Web 3.0 bude jen na pozvánky

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Web 3.0 bude jen na pozvánky

Disclaimer: tento článek mluví o určité podmnožině „pubescentů“, nikoliv nutně o všech.


O co tady jde

Obsah internetu se dá rozdělit na dvě části: 1% kvalitních článků (podle Putina jen 0.5%, ale nebudu se s ním hádat), tedy MyEgo.cz a pár dalších webů, a 99% balastu v diskusích a reakcích. Spousta diskusí na internetu není totiž nic jiného než pokřikování pubescentní špíny bez znalostí.

Začíná mě to už prudce nudit (ta špína). A když se nudím, chce to změnu.

Chcete příklad?

Už když jsem začínal publikovat na internetu a někdy v roce 2004 uveřenil třeba článek o tom proč je MySQL špatná databáze (a proč je to spíše primitivní filesystém), setkal jsem se s řevem, vulgárními nadávkami a podobnými extrémními reakcemi okolí. Hloupost skloubená s nenávisti. Nechápal jsem proč, podobné řvaní jsem od inteligentních reálných lidí ze svého okolí neznal, s blbci se nestýkám, a moje znalosti databází jsou excelentní.

Dnes vím, že veškeré tyto nezralé reakce jsou od -náctiletých pičmulínků, kteří nic neznají, ale myslí si opak. Myslí si třeba, že databáze je jen něco, co umí SELECT / INSERT / DELETE, a už vůbec nechápou, co to jsou uložené procedury, packages, triggers, a další. PL/SQL jim nic neříká. Tenký klient, aplikační server, a vlastní logika na databázi, to je pro ně španělská vesnice.

Jako člověku, kterému je 36 let, IT se věnuje profesionálně 20+ let, s IQ > 150, je mi prostě řada věcí zřejmých, ale pičmulínkům nikoliv. Bohužel, i onen pičmulínek se k tomu na internetu může (a často chce) vyjádřit.

Nejde zde ale o nějakou databázi, to byl jen příklad. Co z toho vyplývá obecně? Na internetu můžete narazit na jeden geniální článek, a k němu poté 20 reakcí, které budou "oponovat". Téměř vždy to ovšem bude tak, že onen článek je pravdivý, zatímco zbytek jsou nezralé bláboly nevzdělaných pičmulínků, kteří se chtějí vyřvat z podoby, protože jim někdo bere jejich idol.

Problém internetu - anarchie

Bohužel, na internetu je extrémně snadné publikovat články i pro nevzdělané -náctileté lidi s IQ 90, panuje zde naprostá anarchie. Výsledkem je to, že 99% informací na internetu jsou absolutní nesmysly, zvrácenosti a odpadky, nic hodnotného či dokonce přínosného.

V reálném životě panuje příjemná kastace.

Běžně se nestýkáte s pičmulínky a podobnou špínou. Běžně na člověka nepokřikuje náhodný kolemjdoucí, jehož znalosti IT končí v 5 třídě ZŠ u hraní Counter Strike.

Kastace v reálném životě je nutná a výborná věc.

Anarchie (=nadvláda demence a průměrnosti, aka Web 2.0) nikam nevede. Elitní kluby, elitní přátelé, to je normální život, na internetu ale jen zbožné přání.

Napíšete jeden článek, který pochopí pár top odborníků, a k tomu se připojí tlupa pičmulínků, kteří si svoji existenci a nevzdělanost musí dokazovat křikem. Povolíte jim komentovat?

Co s tím?

Seriózní servery na internetu nemají na své články reakce. New York Times, CNN, BBC NEWS. Dobře chápou, že umožnit pičmulínkům komentovat seriózní články, které nemohou ve svém mládí a nevzdělanosti pochopit, je kontraproduktivní.

Anarchie nic dobrého nepřináší.

Přínosem je kontrolované elitářství, kdy je spodina zcela odříznuta od možnosti pořvávat, komentovat, ovlivňovat dění. Ze spodiny nemůže nikdy vzejít nic dobrého, průměr hromady nul pičmulínků je zase jenom nula.

Seriózní weby se poznají tak, že nemají žádnou nebo striktně moderovanou diskusi. Přichází tím sice o příjmy z klikání na reklamu od pokřikujících teenagerů, kteří se přesunou jinam, na weby které se na ně specializují, ale být elitou prostě něco stojí :-)

Elita s pičmulínky nebojuje - prostě je zcela odřízne.

Závěr

Ano, chápete to dobře. Další web bude jen na pozvánky a pro elitu. Web 3.0 bude fungovat tak jako v reálném životě, tedy bez řevu pičmulínků a s příjemnou kastací a kontrolou…

Web 3.0 bude nejen o kvalitě článků, ale i o kvalitě čtenářů.

Pičmulínci zůstanou mimo.


Komentáře

  1. 1 (deleted) 04.05.09, 08:05:20
    FB

    Z tohto dovodu som prestal citat ITNEWS.sk :( Spravidla Windows vs. Linux flame v podani teenagerov.

    Inac naprosta pravda. Akurat si neviem celkom dobre predstavit "vyberove konanie" do takejto elity, davat vsetkym IQ testy nepoisti, ze sa jedna o slusnych ludi a ine objektivne kriterium ma nenapada.

    Dalsia vec, podla mna, byt teenager neni jedina podmienka k takemuto spravaniu, myslim ze zohrava ulohu aj akasi osobna vyrovnanost.. Potom uz ostava zvazit, ci takeho cloveka radsej len nepolutovat a ignorovat, namiesto takehoto "vojenskeho tazenia".

    Este offtopic, strasne sa snazim, aby to nevyznelo drzo, ale to IQ >150 je overeny fakt, alebo len predpoklad? :) Tiez som si isty cas ktovie co myslel, az test odhalil krutu pravdu :( konkretne 105, ale to uz je hodne mimo misu.

  2. 2 Pavel 04.05.09, 08:05:40
    FB

    "Seriózní servery na internetu nemají na své články reakce. New York Times, CNN, BBC NEWS."

    Hlavně u zahraničních je oproti českým čtenářům jeden zásadní rozdíl. Pokud s článkem (videem, čímkoliv) nesouhlasí, nekomentují, nebo si alespoň odpustí dementní výkřiky a spustí s konstruktivní kritikou. Perfektní systém je třeba na YouTube, kde jsou vidět prakticky jen komentáře s kladným názorem a ostatní jsou (za pomocí pouhých šesti hlasů) odfiltrovány bez možnosti nadále iritovat. V praxy to znamená: Český článek - 30 nespokojených ku 1 inteligentnímu, Zahraniční článek - 30 spokejených ku jednomu proti. Miochodem i novinky.cz jsou na tom překvapivě dobře. Každopádně uzavřené komunity nejsou šptaný (a navíc dávno fungující) nápad. Na druhou stranu, pokud tě čtenáři štvou že s tebou nesouhlasí, můžeš zakázat přidávání příspěvků, nebo prostě přestat psát. Přijde mi totiž že na takovéhle komunity je prostě ještě málo dostupných lidí.

  3. 3 Hmm.. Trochu drze ziadat skutocne meno, nie? 04.05.09, 08:05:46
    FB

    Keby si na svoj web pustil iba to 1%, ktore je inteligentne (cize ja a mozno zopar ostatnych) tak by sa tvoje zisky z tohoto blogu znizili na onych 1% ... Vacsinu zisku z reklam generuje prave primitivny lud .. Preto su skoro vsetky clanky na pligg-based systemoch o politike.

  4. 4 Vojtěch Mráz 04.05.09, 08:05:58
    FB

    "Další web bude jen na pozvánky a pro elitu." Můžu vědět jak to chcete provést v praxi? V každém případě je to velmi konstruktivní myšlenka. Vaše vize elitní společnosti nemá chybu.

  5. 5 Hmm.. Trochu drze ziadat skutocne meno, nie? 04.05.09, 09:05:01
    FB

    Podla mna je to jednoduche .. Vytvorit uzavrety priestor na webe .. Mame teraz OpenID, Facebook Connect, bla bla bla .. Bude Elite ID .. A to dostane iba Elita .. Bude treba potvrdit postovou adresou a teda ludia z Elite ID budu mat zodpovednost za to co robia na Elite webe ..

    Elite weby mozno budu readonly aj pre neelite ludi .. Ale komentare a podobne veci bude moct postovat iba elita ..

  6. 6 Vojtěch Mráz 04.05.09, 09:05:05
    FB

    [5] Ano, ale jak rozlišíte koho "vpustit" a koho ne? To bude Hulán autorizovat jen uživatele, které osobně zná? Nebo každého kdo zadá určité osobní (identifikační) údaje?

  7. 7 Radek Hulán 04.05.09, 09:05:11
    FB

    [5] EliteID je moc hezký nápad :-)

  8. 8 Rasputin Putin 04.05.09, 09:05:44
    FB

    Já například nepokřikuji, tak proto mě zajímá, kde seženu informace o manipulaci s DB pomocí výše popsaných metod ("tenký klient" - to jsem nikdy neslyšel, "aplikační logika" - pod tím neznám nic konkrétního, jen jakési oddělení prezentace dat, úložiště dat a jejich zpracování, a vlastní logika, pokud je to termín, tak to slyším taky poprvé).

  9. 9 Miro Jurčík 04.05.09, 10:05:49
    FB

    [6] Stačilo by, aby bolo EliteID jednotne podporované napr. v ČR a SR, pravdaže len serióznymi servermi, a o hodnotenie čitateľov by rozhodovali admini. Ban na jednom serveri by bol banom na celé EliteID.

  10. 10 jan matúšek 05.05.09, 08:05:47
    FB

    Je rozhodně dobře, že na internetu panuje tzv. anarchie, resp. svoboda slova a projevu. Každý má právo přistupovat k informacím, má právo filtrovat informace dle svého uvážení, má právo sdílet informace a má právo (může a nemusí) zpřístupnit informace komu chce. Ti, kdo brojí proti této svobodě, která je vykoupena svou daní, je jen podle mě nic víc, než komunistický poskok. Přesně takoví sedí v Evropské komisi a již dnes chystají totální cenzuru internetu (pod různými záminkami, pomalu a jistě), což bude mít v konečném důsledku ten efekt, že na internetu nebude ten kdo si myslí, že je geniální a věrohodný, ale pouze ten kdo projde bolševickým, cenzurním sítem eurokomunistů, kteří budou garantem jediné "pravdy".

  11. 11 Radek Hulán 05.05.09, 09:05:17
    FB

    [11] internet nebude anonymní, za pár let, a to je moc dobře. Anonymita totiž neznamená svobodu, ale pro řadu lidí bezuzdné páchání trestných činů, protože postižitelnost je velice nízká.

  12. 12 jan matúšek 05.05.09, 09:05:27
    FB

    [12] Jistě, že anonymita je problém, proti kterému je třeba bojovat, ale s tou se přeci může jednoduše vypořádat i dnešní internet, resp. jednotlivé WEBy.

  13. 13 jan matúšek 05.05.09, 09:05:34
    FB

    Vždy budou elitní WEBy, kde se "normální" smrtelník nedostane, ostatně ty jsou již dnes - a vždy budou WEBy, které budou kopírovat šedou masu. Internet bude vždy kopírovat lidského ducha a jeho chování. Založit si elitní WEB není dneska problém. Má obava o zcenzurovanou síť je ovšem oprávněná a až k tomu dojde, nebudou žádné elitní WEBy, ani jiné "normální", budou pouze "stranicko-ideologické".

  14. 14 Ladislav Zelenka 05.05.09, 10:05:17
    FB

    S vznikem jakési Elite Class jen souhlasím. Doopravdy mne nebaví prohrabávat se v komentářích balastem idiotských výkřiků do tmy a kvičením, že to nebo ono je "ruléééz". A týká se to nejen tohoto webu. Zdá se ale, že pouze zde to bude dovedeno do konce...

  15. 15 Pavel Presny 05.05.09, 10:05:27
    FB

    [14] Mohl bych znát příklad nějakého 'elitního webu'? Jen tak pro pobavení, slibuju že se nebudu pokoušet narušit tamní elitní komunitu...

  16. 16 jan matúšek 05.05.09, 11:05:25
    FB

    [16] např.: nyx.cz
    Rozhodně dnes není problém zařídit si web, který funguje na bázi klubu a pozvánek. Když tento klub nebude chtít, tak se do něj prostě nedostanete a když budete něco narušovat, tak jednoduše poletíte.

  17. 17 Carlos Jureckos 05.05.09, 01:05:48
    FB

    [17] To není problém samozřejmě, ale klesá tím přímou úměrou sledovanost a to asi není zrovna žádoucí.

  18. 18 jan matúšek 05.05.09, 01:05:56
    FB

    [18] Jistě - u webu typu noviny je to nežádoucí, ale u webu typu elitní klub to žádoucí je, neboť ten v sobě sdružuje co nejmenší (resp. nejrozumnější) počet lidí stejných charakteristik, zájmů, či kvalit - právě kvůli eliminaci nežádoucí, šedé a průměrné masy.

  19. 19 Petr Chutný 05.05.09, 05:05:29
    FB

    Radku, chystáš se to aplikovat na myego?

  20. 20 Jan Tvrdík 05.05.09, 05:05:38
    FB

    Uzavřené weby už existují a fungují výborně, ale je jich zatím málo. Např. Tlachtační trachtace (http://www.tlachtace.cz/ ).

  21. 21 Štěpán Pazderka 06.05.09, 09:05:31
    FB

    Jsem sice puberťák, ale tenhle článek je prostě super. Naprosto souhlasím s Radkem ;).

    Znám okolo sebe spousty pubertálních případů lidí, kteří dokázali zplodit podmínku v PHP a myslí si, že umí programovat. Děs, běs, hrůza. Škoda že na internetu své názory může prezentovat kdokoliv prakticky kdekoliv. :(