Proč nefunguje Garmin v ČR stejně dobře jako v USA?

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Proč nefunguje Garmin v ČR stejně dobře jako v USA?

Cyklistika 31.03.10

Používám skoro dva roky na kole Garmin Edge 705 + čidlo kadence + hrudní pás. Koupil jsem k němu i upgrade map Atlas v8, Adresy CR v1, Topo Czech 2 a Topo Czech 3. Investice celkem za 15.000 Kč. Přístroj je to dobrý, i když bych rád viděl novou verzi, která bude mít větší displej a také integrovaný teploměr. První verze také trpěly vadným barometrickým výškoměrem (včetně mého přístroje, ten byl ihned po nákupu měněn).

Zásadnější problém má Edge jen s držákem na kolo. U cyklopočítače se předpokládá, že jej budete používat v drsnějších podmínkách, bude muset neustále snášet otřesy a změny počasí. Garmin bohužel držák na kolo navrhnul jako nestabilní plastové "cosi", co má jako zajišťovací západku (zabraňující vysunutí přístroje) jen směšnou plastovou pacičku o tloušťce 2mm:

upevnění na kolo je konstrukčně chybnéupevnění na kolo je konstrukčně chybné, plastové a láme se

Už se mi 2x stalo, že tato západka se zasekla a Edge nešel vyndat jinak než silou, samozřejmě se zničením držáku (ulomením oné pacičky). Podobné problémy jsou u tohoto držáku běžné a časté, lidé dokonce svá zařízení kvůli tomu ztrácejí.

Člověk by si řekl, že když to výrobce odfáknul při prvotním návrhu, tak se omluví poškozenému klientovi a obratem mu pošle držák či dva nové. Je to nakonec směšný kus plastu v ceně pár Kč. A v USA to skutečně funguje: "The holder for my 705 didn't break, but the retaining clip on one of the 2 holders which came with the garmin did. Contacted Garmin and they sent me 2 additional mounts for free."

Jak to funguje v ČR? No, právě se hádám s Picodasem o tom, že by se měli chovat jako slušné zastoupení, omluvit se za způsobené problémy a k tomu poslat obratem dva držáky (ve výrobní ceně 50 Kč) nové.

Držák vlastně nepotřebuji (alespoň dokud se tedy zase ten plast nezlomí), protože jsem si samozřejmě koupil další při čekání na reakci Picodasu, ale zde jde o princip. Opravdu jsme taková banánová republika, že se musím "hádat" o tom, aby se dovozce k zákazníkům choval slušně? Nešlo by to i u nás jako v USA?


Komentáře

  1. 1 Matej Krajcovic 31.03.10, 12:03:11
    FB

    Nedávno som 705 recenzoval a shitnosť tej plastovej páčky môžem len potvrdiť. Viem si predstaviť že to musí rýchlo odchádzať pri každodennom používaní, obvzlášť ak plast v zime na snehu ešte nádherne krehne.

    K tomu prečo to nedávajú zdarma. V SR a ako píšeš asi aj v ČR je Garmin len cez (aj keď oficiálne) zastúpenie (na SR Conan), ale nie je to rovno Garmin ako v USA. Toto zrejme brzdí komunikáciu ohľadne náhr. dielov. Inak ešte jedna výhrada, náhradný držiak na SR stojí 14€, čo je dosť svinstvo vzhľadom na hodnotu pár kúskov plastu...

  2. 2 Radek Hulán 31.03.10, 12:03:15
    FB

    [1] v SR/ČR máme obecně vyšší ceny než v USA a horší servis. :(

    Navíc je to hodně stupidní marketing. Zvažoval jsem nákup Oregon 550 Pro za 12.000 Kč, ale je asi jasné, jak tento přístup moje rozhodnutí posunul.

  3. 3 cpy 31.03.10, 12:03:52
    FB

    [2] Mňa hlavne štve ten eurodolál pri nakupovani online, keď človek nezadá, že chce platiť v USD/GBP tak mu stiahnu v EUR toľko ked nie este viac ako kebyže platim v USD/GBP...