Windows 7 jsou opravdu moc dobré

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Windows 7 jsou opravdu moc dobré

Windows 7 28.08.09

Instaloval jsem si na notebook finální verzi Windows 7 (x64 Ultimate CZ). Nová instalace je otázkou pouhých 30 minut, ale upgrade z Windows Vista x64 s pár set nainstalovanými programy zabral zhruba 2 hodiny. Po upgrade vše funguje 100%.

Mám ten systém (Windows 7) rád.

Po vzoru nových Windows Live aplikací je celé GUI Windows 7 odlehčené, pryč jsou barevné přechody a hromady ikon a sází se na prostý text.

Vypadá to velice svěže.

Windows 7Windows 7 na notebooku

Pokud používáte Windows XP, určitě se vám vyplatí upgrade, pokud primitivní OS X či neustále padající Linux s KDE nebo Gnome, tak samozřejmě také.

Windows 7 jsou dnešní nejmodernější operační systém., nejbezpečnější, nejstabilnější.

Windows 7 jsou totiž už třetí generací 64bitového desktopového systému od Microsoftu. Začalo to Windows XP x64, poté pokračovalo s Vista x64 a dnes zde máme Windows 7 x64.

Současně s vydáním třetí verze 64bitových Windows 7 se k podobnému konceptu částečně doplácal i tradičně zaostávající Apple (Snow Leopard; předchozí verze jsou 32bitové splácaniny), a osobně to odhaduji na tradiční katastrofu - (jako vždy) nestabilita, nebezpečnost, mizerné GUI se zastaralou správou oken aplikací, chybějící 64bitové ovladače, minimum aplikací. A z těchto důvodů je Snow Lepard defaultně stále pouze 32bitový.

To novým Windows 7 nechybí nic.

Jsou dokonale stabilní (kernel je identický s enterprise řešením Windows 2008 Server R2), opravdu velice rychlé i na pomalejším hardware (notebook), mají skvělou kompatibilitu se stovkami tisíc aplikací a ovladače existují snad na cokoliv.

Přechod z Windows Vista na Windows 7 není o "wow" efektu, spíše o uhlazení existujících funkcí a celkovém usnadnění práce. Jsou to takové drobnosti, které by snad bylo možné nazvat Vista SP3, ale tvoří onen celkový pozitivní dojem.

Výborný je nový toolbar s jump-lists a jasným rozlišením nespuštěných / viditelných / minimalizovaných aplikací, perfektní je nové nastavení sítě (těžko si představit něco pohodlnějšího), nová je spousta průvodců pro řešení problémů (kompatibilita aplikací, ovladače, atd.), hodně pozornosti se věnovalo customizaci.

Windows 7 se povedly, Microsoft na ně může být právem hrdý, a lidé je budou mít rádi. Jen tak, přirozeně, bez nutnosti megalomanského marketingu, protože se prostě jedná o velice kvalitní a dokončený produkt (ano, i bez Service Packů).


Komentáře

  1. 1 Jiří Krupička 28.08.09, 06:08:01
    FB

    Nedá se nic, než souhlasit. Prostě nainstalujete a můžete pracovat - věc u starších operačních systémů Microsoftu hodně diskutabilní. Na svém NB mám build 7100 a nemám důvod nic měnit, i když je to pouze Release candidate.

  2. 2 Jan Petlach 28.08.09, 06:08:37
    FB

    Naprosto souhlasím s článkem, Windows 7 jsou perfektní systém, již dlouhou dobu sám používám RC verzi. Jen mám jedno velké ALE. Nechápu přístup samotného Microsoftu. Proč prodlužuje prodej Windows XP? Můj osobní názor na tento krok je jediný. Odsoudil Windows 7 ke stejnému životu jako OS Vista. Osobně bych 31.10. stáhl Windows XP a Vistu z trhu a propagoval pouze sedmičky. Jak máš Radku názor na toto?

  3. 3 Radek Hulán 28.08.09, 06:08:40
    FB

    [2] Windows XP nenávratně končí (po 9 letech), dodávají se už jen pro některé OEM výrobce netbooků (pomalé "kalkulačky" a to jen následujících 8 měsíců):
    http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx...

    Nicméně to, že Microsoft podporuje své produkty tak extrémně dlouhu dobu je velké plus této společnosti. Na 9 let starém OS X či Linuxu si nespustím vůbec nic, na devět let starých Windows skoro cokoliv. Pro klienty je to úžasná možnost volby (a pro Microsoft to znamená velké náklady navíc).

  4. 4 Jan Petlach 28.08.09, 06:08:45
    FB

    Viz http://channelworld.cz/software/windows-7-zmenite-na-xp-az-do-roku-2011-658... ... a četl jsem to ají někde jinde ...

  5. 5 Marek Osvald 28.08.09, 07:08:08
    FB

    Chtěl bych se zeptat, jestli není verze Ultimate zbytečný luxus? Sám mám přístup k verzi Professional zdarma, tak bych se chtěl zeptat, jestli se těch několik málo aplikací navíc vyplatí.

  6. 6 Radek Hulán 28.08.09, 07:08:12
    FB

    [5] pro mě je zásadní rozdíl v BitLockeru, šifrování disku. Mám vše šifrované..

  7. 7 Petr 28.08.09, 07:08:28
    FB

    Souhlasím, slovo "uhlazenost" to vystihuje. Na druhou stranu byly provedeny některé změny, pro které si Windows 7 nezaslouží ten Vista SP3.
    Tady jsou velmi podrobně a technicky popsány i změny, které se v marketingových zkratkách neobjeví: http://blogs.msdn.com/e7/default.aspx...

  8. 8 Petr Havlíček 28.08.09, 08:08:17
    FB

    Jak je to s upragdem, pokud mám krabicovou Windows Vista? Bude možné sehnat zadarmo nebo s nějakou slevou licenci na krabicovou Windows 7?

  9. 9 Hozák Michal 28.08.09, 09:08:35
    FB

    Uvažuji o upgrade na notebooku, co má žena. Jsou tam Vista se spoustou programů a já bych nerad hledal všechny instalačky, zvládne se upgrade na 7 s tím, že vše zachová (včetně profilů)? Díky za info...

  10. 10 Radek Hulán 28.08.09, 09:08:52
    FB

    [9] zvládne, přesně takto jsem instaloval na notebooku. Kromě upozornění před instalací na nekompatibilitu dvou systémových programů (Diskeeper 2008, Virtual CD; ty jsem odinstaloval), vše funguje.

    Zůstanou zachována veškerá nastavení, aktivace, atd. Upgrade proběhl prostě perfektně.

  11. 11 Hozák Michal 28.08.09, 09:08:59
    FB

    [10] Trochu jsem pohledal a nenašel, nabízí vůbec MS upgrade pro Vista Home Premium (zakoupenou před rokem a půl)? Nebo by to znamenalo zakoupit krabicovou verzi?

  12. 12 Radek Hulán 28.08.09, 10:08:17
    FB

    [11] krabicové verze se dají upgradovat, OEM verze ne (proto jsou cca 2x levnější). Každopádně obecná dostupnost pro veřejnost Windows 7 bude až 22. října, v obchodech.

    Zatím je dostupná RTM jen na MSDN a Technetu.

  13. 13 Lédl Jakub 29.08.09, 02:08:11
    FB

    Nemohu než souhlasit. Windows 7 používám jako RC verzi už delší dobu a úplně mi přirostly k srdci. Nezažil jsem jediný pád systému, díky skvělému Windows Defenderu jsem netrpěl ani viry (častý argument nablblých apple-fanboys), vše funguje jak má, vzhled (ano, říkejte co chcete, ale o vzhled jde také:-) ) je úžasný a všechny aplikace co potřebuji (Office, Visual C# XE, Visual Web Developer) fungují bez sebemenších problému.

    Tímto operačním systémem se Microsoft opravdu vytáhl a spravil si reputaci, kterou si (aspoň u mě) trochu pošramotil drobátko nedodělanými Windows Vista.

  14. 14 Tomáš Jelínek 29.08.09, 07:08:49
    FB

    Já si jenom dovolím malinkou poznámku. Používám Linux právě kvůli stabilitě, nicméně vše je otázkou názoru.

  15. 15 Jan Gális 29.08.09, 08:08:22
    FB

    Přesně tak, Win 7 jsou dokonalej systém dokonce jsem RTM verzi (vivat technet předplatný) nasadil na prehistorickej stroj o sestavě P4 3,2 Ghz, 1 GB RAM, Ati 9600xt a no name základovku a jedou rychleji než XP na stejnym stroji. Tenhle systém vstoupí do dějin :)

  16. 16 Ladislav Zelenka 29.08.09, 09:08:55
    FB

    Zatím používám RC (build 7100) k naprosté spokojenosti. Až bude v říjnu k dispozici prodejní verze, nebudu váhat ani vteřinu a zakoupím si ji, je to skutečně to nejlepší, co jsem v PC zatím měl. Jen je škoda, že bude pravděpodobně nutná čistá instalace a s tím spojená reinstalace všech programů. Předpokládám totiž, že upgrade RC verze na final nebude možný.

  17. 17 Jakub Brabec 29.08.09, 10:08:26
    FB

    Možná trošku rýpu, ale který Notebook má rozlišení 1920x1080 a 4 jádra? Ten chci! :-)

    Na Windows 7 se těším, budu na ně migrovat z mých XP a to hlavně na notebooku ;-)

    Jen bych se rád informoval: mám roztaženou lištu na trojnásobek klasické výšky (hodně otevřených oken + lišta rychlého spuštění), jak je to s tímhle?

  18. 18 Jaoslav Raptor 29.08.09, 10:08:33
    FB

    Mám na Tebe Radku a Vás ostatní uživatele jeden dotaz. Zvažuji přejít u pracovního pc právě na Win7 z XP. Upgrade hw bude na i7 920. Nyní ale stojím před volbou paměti a grafické karty. Kolik paměti dát do tohoto pc? 6GB v triple channel nebo 8GB? Nebo mám připlatit rovnou za 12GB? Co se grafické karty týká, tak po jaké řadě koukat? Vím, že PS CS4 umí akcelerovat nějaké věci přes GK. Na tomto pc se nehrají hry!!!
    Na pc dělám hlavně grafiku Photoshop, Illustrator, Corel, Indesign, Quark. Co se Photoshopu týká, tak velice často pracuji se soubory o velikosti i přes 1GB.

    Předem moc děkuji.

  19. 19 Radek Hulán 29.08.09, 10:08:36
    FB

    [18] jako grafika ti postačí něco ve stylu NVIDIA 9600GT, dostatečná na akceleraci Aero i Photoshopu. Rozhodně ale NVIDIA, ATI má špatné ovladače.

    Ohledně RAM - musíš si rozhodnout sám, kolik potřebuješ, 6GB je snadné naplnit, 8GB je "tak akorát" (ale zase to nebude triple-channel), osobně mám 16GB a nezaplním to nikdy, takže se řada GB používá jako cache a urychluje práci s HDD :) Takže 12GB bude ideál...

  20. 20 Tomáš Herceg 29.08.09, 11:08:20
    FB

    [17] Pokud necháš standardní nastavení spodního panelu (ne každému vyhovuje), tak se ti tam vejde aplikací habaděj. Bohužel budou sgroupované a pokud máš v prohlížeči třeba padesát záložek, budeš mít pod jedním tlačítkem 50 oken. To není úplně ideální. Na druhou stranu funguje starý dobrý Switcher nebo Alt-Tab - většinou pracuješ s posledními dvěmi nebo třemi aplikacemi, které měly focus.

  21. 21 Radek Hulán 29.08.09, 11:08:25
    FB

    [17] poměrně dost strojů, hledej quadcore + 18.4" displej :) Také má 2x500GB disk, Blu-Ray vypalovačku, DVB-T tuner a plnohodnotnou klávesnici s numerickým blokem. Jediná drobná vada je váha přes 4kg, ale nejsem jemná dívka, abych to neunesl :)

    Je to výborný stroj na prezentace i práci, i když na desktop nemá samozřejmě nic.

  22. 22 Jirka Koroptev 29.08.09, 11:08:36
    FB

    [3] Jenom bych chtěl reagovat na to, že MS podporuje svoje produkty extrémně dlouho s tím, že to pro něj znamená velké náklady navíc (na příkladu XP). Proti MS nic nemám, ale v tomhle případě to není nic chválihodného, protože to není otázka vícenákladu, ale běžná podpora nového prodeje. Prodej XP dělal do nedávna okolo 30 procent prodávaného OS. Sám microsoft upravoval pro FY08 odhad podílu XP vs Vista z poměru 15/85 na 22/78 (http://www.computerworld.com/s/...). Jsou to samozřejmě trošku zastaralá čísla, ale vypovídající hodnotu mají jasnou. V tomhle ohledu je třeba hodně zajímavý článek, který obsahuje aktuální čísla (zdroj bohužel slabší) - http://www.pugetsystems.com/blog/...

    Z toho tedy plyne spíše to, že MS dokázal vytvořit systém, který se stále extrémně dobře prodává i po 9 letech, kdy už je vývoj dááávno zaplacen a umožní mu tak zaslouženě generovat zisk. MS se prostě nechová jako nějaký filantrop, ale jako normální firma.

  23. 23 Radek Hulán 29.08.09, 11:08:42
    FB

    [22] je to zcela off-topic a navíc je to hloupost.

    Fakt je ten, že žádná jiná firma na světě nedává zákazníkům tak rozsáhlé garance jako Microsoft. Na 4 roky starém OS X (Tiger) si dnes nespustím skoro žádnou moderní aplikaci, na 10 let starých Windows 2000 mi běží téměř cokoliv.

    Ta filosofie zachování investic a záruk je výrazný bod pro úspěch Microsoftu.

    V případě Apple chudáků si člověk MUSÍ každou chvíli kupovat něco nového aby si spustil nový SW, protože požaduje (například) jen Leopard 10.5.3, v případě Windows má jistotu na desetiletí. Na 10 let starém Linuxu si nespustím také nic.

    Microsoft na udržování Windows po 10 let nevydělává přímo, i pro něj by bylo výhodnější prodat zákazníkům drobné modifikace každé 2 roky, ale tím by odradil firmy a neakceptoval jejich hlavní požadavek - na nízké náklady a dlouhodobě zajištěnou kontinuitu.

    Firmy si volí MS, protože jim nabízí nejlepší poměr cena/výkon a jasný výhled do budoucnosti. Prodávat "módní doplňky", jako to dělá konkurence znamená, že za 2 roky po nich ani neštěkne pes, ale to není styl MS.

    Microsoft je de-facto jediná firma, která OPRAVDU MYSLÍ NA ZÁKAZNÍKY, na to co je dobré pro ně (a to je základ úspěchu Microsoftu a jeho 95% podílu na trhu), ne tlačení módních cetek prolhanou a pomlouvačnou reklamou (Apple) každé dva roky. Móda pomíjí, serióznost Microsoftu zůstává.

    Win XP některé firmy stále kupují proto, že je to pro ně interně výrazně levnější, nikoliv proto, že a-priori nechtěji Vistu či Win 7 - u XP nemusí totiž testovat stovky firemních aplikací pro nový OS (Vista). A toto je obrovská výhoda kontinuity, kterou jim Microsoft dává. Nikdo jiný to neumí. U směšného Apple prodávajícího módní cetky by museli vše testovat a přepisovat a měnit hardware každé dva roky. I proto ve Win 7 nalezneme "Windows XP mode", což je virtualizace XP pro ty firemní aplikace, které prostě nemohou být upraveny. Po 10 letech. Tomu se říká garance!

    Takovéto fantastické záruky pro firmy prostě umí jen Microsoft :-) A jsou to jeho náklady, které šetří oněm firmám...

  24. 24 Michal Černoch 29.08.09, 02:08:21
    FB

    Souhlasím, že na Windows 7 může být Microsoft hrdý. Narozdíl od Vist nemají žádnou slabinu (Vista - v době vydání náročnost na harware a nekompatibilita s programy).
    Ale nesouhlasím, že XP jsou mrtvý systém dodávaný jen pro netbooky. Například Hewlett-Packard stále dodává XP i do velmi výkonných sestav - konkrétně před cca rokem komplet sestava HP za cca 40 tisíc (počítač, monitor, tiskárna, žádná kancelářská chudinka, například procesor je čtyřjádrový) - rozbalili jsme, spustili a naběhly předinstalované XPéčka :-)

  25. 25 Šmehlík David 29.08.09, 04:08:01
    FB

    já ti to říkal, že si ten systém zamiluješ :-) akorát, proč sis nechal u těch spodních ikonek ten text? to je asi největší deviza, to že tam není :-)

  26. 26 Vladimír Trčka 29.08.09, 08:08:47
    FB

    Nevite nekdo, jestli se da spodni lista prepnout do podoby jakou mela ve vistach a vlastne i drive? Myslim tim, aby byl panel snadneho spusteni samostatne oddelen od prave spustenych programu? To bych strasne moc uvital. Ja vim, ze je prave toto asi nejrevolucnejsi vec v ovladani, ale pro me je strasny nezvyk... Dik za pripadnou radu.

  27. 27 Jaroslav Šmíd 29.08.09, 09:08:26
    FB

    Souhlas. Jen co ušetřím, jdu koupit. S Windows 7 z MSDNAA můj NB vydrží baterka o hodinu déle než s Fedorou 11. (Windows z MSDNAA nemohu používat komerčně, proto jdu kupovat "normální" verzi). Ve Windows mi taky narozdíl od linuxu funguje HDMI výstup s televizí. V Linuxu z toho dostanu max 480p (to se nedá oznaćit za funkčnost), ve Windows "plnohodnotné" 720p (víc telka (poměrně stará) nezvládne). GUI ve Windows 7 je narozdíl od toho v linuxu hezky plynulé, nic se neseká (včetně aera). Takové composite na Linuxu je pomalý bastl, který zpomalí systém k neúnosnosti. A KDE 4? To je pomalý i bez composite a pořád to padá. Stejně tak děláte v Linuxu drag&drop z gimpu do nautila a klekne vám systém, to je nepřijatelné, i kdyby to byla (jako že asi ano) chyba v ovladači. Windows ho krásně znovu načte, popř. nahodí vesu a jedete dál, bez restartu, bez ukončení aplikací. Windows je super systém.

  28. 28 Jaroslav Šmíd 29.08.09, 09:08:34
    FB

    [26] Jo, jde přidat lišta "vlastní adresář", kde si vybereš složku, kde je quicklaunch (najdi na netu, z hlavy to nevím). Taskbar jde nastavit i na malé ikony a můžeš zobrazit i titulky. Dopadne to nějak takto:
    http://img188.imageshack.us/img188/9742/windows7classictaskbar.png...

  29. 29 Jaroslav Šmíd 29.08.09, 09:08:37
    FB

    Sorry za tapetování, ale nezapomeňte si zvýšit zabezpečení - nastavte UAC na maximum, jinak si zaděláte na problémy:

    http://www.osnews.com/story/21499/Why_Windows_7_s_Default_UAC_Is_Insecure...

  30. 30 Dig Dilino 30.08.09, 12:08:22
    FB

    [23] áno, na 10 rokov starom linuxe človek asi toho nespustí mnoho, ale linux je zadarmo, takže nevidím problém (na rozdiel od MACu) používať novšie verzie a následne aj pokračovať v upgradovaní trebárs aj každého pol roka.
    Inak myslím, že sa MS nechal počuť, že by tiež chceli vydávať nové verzie Windows častejšie (tuším každé 2 roky). Aspoň sa bude dať potom porovnať cena upgradu medzi Win a MAC OS.

    [27] dúfam, že máš dosť RAM, lebo podľa obrázka to asi spapká dosť....Teda pokiaľ nebežia nejaké service na pozadí.

  31. 31 Jaroslav Šmíd 30.08.09, 01:08:51
    FB

    [30] Co? To s tou ramkou nechápu, kde jste vyčetl, ale běží to na Vistě x64 s 6GB RAM a Windows 7 ve VM jsem věnoval 2GB.

  32. 32 Vladimír Štill 30.08.09, 01:08:07
    FB

    Musím naprosto souhlasit Windows 7 (x64 RC) jsem nainstaloval před dvěma týdny, jako druhý systém vedle Visty x86 (obojí Ultimate) a jsem naprosto spokojen, do Visty jsem restartoval jen jednou kvůli update firmware DVD-RW (nechtěl jsem nic riskovat). Většina programů funguje naprosto bez problémů (většina jsou 32 bit., i několik let staré - pro win XP), u pár programů jsem měl zpočátku mírné problémy které se však podařilo odstranit.

  33. 33 Sebastian 30.08.09, 02:08:44
    FB

    Radek momentálne mám Windows 7 RC Ultimate 64 bit - Rád by som upgradoval na verziu z MSDN AA Windows 7 Proffesional 64 bit EN - je to možné bez toho aby som musel preinštalovávať aplikácie ? Niečo ako upgrade s tým, že všetky app a nastavenia zostanú rovnaké ?

  34. 34 Urban Novák 30.08.09, 03:08:04
    FB

    Mohu vědět proč tak zdůrazňujete stabilitu a bezpečnost Windows 7? Já osobně považuji stabilitu a bezpoečnost u operačních systémů za něco naprosto samozřejmého, takže mi to přijde podobné, jako kdyby někdo vychvaloval na novém autě, že má motor a 4 kola.

  35. 35 Tomáš Herceg 30.08.09, 03:08:45
    FB

    [34] Stabilita a bezpečnost v software nikdy není samozřejmost, software píší jen lidi a dělají v něm chyby. S tím se prostě nedá nic dělat. Bezpečnostní díry jsou a budou a zprasené ovladače, které hází BSOD samozřejmě existují a budou existovat také. Důležité je, jak dlouho trvá opravení těchto chyb, což Microsoftu naštěstí jde poměrně dobře - drtivá většina chyb je opravena v rozumném časovém intervalu.

  36. 36 Radek Hulán 30.08.09, 04:08:40
    FB

    [34] stabilita a bezpečnost není samozřejmá :) Třeba už jen proto, že žádný jiný (ne-Microsoftí) OS to nenabízí ;)

  37. 37 Lédl Jakub 31.08.09, 07:08:07
    FB

    Chtěl jsem se zeptat: Vzhledem k mým výborným zkušenostem s RC verzí jsou pro mě Windows 7 jasnou volbou pro nový počítač, který si budu kupovat k Vánocům. Netušíte, kolik bude stát OEM verze?

  38. 38 Martin Lefler 01.09.09, 10:09:22
    FB

    [38] Nečekal bych moc odlišné ceny od těch, které jsou teď za Vistu.

  39. 39 Mařák Roman 01.09.09, 10:09:38
    FB

    Rozdíl v rychlosti Vista a 7 je opravdu znatelný i pro naprostého laika. Prarodičům jsem přeinstaloval Visty na 7 a jsou naprosto nadšeni jak se jim počítač zrychlil... a to ho používají jen na surfování na netu a Solitare :-D

  40. 40 Rasputin Putin 01.09.09, 11:09:00
    FB

    Ahoj,používám spokojeně Win 7 RC 32b a možná mám takový hloupý dotaz: mám 4GB RAM, vyplatí se přejít na 64bit? Získal bych tím o něco víc volné paměti (ne celý 1GB, protože kód je objemnější), to je jasné. Získal bych rychlost? A co podpora HW a stabilita? Vyplatí se to?

  41. 41 Ladislav Zelenka 01.09.09, 01:09:59
    FB

    [43] Přechod se rozhodně vyplatí. Už jen proto, že máš 4GB RAM, 32bit systém je nedokáže využít. Mimochodem, RAM je od toho, aby byla co nejvíce zaplněna a systém nemusel zbytečně swapovat na disk. Spousta lidí si myslí opak a kritizují Windows, že jsou žrout paměti. Nejsou, jen ji efektivně využívají a to někteří nemohou pochopit.

  42. 42 Rasputin Putin 01.09.09, 11:09:11
    FB

    [44] Ano, swap mám zakázaný. Ale stejně se říká, že i tak určité množství se swapuje... Je to Pravda?

  43. 43 Ladislav Zelenka 02.09.09, 09:09:28
    FB

    [45] Podívej se do kořenového adresáře systémového disku. Pokud tam je soubor pagefile.sys, zkus ho smazat a poznáš to sám. Já osobně bych swapování nezakazoval, některé aplikace prostě s výše uvedeným souborem počítají a když ho v systému nenajdou, je problém na světě. Je daleko lepší zadat pevnou velikost swapu a přidělit mu jen symbolickou hodnotu, aby se vlk nažral a koza zůstala celá - 100MB bohatě stačí. Na druhou stranu, já měl swap také jeden čas zakázaný (nemám ho s 8 GB RAM zapotřebí) a nějaké zvláštní zrychlení systému jsem nepozoroval. Zato takový Photopshop občas řval a házel po mě hlášky že nemůže nalézt právě zmíněný pagefile.sys. Dostal tedy 250MB a je klid.

  44. 44 Rasputin Putin 02.09.09, 12:09:58
    FB

    [46] Není tam. Mě by teď zajímalo, kdyby ještě někdo poradil, jestli se ta změna vyplatí ( kvůli podpoře HW a stabilitě i rychlosti- třeba rychlost spuštění mě zajímá).

  45. 45 Jaroslav Šmíd 02.09.09, 01:09:19
    FB

    [47] Ano, změna se vyplatí. A vůbec nejde jen o podporu >4GB fyzické paměti, ale aplikace mají taky větší adresový prostor pro různé "věcičky" jako namapování 100GB souboru do paměti i když máte jen 4GB fyzické. Systém si už pak sám zoptimalizuje přístup k souboru a bude např. ve fyzické paměti držet ty části, se kterými se často pracuje, což se snadno nedosáhne při použití funkcí pro čtení/zápis do souboru. Dále máte více registrů (např. r8-r15, xmm8-xmm15) a můžou držet větší čísla, tím můžete dosáhnout většího výkonu u některých aplikací pracující s velkými či desetinnými čísly (např. grafické a kompresní programy), a jelikož každý x86_64 procesor má minimálně SSE2 instrukce, tak s tím aplikace může počítat a instrukce používat, aniž by se bála o kompatibilitu. To si každá 32bit aplikace dovolit nemůže, protože né každý 32bit procesor má SSE2 instrukce, a může si pak vybrat - SSE2 se ztrátou kompatibility se staršími procesory, nebo pomalé FPU instrukce (i když ty jsou zase trochu přesnější)

  46. 46 Radek Hulán 02.09.09, 01:09:20
    FB

    [47] velikost swap file je nejlepší nechat na Windows samotných, ale rozhodně jej nezakazovat. Nic tu neurychlí, může to způsobit problémy.

  47. 47 Ondřej Žáček 02.09.09, 06:09:47
    FB

    Radku smím mít na vás speciální přání? Napište subjektivní pohled na ten "skvost" Snow Leopard.

    Sám jsem si Mac vyzkoušel a velice rád asi po roce přešel zpět na PC a Windows. Nadávat se na něj ale musí ne?..to by se pak něco jako Apple vůbec neprodalo.

  48. 48 Urban Novák 03.09.09, 11:09:11
    FB

    [37] Tím chcete říct, že linux je nestabilní bastl, o který nemá cenu ani okem zavadit?

  49. 49 Radek Hulán 04.09.09, 08:09:38
    FB

    [51] jistě, tak to je. Částečně ucházející, co se týče stability, je Linuxový kernel (i proto, že je na dnešní dobu technicky zaostalý).

    Nicméně GNU / Linux aplikace pro Gnome či KDE, to je katastrofa, neustálé padání je na denním pořádku.

    Pokud člověk nepracuje jen v bashi, je Linux zcela nepoužitelný na desktopu.

  50. 50 Tomas Kaplan 04.09.09, 01:09:46
    FB

    [37] Nemohu s tebou Radku souhlasit v tom ze bezpecnost a stabilita nejsou samozrejmost.

    Ano, SW pisi lide, stejne jako auta vyrabeji lide. Od toho aby SW byl stabilni a bezpecny je prece vyhrazene misto, resp. cas v projektovem cyklu vyvoje.

    A to ze tvrdis, ze jiny nez ne Win OS neni stabilni... nevim, k plne pokojenosti pouzivam doma KUbuntu s KDE 4.3 a nezaznamenal jsem zadne problemy se stabilitou a bezpecnosti. jinak nejaky cas, cca 10 let jsem mel na Linuxu postaveny server, se kterym jsem nemel problemy ze by padal ci se do neho nekdo naboural.

    Netvrdim ze Linux vse spase, ani netvrdim ze je to nejlevnejsi ci nejspravnejsi reseni. To jen abychom meli jasno.

  51. 51 Radek Hulán 04.09.09, 01:09:58
    FB

    [53] Linux je ve všem horší řešení než Windows 7 / Windows 2008 R2 Server. Ve stabilitě, bezpečnosti, podpoře hardware, dostupnosti aplikací, vývojářských nástrojích, ucelenosti, dokumentaci, supportu, ergonomii ovládání (Gnome a KDE snad nevidělo grafika). Není nepoužitelný, ale prostě je zcela objektivně horší. Většina lidí z používání Linuxu vyroste, až si přestanou hrát ;)

    Více třeba zde:
    http://myego.cz/item/za-6-tydnu-bude-mit-linux-20-podil-na-trhu-desktopu...

    Linux je fajn na "black-boxy", třeba routery, kde potřebuji kernel a IP tables, ale tam končí jeho použití. Cokoliv s GUI je na Linuxu otřesné...

  52. 52 Petr Vojáček 05.09.09, 11:09:18
    FB

    Koupil jsem nový desktop a rozhodl jsem se dát na něj Windows 7, samozřejmě 64bit. Nelituju tohoto rozhodnutí! Windows 7 je opravdu kvalitní operační systém, takže můžu jen doporučit.

  53. 53 Mno 07.09.09, 09:09:38
    FB

    Dobrý den! Měl bych jeden dotaz. Když jste prováděl upgrade z Windows Vista x64 s pár set nainstalovanými programy, byly v tom seznamu i SQL2008 a Visual Studio2008 ? Moc mě to zajímá, neb bych rád také upgradoval, ale z opatrnosti váhám. Ostatní programy mě vcelku netrápí. Děkuji za Vaši radu. TIRO

  54. 54 Michael Irišek 07.09.09, 02:09:45
    FB

    Musím souhlasit, že se Microsoft s Windows 7 vytáhl.

    Vista nebyla tak dobrý systém, ikdyž jsem ji měl rád. A to hlavně díky prostředí. Byl to malý krok vpřed. Je sice pravda, že byla náročnější a to o dost, to nikdo nepopře. Méně náročnou se stala, až potom, co si jí schopnější uživatel upravil podle svého gusta a vypnul třeba některé procesy, které jsou mu prostě k ničemu.

    Člověk, který počítačům tolik nerozumí, nehraje hry, pouze pracuje musí být s Vistou jednoznačně spokojený, pokud tedy nemá proti ní (díky svým "chytrým" kamarádům) nějaké špatné předsudky. Ty také může mít kvůli znechucení z novéhu interfacu, ale to je IMHO jeho problém. Když se nechce učit nic nového, tak ať zůstane u kalkulačky.

    A když poté reaguje "hráč", který říká: "Zas****ý Visty, voe! Dyť na tom nic nefachá, je to pomalý jak šnek a kryzis se na tom seká jak cyp!", tak se potom špatně oponuje tim, že když chce někdo udělat něco lepší, tak je potřeba i zvednout trochu nároky.

    Tim, že Microsoft dokázal zachovat prakticky nároky z XP (až na výdrž baterie, což mi nevadí, jelikož svůj notebook mám stále v zásuvce a souhlasím s vámi, že na práci už jedině desktop a do školy sešit s tlačítkama alias netbook) a zároveň udělat systém rychlejší, štíhlejší a hezčí než Visty, si zaslouží ohromnou pochvalu.

    Ještě k tomu Linuxu... Náhradou za Windows to samozřejmě není, náhradní řešení možná. Nekompatibilita hardwaru je IMHO nejhorší problém a dokud bude problémem, tak se jakákoli Linuxová distribuce nestane "slavnější" - pokud to takhle mohu říct. Mac OS X je pěkný systém na pohled, může připadat skvělý, ale opět tomu není tak. Nebudu tady rozebírat důvod, ale vesměs je to stejné jako u Linuxu. Pokud by nebyl závislý na Appláckém HW, dalo by se ještě diskutovat o jeho použitelnosti, ale takhle ne.

    Toť můj skromný názor :)

  55. 55 Josef Černotík 08.09.09, 10:09:22
    FB

    Rozhodl jsem se, že taky přispěju. Článek jsem opravdu se zaujetím přečetl, nebýt občasných rejpů do Applu, četlo by se mi ještě líp (Apple se mi tak nějak líbí, ale nemůžu říct, že bych na Windows byl nespokojen). Osobně jsem taky na notebook nainstaloval Windows 7 (ovšem zatím je RC) a spokojenost je veliká, oproti Vistě vnímám nejvíc rozdíl v rychlosti, v novém GUI, které je aspoň podle mě silně návykové, a taky v takových těch různých drobnostech typu Knihovny. I díky tomu si momentálně plně vystačím s Průzkumníkem, pokud budu někdy potřebovat Total Commander, tak ho nainstaluju, ale zatím to nevypadá. Mno, jestli se na to najdou peníze v rozpočtu, tak finální verzi koupím.

    Akorát ještě k tomu článku. Na svém notebooku bohužel ten screen nevidím po zvětšení celý (kvůli šířce), co to je za rozlišení? Ale vypadá to moc pěkně :-)

  56. 56 Jan Jirka 15.09.09, 12:09:20
    FB

    Vypadá to, že MS se s Windows 7 skutečně vytáhl. Pokud se vrátím k hraní her nebo začnu místo chození do práce pracovat doma, určitě o něm budu uvažovat jako o alternativě k Linuxu, nechápu ale poznámku, že pokud používáme "neustále padající Linux s KDE nebo Gnome", že se nám upgrade samozřejmě vyplatí.
    Zřejmě máte špatnou zkušenost, ale pro běžného uživatele skutečně bohatě postačuje právě "neustále padající Linux", který mi, věřte mi nebo ne, skutečně nepadá, mohu vám to s klidným srdcem odpřísáhnout :).
    Pokud je člověk hráč, grafik nebo např. vývojář v .NET, tak chápu, že pravděpodobně nemá cenu mu nabízet Linux, ale jinak? Např. moji rodiče používají počítač pouze k e-mailu a prohlížení webu. Jakou přidanou hodnotu mohou získat zakoupením Windows 7?

  57. 57 Tomas Kaplan 25.09.09, 03:09:21
    FB

    "Linux je ve všem horší řešení než Windows 7 / Windows 2008 R2 Server. Ve stabilitě, bezpečnosti, podpoře hardware, dostupnosti aplikací, vývojářských nástrojích, ucelenosti, dokumentaci, supportu, ergonomii ovládání (Gnome a KDE snad nevidělo grafika). Není nepoužitelný, ale prostě je zcela objektivně horší. Většina lidí z používání Linuxu vyroste, až si přestanou hrát "

    Jak říkam. netvrdím že je jeden systém lepší nebo horší než druhý. W7 jsem měl nainstalovaný jako RC a opravdu jsem jim byl příjemně překvapený. Podle mě hlavní problém Linuxu a jeho (ne)rozšíření je velmi špatný marketing a věčné boje, která že distribuce je lepší. A samozřejmě to, že komunita je velmi uzavřena do sebe a v podstatě tím, jak se staví k Win už odstašuje okolí.

    A problém je také to že na trhu není žádný silný hráč, který by byl ochotný do reklamy, školení a podobných věcí investovat nemalé prostředky s vidinou zcela nejasného zisku. A proto tu vlastně nikdo takový není.

    Trochu jsem si sliboval od Liberixu, ale skutek utek ... Toš tak