Od července se musí pořád svítit

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Od července se musí pořád svítit

Auta 07.06.06
BMW

Jak je jistě všem řidičům známo, od 1.7. 2006 začíná platit nový bodový systém (tzv. „dvanáct a dost“) pro postihování přestupků na silnicích. Osobně si nemyslím, že je nějak zvlášť dobře navržen, například získat 2 body za jízdu 51 km/h v obci při takto úžasně rychlém předjíždění na čtyřproudové výpadovce z Prahy je jednoduše řečeno vyděračské, nicméně, reálné. Policie hlídá zásadně místa, kde se hodně vybere, nikoliv nebezpečná místa.

Také se mi nelíbí postihy za „špatné parkování“, což je v centru Prahy norma, se kterou se prostě nedá nic dělat, jedině postavit více podzemních parkovišť. Řidič je v tom často nevinně, vina padá na hlavu magistrátu.

Moc fajn je naopak povinnost mít pro děti autosedačku (někteří rodiče jsou dětští skoro-vrazi, takže na to je opravdu potřeba v ČR paragraf), a povinnost pořád svítit. Ono nakonec většina aut svítí i v létě už dnes, ale ne všechny, a pokud se mezi nimi objeví jedno neosvícené, je potom téměř neviditelné. Opět, za nesvícení budou body. Nechal jsem si tedy do auta namontovat takovou malou krabičku, která mi zapíná automaticky světla po nastartování motoru (i s prací to vyjde jen na cca 1.000 Kč), protože nechci dostávat body za to, že ve spěchu vyjedu z garáže a zapomenu v parném a slunečném dni rozsvítit. Výborné je také zakázání telefonujících magorů držících v ruce telefon.

Celkově je nový zákon hodně sporný, bezesporu přispěje k extrémní korupci, policejní šikaně a represím, ale také snad mírně zklidní řidiče na silnicích. Nicméně, jsem skeptický v tom, zda bude na silnici méně mrtvých. Lidé, co neumí jezdit a havarují, většinou nejsou ti, co mírně zvýší rychlost či špatně zaparkují. Jsou to lidé, co zmateně předjíždějí, nebo jedou příliš pomalu a blokují dopravu, nenadále mění směr bez ukázání, ale nikoliv ti lidé, kteří někde na 10 minut „špatně“ zaparkují v modré zóně, protože kolem není nikde normální placené parkoviště či předjíždějí ukrutnou rychlostí 51 km/h.

Můžeme se tedy těšit především na neustále se zvyšující míru korupce. Děkujme za toto našim socialistickým zákonodárcům…


Komentáře

  1. 1 Andre 07.06.06, 11:06:24
    FB

    Ahoj, v tom máš úplnou pravdu! Sice ješte nemám řidičák, ale dokažu se vcítit do těch slušnějších řidiču co teďka budou docela trpet. Dyt některe výše zmiňované věci jako stále rožnutá světla nebo přesne dodržení rychlosti sou malichernosti a bouračky se opravdu stávaji kvuli úplně jiným věcem, jako je opilost, opravdu rychla jízda, telefonování v autě atd...

  2. 2 Radek Hulán 07.06.06, 11:06:26
    FB

    [1] telefonování v autě s držením telefonu je děs, já jsem na to měl těžké HF sady, ale posledních pár let používám jen Bluetooth sluchátko, je to lepší, když člověk často mění telefony..

  3. 3 petr l. 07.06.06, 11:06:36
    FB

    rozhodně oceňuji svícení, telefonování, sedačky (ty živý střely vukukující zpoza hlavy tatínka mě děsí). bohužel tenhle systém sází na kulturu Policie ČR, ve kterou moc nevěřím,nenechal bych na panu strážníkovi zda body udělit či vše nechat na domluvě. Taky mi vadí minimální pokuta 1500, i za to špatné parkování.ale myslím, že body za něj již neberou ;-)Celkově je podlě mě ale zákon dobrý, na socany až moc.

  4. 4 PEPE 07.06.06, 11:06:45
    FB

    Bavil jsem se o nastávajícím zákoně s jedním policajtem a prej to nemuze dlouho vydržet. Je kolem toho tolik papirovani, ze se z toho uředníci po... a korupce bude kvest.

  5. 5 Jiri 07.06.06, 11:06:46
    FB

    Za 51 vás nesejmou, za 56km/h již ano, při měření se kalkuluje s cca 10% (dle několika nezávyslích rozhovorů s policisty a to v několika krajích) tolerancí. Jistě, pokud narazíte na někoho kdo má špatný den tak vás sejme i na 50,5 (Nejhorší jsou policistky znáte to:) ) Obecně ta vyhláška je dobrá, jen nemohu vystát městskou policii. To jsou snad všude naprostá banda blbů a dát jim další možnost buzerace občanů je velká chyba. S parkováním není až tak velký problém ani v Praze, snad jen když potřebujete vyložit naložit náklad. Jinak těch parkovišt přibývá i v centru

  6. 6 M. Prokeš 07.06.06, 11:06:55
    FB

    "... Řidič je v tom často nevinně, vina padá na hlavu magistrátu...."

    Jen kvůli dobrému znění, magistrát je pod modrou vlajkou, takže jeho vina to není. Řekněme, že to je vina nějakého oranžového ministerstva :-)

  7. 7 Radek Hulán 07.06.06, 12:06:02
    FB

    [6] pražský magistrát opravdu nemusím, přestože je pod modrou vlajkou ;-) Ve vrcholové politice (Parlament) je to samozřejmě něco jiného..

  8. 8 Tex 07.06.06, 12:06:07
    FB

    [5] za 51 km/h vám nikdo pokutu dát nemůže to je v tolernci vašecho tachometru. Pokud pojedete 56 km/h tak už ano. 10 % jak tu někdo psal

  9. 9 Lada 07.06.06, 12:06:22
    FB

    [3] Bohužel je to pravda, pan strážník ti určitě za pár zlatek jenom domluví... Od zkorumpované policie se nic jiného čekat nedá. Mě je to celkem jedno, pokutu jsem platil naposledy v r. 1977 (utržená zástěrka; 100,-).A myslím, že mám nacouváno víc, než některá nedělňata v klobouku najeto.

  10. 10 Karel Bordich 07.06.06, 12:06:32
    FB

    Rychlost nezabíjí. Náhlé spočinutí ve stacinoárním stavu je to, co vás dostane. :-)

  11. 11 Ales 07.06.06, 12:06:40
    FB

    Nevíte, jestli nebude stačit svítit přídavnými světly?
    Mám Porsche a výklopná světla, a je dost otravná je mít vykolpená přes den. (přídavná mám rozsvícené pořád)

  12. 12 Radek Hulán 07.06.06, 12:06:42
    FB

    [11] ideální je ta výklopná otravná a hlučná světla nahradit normálními čirými xenonovými světlomety, pár výrobců to dělá..

  13. 13 Petr 07.06.06, 12:06:54
    FB

    Kup si mercedes severu a nemusíš vůbec řešit zapínání světel.. prostě svítíš celý rok pořád a vůbec to neřešíš. Po vypnutí motoru klíčkama se zhasnou světla, po zapnutí rožnou.
    Žádné pípání apod.. prostě volvo :-) Soudruzi na severu už to asi znají.

  14. 14 noname 07.06.06, 12:06:56
    FB

    a kde je podle tebe ta hranice, kdy by mělo být překročení povolené rychlosti pokutováno? o 5 km/h, o 10 km/h, o 20 km/h??? Prostě je tu maximální rychlost a ta se nesmí porušovat. Jestli někdo jede 50 km/h, tak jej nikdo nemá co předjíždět, jestli jede méně, tak jej můžete předjíždět maximálně padesátkou, jestli to kvůli provozu nelze, tak jej prostě nemáte co předjíždět, protože je to nebezpečné.
    Za parkování se body nedávají. Dávají se jen pokuty. A opět je to naprosto správné, protože prostě jinak by si každý mohl parkovat kde chtěl. To že nejsou parkovací místa je smutné, ale je to tak a je tomu tak všude ve světě. Nikde se při výstavbě nepočítalo s tím, že zde bude jedno auto na osobu, jak se tomu blížíme třeba v praze. Další možnost je zakázat zcela vjezd do centra, což nás čeká.
    Mimochodem ovšem nový zákon třeba povoluje zastavení na dobu max. 3 mínut i na vyhraženém parkovišti, který řeší imho největší problém, tj. že nelze zastavit na chvíli ani když parkovací místo je, jen vyhrazené a jeho majitel je zrovna na dovolené.
    Zákon vnímám jako jednoznačně lepší.
    To že bude zvyšovat korupci je blbost. Zvyšuje pokuty a zavádí body, tj. rozhodně zdraží to, kolik bude nutné dát policistovi za úplatek a tedy korupce se sníží, protože na ní méně lidí bude mít. Samozřejmě kdo má miliardy, tak může porušovat zákony stále, ale to žádný takový zákon nevyřeší.
    Já bych tam ještě ale dal paragraf: "pokus o uplacení policisty: 3 body, opakovaný 12 bodů"

  15. 15 Oldřich Šálek 07.06.06, 01:06:17
    FB

    Mě se nelíbí to svícení v létě, když je slunečný den. Je to zbytečnost. Když o tom tak přemýšlím, tak ty žárovky mají určitý počet hodin co svítějí, pak doslouží a musí se měnit. Když bude několik miliónů aut svítit zbytečně v létě tak se jenom plýtvá zdroji a energií. A když někdo pojede (za slunného dne) 130km/hod v obci, tak rozsvícená světla nepomůžou.

  16. 16 Balet 07.06.06, 02:06:34
    FB

    [12] Předpokládám, že se jedná o typ 944... Kdo by udělal takové zvěrstvo, že by vyměnil originální "mrkačky" za... Za co vlastně? Za průhledné sklo?

  17. 17 ggttaa 07.06.06, 02:06:54
    FB

    Podla mňa zvýšenie represie a šikany slušných ľudí vôbec nič nevyrieši. Tachometre síce ukazujú väčšinou o 5-10 % väčšiu rýchlosť, ako je skutočná, ale pokutovanie za prekročenie MPR do 5 km/h je určite blbosť. Najnebezpečnejší sú podla mňa vodiči, čo jazdia bezdôvodne pomaly, prípadne jazdia konštantne 80 km/h, alebo nepoužívajú zrkadla/smerovky pri zmene smeru. Nútia tak ostatných účastníkov predbiehať, čo určite nezvyšuje bezpečnosť.

    Som ale každopádne za celodenné svietenie (dúfam, že bude čoskoro zavedené i na Slovensku). Mám vodičák síce len dva roky a najazdených cca 20 tis. km, ale je to pre mňa asi taká samozrejmosť ako naštartovať motor, takže určite sa dá na to zvyknúť. Svietenie zvyšuje bezpečnosť, človek periférne podľa mňa skôr zaregistruje osvetlené auto, v lesných oblastiach ich lepšie vidieť a bude istota, že budú všetci svietiť i za šera. A prečo svietiť i za sparného letného dňa? Nad rozpáleným asfaltom dochádza k tomu známemu "vlneniu" vzduchu, čo zhoršuje dobu na zaregistrovanie protiidúceho vozidla a odhad vzdialenosti. Svietenie podľa mňa tieto problémy z časti potláča.

  18. 18 MiSHAK 07.06.06, 03:06:14
    FB

    Dávám panu Diktátoru po odchodu z postu premiera měsíc života, pak ho "někdo sejme" :-).
    Prognostická rada starých věštců.

    BTW: Korupce a úplatky ohledně svítících aut už tu jsou od doby "polárních nocí". Vlastně by vládě ČSSD prospělo přestěhování na jeden z pólu -> zákony by byly jednodužší a soudní procesy jen v řádu (polárních) dnů :)

  19. 19 Ursi 07.06.06, 03:06:37
    FB

    Radku nevím co máte za auto, předpokládám že něco lepčejšího, ale tuhle funkci uz jsem měl v základu na staré 407 a jezdil tak celoročně bez starosti se světly.
    Co se týká korupce, ta si myslím vzroste, přeci jen za body se to bude vyplácet, zvláště těm co jim bude hrozit ztráta ŘP.
    Jedna drobnost pro přítomné rychlíky. Povinností policie je příslušné měřící zařízení dát každých 1/2 roku ke kontrole a kalibraci. Neprokážou-li se Vám tímto platným potvrzením, ne čež máte právo a nechtějí Vás nechat odjet bez pokuty, sepište na místě o tomto protokol a ve správním řízení Vás nechají běžet.

  20. 20 karel 07.06.06, 04:06:00
    FB

    [14] Jel jsi nekdy autem? Vypadá to, že ne, protože jinak bys nemohl napsat takovou blbost,že předjíždět přesně 50 je nebezpečné. Předjíždět se musí co nejrychleji, aby se snížilo riziko možného střetu. Tohle ti řekne každý učitel v autoškole. Předjíždění je jeden z nejrizikovějších úkonů na vozovce a pokud někdo bude přejíždět 90kou auto, co jede 85, dopadne to velmi špatně :)

    S tou rychlostí je to dost ošemetné. Samozřejmě v centru a podobně jezdím často míň než 50, protože to s ohledem na bezpečnost nejde. Ale neuvěřitelně mě vytáčí jet 50 na X proudové silnici, kde žádný chodec nemá co dělat a reálné riziko je minimální.

  21. 21 Štěpán Binko 07.06.06, 05:06:42
    FB

    [15] Nevím kolik si toho najezdil, ale i za slunečného dne na silnici lemované stromy je neskutečný rozdíl, když proti tobě jede auto bez zapnutých světel a to které svítí.
    Úspora vzniklá "nesvícením" je neskutečně směšná.

  22. 22 lore 07.06.06, 06:06:00
    FB

    [15]
    Pane Šálku, bohužel nemáte pravdu. Permanentní svícení je za všech okolností bezpečnější. I za slunného dne můžete jet v zatemněném prostředí (stín v lese, stín mezi vysokými domy apod.) a tam JEDNOZNAČNĚ světla usnadňují orientaci.
    Význam tohoto opratření je nezpochybnitelný.
    Argument nehospodárnosti nedostačuje, protože ve srovnání se spotřebou samotného automobilu se jedná o zanedbatelnou položku. Čistě teoreticky: náklady (finanční, materiální, zdravotnické) ušetřené za snížení nehod jistě převyšuje investici v podobě trvalé zapnuté zárovičky...
    Jinak máte pravdu, že před lidskou blbostí nás neochrání sebelepší zákon.

    K argumentům ostatních ohledně korupce: to není problém tohoto zákona. JInak tento zákon není dokonalý, za jízdu pod vlivem alkoholu by měl být zákaz řízení rovnou, nikoliv 7 bodů.

  23. 23 Petr 07.06.06, 06:06:45
    FB

    [15] Ono to svícení není žádná zbytečnost. Je to asi nějak tak, že lidé kteří mají lepši prostorové vnímání tak uvidí rosvícené auto mnohem dříve. Nevím jestli to píší přesně, ale byl o tom pořad v televizi, který tento problém vysvětloval. Jinak některá tmavá auta se dají celkem snadno přehlédnout, nebo třeba jedete kolem pole s Řepkou a náhle z ničeho nic se před vámi objeví žluté auto, které jste předtím vůbec neviděl.

  24. 24 vrabcak 07.06.06, 07:06:05
    FB

    [20] Že je 50 v místech, kde není potřeba ovšem není problém špatného zákona, ale špatného dopravního značení. Čili opět starost obcí. A pokud to někoho tak neskutečně vytáčí, že není schopen dodržovat rychlost, není psychicky způsobilý k řízení auta a body mu budou přiděleny plným právem. Když někoho vytočí pomalá jízda, jak se pak zachová ve skutečně stresové situaci, o které není na silnicích nouze? Ostatně mnohé problémy s rychlostí řeší tempomat :-)

    K parkování - netroufnu si říct, jestli je míst v centru málo, nebo mnoho. Ale nevím, proč by je měl řešit magistrát. U hypermarketů také parkoviště nestaví, proč by měl tedy na náměstí? Ať si klidně parkuje kdo chce kde chce, ale měl by za to zaplatit cenu odpovídající tržní hodnotě pronájmu plochy potřebné k parkování v dané lokalitě. Tolerance nesprávného parkování a parkovací místa zdarma narušují tržní prostředí.

  25. 25 dENISM 07.06.06, 07:06:41
    FB

    U protijedoucího auta se zapnutými světly se také lépe odhaduje jeho rychlost.
    [19] Subaru to má taky, když otočím klíčem v zapalování, rozsvítí se budíky a kontrolky, zapnou se i světla.

  26. 26 karel 07.06.06, 07:06:42
    FB

    Pokud vím, tak psychické testy nejsou k řízení auta potřeba (což je možná škoda). Jak tady někdo zmínil, tak policajti s oblibou měří na místech, kde se dá velmi dobře vydělat (např. metr před značkou konce obce apod.) a také na víceproudovkách, kde je dodržování 50ky slušně řečeno opruz a s nezpůsobilostí to nemá co dělat.

    Nejsem obhájce rychlé jízdy, v místech s velkou koncentrací chodců je někdy i 40 dost, ale proč pokutovat řidiče na místech, kde je nebezpečnost rychlejší jízdy přinejmenším sporná a je chybou města, že nezmění značení (krásně je to vidět u nás ve městě, kde jsou po víceproudovce z kopce radary - před nimi řidiči zabrzdí na 50 a dál se jede okolo 70, protože to je pro ten úsek _přiměřená_ rychlost). A jestli budou policajti za tyhle věci pokutovat a brát body, tak vsadím svoje boty, že korupce pokvete ještě lépe, než dnes (kdo do "systému" trošku vidí, jistě mi dá za pravdu, že není problém uplatit téměr cokoliv).

  27. 27 noname 07.06.06, 09:06:36
    FB

    -Jel jsi nekdy autem?
    samozřejmě, 10 let bez jediného škrábnutí

    -Předjíždět se musí co nejrychleji, aby se snížilo riziko možného střetu.
    nikoliv, jen do maximální rychlosti v daném místě. Maximální rychlost v daném místě je z nějakého důvodu a překračovat jí je neméně nebezpečné

    -pokud někdo bude přejíždět 90kou auto, co jede 85
    pokud někdo bude předjíždět auto, které jede 85 jen proto, že on může jet 90, tak je to vymaštěný pako. Maximální rychlost nerovná se minimální rychlost. A jestli jej chce opravdu předjet, tak by to měl udělat na dlouhém rovném úseku, kde vidí dostatečně před sebe, aby to stihl i tou devadesátkou. A kdyby musel z důvodu bezpečnosti na chvíli zrychlit, tak tě upozorňuji, že podle zákona může pro odvrácení nehody řidič porušit ostatní předpisy a postih mu nehrozí

    -neuvěřitelně mě vytáčí jet 50 na X proudové silnici, kde žádný chodec nemá co dělat a reálné riziko je minimální.
    Jestliže je tam reálné riziko minimální, tak by na té silnici měla být cedule povolující vyšší rychlost. Jestli tam není, tak asi není riziko minimální. Jestli se domníváš, že by tam měla být povolena vyšší rychlost, můžeš kontaktovat příslušný úřad a jestli tvou připomínku uzná, jistě tam značku dá

  28. 28 noname 07.06.06, 09:06:55
    FB

    [22] k té opilosti - zákon umožňuje policii (konečně! staronově) odebrat takovému řidiči řp a znepohybnit auto. Zároveň se takový řidič dopouští trestného činu a bude obžalován a může mu být řp odebrán i když má méně bodů (viz http://www.novapravidla.cz/pre...) Jet v opilosti může někdo i "nevinně" - po dlouhé době od vypití většího množství, nebo naopak prostě proto, že se opil a nevěděl co dělá a to že by pak takový člověk kvůli tomu třeba nemohl vykonávat své povolání, protože při něm musí řídit by bylo dost kruté, když by při tom třeba ani nikoho neohrozil (jinak by mu hrozil ten soud). Těch až 7 bodů je myslím velmi dobrým motivátorem, aby to už nikdy nezopakoval.

  29. 29 noname 07.06.06, 09:06:59
    FB

    [26] to aby policisté chytali metr před značkou konec obce jsem ještě neviděl
    Co se týče toho, že chytají tam kde je dvouproudová silnice - zamysleli jste se někdy nad normálními důvody?
    1. tam kde je jednoproudá silnice se porušují předpisy výrazně méně, tj. přítomnost policistů je tam méně potřebná
    2. u dvouproudové silnice mají možnost policisté umístit "odchytný bod", kde mohou bezpečně zastavit vozidlo, které porušilo dopravní předpisy. U jednoproudové silnice to většinou nelze bez zvýšeného rizika a policisté tak NESMÍ v těch místech měření provádět. Ze stejného důvodu se třeba tak málo měří na dálnici a když, tak jen na velmi známých místech - protože za těmi místy následuje místo vhodné pro zastavování vozidel. Občas se dělá přepadovka a postaví se extra zúžení, ale je to strašný opruz. Řešit by to měly automatické snímače s kamerou, nové zákony dávají trochu více pravomocí pro vymáhání takových pokut, takže jich výrazně přibude.

  30. 30 RedBaron 07.06.06, 10:06:00
    FB

    Souhlasím s článkem. Za celou dobu, co jezdím, čím dál víc vidím, že nezabíjí rychlost, ale blbost. Nemyslím si, že 90 skrze opuštěnou průmyslovou zónu v městě, 160 km/h na přehledném úseku poloprázdné dálnice nebo 130 km/h při předjížděcím manévru na okresce je ohrožením něčí bezpečnosti. Za jízdu 30 km/h ve vánici na letních gumách a držení vláčku 150 automobilů za sebou, prudké brzdy a směrovku na poslední chvíli, jízdu na sytou červenou, s alkoholem nebo podobné zlozvyky poloviny lidí, bych ubíral body velmi rychle. Ale to se samozřejmě špatně měří se svačinou u cesty, že?

  31. 31 Ondřej Toth 07.06.06, 10:06:26
    FB

    Kdyz uz se nase socialni vlada nechala inspirovat vetsimi tresty mohla tez myslet i na dopad a myslim ze se korupce zvysi az dvojnasobe a ja sam si mylsim ze kdybych byl v roli ustaraneho tatinka ktery nekam pospicha a zapomene v slunci rozzarenem dni rozsvitit tak bych radeji 500ti korunami podmaznul policistu nez platit nejake 2000 korun za pokutu. Sam tydne najezdim 600 km a vidim co tu jezdi lide kteri neblikaji nebo zacnou blikat az potom co uz nenadale zaslapnou plyn, lide kteri nevi ze smer jizdy je v pravo a tak se sebejiste drzi uporstred a myslis si ze jim ostatni mohou polibit prd... kdyz maji na tachaku radeji petaosmdesat nez devadesatjedna a jedou po rychlostni komunikaci, to bych fakt bral ridicaky. Nejsem zastancem rychle jizdy ale kdyz nejaky ridic jezdi za praci kazdy den 100 km a znam takove tak mi proste prijde zbytecne aby celou cestu dodrzovali 90 km/h na silnici ktera vede v poli a ktera je prehledna a da se na ni jet i 100-110 km/h. Jsem taky stopar a kdyz stopuji tak pomalu kazdy druhy ridic telefonuje. Sam to nemam rad protoze pak nestiham nic ostatniho nez drzet ten telefon a myslet na to co rikam neni nad hf. To je jen par slov k tomuto zakonu ktery mi prijde na jednu stranu dobry a na druhou spatny.

    A taky jeste k tomu zakonu ze kamiony mohou jezdit i v nedeli. Je to skoda alespon v nedeli tu byl klid, ale na druhou stranu je fakt ze kdyz se clovek vraci z ciziny tak musi celou nedeli cekat a stat a pritom to ma domu par kilometru.

  32. 32 Ondřej Toth 07.06.06, 10:06:29
    FB

    A mimochodem asi 30% dopravnich znaceni omezujici rychlost je umisteno zbytecne a znali ridici je nemusi dodrzovat . No kdyz pomyslim nato jak tuhlema rikali ze jedna znacka stoji 3000 tak to je docela drahy spas.

  33. 33 JJ 07.06.06, 10:06:41
    FB

    Já mám řidičák rok a můžu říct, že prostě sednu do auta, nastartuju, připoutám se a rozsvítím. Tyto úkony mám nacvičené a bez nich nevyjedu. Telefonování za jízdy je svinstvo, nesnáším to taky. A k té korupci. Vy jste asi nějací naivní, nebo jste nikdy neviděli policajty v akci. Viděl jsem jak jednomu pánovi nabízeli za 250Kč sundání botičky bez bločku a za 500 s bločkem. Takže podle mě se korupce nezvýši, protože je na takové vysoké úrovni že už to více nejde. A jinak s korupcí se musí začít nejen u policistů, ale i u nás, protože dokud budeme my uplácet, tak oni budou příjímat. Osobně mám k zákonu výhrady, ale jako první krok na cestě evoluce se mi líbí. Potřebuje ale ještě několik novel.

  34. 34 MildaEvilda 08.06.06, 10:06:37
    FB

    Svícení po celý rok je dvojsečná zbraň, na jednu stranu zviditelňuje auta, na druhou stranu zneviditelňuje ostatní (překážky na silnici, kolisty, chodce). Navíc člověk musí pořád počítat s tím, že někdo svítit zapomene.

  35. 35 gabelhirsch 08.06.06, 12:06:35
    FB

    Vidím to podobně, ten systém je navržen naprosto debilně, tedy v duchu těch, co ho schvalovali... Řidič, který ročně najezdí desítky tisíc km nutně musí x-krát parkovat tam kde nesmí (ne proto, že by byl hlupák a neurvalec, ale nemůže jinak..), nutně pojede vícekrát rychleji než pravidla dovolují. Ale řidič lempl kloboučník co vyjede jen na Dušičky bude v klidu... Body jsou jen prostor ke korupci, to je naprosto jasné. Větší postihy, ano souhlas, jedu rychle, platím. Výsledek bude jako při akcích Kret... eh Kryštof, kdy švestky stály na výpadovce za městem (cedule 500m za baráky) a vesele lapaly, případně na cca 2km rovném 4 proudovém úseku odděleném od chodníku 10m trávníku důsledně chytají nebožáky, jež tam nejedou 50, ale 60... Sebelepší systém pod nadvládou lidského šmejdu bude zase jen šmejdský... Tenhle systém ale má k dokonalosti hodně daleko. Radku jukni se na ustanovení o kruhovém objezdu... to je teprve prasečina. Už vidím to handrkováni jestli tam byla značka nebo ne. Volant nás ochraňuj.

  36. 36 Štěpán Binko 08.06.06, 02:06:13
    FB

    [35] Co ti na tom přijde jako prasečina? Vždyť je to naprosto jednoduchý a přehledný.
    Co mě zaráží a všiml jsem si toho když jezdím v zahraničí a občas u cizinců v Praze, je dávání přednosti vozidlu, které z vnitřního pruhu odbočuje do vnějšího. Stalo se mi například v Portugalsku, že jsem najel na skutečně "mega" kruháč s 4řmi pruhy a 6ti nájezdy a výjezdy, že ta auta vůbec nepočítají s tím, že "přejedeš" odbočku ze svého pruhu. Prostě jedeš po vnějším nebo prostředním pruhu a zleva ti to hvízdne jiný auto, který potřebuje odbočit.

    Když se nad tím zamyslím, tak je to strašně praktický a rozumný a vede to k využívání vnitřních pruhů, což u nás ještě není tak úplně zvykem.

    Se stejným přístupem jsem se potkal i v Anglii, kde to bylo ještě komičtější kvůli jízdě vlevo (což samo o sobě není problém, ale zrovna na kruháku to je legrace).

  37. 37 Petr Brádler 08.06.06, 05:06:12
    FB

    [1] V zásadě s tebou i s celým článkem souhlasím, ale rozhodně ne se světly. Já už od té doby co jsem dostal řidičák (cca. 7 let) jezdím vždy se zapnutými světly, protože je člověk na silnici opravdu více vidět. Z vlastní zkušenosti.

    A co se týče rychlosti - věřím, že normální policisté budou tolerovat cca. 5km/h. překročení.

  38. 38 gabelhirsch 08.06.06, 06:06:20
    FB

    [36]

    prasečina je to, že ten kruháč musí být označen jednak značkou kruhový objezd a u vjezdu MUSÍ být značka dej přednost v jízdě... což skoro nikde neni a v případě, že ti nějakej osel přerovná kapotu, šikovný právník udělá viníka z tebe... o to jde.

  39. 39 Rixo 09.06.06, 10:06:36
    FB

    [38] Pokud vím, tak předpisy udávají, že vozidlo jedoucí na kruhovém objezdu má vždy přednost. Tak nějak to je. Takže značka tam být nemusí a opravdu nehrozí, že by někdo udělal viníka z řidiče, co po tom objezdu jel...

  40. 40 Joey 19.06.06, 11:06:43
    FB

    [39] Doporučuji si osvěžit pravidla. Právě toto je opět jinak. Pokud před kruhovým objedem není značka Dej přednost v jízdě nebo Stůj! Dej přednost v jízdě tak platí přednost zprava, tj. ten kdo najíždí má pžednost před autem, které už po kruhovém objezdu jede. IMHO naprostá blbost, ale nechť.