víc, než mají ve své KB (znalostní bázi).

  45. 45 peerSr 07.09.05, 01:09:12
    FB

    [45] já když tam jdu s Operou ptá se mě na dva certifikáty. Když oba dva odsouhlasím Opera zatuhne a konec.
    Možná to bude souviset s verzí Javy, protože používám i bankovnictví České spořitelny a tam pro změnu nemůže být jiná verze než 1.4.2_03 ...

  46. 46 dENIS 07.09.05, 08:09:45
    FB

    [46] V eBance mam nastavenu navigaci pomocí javascriptu, matně si pamatuju, že kdysi to v opeře s javou taky blblo. Certifikáty to na mě žádné nevytahuje.

  47. 47 peerSr 07.09.05, 03:09:14
    FB

    [47] no, nezblázním se z toho, FF mi plně vyhovuje. Ty stížnosti na to že je příliš náročný na paměť mi připadají směšné - je mi úplně jedno jestli zabírá 20 nebo 120 MB, když mám k dispozici volných 670 MB. Svoje oblíbené extensions mám v extra adresáři, v případě nutnosti je mám za chvilku komplet nainstalované.A pomalý mi nepřipadá už vůbec. Je to věc zvyku.

  48. 48 dENIS 07.09.05, 08:09:20
    FB

    [48] No třeba mě to zajímá, když mám v xmlspy otevřený 50ti megový xml soubor (plus několik xls šablon), spuštěný tomcat, corporate modeler, dreamweaver,openoffice a do winampu mi proudí stream hiphopového rádia z NY. To je pak každý volný kus polovodiče k nezaplacení:)

  49. 49 Ladislav Klimek 12.02.08, 04:02:02
    FB

    Amerika! :) Opera mi přirostla k srdci už strašně dávno a argumentů pro operu a proti FF mám asi stejný vagón jako ty (kdoví ne-li větší), takže tady ani nebudu začínat další výpis nedostatků FF.

    "Nicméně, protože autoři XStandard WYSIWYG editoru jej zatím nenapsali tak, aby podporoval i Operu (podporuje zatím jen MSIE a Gecko-engine), tak jsem v podstatě přinucen naučit se používat i Firefox."

    Ano, bohužel toto není jeden konkrétní problém jednoho konkrétního sw, ale dnes je to žel již obecný problém i skrz na skrz webem. Operu nikdo nepodporuje a některé věci v ní prostě nefrčí. Nepodporuje ji bohužel drtivá většina webových tvůrců, kteří weby staví většinou primárně pro FF a pak to doladí pro MSIE, nepodporuje ji ani Google a některé z jeho věci v Opeře nejdou. Opera je pro mě velký prohlížeč s malou podporou a právě vinou tohoto aspektu jsem byl i já naprosto surovými okolnostmi donucen používat FF :(

    "Po instalaci Firefox téměř nic neumí, snad ještě méně věcí než MSIE 6.0 (z Win XP SP2), a aby něco začal umět, je k němu potřeba doinstalovat minimálně 20 extensions, což zabere extrémní množství času. Zde je v podstatě levnější si koupit Operu, pokud si Váš čas ceníte byť jen minimálně."

    Pravda, konkrétně tuto vlastnost bych ale FF nevytýkal. Tento způsob je prostě styl a přiznám se - mám ho rád. S IM Miranda je to totéž - čistě nainstalovaná je to strašná věc, ale po jednom odpoledni stráveném nad hledáním a nastavováním různých pluginů se z ní stal komunikátor přesně podle mých představ. Pluginy jsou vytvářeny samostatně, dělají je lidé, kteří se soustředili jen na vývoj onoho konkrétního doplňku, měli na to čas a především svou chuť - právě proto jsou tyto doplňky povětšinou velmi dobře vymyšlené a umožňují nastavení až do takových podrobností, že výsledné chování aplikace po nastavení všech doplňků je takové, jaké by bylo, kdybych si ji uměl sám naprogramovat. Toto vidím jako hlavní výhodu oproti tomu, když jsou "tytéž" funkce k dispozici v programu standardně (v Opeře). Ano jsou tam hned, ale jsou více "povrchní" a nejsou promyšlené do takových detailů, jako leckterý plugin. Osobně mám rád, když věci fungují podle mých představ a jsem ochotný tomu věnovat i větší množství času a jsem nadšen tím, je-li to možné. Mohu-li mluvit konkrétně, tak při přechodu z Opery na FF jsem se samozřejmě snažil vytvořit jakýsi Opera-like-Firefox, čili Firefox, který se bude chovat alespoň podobně jako Opera. Existují na to i konkrétní doporučení lidí, kteří tím už prošli a uvádějí doplňky do FF, které člověk potřebuje, pokud to dělá, takže to zas tak zdlouhavé není (i když pravda, když si člověk uvědomí, že všechno tohle prostě v Opeře normálně je, tak je to o nervy). Nicméně díky výborné promyšlenosti těch doplňků se v některých ohledech chová FF dokonce lépe než Opera (nepřéhledněte prosím ono "v některých ohledech", protože globálně je FF samozřejmě stále na míle daleko za Operou).