SSD se SandForce chipsetem jsou nestabilní, nekupujte si je

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

SSD se SandForce chipsetem jsou nestabilní, nekupujte si je

Technologie 04.01.12

Dopoučuji nekupovat SSD se SandForce 2xxx chipsetem. Vyrábí je třeba OCZ (Vertex, Agility), Corsair (Force), některé modely Kingston, Patriot, A-DATA (S510, S511) a mnozí další. Osobně vracím Corsair Force GT 240GB, protože za 10 dní jsem zažil 2x BSOD, kolaps počítače. To je naprosto neakceptovatelné.

Používám samozřejmě nejnovější firmware (všechny Sandforce SSD jej mají mimochodem stejný, akorát jinak přeznačený výrobcem), nejnovější BIOS, zkoušel jsem Intel i MSAHCI ovladače, ale stejně se počítač 2x z ničeho nic seknul, začaly se ukončovat aplikace a systém se po pár sekundách restartoval.

S VelociRaptorem (10.000 rpm disk) celé PC přitom bylo 100% stabilní po 2 roky, nikdy žádné BSOD.

Je samozřejmě možné, že právě ve vašem systému SandForce 2xxx náhodou funguje, ale spolehnout se na to nedá, protože Sandforce řadič je sračka, a je jedno kdo to SSD vyrábí. Po spoustě PR keců o údajně "definitivně vyřešených" problémech s BSOD jsem si myslel, že je to opravdu vyřešeno, ale zjevně není. Seznam SSD disků, kterým se pečlivě vyhnout je zde.


Komentáře

  1. 1 Šimek Štefan 04.01.12, 11:01:53
    FB

    Niečo podobné som zažil po kúpe Corsair Force 120. Prvý problém - počítač pravidelne mrzol cca. na 1 minútu, potom bežal ďalej. Neskôr začali pravidelné BSoD-y. Menil som káble, nastavenia, nič nepomáhalo (vypnutím LPM som akurát zabránil minutovému mrznutiu, ktoré sa nahradilo častejšími BSoD).
    Nakoniec ale asi patrím medzi šťastnejších - po upgrade na FW 1.3.3 všetky problémy zmizli, a odvtedy sa teším z absolútne stabilného systému. Každopádne nemôžem povedať že by som SandForce SSD odporúčal - výkon je skvelý, ale tie bugy vo firmware pripomínajú staré časy, keď bol problém zladiť komponenty PC tak aby vôbec nabootovalo.
    Asi sa zatiaľ oplatí počkať - nemám pocit že by SSD od výrobcov, ktorí sa chvália lepšou spoľahlivosťou (Intel, Crucial) nemali podobné problémy. SSD skrátka ešte nedozreli.

  2. 2 Radek Hulán 05.01.12, 12:01:18
    FB

    [1] Intel 510 (s doplatkem) nebo Crucial M4 (s vrácením části peněz) budou 100% stabilnější. Sandforce je špatně a nechal jsem se nalákat na hezká čísla a sliby, že chyby jsou vyřešeny.. Nejsou - snížen výskyt, asi jo, odstraněn, rozhodně ne.

  3. 3 Martin Jindřišek 05.01.12, 09:01:27
    FB

    Dobrý den Radku,
    já mám ve svém ntb Dell Latitude D530 SSD OCZ Solid 3 120GB, avšak ikdyž není na výše uvedeném seznamu, tak podle tohoto článku: http://www.storagereview.com/ocz_solid_3_review_120gb... je taktéž obdařen zmiňovaným řadičem. Výskyt BSOD mohu potvrdit přibližně v týdenních intervalech. Bohužel. OS používám Win 7 x64 Pro.

  4. 4 Karel Hruboš 05.01.12, 10:01:09
    FB

    Intel a Crucial jsou nejdoporučovanější. Té rychlosti co je psané na SSD stejně většinou není možné dosáhnout. Jinak Ještě se Doporučuje Samsung 830 a myslím, že Kingston V100 taky nemá SandForce. V nižších kapacitách se jednoznačně vyplatí Intel(80GB je tam vlastně 96GB), v těch vyšších už bych bral Crucial M4.

  5. 5 Jakub Dubás 05.01.12, 11:01:10
    FB

    Obdobie po kupe OCZ Vertex 2 bolo pre mna jedno z najhorsich obdobi, ktore som pri praci s pocitacom zazil. Hned na zaciatku prisli problemy v podobe BSOD. Trvalo mi niekolko dni, kym som pocitac po instalacii roznych ovladacov a roznych postupoch instalacie systemu dostal do stavu, ked sa BSOD prestalo objavovat a ja som si myslel, ze mam vyhrane. Pouzival som pravidelne sleep a asi mesiac som bol bez problemov. Az som raz potreboval hibernovat. Nasledne prichadzali BSOD uz aj po pouziti spanku, dokonca aj pri beznej praci. Neskor zacali kompletne miznut data a len Security Erase pomohol disk sfunkcnit - inak svietila cervena LED. Nakoniec som boj vzdal, disk reklamoval a v ten den hned kupil Intel. Odvtedy je vsetko vporiadku a reklamacia po dokladnom popise problemu bola uznana a peniaze vratene.

  6. 6 Albraham Motyčka 05.01.12, 01:01:51
    FB

    Zrovna jeden Vertex mi padnul do oka :D Mno tak nic, pro MacBook jen to nejlepší :)

  7. 7 Doležal Juraj 05.01.12, 04:01:23
    FB

    Toto by podľa článku znamenalo, že intel 510 je stabilnejší ak sa jedná o controller oproti 520-series. Nechce sa mi tomu veriť...

  8. 8 Radek Hulán 05.01.12, 05:01:16
    FB

    [7] to by byla dobrá zpráva.. Sandforce ji mini společnost co nemá zjevně zdroje na to, aby udělali kvalitní firmware. Pokud by se do toho pustil Intel se svými miliardami US$, věřím že to bude první Sandforce, co pojede 100% stabilně.

  9. 9 David Polák 05.01.12, 05:01:27
    FB

    Mám OCZ-VERTEX2, WIN7 64, ovladač M$, 21.6.2006, 6.1.7600.16385 a nemám s ním žádný problém, vše šlape jak hodinky.

  10. 10 Radek Hulán 05.01.12, 06:01:00
    FB

    [9] naprosto nepodstatná informace, navíc Vertex 2 je SF-1000, ne SF-2xxx

  11. 11 Jops Jopsovicovic 06.01.12, 11:01:19
    FB

    No.... co si budem povidat :) Mam OCZ Vertex 2 a v pocitaci uz mam treti kousek :)

    Prvni mi zhavaroval asi po 4 mesicich. BSOD a disk uz nebyl videt ani v biosu :) pak se obcas v BIOSu ukazal, ale nikdy uz nedoslo ani k naznaku bootovani do Windows. Tak jsem reklamoval a dostal jsem ten samy novy z ruky do ruky.

    Ten mi vydrzel asi 6 mesicu. A prask :) BSOD a pak to same. BIOS ho nevidel uz vubec... Reklamace.... po cca 20ti dnech mi prisel dalsi novy kousek :)

    Takze v PC mam treti disk a doufam, ze nebudu muset menit... jedu na W7 64bit

  12. 12 Philip LeMarchand 06.01.12, 08:01:50
    FB

    Se SnadForce 2xxx byl problém od začátku, bohužel je to masovka a nejlevnější segment = prodává se jako rohlíky...

    Pokud dnes kupovat SSD disk tak z OCZ:
    Nejlevnější segment - OCZ PETROL s Indilinx Everest řadičem a Asynchronními NAND
    High Performance - OCZ OCTANE s Indilinx Everes řadičem a Synchronními NAND

    Oba výborné, žádné problémy s BSOD, žádné zasekávání apod...OCZ dobře vědělo proč Indilinx koupit.

    Mimochodem dnes byla dokončena akvizice LSI/SandForce takže odhaduji, že OCZ od SF upustí úplně.

    Nebo nejlépe již zmiňovaný Crucial M4 (Synchronní NAND) s novým FW 0009 je fantasticky rychlý a dle mnoha uživatelů po celém světě vůbec nejspolehlivější SSD na současném trhu, bez jediného škraloupu.
    Do pracovních NTB jako Lenovo T420s v nové 7mm verzi která se tu už také prodává.

    Intel 510 je dobrý ale proti Crucialu zbytečně nadsazená cena. Intel osazuje své SSD čipy od Micronu, takže raději volím Crucial M4.

  13. 13 Miki Horáček 07.01.12, 03:01:24
    FB

    Plně souhlasím, před týdnem jsem kupoval OCZ Vertex 2 - 120GB a hned 15 minut po čisté instalaci win7 ult nastal první BSOD a v průběhu dne ještě 3x. Vráceno, zakoupen Crucial M4 128 s řadičem Marvell. Naprosto vpořádku, již čtvrtý den bez BSOD. Doporučuji spíše Crucial nežli Intel, zas takové rozdíly v nich nejsou a cenový skok tam je už znatelný. Jsem rád že o tom někdo píše i jinde než na čistě technických webech kde jsou zaměřni jenom na maximální výkon. Miki Horáček

  14. 14 Radek Hulán 07.01.12, 04:01:46
    FB

    Corsair Force GT 240GB vrácen, Intel 510 250GB instalován, zatím 100% stabilita, dám sem report po týdnu, ale tak nějak problém u Intelu nečekám..

  15. 15 Miki Horáček 07.01.12, 05:01:05
    FB

    Omlouvám se za OT (kdyžtak mě smázni), ale chtěl bych znát tvůj názor Radku:
    Průběžně uvažuji o novém PC:
    CPU: váhám jestli čekat na IvyBridge pro 1155 (nyní bych kupoval i7-2700K + OC, integrovanou grafiku bych ale nepoužíval a SandyBridge-E je na moje použití zatím zbytečně drahý). Chladit Noctuou NH-D14
    GPU: čekám na AMD 7970 "Atomic RX" od Sapphire + můj OC (či obdobu od MSI, Gigabyte,...) ale jsem také zvědavý s čím přijde Kepler - ale to už by bylo moc dlouhé čekání - tvůj názor?
    RAM: 16 GB 1600MHz CL7 corsair vengeance low prof., nevím jestli 32GB
    MB: Asus Maximus IV Extreme (rev 3.0) kvůli OC
    Zvuk: Creative X-Fi Titanium (na tu nedám dopustit, již 5x v domě)
    Zdroj: Enermax Platimax 1000W (asi by stačil i 850W bráška, ale chci upgrade + silný OC u všeho)
    SSD: již zmiňovaný Crucial m4 - 128GB, HDD ne, používám starší/levnější externí WD

    Využití: profesionálně Photoshop, Illustrator, Aftereffects, VegasStudio, AutoCAD, časté hraní i nových her, práce s webovými nástroji (tvorba, programování,...). Jenom váhám s 32GB RAM, asi spíše 16GB stačí.

    Omlouvám se za OT, chtěl bych hlavně poradit jesrli čekat na IvyBridge, Kepler, 16x32GB RAM.
    Děkuji, Miki Horáček

  16. 16 Radek Hulán 07.01.12, 06:01:21
    FB

    [15] určitě luxusní sestava, a 16GB RAM je více než kdy použiješ. Já osobně jedu stále na tři roky starém Q9550 (čtyřjádro, 3.6GHz), s 16GB DDR2 RAM, a nemám kvůli CPU naprosto žádnou motivaci upgradovat, není to opravdu brzda. GPU jsem měnil akorát za GTX 580, pro datové disky mám superluxusní Adaptec 5805 (RAID-5) a teď SSD místo VelociRaptoru pro systém.

    Až budu někdy dělat upgrade, tak na i7​-3930K, ale v C2 revizi, s funkčním VT-d. Ale nebude to kvůli nedostatku výkonu, spíše "morální" zastaralosti.

  17. 17 Miki Horáček 07.01.12, 09:01:56
    FB

    [16] Tak s tou ramkou si tak jistý už nejsem, aktuálně mám 8GB a zaplní se mi již po cca 1,5h práce ve photoshopu (potřebuji vysoké rozlišení "billboardové", vrstev klidně i 200-350 a stavů historie tak do 600 kroků min.) ale asi nakonec koupím těch 16GB.
    i7-3930K byl můj druhý favorit, ale usoudil jsem že IMHO menší nárůst výkonu/cena (+ cena nového socketu) a v dohledné době (zase IMHO) stačí silnější a modernější čtyřjádro s HT - žvlástě na práci ne hry. A virtualizace mě sice mrzí ale za ten příplatek mi to nestojí, přecejenom to není moje zaměření.
    Ten tvůj řadič se mi opravdu líbí :) ale myslím že to je jiná nákupní kategorie. Na data jsem dost "bordelář" a zálohování provádím na kupu starých 10-120GB oldschool harddisků (dobže uskladněných).
    U SSD mě mrzí výdržnost, ale s TRIMem pod win7 to už není tak hrozné. Stejně vývoj jde rychle dopředu.
    "Staré" PC jsem si kupoval +- měsíc jako ty, ale mám "jenom" (xD) Phenom II X4 na 3,1GHz a Sapphite Toxic 4870 + 8 GB RAM na WD Black 2TB. Tak odufám v "sviznější" systém a méně čekání u složitých renderů a přepočtů fotografií/videa.

    A dotaz na závěr: vím jak to chodí u AMD CPU, ale Intel mám poprvé: je závislost výkonu spíše na latenci než na frekvenci RAMek (myslím tím: spíše 1600MHz a CL7, nežli 1866MHZ a CL9)? A asi je předpokládám lepší nižší (1,5V) napětí.

    Děkuji, Miki

  18. 18 Radek Hulán 07.01.12, 11:01:15
    FB

    [17] rozdíly ve výkonu aplikací budou mezi CL7/1600 a CL9/1866 téměř neměřitelné, ale drobně ve prospěch CL7.

    Jinak 2011 socket a i7-3930K má výhodu i v tom, že desky mají 8 slotů -> snadno a relativně levně se tam dostane 8x4= 32GB RAM... Navíc pokud to má být počítač na další 3 roky, chci koupit zase špičku, ať vydrží. Upgradovat ze čtyřjádra na čtyřjádro (byť výkonnější a s novými technologiemi, jako třeba podpora AES v CPU) mi připadá těžko obhajitelné :)

  19. 19 Miki Horáček 08.01.12, 01:01:00
    FB

    [18] Vím že to bude sotva znatelné, ale děkuji za utvrzení.

    Nejde mi o čistý upgrade, tlačí mě i "výpočetní čas" který na mě připadá v rodinné firmě :) - tudíž potřeba jakéhokoliv nového stroje.
    Výhoda více slotů (RAM i PCI-E 16x a zatím +- využitelnost Pci-e 3.0) je sice dobrá, taky přecejenom novější zpracování nové použité řadiče a součástky, atd... S tím vším máte pravdu. Ale čipset P67 v revizi 3.0 od ASUS už je taky slušně zpracovaný, konečně implantované usb 3.0 v dostatečném množství i více Pci-e x16 mi stačí. Máte pravdu že je to nelogické, kupovat již "starý" čipset a poslední model staré serie procesorů když chci aby PC vydrželo pár let (asi zase 3, i když si myslím že vývoj v čistém výkonu procesorů i grafik půjde nyní pomaleji, spíše novější instrukce, spotřeba, "ECO",...), ale rozhodoval jsem se dlouho a příplatek za Asus Rampage IV Extreme a i7-3930K už mě osobně (IMHO) za to nestojí (o levnější desce nepřemýšlím xD). Pro většinu lidí co už kupuje za tenro nmalý peníz se příplatek asi vyplatí, mě to za to nestojí. A ano, není to moc dobře logicky obhajitelné xDD.
    Velice Vám děkuji za plodnou diskusi (konečně někdo) a mnoho úspěchů v novém roce. Miki

  20. 20 Pavlata Petr 08.01.12, 01:01:36
    FB

    Trochu OT, ale mohu přidat dlouhodobé zkušenosti s intelem x25-m, 2. generace, zakoupen v prosinci 2009. Byl tam známý problém, ale hned po koupi jsem upgadoval firmware, takže se neprojevil.
    Naběháno dle SMARTu cca 2800 hodin, používán deně v notebooku na windows 7.
    Dle benchmarku dnes (R/W) MBps: Seq 254/79, 28/21 pro 4k sektor.
    Disk celou dobu bez údržby, v Lenovo X61 tablet (s upraveným biosem, jinak neumí sata 300).
    Za celou dobu jsem nepozoroval žádný problém, spojený s diskem, těchto disků jsem doporučil několik známým a také vše ok. Myslím, že intel tedy můžu s klidným srdcem doporučit, byť možná není dnes nejvýkonější. Možná s jedinou výhradou - min. půl roku po uvedení. Zatím se u většiny nějaké moucha ve firmware v této době objevila.

  21. 21 Miki Horáček 08.01.12, 03:01:03
    FB

    [20] Souhlasím, Intel by měl být nejspolehlivější volba, snad jsen překáží vyšsí cena. Myslím si že Crucial by měl nabídnout stejnou kvalitu a výkon za nižší cenu. Ale to ukáže až čas :). Zatím jasná volba: kdo nemusí šetřit ať koupí Intel, neprohloupí. A kdo hlídá korunky ať IMHO klidně sáhne po Crucialu, chybu by udělat neměl.

  22. 22 Radek Hulán 08.01.12, 10:01:06
    FB

    [21] Crucial M4 má stejný řadič jako Intel 510 - Marvell. Kromě jednoho právě oznámeného problému po 5000 hodinách provozu (bude opraveno v dalším firmware, v podstatě se jako "problém" dá ignorovat) taky 100% stabilita. Cena o 30% dolů se už ignorovat těžko dá, není úplně racionální koupit Intel 510 oproti Crucial M4. Snad jen Intel SSD Toolbox za to stojí, nevím zda něco podobného má Crucial.

  23. 23 Miki Horáček 08.01.12, 11:01:51
    FB

    [22] Přímou obdobu Crucial nemá, ale aspoň TRIM a S.M.A.R.T. mu fungují dobře.
    Ovšem je tu také možnost použít Intel SSD Toolbox i pro konkurenční disky (promiň jestli to tady nesmím zveřejnit xD) když nebudeme využívat sofistikovanější funkce (reflash firmware za běhu atd...) tak by IMHO problém nastat neměl.

  24. 24 Radek Hulán 08.01.12, 11:01:57
    FB

    [23] ono kupovat Marvell řadič od počátku, vezmu Crucial M4. Když jsem doplácel rozdíl mezi Intel 510 a Corsair Force 3 GT, nebylo to už tolik peněz, uvažoval jsem o tom jinak (a absolutní prioritou byla stabilita). Ohřívejte žábu pomalu, že... :)

  25. 25 Miki Horáček 08.01.12, 01:01:10
    FB

    [24] No to je pravda :), zase za usetřený peníz bych si mohl připlatit třeba za lepší skříň (plánuji to nasypat do Zalman GS1000 SE), ale ten rozdíl jak říkáte už není tak velký, na lepší monitor to stejně rozhodně není (Fujitsu P27T-6 vs NEC MultiSync PA271W :( ).

    OT: Zase konečně někdo kdo zná moji oblíbenou hlášku/přísloví xD

    Zatím "starý" PC funguje na novém SSD Crucial M4 128 bezchybně, ani jednou BSOD (zatím 4 dni provozu). A musím dodat že předtím jsem cca 1x týdně BSOD měl :( -- je to něco s řadiči RAM na desce (popř. slot RAM na desce, záruční servis stejně už nemám, nechce se mi zatím odlepovat procesor),ale nevím jaký by to mohlo mít vliv vzhledem k výměně HDD/SSD :)

  26. 26 Philip LeMarchand 08.01.12, 03:01:38
    FB

    [23] Prosím k čemu konkrétně by jsi Toolbox využil u Crucialu M4?
    Update FW M4 je dětsky snadný. Navíc není teď potřeba a řekl bych že dlouho nebude. Všechny M4 na trhu již jsou s FW 0009, nejsou hlášeny žádné chyby, BSOD, zasekávání apod neduhy, zvýšení rychlostí od FW 0002 je fenomenální.
    Garbage Collection je součástí Firmware a v idle režimu se o vše sám a kvalitně postará. TRIM je věcí systému.

    Ta vyšší cena u Intelu je dána z části překupem čipů od Micronu.
    Crucial je má rovnou od zdroje bez dalších navýšení, proto je na tom cenově lépe.
    Zjednodušeně by šlo říct že Intel vychází právě z Crucialu a ne naopak :)

  27. 27 Miki Horáček 08.01.12, 03:01:45
    FB

    [26] Ta myšlenka kdo od koho "vychází" je zajímavá a odvážná :).
    Ten toolbox jsem zmiňoval jako reakci na Radka a pro lidi kteří by to viděli jako minus u Crucialu. Praktických výhod taky moc nevidím, ale je tam vše (včetně S.M.A.R.T. a diagnostiky, opotřebení,..) na jednom místě - pro někoho ulehčení, ale časem (poté co člověk vzdá pravidelnou údržbu a kontrolu) ztrácí význam úplně. Prostě že je ta možnost - to je vždycky plus xD.

    Samozřejmě je momentálně "nejlepší" (určitě dostatečná) volba Crucial M4, oproti Intelu neztrácí (ani nevede, nepočítaje cenu).

  28. 28 Radek Hulán 08.01.12, 03:01:52
    FB

    [26] tím SSD toolboxem se dá vynutit kompletní TRIM na celý disk, plus jej spouštět pravidelně třeba 1x týdně. Teoreticky by to za půl roku mohlo mít vliv na výkon? Nevím... Je tam "System Tuner" (nastaví pár hodnot v registrech), SMART stav, update firmware. Drobný bonus.

    Ale za sebe - kupovat teď další disk, vezmu Crucial M4. Intel 510 jsem vzal jen proto, že "pocitově" nebyl tak drahý, když jsem "jen" doplácel cenový rozdíl -> platil jsem spíše za značku.

  29. 29 Miki Horáček 08.01.12, 04:01:51
    FB

    [28] Nastavit TRIM jde i jinak, samospouštění určitě taky (určitě aspoň přes plánovač úloh a utilitou 3rd strany), o nastavení win pro SSD vyšel hezký článek PCTuningu/DIITu (už jsem ztratil přesný odkaz, můj starý výtah z dob mé "SSDnevědomosti": ulozto.cz/12387908/ssd-tweaks-miki55-txt, opravdu za nic neručím xD), S.M.A.R.T. jde zjistit i jinde, firmware jde jednoduše i od Crucialu (jak již psal Philip LeMarchand),... ale výhoda Toolboxu je v komplexnosti (vše na jednom místě).
    Což si myslím že jde velice dobře oželet, stejně každý začne po půl roce být líný na větší a častější údržbu. Přesně: Drobný bonus

    Samozřejmě, každý kupujeme podle sebe a momentálních situací (viz. moje nakupování čtyřjádra za čtyřjádro na už "neaktuálním" socketu, Radkův Intel 510 při "výměně" za také drahý model,...). Kdyby existovala jedna cesta a jeden "nejlepší" výrobek tak by neexistovala konkurence a vývoj by se zastavil. Opak je pravdou, prodá se všechno.

  30. 30 Jan Kochlan 08.01.12, 05:01:34
    FB

    Tiez som premyslal na Crucialom, ale kedze v NB nemam SATA III, povedal som si, ze nebudem vyhadzovat peniaze za nieco, co asi nevyuzijem, hoci tu stale bola otazka spolahlivosti. Akurat vcera som sa ale docital, ze aj Crucial ma svoje problemy.
    http://pc.zoznam.sk/novinka/crucial-m4-ssd-ma-problemy-oprava-uz-za-par-dni...

    Takze statisticky najlepsia volba bude asi Samsung ...

  31. 31 Radek Hulán 08.01.12, 05:01:45
    FB

    [30] ano, o tom jsem psal, to je bug co nastává po 5.000 hodinách (při běžné práci tedy 500 dnech) provozování, a bude opraven do 14 dnů. Na rozhodování uživatele to tedy nemusí mít vliv. Samsung má "lazy TRIM", což může znehodnocovat jeho výkon časem, zde to Intel a Crucial řeší dle mého mírně lépe.

    Dobře to popisuje třeba Anandtech:
    http://www.anandtech.com/show/4863/the-samsung-ssd-830-review/6...

  32. 32 Jan Kochlan 08.01.12, 05:01:58
    FB

    [31] Zaujimave citanie,, hoci casom to pride zrejme na kazde SSD. Ja som sa nakoniec rozhodol pre Intel SSD320. Vykon sice nie je oslnujuci, ale ma dost vyrazny vplyv na spotrebu v notebooku (a tiez 5 rocnu zaruku). Este by am zaujimalo, kedze ste v pomerne kratkej dobe vyskusali 2 SSD, ci je citit rozdiel vo vykone SF vs Marvell, alebo je to skor o benchmarkoch ...

  33. 33 Radek Hulán 08.01.12, 06:01:06
    FB

    [32] ne, "pocitově" rozdíl poznat mezi SF a Marvellem není. Ale pár dní SF -> Velociraptor, než jsem to odnesl na reklamaci a vyměnil za Intel, bylo poznat zásadně :)

  34. 34 Plicka Antonín 28.01.12, 10:01:53
    FB

    [2] Ahoj Radku, cca rok používám SSD s chipsetem SF. Zpočátku mi vše připadalo velmi svižné, nyní ale stejný pocit nemám (možná jsem si přivykl?). Navíc zhruba stejnou dobu mi občasně zatuhne systém (průměrně 2-3× za týden), po restartu výpis o obnovení z BSOD. SSD disk mám jako systémový, je zaplněn pouze pracovními nástroji od Adobe, Live Essential a Office. Veškerá data jsou na jiných discích. Už jsem systém několikrát reinstalovat (W7 64bit), snaha o odstranění problémů je však bohužel bez výsledku. Je nanejvýš pravděpodobné, že za pády systému stojí SSD. Nikdy před jeho instalací jsem podobné záseky počítače neměl. Je to důvod k reklamaci, resp. jak ji odůvodnit? Na první pohled, když disk v Alze technik na reklamacích vyzkouší a připojí, neuvidí žádný problém. Nemám vlastně žádný "důkaz" o tom, že je vadný. Usuzuji na to prostě jen na základě statistické chybovosti systému. Obávám se, že se mi vysmějí... Existují nějaké nástroje, které by chybu objektivizovaly, udělaly log, výpis či něco podobného? Díky za odpověď... A.