Spodina má utrum. Alespoň na Novinky.cz

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Spodina má utrum. Alespoň na Novinky.cz

Novinky.cz ruší anonymní diskuse, a to je moc dobře. Pokud člověk bude chtít na jejich webu komentovat, bude si muset zaregistrovat svoje jméno, adresu a telefon a poštou mu následně přijde kód. Tento zadá na web a tím ověří svoji totožnost.

Osobně tento postup moc vítám.

Současný český "diskusní" internet je jedna velká stoka. Serverů s diskusí jako jsou Novinky.cz se člověk doslova štítí, protože pořvávající ubožáci pod každým článkem není nic, s čím by se slušný člověk mohl a chtěl ztotožnit.

Vzpomněl jsem si na příběh mého táty. Ten si dlouho kupoval tištěné MF DNES noviny. Jednoho dne jsem jej přesvědčil, ať předplatné zruší, protože má to samé na iDNES.cz, ale zdarma. Vydržel u toho asi měsíc, přesně do té doby, než se začetl do komentářů pod jedním článkem o paní, které si moc vážil. Umřela. Internetová spodina ovšem ukázala zase svoji nechutnou tvář ve smršti nadávek, nezvládané agresivity a vulgarit.

Dnes si u ranní kávy zase otevře tištěné MF DNES a je spokojen. S nenávistnými frustráty v komentářích na iDNES.cz nechce mít nic společného.

Internet ukázal, že anonymita nefunguje.

Lidé potřebují "bič" a reálnou postižitelnost, aby se chovali civilizovaně.

Nakonec vidím to dnes a denně kolem sebe. MyEgo.cz je nejúspěšnější český blog. Kromě kvality a množství článků je samozřejmě důvodem i civilizovaná diskuse, která filtruje frustráty. Přitom si myslím, že těch ubohých lidí není moc. Na MyEgo.cz se člověk setkává denně s desítkou tisíc příznivců, ale jen s nějakou desítkou chudáků a omezenců, kteří se mohou doslova posrat z mého jména a názoru.

Pochopitelně, když je někdo natolik frustrovaný, že se může doslova zbláznit z toho, že mám názor jiný než on, něco to o něm vypovídá. To není inteligentní partner, ale srandovní nula, nicka.

Jsem si přitom jistý, že pokud by anonymita internetu neexistovala, síť by byla mnohem lepší než dnes. Osobně mám radost, že k tomuto stavu, který se dobře osvědčil v reálném životě, pomalu směřujeme.

Novinky.cz u mě mají bod. Od března je začínám číst (zatímco dosud jsem se toho serveru doslova štítil) :-) 


Komentáře

  1. 1 Martin Gavanda 05.02.09, 07:02:28
    FB

    Naprosto souhlasim, staci se podivat na top nejlepe hodnocenych komentaru k tomutu vyjadreni

    126 hlasů - ...

    Obcas s Vasimi nazory nesouhlasim, ale v tomto se plne stotoznuji s Vami; anonymita internetu je jeho zhoubou, lide by se nemeli stydet za sve prispevky, proc je tedy nepersonifikovat

  2. 2 Radek Hulán 05.02.09, 07:02:50
    FB

    [1] ty opisy komentářů jsem odstranil, nechci to mít zde ;)

  3. 3 Miro Jurčík 05.02.09, 08:02:02
    FB

    Žeby sa chystala revolúcia v anonymite internetu? V každom prípade zaujímavý krok, len či sa nebude zneužívať, zadať niekoho adresu nieje problém, malých retardovaných deciek je všade až až a viem si predstaviť ich rozhorčenie nad tým, že im niekto zobral ich obľúbený flamechat, kde mohli do sýtosti a neobmedzene nadávať a urážať. V každom prípade im držím palce a dúfam, že sa to uchytí, takéto registrácie by som prijal aj hocikde inde, napríklad aj na Live!, Steame alebo Battle.net, človek si nemôže rekračne a v kľude zahrať online hru bez toho, aby tam kopa sprostých deciek nenadávala a nekazila hru.

  4. 4 Daniel Tlach 05.02.09, 08:02:07
    FB

    Ale trvalo to. Spousta lidí není schopna pochopit, že i webové stránky jsou něčí majetek a majitel má právo se svým majetkem nakládat jak uzná za vhodné (tedy i zamezit bezmezným projevům inteligence).

  5. 5 Morpheus 05.02.09, 08:02:26
    FB

    Však oni si najdou jinou stoku... Krok jako takový vítám, nicméně postoje typu "když zrušili anonymitu diskusí, budu novinky.cz zase číst" jdou tak nějak mimo mě... Tamní diskuse je žumpa, ale její "odanonymizování" nic neudělá s kvalitou článků samotných... Pokud jsem chtěl novinky.cz číst a neznechucovat se diskusemi, mohl jsem to teď dělat taktéž - prostě diskuse nerozklikávat :-)

  6. 6 Richard Fritsch 05.02.09, 09:02:03
    FB

    S článkem naprosto souhlasím. To, co bylo k vidění na diskusích novinky.cz bylo k zblití. Nicméně ke čtení novinek.cz se stejně nechystám - přeci jenom je to on-line magazín deníku Právo, a to, že už v názvu nemá slovo "Rudé", neznamená, že není rudé...

  7. 7 Michlovský Jakub 05.02.09, 09:02:09
    FB

    Výborně, doufám, že další budou následovat.

  8. 8 Filip Kohl 05.02.09, 09:02:57
    FB

    Souhlasím s tebou Radku. Bezesporu je jasné, že výlevy anonymních bezmozků dokáží otrávit mnoho slušných diskutujících a diskuze se tím stává odpadem. Mějme však na zřeteli fakt, že právě ona internetová anonymita dělá internet tím svobodným médiem. Teď nechci překrucovat tvůj článek, ale pokud bysme to vzali do důsledku, tak by měl mít člověk stále možnost se za internet skrýt a mít možnost prezentovat názory, aniž by zvěřejnil svou identitu. Tento fakt však klade veliké nároky na internetové uživatele s předpokladem alespoň trochu kvalitního chování.

  9. 9 Radek Hulán 05.02.09, 10:02:27
    FB

    [8] svoboda není o anonymitě. Svoboda je o možnosti říkat si co chci, v rámci platných zákonů. Anonymita ovšem vede k anarchii, kdy je poměrně obtížné (nikoliv nemožné, ale obtížné) postihovat různé porušení zákona.

    Anonymita je jednoznačné zlo, protože v praxi umožňuje bezpráví. V reálném životě nosíme občanský průkaz, a toto je potřeba zavést i na internet. 99% výkřiků spodiny by najednou přestalo existovat.

  10. 10 jan nemecek 05.02.09, 11:02:19
    FB

    Môj názor je, že tento krok pomáha zatiaľ len čiastočne. Nikto človeku pri registrácií nebude kontrolovať či zadal skutočné údaje. Mail si môže tiež založiť nejaký noname prípadne existuje rozšírenie do firefoxu, čo generuje dočasné mail schránky. Značne to však deťom znepríjemní život.
    Odfiltruje to však aj ľudí, ktorým sa nechce registrovať a prispievajú sporadicky a slušne. Ja napríklad na nemenovanom webe o IT prispejem len raz za mesiac a to len k článku, ktorý ma zaujíma. Keby tam bola nutnosť registrácie, tak sa mi to ani neoplatí, radšej neprispejem.

  11. 11 Lojza Masox 05.02.09, 12:02:15
    FB

    [10] No jenže když nezadáš skutečné údaje tak ti nic poštou nepřijde a nezaregistruješ se :)

  12. 12 Hozák Michal 05.02.09, 12:02:36
    FB

    Přece nebudeš kvůli změněným diskuzím číst ten ultralevičácký plátek! Komentáře nebudou zásadně jiné, zase se mezi nejoblíbenějšími objeví nadávky na pravici/USA/úspěšnější lidi...Takové jsou Novinky.cz

  13. 13 jan nemecek 05.02.09, 12:02:46
    FB

    [11] pardón, ten článok na novinky.cz som si neprečítal. Ak to budú posielať poštou tak to s najväčšou pravdepodobnosťou úplne odstaví vulgárnych používateľov. Avšak registrácia ako taká bude trvať dlhšie a nie je možné hneď po zadaní údajov písať (čo je dosť nepraktické). Ale kvôli niektorým obmedzencom sa to asi fakt oplatí.

  14. 14 Mastný František 05.02.09, 02:02:52
    FB

    [10] Tak tady jde ale o ten rozdil mezi Novinkami a jinymi servry. Novinky maji diskuzi opravdu navstevovanou, prispevku pod clanky je tisice a proto si myslim, ze jim ta rozsirena registrace nejake cifry ubere, stale tam ale bude komentaru dost.
    Na druhou stranu toto zavadet vseobecne na vsech diskuzich je nesmysl, protoze ty "male" diskuze by razem zely prazdnotou, presne jak rikate.
    U Novinek se toho nebojim, docela se tesim, jak se to vyvrbi. Zda tam budou psat bullshity lidi i po zverejneni jmena..

  15. 15 Miro Jurčík 05.02.09, 04:02:27
    FB

    Riešením tohoto by mohlo byť práve dajaké jednotné ID, ktoré by servery medzi sebou zdieľali, ako napríklad teraz LiveID, OpenID, akurát toto by sa týkalo serverov v rámci ČR, akurát by sa veľké servery museli dohodnúť na nákladoch a prípadne pri poskytovaní ostatným serverom zase na poplatkoch... A tu to vlastne aj končí, kde to aj začalo, na peniazoch.

  16. 16 Libor Foltýnek 05.02.09, 10:02:33
    FB

    [3] možná jste to nepochopil správně (a nebo já). Vy zadáte jméno a adresu a novinky na tu adresu pošlou klasickou poštou, v obálce, kód. Ten zadáte a tím jste ověřen. Toto zfalšujete těžko. (podobně to mají (měly) některé aukční servery)

  17. 17 Libor Foltýnek 05.02.09, 10:02:37
    FB

    [9] dovolím si nesouhlasit s výrokem "Anonymita je jednoznačné zlo...". Umím si představit článek, např. o Romech, kde bych napsal nějaký svůj názor a kdejaký skinhead by si mě pak mohl najít a "vysvětlit mně, že takto ne". Umím si představit, že dost lidí - a právě tech slušných - se může bát říct svůj slušný názor. Možná by stačilo, aby byla pod článkem nadál ejen přezdívka, ale už to, že v redakci by byla známa skutečná adresa, by snad lidi odradilo od vulgárností a zároveň by to zajistilo anonymitu.

  18. 18 Vojtěch Mráz 08.02.09, 10:02:33
    FB

    [17] Skinhead není rasista ani neonacista (fašista). Je možné že si někdo plete tak základní pojmy? Skinheadi se zajímají o hudbu (http://skinhead.name/ ) a ne o rasistické předsudky. Najdi si definici slov skinhead, fašista, nacista, neonacista a pak oprav svůj komantář

  19. 19 To není těžké zjistit 08.02.09, 11:02:45
    FB

    Přečetl jsem a souhlasím, že viditelní lidé budou komunikovat jinak než neviditelní a neslyšitelní. A to hlavně proto, že ti první se vzájemně vybírají (aspoň já to tak dělám, proto píšu tady a ne na novinkách).

    Z mého pohledu nechápu, co vás vlastně nutí číst komentáře od člověka, kterému může být jedenáct let a propadá v prospěchu. A rozčilovat se nad tím? Reagovat a nechat se pošpinit nadávkami? Pročtěte v klidu zprávy a, máte-li potřebu diskutovat, diskutujte nad nimi tam, kde vám to sedí a kde vám je společnost vám blízká. S anonymitou nebo bez ní, ta velkou úlohu nehraje, zaregistrovaný primitiv bude dál zvracet na ostatní a zákon tím nijak neporuší.

    Jinak jsem na tomto blogu poprvé, nabídl mi ho nějaký RSS reader. Byl jsem překvapen samolibým prohlášením "MyEgo.cz je nejúspěšnější český blog". Samolibým, protože jsem nepochopil jeho smysl v kontextu. Ani netuším, zda pravdivým, těch 20 komentářů za 4 dny mi nepřipadá mnoho.

    Jinak jméno a názory autora dosud neznám, takže se asi neposeru (dalo mi dost přemáhání Vaše slovo opsat).

  20. 20 Jaroslav Chuderak 11.02.09, 06:02:09
    FB

    Ja chci BANANA!!! rADo si K.O.K.O.T!!

  21. 21 Radek Hulán 11.02.09, 06:02:26
    FB

    [21] hezkou reklamu děláš firmě, ubožáčku :)

    BAUER MEDIA v.o.s.
    Viktora Huga 6
    150 00 Praha 5 − Smíchov
    tel.: 225 008 111
    fax: 257 327 103

  22. 22 Václav Šimkanin 14.02.09, 12:02:12
    FB

    Je potřeba vychovat internet, s tím musí dnes už každý souhlasit. Volné komentáře bez pravidel, to je cesta do "pekla". Anonymita je problémem, když lidé nedodržují pravidla - takže vždy!

  23. 23 nováček františek 11.03.09, 10:03:18
    FB

    [1]Nesouhlasím. V anomymní diskusi člověk napíše bez zábran skutečně to, co si myslí. A mě zajímají SKUTEČNÉ názory ostaních a ne opatrnické, nicneříkající plkání. viz diskuse cenzurovaná. Samozřejmě kopu vulgarismů a blbostí si musí každý odfiltrovat sám. Ale za dotek PRAVDY to stojí. Kde se k tomu člověk jinak dostane?