Kdo si zvykne jednou neplatit, nezaplatí už nikdy!

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Kdo si zvykne jednou neplatit, nezaplatí už nikdy!

stahovači jsou odpadky

„Pracuješ pro firmu, řekneme v oblasti výroby chemických přípravků, značkových. Pracuješ pro ně na zakázce za 150 miliónů dollarů s tím, že máš ve smlouvě, že po dokončení zakázky dostaneš na ruku $1.200, a k tomu 3% z každé prodané láhve s novým sprejem proti otravnému hmyzu.

A teď přijde výplata, dostaneš $1.200 a čekáš… jenže ani po 3 měsících nedostaneš ani procento navíc, protože ti zaměstnavatel řekne: „Víš, náš produkt si kupují jen profíci na likvidaci hmyzu, víš, obyčejný lidi kupují duplikát, jehož chemické složení nám někdo odcizil a teď to duplikuje v Asii v miliardách plechovek měsíčně…“ A ty na to: „Jak, to přece nejde, to nemůžou přece…“ A šéf ti řekne: „Ale můžou, není tam u nich žádná vymahatelnost autorských práv…“.

Tento citát pochází od člověka, od kterého by to řada lidí nečekala - a to od dANGEL0, jednoho z významných členů scény. Když jsem před půl rokem psal článek Warez je nemoc psychopatů, hovořil jsem o lidském odpadu, který si nic nekupuje, ale zásadně jen stahuje. dANGEL0 patří ovšem na tu inteligentní stranu barikády, a lidmi, kteří si jen stahují a nikdy nic nekupují, zjevně opovrhuje. Chápe warez jako možnost si vyzkoušet to, na co je nutná jinak plná verze, a jako možnost něco se naučit a dozvědět, ale zároveň zastává ono tradiční a známé „If you like it, buy it!“.

Stahovači si o sobě myslí, že jsou jakási elita. Nejsou. Jsou to ubohé sračky, hovna. Elita jsou v určitém smyslu hackeři a crackeři, kteří vytváří keygeny a cracky, a dokazují si tak, že jsou lepší než programátoři Microsoftu či Adobe, ale ne pubertální uhrovitý teenager, který si tento crack stáhne, a tím se považuje za kinga.

Jsem moc rád, že tento můj pohled na věc je potvrzen i z druhé strany barikády. Fakt je ten, že lidé, kteří si zvyknou na kradení software, si už nikdy nic nekoupí. Jak jednou začnou krást, shánějí crack i na program za $20. Jsou nemocní. Jsou to odpadky… Opovrhuji každým člověkem, který má na počítači byť jediný kradený software. Opovrhuji teenageery, kteří mají na počítači desítky kradených her.

Nebýt těchto odpadků, softwarové firmy mají podstatně vyšší zisky, nekrachují, prosperují a celý průmysl je v mnohem lepším stavu.


Komentáře

  1. 1 Moxx 03.04.06, 09:04:27
    FB

    Najlepšie je na nich to, že sa obhajujú, že nemajú peniaze - tak musia kradnúť...To je najúbohejšia výhovorka aká existuje...Napr na úpravu fotiek musia mať photoshop za xxx $ keď existuje veľa free editorov, a na videá zasa premiere za xxx $ keď si stačí stiahnuť nainštalovať od Mrkvosoftu Windows Movie Maker...Ok neni to najlepší program ale stačí na nejaké filmy, čo si oni robia..A ten najpodradnejší argument je, že nemajú ani na Windows...Tak si nekúpim Radeon X1900 ale radeon X1600a hned mam na windows a programy...Alebo stačí Linux a free alternativa...Mladá generácia sa účí rýchlo takže vravieť, že to nebudú vedieť ovládať je chabé...Sú to chudáci, Radek má v tomto pravdu na 100%

  2. 2 Laco V. 03.04.06, 10:04:00
    FB

    Súhlas. Ja osobne sa veľmi snažím mať počítač "čistý", aj keď nemám peniaze. Vystačím si s tým, čo je zadarmo dostupné, i keď občas v nevyhovujúcej kvalite. A najradšej mám idiotov, ktorý si nakradnú množstvo softvéru a potom sú naveľko s akým kvalitným softvérom to oni pracujú.

    Na druhú stranu, povedal by som, že napr. také hry sú pre nás drahšie ako pre západný svet, kde sú platy vyššie. Ťažko mi je obetovať za dobrú hru toľký peniaz.

  3. 3 František 03.04.06, 10:04:39
    FB

    Fakt je ten, že lidé, kteří si zvyknou na kradení software, si už nikdy nic nekoupí.

    S týmto vôbec nesúhlasím. Patrím k tej skupine užívateľov, ktorí začali "nevinne" warezom, ripmy a pod.

    Naše prvé poriadné PC stálo pred 7 rokmi cca 70,000Skk. Nikoho nenapadlo kupovať hry kedže warez a ripy boli ľahšie zohnateľné ako porno časopisy dole v novinovom stánku. Tým chcem povedať, že sme na to peniaze mali, ale brali sme to ako samozrejmosť. Čo k tomu povedať. Áno, bol som sračka a som sračka. Ale s tvojím hore-uvedeným citátom silne nesúhlasím (výnimka potvrdzuje pravidlo)..

    Odkedy sa snažím programovať, privyrábam si programovaním stránok, tak som si nenainštaloval jediný kradnutý produkt.

    Áno, ospravedlňujem sa všetkým, ktorým som niečo ukradol!

    Mimochodom, rADO, viem, že sa snažíš robiť kontroverzný blog so zaujímavým obsahom, ale tvrdiť, že je niečo fakt mi naozaj pripadá smiešne hlúpe. Prepáč. Nie, prepáčte všetci, že som taká sračka, ale mali by ste potom o čom písať? O tom aký je svet krásny? - námet na úvahu

  4. 4 Michal R. 03.04.06, 11:04:00
    FB

    Radku, dovolím si odporovat. Dangelo není žádný významný člen "scény", je to pouze človíček co si píše na nějakém webovém fóru a jeho názor nejde brát jako názor člověka z "druhé strany barikády", snad jako člověka, co se s warezem někdy setkal. Pokud chceš znát opravdové názory "warezáků", zeptej se třeba elitních crackerů, kteří jsou schopni prolomit i velmi složité ochrany a zjistíš, že to ve skutečnosti nedělají pro tupou masu lidí, která si jejich dílko může stáhnout z netu (a leckteří se proti tomu i brání, vesměs to dělají pro sebe a své přátele). S opravdovou scénou nemá šíření warezu mezi běžné lidi (např. přes různé boardy, p2p programy) nic společného.

    Nechci tím nic a nikoho obhajovat, sám mám Windows koupené (resp. zahrnuté v ceně notebooku), ale měl by ses vyvarovat zaměňování pojmů a pokud chceš psát o warezu, bylo by dobré pochopit "proč a jak" a ne psát pouze o viditelném výsledku. Celkem to snižuje úroveň blogu, protože o jiných tématech píšeš na odborné úrovni.

  5. 5 Frettie 03.04.06, 11:04:26
    FB

    ano, chystám se koupit si trillian, protože vím, že je to skvělý soft, ale chtěl jsem jej předem vyzkoušet v jeho full verzi ... tak jsem jej dowmnloadnul, používal, zjistil, že má nejdokonalejší práci s historií a koupím si jej, ano photoshop jsem měl na nb, už nemám, ale až ho budu potrřebovat, tak ho použiju, ale jen na chvíli.

    A to, že mi nějaký linuxový pseudo geek, bude říkat heeej ty jo vem si GIMPa, tak mu řeknu, brouku, až mi předvedeš, že GIMP umí malovat a to co PS .. .tak ho zašnu používat, ano pracoval jsem s ním ve škole, ve škole jsem používal i legální corel, a je to skvělej program, a až ho použiju tak ho budu mít legálně, teĎ ho nepoužívám.

    Používám teď hlavně Apaceh, MySQL, PHP a PSPad ... Proč? Protože v podmínkách pro ročníkový projekt mám to, že veškeré vybavení musí být legálně nainstalováno.

  6. 6 Libb 04.04.06, 07:04:06
    FB

    Měl by ses trošku zklidnit. Krást se nemá, ale třeba já se z časů, kdy jsem za SW platit odmítal, dostal k dnešnímu stavu, kdy naopak nemám nic nelegálně. Tolik k tomu "kdo si zvykne neplatit, neplatí už nikdy". A vzpomeň si, co jsi sám prováděl v pubertě. V tom věku jsou to ještě děcka, nemají dovivinutý smysl pro zodpovědnost atd., prostě nesuď lidi podle činů spáchaných v pubertě. A ze předvedeným slovníkem asi nikoho nepřesvědčíš, aby se nad sebou zamyslel (pokud ti o to vůbec šlo).
    P.S. Neplatí o třicetiletých, dobře vydělávajících lidech, kteří shánějí crack na SW za 200 Kč - i takové znám.

  7. 7 Tomik 04.04.06, 07:04:22
    FB

    [5] Nejde o to, zda GIMP umí to co PS, ale že je zadarmo, to je jako kdyby jsi tvrdil:

    Ano, můžu jezdit škodovkou - dokonce mi ji kamarád nabízel zadarmo - ale proč bych měl, jasně budu jezdit škodovkou, ale až mi ukáže jak z ní vytřískat takovou rychlost, jak z Porsche Carrera GT, do té doby, když budu potřebovat, tak jen na chvilku budu používat to Porsche, kterém jsem ukradl.

    Nezavrhuji warez jako takový, také když občas potřebuji něco vyzkoušet stáhnu, ale chci-li ten program opravdu používat a líbí se mi, tak:

    a) mám-li peníze, koupím
    b) nemám-li peníze, poohlédnu se po free-ware alternativě

  8. 8 Rixo 04.04.06, 07:04:26
    FB

    Zvyknout si na kradený software? Jde to. Ale že by si člověk potom už nikdy nic nekoupil? Hloupost. Každý rozumný člověk, i ten, který využívá warez, určitě chápe, že originálka ať už hry nebo jiného softu má řadu výhod včetně onoho hřejivého pocitu na duši, že člověk má něco a to něco je právě originál.

  9. 9 JaM 04.04.06, 07:04:39
    FB

    [4] dAngelo prisiel s jedinym fungujucim navodom ako oblbnut starforce ochranu. No je pravda ze mladi stahovaci ho nemaju radi koli jeho nazorom...

  10. 10 Radek Hulán 04.04.06, 07:04:54
    FB

    [6] já si v pubertě software kupoval, v roce 1990 to bez internetu nakonec ani nijak jinak nešlo ;-)

    [8] tak to bohužel není, je hromada socek, co hledají i crack na program za oněch 200 Kč... V ceně to není, je to v amorálnosti zlodějů.

  11. 11 Trudko 04.04.06, 07:04:56
    FB

    [1]Nepoznam nikoho, kto má grafiku ala x1900 , a preto si nemôže kúpiť legálny Windows. Ja sám mám biednu zostavu(Duron 800mhz(SpitFire), 128mb DDRAM , Geforce 2 mx400 32MB ...). Mam ilegálny Windows lebo sa mi stále neopláti šetriť mesiace , aby som si kúpil legálnu kópiu. Na Linux prejdem až keď mi začne na dvere klopať polícia,lebo sa mi ťažko prejde na iný operačný systém , keď Window používam od jakživa. Ku tomu nie každý sa stará len o počítač, ale má aj napr. bicykel, musí si sám kupovať oblečenie a podobne.Máš pravdu, že sú freeware programy, tie sa sám snažím používať, ale nehovor, že keď niekto povie: ,,nemám na to", že klame. Keby som povedal svojim rodičom nech mi kúpia Windows za pár tisíc, povedia načo keď ti ten jedne ide? Keď začnem dobre zarábať , potom si začnem kupovať legálny software. Teraz však kvôli tomu nebudem chodiť ohlade len preto , aby som mal doma vyloženú krabicu od Windows.
    PS: niesom uhrovytý pubertiak, čo si stiahne crack a je pán sveta. Programov, so stiahnutými klúčmi mám ani nie 4.

  12. 12 Bobesh 04.04.06, 08:04:00
    FB

    Zajímal by mě názor zde přítomných (snažících se dělat dojem nejpoctivějších světců na světě) na otázku programů jako je třeba AutoCAD? K tomu pokud vím smysluplná free alternativa neexistuje a na spoustě obzvláště technických škol si určitou úrovní CADu projdete, bez toho, že by to nutně musel být SW pro Vaši budoucí obživu... Jelikož se sám pohybuji kolem ČVUT, tak vím, že spousta studentů má doma "natahán" CAD (moralisti ne, ve veřejné studovně smysluplně rýsovat seminárku skutečně NEJDE), povětšinou ovšem "lite" verzi, přičemž pokud se pak po škole CADem živí, tak si samozřejmě tyto programy kupují...

    Podle mě tohle celkem splňuje heslo "If you like it, buy it!"

  13. 13 Radek Hulán 04.04.06, 08:04:18
    FB

    [12] pokud chci hrát hokej, musím si koupit brusle. Pokud chci jezdit rallye, musím si koupit závodní auto. Pokud chci studovat ČVUT, musím si za pár Kč koupit studentskou verzi AutoCADu. A co je na tom divného?

  14. 14 ToM 04.04.06, 08:04:23
    FB

    [12] Tak nevím co je to za blbost, ale to je vpořádku, že ten CAD mají doma natahán. Všechny školy mají ( nebo tam kde jsem byl a ještě jsem ) na software multilicenci, že ho mohou po dobu studiu poskytnout studentům domů. Přece jenom by ty firmy byly sami proti sobě, kdyby tomu tak nebylo. Druhá věc je, že většina lidí ten soft pak rozšiřuje dál.

  15. 15 Peter 04.04.06, 09:04:11
    FB

    Zmysluplná free alternativa existuje: http://www.freecad.cz/

  16. 16 Bobesh 04.04.06, 09:04:39
    FB

    [15] Doporučil bys nějakej? Já už pár "freecadů" zkoušel, ale nebylo to ono... Chápu, že žádnej asi nebude kopie autocadu, ale prostě se v tom dělalo hrozně blbě...

  17. 17 Libb 04.04.06, 10:04:14
    FB

    [10] no ty možná ano, otázka je, jestli to nebyla z nouze ctnost :-) Ale já jsem chtěl zmírnit to tvé příkré odsouzení puberťáků. Spousta z nich dospěje. Když se podíváš kolem sebe, kolik mají příkladů? Ve svém věku, samozřejmě.
    Já se třeba nedávno setkal s případem, kdy se mě mám jednoho mého kamaráda ptala na cenu Windows, že by je koupil (ten update od Microsoftu, co vypisuje hlášku o nelegálnosti, evidentně slaví úspěchy :-)) a on ji zdrbal, že proč utrácet za Windowsy. Přitom on sám je není schopný udržet v chodu, spíš naopak. To mě už docela zarazilo.

  18. 18 Moxx 04.04.06, 04:04:10
    FB

    [11]

    Rozumiem, že niekto proste v takom prípade na to nemá, ale keď chceš mať dobrý pocit, že nekradneš prečo tam nedať Linux zadarmo, alebo OEM Windows za 3k...?...ale ja som hovoril o tých ľudoch, čo si kupujú dvojjadrové CPU, CF/SLI grafiky, 2Gb RAM a stále ťahajú cez DC++ alebo Bittorent tie najnovšie verzie na všetko miesto toho aby ich zakúpili. To sú podľa mňa najväčší chudáci a plne to súhlasí s tým, čo napísal Radek tj. "Kdo si zvykne jednou neplatit, nezaplatí už nikdy!" Oni na to majú, ale postih za to je na Slovensku a v Čechách skoro žiadny lebo im nato nikdo nepríde tak prečo nekradnúť ďalej...To je na tom tá úbohosť - preto príklad nekupuj X1900 ale X1600 a máš na soft =)

    A kradnúť softvér máš to isté ako s autami...Prečo potrebuješ BMW (Windows) ked si môžes skoro zadarmo kúpiť Škodovku (Linux)...To radšej ukradneš susedove BWM preto, len aby si ho mal lebo ho majú ostatní? Cena Windows je za tie roky, čo sa s ním ľudia trápili a vyvíjali to, treba ich rešpektovať a preto kupovať ich softvér. Tak isto nekradneš na ulici tak neni treba kradnúť v PC..

  19. 19 Petr Malik 04.04.06, 05:04:50
    FB

    No, já osobně naprosto souhlasím s tím, že lidé budou stahovat nelegální software i když bude stát 10kč. Prostě proto, že je... Takže osobně považuji výmluvu "až to bude stát (až budu mít peníze)..., tak si to koupím..." za blbost. Stejně tak to, že když stáhnu nelegální software, tak vlastně nikomu nic nechybí, takže jsem nic neukradl. Lidi si ani sami nepřiznají, že kradou. Na druhou stranu si ale nemyslím, že lidé kteří si stáhnou crack se cítí jako kings a elita... Všíchni ví, že je to nelegální a jaksi si uvědomují, "že se to nemá", ale prostě se to dělá... Chcou soft, který sice nepotřebují (respektive ne v profi enterprise +++ verzi), tak si ho stáhnou, ale neřekl bych, že se někdo cítí jako king (možná jednotlivci kteří z toho mají životní styl...).

  20. 20 Slonik 04.04.06, 06:04:06
    FB

    Vzhledem k licenčním podmínkám softwaru považuji za vcelku legitimní snahu si program důkladně vyzkoušet dříve než za něj utratím mnoho tisíc korun. Celkem mě těší, že to pochopili i výrobci a tak se dají často pořídit funkčně neomezené časově limitované demoverze i od velmi drahých programů (Adobe Premiere, WordPerfect Office, SigmaPlot, ...). Tato politika výrobců spolu s uvolňováním studentských resp. učitelských verzí za pár korun staví jakékoli kradení softu do opovrženíhodné roviny. Další možností jak si pořídit docela slušný soft je nákup starších verzí za vyloženě dumpingové ceny. Sám používám MS Office 97 Small Bussines Edition - cena 2700,-; Corel Draw! 8.0 - cena 1680,-, a podobně. Vím, že se možná připravuji o spoustu vychytávek, ale poměr cena/výkon mi v těchto případech velmi vyhovuje. A hlavně mám klidný spánek ;-)

  21. 21 aCIDfire 04.04.06, 09:04:46
    FB

    No skoro vše už tu bylo řečeno,ale taktéž nemohu souhlasit s názorem,že každej,kdo si crackne pár programů je odpad,atp.,natož že se při tom cítí jako king,což je už blbost.Možná tak před x lety,kdy se člověk k funkčním cracklým verzím nedostal tak jednosuše jako dnes,tak z toho možná měl větší "radost",jestli se to tak dá nazvat. Dnes to je tak,že to většina BFU bere jako samozřejmost a snadná dostupnost tuto situaci jen prohlubuje. Většina uživatelů zde podle mě prochází určitým vývojem,od upirátěných verzí až po total free/legal system,od extrémů až po průměr,který má samozřejmě majoritní postavení,přes 90% PC m8 nainst.Windows,kolik z nich je asi legální:)?
    - Opravdová scéna je opravdu trohu něco jiného (topsiteFTPs,privateIRC,atd) než všechny ty DCčka atp,o různých free webech ani nemluvě.
    - Kupuju si převážně hry a filmy,ale ze zahraničí,neb největší zloději jsou u nás např.distributoři her. Chtít skoro 2000 Kč za sběratelskou edici Oblivionu je zlodějina nejvyššího kalibru,když jste si ji mohli v klidu objednat např.přes sendit.com za 1200Kč vč dopravy.

  22. 22 Radek Hulán 04.04.06, 10:04:21
    FB

    [17] nemám problém říkat oslovi, že je osel:
    http://dero.name/weblog/rozhov...

  23. 23 Gav 04.04.06, 10:04:36
    FB

    A jak se rADo díváš na toto :
    v prácí máš licensi na určité programy, ale v rámci testů použiješi tento SW mimo firmu

  24. 24 Libor 05.04.06, 12:04:09
    FB

    Co by kdyby... lidé z nějakého důvodu nemohli používat software zdarma /tedy asi ani na zkoušku - historicky to neni tak davno co náklady na kopírování byly enormní/, SW průmysl by byl v JINÉM stavu. Realita SW průmyslu /bylo vidět na vývoji u OS/ je podobna trhu s novou drogou .. rychle naučit spotřebitele + vytlačit budoucí konkurenci.
    Se snadností kopírování informace vzrustá strach autorů o tantiemy; zdroje této obavy: částečně jde o přežítí, z většiny však o možnost "nekonečného" zisku. To rezunuje s možností "za vodou"-zajištění. Strach i jasné zítřky jsou zdrojem velké tvůrčí energie. Výsledkem erupcí této energie je přecopyrightovaná právnická společnost, kde je v TV klipech projistotu rozmazáno triko...a většině diskutérů zde to asi přijde dané přirozeným stavem světa...
    http://www.oreillynet.com/pub/...

  25. 25 Michal Daříček 06.04.06, 12:04:11
    FB

    A môžete mi povedať, čo mám robiť ja, keď povedala profesorka - toto a toto mi doniesiete urobnené v exceli, a na inom predmete tá istá profesorka že toto a toto mi donesiete urobené vo worde. To si mám daný software kúpiť kvôli použitiu v jednom semestri, a potom zahodiť? Nie je to trošku padnuté na hlavu? Ja sa môžem snažiť ako chcem, ale určité matematické symboly proste v Open Office niesú - a vo Worde sú - a to mám odskúšané na vlastnej koži.

  26. 26 Jirka Pech 06.04.06, 04:04:19
    FB

    [25] Co takhle se jí zeptat, kde si můžeš zdarma pořídit legální kopii (většinou má škola pro studenty licenci)? Nebo jí prostě řekni, že nic takového doma nemáš, ale můžeš jí to přinést v nějakém jiném formátu (ODF například).

  27. 27 Michal Daříček 06.04.06, 07:04:24
    FB

    [26] no práve tu je ten vtip - čo sa učíme v škole - tak jedine na MS Excel, a MS Word - konkrétne v exceli rôzne funkcie, vzorce, napríklad aj analýza dát - vo Worde rôzne veci, čo sa urobí akou klávesovou skratkou - a v škole, pre ňou musím ukázať znalosti práve z MS EXCEL a MS WORD - lebo to je v sylabách - v sylabách nie je že Open Office, ale MS WORD, EXCEL a POWERPOINT
    - a tá učiteľka je jedna z tých, čo si kvôli jednému študentovi nebude inštalovať Open Office

  28. 28 MacoX 06.04.06, 09:04:49
    FB

    Teenager su kúpi originálku, prejde ju za 10-15 hodín (priemerná životnosť dnešných hier) a potom ju kludne požičia svojim kamarátom, potom ju predá do bazáru a to sa opakuje. Z jednej originálky sa "uživí" aj 15-30 ludí. To isté funguje aj s filmami/hudbou/knihami. To že si ten teenager hru stiahne z P2P znamená len to, že nenašiel nikoho z okolia, kto by mu tú hru požičal. A keď je požičiavanie hier trestné - či už si požičiam hru/film od kamaráta z austrálie cez ftp alebo od suseda v bytovke, tak nech softvérové aliancie dajú zavrieť vštkých hráčov na svete a nech Electronic Arts nasadia všade kamery (aj do našej bytovky!), alebo nech dajú všetkým do hlavy čip s najnovším "starforce human implant version"... Ja som zástanca online distribúcie hier, kde by všetky peniaze z kúpenej hry išli na autorom na prevádzku serverov, z ktorých by sa hry sťahovali (žiadne pomalé dc++ a torrenty, rovno sosnem quake4 zo serveru napr. id softu a nebudem dávať prachy nejakej armáde manažerov v distribučných firmách a vodičovi kamionu a predavačovi atď.)

  29. 29 Jirka Pech 07.04.06, 10:04:01
    FB

    [27] Nechci tady generovat flames, ale když s tím nezačne nikdo, každý si bude myslet, že kvůli jednomu studentovi se nic nezmění. Pokud si myslíš, že jsi jen jeden student, máš na každé slušné škole svůj volený Akademický Senát, na který by jsi se měl obrátit.

  30. 30 Michal Daříček 07.04.06, 12:04:03
    FB

    [29] ty zjavne nechápeš, čo je to štúdium na VŠ. ono keď je v sylabách napísané
    Test 10 bodov. Textový editor WORD - vytváranie štítkov, obálok, šablóny
    alebo
    11. Tabuľkový kalkulátor EXCEL
    tak ja môžem vedieť s Open Office zázraky, ale ten predmet aj tak neurobím.

  31. 31 Radek Hulán 07.04.06, 12:04:06
    FB

    [30] tak si MS Office kup, existuje velice levná studentská licence, stojí 3.000 Kč a je možné ji používat dokonce na 3 počítačích..

  32. 32 Michal Daříček 07.04.06, 04:04:34
    FB

    [31] myslím, že máš pravdu - ale treba si podrobne preštudovať podmienky, lebo napríklad, čo z licenciou, keď doštudujem, či sa licencia vzťahuje aj na v budúcnosti vydané Office atď... lebo tie dANGEL0ve reči celkom dávajú zmysel

  33. 33 Bobesh 09.04.06, 09:04:07
    FB

    [31] No jo, ale pokud kolega používá standardně OOo, tak i kdyby to stálo 3 tisíce pro 3 lidi a třeba se se spolužáky podělil, tak je to i tak dost, kvůli jedný umíněný káče, ne? Ale jinak tohle tak trochu nechápu, to nemáte na fakultě PC studovnu? Kde by sis mohl těch pár triků v MS Wordu a těch pár symbolů do úkolu dodělat? Navíc dost věcí se v MS Excelu a tabulkovém kalkulátoru OOo (sorry, ale furt si nemůžu zapamatovat ten název, je to Calc nebo ne?) překrývá, například funkce pro popisnou statistiku jsou v obou téměř totožné a dost ostatních standardních funkcí taktéž...

    Pokud ti to tvoje svědomí nedovoluje (myšleno stáhnout si Office), tak mi nezlob se na mě přijde, že kdybys čas investovaný do pláče tady na Radkově blogu investoval do návštěvy kamaráda co MS Office má, případně PC studovny na vaší fakultě, tak už máš úkol dávno hotovej a věci na test naučený... Ale je to jen můj názor :-)

  34. 34 Michal Daříček 09.04.06, 05:04:22
    FB

    [33] hehe, no, tak ja ti poviem novinku - na Pedagogickej Fakulte UK v Bratislave je jedna počítačová študovňa, ktorá je mimo vyučovania (prednášky) UZAVRETÁ - ako, ja by som sa tam mohol vlámať, a potom vravieť - Bobesh mi povedal, že sem mám ísť, ale oni by mi to asi neverili :-)

  35. 35 Bobesh 09.04.06, 08:04:20
    FB

    [34] Proto jsem se ptal, jestli tam tu studovnu máte, že jsou rozdíly ve vybavenosti počítači obrovské (vzato třeba FEL či FSI ČVUT versus FFUK) je mi jasné... No tak v tom případě ti zbývá si to srovnat buď se svědomím, nebo s peněženkou :-)

  36. 36 LuKo 18.04.06, 07:04:16
    FB

    [30] Na SPŠ když jsme dělali s Wordem a Excelem, učitel nabídl zdarma zkopírování instalačky s multilicencí. MS by byl sám proti sobě, kdyby neumožnil naučit lidi na svůj soft. Teď na FELu děláme na free softu, případně máme k dispozici aktivační kódy na základě multilicence. A s MS má naše katedra smlouvu, že studenti výpočetky si mohou stáhnout jakýkoli soft od MS zdarma - jediný zákaz je, že se nesmí používat v komerčních projektech a pracech.

  37. 37 Mgr. Jan Kryl 07.10.06, 09:10:33
    FB

    Co jsem zde přečetl, že i kdyby software stál 10kč, že ho lidi nebudou kupovat je podle mne blbost, např.: jsem si stahoval Rainbow Six: Lockdown ten mi nešel nainstalovat a až jsem na internetu zjistil, že díky pozdnímu vydání české verze teď stojí 299kč, tak jsem si ji koupil ajsem velice spokojený.
    Co se týče stahování hudby, tak některým interpretům to ani nevadí protože to dělají pro lidi a navíc se uživí koncertováním, no a kdyby si lidi písničky nestahovali tak by ani na ten koncert nešli, protože daného interpreta nikdy neslyšeli nebo slyšeli od něj jen jednu píseň, která je npřesvědčí aby na ten koncert šli.
    Pravda je, že by se nemělo vydělávat pomocí kopií softwaru, bez kterých by ten určitý produkt nemoh vzniknout, tady vlastně patří část zásluh tomuto okradenému výrobci softwaru, takže chcete li se živit pomocí cizího softwaru nekraďte, ale kupte jej.

    PS: všechen software mám koupený, ale počítač je kradený.

  38. 38 TheGhost 22.01.07, 09:01:44
    FB

    [12] Jak VUT Brno, tak i CVUT Praha (nevim, tkere dalsi fakulty) je zapojena do projektu MSDN AA kde si muze KAZDY student dane skoly ci fakulty stahnout vlastni studentskou licenci a software potrebny k uspesnemu dokonceni studia. Jsem na FIT a mam moznost si stahnout vsechny potrebne programy, ktere se pouzivaji pri vyuce (a tuto moznost milerad vyuzivam). Kolega je na strojni fakulte a TAKY moznost si stahnou programy, ktere jsou nezbytne ke studiu. Nevim sice, zda je moznost stahnout licensi pro ACad, ale IMHO to mozne bude (zjistim,upresnim).

    Doporucuju si zjistit, jakym zpusobem si na vasi fakulte muzete obstarat ZDARMA studenstske license potrebnych programu.