Lidská špína

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Lidská špína

Katrina

Hurikán Katrina a následná katastrofa v Mississippi, Louisianě, Alabamě, Floridě a dalších státech USA je srovnatelná svým rozsahem s nedávnou Tsunami v Asii, nicméně jen díky včasné a efektivní evakuaci miliónů lidí těch obětí nejsou stovky tisíc, ale "jen" stovky až tisíce. Pro bližší informace a videa doporučuji CNN.com.

Naprosto nechutné jsou při této příležitosti diskuse v českých online médiích (iDNES.cz, Novinky.cz), řada antiamerických hovad si zde libuje, jak je dobře, že to "někdo" Americe nandal. Osobně mám rád Ameriku a Američany. Američané umírali v boji a zachránili tak Evropu před nacisty (a nezdá se mi, že by tu byla ropa). Američané umírají v boji a zachraňují nás tak před Saddámem a muslimskými teroristy. Američané přinesli svobodu Afghánistánu. Američané zastavili expanzi fašistického Japonska. Ale o to nejde.

Získávám stále větší pocit, že podstatná část čtenářů na internetu jsou absolutní spodinou lidstva. A s tím, jak se pohybuji déle a déle na internetu jako autor poměrně hojně navštěvovaného média, tak si vážím čím dál tím více těch skutečných a fantastických reálných lidí kolem.

Na internetu se v anonymních komentářích odhazuje přetvářka, a vyplouvá z lidí jejich pravá podstata - špína, nenávist a výkaly. Internet se mi začíná hnusit, jeho anonymita a pocit nemožnosti postihu vzbuzuje v lidech ty nejnižší lidské pudy.

Nechápu ale stejně, kde se kolem bere tolik hnusu a špíny v lidech.

Když kolem Vás chodím po ulici, tak vypadáte docela normálně, tak proč se na internetu proboha stanete takovými nechutnými zvířaty bažícími jen po krvi?


Komentáře

  1. 1 pavouk 01.09.05, 11:09:19
    FB

    Anonymita dává lidem sílu... je to hodně podobné jako 'síla davu'. Podle mě je to díky pocitu, že na pisatele nikdo nemůže. Když někoho urazí, není nic jednoduššího než změnit nick (blokování ip se moc nenosí).

    Ta nenávist je způsobena především závistí. Co se opravdu neodpouští je úspěch! USA je v pozici velmoci, která je prezentována tak, že se tam všichni mají dobře. Bohužel většina anonymů podlehne mediální masáži a nevidí, že i v USA má mince dvě strany (docela citelná ztráta soukromí, 'opravdová' byrokracie a další).

    Myslím si, že pokud by jsi udělal malou anketu mezi čtenáři svého blogu/e-zinu, tak zjistíš, že nejde jen o USA... přihlouplé příspěvky nemáš na webu jen díky registraci. Pamatuji si na dobu, kdy se zveřejňovali komentáře online :)

  2. 2 Hurvajs 01.09.05, 11:09:26
    FB

    S tímto naprosto souhlasím. Jistě, Americe se dá leccos vytknout, ale lidi, kteří smýšlejí v intencích - "spláchnul je hurikán? Dobře jim tak!" by se měli stydět a zahrabat někam hluboko pod zem. Jsou to přesně ti chudáčci, co schovaní v davech vykřikují svá "ta jedině správná" moudra, ovšem když by se měli prezentovat sami za sebe, budou se jenom debilně tlemit a něco mumlat a nakonec budou hledat skulinu, kterou by do toho davu zase zalezli zpátky.. Takoví lidé si neuvědomují, že na každou svini se vaří voda.. Je mi z toho zle..

  3. 3 Honza Bláha 01.09.05, 11:09:46
    FB

    Docela se divím, že ty diskuse tam vůbec čteš. Na jednoho rozumnýho sto idiotů. Informační hodnota žádná a slušnej člověk je z toho pak jenom otrávenej nebo naštvanej. Podle mě "masový" diskuse jsou k ničemu, právě pro jejich absolutní anonymitu.

  4. 4 Milf 01.09.05, 11:09:56
    FB

    Anonymita Internetu je kapitola sama pro sebe - a nemusí jít zrovna o dění v USA. Právě o anonymitě a bláznech na její vlně vznikla svého času Polemika s blázny - blázni totiž potřebují, aby si s nimi někdo povídal. ;-)
    BTW mám pocit, že být proti USA je v poslední době (od akcí v Iráku) hodně IN; jsem hrozně moc OUT! 8-)

  5. 5 mepp 01.09.05, 12:09:14
    FB

    Ve státech sem byl a musim říci , že žít bych tam asi moc dlouho nedokazal, absolutně mi nesedla mentalita těch lidí, přehnané vlastenectví, pocit nadřazenosti atd.. Nicméne to neznamená , že bych jim přál něco špatného jsou to většinou slušní lidi a zaslouží jen to nejlepsší od života. Osobně si myslim, že spousty čechů nejsou rasisti jen jim prostě zavidí, i ten nejspodnější uklízeč ve walmartu si tam na české poměry muže žít relativně slušně narozdíl od uklízeče v české delvitě. A proto né rasismus ale závist a to naše malé čecháčkoství dělá tyhle příspěvky...

  6. 6 Sveter 01.09.05, 12:09:20
    FB

    Většina těch, co to píšou jsou jenom zakomplexovaní jedinci, co si tak léčí svoje mindráky. Já bych je prostě ignoroval...

    Taky bych chtěl vědět, kolik z nich by někomz z New Orleans řeklo ten samý názor přímo do očí.

  7. 7 Non_E 01.09.05, 12:09:34
    FB

    Ad ropa: samozřejmě, že v Evropě je ropa (Severní moře, břeclavsko :-) )

    Jinak diskuze čtu jen u odbornějších článků a flambování tam mi stačí. I kdyby měli lidé, o kterých píšeš, pravdu, pak si stejně myslím, že ti američané postižení hurikánem Katrina zahraniční politiku USA neřídí. Jsou to lidé jako my tady v ČR nebo kdekoliv jinde.

  8. 8 kolouch1701 01.09.05, 01:09:00
    FB

    Ty diskuze jsem sice nečetl, ale nemyslím, že by se tahle katastrofa dala chápat tak, že to Američanům "někdo" nebo "něco" nandal/o. Přece něčemu tak velkému, jako je takový přírodní živel se nedá nijak zabránit, na to nefungujou strašáci v poli, jako na špačky. Příroda je vždycky silnější než člověk a je jedno jestli jde o Američany nebo o kohokoliv jiného.

    Ať už na Americe mám nebo nemám cokoliv rád, myslím, že přijít nejen o domov, ale i o člena rodiny, se nikomu přát nemá.

    Teď tam je mraky problémů, jako třeba rozkládající se těla v horku, což může nést vážné potíže, atd.

    Osobně si nedovedu něco takového představit.

  9. 9 noname 01.09.05, 01:09:16
    FB

    souhlas, také jsem včera kroutil hlavou. Znám jednoho člověka, který tam takové kraviny píše zcela schválně, ačkoliv je jinak normální. Zrovna na iDnesu to imho dospělo do stádia, kdy ty diskuse jsou zcela nepřínosné a kdyby se zrušily, pomohlo by to kvalitě média. Jenže iDnes díky tomu má o pár tisíc zobrazení více, takže se jich nezbaví.
    Mimochodem Radku - zcela offtopic - myslím, že jsi nedávno prodával nějaký notebook (možná si to s něčím pletu). Už je pryč? Sháním nějaký notebook tak okolo dvacítky, tak kdybys o nějakém věděl.. ;-)

  10. 10 Bobesh 01.09.05, 01:09:39
    FB

    Musím říct, že já osobně Ameriku a Američany řekněme posledních deseti let moc nemusím, na druhou stranu, ač to někdy přehánějí, obdivuji jejich národní hrdost, ačkoli dávanou najevo často velmi PŘEHNANĚ. Američan o sobě nikdy neřekne, že je "jen američan"... Kdybychom měli aspoň tak polovinu z jejich národní hrdosti, bylo by to v tomhle banánistánu něco jiného. Nicméně Ameriku páně Bushovu a jeho "Worldwide Oil Tour" opravdu nemusím, ale to už je trochu jiná kapitola.

    Nicméně Novinky apod. jsou opravdu šílenost... Tamější diskuse opravdu "stojí za to", z nedávné minulosti si pamatuji tlupu dementů (sorry za ten výraz), co tam pod článkem, informujícím o kritickém stavu ministra Dostála postovala věci typu "3 2 1 , Dostále, zubatá jde pro tebe", "už se to krátí, Dostále!" a podobně... Holt internetová anonymita je velmi lákavou věcí pro primitivní individua všeho druhu...

  11. 11 L. Zelenka 01.09.05, 01:09:49
    FB

    Souhlasím s Vámi, Radku. V poslední době se doopravdy nedají na netu diskuze číst. Normálních názorů,(a hlavně názorů k věci), je naprosté minimum, někteří jedinci si zde asi léčí svoje komplexy, využívají anonymity davu a užívají si falešného pocitu moci. Výsledkem je ejakulát blbosti a omezenosti. Mě osobně je moc líto toho, co se na jihu USA stalo, New Orleans je pro mě jeden ze symbolů Ameriky, snad kvůli tomu, že právě v tomto městě jde nalézt počátky všeho, co teď nazýváme rock, blues, atd, atd. Lidí je škoda všude a Amerika, proto, co stačila udělat pro ostatní národy vč. našeho, si to nezaslouží...

  12. 12 Štěpán Zikmund 01.09.05, 02:09:34
    FB

    Ale Radku, řešit diskusi na Lidovkách... to fakt nejde... to Ti tak leda zkazí náladu

  13. 13 Janči 01.09.05, 03:09:01
    FB

    [10] Kdybychom měli aspoň tak polovinu z jejich národní hrdosti, bylo by to v tomhle banánistánu něco jiného.
    Nariekaš tu že vy Češi nemáte národnú hrdosť a potom nazveš Česko banánistán? Možno by bolo dobré, keby každý s tou hrdosťou začal najprv u seba.

  14. 14 Bobesh 01.09.05, 03:09:46
    FB

    [13] To byla samozřejmě nadsázka a ironie, ale s tím sebevědomím to platí. Souvisí to jedno s druhým, dokud tu bude "bananistán", tak sebevědomí nevzroste a dokud si každý bude říkat, že je "pouhý čech", tak tu bude bananistán, je to trochu začarovaný kruh :)

    [12] Nic se tu přeci neřeší, na druhou stranu, pozastavit se nad tím není špatné. Já si vždycky říkám, jak opravdu jednoduché je dnes ovládat PC, když se i takové primitivní opice, co se kolikrát v diskusích vyskytují, dostanou na net a dokážou tam publikovat svůj "příspěvek"...

  15. 15 markon2 01.09.05, 08:09:52
    FB

    Radku to je pouhopouhá závist, nic víc. Tohle nedělá jenom anonymita internetu, to si lidé klidně vyříkají v hospodě či kdekoli jinde.

    A jak to říkáš kolem jakých lidích chodíš po ulici, uvědom si, a teď nic proti, že většina těhle lidí jsou burani. Vysleduj si IP a zjistíš to sám.

  16. 16 Sprajt 01.09.05, 10:09:46
    FB

    Taky sem jednou zkoušel číst podobné diskuse a po chvilce sem přestal protože z toho co sem videl se mi chtělo zvracet.

  17. 17 Bobesh 02.09.05, 08:09:17
    FB

    [16] No a snad úplně nejhorší je pokoušet se v těchto diskusích postovat nějaké smysluplné názory, co mají hlavu a patu. Přijde mi, že "hardcore" diskutér na novinkách se pozná podle toho , že v případě nesouhlasu s jeho příspěvkem začíná/končí/začíná i končí jeho reakce na tebe nadávkou...

  18. 18 PumliCZ 02.09.05, 10:09:01
    FB

    Nedávno jsem tento "fenomén" českého internetu zmínil u sebe. Je totiž pravdou, že český uživatel internetu, je věčně nespokojený, velice kritický, možná bych řekl až nezdravě. Přiřovnání? Udělejte nějaký projekt v zahraničí a lidé budou rádi, že existuje další věc, která jim vyplní čas, usnadní život atd. Diskuse u článků budou věcné, a ne jedna flame na druhou (stačí si projít anglické HW fóra). U nás je realita bohužel někde jinde, a to zamrzí. Každý je ředitel planety a od takového člověka nemůže být kritika nikdy konstruktivní.. Já jen pevně věřím, že se začne u tato situace u nás pomalu měnit a lidé se naučí se k sobě chovat, a neschovávat se za anonymní masku.

  19. 19 Vladimír Žídek 03.09.05, 01:09:26
    FB

    V diskusích internetu se setkávám opravdu se vším.
    A kdyby se některé příspěvky nemazaly, proti čemuž kategoricky jsem, tak bych se setkával s příspěvky ještě horšími.
    Přesto internetové diskuse rád čtu.
    Je to takové chudé naleziště moudrosti. Přestože je chudé stojí za to je prohledat, protože tu a tam se nějaká moudrost v internetových diskusích přece jenom vyskytuje.
    Vladimír Žídek

  20. 20 Radek Hulán 03.09.05, 01:09:28
    FB

    [19] ono stačí zavést povinnou registraci, hodně to řeší, řada anonymů se potom registrovat neobtěžuje..

  21. 21 Petr Helekal 29.09.05, 07:09:41
    FB

    Tedy to co se v těchto týdnech děje v USA je věc velice hrozná a špatná, ale američany bych moc nechválil. Až teprve s odstupem času se zjišťuje, že se z New Orleans snažili evakuovat hlavně bílé, ale afroameričany nechali napospas osudu bez jídla a vody. Jsem jeden z těch co Ameriku nemají moc v lásce, hlavně pro jejich neustálé vměšování se do vnitřních věcí cizích států jako je Irák, Afganistán a další bez požehnání OSN. Vůbec nejhorší ale na tom je, že my jim posíláme sbírky na pomoc postiženým přírodní katastrofou a přitom jejich výdaje na zbrojení a placení války ve zmiňovaných státech je denně přijdou daleko více než celé škody v katastrofou postižených oblastech. Proč neukončí nelegitimní okupaci cizího státu, kde je stejně většina občanů okupovaného státu nechce (viz neustálé atentáty a výbuchy v blízkosti amerických pozic), a nejedou pomáhat domů? PS: Druhou frontu za 2. světové války by neotevřeli a nechali SSSR vykrvácet, ale měli z SSSR strach, když začala vyhrávat a aby nepadla celá Evropa pod jejich moc, tak se ve Francii nakonec vylodili. Plány měli od roku 1942.