Filmové nápady a originalita mají padla

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Filmové nápady a originalita mají padla

Ačkoli jsem se snažil za posledních několik měsíců objevit alespoň jeden film, který by byl něčím trošku originální, nepodařilo se mi to. Proto jsem konstatoval nasledující fakt - není o čem točit. V tomto tvrzení mě utvrdil seznam očekávaných novinek na měsíc červen.

Za nový nápad není rozhodně možné považovat Re-Make.

Zamysleme se nad tím, kdy byl naposledy natočen opravdu originální film. Dokonce ani tehdejší hit Matrix nemohu považovat za 100% originální nápad, někteří kritici jej dokonce označují za „vykradače roku“ - bratři Wachowští vlastně nepřinesli do filmového průmyslu žádnou novinku - snad možná kromě samotné koncepce.

Ohlášené novinky na měsíc červen jsou až na naprosté výjimky pouhé předělávky již natočených filmů, případně pokračování nějakého již existujícího díla. The Omen má už snad 5 dílů, nyní exkluzivně natočen znovu! Dále jsem zaznamenal nějaké tituly s Brucem Willisem - konkrétně tohoto herce mám docela rád, ale nemůžu se zbavit pocitu, že podobný typ filmu byl natočen už snad s každým, aspoň trošku známým aktérem.

Aby toho nebylo málo, příchází comeback létajícího idolu 80. let. Na tento film jsem docela zvědav, přesto se tím nezmění nejspíš nově zavedený standard - pokud nevíš co točit, natoč Re-Make.

Čeho se dočkáme příště?

Zatím jsme tady neměli Re-Make z Re-Maku. To možná brzy nastane - pokud se bude vývoj nadále ubírat stejným směrem, nevidím jinou možnost.

Jako poměrně velký filmový fanda bych ocenil něco nového. Netvrdím, že je jednoduché natočit nový a originální titul, na druhou stranu - výdělek z takového nápadu by byl zcela jistě zajímavý pro nejednu filmovou společnost. Tak snad se toho ještě dožijeme :).


Komentáře

  1. 1 Cafesk8 09.06.06, 09:06:42
    FB

    To, že není o čem točit je pravdu už takových 5 let.

  2. 2 Urbánek 09.06.06, 10:06:25
    FB

    Co takhle SIN CITY? Originálně zpracované animace a dokonce tam hrál i Bruc.

  3. 3 Peca 09.06.06, 10:06:26
    FB

    Nj, filmovému průmyslu nejde o kvalitu, ale kvantitu - třeba si na to do kina někdo ze zvyku zajde :D

  4. 4 vgen 09.06.06, 10:06:30
    FB

    Myslim, ze Vecny svit neposkvrnene mysli je celkem originalni pocin a vlastne vsechny filmy od scenaristy Kaufmana. Mimochodem, ten Vecny svit ted vysel v ramci edice FilmX.

  5. 5 Jan Angelovič 09.06.06, 10:06:31
    FB

    výdělek z takového nápadu by byl zcela jistě zajímavý pro nejednu filmovou společnost.

    Nejsem si jistý, že kvalita a originalita je to, co filmové společnosti hledají - Nejúspěšnější filmy roku 2005

  6. 6 Rick 09.06.06, 10:06:33
    FB

    A co zkusit sáhnout po jiné kinematografii, než jen té co běží u nás v kinech. Třeba takový Ghost in the Shell je pěkný scifi kousek, hlavně druhý díl.
    http://www.gofishpictures.com/GITS2/trailer/qt2_hires.html

  7. 7 Petr 09.06.06, 10:06:58
    FB

    Co se týče segmentu filmů tak s Vámi souhlasím, nicméně doporučuji se orientovat na vynikající seriály, určitě bych doporučil:
    - famozní "LOST": infog
    - neméně zajímavý "PRISON BREAK": infog

  8. 8 s31 09.06.06, 11:06:51
    FB

    Jedinou naději vidím v poslední době v adaptacích knižních předloh. Ale bohužel si obvykle scénáristé urvou příliš velké sousto a nezvládnou ho kvalitně zpracovat...

  9. 9 jakub 09.06.06, 12:06:19
    FB

    Mimochodem Ghost in the Shell existuje i jako seriál, 2 série po 26 dílech, pokud vás pak zajímá něco neotřelého, tak zkuste asijskou kinematografii - třeba korejská Pouta války nebo japonský Ichi the Killer. Nebo něco nezávislého amerického, Factotum podle a o Bukowském...

  10. 10 iMATRIX 09.06.06, 01:06:29
    FB

    [7] Přesně tak, tísíce filmů co vyprodukuje Hollywood a další se nevyrovná těmto dvoum seriálům. Opravdu velmi doporučuju, obzvlášť když je možné stahovat HR-HDTV ripy s AC3-5.1 zvukem.

  11. 11 Jasper 09.06.06, 01:06:36
    FB

    [7] Jj Lost je jeden z nejlepších seriálů co jsem viděl. PB taky.

    Jinak za poslední dobu se mi hodně líbil film Obchodník se smrtí (Lord of War).

  12. 12 Boda 09.06.06, 01:06:43
    FB

    Jake filmy vykradl Matrix? Knihy ano, souhlasim, ale nevim o tom, ze by na podobne tema jiz byl natocen film...

  13. 13 sajo 09.06.06, 02:06:52
    FB

    No... pekny nazor, ale silne subjektivny a zavisly od uhla pohladu. Podla niekoho je napr. Brokeback Mountain prelomovy film, ktory ovplyvnil vnimanie sceny nezavislej tvorby napr. aj u pocitacovych hier, niekomu (napr. mne) staci pozriet sucasnu filmovu anime tvorbu (Ghibly studio napr.), niekomu nestaci nic atd. :)

  14. 14 honza 09.06.06, 02:06:53
    FB

    Ono to že se točí blbé filmy, které jsou podporované reklamou tak, že se o ostatních filmech ani nedozvíš, ještě neznamená, že dobré filmy nejsou...
    btw doporučuju Amores Perros, Igby, 21 grams

  15. 15 mr. Vydra 09.06.06, 03:06:42
    FB

    [7] toto doporuceni myslis vazne? Tyto serialy jsou jen levna tvorba americkych producentu, urcena pro lidi kteri nehledaj nic originalniho a kvalitne zpracovaneho, za ucelem vymyti mozku a vydelku na sledovnoasti takovymi masami. Nezapomen doporucit jeste treba ... 24 Hodin .)

  16. 16 Dave 09.06.06, 03:06:56
    FB

    [7] Když jste načal ty seriály, doporučil bych Firefly, bohužel americká konzumní společnost nerozdýchala tak trochu jiný typ hrdiny a po 14ti dílech seriál skončil, ale minulý rok se objevil film Serenity, který na něj navazuje.

  17. 17 carl0s 09.06.06, 03:06:57
    FB

    [7] jsou to super seriály, ještě by jsem přidal Invasion taky od společnosti abc. Je smůla, že tvůrcům jde o sledovanost proto se člověk jen tak nedočká ukončení a vyjasnění všech záhad ;) .. co se týče filmů těším se na X-men 3

  18. 18 brozkeff 09.06.06, 04:06:14
    FB

    Dovolím si konstatovat dvě věci:
    1) Existují stovky a tisíce filmů ze všech zemí světa, které ale prostě do Evropy nedojdou. Určitě by kolikrát přinesly úplně nové nápady. Zlomek z toho občas vidíme ve "filmovém klubu".
    Jako náročný evropský divák ale ani v době internetu kolikrát moc nepomůžu - když jsem se nedávno chtěl podívat na Údolí vlků, tak ještě nebyly ani anglické, natož pak české titulky (koukám, že dnes to už není pravda...)
    Dovolím si konstatovat dvě věci:
    2) Pokud jde o typ filmů, který zatím příliš není rozšířený - normální film v 3D (Imax). Hodinový dokument o podmořské hlubině nebo broucích je sice pěkná "ukázka technologie", ale takový Matrix, Pán Prstenů nebo další trháky ve 3D by byly prostě nářez... no ono když máme jedno takové kino v republice (nebo už jich je víc?), tak je to stejně těžké nějak přimět filmaře aby dělali ve "stereu"...

  19. 19 Roman 09.06.06, 04:06:59
    FB

    Bruca Willisa ma tiez velmi rad.

    Niekto tu spominal Ghost In The Shell I, II, nepripada mi ani skvely ani originalny, ale pozerat sa to dalo.

  20. 20 Xsoft 09.06.06, 05:06:15
    FB

    S tím názorem na Matrix si dovolím nesouhlasit. Ale oni ho pomalu 3/4 nepochopili, takže to chápu.

    Jinak označovat filmy za re-make a bez originality je jedna věc, ale nenašel jsem v článku příklady na nějaké z opačné kategorie.

  21. 21 kahi 09.06.06, 06:06:09
    FB

    Nabídka velkoproducentů je odrazem konzervativní poptávky lidské společnosti... pokud divák chce něco inovativního, nemůže očekávat, že to objeví letmým náhledem do programu kin. Producenti nechtějí riskovat nenávratnost investice, takže netradiční a evoluční kroky zůstávají na těch malých, kteří "nemají co ztratit"... tak to vidím já.

  22. 22 Oldřich Šálek 09.06.06, 06:06:52
    FB

    Filmy, to se ještě dá sledovat ale co ta TELEVIZE? Nic tam není, samé trapné seriály, telenovely a podobný balast.

  23. 23 EpiX 09.06.06, 07:06:35
    FB

    Je-li neco originální je to An Inconvenient Truth - http://www.climatecrisis.net/

  24. 24 marYn 09.06.06, 07:06:52
    FB

    není třeba se špatnými novými filmy znepokojovat. vždyť je tady tolik skvělých starších. v poslední době mi učaroval "Jim Jarmusch's Dead Man" z roku 1995. fakt skvělej film. jinak hodně mě potěšilo, že se u nás objevují na DVD kousky od Akiry Kurosawy. jsou k zakoupení na www.levneknihy.cz za 99Kč! je tam Sanjuro, Yojimbo, Hidden Fortress a nově i Throne of Blood. všechno jsou to perly japonské kinematografie. vřele doporučuju!
    koukněte se kolem sebe, tolik skvělých filmů bylo natočeno, stačí otevřít oči a rozhlédnout se ;-)

  25. 25 Petr 09.06.06, 08:06:18
    FB

    [15]
    Evidentně si to nemyslím jenom já:
    LostPrison Break

  26. 26 .MIA - Michal Mitrega 09.06.06, 08:06:36
    FB

    No mám seznam 5ti filmů, který si stáhnu až vyjdou, tři z nich jsou podle mě docela originální:

    apocalypto
    nacho libre
    pathfinder

  27. 27 Rick 09.06.06, 09:06:20
    FB

    [19]Na svou dobu mi Ghost in the Shell připadal vcelku originální, tuším byl rok 1995, ještě dříve, než s něčím "podobným" přišel Matrix. Každopádně Japonská tvorba je uplně jinde, než Hollywood.

  28. 28 John 09.06.06, 10:06:27
    FB

    [12] Napadá mně třeba 13th Floor.

  29. 29 Peter Lachký 10.06.06, 12:06:22
    FB

    Coffee and Cigarettes, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Being John Malkovich, Fight Club, Monthy Pythons, Na samotě u lesa, Taxi Driver, The Shawshank Redemption, One Flew Over the Cuckoo's Nest, Rozpuštěný a vypuštěný, Dancer in the Dark - to som námatkou vybral z mojich najobľúbenejších.

  30. 30 Carper 10.06.06, 01:06:25
    FB

    [18]
    Filmaři by ve 3D IMAXU točili velmi rádi, ale tato technologie je tak nepoměrně drahá, že by pak lístek do kina na takový film nestál 100-150 korun jako dnes, ale klidně 500-100Kč. Pro představu, pro podvodní záběry ve 3D filmu Do Hlubin, se používala filmová IMAX kamera, která dokáže najednou zachytit pouze 7 minut záznamu.

    Aby si člověk dokázal představit proč tomu tak je: Komerční velkofilmy se natáčí na 35mm film IMAX je 70mm film. Na 35mm filmu je velikost obrazového pole přes 4 otvory děrování, u IMAXu je to 15 otvorů. Rozteč mezi otvory děrování je stejná (Jistě ji znáte z filmových fotoaparátl, kde se používá 35mm film.)

  31. 31 dd 10.06.06, 01:06:27
    FB

    Já nechápu, proč by měla být originalita u filmu zas tak super vlastnost. To rozhodně není samozřejmá pravda!

    A mimochode: Corpse Bride (pochopitelně, je to natočeno na motivy ruské lidové pověsti, ale koho to trápí...)

  32. 32 Milan Satala 10.06.06, 08:06:40
    FB

    Je to tak v Hollywoode sa v súčasnosti točia stovky prostoduchých komédií a akčných filmov, ktoré sú v podstate stále o tom istom. Situácia, však, nie je ešte taká zúfalá. Odporúčam ponoriť sa do IMDB. Nemyslím tým len pozrieť si top 250 ale čítať si diskusiu pod filmom, triviu, klikať na mená hercov a hlavne režisérov a odkazy všeobecne. Ja som schopný zažrať sa do toho kľudne aj na dve hodiny a vtedy vždy objavím ešte pár kúskov, ktoré stoja za to.
    No a na záver, pokiaľ si chcete pozrieť naozaj originálny film tak odporúčam Memento (aj keď ako filmový fajnšmekri ste ho zrejme už videli).
    A dodám, vlastne, ešte aj druhý záver. Videli ste tohto-ročný V for Vendetta od bratov Wachovskych? Ja som veľmi príjemne prekvapený z faktu, že Američania sú schopní stále schopný natočiť veľko-rozpočtový film, ktorý sa nezvrtne do klasického Amerického veľko-rozpočtového filmu ... Čiže give it a try.

  33. 33 RedBaron 10.06.06, 08:06:58
    FB

    Pravda je, že originální věci, ze kterých lidem v době uvedení prostě padala čelist a ještě dneska mají co říct, ty už s námi dlouho nejsou. Doby Alien, Blade Runner, Pulp Fiction, Leon atd. jsou dávno pryč. Všichni se předhánějí v tom, kdo bude efektnější než Matrix, zapletenější než Mulholland Drive a tarantinovitější než Tarantino, ale myšlenka, obalená do jednoduchého hávu, má daleko větší cenu než pozlátkem obalené kopie či barevné nic. Staří výborní herci berou role v podprůměrných komediích a béčkových thrillerech. Já tuhle melancholii jednoznačně sdílím s Radkem a filmy mě v poslední době opravdu nebaví a když už si nějaký pustím, většinou je to nějaká klasika jako třeba Straight Story, Four Rooms nebo právě Blade Runnera s neopakovatelnou atmosférou, podmanivou hudbou od Vangelise a myšlenkou aktuální po všechna příští staletí.

    Factotum je podle mě naprosto výstižně natočený Bukowski, nicméně je to prostě škvár, stejně jako 6 knih, které jsem od něj četl. Shlédl jsem a víckrát to neuvidím :o) Věčný svit neposkvrněné mysli opravdu doporučuji, je to perfektní film a zatím zároveň bohužel také poslední tečka za originalitou. Doporučuji i podobný film, zabývající se komplikovaným vztahem dvou lidí, jmenuje se "Podoba věcí" (shape of things) s Rachel Weisz.

  34. 34 phata 10.06.06, 02:06:15
    FB

    [29] U mně je to v podstatě totožné..
    Osobně bych všem, kdo hledají "něco nového" doporučil sehnat si nějaký anime film/seriál, například Spirited Away, Mai Otome, Kimi Ga Noyomu Eien, Pani Poni Dash.. jde o to, že nesmíte mít bariéru typu "to sou další pokémoni" :)

  35. 35 Roger Light 10.06.06, 03:06:03
    FB

    Kimi ga Nozomu Eien je výborná věc - v posledním díle jsem si musel některé scénky pouštět několikrát, zkrátka proto, že jsem neviděl přes slzy nestíhal číst titulky.
    Mai Otome a Mai Hime rovněz řadím ke svým oblíbeným sériím, obzvláště díky velice dobře vyprofilovaným charakterům. Ze současných on air sérií bych pak ještě zmínil Fate/Stay Night, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu a moje oblíbené Strawberry Panic!

  36. 36 Tranq 10.06.06, 03:06:35
    FB

    [29] Souhasím, jsou to super filmy. Ale tady jde spíš o to, že dnešní jsou naprd a který dnešní nestojí za starou belu.
    Pokud by se měli říkat filmy, které stojí za shlédnutí kledně bych doporučil 12 angry men(1957), Cassablanca(1942) nebo Shichinin no samurai(1954). No ale to je trochu off topic coz?

  37. 37 Milan 10.06.06, 07:06:35
    FB

    [36] No keď už sa tu offtopic bavíme nie o originálnych, ale o kvalitných filmoch tak to musím vyzdvihnúť spomínaných 12 angry men, Cassablancu ale hlavne Sedem Samurajov (Shichinin no samurai). Jedná sa o prvý akčný film v histórií a zároveň aj jeden z najkvalitnejších. Veľmi zaujímavé na ňom je to, že narozdiel od súčasných akčných filmov, ktoré sú skôr rozprávky pre dospelých, je Sedem Samurajov veľmi realistický (hrdinovia nie sú žiadni Rambovia, atď). Kto to nevidel tak určite treba vidieť.
    Ak by som mal niečo odporučiť tak jedným z najlepších filmov, ktoré kedy som videl patrí taký Dr. Stragelove, ktorý som si včera pozrel znovu.
    Nedávno som videl aj Pink Floyd: The Wall. Pesničky z albumu the wall sú známe skoro všetky a môcť si pozrieť k ich textom aj film je vskutku unikátny zážitok. Konečne už chápem prečo: We don't need no education, we don't need no thoughts control ...

  38. 38 sajo 10.06.06, 08:06:49
    FB

    [12]
    Ghost in the shell - to je ofic. priznane aj bratrami Watchovskymi (tvorcami matrixu), konkretne prvy film, a manga, z ktorej vychadzal (ladena trosku inym smerom, ale rozhodne zaujimava :)

  39. 39 sajo 10.06.06, 08:06:55
    FB

    [19]
    No... nadych a... podotykam, ze manga(komiks) z ktorej film vychadzal pochadza z 80. rokov, a cca je o tom istom... Kolko filmov/scenarov z 80. rokov je o korporatnom hackovani, cyberterorizme, cyberimplantatoch a vsetkych tych uzasnych a zaroven desivych veciach ako GitS?
    Nic siahajuce aspon po kotniky kvalitou tomuto veldielu som nevidel, ak je rad sa poucim ... a jo ten film zboznujem :)

  40. 40 d.k 12.06.06, 09:06:44
    FB

    [26]
    pathfinder je remake (i když hodně volný) norského filmu stopař z roku 1987

  41. 41 kubino 12.06.06, 09:06:51
    FB

    [6] Souhlas, Ghost in the Shell je zajímavý "filozofický" scifi. Ted sleduju i navazující seriál Stand alone Complex.

  42. 42 kubino 12.06.06, 10:06:01
    FB

    Z nových filmů doporučuju scifi SERENITY od Josse Whedona. Je to takový mix Star wars a Minority report, jenom je to asi 100x zábavnější. Film je volným pokračování seriálu, shlédnul jsem ho taky a musím říct, že něco tak dobrýho jsem už dlouho neviděl. více na
    http://www.firefly.wz.cz/index...

  43. 43 lz 12.06.06, 02:06:38
    FB

    Naprosto souhlasím. Je sice pravdou, že přijít kamkoliv s něčím novým je čím dál těžší, ale jde to - zkuste si někdy pustit nějaký tzv. nezávislý film (často v létě na Čt 2 ve filmovém klubu, bohužel v pozdních hodinách ) mohu doporučit např. maďarský film Náměsíčníci (orig. Ebrenjárok, na režiséra si teď nevzpomenu), několik výborných filmů běželo v cyklu "Americké nezávislé léto" . Bohužel, pokud si chcete tyto filmy koupit na DVD/VHS, pohoříte. Pokud někdo víte,kde se dají zakoupit (i ze zahraničí), prosím poraďte. Trendem "velkých" filmů posledních let jsou zaběhnutá a předvídatelná schémata,která přitáhnou diváka (spolu s opravdu SuperMegaHafoŠíleně moc dokonalými speciálními efekty),a která vydělají trochu větší než velkou sumu peněz. Nastává doba filmového "sucha" :-)

  44. 44 dolec 13.06.06, 09:06:04
    FB

    Musím tady souhlasit s komentáři ohledně asijské produkce - kdo jednou přičichnul kupříkladu k anime, pro toho není cesta zpět. Doporučuji kromě výše jmenovaných ještě Neon Genesis Evangelion a Full Metal Alchemist. No a co se týče západnější produkce - co takhle Twin Peaks?