Diktátor Husajn bude viset

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Diktátor Husajn bude viset

Podle iDNES.cz bude Saddám Husajn viset. Konečně. Zrůda, která může za smrt stovek tisíc nevinných lidí, si prostě nic jiného nezaslouží. Obyvatelé Iráku mohou slavit, díky američanům se zbavili diktatury a demokratický irácký tribunál spravedlivě rozhodnul.

Jen škoda, že podobný soud neproběhl i s komunisty u nás v roce 1989. Celosvětově jsou totiž komunisté mnohem větší zločinci než Saddám Husajn, mohou za smrt více než 100 miliónů lidí a dalším miliardám zničili život.

Mimochodem, před pár lety jsem šel do kanceláře v Kongresovém centru, a potkal jsem tam soudruha Grebeníčka. Něco tak odporného už asi nezažiju. Z toho člověka doslova sálala zloba a nenávist… Je moc velká škoda, že komunisté a strany s nimi spolupracující nejsou postaveny v ČR mimo zákon, dokonce nejsou ani postaveny na okraj společnosti, naopak se nám vysmívají z večerních zpráv.


Komentáře

  1. 1 MM 05.11.06, 12:11:53
    FB

    Mohu jen souhlasit a skonstatovat, ze v tomto svete mnoho veci nefunguje tak, jak by melo ... Komunisti by si zaslouzili ten nejvyssi trest i kdyby udelali jednom procento toho, co se jim "povedlo" v poslednich 80 letech ... Husajn je mala ryba

  2. 2 peto 05.11.06, 12:11:56
    FB

    váu, žeby konečne niekto normálny nepseudoantiamerikanistický? To sa dnes len tak nevidí, chválim :)
    Inak aj tí ostatní mohli dostať viac ako smiešnych 15 rokov.

  3. 3 Matej 05.11.06, 01:11:00
    FB

    Kvitujem. Prasce podobné Saddamovi sú zodpovedné za fakt, že dnešný svet sa zmieta v lokálnych bojoch miesto toho, aby smeroval k celosvetovému blahobytu a spokojnosti. Ale Radku, máš pocit, že zásah amerických jednotiek bol naozaj taký nezištný ako o ňom tvrdili? ( narážam na skutočnosť, že zaostalé krajiny s ropou a bez zbraní hromadného ničenia dostali od amíkov do držky, zatiaľ čo v KĽDR hynú tisíce ľudí denne na podvýživu, štátny systém je zodpovedný za totálne vymývanie mozgov a ohrozuje okolitý svet, tam američania nezasiahli. KĽDR nemá ropu a má zbrane hromadného ničenia.)

  4. 4 Stanek 05.11.06, 01:11:03
    FB

    Zdravím pane Hulán,
    upřímě řečeno docela obdivuji Vaši nebojácnost projevu na internetu :) Osobně bych se v dnešní "svobodné" době celkem bál otevřeně kritizovat komunisty a podobnou havěť a ještě ke všemu na nejčtenějším blogu.
    Nebojíte se, že by proti Vám mohla tento odpad naší společnosti nějak zasáhnout ? Pamatuji, když mí známí při demonstraci na Václaváku zvolali co si myslí o tehdejší vládě a šup už byli v antonech a ti o kterých tu píšete je mlátili hlava nehlava.

    Smekám před Vámi a jen doufám, že víte, co děláte :)

  5. 5 WhiteHat 05.11.06, 01:11:08
    FB

    Když jsem soudruha potkal já, tak byl na okraji společnosti. Bylo to v metru na Malé straně a lidé stáli všude, jen ne u něj. asi se štítili.

  6. 6 bradley 05.11.06, 01:11:56
    FB

    Osobně si myslím, že zlo - Sadám Husajn, bylo nahrazeno zlem druhým - islámskými fundamentalisty. Tudíž nadšení pro to, aby irácký lid oslavoval nesdílím...
    Mimoto s Vašim názorem na komunisty souhlasím, měli být potrestáni za vše, co spáchali... Jen se obávám, že se to vše může jednou opakovat, ovšem ne ve formě komunismu, ale ve formě Islámu, který poslední dobou stojí za největším zlem na Zemi.

  7. 7 Giga 05.11.06, 03:11:16
    FB

    Odsouzení Sadáma k smrti je nejspíš dobrá zpráva pro Írák a demokratický svět. Snad se tím uzavře jedna kapitola v dějinách Íráku. Jen dost napjatě očekávám, co se pak bude v Íráku dít. Začíná to vypadat na občanskou válku...

  8. 8 Rixo 05.11.06, 03:11:20
    FB

    [2]směšných 15 let? Možná. Ale oni vědí, že až z toho vězení vyjdou, budou u konce, protože první co je potká bude kudla pod krkem nebo dávka ze samopalu. O to už se tamní veřejnost sama postará :)

  9. 9 kirby 05.11.06, 03:11:46
    FB

    No nevím, jestli pro něj trest smrti nebude spíš takové "vysvobození", daleko lepší trest by podle mě bylo doživotní vězení.

  10. 10 Radek Hulán 05.11.06, 04:11:02
    FB

    [4] jsou lidé, kteří věří, že je lepší být "zmlácen", ale se vztyčenou hlavou, než se shrbenými zády vděčně požírat zbytky..

  11. 11 Stanek 05.11.06, 04:11:46
    FB

    [10] Ale jsou i tací, co věří, že je lepší zbytečně tyto "velmoci" neštvat, neboť to stejně k ničemu nevede, dožít v pokoji svůj život a starat se o děti a manželku, než sedět na pankráci za to že si někde otevřeli pusu na mocipány..

    Otevřeně bych tyto lidi kritizoval jen v případě, že bych měl tu moc je všechny svrhnout a měl tu jistotu, že bych tento stát vedl lépe.

    Všichni bohužel ale víme, že život je a bude o penězích a tak ruku na srdce, kdo z nás by byl v politice a nevzal úplatek, nebo se nechtěl jen přiživit..lže a nebo je hloupý.

  12. 12 Radek Hulán 05.11.06, 04:11:51
    FB

    [11] kdyby si toto myslel každý, mámě tu ještě teď komunismus...

  13. 13 xom 05.11.06, 05:11:07
    FB

    Zákaz komunistické strany by byla obrovská chyba! Užíváme se takzvané svobody, a přitom ti, kteří za svobodu nejvíce slovně brojí, mají v mysli omezování svobody někoho jiného, byť ve svých subjektivních názorech stojícího na té straně zla..

    Mimochodem, pro Saddáma je smrt oběšením vysvobozením, já bych ho poslal mezi "své" krajany, aby si mohl vyměnit pár názorů s obyčejnými lidmi.. (Možná by ho neulinčovali, ono má zlo a utrpení spoustu tváří, z každé strany jinou - jinou od monitoru se závratným rozlišením, jinou od světla svíčky blikající v místnosti s chybějící zdí od osvoboditelské americké rakety..)

  14. 14 DeadEgghead 05.11.06, 05:11:10
    FB

    Kéž by bylo tak snadné potrestat komunisty, jako potrestat Husajna. Právě v této větě je zásadní rozdíl - Husajn je/byl diktátor, výrazná osobnost, mluví se o zločinech Saddáma Husajna. U komunistů je tomu naopak - jsou to (téměř) vždy "ti komunisté" nebo "ta strana".

    [9] Doživotní vězení by pro Saddáma asi lepším trestem bylo, ale v tak nestabilní zemi bych se neustále bál, že se dostane na svobodu a pak by se snadno obklopil svými příznivci. Proto bych upřednostňoval definitivní a jisté odstranění hrozby Husajna před o něco horším (a to ještě nemusí být pravda) trestem pro něj.

  15. 15 Aslan 05.11.06, 05:11:43
    FB

    [11] Já malý pán - svůj píseček 3x3m a to co je za ním mě nezajímá - "mě se to netýká", "ať to vyřeší jiní". Tomuto způsobu myšlení jsem nikdy nepřišel na chuť :)

    Jak psal p. Hulán, rozhodně je lepší se nechat za svůj ideál třeba i zmlátit, než stát při zdi a nechat druhé, aby ovlivňovali naše osudy.

    Pokud by existovali pouze jedinci s naznačeným zpátečnickým a "připosratým" myšlením, tak ne že ještě máme komunismus, ale troufnu si tvrdit, že skáčeme po větvích nebo žijeme v jeskyních.

  16. 16 Lukáš Havrlant 05.11.06, 05:11:50
    FB

    [10] To je jistě chvályhodná myšlenka, jen by mě zajímalo, jak moc si myslíš, že je reálné, že by ti někdo rozbil hubu za to, žes prohlásil něco špatného o komunistech? To se ti mohlo stát možná kdysi, ne dneska... Kdybys měl jo smůlu, tak tě možná zažalují a to je všechno (ale upřímně řečeno ani v to nevěřím).

    Jinak nedávno jsem viděl jedno dobré tričko - Komančům nevěřil už Vinnetou :o)

  17. 17 Radek Hulán 05.11.06, 05:11:52
    FB

    [16] represe proti odpůrcům režimu se nemusí dělat takto viditelně, prostě tě zničí "v rámci platného demokratického práva"..

  18. 18 Stanek 05.11.06, 06:11:07
    FB

    [15] Velice ušlechtilý názor na věc, ovšem troufám si dáti ruku do ohně za to, že zrovna mezi ty malé pány s 3x3 metry písku patříte také. Nebo se snad mýlím ? co jste udělal Vy ? Jak bojujete proti tomu, aby zde komunisti nebyli ? volíte menší zlo ? nebo snad sám kandidujete s ideálem změnit republiku ?

    Vy jste mě zcela evidentně nepochopil. Proč mám obětovat svou rodinu a klidný život, za nevděčný lidi co myslí stejně na sebe ? Lidi co se pořád vztekají na systém nebo demonstrují mají buď opravdový problém a chtějí ho řešit, nebo se nudí a jsou neschopní postarat se sami o sebe.

    A určitě mi teď nabídnete odpověď "když si tohle řekne každý jsme tam kde jsme" A já rovnou odpovídám "ano, jsem si toho vědom, ale i kdyby se v Praze upálilo 10 000 studentů na protest a milice postřílela celou vládu, stejně tam zase nastoupí někdo, kdo bude jako oni"

  19. 19 Bobesh 05.11.06, 06:11:08
    FB

    Já nevím, jestli obyčejný Iráčan má co slavit. Dokud odtamtud neodejdou jednotky US Army, budou pokračovat teroristické útoky, čili dříve si obyčejný člověk nebyl jist, jestli ho nedrapnou Saddámovci za něco vymyšleného, teď si není jist, jestli se vrátí z nákupu, protože neví, kdy kterej pomatenec s bombou na pupku půjde bojovat za Alláha... Morálně je to jistě vítězství, ale Irák má před sebou ještě kus cesty a bojím se, aby byl schopen dojít až na konec....

    Grebeníček je opravdu odstrašující příklad a "proces" s jeho "tatínkem" je zase ostuda české justice... Nicméně si myslím, že komunisti měli být zakázáni už dávno, nejlépe v roce 1990... Jenže tehdy se to neudělalo v duchu hesel "nejsme jako oni" a nyní sklízíme, co jsme zaseli...

  20. 20 DeadEgghead 05.11.06, 06:11:10
    FB

    [16] http://dekomunizace.cz/web/detail/?id=217?

  21. 21 Radek Hulán 05.11.06, 06:11:10
    FB

    [18] "obětovat svou rodinu a klidný život" je dokonale komunistický názor, a v hodně lidech hluboce zakořeněný. Bohužel také zcela mylný. Takto uvažovala většina československé populace, a právě proto zde komunismus vládnul 40 let, zavíral nevinné, popravoval, 15 miliónům odebral svobodu.

    Říkám těmto lidem "posránci" (promiňte, nemyslím to osobně, každý je nějaký).. Tito lidé se o sebe už bohužel nechtějí a neumí postarat, jsou lenošní, než aby se snažili, spokojí se s komunistickou represí a "málem".

    I proto miluji Ameriku, která komunismus nikdy nepoznala, a je plná sebevědomých skvělých lidí, co si váží svobody, a vědí, že pokud něco chtějí, musí se o to postarat. Nebýt lenošní. Česká republika je jedno velké alibistické morální bahno, a to kvůli lidem, obyvatelům, ne kvůli politikům (ti jsou jen obraz společnosti)... Společnost není lepší než její politici...

    V Americe je ten, kdo něco dělá a umí, terčem upřímného obdivu, u nás závisti a nenávisti. Česká společnost je pěkně hnusná...

  22. 22 Aslan 05.11.06, 06:11:31
    FB

    [18] Obávám se, že jste nepochopil o čem jsem psal. Vy jste spokojený se svým přístupem, já ho nekritizuji a ani Vám nevnucuji svůj. Je to osobní věc každého - jak Vaše tak má.

    Komunisté tady byli, jsou a v nějaké formě budou stále. Ani tak nejde o tu červenou knížku (nebo čím se komunisté v ČR teď prokazují ;), ale o způsob myšlení.

    Komunisté pomalu vymírají a podle volebních výsledků přijde doba, kdy půjdou do kytek úplně.

    Jinak znovu souhlasím s komentářem č. 21 p. Hulána - doplňuje, co jsem nenapsal.

  23. 23 Stanek 05.11.06, 07:11:37
    FB

    [22] s panem Hulánem do jisté míry souhlasím, i když pochybuji, že on "český posránek" není a že místo vyděláváním peněz a staráním se o sebe, bojuje s českou morálkou.

    Ameriku znám moc dobře, byl jsem tam svědkem věcí v naší zemi nemyslitelných. Například všichni mí známí si tam nechávají odemčené domy a auta..kupodivu jim je nikdy nikdo neukradl, asi zrovna nešel kolem průvod českých turistů.

    To co tímto chci říci je, že mi na této společnosti nezáleží.

    V čem bych měl tedy podle Vás třeba konkrétně já být lepší, aby naše česká morálka zkvétala a komunismus padl ?

    Jsem slušný člověk, pracuji denně, vydělávám dobré peníze a rozhodně se nespokojím s "málem". Stále vyvíjím nové věci a snažím se dělat i pro lidi, ne jen pro sebe. Například různé projekty pro školy apod.
    Daří se mi živit bez problému celou rodinu.

    Neplácám nikdy jen tak do větru, a místo ztrátou času řešit politiku se snažím něco dělat.

    V čem jsem tedy špatný ? A jací lidé by v této společnosti tedy měli být ?

    na tuto otázku mi tu ještě ¨nikdo neodpověděl, jen slyším komunismus na každém kroku :)

  24. 24 Bobesh 05.11.06, 07:11:41
    FB

    [18] Sorry, ale co je na komunismu "pohodlného"? Je to asi jako když zalezete do pr..ele, je tam sice smrad a špína, ale docela teplo a jakž takž se tam dá existovat. Komunismus nabízí "šanci", že když se nebudete moc ukazovat, tak vás z té prdele nikdo nevystrčí ven na zimu...

    Pravicovější politika nabízí těm , co chtějí, šanci, aby nemuseli prožít život v prdeli, ale dle svých schopností a možností jej vzali do svých rukou...

    [21] K té Americe si neodpustím drobnou poznámku - není tam uplně vše růžové. Teď jsem tam o prázdninách byl a musím říct, že je tam sice pár (desítek) milionů lidí, co se cítí svobodní, volní a se spoustou možností, ale taky je tam mnoho (desítek) přistěhovalců, co místy dřou v nevídaných podmínkách na americký sen těch pár (desítek) milionů... Nezpochybňuji režim jako takový, jen říkám, že ne vše je tam všude růžové :-)

  25. 25 Radek Hulán 05.11.06, 07:11:53
    FB

    [23] samozřejmě, "starat se o rodinu" je základ. Za kapitalismu se to dělá prací, za komunismu podváděním, lezením do prdele, udáváním a nemluvením o věcech, o nichž se nesmí mluvit.

    Pro někoho to rozdíl být nemusí, pro mě osobně ale zcela zásadní.

  26. 26 Bobesh 05.11.06, 08:11:02
    FB

    [24] Malá korektura - přistěhovalců je tam "mnoho (desítek) MILIONŮ", ale to si inteligentnější čtenář jistě domyslí a méně inteligentní rejpal se aspoň bude mít čeho chytit :-)

    Vypadlo mi slovíčko, omlouvám se :-)

  27. 27 WAV 05.11.06, 08:11:24
    FB

    Bezeslov :-)
    http://www.volebnifakta.cz/img/humor/humor-159.gif...

  28. 28 Bobesh 05.11.06, 08:11:31
    FB

    Jinak ještě k tomu "levicovému pohodlí" - nevím, co je na tom tak pohodlného. Hodlám si při studiu VŠ založit živnost a musím říct, že "pohodlný levicový režim" vytvořil natolik nesmyslnou daňovou soustavu a podmínky pro živnostníky, že mi to vážně ubírá docela dost elánu a pořád ve mě hlodá červík, jestli se na to nevykašlat, oželet těch pár peněz a radši si občas přivydělat nějakými těmi "ochcávkami"...

    Takže tolik asi k tomu, do jakého stavu jsme se dostali díky tomu, že levice nabízí "pohodlí"...

  29. 29 fanky 05.11.06, 09:11:42
    FB

    Zdravím, ať už někdo způsobil jakýkoli zločin, s trestem smrti prostě nesouhlasím. Tím však nechci nikoho omlouvat. Avšak to by bylo spíše na jinou diskusi.

  30. 30 Bobesh 05.11.06, 10:11:02
    FB

    [29] Jistě, můžeme tu filosofovat o tom, jestli je správné rozhodnout o tom, zda někomu jinému vezmeme život, a zda je morálně správné oplácet stejnou mincí...

    A můžeme taky debatovat třeba o tom, jestli někdo, kdo s ostatními zachází NELIDSKY, zaslouží nedoknutelnost svých LIDSKÝCH práv...

    Hussein se choval s prominutím jako dobytek... Běžně každý den porážíme mnoho a mnoho kusů dobytka. Proč se zrovna u tohohle nějak zastavovat?

  31. 31 Radek Hulán 06.11.06, 12:11:23
    FB

    [29] osobně také nesouhlasím s trestem smrti, protože justice je omylná a politicky ovlivnitelná, a trest smrti je nevratný, nicméně v tomto případě se o omyl jednat nemůže, stovky tisíc mrtvých kvůli Husajnovi jsou realita, a proto si smrt plně zaslouží. Není žádných pochyb.

    Co třeba člověk, který zabije malou holčičku před stovkami svědů? Jeho čin je zvěrstvo a vina je nezpochybnitelná. I ten si nezaslouží smrt? Podle mě ano, zaslouží, ale trest smrti může vždy vést k omylům a zneužití, v jiných případech, které nejsou tak jasné, je tedy spíše vhodné i podobné zvířata jen nadosrmti zavřít. Je lepší nepopravit deset zvířat, než popravit jednoho nevinného.

  32. 32 Petr 06.11.06, 03:11:27
    FB

    [31]
    Pro mě znamená trest smrti pro něj spíš vysvobozením a je to strašně jednoduché ho jentak oběsit. Za to, co spáchal, bych ho potrestal stylem svázat a vozit ho všude možně a říkat, co on a jeho režim dělal nebo ho poslat na "galeje" do mcdonaldu :), aby všichni viděli, jak dopadl a neopakovalo se to.

    Komunismus, kapitalismus, totalita.. nasrat. Lidi jsou tak blbí, že si nevidí na špičku nosu ať jsou to ti nahoře nebo dole. Pořád se válčí, pořád se lidi zabíjí, pořád se devastuje země.. todle spěje jenom do.... Takže současnost je jenom vývojově něco, co středověk. Jedinec může být "posránek" (myslí to dobře), nebo nějak aktivní a průbojný "neposránek", ale pořád je to pidikolečko v něčem "větším", co stejně neovlivní ani nezvrátí. Takže ať každý žije svůj život, jak uzná za vhodné a takových jako saddam škoda určitě nebude.

  33. 33 Dárkový obrázek 06.11.06, 07:11:52
    FB

    Dárkový obrázek pro Radka:
    http://1.im.cz/n/photo//08/34/18venmb-gallery.jpg...

  34. 34 DrakMrak 06.11.06, 08:11:11
    FB

    Zmiňuje se tu islámské zlo :-) no ono je to viděno z naší evropské strany docela jednoduché... máme tady islám a je to dobrej terč :-) ale co viděno z druhé strany ? Mimo zemí ropných šejků sečteno podtrženo sou to země většinou ekonomicky zaostalé a přelidněné což je ideální podhoubí na růst čehokoliv (islámským fundamentalismem počínaje a bůh ví čím horším konče...)Prostě a jednoduše řečeno když máte v zemi 150 000 000 hladovejch krků (v takový zemi sem byl teď zrovínka) prostě je nějak chcete nakrmit a když se vám to nedaří máte ideální podhoubí prakticky pro cokoliv ?? Jak vznikl své doby Fašismus ?? Je to stejný :-) Pak už se ty davy lidu ovládají snadno sou ochotny věřit jakémukoliv zázraku.... Takže především podle mého názoru je to vše ve společnosti v možnostech a lidi no řekněme si na rovinu ti obyčejní se stávají loutkami v rukou mocných...
    Odsouzení Saddama je vpořádku mohl za obrovské množství životů a je za to po zásluze potrestán. Nicméně pokud se oblast nebude stabilizovat ekonomicky vyroste nám za chvíli jinej saddamek, vystrčí nám rohy slavná Al-kajda a budou se dít další věci které rozhodně situaci bohatý západ a chudý východ nevylepší. Doufejme, že přítomnost američanů v Iráku pomůže situaci spíše kladně a podaří se v Iráku vytvořit pracovní místa, prostě lidem dát chléb. (hodně to pomůže lidi sou to pracovití stejně jako jinde jen maj jinýho boha - no jinýho :-) on taky vyšel ze stejný kolébky jak ten náš jen si ho někdo jinak vyložil).
    P.S. nejsem obhájce islámu jen sem měl tu kliku a juknul sem se tam na pár dní a nejen rekreačně do hezkýho hotýlku ale i pracovně do různejch firem :-) hihi a nemíním tu káza korán jen sem si říkal, že trošku přispěji do mlýnice názorů :-)

  35. 35 Honza 06.11.06, 11:11:42
    FB

    [3] IMHO Američané se v Koreji angažovali dostatečně a prakticky jenom díky nim existuje svobodná a demokratická Jižní Korea.

  36. 36 fanky 06.11.06, 01:11:47
    FB

    [31] Samozřejmě, že vina v tomto případě je nezpochybnitelná, ale s trestem smrti nesouhlasím nejen kvůli tomu, že justice je omylná. Prostě už s podstatou někomu vzít život nesouhlasím!

  37. 37 Mlog 06.11.06, 06:11:00
    FB

    [3]
    KĽDR nemá ropu a má zbrane hromadného ničenia

    Nemá. (Tedy pokud se bavíme o zbraních hromadného ničení).
    KLDR se jen snaží zastrašit takové jako ty, aby si jim posílal jídlo a penízky. Přičemž jídlo neuživí ani jejich armádu natož obyvatele a peníze cpu na vývoj zbraní.

    Zaostalost KLDR nádherně ukazuje její noční satelitní mapa.

  38. 38 Tomas 06.11.06, 06:11:15
    FB

    [37]Můžu vědět, kde bereš takovou jistotu, že KLDR nemá zbraně hromadného ničení? Imho se jedná o nejnebezpečnější zemi vůbec!
    Ještě k Husajnovi – rovněž jsme proti trestu smrti a to za jakýchkoliv okolností a navíc zabití starce, ať již má na svědomí cokoliv nic nevyřeší. Jen rozpoutá hlasitou vlnu nevole u jeho příznivců...

  39. 39 Martin Valdman 06.11.06, 07:11:12
    FB

    Trest smrti je pro mě nepřijatelný. Osobně jsem očekával doživotí a tato zpráva mě docela překvapila. V našich kulturních podmínkách prostě trest smrti již nemá místo. Nicméně je vidět, že svého bývalého prezidenta soudili opravdu Iráčané. Kdyby byl souzen v mezinárodním společenstvím asi by to dopadlo jinak. Procesy s bývalými reprezentanty Německa po druhé světové válce byly podobným pokusem o vyrovnání se s minulostí a tak k tomuto rozsudku také přistupuji.

  40. 40 Matej 06.11.06, 08:11:31
    FB

    [37] Sám si si odpovedal - "Přičemž jídlo neuživí ani jejich armádu natož obyvatele a peníze cpu na vývoj zbraní." Samozrejme každý súdny človek pochopí, že KĽDR nieje schopná postaviť balistickú raketu, ktorá by dokázala zasiahnuť napr. Európu, nedajbože Ameriku.Ale zrejme z tých peňazí, ktoré som im vystrašene poslal ( podľa teba ) učite nevyvýjajú rýchlopalné bublifuky ani pušky na cukrovú vatu. Finta tkvie v tom, že Americká armáda si zrejme dost dobre uvedomuje, že sa oveľa ľahšie bojuje proti zle vyzbrojenému vojsku bez morálky a vzťahu k systému ( viď. tancujúcich iračanov po vyhlásení rozsudku nad Husajnom) ako proti obrovskej mase (aj keď nie až tak dobre vycvičenej) vojakov, ktorí sú absolútne odhodlaní obetovať svoj život za také nechutné zviera, ako je Kim Čong-Il. Na vytvorenie si obrazu o situácii v KĽDR odporúčam prečítať knihu od maďarského publicistu Vujiti Tvrtka - "Videl som peklo".
    Na margo trestu smrti: právo na život patrí do skupiny prirodzených, čiže nikým a ničím neodňateľných práv. Pravidlo oko za oko, zub za zub platilo v Starom Zákone, teraz žijeme v civilizovanom ( ehm-ehm ) svete. Jeho odúdenie na smrť bude mať zrejme niečo spoločné s prezidentskými voľbami, pre republikánov určite lepšie znie: "Ten grázel odvisol", ako " Ten grázel sedí" .

  41. 41 Mlog 06.11.06, 09:11:06
    FB

    [38]
    Nejnebezpečnější? Neřekl bych :) Prostě KLDR je nehorázně zaostalá země. A i když investuje všechny prachy do armády tak zaplatit něco jako je "jaderný program" je pro KLDR finančně neúnosné.
    Je důležité si uvědomit, že se KLDR snaží vytvořit takovou bublinu strachu (a že funguje), která donutí ostatní aby ji dál sypali peníze a jídlo. Toť vše.

  42. 42 Ondřej Toth 08.11.06, 01:11:00
    FB

    Když to by jsme pak neměmli koho pomlouvat a komu nadavat- sic je pravda že by se to dalo vydržet kdyby se nam žilo lepe. A myslím že je to jedna z mála zemí kterým Amerika pomohla

  43. 43 Muddy 21.11.06, 08:11:15
    FB

    Zdravím. Já když jsme poprvé jen zaslechl,že Saddám Husajn bude popraven, tak jsem měl nevýslovnou radost. Ta ovšem pominula po zji쨚tění,že to není za masakr 180 tisíc lidí. Ale co. Ovšem druhá je věc zda by to ten demagog neměl moc jednoduché popravou. Rozhodně jsem rád,že nebude zastřelen, když není skutečným vojákem, ale pouze se jmenoval. Další aspekt je,že poprava se světu moc nelíbí. Osobně bych dal provaz nebo na něm aplikoval praktiky třeba jeho výslechů, mučení a pak ho poslal někam do nějakého vězení ve stylu Tureckých věznic kde by to ten blb do 2 let zařval a ještě horší smrtí než provazem.