Začínám obdivovat programátory Microsoftu

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Začínám obdivovat programátory Microsoftu

Vypadá to, že budeme muset začít obdivovat programátory Microsoftu. Na akci zvané Mix ‘06 mají totiž představit finální verzi internetového prohlížeče IE 7. Takto si osobně představuji vývoj, před pouhými 3 měsíci byl utvořen team IE7 a během neuvěřitelně krátké doby máme skutečně stabilní a povedenou finální verzi, která představuje více změn a inovací, než open-source kopírák Firefox stihnul za 5 let své existence.

Na tomto příkladu je dokonale vidět obrovská technická síla a převaha Microsoftu, který je schopen se svými desítkami tisíc top zaměstnanců naprogramovat „téměř cokoliv“ doslova přes noc.

Je samozřejmě škoda, že pokyn ze strany managementu na vývoj IE7 šel až po dlouhých 5 letech po vydání IE6, ve své době vynikajícího prohlížeče, dnes už bohužel beznadějně zastaralého, ale i tak je nutno uznat, že dnešní práce techniků Microsoftu nemá chybu.

Osobně si myslím, že jádro IE7 je dostatečně kvalitní již v Beta 2 verzi, veškeré moje weby s ním fungují identicky jako v Opeře či Mozille, a hacky zůstávají jen pro starý IE6, a IE7 bude znamenat jediné - utvrzení pozice Microsoftu ve světě internetu.


Komentáře

  1. 1 Dave 20.03.06, 03:03:07
    FB

    A jak plánuje Microsoft IE uvolnit? Doufám, že bude možné si je stáhnout do Windows XP, aniž bych musel koupit Windows Vista.

  2. 2 meca 20.03.06, 03:03:09
    FB

    Inu... Na Mix ‘06 nemá být představena finální verze, ale "'layout-complete' IE 7.0 test build", což dozajisté finální verze není... Ta je slibována do konce roku.

    Stejně tak je trochu předčasné tvrdit, že " krátké doby máme skutečně stabilní a povedenou finální verzi". Jelikož právě na oné konferenci bude stabilita testována samotnými návštěvníky. Dělat předčasné závěry je tak přinejmenším nešťastné.

    K té krátké době ještě musím připomenout, že i ty jistě víš, že před třemi měsíci byl team vývojářů pouze změnět. Podle toho, co ty píšeš, to spíše vypadá, že Microsoft stvořil prohlížeč za tři měsíce, což by byl jistě daleko více než heroidský výkon...

    Nic z toho však nemění již nyní téměř jasné - IE 7 bude (doufejme) daleko lepší, než jeho předchůdce a daleko pro-BFU, než FireFox, nejspíš...

  3. 3 Radek Hulán 20.03.06, 03:03:15
    FB

    [1] IE7 běží i na Windows XP

  4. 4 rarouš 20.03.06, 03:03:24
    FB

    :) Na MIX'06 bude představena původně zamýšlená Beta2, která byla vydána předčasně, kvůli úniku interního buildu, který byl za beta2 vydáván ;)

  5. 5 - ScoRpio http://Frano.blog.sme.sk - 20.03.06, 04:03:32
    FB

    Som Live testerom. Microsoft fakt boduje v oblasti internetu. Ale mne nejde nahodit IE 7 beta 2. Mám legálny systém v tom problém neni. Po inštalácií mi povie, nech sa mám pozreť do systém logov. V čom môže byť problém?

  6. 6 matej_k 20.03.06, 04:03:35
    FB

    Hmm... Minule si sa tu ohánal ACID 2 testom a tým, ako ho úbohý firefox nezobrazí. A čo potom IE? Dvojaký meter?

    Nepopieram že na IE7 a vykonal kus dobrej práce, ale rozhodne by som to nepreháňal. Inak dúfam, že finálna verzia bude podporovať prepínanie box modelu.

  7. 7 Jiří Macich ml. 20.03.06, 04:03:37
    FB

    No, já bych chválou na vývojáře Microsoftu tolik neplýtval. Věčné odklady vydání všech možných programů, které jsou pro Microsoft tak charakteristické, jasně ukazují, že naprogramování čehokoliv přes noc je víc než nadsázka ;-)

    Navíc tým pro vývoj Internet Exploreru 7 existuje podstatně déle než tři měsíce. Vždyť prvni beta vyšla už loni v létě.

    A ta očekávaná verze pořád ještě nebude zcela finální.

  8. 8 B4K4LL4 20.03.06, 05:03:01
    FB

    Možno môj predchádzajúci príspevok nebol zverejnený kvôli tomu, že by možno vyznel ako flamewar výzva, ale nebolo to tak. Bol asi o tom, že sa mi zdá, že kontúry prípadne najgeniálnejšie nápady neboli z dielne MS. Skôr vývojári len niečo dorobili po vylepšení dobrých nápadov od - iných.
    Na konci len konštatujem, že po ostrom MSIE7 to už nebude len o priklonení sa na jednu či druhú stranu, ale o normálnej možnosti výberu prehliadača.

  9. 9 Philip pips Seyfi 20.03.06, 06:03:11
    FB

    IE7 je skutečně vynikající kus softwaru... souhlasím a sám ho nemálo používám :) Ale musíš přiznat že na Operu 9 ani zdaleka nemá ;)

  10. 10 AD 20.03.06, 06:03:47
    FB

    [6] v článku som nepostrehol, že by sa vravelo o tom , že firefox je horší alebo ako je dobrý ie.článok bol o perfektných schopnostiach ms programátorov,ktorý dokážu časové zázraky

  11. 11 Jack 20.03.06, 07:03:53
    FB

    Kde si tu betu můžu stáhnout?

  12. 12 Karel K. 20.03.06, 08:03:07
    FB

    rADo, nic ve zlém - beru Vás jako velkého odborníka na HW a programování, to je bez pochyby - máte můj respekt....
    Ale vážně jste přesvědčen o tom, že Firefox je kopie? Pokud ano, čeho je to kopie?
    Ne, nejsem zaslepeným zastáncem Firefoxu - sám jej nepoužívám, páč mi nevyhovuje. Mám Maxthona (dříve MYIE) a ten už minimálně rok a půl má přesně to, co nyní nabízí IE7 (a řadu věcí navíc).
    Prostě - nemohu se ubránit dojmu, že team IE7 čerpal z jiných řešení. Samozřejmě především z těch, které uživatelům vyhovovaly nejvíce. Neříkám, že je to špatně - naopak je to spíše dobře, že MS reaguje na požadavky uživatelů/trhu.
    Ale přeci jen - skoro se vším, s čím přichází IE7, přišla konkurence daleko, daleko dříve.... Nemyslíte? Nebo jste našel něco, co Firefox/Maxthon/Avant Browser a další vyvinuli až na podnět IE7?

  13. 13 Radek Hulán 20.03.06, 08:03:22
    FB

    [12] http://myego.cz/item/kopi...

  14. 14 Karel K. 20.03.06, 08:03:29
    FB

    Díky za odpověď :) Ano, pokud to berete jako kopii Opery, pak musím souhlasit. Nějak jsem si to asi špatně vyložil a pochopil to tak, že Firefox je kopie MSIE....
    Opera je super, v tom se (asi?) shodneme....
    Každopádně, abych řekl pravdu, z IE7 moc nadšený nejsem. Mám MSIE6 pod Maxthonem a mám všechno, co potřebuji (včetně Aqua skinu :)) ). IE7 mi nedává nic navíc, čili Vaše nadšení nesdílím ;)

  15. 15 Michal Šiman 20.03.06, 10:03:49
    FB

    [5] Podívej se do systémových logů :-) tam zřejmě najdeš "řešení".

  16. 16 Jirman 21.03.06, 07:03:05
    FB

    Dneska jsem rozbíhal mesíka přes router na lokálce. Server 2003 za 20000,- Na něm exchange za podobný prachy. Na něm Live comunication server. A ono to neumí obsloužit klienty za NATem. Taky začínám obdivovat programátory od M$.

  17. 17 Chiron 22.03.06, 05:03:49
    FB

    Tak velký pokrok udělali a celkem rychle, ale za to si můj obdiv rozhodně ještě nezaslouží. Sice IE7 přináší hodně novinek, ale pouze pro IE, protože všechno co je v něm nové měla konkurence již dávno. Bude zajímavé sledovat snahu držet krok s konkurencí a možná nějaké pokusy ji v něčem předčit, jak teď prohlásili že nové verze budou vydávat častěji. Jinak FF sice toho hodně okopíroval, ale má i své originální věci. Ale zas to nejde brát že kopíruje. Např tlačítko domů, zpět atp. mají všechny prohlížeče a nikdo to nepovažuje za kopírování. To je asi stejné jako říct že Ford měl jako první volant, tak teď od něj musí každý kupovat licenci aby si mohl do svých aut dát volant.

  18. 18 Dundee 22.03.06, 10:03:41
    FB

    To jsem na ten IE7 tedy zvědavej. Obávám se ale, že mě osobně jako webdesignerovi přinese jen další starosti. Divil bych se, kdyby MS opravil nejen možnosti CSS hacků, ale také všechny odchylky od CSS specifikace.

    Také musím přihodit posledmí osobní zkušenost, kterou mě MS pěkně naštval. Jsem student a opravdu si nemohu dovolit platnou licenci na Win XP Pro. Před nějakým časem jsem byl dotázán systémem, jestli může nainstalovat update (prověření platnosti licence). Pro jistotu jsem si přečetl licenční podmínky updatu a tam jsem se dočetl, že tento program na zjištění pravosti systému má pouze informační charakter. Je poskytován pro uživatele, aby si mohli ověřit platnost licence a bude ho po instalaci možné KDYKOLIV opět odstranit! MS samozřejmě své licenční podmínky nedodržel, update se zabudoval kamsi hluboko do systému a při každém spuštění spamuje uživatele varováním o nepravosti systému. Doufám, že si někdo v USA tohoto podfuku všimne a vysoudí na MS nějaké odškodné.

  19. 19 Radek Hulán 22.03.06, 10:03:49
    FB

    [18] no ty jsi ale pěknej magor, ukradneš Windows XP Pro a ještě se rozčiluješ, že tě to označuje za zloděje? To je dnes mládež, co z této spodiny proboha vyroste??

  20. 20 Ladis 23.03.06, 02:03:59
    FB

    Myslím že ten hlavní renderovací engine zůstává stejný už od časů Mozilly. A že tu přidají pár záložek, tam pozmění způsob zobrazování a odstraní chyby na které nadává 5 let už kdejaký školák... To přece není převratná novinka. Za tři měsíce (stejně se mi to zdá dýl) se toho dá dokázat mnohem víc i v pár lidech.

  21. 21 Daniel 23.03.06, 03:03:38
    FB

    Nuž ja som si nainstaloval tu Betu a dojmy su VELMI pozitivne. Je sice pravda, ze po formalnej stranke su nove funkcie iba kopiou uz videneho ale interface je naozaj vydareny. Nie su tam ziadne tlacidla navyse, minimum balastu a hlavne - je to INTUITIVNE. Nik nebude musiet patrat po tom, kde su tie uzasne taby (FireFox) alebo dost cudne vytvaranie noveho tabu cez "New page" (Opera)...

  22. 22 radim 23.03.06, 05:03:24
    FB

    [19]
    rADo souhlas,nechápu proč má někdo nelegální wokna,když je to celkem cenově snesitelný software na to co všechno to umí a kdo mu brání si koupit starší a tudíž levnější verzi nebo stáhnout linux.

  23. 23 MildaEvilda 23.03.06, 07:03:12
    FB

    [22] Nelegální okna mají lidi proto, že mají naprosto nepřekonatelný poměr cena výkon. Ovšem výmluva na cenu je naprosto nesmyslná, zvlášť když si dneska člověk může koupit OEM licenci bez počítače, čistě na zlegalizování OS. WinXP Home za nějakých 2,6 kKč, Pro za 4,3 kKč. Stačí dát do kompjůtru míň výkoný procesor a grafiku a rázem jsou peníze na OS, nemluvě o tom, že to člověka nenutí krást nejnovější hry ;-)

  24. 24 Fotograf 23.03.06, 10:03:40
    FB

    Já bych je zas tak moc neobdivoval:

    http://www.zive.cz/h/Bleskovky...

  25. 25 karel 24.03.06, 12:03:14
    FB

    Na IE 7 se moc netěším, bude nutné testovat stránky zase v jednom prohlížeči navíc, kromě IE 6 i v IE 7.

    Pěkný přehled bugů druhé betaverze IE 7:

    http://www.quirksmode.org/bugr...

  26. 26 ostrovid 27.03.06, 06:03:48
    FB

    [25] Nutné? Proč by to mělo být nutné? Stačí otestovat v Opeře a ve Firefoxu, <IE5 odříznout od stylů a zbytku zobrazit upozornění na nutnost aktualizace browseru :-). Wokenní uživatelé jsou na to zvyklí, stahují updaty automaticky, aniž by tušili k čemu vlastně slouží (viz výše uživatel Dundee [18] :)) Jen by to chtělo speciální verzi Opery nebo Firefoxu, která by byla naskinovaná jako IE, aby useři nic nepoznali :o)