Opravdu nevím proč pomáhat Asii postiženou tsunami

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Opravdu nevím proč pomáhat Asii postiženou tsunami

Rakovina

Byl jsem v Asii více než desetkrát, celkem jsem tam strávil zhruba rok a půl, a je mi nesmírně líto 120.000 obětí zemětřesení (přestože vztah k životu v Asii je o hodně jiný než u nás), nicméně, nadace, které tam posílají peníze (a část si jako režijní náklady nechávají), rozhodně nepodporuji.

Ve světě je mnohem více potřebnějších věcí, které potřebují naši podporu, ať už jsou to děti v Africe, umírající hladem a na AIDS, anebo milióny lidí v Evropě a Americe umírajících na rakovinu. Toto jsou mnohem větší priority než krátkodobá nedobrá osobní situace pár set tisíc lidí v Asii. Ano, tito lidé na tom jsou krátkodobě poněkud ekonomicky hůře, ale neumřou na to. Je to pro ně nyní jen více nepohodlné než obvykle.

Osobně pravidelně podporuji nadace, které zajímá právě otázky rakoviny / leukémie, a výzkumu léků proti AIDS, má to dle mého názoru podstatně hlubší smysl, než krátkodobé a jednorázové mediální pobláznění většiny světové populace, a udělání jediného dobrého skutku.

Mnohem větším dobrým skutkem by bylo nechat si strhávat pravidelně z Vaší z výplaty 200 Kč měsíčně na pomoc boje proti rakovině / leukémii a AIDS.

Tento článek rozhodně neznevažuje tuto jednorázovou katastrofu a jejích stodvacet tisíc obětí. Chce jen upozornit na jinou stránku “dobrých skutků” než těch jednorázových a mediálně podporovaných 30 Kč na jednu SMS.


Komentáře

  1. 1 Tomik 06.01.05, 07:01:03
    FB

    Musím smeknout...
    pokud tedy, jak píšeš, si necháváš strhávat 200 korun z platu.

    Naprosto s tebou souhlasím Radku ta vlna tsunami je pouze krátkodobý problém, ale jsou i vážnější a dlouhodobější problémy (např. ta rakovina nebo AIDS apod.)

  2. 2 Radek Hulán 06.01.05, 07:01:17
    FB

    [1] ano, dělám to, už řadu let (typicky trvalý platební příkaz), a dělají to již řadu let i moji rodiče (vlastně mě k tomu přivedli)

  3. 3 junglister23 06.01.05, 07:01:32
    FB

    Já jsem tedy tolikrát v asii nebyl, ale jediný co mě opravdu dostalo > zdanění těchto mediálně podporovaných dobrých skutků...

  4. 4 meca 06.01.05, 07:01:33
    FB

    Jen tak mimochodem... Těch obětí bylo 155 tisíc...

  5. 5 Miroslav Navrátil 06.01.05, 07:01:56
    FB

    Já se tak obávám, že za tou rakovinou budou všechny ty různý bezdráty.. Jak mobily (+ BTS), tak TV, rádio, wi-fi, bluetooth... Jak pohodlné...

    Jinak jestli dáváš na rakovinu/AIDS 200kč měsíčně, tak máš můj obdiv. :)

  6. 6 noname 06.01.05, 08:01:10
    FB

    no těch obětí bude ve finále přes dvě stě, ale to je jedno. Máš Radku pravdu, zrovna jsem myslel na to samé. Říká se, že tyto dary by měly být dělány s pocitem "jednou my vám, podruhé vy nám". Opravdu VELICE pochybuji, že by někdo z této oblasti poslal placenou SMS na pomoc ČR, kdyby tu nedej bůh utonulo při povodních 200 tisíc lidí. Mimochodem naše škody při povodních byly jen asi 20 krát nižší, než odhadované škody v Asii (tuším odhadují 11 MLD dolarů, tady to bylo 14 MLD Kč).

  7. 7 Anonymous1 06.01.05, 08:01:42
    FB

    [5] Ach jo, ze Te to porad bavi. Nikde neni napsane, ze bezdraty muzou za rakovinu, resp. studie sve nazory navzajem vyvraci.

    Mimochodem, nepouzivas nahodou CMDA? Verim, ze jsi oden do nepronikaveho obleku, ktery Te pred rakovinou uchrani.

  8. 8 apis 06.01.05, 10:01:42
    FB

    No já příspěl na Asii (jelikož je to rodným místem mých předků) a pravidelně přispívám i na další charitativní akce (AIDS, rakovina, staří lidé a chudoba). Pomáhat víckrát se vyplatí, jde z toho dobrý pocit ;-)

  9. 9 Vity 06.01.05, 11:01:03
    FB

    Ja zasadne na charitu nedavam. Osobne se domnivam, ze tuhle funkci ma plnit stat a pokud platim dane(a ne male) mel by tak stat cinit. Takze me celkem udivilo, kdyz jsem se v novinach docetl, ze obcane davaji vic penez, nez samotny stat...

  10. 10 XThom 06.01.05, 11:01:51
    FB

    No, ja som zvedavý, koľko dajú tí azijati nám na Tatry...

  11. 11 xyz 07.01.05, 12:01:05
    FB

    Bohuzel jsem mel tu cest pracovat v jednom zarizeni, kde meli pristpu k penezum mj. z ruznych fondu bojr proti rakovine a byl jsem velmi zklaman az znechucen - je to cerna dira a tyto "penize navic" se velmi zacaste neucelne prohyrili.

    Proto jsem radeji z manzelkou zkusili projekt Adopce na dalku Ceske katolicke charity v nadeji, ze alespon tito lide snad prostredky vyuziji ucelne a smysluplne.

    A jenom na okraj me napada poznamka k zamysleni. Kdekdo tady obdivne vzdycha nad vasim rozhodnutim prispivat pravidelnym prikazem. Je to pravda hezke a skutecne si toho vazim, ze pri ceste nahoru jste prece jenom nezapomnel i na ty, kdoz meli nejakym zpusobem "smulu". Jenom me zarazila ta castka. Netusim, jaky mate prijem, ale pro srovnani - nas spolecny prijem cini neco mezi 15 a 20 tis. Kc a prispivat na vzdelani indickeho chlapce nas vyjde na neco pres 400Kc/mes. Mozna to stoji alespon za uvahu. ;)

  12. 12 OLE 07.01.05, 12:01:44
    FB

    Komentovat komu treba peniaze viac (pekne z teplucka domova) je trochu scestne... prispievat na AIDS/rakovinu a Aziu je principialne to iste, v oboch pripadoch tie peniaze proste treba.

    Ale hlavne si myslim, ze prispievanim na charitu sa nema chvalit a o konkretnych ciastkach hovorit uz vobec nie. Potom to zavana falosnou, imidzovou filantropiou :-)

  13. 13 Radek Hulán 07.01.05, 01:01:13
    FB

    [12] poněkud jsi nepochopil článek, není o tom, KAM, ale PROČ jen teď a jednorázově, pod masáží médií..

  14. 14 Swoop 07.01.05, 03:01:26
    FB

    To že nedáváš na pomoc postiženým tsunami je tvoje věc. Ale tak zcestný názor jako je tento: Ano, tito lidé na tom jsou krátkodobě poněkud ekonomicky hůře, ale neumřou na to. Je to pro ně nyní jen více nepohodlné než obvykle. jsem už dlouho neslyšel. Ti lidé tam bez léků a lékařského vybavení zemřou na choleru, tyfus nebo hepatitis. Nehledě na nebezpečí masivního rozšíření těchto chorob. To je hlavní důvod proč jim pomoci. Ad [6] postiženým pomáháme proto, že můžeme. Nemůžeš čekat že tak chudá část světa ti to vrátí ze dne na den...

    Mimochodem, Radku, když už tady tak vehementně demonstruješ, že si necháváš strhávat část platu na charitu, proč se rovnou nepochlubíš kterým organizacím přispíváš?

  15. 15 zombux 07.01.05, 07:01:59
    FB

    [11] dovolím si rejpnout...

    proč bych měl přispívat na vzdělání indeického chlapce? a vůbec, proč bych se měl zapojovat do projektu adopce na dálku? nejsem rasista, ale krapet mi nesedí myšlenka že západní civilizace bude makat, mít nulovou porodnost či spíš rovnou větší úmrtnost než porodnost, a národy v Asii a Africe se můžou vesele množit, protože je západní civilizace bude podporovat. tady něco smrdí ne?

  16. 16 OLE 07.01.05, 08:01:07
    FB

    Ale ty tazko mozes povedat, kto na co prispel, kym ludom nevidis do penazenky. V CZ je tradicia prispievat vcelku silna, aj na ine veci ako je Azia. To, ze o Azii je pocut, je dan za to, ze sa to stalo TU a TERAZ a peniaze treba HNED. Ale tazko odhadnes, kolko z ludi, co dalo Aziu dalo (dava) aj na rakovinu a pod. -- to je najmenej viditelna forma prispievania, kedze sa tyka problemu, ktora je dlhodoby...

  17. 17 vrabcak 07.01.05, 09:01:25
    FB

    Vida, zrovna jsem nedávno jsem začal přemýšlet o tom, že začnu přisppívat nějakému projektu na boj proti rakovině. Jen nevím, jak si z množství kont a nadací vybrat. Máte někdo nějaký tip na projekt, který je cílevědomě a transparentně veden a nehrozí zneužití jeho výsledků (např. patenty)?

  18. 18 mardon 07.01.05, 01:01:49
    FB

    Tak se mi zdá, že někteří z vás asi netuší co se skrývá pod pojmem solidarita. Pomáhám někomu ne proto, že mi to jednou může vrátit, ale protože dotyčný potřebuje pomoc a já pomoc můžu (ať finačně nebo jakkoli jinak) a nehraje v tom roli v jaké zemi a v jakém režimu se narodil. Zkuste se zamyslet nad tím ,jak by svět vypadal ,kdyby se každý mohl rozhodnout, kde se narodí.
    Snaha pomoci někomu v neštěstí totiž nevychází z rozumu, ale od srdce. Myslím, že tato diskuse je jen důkazem toho kam se dostane lidská společnost, když v ní rozhodující roli začne hrát ekonomika a její měřítka.

  19. 19 xyz 07.01.05, 02:01:19
    FB

    [15] Samozrejme, ze to, co pisete je naprosty nesmysl. Mimochodem nemala cast "naseho" zapadniho bohatstvi pochazi z toho, ze jsme dlouho plundrovali tyto "zaostalejsi" narody. Ted uz se to sice nedela ocividne formou kolonialismu, ale obavam se, ze presto stale bohatneme take na ukor techto lidi.

    Nizka porodnost neni dana tim, ze bychom na ne museli drit, ale tim, ze se u nas proste meni zebricky hodnot a takove prezite veci jako rodina, deti, vychova... zachazeji pomalu na ubyte. Za to si ovsem muzeme sami.

    Vysoka porodnost napr. v Indii je mj. zpusobena tizivou socialni situaci (a taky mistnimi zvyklostmi), kdy pro rodice je nejvyssi sance na preziti, kdyz maji dostatek potomku. Mozna je to kratkozrake, ale ono to nase nemit deti neni o moc lepsi, uvidime, co se bude dit, az dorostou husakovy deti do duchodoveho veku.

    Ne kazdy ma holt to stesti. Ostatne kdyz byste se treba naboural do stromu (coz vam rozhodne nepreji), jiste by vas nepotesilo, kdyby kolemjedouci pokracovali v ceste a rikali si: "Ma jezdit opatrne."

  20. 20 Miroslav Navrátil 07.01.05, 02:01:33
    FB

    [7] Ondro, jsem připojen přes router (spojení notebook-router je přes ethernet kabel) a anténu mám od sebe minimálně pět metrů... Ale při zapnutí jakýhokoliv bezdrátu, snad kromě Logitech MX700 (ta je na nízké frekvenci) mě bolí hlava, stačí?

  21. 21 MultiTricker 09.01.05, 12:01:30
    FB

    S Radkem souhlasím a rád by jsem upozornil na to co mě osobně "dostalo"...

    Televizi moc nesleduji ale o této katastrofě jsem si samozřejme hodně přečetl z různých internetových zpravodajských serverů hodně, ovšem připadá mi, že ve výsledku jsem si více přečetl o tom, že naše vláda jsou snad bohové, jelikož chtějí DPH z smsek určených na pomoc Asii dát na pomoc Asii a nenechat si ho pro sebe...proto okamžitě začali schvalovat všelijaké zákony atd... Ano, jsou to borci, máme tu kriminalitu, malou nezaměstnanost a buhví co, ale naštěstí naše vláda místo aby se rejpala buhvíkde a jen tak o tom někdy mozná občas debatovala schvaluje zákony o DPH z dárcovských sms...fakt úžasný. A hlavně je vidět že myslej na lidi v Asii když tohle dělaj a musej kolem toho nadělat hroznýho humbuku. Bože...

  22. 22 Jitka 10.01.05, 03:01:27
    FB

    [1] ja az tak uplne souhlasit nemohu...
    vezmi,kdyby neco takoveho postihlo nas a nikdo nam nepomohl...jak dlouho bychom asi byli bez strechy nad hlavou??
    myslim, ze bys v tu chvili byl rad, kdyby ti nekdo pomohl a navic z nasi strany je to pomahani dobrovolne, takze nemusis prispivat...

  23. 23 toyen 13.01.05, 01:01:22
    FB

    a ty si opravdu myslíš, že nemoci si člověk nezaviní sám? jaktože jsou lidé co doktora po celý život nepotřebují? AIDS, rakovina a podobné nemoci jsou většinou jen důsledkam přehlcení těla jedam co konzumuje a utejrání těla stresem...

    přijde mi to podobné jako přispívat kuřákům na nové plíce, to bych spíš přispěl na ASII

  24. 24 kormorán 17.01.05, 12:01:16
    FB

    Jsou tady různý názory..dát peníze, nedat peníze, adoptovat, neadoptovat, podporovat nebo nepodporovat.Ale uvědomte si, že tady se skládáme po stovkách korun myslím si, že na dobrou věc, ale ve světě se vydá ročně přes bilión dolarů na zbrojení.Přitom v Asii by teď potřebovali mizernejch deset miliard. To mně sere nejvíc.

  25. 25 Petr 17.01.05, 09:01:43
    FB

    Na podobných charitách se mi nelíbí především 3 věci:
    1.jen zlomek vybraných peněz opravdu dojte tam kam má a kdy má (ČT například informovala,že 80% ze současných peněz vybraných na asii bude vyplaceno později.Dočasně hospodařit s tolika penězi nemají právo a dělají to jen proto,aby tyto peníze ještě mohli využít jinak.Něco jako bezúročná půjčka.Na tom se dá hodně vydělat!)
    2.Když někomu shoří dům nic nedostane a musí se o sebe postarat sám.Když shoří 1000 domů (nebo se zaplavý) lidé postiženým zaplatí nové domy.
    3.Když si postavím dům na pobřeží sice zbohatnu,ale musím počítat s určitým rizikem.Když si chytře postavím dům ve vnitrozemí,budu žít v podstatně chudších podmínkách,ale svůj dům ochránim.Je na mě jak se rozhodnu a když se rozhodnu špatně,proč bych měl být zvýhodňován proti těm co se rozhodli lépe.

  26. 26 Luciozo 17.01.05, 06:01:51
    FB

    Jestliže pomůžeme alespoň nepatrnou částkou, můžeme jim vrátit chuť do života, jeho smysl. Víru v dobré lidi. A nemůžeš vědět, kolik chytrých hlav se může skrývat za oběťmi, které objeví něco nového. Nebo svou přítomností na tomto světě rozveselují a přinášejí chuť žít dalším lidem.

  27. 27 Honza 29.08.05, 08:08:26
    FB

    Je mi 22 let, mám vcelku slušný mesíční příjem. Za rok odvedu státu na daních 80 000. Platím si vše řádně. A co z toho mám? Jezdim po rozbitých silnicích, na úřadech kvůli jedné věci vypisuju potvrzení na potvrzení o žádosti, když volám sanitku, tak 10 minut zjišťují, jestli si z nich nedělám legraci... Kde to žijeme? V tomhle státě je vsechno postavene na hlavu a doufám, že si brzy vybuduju takový post, abych mohl zmizet do zahraničí.