Microsoft Office 2003 za 1.000 Kč

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Microsoft Office 2003 za 1.000 Kč

Software 16.01.06
Microsoft Office 2003

Překvapilo mě, že hodně lidí neví o nabídce Microsoftu týkající se Microsoft Office 2003, tedy nejlepšího kancelářského balíku, pro domácí uživatele. Ona nabídka se nazývá Microsoft Office 2003 pro studenty a učitele, a v rámci této licence získáváte možnost legálně instalovat Microsoft Office 2003 (obsahuje Word, Excel, PowerPoint a Outlook) v ceně 3.200 Kč až na 3 počítače v jedné domácnosti.

Jedinou podmínkou pro legálnost tohoto balení software je, že alespoň jeden člen této domácnosti musí být student (klidně teprve ZŠ), a licence nesmí být používána pro komerční účely (nesmí se tedy ani objevit v účetnictví pro odpočet nákladů). Legálně ji ale mohou používat i další členové domácnosti (tedy typicky rodiče onoho studenta). V praxi to poté znamená, že licence na každý počítač (máma, táta, dcera) stojí pouhých 1.070 Kč.

Myslím si, že vzhledem ke kvalitám Microsoft Office 2003 ve srovnání s poněkud nemotorným OpenOffice.org zdarma je to velice dobrá volba. Tisíc korun je zanedbatelné položka, a na produktivitě se velice rychle vrátí. Do kanceláře je ale samozřejmě potřeba koupit plnou, a podstatně dražší, verzi…


Komentáře

  1. 1 Jimmy 16.01.06, 03:01:55
    FB

    A divís se, že o tom normální domácnost neví? Neznám nikoho (krome mě) který originá tohoto produktu vlastní (pokud nebyl u sestavy). A navic takové domácnosti je taková nabídka někde...Škoda, že už office 2003 CZ vlastním :(

  2. 2 Lukáš Šutovský 16.01.06, 03:01:57
    FB

    No, i pro většinu domácností je to neúnosné, a tak si myslím, že nadále bude mít doma každý instalaci na černo, protože ta stojí 0,- + cena média, i když cena 3.200,- je více než lákavá. Domací uživatel přemýšlí asi takto: Má to kamarád, může mi to nainstalovat zadarmo, MS kvůli mé nelegální kopii nezkrachuje... Prostě nejsme zvyklí za software platit. Je to smutné, ale je to tak.

  3. 3 Ananta 16.01.06, 04:01:04
    FB

    No pokud dám mámě, tátovi, dceři na počítač 3x OpenOffice, tak v domácnosti ušetřím 3200,-.....

  4. 4 Radek Hulán 16.01.06, 04:01:13
    FB

    [1] ano, většina lidí software krade, ale já si myslím, že pár zlodějů se podaří podobně laděnými články převychovat, a za pár let už se hodně lidí bude stydět za to, že jsou zloději..

    [3] také pohled, nicméně pro kompatibilitu je Microsoft Office zcela zásadní, OpenOffice.org prostě s DOC/XLS moc dobře pracovat neumí. Rovněž chci, aby Natálka uměla MS Office, s tím se setká všude, nikoliv s OpenOffice.org. Za 1000 Kč / licenci je to dobrá volba.

  5. 5 Radek Hulán 16.01.06, 04:01:16
    FB

    [2] 3.000 Kč není pro domácnost neúnosné, a pokud ano a jsou to opravdu extrémní sociální případy, mají možnost nekrást jako hovádka, a stáhnout si OpenOffice.org..

  6. 6 dENIS 16.01.06, 04:01:25
    FB

    To je určitě chvályhodná snaha a o kvalitě MSO 2003 netřeba pochybovat. Na druhou stranu OO např. mě postačuje (u problémových z dokumentů z mso využívám majkrosoftí viewry na word, excel i ppt). Sílu MSO využije spíše korporátní klientela, případně pro ten, kdo s ní vede bujnou korespondenci. Podle mého okolí ale v rodinách bývájí převážně 2 počítače max. Takže reálná vypočtená cena jedné licence vychází jinak. Ostatně si myslím, že je to spíše marketingový fígl:) Klidně mohli říct, že je to na deset počítačů v domě, cena by pak byla tři kila za licenci. Ale i tak je to sympatický přístup. Podobně se chovají producenti některých antivirových programů.

  7. 7 ne0 16.01.06, 04:01:37
    FB

    [4] Rovněž chci, aby Natálka uměla MS Office

    Zajímalo by mě jak se zachováš, až si domů přinese na CD vypálenou super-extra novou hru od kamaráda...

  8. 8 Radek Hulán 16.01.06, 04:01:43
    FB

    [7] jednoduše, vysvětlím jí, že krást program či hru je stejně špatné jako jakákoliv jiná krádež a lidé na úrovni to nedělají..

    Má IQ kolem 150, je neuvěřitelně pracovitá a snaživá, a rozhodně tedy nebude mít potřebu krást jako masy kolem..

  9. 9 Lukáš Šutovský 16.01.06, 05:01:00
    FB

    [8] Naprosto souhlasím, u Natálky se ti to povede, ale kdo převychová min. půl národa? To by bylo na Nobelovu cenu!

  10. 10 Martin Picek 16.01.06, 05:01:00
    FB

    [7] Osobně mě hry moc nebaví (a ani mi moc nejdou :-))... nicméně, člověk si více váží legálních her a víc si jich užije. Stejné je to i s hudbou. Samozřejmě kromě toho, že kradení není normální stav...

  11. 11 Michal Kraja 16.01.06, 05:01:12
    FB

    Pokud tomu dobře rozumím, tak tuto licenci sice můžou všichni členové rodiny využívat, ale pokud chce dědeček třeba udělat ceník ovoce a zeleniny které pěstuje na zahrádce, tak má smůlu. Je to tak nebo to chápu mylně? Navíc můj názor je takový, že běžná domácnost využije maximálně ty funkce openoffice a makra apod. těžko. (soudím dle sebe)

  12. 12 Hello Marián 16.01.06, 05:01:21
    FB

    Osobne o kvalitách OpenOffice Writeru nepochybujem. Píšem v ňom diplomovú prácu, pričom aktívne používam free svg galériu a štýli. Problém je jedine s exportom do Wordu. Import ma netrápi, pretože väčšina Word dokumentov je formátovaná pomocou medzier namiesto tabulátor a pod, takže tak či tak to musím väčšinou zkultúrniť.

  13. 13 manos 16.01.06, 05:01:58
    FB

    No myslím si, že väčší uspech by mala 1 licencia za 1100 ako 3 za 3200. Predsa len väčšina našich domácností má 1 PC.

  14. 14 Radek Hulán 16.01.06, 06:01:01
    FB

    [13] to rozhodně ne, každý člověk potřebuje svoje PC (každé dítě i rodiče zvlášť), navíc dnes PC stojí pár Kč..

  15. 15 Ondřej 16.01.06, 06:01:03
    FB

    Pokud je to nabídka pro domácí používání, tak mi přijde mnohem výhodnější OpenOffice. Jak říkáš, je nemotorný, ale pro studenta a jeho rodiče plně dostačující. Jako student VŠ používám OpenOffice přes rok a zatím jsem nepřišel na nedostatek, kvůli kterém bych zvažoval onen "nejlepší kancelářský balík" ;)

  16. 16 Doug 16.01.06, 06:01:46
    FB

    [12] tak to si veľmi odvážny, keď píšeš diplomovku v OpenOffice, ja osobne by som sa nikdy neodvážil písať ju vo worde alebo nebodaj v OpenOffice, na takéto veci je jednoznačne najlepšie riešenie LaTeX

  17. 17 wizard 16.01.06, 06:01:54
    FB

    Mě dokonce škola nabízí dost softwaru, který používáme. Třeba Windows Xp Pro, Office, Compaq Visual Fortran, Visual Studio, Matlab atd. prostě úžasné

  18. 18 Hary 16.01.06, 07:01:47
    FB

    Mým názorem je to, že základní práci s MS Office se dá naučit i v Open Office, protože systémy jsou si dosti podobné (hlavně co se týče základních principů). Já Open Office a MS Office používám jen na krátké články, kde není nijaké složité formatování. Na větší práce (od 10 stran) používám zásadně sázecí program Latex a už jsem si na něj naprosto přivyknul a plně mi vyhovuje (často píšu matematické a fyzikální vzorce a v tom Latex snad nemá konkurenci).

  19. 19 Pavel82 16.01.06, 07:01:48
    FB

    Ono těch akcí Office domů je víc, například pro pracovníky Škoda a.s. je k mání za cca 550 Kč verze 2003 Professional (podmínkou je samozřejmě pouze domácí používání).

  20. 20 Radek Hulán 16.01.06, 07:01:50
    FB

    [18] LateX je dobrej pro studenty, taky jsem jej na škole používal, ale až vylezeš ze školy, už na takového blbinky nebudeš mít čas ;-)

  21. 21 Zdenek 16.01.06, 08:01:10
    FB

    [14] Řekl bych že menší a levnější verze by měla větší úspěch. Dost pochybuju, že každá domácnost má 1PC/osoba a i kdyby, tak ne každá má 3 členy.

    Ale určitě je to od MS krok správným směrem.

  22. 22 Radek Hulán 16.01.06, 08:01:20
    FB

    [21] levnější verze? A kam bys chtěl klesat? Už tak je dnešní cena 3200 Kč, odpočítej od toho 19% DPH, marži obchodu, náklady na výrobu, náklady na vývoj, a dostaneš se možná na $10, které na tom Microsoft skutečně vydělá..

  23. 23 R@ndom 16.01.06, 08:01:37
    FB

    [20] IMHO to zas není pravda. Pokud máš už schopně nadefinované šablony (to zas není tolik práce), psaní je stejně efektivní (né-li efektivnější) v LaTeXu, než v jakémkoliv jiném WYSIWYG editoru. Soudím podle sebe...

  24. 24 manos 17.01.06, 10:01:34
    FB

    [14] Netvrdím, že jedno PC je do rodiny optimálne. Len si myslým, že väčšina má iba 1PC. 2 sa vyskytujú už zriedka a 3 sú rarita. Ja mám 1 doma 1 v mojej kancelárii a je to dosť nákladné. Stará šunka nemá pre mňa význam, ale to zrovna tebe nemusím hovoriť.

  25. 25 Slonik 17.01.06, 11:01:27
    FB

    Používám MS Office97. Koupil jsem je před pár lety ve výprodeji za 2500,- včetně tehdy ještě 5% DPH (varianta Small Business = Word+Excel). Na mojí práci (převážně tabulky v Excelu a "hromadná korespondence") mi to bohatě stačí. Navíc se potřebuji soustředit na práci samotnou a ne na ovládání programu, které mám za ty roky maximálně zautomatizované. Proto jsem zavrhnul upgrade na MSO2003, proto taky příliš nepoužívám OpenOffice (chybí mi v nich některé klávesové zkratky). Vím, že MSO97 už zdaleka nejsou IN, ale pokud musím někdy dělat na počítači s MSO2003, jde moje produktivita docela dolů. Takže - neměnil bych.

    Mimochodem, nevíte někdo jak je to s licencováním u MS? Chctěl bych si MSO97 nainstalovat ještě na jeden počítač. Myslíte, že bych si mohl koupit základní verzi MSO2003, tu dát do šuplíku a její licenci použít na instalování MSO97?

  26. 26 mea 17.01.06, 11:01:57
    FB

    Ruku na srdce, ale většina domácích uživatelů by si vystačila v WordPadem, těm náročnějším naprosto dostačují funkce OpenOffice.org 2.0 (pokud si někdo myslíte opak, řekněte mi co neumí a co přitom používáte). MS Office nejsou dnes podmínkou ani v korporátním sektoru (zákazníkům nebudete posílat editovatelný dokument, ale spíše pdfko) a nevidím důvod proč těch pár funkcí navíc utrácet.

  27. 27 miki 17.01.06, 12:01:30
    FB

    [25] Dovolil bych si poznamenat, ze v klavesovych zkratkach vidim jednu z vyhod OO. Jdou totiz plne nakonfiguorovat. Uznavam, ze je to pro nekoho ponekud zdlouhave, ale vysledek lze ulozit a pri reinstalaci OO opet nacist.

    Dostanete se k nim v rolete Nastroje => Prizpusobit => Klavesnice

  28. 28 Milhaus 17.01.06, 01:01:50
    FB

    [4] No možná bude záležet taky na tom, kde bude Natálka pracovat. Úřady na slova zdarma a otevřený formát slyší, takže ve státním sektoru bude možná situace po několika letech úplně jiná než dneska. Pokud to ovšem není jen další dotkom mánie...

  29. 29 repsaJ 17.01.06, 02:01:23
    FB

    Ta akce už běží celkem dlouho... Jinak takovych nabidek je vice, třeba i Autodesk kdysi nabizel studentskou verzi 3dsmax za 7000 Kč (normálně stojí přes 150000 Kč). Jinak jsem měl taky nějakou verzi Oracle, kterou nam dali kdysi přímo na střední škole, aby jsme mohli doma zkoušet...

  30. 30 Tomas 17.01.06, 04:01:08
    FB

    [29] Študentská licencia na 3DS Max je platná 2 roky (od dátumu inštalácie) a môže sa používať iba na výuku. (Osobne by som skôr použil Mayu PLE). Oracle je pre výuku a vývoj zdarma, platí sa len za deployment. Dokonca ti pošlú inštalačné DVD, ak o to požiadaš.

  31. 31 Čestmír 17.01.06, 08:01:15
    FB

    Zajímalo by mě, jak je to s použitím této licence na počítači, který vedu v účetnictví. Pro komerční účely znamená, že ho nemůžu dát do nákladu, ale na tom počítači ho mohu legálně používat?

  32. 32 Honny 17.01.06, 09:01:19
    FB

    [15] Souhlasím, OOorg používám a pro moji víceméně primitivní práci naprosto dostačuje a nevidím důvod, proč investovat 3k Kč do MS Office.
    A mám to na víc PC než tři :) Ale nechcu tímto shazovat kvality MS Office. ;)

  33. 33 orol 18.01.06, 03:01:16
    FB

    Vždy som podporoval a naďalej budem podporovať otvorený software...
    apropo štandardom EU nebude *.DOC ani *.XLS, ale *.ODF
    http://cs.wikipedia.org/wiki/OpenDocument...

  34. 34 Martin 20.01.06, 02:01:10
    FB

    "Tisíc korun je zanedbatelné položka, a na produktivitě se velice rychle vrátí." S touhle větou nesouhlasím.

    Je rozdíl měřit produktivitu profíka (no problém) a domácnosti (tam produktivitu prostě nenaměříte). A i kdybyste se pokusil tak tvrdím, že normální rodinka nemá šanci "vydělat" v horizontu tří let 3200 Kč na tom, že díky MSO budou její nekomerční aktivity "produktivnější".

    A troufám si říct, že díky ODF a PDF je OOo pro běžné amatérské použití vhodnější než MSO, a to bez ohledu na cenu.

  35. 35 Radek Matuška 20.01.06, 10:01:29
    FB

    Já souhlasím s tím, že kvalita OO nedosahuje kvality MS Office 2003 - tak třebas provázanost ve wordu s OCR Abby FineReader, nebo Adobe Acrobatem, či Lingeou je výborná; to v OO nelze. Nadto nedám dopustit na Outlook 2003, který podle mě k takové sadě patří. A OO nic takového nemá, nehledě k pomalosti a žraní paměti. Takže když to sečtu pro a proti, i já si myslím, že cena je velmi mírná a klady MS Office 2003 převáží zápory OO, i když ten je zdarma...