Šílený zločin - 200 km/h na dálnici

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Šílený zločin - 200 km/h na dálnici

iDNES píše o jakémsi šíleném zločinu, kterým má být jízda rychlostí 200km/h, viz toto video. Moc tomu nerozumím. Ten řidič Saabu jel asi rychle, ale kdyby tam nebyl policejní radar, nikdo to nepozná. Nikoho zjevně na videu neomezuje, neohrožuje, nikomu nevjíždí prudce do cesty, když vidí auto za sebou, zařadí se do pravého pruhu, jede bezproblémově, nehazardně a plynule, a nezpůsobil naprosto žádný dopravní problém.

Opravdu je nutné likvidovat lidi, kteří jedou trochu rychleji? Neměli by pokutu dostávat ti, kteří jezdí nebezpečně? A existuje vůbec nějaká relace mezi rychlostí a nebezpečnou jízdou?

Ono pohybovat se po dálnici ve vraku či ve Škodě Felicia rychlostí 130km/h a mít na hlavě kloubouk je totiž mnohem větší nebezpečí než jet krátkodobě třeba těch 200km/h v dobrém autě, a přitom perfektně zvládat řízení a věnovat mu 100% pozornost.

Měřit cedulovou rychlost je nesmysl, nebezpečná je rychlost až tehdy, když je nepřiměřená stavu vozovky, počasí, provozu, pozornosti řidiče a zkušenostem řidiče, technickému stavu vozidla. A tyto parametry nemají s jednou fixní cedulovou rychlostí naprosto žádnou souvislost. Plně naložená Felicie jedoucí na sjetých gumách 130km/h je vražedná zbraň, zatímco nové BMW M3 s profi řidičem jedoucí 140km/h je procházka růžovým sadem. Přitom řidič BMW dostane pokutu za překročení cedulové rychlosti a přičtou se mu trestné body.

Nějaká hranice pokut za rychlost musí být, nicméně tento řidič, který nikoho neomezil ani neohrozil, bude na rok bez řidičáku (což pro něj může znamenat ztrátu businessu či zaměstnání), a dědkové s Felicií, kteří mohou za tisíce havárií, ale jezdí podle cedule, ti tu budou věčně... :-(

V USA třeba překročení rychlosti řeší také, ale ne likvidačně. Když člověk několikrát výrazně překročí rychlost, soud většinou nařídí odebrání oprávnění řídit auto, ale ne globálně, ponechá je stále na cestu do práce a za rodinou. Zatímco USA chtějí lidi usměrnit, ale ne zničit, v ČR jen mírně přišlápnete plyn, jedete pár sekund 160km/h, a jste zlikvidováni.

Opravdu je nutné lidi zlikvidovat za to, že nikoho neohrozili a neomezili?!


Související:


Komentáře

  1. 1 Nemecek Jan 16.04.08, 07:04:52
    FB

    len chcem dodať, že v dobrom aute môže ísť rýchlo a bezpečne, ale ak v takej rýchlosti spraví chybu a narazí do niekoho, kto ma Škodu 120, tak je akurát tak maximálna nezodpovednosť voči druhým vodičom, pretože chudák v škodovke, ktorý ide podľa predpisov skončí v nemocnici a chlapík, čo ide 200 v nejakom Saabe v pohode vybehne z auta.

  2. 2 Richter Pavel 16.04.08, 07:04:52
    FB

    Prostě pravda. Celý systém omezení dle nějakých cedulí je v dnešní době nesmysl. Prostě cedule, ve dne v noci, za dokonalého počasí i v nejhustší vánici, když jedete Favoritem i když jedete v BMW M3, i když máte řidičák den, stejně jako když řídíte 20let bez nehody a zcela profesionálně.

  3. 3 DaDriva 16.04.08, 08:04:46
    FB

    Rychlost je zkrátka špatná. Stejně jako CO2. Média nás nepřestávají masírovat a lidi tupě přikyvují. Po dálnici jezdím podobně rychle, samozřejmě v závislosti na provozu, a trochu mě děsí civilní auto s kamerou.
    Zajímavé je, že za hustého provozu podobná videa nevznikají a nikdo je nepublikuje, to nejspíš PČR sedí na pumpě a pije kávu. Pak nevidí klasické dobytky, co podjíždějí kolonu, nehnou se z levého pruhu apod. Zato na prázdné dálnici hrdinně natočí člověka, který v klidu jede 2 kila, aniž by cokoli riskoval. No .. prostě česká klasika :((.

  4. 4 Štěpán Komárek 16.04.08, 08:04:49
    FB

    A co když dědkovi ve Felicii, který jede 50 kmh vběhne zpoza rohu pod kola malé dítě? Co když vběhne to samé dítě pod kola profíkovi, co jede 70 kmh? Myslím, že relativně větší šanci na přežití bude mít s tou Felicií.

    Jinak s Tvým článkem souhlasím, i když dokud nebudou všichni jezdit ve Volvu SCC, tak mrtvých bude pořád stejně.

  5. 5 Radek Hulán 16.04.08, 08:04:54
    FB

    [7] všechno je to o *přiměřené* rychlosti. Jenže státu nejde o bezpečnost silničního provozu, ale o vybrané peníze, a proto se měří a měří (cedulová rychlost), na přehledných rovných úsecích, protože to jsou snadné peníze pro úředníky...

  6. 6 Tomáš Verner 16.04.08, 09:04:00
    FB

    Však ta ostatní auta také nemají k 200 km/h moc daleko.

  7. 7 Radek Hansa 16.04.08, 09:04:13
    FB

    nějak nechápu proč by řidič felicie měl bejt automaticky kloboučkář a řidič M3 profík. žádnou logiku to nemá.

    nevim kde jsi vyčetl, že o tom píše idnes jako o šíleném zločinu, je to prostě přestupek jako každý jiný.

    co se týče peněz pro úředníky - nevíš o čem mluvíš, nevíš vůbec jak to funguje. částka za vybrané pokuty je za rok jen nepatrným zlomkem toho, co se třeba proinvestuje na opravy silnic.

    nakonec dodám, že za stav na našich silnicích nemůže polocie, nemůžou zákony ani špatný technický stav silnic - můžou za to bezohlední řidiči - ano, to je česká klasika.

  8. 8 (deleted) 16.04.08, 09:04:16
    FB

    Predpisuju rychlost na ceduliach, aby sa predislo sporom.. Ze su ludia nespokojni je pre nich irelevantne - hlavne ze sa da jasne odlisit, kedy sofer porusi pravidla a kedy ne. Neni mozne sofera 24/7 kontrolovat, ci sada za volant riadne vyspaty, culy a schopny sa sustredit - tazko by sa dokazovalo, ktory zo soferov jazdil "bezpecne". Skratka, je v pripade sporu prilis diskutabilne a neviem si predstavit, ako by prisli k nejakemu zaveru.

  9. 9 Mašek Jiří 16.04.08, 09:04:16
    FB

    [7]
    Když dědkovi co jede 50km/h vběhne pod kola dítě, tak to děda stejně neubrzdí, pokud vůbec stihne začít brzdit. Takže dítěti to bude tak trochu jedno... Nehledě na to, že dítě tam nemá co dělat.

    Navíc... kdo jezdí 70, nebo 50 km/h "za roh"? Zkuste si to :-) Je to celkem risk, protože "za rohem" může klidně vyrazit cizí auto. A na dálnici moc rohů nebývá. A děti si tam taky denně nehrají.

    Jinak, s těmi cedulovými rychlostmi souhlasím. Nejvíc ze všeho miluji začátek obce 5 km před obcí, u vjezdu na pole, kde je ze všech stran pole, a jinak rovná cesta... A že na zmíněném vzjedu na pole často stojí hlídka a měří snad nemusím zmiňovat...

  10. 10 Zdeněk Jonák 16.04.08, 09:04:17
    FB

    A co jiná věc, používání blinkrů? při této rychlosti už to hádám nemá smysl, viďte?

    Čím větší auto, tím je pravděpodobnější, že šofér ani netuší, kde blinkrová páčka v palubovce je.

  11. 11 Vratislav Harabiš 16.04.08, 09:04:22
    FB

    Je to jednoduché, prostě porušil zákon. Řidič se nemůže hájit tím, že je profík s xmilióny kilometrů v "super" autě a reflexy pilota F1, stejně jako se nemůže hájit třeba počítačový pirát, že tu hru sice nelegálně stáhnul, ale jinak by si ji nekoupil, tudíž žádnou škodu neudělal. Samozřejmě je zhovadilost chytat na rovném, přehledném prázdném úseku za překročení o 10km/h, ale zákony tady jsou od toho aby se dodžovaly. Na druhou stranu by si silniční zákon zasloužil předělat (odstranit mnoho nesmyslně umístěných značek, nesmyslné omezení rychlosti...).

  12. 12 Radek Hulán 16.04.08, 09:04:26
    FB

    [14] jistě, porušil zákon, bude zlikvidován. Problém je, že onen zákon je určen jen a pouze pro výběr peněz a likvidaci lidí, ne pro zajištění bezpečnosti na silnicích (to jak víme ze statistik ZCELA selhalo).

    Spousta zákonů v ČR je přijímána pouze za účelem zvýšení příjmu peněz do státní kasy, bez ohledu na občana či jeho zájmy a potřeby. Likvidovat lidi za to, že chvíli jedou 160km/h je zjevně špatný zákon, a podobné nepřiměřené tresty a kriminalizace běžných věcí je u nás stále častější.

    Takto se pozná socialistický / komunistický / diktátorský stát. Kriminalizace běžných přestupků a extrémní a nepřiměřené tresty za ně. I zavraždění Milady Horákové bylo dle "zákona" správné...

  13. 13 elven 16.04.08, 09:04:45
    FB

    zajimavy nazor, celkem s nim souhlasim, je tu ale jeden pravni problem - kdo bude rozhodovat kdo muze jezdit rychleji a kdo ne, kdo ma auto dostatecne dobre pro danou rychlost, problem na silnicich je jiny - ridici jsou agresivni paka, msti se za cokoliv, protoze se chteji mstit a jezdit jako dobytkove a pokud tomu pomuze sikana policii kvuli rychlosti a jakekoli prkotine, tak to beru...btw. kdyz berete cloveka jedouciho 200km/h (je jedno jestli bezpecne nebo ne) jako primereneho svemu autu, uz vam v rodine nekdo na silnici zemrel? kdyby ano, byl byste na tyto slova opatrnejsi, ve 200 by vas nezachranil ani tank a co ty lidi, do kterych by vrazil, i na novem aute se muze neco podelat

  14. 14 Zdenek 16.04.08, 10:04:18
    FB

    Tak toto je opravdu sporné - řidič třebaže nikoho očividně neohrozil, nikde už není zaznamenaná reakce řidičů po té, co tam tenhle magor projel.
    Jezdím tak, abych neohrozil sebe ani nikoho jiného a sám dobře vím, co může být za šok, když začnu ve 140 přrdjíždět a v tom se z ničeho nic (z poza zatáčky) vyřítí idiot, kterej jede 200 směrem do mého kufru. Mít slabší nervy a zpanikařit, tak je to totálka pro několik lidí.
    Navíc - když si to někdo takhle kalí po silnici, je zvykem, že zákony se dodržují: tedy vidím na křižovatce / před předjížděním auto ve velké vzdálenosti, tak vyjedu (samozřejmě se ještě několikrát přesvědčím o tom, že auto je pořád daleko)... a najednou hop, auto s magorem je v kufru...

    Je sice hezké, že pár těch, kteří mají ta drahá auta, umí řídít - naneštěstí to ale není pravidlem. Žádné blinkry, předjíždění zleva, o semaforu asi nikdy neslyšeli a přednost jim také moc neříká...

  15. 15 Jan Havelka 16.04.08, 10:04:25
    FB

    Nejdřív jednu poznámku - ano v USA sice neblbnou kvůli každému překročení rychlosti (a to je dobře), všobecně se toleruje překročení do max. 10mph, spíše ale kolem 7-8mph, ale... ...obvykle je max. rychlost na Interstates 70mph (cca 112kph), výjmečně 80 mph (např. místy v Nevadě, Kalifornii, v NJ 75mph). Takže tak.

    Za druhé - musím nesouhlasit - hranice se nějak stanovit musí, nelze definovat např. násl. jste-li sám na komunikaci a nikde v širém okolí...(blablabla)...pak max. povolená rychlost je... To že se netoleruje ani km/h navíc je samozřejmě nesmysl (jsem pro +10%) nebo jako v USA (řekněme +15kph mimo obytné oblasti)

    Za třetí - nikdo kdo jede 200km/h, bez ohledu na to jaké má auto, nejede bezpečně, ne za současných podmínek a v současném provozu. Důvodů je pro to několik. Jednak je to fyziologie člověka (existuje jistá min. reakční doba, mění se vnímání, et cetera), dále brzdná dráha 100 na 0 není ani u supersportů kratší než u aut střední třídy. V konečném důsledku je jedno jaké má člověk auto.
    Pro všechny zainteresované - narozdíl od většiny z vás vím o čem mluvím, neboť se setkávám s následky (lidskými, ne hmotnými). A až uvidíte jaký rozdíl udělá rychlost, připoutání a airbag a hlavně pár polytraumat zažijete, tak změníte názor.

  16. 16 Jan Havelka 16.04.08, 10:04:29
    FB

    [7] Nemusíto být ani zpoza rohu. Stačí že do silnice skočí nenadále kousek před autem. A pak... ...no řekněme to takhle, není-li to 80letý stařík s Alzheimerem, tak ta 70 je horší

  17. 17 Tomáš Herceg 16.04.08, 10:04:37
    FB

    Abych pravdu řekl, naše dálnice jsou v hanebném stavu, na to, aby se po nich mohlo jezdit výrazně rychleji, by podle mě bylo potřeba rozšířit je na víc pruhů. Dva pruhy jsou na takové rychlostní rozdíly poměrně málo, zvlášť když pravý je plný kamionů.
    Problém je ten, že rychlost se porovnává jednoduše, těžko ale porovnáte, jak bezpečně kdo jede.
    Nejhorší je podle mě sledovat, jak rychle jedete. Jakmile se zadíváte na tachometr, ztrácíte už pozornost a nekoukáte, co se děje před vámi. Když si tedy ve městě lidi hlídají padesátku, je to také podle mě nebezpečnější, než kdyby jeli prostě tak, aby stihli zabrzdit, když to je potřeba. Na druhou stranu nějaké rychlostí limity být musí, protože jsou i lidi bez mozku, kteří kašlo na všechno, jezdí jako prasata a když se pak nějaká nehoda stane (a stane se velmi snadno), pak za to platí svými životy také lidé, kteří za nic nemohou.
    Ale nějak se pořádek na silnicích udržovat musí, máte někdo lepší řešení?

  18. 18 Radek Hulán 16.04.08, 11:04:07
    FB

    [20] jistě, řešení neustále se zvyšujících úmrtích na silnici je (kromě jiného) přestat měřit rychlost, a dát policejní auta na nebezpečná místa, do "akce".

    Dnes se lidé nesoustředí na bezpečnost provozu, ale na kamerovou šikanu, tedy aby na tříproudé výpadovce z Prahy náhodou o 5km/h nepřekročili cedulovou rychlost. To nemá co dělat z bezpečností, jen si tak magistrát plní svoji vlastní kasičku.

    Až místo plnění kasičky zruší úsekové kamery na přehledných úsecích a naopak zainvestují do toho, aby PČR byla vidět na silnicích, zlepší se to. Měření rychlosti nemá žádný (pozitivní) vliv na bezpečnost provozu, jediné co funguje je živý policajt. Ten má mozek a dovede posoudit nepřiměřenost jízdy, špatné předjíždění, nedání přednosti v jízdě. Stacionární šikanózní kamera nic z toho neumí.

    Je potřeba přestat primitivně měřit rychlost a šikanovat a neustále stresovat lidi za její drobné překročení (například při předjíždění je překročení cedulové rychlosti často v přímém souladu s bezpečností silničního provozu), a začít stíhat skutečné nebezpečné věci a dopravní situace.

  19. 19 Tomáš Šoupal 16.04.08, 11:04:35
    FB

    Úsekové měření rychlosti je opravdu hloupost. Stačí se projet po městském okruhu a sledovat chování řidičů. Tam, kde kamery nejsou, jedou všichni tak jak jedou. Poté se mezi kamerami na 300 metrů všichni promění na stádo ovcí, zpomalí na danou omezenou rychlost a za koncem kamer se opět celá kolona rozjede, jako by se nic nestalo. V tuto chvíli je dokonce prý možnost nastavit kamerový systém tak, že neměří "od kamery ke kameře", ale i mezi úseky - např. od začátku Strahovského tunelu až na konec jižní spojky!

    A policie již došla tak daleko, že na dálnici na Teplice je kolem 42km informační tabule, na které kamery měří asi 4 - 5 metrový úsek, takže okažitou rychlost...

  20. 20 Miro Jurčík 17.04.08, 01:04:54
    FB

    [21] " ... jediné co funguje je živý policajt. Ten má mozek ... "
    Tak toto bolo dobré :D Jediné, s čím som sa u dopravákov zatiaľ stretol boli len buzerácie a správanie typu "kto je viac". Ešte som síce nebol pokutovaný za rýchlosť ani za priestupok, zato osobné prehliadky a prehliadky auta som absolvoval už x-krát, pravdaže sa pri tom policajti tvárili akoby som bol dáky zločinec. Pochybujem, že policajt, ktorý si zjavne takto rieši svoje komplexy je schopný zdravého úsudku. Podľa mňa, riešenie tejto situácie by pomohlo zvýšenie kritérií na policajnú akadémiu, pretože podľa tých terajších sa na tú školu môže dostať hocijaké pribrzdené agresívne pako, ktoré sa chce nad každým vyvyšovať. A podľa toho to aj tak vyzerá, stačí si len zobrať príklad z USA, kde je byť policajtom pomerne vážené zamestnanie, nie ako u nás, kde toho človeka berú ako chudáka, ktorý sa nevedel nikde inde uplatniť.

  21. 21 Libor Foltýnek 17.04.08, 07:04:28
    FB

    [4] na to je jednoduchá rada. Až budeš moct, předjeď je a před ním plynule zpomaluj, klidně na 60 i míň. Ty pak polechtáš plyn a jsi pryč, zatímco kamión to rozdýchává těžko.

    P.S. Nesouhlasím, že člověk jedoucí 200 km/h po dálnici nikoho neohrožuje. Mně osobně tyhle nízko letící UFA vadí.

  22. 22 Kočica Daniel 17.04.08, 08:04:58
    FB

    Jsem člověk, který se rád proletí 190-200 a věřím tomu že kdybych měl silnější auto tak z 250km/h taky trauma nemám, jezdím tak ale jenom an přehledných úsecích kde Vím že to mám pod kontrolou. V dešti, sněhu nebo mlze nemám problém jet po dálnici klidně 50km/h. V podstatě je jedno jestli narazíte ve stovce nebo dvou, stejně to nepřežijete a je to jenom o štěstí. Největší zkáza našich dálnic jsou právě zmíněné kamiony, pro které není problém začít v 80km/h předjížfět do kopce - v problému jste samozřejmě vy, když se tak rozhodne učinit 100 metrů před Váma a vy máte na tachometru 200 :/ Prakticky všechny nehody na dálnici vzikají tak, že někdo "nepodívá do zrcátka" před předjížděním.
    A co se týče cedulové rychlosti tak ta je správná. Je to prostě rychlost nastavená na stranu bezpečnou, právě pro zmíněné důchodce ve felíciích, nebo nerozvážné děcka s nulovýma zkušenostma a reakcemi na úrovni důchodců. Kdyby tam bylo 160km/h tak snad každý kdo tenhle pekelný stroj řídil ví, že to pro felícii až takové nepřekonatelné číslo není, to by byly teprve kamikadze :)

  23. 23 Nohejl Radek 17.04.08, 12:04:31
    FB

    Docela bych s eXp10item souhlasil.

    Nejvíc jde o řidiče a auto. Prostě pokuď je řidič nezkušený anebo ho nezajímá aktuální počasí atd na silnici je to špatné. Auta jsou zase konstruovaná pro určitě věci a maximální rychlost.

    Problém je, že většinu rychlých aut řídí mladí nezkušený šílení řidiči. To je problém.

  24. 24 Perat Thadone 17.04.08, 02:04:31
    FB

    Četl jste někdo ten článek na IDNES? Nešlo o to, že ten dotyčný jel z práce 200lm/h a nikoho neohrožoval, ale o to, že s dalším kamarádem závodili a ujeli na vyzvu k zastavení pomoci sirény. Taky jezdím 200 km/h a nedokážu si představit, že bych musel prodloužit cestu kvůli rychlosti, ale jde o zbytečnou kritiku článku IDNES, který vypraví zřejmě o něčem zcela jiném..

  25. 25 Rost Emil 17.04.08, 02:04:47
    FB

    Absolutní souhlas s tímto článkem. Onehdá jsem byl kvůli kšeftu na cestě do Ostravy. Klasika, valil jsem to 150-160, nic závratného. Jedu bezpečně a plynule. Někde u Humpolce předjíždím babu, která jela také nějakou plečkou, jela 80km/h a vesele si u toho četla nějakou knihu. Ano, tu nikdo nezastaví a nenapomene, že brání plynulosti silničního provozu. Kamiony, které ji museli složitě objíždět tak dělali neskutečné manévry, ze kterých vzikal akorát kolaps. Prostě u nás je kocourkov a myslím, že celá policie by měla jít na pár měsíců do vedlejšího SRN nebo do vzdálenější USA, aby se přiučili, poučili a přestali ze sebe dělat bandu blbců. Jezdím autem kvůli byznysu po celé evropě, ale co se děje u nás, to opravdu člověk nevidí. Koneckonců, čísla usmrcených lidí na našich silnicích hovoří jasně.

  26. 26 vpe 17.04.08, 03:04:46
    FB

    Jakmile se na vas povesi auto s Gesigem*) co nechce predjet, tak do 5 vterin se mu uhnete do praveho pruhu a nechte ho predjet a je klid, ono je to prejde...

    Proc by policajti hlidali bezpecnost a stali na nebezpecnych mistech, kdyz mohou v teploucku a pohodli delat tohle?

    A ze chtel ujet? No divite se? Za +50km/h prichazi automaticky o papiry tusim na 6-12 mesicu.

    __
    * Gesig: http://www.google.cz/search?hl=cs&q=gesig&lr=lang_cs...

  27. 27 Porsche Design 17.04.08, 03:04:54
    FB

    A kde jsou slavná policejní Mondea ST220? U benzínky...

  28. 28 mpx 17.04.08, 04:04:07
    FB

    [18] Pokud by se tolerovala rychlost o 10 procent vyšší, tak by rovnou mohli na ty cedule rozvěsit o 10 procent vyšší čísla.

    Problém je v tom, že "bezpečná" rychlost je pro každého člověka, auto a situaci jiná. Je tu doba reakce (s přibývajícím věkem se obvyjkle zhoršuje), kvalita brzd a pneumatik (výkon motoru pro bezpečné zastavení nehraje asi roli...) - což se mezi felicií a "pořádným" autem může dosti lišit, kvalita silnice (je na silnici štěrk? pršelo nedávno? Je na silnici sníh?). Bezpečná rychlost pro důchodce v rozpadajícím se vraku, co sotva prošel technickou, jedoucím po mokré silnici bude asi tak poloviční až třetinová oproti normálnímu člověku jedoucím za sucha v "průměrném" autě.

    Značky jsou pak obvykle dělány na "důchodce ve vraku na mokré silnici", takže se nelze divit, že to lidi irituje.

    Co se týče 50ky v obci na rovné silnici ... ano, je to bezpečné, ale pokud vám auta sviští pod okny 90 tak je to o dost větší randál než kdyby jela předpisově padesátkou. Ale i tak by se ty cedule mohly posunout, většinou jsou zbytečně daleko před zástavbou.

    Nejlepší to mají v Německu, Maximální rychlost na dálnici je neomezená (kromě úseků kdy dálnice vede městem, tam by byl asi hluk z "nízko letících UFO" příliš velký, tak se tam rychlost někdy zkrouhne), maximální doporučená je 130, ale kdo jede víc, tomu policajti nic neudělaj (pokud nejede nebezpečně)

    Stejně jako někde ve městech na výpadovkách je povolena sedmdesátka (=více než standardních 50), mohli by na některých přehledných úsecích dálnice také povolit víc (prostě by byla na kraji cedule a v ní třeba 160 nebo i vyšší číslo)

  29. 29 Jan Havelka 17.04.08, 05:04:56
    FB

    [31] S tím musím souhlasit. A zákon to umožňuje - to že není využíváno cedulí s regulací rychlosti (viz. výpadovky) není problémem zákona nýbrž policie. Např. já rozhodně důchodce nejsem a obvykle mne opravdu omezení rychlosti netrápí, i když občas je opravdu hodně nesmyslně. A jinak každý má jet přiměřeně podmínkám - i to existuje - definovaná rychlost je maximální, je poviností (!!!) každého řidiče přizpůsobit stav jízdy vozovce, počasí, atd.
    Mimochodem jsou lecjaké komunikace, doplňte si, hlavně v Praze, každý sám, kde se řidiči řítí vysokou rychlostí bez ohledu na přechody, apod. a kde je padesátka trápit nemusí. Např. most Barikádníků, Plzeňská,...
    Ad tolerance - zvýšíš o 10% cedule a... ..."oni nás buzerují s přesností na km/h" bude zase tady... ...řekněme tolerovat v rámci přesnosti měření +-2 procenta navíc.

  30. 30 VP 17.04.08, 06:04:06
    FB

    Jen malá poznámka. Nezáleží na tom jestli jedu 150km/h v rozvrzané felici nebo saabu za dva miliony. Rozdíl reakce+odpovídající brzdné dráhy neni rozdíl mezi životem a smrtí. Ale rozdíl mezi 130km/h a 200km/h už rozdíl opravdu je. Spočítejte si brzdné dráhy. Stačí si jen uvědomit že 200km/h odpovídá 55m za vteřinu. Zajimavé, že? Za jak dlouho uběhnete 55m?

  31. 31 Jan Skawre 17.04.08, 06:04:55
    FB

    [34] Mě osobně nevadí ten kdo jede rychle a bezpečně pokud před ním nikdo není. Horší jsou kličkující blbci co se nenamáhají ani použít blinkr.
    Další věcí je kde se takto rychle dá jet. D1 na rychlost nad 130 není stavěna. Byla vyprojektována pro maximální rychlost 130 km/h, což se mnohým může zdát málo, ale musíme vzít v potaz kdy byla tato dálnice stavěna a jakou měla tehdejší auta maximální rychlost.

  32. 32 mpx 17.04.08, 07:04:24
    FB

    [33] Policie "musí" tolerovat překročení asi do 3 km/h, protože s touhle přesností mají cejchované radary a kdyby někoho chytli že jel 52, tak by mohl napadnout měření jakožto neprůkazné

    [34] Lepší auta mívají přecejen i o něco lepší brzdy a pneumatiky. Viz http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html... a http://auto.idnes.cz/brzdna-draha-ze-100-km-h-rozdil-14-metru-d7c-/automoto.asp?c=A070727_145718_automoto_fdv... - brzdná dráha ze 100 km/h. Průměr je kolem 40 metrů, ale třeba Porsche Carrera GT 33,5 metrů a velké krabice typu Hummer asi 45 až 47 metrů. Rozdíly nejsou sice obrovské, ale jsou tu.

  33. 33 Jan Havelka 17.04.08, 11:04:28
    FB

    [36] Musí, musí, ale realita...
    Jinak při 130 km/h ujede řidič cca 30m než začne brzdit (a to mu fandím), při 200 km/h cca 55m - to je rozdíl 25m, i když ze 100-0 bude rozdíl mezi dvěma vozy 7-8m, pak jestliže ten co brzdí lépe pojede 200 a ten co hůře 130, tak reálně ujede ten s lepšíma brzdama sakra víc. A navíc v praxi ideální brzdná dráha a reakce - ani náhodou. Chcete jezdit přes limit - fajn, jsou dráhy na letištích, okruhy, etc.

  34. 34 Ondřej Slámečka 19.04.08, 03:04:28
    FB

    Nikoho neohrozil, ale zítra může jet podobný, který není tak dobrý řidič a někoho v té rychlosti srazí.
    Policie prostě nevidí skrz okýnko, aby se podívala zda-li je tam někdo, kdo učí 20 let v autoškole a ví o řízení téměř vše nebo dvacetiletý hazardér co si chce za závodit.
    Proto si myslím, že by měla být větší pokuta za nehodu způsobenou průkaznou nedbalostí, a pokuta za překročení rychlosti by se měla snížit.

  35. 35 Zdenek Burda 20.04.08, 02:04:13
    FB

    [24] Nedávno jsem potkal nějakého magora, co tohle ("předjedu kamion a pak dupnu na brzdy") na D11. Udělal to, kamion musel zajet do odstavného pruhu aby se mu nedobrovolně nepodíval do kufru a další kamion za ním z toho také nebyl vůbec nadšený. V tu chvíli jsem měl sto chutí magora z té "vytuněné" felicie co to udělal vytáhnout, dát mu přes džku a zabavit mu klíče.

  36. 36 mpx 20.04.08, 02:04:36
    FB

    [39] Pokud jsou lidi prasata, tak jsou prasata i při nízkých rychlostech. Už jsem viděl situaci, kdy jeli na D1 (dvouproudý úsek) vedle sebe 2 náklaďáky, stejnou rychlostí (asi tak 70 až 80), bez nějakého úmyslu se předjet. Před nimi prázdno, za nimi kolona. Naštěstí je to asi po 10 minutách přestalo bavit, takže se dálnice uvolnila.

    Nejhorší, co člověk může udělat, je se podobným idiotům mstít a snažit se je blokovat. To je hazard s velkým rizikem havárie.

    Co jsem koukal na to video z iDnesu, tak kdyby tam v rohu nebyl ten tachometr, tak by mi ani nepřišlo, že jedou 200 nebo nějak moc rychle. Zase ta kamera má asi nízký zorný úhel, kde se rychlosti blbě odhadují.