VyVolení - šok ze skutečného internetu

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

VyVolení - šok ze skutečného internetu

Dělníci

Moje dcera v poklidu spí, a já se koukám na noční show VyVolených. Brácha a máma dnes vyhozeného Saši si tam právě stěžují na to, jak jsou šokováni internetem, anonymními diskusemi, a extrémní vulgaritou a primitivností v nich. Jak dobře jim rozumím. Člověk, který poprvé pozná skutečný internet tak rychle pochopí, že to není společnost inteligentních individuí, kteří umí pracovat s počítačem, a mají tedy jisté znalosti, ale právě naopak - z velké míry je to naprostý odpad společnosti.

Označit někoho jiného na internetu de.ilem, ma.orem, a podobnými slovy, je bohužel zcela normální. Jiný neúspěšný „blogger“ nemá takto problém označit jiného, úspěšného, v článku či v komentářích. Člověk na takovéto socky může podat trestní oznámení, ale co si na nich vezme, že? Navíc Police ČR na podobné případy zcela rozumně kašle… Rozjařené anonymní davy bezcenných uhrovitých teenagerů, bez znalostí, bez zkušeností, ale zato s velkou depresí a strachem ze skutečného života, si tímto posilují svoje sebevědomí na těch lepších, úspěšnějších, známějších, bohatších, pracovitějších. Na internetových celebritách.

Přečtěte si Blesk.cz. Ti bezcenní, bez vlastního života, bez inteligence, si zde čtou o těch úspěšnějších, pracovitějších, a pochechtávají se nad jejich (často bulvárem vymyšlenými) neúspěchy a závidí jejich úspěchy.

Osobně jsem (bohužel či bohudíky?) jednou z top celebrit českého internetu, web WELL.DONE se stal během pouhých dvou let nejčtenějším weblogem v ČR. Je za tím obrovská spousta práce, více než 1.000 článků, a obrovská spousta znalostí a inteligence.

Znamená to ovšem také, že se s tímto internetovým hnojem setkávám denně, ať už chci nebo ne. Když jsem před dvěma roky začínal, tak mě to naprosto šokovalo. Šokovalo to i lidi kolem mě, třeba Letinka se mě naivně ptala „Proč máš kolem sebe tolik odporných lidí a tolik zla?“. Dnes už to chápe, také se s tímto zlem setkala, jen co si založila blog. A po nějakém čase skončila… To zlo ji otrávilo.

Anonymní davy bezcenných uhrovitých teenagerů, to je ten pravý internet. Pro anonymní davy bezcenných uhrovitých teenagerů píše MobilMania.cz, PCTuning.cz, a skoro všechna další média. Inzerenti platí za reklamu v těchto médiích. A to je smysl jejich existence.

Anonymní davy bezcenných uhrovitých teenagerů nadávali a pořvávali i zde na WELL.DONE, dokud jsem komentáře nezačal autorizovat. V reálném životě by si takový odpad nedovolil naprosto nic. Dostal by facku a zalezl by pod stůl. Anonymně a ve stádu se ale cítí velice silný, endorfin proudí v těle, a tupá socka je „high“.

Co z toho vyplývá?

Úspěšné podnikání na českém internetu je jako dělat popeláře či být po krk ponořený ve smrduté stoce. Je to jen pro skutečně silné povahy.

Vzpomněl jsem si přitom na Dana Dočekala, který měl již kdysi dávno internetové motto (na svém Světě Namodro) „Nikdy ničemu nevěř“. Dan byl vizionář, před 10 lety ještě snad pár věcem na internetu šlo věřit, publikovala elita, dnes, kdy publikuje každá socka, je to mnohem horší. Je publikováno mnohem více balastu, je ho dokonce tak moc, že smysluplná informace se prakticky nedá najít. A tento balast Vás obtěžuje.

V reálném životě se člověk obklopuje svými kamarády, lidmi co mají IQ minimálně 130, a co mají určitou úroveň a životní styl. S primitivním dělníkem z Poldovky se nikdy nesetká, maximálně když v šest ráno jede z nějakého tahu ve svém Mercedesu, tak vidí jak ty strhané tváře kráčí do fabriky. Ale na internetu na něj tento člověk s klidem pokřikuje a blbě se u toho i s jeho IQ 80 pochechtává.

Internet potřebuje filtr na takovéto blbce.


K zamyšlení: v zahraničí není situace tak špatná jako v ČR. Dokážete si vysvětlit proč?


Komentáře

  1. 1 carnero 09.10.05, 02:10:16
    FB

    Maličká otázečka: Myslíš, rADo, že tato "spodina" je opravdu nějaký odpad společnosti, či spíše typický vzorek běžné společnosti zbavený zábran vyplývajících z toho, že jim na ulici někdo může rozbít tlamu? Osobně se domnívám, že spíše je výjimečné, že se někdo umí chovat a vyjadrovat na úrovni (teď nemyslím to, že rozumí problému, každý občas plácne koninu... ale konina bez stupidního urážení a nadávání nikomu nevadí... myslím).

  2. 2 Radek Hulán 09.10.05, 02:10:23
    FB

    [1] je možné, že zmiňovaní lidé jsou skutečně spodinou vždy a za všech okolností, a internet nám dává tu nepěknou možnost (vlastně to není možnost, ono není často na výběr) se s nimi setkat, když už se nám to v reálném životě naštěstí "nedaří"..

  3. 3 carnero 09.10.05, 03:10:32
    FB

    [2] Ze slova "spodina" mám pocit, že se jedná o cosi dole. Z diskuzí na internetu mám pocit, že se jedná o spodních 90% národa. Přirozeně je možné že se pletu. Občas mě fascinuje, co všechno mají někteří jedinci potřebu napsat (třeba já teď :), ne opravdu jsou i horší než já.

  4. 4 Arthur Dent 09.10.05, 09:10:02
    FB

    Něco je asi ve vzduchu, protože mám napsaný velmi podobný článek a další podobný, i s tvrzením "Radek Hulán má pravdu", jsem před pár dny vydal. V diskusích o tomhle říkám: "Je to krásný důkaz zlepšování životní úrovně, když se i taková hovada mohou dnes dostat na internet!" :)

    Jinak - Radku, máš naprostou pravdu v tom posledním odstavci. Před nedávnem jsem došel k závěru, že hovad je v populaci mnohem víc než těch 5%, která jsem odhadoval, a že mé odhady jsou špatné právě z toho důvodu co píšeš: Stýkám se a komunikuju s lidmi, kteří nemusí nutně mít IQ nad 130, takových nás jsou jen 2%, ale s lidmi, kteří jsou "přirozeně inteligentní" a kteří mají určitou úroveň. Pak stačí zajet na vesnici do hospody a poslouchat hovor lopat (a "lopatou" myslím určitý "stav mysli", nikoli profesní zařazení).
    A k Carnerovu [3] - já jsem pomalu nakloněn tomu, že to, co je opravdu vražedné, je spojení "možnosti být anonymní" a "české národní povahy".

  5. 5 Arthur Dent 09.10.05, 09:10:10
    FB

    Tak tu hledám trackback link - a nevidím... Takže:

    1. http://www.maly.cz/index.php?item=1495...
    2. Je tu (trackback) a nevidím ho, nebos ho taky zrušil kvůli spamu?
    3. Tenhle komentář klidně nevydávej, je víceméně "soukromý".

  6. 6 Cias 09.10.05, 09:10:13
    FB

    [3] no těch 90% bute tím že rozumní lidé si svoje příspěvky nechávají na užitečné situace a "neplkají" nad každou kravinou. Jinak naprosto souhlasím a nejhorší je když člověk v té dané diskuzy hledá cosi podnětného a musí se brodit "balastem" a strácí spoustu času.

  7. 7 EpiX 09.10.05, 09:10:21
    FB

    [3] Ano, musím s vámi souhlasit, ale tech 90% je podle mě moch velké číslo. Na diskuzích to tak sice vypadá, ale skutečně rozumný človek "na internetu" do podobných diskuzí nemá důvod přispívat. Oni totiž používají internet k práci a jako zdroj informací a většinou nemají čas na to, aby se hádali ve stupidních diskuzích. Tito lidé používají internet k tomu k čemu byl "vytvořen".

  8. 8 Lada 09.10.05, 09:10:48
    FB

    Perfektní článek, bohužel až moc pravdivý. Já se od oné citované vrstvy distancuju, dávám jim to i najevo, asi proto nemám moc přátel. Ale to zdravé jádro, co po selekci zbylo, mi stačí. Debily filtrovat a nejen na netu. Jen bych chtěl vědět, jestli by byli schopní svoje duševní ejakulace říct člověku do očí. Těžko...

  9. 9 Tomas J Stehlik 09.10.05, 09:10:55
    FB

    Myslím si, že Internet, svojou povahou (takmer) necenzurovateľnosti, umožňuje každému prejaviť sa bez pretvárky tak, ako naozaj vyzerá.

    To však značí, že sa nám odhaľuje pravá tvár ľudstva, ktoré je také, aké je (viď Radkov popis hore, nemusím sa opakovať). Tá spodina pustí na Internet to, čo im vrie v mysliach celú dobu, zatiaľ čo v konktrétnosti svojej osoby postrádajú odvahu ukázať svoje vnútro.

    Avšak chcem poukázať aj na to, že uvedený obrázok pri článku sa nehodí a môže pôsobiť až dehonestujúco, lebo tí traja ľudia nepatria medzi tých, o ktorých je v príspevku reč. Tých troch, ich vlastný osud zavial tam, kde sú. Ak mám použiť odborný termín, tak tu ide o nútenú karmu, z ktorej niet úniku, pokým sa neprepracuje.

    Radek však hovorí o ľuďoch, ktorí žijú uprostred (takmer) neobmedzených možností, no oni buď nemajú na to, alebo nevedia, alebo nechcú ich využiť. Závidia však tým, ktorí tú odvahu, schopnosti a húževnatosť majú.

    Internet však nepotrebuje filter na takýchto blbcov.

    Lebo inteligencia sa tomu s úsmevom, či znechutením, vyhne, a ich vlastní sa v tom budú vyžívať. Tak sa vyfiltrujú sami. Preformuloval by som to teda na "jednotlivé stránky inteligentných ľudí vyžadujúce filter". Ostatné stránky potom umožňujú tú odvekú zábavnú hru hľadania perly v bahne.

    K tomu zahraničiu sa zamýšľam:

    Keďže žijem s rodinou v nejakom tom zahraničí a denno-denne sa tu stretávam s rôznymi ľuďmi, vypozoroval som, že tu vládne istý rešpekt a úcta k dosiahnutiam druhých. Keďže je tu sloboda dlhšiu dobu, ľudia si už stihli uvedomiť, že bez vlastného pričinenia výsledky nebudú. Preto sú tolerantnejší ako primitívi vypustení po dlhej dobe z klietky.

    Našou úlohou je ukázať im smer.

  10. 10 Pavel_ 09.10.05, 10:10:05
    FB

    Je to určitě "anonymitou" internetu. Ti uhrovití teenageri totiž tu zlost ze sebe na veřejnosti nemůžou vypustit, internet je jejich jediná možnost a proto je tu tolik odpadu. Člověk s vyšším IQ si článek dokáže vybrat, myslím, že pozná co je brak a co hodnotný článek.

  11. 11 Miloš 09.10.05, 10:10:47
    FB

    Naprostý souhlas, ale asi s tím na cizích webech nic neuděláme.... Nicméně položme si otázku - je i skvělý počítačový/internetový profesionál také v reálném životě "skvělý"? Občas o tom silně pochybuji a i když není samozřejmě tak škodlivý nebo hnusný jako oni uhrovití teenageří, nemyslím si že ho jen kvůli jeho znalostem mohu oznažit za hodnotného člověka.
    PS: Nevím jestli to je z hlediska práv Ok dát k článku obrázek mistra Salgada. Leica gallery na to jistě práva má, ale zde? No možné je vše. :)

  12. 12 Radek Hulán 09.10.05, 11:10:08
    FB

    [5] ano, zrušil jsem TB kvůli spamu, a zatím jsem se nedostal k tomu, abych si napsal autorizaci TrackBacků, stejně byl tak jeden solidní TB měsíčně..

  13. 13 Radek Hulán 09.10.05, 11:10:10
    FB

    [11] internet dovoluje lidem se projevit, nemají zábrany a strach, pokud někdo jen chodí po fórech a nadává, rozhodně nebude v reálném životě "skvělý" ;-)

    Ohledně fotky - je z images.google.com, tradiční zdroj, není to sice košer, ale pokud již je někde publikována a na tom webu není žádný (c), běžně ji na takového nekomerční použití přebírám..

  14. 14 Kráťa 09.10.05, 11:10:31
    FB

    [4]
    Řekl bych, že toto je opravdu inteligentní názor. Nějak si neumím představit, že bych se přestal s někým kamarádit poté, co bych zjistil, že tabulkově nevyhovuje.

  15. 15 Radek Hulán 09.10.05, 11:10:34
    FB

    [4] Arthure, ten tvůj článek je vynikající, však "za dobrotu na žebrotu" je jedno z mnoha pravdivých českých přísloví :-)

    "Lidem pohybujícím se na internetu totiž asi často chybí základní povědomí o těchto věcech. Tím nemyslím fungování TCP, ale vědomí, že naprostá většina stránek, serverů a webů jsou soukromé, někomu patří a někdo do nich investoval. A to, že tam pustil lidi neznamená, že se svého vlastnického práva vzdal, že to musí tak být navždy a že má povinnost to neustále upravovat a vylepšovat, aby se to „lidem” líbilo."

    Doporučuji všem ještě jednou k přečtení:
    http://www.maly.cz/index.php?item=1495

  16. 16 Radek Hulán 09.10.05, 11:10:36
    FB

    [14] je potřeba nechápat článek doslova, jako cvičená opice, není to všeobjímající teze, ale zjednodušující esej na 1 stránku A4.

  17. 17 marx 09.10.05, 11:10:43
    FB

    Já si myslím, že v tomhle jevu (pohyb blbců po netu) musí být ještě poměrně dost neprozkoumaných zákonitostí. Já mám celkem klid, pravda, může to být tím, že návštěvnost mám cca desetinovou, článků asi 350 a rozhodně se nepovažuju za top celebritu. Ovšem přesto existují srovnatelná místa z naprosto rozličným přístupem komentátorů. Když si srovnám Lupu a Živě, tak Lupa i vzdor občasným úletům,má komentáře slušné, nekdy dokonce lepší než články. Kdežto na Živě , tam IMHO nemá smysl komenty číst. Proč to tak je , nemám ponětí.

  18. 18 chvd 09.10.05, 11:10:54
    FB

    No jo, jenže ten dav není bezcenný, pokud chceme vydělávat a ten dav je minimálně 90% národa, tak jej musíme umět oslovit a zaujmout, popřípadě jej využít k vyprodukování zisku. Většina z nás nebude nikdy živa majoritně na těch pár, co do toho davu nezapadají. Nebo ne?

  19. 19 Arthur Dent 09.10.05, 11:10:56
    FB

    [12] Já jsem TB zrušil u sebe úplně a na Bloguje jsem ho po nátlaku povolil pro adresy ".cz", ".sk" a adresy z Bloguje... Zatím mě, bohužel, nenapadl způsob, jak udělat dobrou heuristickou analýzu TB spamu.

  20. 20 kgb 09.10.05, 12:10:31
    FB

    Myslím si, že rozumný člověk si dokáže vybrat, co chce číst.

    Tvůj weblog čtu hlavně proto, že máš co říct a umíš to napsat dobře. Samozřejmě, s některými věcmi moc nesouhlasím ("I hate Apple" a argumentace v duchu "Kdo se mnou nesouhlasí, je 1% homosexuálů, psychopatů a dalších individuí.", tyto bláboly ze zásady ignoruji. :-)), ale celkově má tvůj blog velmi dobrou úroveň (a Živě.cz s uhrovitými teenagery se může jít zahrabat).

    Mimochodem, ten změněný design má signalizovat přechod od agresivního Hulána ke klidnému, zapšklému a serióznímu Hulánovi? :-)

  21. 21 XThom 09.10.05, 12:10:39
    FB

    Obcas medzi tych uhrovitych teenagerov patria aj solidni pani, ktori do prace chodia v oblekoch a niekde potrebuju vybit svoju negativnu energiu, ktoru nemozu prezentovat vo fyzickom zivote.

    [13] sice to robim takisto, ale zda sa mi, ze vsetko, co je na internete publikovane je chranene autorskym zakonom, pokial nie je uvedene inak.

  22. 22 Radek Hulán 09.10.05, 01:10:17
    FB

    [19] já plánuji pro TB udělat manuální schvalování, stejně tak jako pro komentáře, prostě se nepublikuje hned, je to jeden bit v tabulce, ale ještě jsem na to neměl chuť to udělat :-)

  23. 23 Lukáš 09.10.05, 01:10:26
    FB

    Musím stoprocentně souhlasit. Ten filtr by to chtělo. Dost dobrý článek, snad si ho přečte i nějaká ta lama (pokud se nebude dívat jen na obrázky).

  24. 24 Alex 09.10.05, 02:10:03
    FB

    Ano rADo, do určité míry máš samozřejmě pravdu. Nicméně si myslím, že každý z nás byl někdy uhrovitým teenagerem, který hledal prostor k vyjádření, jeho formu a příslušné prostředky (a někteří z nich asi také jen HLEDAJÍ).

    Jediný (velký) rozdíl je ten, že ty jsi internet použít nemohl - minimálně ne v takové míře, jak je to možné dnes. Taky bych neřekl, že všichni jsou půlmozci a sociálové - jen psychologicky trochu nezvládli ten pocit absolutní anonymity...

    Jinak souhlasím.

  25. 25 Arthur Dent 09.10.05, 02:10:30
    FB

    [22] To lze použít u jednotlivého webu, ale na Bloguje by to plošně asi neprošlo. Na Bloguje je potřeba, aby takové řešení použili všichni, což by určitě neudělali. Vzpomeň si na řev lůzy, když někdo zavede schvalování komentářů! :-/

  26. 26 Jirka Pech 09.10.05, 03:10:01
    FB

    [25]
    [22]
    A co trackbacks pouze pro registrované uživatele? Já jsem teď napsal patch pro WordPress, který má dva řádky. Je to trošku elitářství, ale lepší než nic.

  27. 27 YAMATO 09.10.05, 03:10:40
    FB

    "V reálném životě se člověk obklopuje svými kamarády, lidmi co mají IQ minimálně 130, a co mají určitou úroveň a životní styl. S primitivním dělníkem z Poldovky se nikdy nesetká, maximálně když v šest ráno jede z nějakého tahu ve svém Mercedesu, tak vidí jak ty strhané tváře kráčí do fabriky."

    ...tak takhle?...Jsem dělník z "Poldovky", přesto mám IQ podle různých testů cca 130-140, obklopuji se lidmi s určitou úrovní...a když jdu ráno do práce a představuji si, jak jedeš z tahu a pohrdáš námi, tak je mi špatně...

  28. 28 Radek Hulán 09.10.05, 06:10:02
    FB

    [27] tvé IQ zjevně nebude tak vysoké, když nechápeš, že v tomto krátkém článku jde o zobecnění, a rozhodně tu nejsou a nemohou být pokryty veškeré existující variany..

  29. 29 kowalski 09.10.05, 06:10:35
    FB

    sleduji váš blog asi měsíc na doporučení kamaráda a každý den se sem podívám. je tu ale jedna věc, která mi vadí a to je zbytečná arogance se kterou svoje názory střílíte čtenářům. chápu, jedná se o blog, který je k tomu určen, ale alespoň pro mne tím svoje názory v drtivé většině devalvujete.
    už úplně zoufalý mi přijde článek o spodine internetu. zaprvé nechápu, co myslite tou fotkou. tim ilustrujete spodinu? opravdu?
    číst si o tom, že všichni vaši přátelé mají iq 130 a více mně, nezlobte se, vůbec nezajímá. a článek mi ani nenabizi nic, proč by mně to mělo zajímat. zkrátka, když už se pasujete na tu elitu internetu, přijde mi zbytecne se rozčilovat a zoufat si nad tím, že většina lidí je hloupá. tak to prostě je. mimochodem kvalita lidi - bytosti se nepočítá inteligencí. mně například přijde jako naprostá zhovadilost sledovat vyvolené. bydlím s přítelkyní v garsonce a jsem proto nucen někdy pasivne od pocitace tu idiocii poslouchat. a nemyslim si kvuli tomu, ze je moje přítelkyně idiot. je mi to ukradene. ale ani trochu nechci moralizovat. jen bych si rád na "nejnavštěvovanějším blogu v čr" přečetl něco zajímavého než zoufáni nad tím, že lidé jsou hloupí krom vás a vašich přátel. přeju hodně štěstí.

    ps.: mimochodem proč musim používat diakritiku, abyste muj komentář zveřejnili? asi je za tím nejěký praktický důvod, který neznám. protože jestli ne, tak je to bezůvodná buzerace.

  30. 30 Bugsle 09.10.05, 07:10:17
    FB

    Štěstí je, že stále se hodně teenageru na internet dostatne jen jednou týdně o hodinách informatiky...

  31. 31 MARINAKX 09.10.05, 07:10:29
    FB

    To nejhorší na tom všem je, že ti "divoši" jsou vlastně elita jak ukázal nedávný průzkum viz u mě http://marinakx.wz.cz/poznamky/radek-rika-ze-je-to-spatne-ja-rikam-jeste-horsi... použivá internet 26 % obyvatel CR z toho můžem vyškrtnout všechny staré takže zbyde tak 1 % komunistu.. zbyde "mladá" střední a rádoby vyší třída a ta se takto na webu projevuje ....

    Předpokládám, že to tady čtou lidi na urovni tak bych se chtěl zeptat jestli jste ve vyspělích zemích taky pozorovaly jak lidé přistupují k životu pozitivně a s usměvem VS tady .... ?

    Napsal jsi:
    "Ohledně fotky - je z images.google.com, --- není žádný (c), běžně ji na takového nekomerční použití přebírám.." VS Chcete zde reklamu? = to má být nekomerční použití?

  32. 32 dENIS 09.10.05, 08:10:22
    FB

    No já bych s procenty ťulpasů a hodnotami íkvé návštěvníků webů moc nežongloval, i když je to - jak píšeš - zobecněný pohled.

    Existuje určitě (alespoň doufám) mlčící většina. V neodborných diskusích se viditelněji samozřejmě prezentují pitomci - k napsání vulgarit není třeba ani vzdělání, ani odborných znalostí příp. konzistentního názoru. Dobré vychování je dokonce napřekážku.
    Osobně si myslím, že je to problém převážně pubescentů - řada z nich potřebuje být drzá, provokovat, machrovat apod. Nevidí marnost svého počínání a přeceňují význam nadávky naklepané na klávesnici. Sedí na to popis duše doktora Solferna v Drdově pohádce: ...nevydává ani vůně, ani smradu.... Zočivoči - to je jiné kafe. A to si málo kdo dovolí.
    Diskusní sprosté plky je takový slabší výluh našich školních (předinternetových) provokací - závodů o co nejhlasitější zvolání slova PRD3L, či říhnutí v hodině:)

  33. 33 Radek Hulán 09.10.05, 08:10:27
    FB

    [32] existují ale i pubescenti (v hodně dávné minulosti), kteří nikdy nesoutěžili v hlasitosti zvolání slova PRD3L, a místo toho na sobě pracovali ;-)

  34. 34 majkl 09.10.05, 08:10:47
    FB

    Vidím dve príčiny tohto stavu.
    Na rozdiel od techniky, ktorá sa vyvíja kontinuálne, každý človek začína od nuly. Ak nevyužije skúsenosti iných, nečíta knihy a pod., potom znovu objavuje tisíckrát objavené veci.
    Druhá príčina je dnešná konzumná spoločnosť, kde duchovno, morálne vlastnosti nemajú žiadnu hodnotu. Podstatné nie je niečo vedieť (to vyžaduje veľa námahy, makania na sebe), ale zviditeľniť sa (vlasy na červeno, piercing a tetovanie úplne všade). Dobrý príklad sú dnešné reality show, kde väčšina jedincov nič nevie, nemá žiadnu úroveň, skúsenosti a ich jedinýn "plusom" je absencia akýchkoľvek zábran a ochota urobiť pre peniaze všetko.

  35. 35 dENIS 09.10.05, 09:10:47
    FB

    [33] To jistě ano. Psal jsem to v obecné rovině:)) Já se takovými podřadnými prohřešky nezabýval. Mé třídní/ředitelské důtky a snížené stupně z chování nebyly za primitivní verbální projevy. Poměrně výstižně to vystihl na střední škole můj třídní v jakémsi posudku: ...kolektivu oblíben, se zájmem o obor, bohužel se sklonem k vyzývavému chování.... Občas mě rozčiluje, když se mi nějaký "doplň vulgarismus" snaží tzv. n4sr4t na hlavu. Je jedno jestli je to doktor věd, policista nebo prodavačka v obchodě. Asi uznávám pouze přirozené autority - v jakékoliv oblasti, s libovolným intelektem, barvou pleti a velkostí bot. Občas to přináší problémy.

    [34] Myslím, že to tak není. Vyjadřuješ se ve stylu:

    • dříve bylo v zimě více sněhu
    • měli jsme úctu ke starším
    • lidi nezajímaly jen prachy

    Z pohledu konzumerismu je FUK, jestli čumím na "0kres na SEVERU", "ŽIV0T na zámku" nebo "R0DINNÁ P0UTA". Nebo kupuju M1LKU v karfuru či v tuzeksu. Důležité je, že čumím a kupuju. Podstatnou část populace zajímá právě toto. Např. emigrace kdekoliv na světě je motivována převážně ekonomicky, menšina profesně, příp. politicky.

    První skupině jde o příjemnější život, druhé o smysluplnější život. Třetí skupině jde zpravidla jen o život...

  36. 36 Chaver 10.10.05, 01:10:13
    FB

    Víte, opravdu se mi líbí, že do článků nepíšete smajlíky. Já s jejich nadměrným používáním mám problémy. Pak ale bohužel nevím, jestli svůj článek opravdu myslíte tak drsně, jak zní, protože v komentářích pak už smajlíky zase používáte.
    Nemyslím si, že by za internetový ksindl mohli zauhrovaní puberťáci. S akné jsem míval obrovské problémy, ale přesto jsem si v internetu na nikom nevylíval své mindráky. Spíše mám pocit, že lidé, kteří nejsou krásní, úspěšní, slavní atd. atd. atd. se alespoň nějakým způsobem snaží naučit něčemu novému, a tak studují třeba velmi často právě informatiku (ale samozřejmě nejen ji (-: ) a snaží se něčeho dosáhnout. Zatímco podle mých zkušeností — žil jsem dlouhou dobu na internátu — se toho všeho dopouštějí právě ti nejoblíbenější, protože oni si to přeci můžou dovolit. Těžko říci, kde hledat pravdu... A tak jen v duchu doufám, že své výpady míníte jen jako urážku a nevěříte, že za každou zprávou se schovává zauhrovaný puberťák. Že by novodobá metafora? (-:

  37. 37 YAMATO 10.10.05, 07:10:18
    FB

    [28] Hm, zobecnění...nevím...já se snažím raději nezobecňovat...

    Možná by to chtělo trošku ubrat s arogancí...ale co, dělej, jak myslíš. Ale je škoda, že máš mnohdy pravdu, ale obhajuješ ji velmi nevybíravě...viz. třeba známý spor o navyšování návštěvnosti na MM. Souhlasím s tvými vývody, ne však s jejich podáním...bohužel pak máš u mnoha lidí pověst vulgárního primitiva...a jádro problému je přehlíženo. Jistě, kdo chce, ten ho najde...ale je to nutné?

    Jak vlastně souvisí IQ se slušným chováním? Znám "trouby" se skvělým chováním a velmi inteligentní, uspěšné lidi s chováním prasat v chlívě...

  38. 38 Čelo 10.10.05, 11:10:30
    FB

    Začnete-li rozdělovat lidi na kategorii my a oni stáváte se automaticky členem kategorie oni -- Solomon Short

  39. 39 anička 11.10.05, 02:10:41
    FB

    Je to prostě těžké. Ten styl psaní totiž spolehlivě podráždí i lidi jinak poměrně příčetné. Když si tady někdo přečte např. následující větu, má několik možností, jak zareagovat. A to, do které skupiny se čtenář zařadí, nesouvisí jen s inteligencí...

    Hlavní sračka, která se soustředí jen na barevné ikonky, ale jinak je mimořádně špatná, nestabilní a pomalá, to je operační systém Mac OS X.

    a) Čtenáři to bude jedno, protože je mu dotyčný systém ukradený. V horším případě tomu uvěří a aniž bude hledat další informace, ztotožní se s tím. Ten nám může být ukradený, protože komentář nenapíše.

    b)Čtenář systém zná, denně jej používá a ví, že to není pravda. (Nechci to teď řešit fakticky, ale nějaké benchmarky Aqua vs. KDE mám v úmyslu časem zprodukovat.) Zamručí si pod fousy cosi o autorovi - uhrovitém puberťákovi (protože výše uvedená věta, ať už je to jen parodie nebo ne, puberťáckému projevu odpovídá). Komentář buď nenapíše vůbec, nebo se pokusí diskutovat s argumenty okolo té výše uvedené věty. (Například řekne, že zatímco Darwin je kompilován mizerným g++, linuxový kernel je napsaný v obyčejném C. Podotkne, že KDE na ppc je z téhož důvodu pomalé naprosto zoufale. Zmíní se o tom, že jediný kernel panic, který kdy viděl na OS X, způsobil sám vlastnoručně napsaným nestabilním ovladačem. Podotkne, že OS X bootuje do login screenu cca 5x rychleji než Linux do runlevelu 5. A zakončí tím, že používat OS X na serveru může jen lenoch nebo správce malé sítě OS X desktopů, ale pro danou hw platformu je to na desktopu nejlepší možnost vzhledem k rychlosti/použitelnosti. A nebo zkrátka napíše něco podobného.)

    c) Čtenář systém zná stejně jako v případě b), ale kontroverzní znění oné věty jej dovede k závěru, že autor je idiot. Protože ho nenapadne, že autor jen provokuje a zvyšuje návštěvnost, a protože mu chybí nadhled, místo aby se na to vykašlal, tak mu neskutečně vynadá. Ale i mezi choleriky bývají inteligentní lidé.

    d) Člověk je idiot a ačkoliv o problematice nic neví, potřebuje se v tomto směru tak či onak vymezit. Pravděpodobnější je samozřejmě nesouhlas a obhroublý výlev na adresu autora.

    (z výsledného příspěvku možná nepůjde rozlišit kategorie c) a d))

    e) Člověk systém vyzkoušel a má stejný názor jako Radek. Nikoho takového jsem zatím ještě nepotkala, ale možná se tady takoví lidé vyskytují. Komentáře čtu jen výjimečně.

  40. 40 Radek Hulán 11.10.05, 02:10:47
    FB

    [39] ne, takovouto větu (Mac OS X je sračka, protože...) by teenager nenapsal, ten Mac OS X miluje, protože jej NEZNÁ. Je to platonická láska.

    Také je opomenut čtenář (bod D nestačí), který Mac OS X dobře zná, a který právě proto chápe, že s ním v životě nechce nikdy nic mít společného, a proč je Windows řádově lepší. Je to jako v prožité lásce, násilně ukončeném vztahu ;-)

    Nenávidět Mac OS X totiž může jen ten, kdo jej dobře zná. Já mám spoustu bohatých přátel, co Mac OS X vyzkoušeli, jednou, a nikdy více.

  41. 41 jakub 11.10.05, 09:10:06
    FB

    Mac OS X je ale opravdu špatný systém, mám s ním osobní zkušenosti a moji známí s ním mají osobní zkušenosti - např. jeden z nich si před rokem koupil tzv. placičku - PowerBook G4, dal za něj asi 80 000 Kč a nyní si skoro rve vlasy, protože tam nic nefunguje, tak jak má (ale hezky to vypadá a na prezentaci je to výborné, právě protože to hezky vypadá) a tak dál pracuje na své staré G3... Mimochodem je to profesionální grafik. Spousta jeho kolegů přechází na PC, protože je to prostě rychlejší a levnější, když se na tom něco rozbije nemusí se čekat, až to pošlou z Emeriky, je to jednodušší a má to lepší GUI...

    A tento komentář opravdu neslouží k tomu, abych Radkovi lezl do ***, protože mě některými svými články taky dokáže vytočit, tohle je prostě má osobní a velice reálná zkušenost...

  42. 42 marek 12.10.05, 08:10:36
    FB

    Ahoj Radku, dlouho jsem odolával napsat jen slovo o tobě či tobě. Dovol mi tedy být malinko delším. Samozřejmě a jak jinak tě potkávám dlouho. Na začátku jsem tě fakt nemohl vydýchat. Tolik arogance pohromadě se hned tak nevidí, říkal jsem. Nebyl jsem ale asi dost zásadový:) Poté, co mi tvoje články a rady několikrát pomohly, co jsem se u nich a u diskuzí pod nimi párkrát pěkně nasmál, jsem přeformuloval prostý odpor v zaujaté sledování. Ano, provokuješ záměrně, potřebuješ konflikty. Ale mě by zajímalo co je pod touhle hrou? Vím, je to zvědavost amatérského psychologa, projekce třeba, ale vždycky když čtu tvoje články je mi nějakým způsobem smutno. Možná je to můj problém (jako u všech komentujících), možná mi jen přijde, že musí být únavné být únavné být takhle ve střehu, na ráně, ostražitý, 1000% výkonný. Znáš Murphyho - co běží naplno se určitě poláme... A vlastně chci říct (kromě komentáře k článku, který přilepím v poslední větě), že tě nějakým způsobem začínám mít rád. Ne, vůbec nemám chuť přidat se k nějaké lize vlezdoprdelků, po pravdě mě to i trochu se.e, ale když mám být k sobě upřímný... Třeba i někdy bych tě rád poznal osobně. Ale to předbíhám sám sebe.

  43. 43 marek 12.10.05, 08:10:47
    FB

    a teď komentář k článku:)

    my dobří a oni špatní... já jsem lepší než ty... to mi nepřijde zrovna "dobré", nikdy to ani k žádným dobrým koncům nevedlo. Vnímal bych to jako signál - ta zloba, agresivita je prostě tady. Internet neinternet. Síť je jen médium. Dává nahlédnout dovnitř. A ten pohled říká, že jsme jako celek výrazně nas*aní. A to je fakt, nad kterým by se teprve měla odvíjet diskuze. Protože to je fakt, který bude mít váhu. Ne to, že "nás pár dobrých nas*ráno není - můžeme tím ještě víc nasí*at ty ostatní. Protože tohle je rovnováha - 10% extrémně nenas*aných zvládá s*át 90% průměrně nas*aných. A ten průměr je jak vidno dost vysoký. Elitářství, na kterém, Radku, tak stavíš, podráží nohy samo sobě.

  44. 44 Honza Chalupský 12.10.05, 05:10:49
    FB

    2rADo - naprostý souhlas s tímto "skorovšeříkajícím" článkem.

  45. 45 taare 18.10.05, 11:10:28
    FB

    Lidi,copak jste ten článek nikdo nečetli?Myslíte že člověk denně trvrdě pracující ve fabrice za nízkou mzdu s minimálními vyhlíkami na lepší budoucnost,ale přesto stále dřící je spodina?Je spodina protože uživí své 2 děti z platu pod 15 tisíc měsíčně,že si koupí nové boty proto že ušetří za benzím pužíváním šalinkarty? atd. atd.. Chápu autorovo rozhořčení nad kvantem diskuzí bez pointy a morálního ponaučení,ale konec článku svědčí o tom,že pár osobních úspěchů ze kterých nemá nikdo nic krom autora postupně otupovalo jeho zrak až do stavu,kdy vidí nejdál do své peněženky a porovnáváním jejího obsahu z obsahem ostatních odhaduje dle svých měřítek IQ,postavení,charakter,právo vyjádřit se.. všech ostatních. ..no jo někdo to musí rozsoudit že .. :( A že zaplňují internet bezcennými informacemi?není v tom,že si můžem vybrat z nepředstavitelně velkého množství informací ta krása internetu o proti televizi kde lidé bezmyšlenkovitě sledují to co určí programový vedoucí té či oné stanice?? Stejně tak jak si blesk nekoupím v trafice,nebudu si ho číst ani elektronicky,natož sledovat jeho diskuze a nemám důvod být kvůli nim pobouřen.Čeká snad někdo něco od diskuzí krimi/sex/celebrity ..??

  46. 46 Bobesh 20.11.05, 03:11:22
    FB

    K poslední otázce - protože v zahraničí není brzděn rozvoj internetu hvězdnou dvojicí ČTÚ - ČTc a lidé ho tam berou jako normální součást života, prostředek k práci a získávání informací. Tady je ještě pořád internet spíš pro vyvolené a když se k němu dostane i prostší člověk, tak to prostě potřebuje dát najevo "Já jsem TU TAKY! TADY MĚ MÁTE!"... Kdyby byl internet v každé domácnosti a lidi na něj byli zvyklí, bude IMHO situace jiná...