Mám rád Tesco!

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Mám rád Tesco!

Tesco

V poslední době naši socialisté často diskutují o různých omezeních. Socialisté totiž chtějí programově omezovat naši osobní svobodu… Jedním z takovýchto nepochopitelných omezovacích blábolů je i návrh na změnu 24-hodinové otevírací doby v supermarketech Tesco. Tedy, pod tou změnou je míněn prachsprostý zákaz ;)

Jejich argumentace? Prý je to dobré pro zaměstnance… Aha. To je ale podivný důvod… Dobré pro zaměstnance? V čem proboha???

Žádný zákaz, žádné omezení svobod, žádné omezení volby člověka zákonem (volby, která neškodí někomu jinému) není a nemůže být, principiálně dobré. Jen… komunisticky hloupé. Zakážeme-li Tescu mít otevřeno po 10:00 hodině večerní, tak… pár lidí přijde o práci! Pár lidí, co dělají až do pozdního večera (a je jich dost!), si nebude moci nakoupit. A jeden hloupý poslanec bude rád, že… on něco prosadil. Bude rád, že omezil naše svobody.

V této stranické linii bychom mohli rovnou zakázat jezdit taxíkářům v noci (vždyť ti chudáci by se měli vyspat, ne?), jezdit vlakům, zakázat práci i řidičům tramvají, řidičům metra, ba i osobní dopravu autem bychom po 10:00 hodině večerní měli zakázat. Připomíná Vám to stanné právo? No jasně! Pracovat v noci dle některých (post-komunistických) poslanců není dobré, a zvláště v Tescu ne!! Poslanci to vědí nejlépe.

V čem je Tesco tak odlišné oproti těm mnoha a mnoha jiným profesím, které v noci normálně pracují??? V čem je jiné, když taxíkář, lékař, policista, majitel restaurace, majitel diskotéky, či barman, nebo i programátor, a mnozí další, v noci normálně pracují, ale prodavačka v Tescu, to ne!! To je špatně!!

Není to špatně. Možnost volby je vždy dobrá. Vždy!

Já osobně většinou nakupuji ve 2:00 hodiny ráno. Mám Tesco moc rád. Bydlím sice na Praze 1 (pro nepražáky, v centru), ale i tak jedu autem na Zličín (pro nepražáky, dálnice na Plzeň), a v pohodě, bez front a spěchu, nakoupím. A ve 3:00 ráno jdu spát.

Pokud opět budete číst o nějaké (stupidní) regulaci, tak zkuste přemýšlet, k čemu je to vlastně dobré a komu to slouží. Dle mého názoru, tento konkrétní návrh na omezení svobod občanů pochází od konkurence Tesca :) A většina jiných návrhů na omezení svobod a práv občanů pochází z touhy po moci. Ne z touhy sloužit lidem.

Mám rád Tesco. Mám rád svobodu a možnost volby.


Komentáře

  1. 1 Tom 27.10.04, 09:10:14
    FB

    Na to, ze to pochazi od konkurence, moc neverim. Protoze pokud se to nekterym poslancum zalibi, regulace bude pokracovat a obratilo by se to i proti te konkurenci....

    Spis bych rekl, ze se SocDem libi sr*t se lidem do zivota a jejim volicum se urcite bude libit diktatura proletariatu...

  2. 2 noname 27.10.04, 10:10:23
    FB

    Ten zákon samozřejmě není omezení v Tescu, ale omezení VŠECH OBCHODŮ a navíc dokonce chtějí zakázat prodej po celou neděli.
    Mimochodem původ toho zákona je jinde - mají ho totiž v Rakousku a tuším i v Německu a je to strašný problém pro ně v tom, že v noci a v neděli jezdí rakušáci nakupovat k nám, utrácí prachy tady a ne u nich. Třetina tržeb příhraničních obchodů je pak tvořena těmito pendlery. Dokážete si asi představit, co by tenhle zákon znamenal - to by museli propustit polovinu zaměstnanců (zejména ti, co si přivydělávají o víkendu by byly v prdeli).
    Samozřejmě Rakušáci lobují, stejně jako majitelé obchodů za hranicema.
    Pro tento návrh jsou ale naše odbory, prodloužená ruka komančů, přitom ale tam afaik neproběhlo žádné hlasování o tomto návrhu, pouze vedení tvrdí, že je pro. Přitom by měli odboráři měli hájit zájmy českých zaměstnanců. Prý si někteří zaměstnanci stěžují že jsou v noci vykořisťováni - to by mě zajímalo, jestli si to vymysleli, a nebo opravdu nějaký zaměstnanec chce raději ztratit práci, než být vykořisťovaný (a proč tedy sám neodejte?!).

  3. 3 Teki 27.10.04, 10:10:24
    FB

    Tak mám neodbytný pocit, že to nepochází z hlavy socánků, ale že pachatelem je nějaké inteligentní nařízení EU.

  4. 4 Radek 27.10.04, 12:10:13
    FB

    Fuck off socani! NECHÁPU, proč by se mělo zakázat prodávání 24h/day. Přesně tak - neliší se to od jiných vícesměnných provozů. = naprosté omezení svobody.

  5. 5 adam 27.10.04, 12:10:18
    FB

    A to není vše. Součástí návrhu má být i zákaz nedělního prodeje. Po tom touží především lidovci a argumentují tím, že "lidé by se v neděli měli věnovat jiným, ušlechtilejším věcem, než nakupování"!!! Takové nehorázné kecání lidem do života mi neskutečně pije krev. Příště nám zakážou chodit v pátek na koncerty, ve čtvrtek do kina a sobotu jezdit na kole.

  6. 6 Adam Hošek 27.10.04, 01:10:34
    FB

    Já jsem jednou v létě měl brigádu v pekárně. Sice jsem neměl noční, protože mi tenkrát nebylo ještě 18, ale řada jiných lidí noční má. Jakto, že zaměstnanci pekáren (a řady jiných továrních podniků) musí makat i v noci? No asi proto, aby do Tesca ráno, když ho otevřou, mohla pekárna navézt čerstvé pečivo?

    Oh, nikoli. Pekárna peče prakticky nepřetržitě a chléb, který si ráno v 6 nebo v 7 kupujete v domění, že je úplně čerstvý a "teplý přímo od pece", stál ve skutečnosti celou noc někde ve skladu pekárny a pomalu chladl se svými kolegy. Nejlépe vám jej v prodejně ještě přihřáli.

    Ale jistě, že pečivo musí po vyplutí z pece chladnout. O tom to zde přece není. Podlě mě je nesmysl zakazovat podnikům provozovat pracovní doby i v noci, jenom proto, že se to někomu nezdá. Pokud zaměstnavatel splňuje určitá pravidla, jako třeba to, že noční je lépe placená, a zaměstnanci tu práci dělat chtějí, tak kde je problém? Až z Tesca utečkou noční prodavačky (beztak to maj na směny, takže se střídají) a další personál, tak zřejmě samo přejde na pouze denní provoz.

    I když nemám tak vyhraněné (či spíš utvořené) politické názory, jako Radek Hulán (a nemyslím to nijak ve zlém :)), tak s ním musím v tomhle souhlasit.

  7. 7 Petr 27.10.04, 02:10:19
    FB

    Přesně tak, co je komu do toho, jak má obchod otevřeno???

    Jen bych doplnil, že tento návrh (myslím) podávají černoprdelníci a ještě to chtějí rozšířit na neděli (páč v neděli se přece nepracuje...)

  8. 8 martin 27.10.04, 05:10:04
    FB

    Nekdo z ODS to tusim konstatoval takhle:
    "Socialni strany se snazi najit obecne spravny styl zivota a ten uzakonit".

    Obecne spravne je ve vsedni dny pracovat a v nedeli chodit do kostela, a to by se urcite melo uzakonit. Udelal bych v kostelech pichacky a kdo by tam v nedeli nebyl, zle mu.

    A opovazte se lidicky chodit venku v 1:00 rano, to tam jsou jen podivne existence. Radeji budte doma u televize, rikam u televize, protoze prilisne venovani se sexu je take spatne.

    Takovehle nazory tu proudi, a proto ma byt nejaky zakaz, ze je to hloupost je jasne snad kazdemu. Univerzalni zpusob zivota proste neexistuje, a kazda snaha uzakonit neco takoveho je tedy podle me spatna.

  9. 9 llook 27.10.04, 05:10:29
    FB

    Až na Zličín? To moc nechápu. Tesco rád nemám a navíc mám pár metrů od baráku Carrefour, takže se v klidu projdu, dám si cigárko, koupím něco dobrýho. Doufám že to neprosadí.
    Co jsem koukal v Bavorsku, pokud si chci v neděli nebo večer koupit něco k jídlu, můžu tak akorát předražené jídlo v hospodách nebo Tureckou pizzu.

  10. 10 Tom 27.10.04, 06:10:48
    FB

    [3] V posledni dobe je u nas v mode svalovat neci blbost na EU. V mnoha pripadech, kdy se nekde ohani evropskou unii, si prosazuje vlastni vuli. Baleni peciva napr. bylo svalovano na EU a ta za to (vyjimecne) nemohla ...

  11. 11 Ondra 28.10.04, 01:10:02
    FB

    Souhlas s Radkem, je to absolutní nesmysl. Opět to dokazuje socialistické snahy o vodění lidí za ručičku. Oni jsou přeci tak hloupoučcí, že si ani v neděli neodpočinou a jdou nakupovat! To se jim zatrhne a hotovo. Špatně.
    Byl jsem v Německu asi 2 měsíce a ty jejich předpisy mě dost štvaly. Např. v neděli je opravdu nemožné někde nakoupit, ve všední den se zavírá v 8, maximálně v 9, to je jak u nás někdě v zapadákově. Dokonce jsem nedávno někdě četl, že se v berlínských nákupních centrech prodlužuje otvíračka v sobotu na úžasných 20:00 a je výhled na to, že se časem sáhne i na tu posvátnou neděli. O to víc mě dostal dnešní výrok nějaké političky ČSSD, že to chtějí kvůli přiblížení se Německu a Rakousku. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale v některých věcech jsou pozadu oni za námi. Je to až ubohé, jak u nás socani dělají stejné chyby jako jinde, že se prostě nepoučí.
    Dneska jsem byl v kině a pak si došel v pohodě nakoupit do Carrefouru nakoupit. Bylo 22:30 a bylo narváno. Politici ČSSD by si asi měli udělat menší večerní exkurzi do některého z pražských hypermarketů, aby vědeli kolik lidí se chystají připravit o práci.

  12. 12 hnuj.org 28.10.04, 02:10:05
    FB

    Českej a moravskej politik bojuje především o prachy na svým kontě a na kontě strany. Každej takovejhle zákon je především tlak lobby výměnou za pěkný prachy.

    To,že lidi jezděj v neděli do shopping parku je bohužel jenom důkaz toho, jak jsou tady lidi hladový po konzumu a večer přežraný u bedny už nemaj ani schopnost ty zprávy nějak si v hlavě přebrat. Místo čtení novin čtou letáky a čumí na všechny AKCE, SLEVY, VÝHODNÉ NABÍDKY, atd - pak se diví, že najednou je zákon a ten zakazuje toto a toto.

    Problém vidím v tom, kdo politiky vede k řešení těchto úkolů - copak potřebujeme snad v neděli zavřené krámy? Co to přinese - nic pozitivního - pouze reakci občanů a ta bude většinově negativní. Ty co na to nemaj nebo nikam nejezděj tak pro ty se nic nemění a můžou bejt v klidu, ale ten zbytek? diskriminace. Nějaký kecy o tom, že to je v německu a rakousku beru asi na stejnou váhu, jako to jak je možné, že u nás jsou u silnice výlohy s bordely a v německu a rakousku ne?

    Místo řešení potřebných věcí se stále politici u nás zabývají tím kde schrábnout prachy, kde ty prachy nějak utopit a kde ty prachy zase chytře vytáhnout. O lidi jde pouze krátce před volbami a to pouze o ty, kteří se ukazují jako loajální - cajti, státní úřednící, důchodci a další cháska v tomto státě co nepracuje a žije v sociální síti.

    jo blížíme se opět době, kdy ten kdo pracuje a vydělává bude ten kdo se snaží naši společnou zemi nějakým způsobem poškozovat...místo toho aby se raději věnoval společné práci.

    jedou v tom všichni - ODS,ČSSD,komanči,KDU,US a všem jde především o koryta. je to hnuj. tohle to je ještě hovno, ale přijdou asi horší zákony a budeme čumět co ty hovada vůbec dovedou vymyslet. Privatizace nemocnic atd.

  13. 13 hrtak 28.10.04, 10:10:43
    FB

    myslim, ze se shodnem, ze by Radek mel zalozit politickou stranu... aspon bychom meli pro koho hlasovat.... :o)

  14. 14 martin 29.10.04, 03:10:28
    FB

    nevím, jak to v tom zákoně je přesně napsané, zda jen lidi nesmí pracovat nebo fyzicky ten obchod musí být zavřen, protože řešením je, abych tam byl dobrovolně "ve svém" protože jsem majitel. Co nechápu je, proč někdo v době svobody mi říká, kdy můžu pracovat a kdy ne... to je u nás taková přezaměstnanost?

  15. 15 braggart 30.10.04, 05:10:55
    FB

    Kdyz by nesmely byt v noci otevrene obchody, co ty internetove? To jim budou socani vecer vypinat servery? ;)

  16. 16 letinka 30.10.04, 09:10:00
    FB

    Tesco máme zjevně rádi oba,možnost volby a svobody taky. Docela jsi mě přiměl k zamyšlení se. Bydlím kousek pod Pražským hradem a na Zličín to mám kousek. Noc to často jistí, protože stání ve frontách považuji zä ztrátu času i nervů.

    Všechno,co jsi napsal,mi přímo mluví z duše, jenže každá mince má dvě strany.

    Dovol mi malou rekapitulaci:
    Na jedné straně právo obchodníků řídit svůj provoz tak, aby byl ekonomicky výhodný a efektivní,bez direktivních zásahů "hňupů", kteří si usurpují právo na moudrost v každém ohledu a taky právo nás spotřebitelů využívat výhod,kterými se nás obchodníci snaží získat. Proč nám chtějí brát právo volby ?

    Na straně druhé práva těch, kteří musí sedět za kasou ve dne v noci, práva těch, kteří musí mít 24hodinovou servisní pohotovost (je to velká armáda lidí,např. nejde jen o pekaře, zelináře, řezníky, ale i o dodavatelé pokladen) a kteří si nemohou dovolit přijít o tak silného
    obchodního partnera. Mají snad oni právo volby ?

    Určitě se mnou budeš souhlasit, že jen málokdo si může dovolit vzdorovat arogantním gigantům a unést ekonomické následky svých činů. Z praxe znám případy, kdy si gigant klidně pár dodávek drahého zboží nezaplatí, protože kdyby se snad drzý dodavatel chtěl soudit, přestane odebírat jeho zboží. Když si to dodavatel (a to mluvím o výhradním dovozci, ne o žádné pidirodinné firmičce,která má jediný odběr) spočítá, zjistí, že je lepší se nechat občas okrást než přijít o odběratele. A právo volby ? Nějak mizí, jistě každý může volit, ale nevím jestli to je ta správná možnost volby.

    Fakt je, že někteří obchodní titáni se k nám chovají, jako bychom právě slezli ze stromů (tím netvrdím, že na tom nemáme vinu - když jim to prochází, proč by to nedělali?). To co by si ve svých domovinách ani nezkusili, tady zvesela prezentují - ostatně co je víc než kapitál ? A pak se snadno stane, že (dovol lehkou parafrázi) bílý muž pod bičem ........

    Tak tu máme dvě misky vah, která má větší váhu? Já mám jasno, pořád si stejně jako ty, myslím, že direktiva nic nespraví a život sám reguluje potřebné. Je mi líto těch co dnes nemají volbu a musí pracovat v noci i o svátcích, protože nemají jiný způsob obživy.Jenže když se vrátím zpátky, určitě i tihle lidé někdy možnost volby měli - možná se měli víc učit, snažit, aby se mohli na trhu práce lépe uplatnit. Neskutečně mi vadí tahle příšerná politika,která jakoby pořád hlásala - "nebojte vy slabí a neschopní, ubráníme Vás proti těm silným a schopným".

    Až budou ti za kasami schopni ukázat svým zaměstnavatelům, že tohle je moc, až je dokáží donutit, aby si uvědomili jejich sílu a nenahraditelnost, přestanu v noci nakupovat a budu pyšná na to, že si český človíček umí dupnout a zná svou cenu. Ale zatím to tak opravdu není a tak podepisuji imaginární petici : NECHCI, ABY MI NĚKDO BRAL NOČNÍ TESCO.

    Krásný večer

  17. 17 venda 14.12.04, 12:12:49
    FB

    [1] naprosto souhlasím s vašim komentářem. Je to i omezování podnikání. Tak ymi nikdo nezakáže, pokud mám moc práce, fungovat až do 2,00 do rána a musím napsat, že někdy udělám mnohem víc práce než ve dne a pak si v klidu jedu třeba do Tesca nakoupit vánoční dárky. Možná nějký socialista, který má strýčka, či švagra v neporosperující večerce chtěl mu tímto pomoci k vyšším ziskům, věřil bych tomu...