Kdo dělá nejlepší software na světě? Microsoft…

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Kdo dělá nejlepší software na světě? Microsoft…

Microsoft

Poslední tři až čtyři roky se Microsoft mimořádně snaží. Té změny si musel všimnout každý. Steve Ballmer zjevně Microsoftu svědčí. V minulém tisíciletí (a s Billem Gatesem s hlavním slovem) to byla společnost, která měla výborný marketing, ale jen průměrné produkty (například OS/2 byl objektivně lepší než Windows 95/98 a kdysi dávno bylo AmiPro lepší než Microsoft Word). V tomto tisíciletí se ale Microsoft jednoznačně orientuje na prosazování nikoliv pomocí marketingu, ale pomocí kvality. Produkty Microsoftu dnes patří mezi absolutní špičku, a pokud chcete mít to nejlepší, kupujete si Microsoft produkty. Pokud chcete průměr, používáte open-source či konkurenci Microsoftu.

Když porovnám nové Microsoft Office 2007 na OpenOffice 2.0, ocitám se v open-source software o 10 let zpět. Nový Microsoft Windows Live Messenger 8 nemá rovněž konkurenci, při srovnání na poslední verze ICQ, Yahoo či AIM. Nový nástroj pro webdesignéry Microsoft Expression Web Designer konkuruje více než dobře dosavadnímu etalonu této oblasti, Adobe Dreamweaveru 8. Sada programovacích nástrojů Visual Studio a .NET zničila dříve špičkové, ale dnes beznadějně zastarávající, produkty Borlandu. Windows XP SP2 jsou mimořádně stabilní systém, který nikdy nepadá, na rozdíl od konkurence ve formě nestabilní "splácaniny" Mac OS X s Finderem, a ve výrobě je luxusní novinka jménem Windows Vista. Microsoft Outlook nemá konkurenci jako osobní organizér. Windows Mobile 5 jsou nejlepší operační systém pro mobilní zařízení, se kterým se Palm OS či Symbian OS nemůže srovnávat. Nový Windows Media Player 11 je opravdu vynikající přehrávač audia a videa, a ve hrách nemá DirectX 9.0c / 10.0 rozhraní konkurenci v OpenGL.

Klávesnice a myši Microsoftu patří (vedle specializovaného Logitechu) v oblasti hardware dlouhodobě k těm nejlepším. I na trhu hudebních přehrávačů je nový Microsoft Zune funkčně a kvalitativně jasně lepší než dosavadní jednička Apple iPod. Nový X-Box 360 dokázal solidně "zatopit" společnosti Sony, a není to opět jen díky marketingu, ale díky jeho kvalitě.

Myslím si, že trend kvality je v Microsoftu s příchodem Steve Ballmera jasně vidět, není to již jen největší světová softwarová společnost, která má dobrý marketing, je to nově i společnost, která má objektivně nejlepší software.

Pokud jsem před pár lety koukal po Linuxu, a napsal o něm desítky článků, a používal chvíli Apple s jeho zaostalým Mac OS X, dnes nemám jediný důvod.

Nemám problém platit za kvalitu, a protože ji Microsoft poskytuje, používám jeho produkty. Patří k tomu absolutně nejlepšímu, co je na trhu.


Komentáře

  1. 1 David Čepelík 08.11.06, 06:11:21
    FB

    S výše uvedeným naprosto souhlasím, změnami Microsoft jen hýří a je vidět, že se snaží udržet na špičce, jak to dokazuje napříkla WMP11, nebo výše zmíněný Messenger. Windows Vista jsou graficky špičkově zvládnuté (jako už mnoho věcí od Microsoftu), jenom nevím, zda nejsou zvyšující se HW nároky na PC krokem vedle. Ale jak znám Microsoft, určitě to má dobře spočítané :)

  2. 2 Chiron 08.11.06, 06:11:36
    FB

    Tak Microsoft se konečně probudil. XP jsou sice dobré, ale je podstatnější že na nich všechno funguje. Takový WLM 8 bych celkem rád používal, jenomže MS se rozhodl od verze 7.5 podporovat jenom XP a na W2k se vybodli. IE7 sice přináší dost novinek, ale celkem hrubě se jim to nepovedlo, i když změna k lepšímu je markantní. Ale takové Office už od verze 2003 nemají konkurenci a to už sou na obzoru 2007 které sem si vyzkoušel v beta verzi a musím uznat že je to obrovský skok kupředu. A X-box mi nepřijde o nic lepší než připravovaný PS3, spíš naopak celkem dost bude zaostávat, jeho hlavní výhoda je to že je levnější než PS. Jinak takový SUSE Linux by se dal považovat za dobrou alternativu k Windows.

  3. 3 Jan Strnad 08.11.06, 07:11:05
    FB

    Sem tam se ale něco MS nepovede, třeba pro vývojaře:

    MS Access databáze - při vývoji aplikací raději nebrat. Velké, pomalé, nezvladatelné (problémy s knihovnami)

    MS Atlas/Ajax - tak robustní, že se v tom prakticky nedá nic rozumně a stabilně udělat.

  4. 4 Bobesh 08.11.06, 07:11:13
    FB

    Podle mého názoru Microsoftu hodně pomohla konkurence v podobě open-source a dalších projektů. Firma přestala "spát na vavřínech" a krom marketingu se zaměřili i na kvalitu, což je moc dobře. Je docela úsměvné pozorovat, jak ortodoxní linuxáci pomalu ztrácejí argumenty typu (ne)stabilita apod...

  5. 5 MiPo 08.11.06, 07:11:26
    FB

    Osobne mi na počítači viacej vyhovuje Linux ako Win, ale čo sa týka mobilných op. systémov Windws Mobile 5 jednoznačne vedie. Ide o najkvalitnejší softvérový produkt Microsoftu, s ktorým pracujem.
    Myšky tiež odporúčam, klávesnice ma nejak neberú, lebo pracujem na notebooku.

  6. 6 Andre 08.11.06, 07:11:36
    FB

    O víkendu jsem byl u nás ve škole na Microsoft Festu a byl jsem nadšen, co vše Microsoft má za software a jaký skvělý. Ovšem nejlepší bylo programování robotů, asi si robota pořídím k Vánocům.
    A vyhrál jsem bezdrátovou myšku.

  7. 7 Radek Hulán 08.11.06, 07:11:40
    FB

    [5] a v čem ti vyhovuje Linux? V tom, že si na něm nespustíš Photoshop, Dreamweaver, či Outlook se synchronizací na WM5? ;-) Vše co je v Linuxu, se dá dostat i do WinXP, ale naopak to neplatí.

  8. 8 Petr Vytlačil 08.11.06, 07:11:55
    FB

    O jakého robota jde a kolik to stoji? Posli prosím link. Díky

  9. 9 lukas ;) 08.11.06, 07:11:59
    FB

    Jen ať se linux a další vyvíjejí dál OSS, protože jinak se může stát to, že za pár let nebude použitelná a kompatibilní alternativa k MS produktům (pro někoho nebude potřeba), a lidi, kteří nebudou mít na licence prostě budou nuceni krást, protože prostě na software nebudou mít peníze a nemůžou si dovolit nekomunikovat se zbytkem MS-positivního světa... já v tom vidím hrozbu, protože pokud by se to dostalo do této fáze, tak cesta zpět by byla velice obtížná...

  10. 10 rarouš 08.11.06, 08:11:03
    FB

    [3] Rozdíl mezi MS Atlas Frameworkem a MS AJAXem by chtělo nastudovat, to lomítko bylo nepatřičné. Finální produkt je použitelný až hanba :D

  11. 11 Ondřej pilný 08.11.06, 08:11:10
    FB

    Přidal bych DirectX rozhraní. V prvních verzích se mu vývojáři smáli, dnes DX vytlačuje OpenGL a stává se dominantním vývojovým rozhraním.

  12. 12 QuickShare 08.11.06, 08:11:52
    FB

    Po dlouhé době článek, s kterým naprosto souhlasím. Myslím, že ten článek současnou situaci vystihuje naprosto přesně. Jediné, s čím natolik nesouhlasím je názor na Mac OS, které mě hodně lákají, ale jelikož je nepoužívám, nemůžu posoudit :-)

  13. 13 Andre 08.11.06, 08:11:54
    FB

    [8]
    Tady máš link: http://msdn.microsoft.com/robotics/...
    A najdi si Lego Mindstormer

  14. 14 robis 08.11.06, 09:11:00
    FB

    "Klávesnice a myši Microsoftu patří v oblasti hardware dlouhodobě k těm nejlepším."

    Souhlasím ale skuste vysvětlit průměrně vydělávajícímu člověkovi ať ať si koupí myš dejme tomu za 1000,-. Většinou je reakce taková 1000,- si normální ta za tu 100ku stačí. Dyť sem chtěl nové dělo za 10000,- s LCD monitorem a néjlépe i s vodotryskem.

    Jo a Radku ne každý potřebuje mít mermomocí na PC Photoshop ... ja například s obrázkama pracuji jen tak, že je převedu do JPG nebo je zvětším a zmenším .... a k tomu určitě nepotřebuju Photoshop.

    jinak dobry článek

  15. 15 e-Jirka 08.11.06, 09:11:18
    FB

    Máš úplnou pravdu Radku. Před lety jsem jako každý zakomplexovaný teenager odsuzoval vše od MS a utíkal k alternativám (i když to bylo období před XP).
    Dneska na produkty MS nedám dopustit. Nechápu proč bych měl vypisovat šílený příkaz, když můžu parkrat kliknout. A tema supportovatelnosti linuxu je také na dlouho :-) A když vyrazím na akce typu technet a pod (má linux takovou podporu pro své uživatele-profesionály jako MS?), jsem vždy příjemně překvapen :-)

  16. 16 Jan Strnad 08.11.06, 09:11:56
    FB

    [10]
    Bohužel žádný finální prodfukt není - MS potichu přejmenoval Atlas nejprve na Atlas Ajax a posleze Atlas vypadl a zůstal jen Ajax (tak před dvěmi měsíci). Vše je v beta verzích, finálně bohužel nic pořádně nefunguje (rozuměj spolehlivě), rozdíly mezi CTP jsou pro vývojaře mírně řečeno nepříjemné. Že by to bylo použitelné na stabilní vývoj bych si dovolil pochybovat - raději používám konkureční knihovny, možné ne s tolika funkcemi, ale fungující. Osobně je mi záhadou, proč to MS nějak pořádně nedotáhne.

  17. 17 Pitel 08.11.06, 10:11:04
    FB

    [7] Dobře, Photoshop mi na Linuxu dlouho chyběl, ale nakonec jsem polkl svou hrdost, a sžil se s GIMPem a no problem. Dreamwaver a podobné nástroje jsem nikdy nepoužíval, a vždy měl raději nějaký obyčejný texťák se zvýrazňováním syntaxe. Na synchronizaci s WM5 určitě něco bude, a pokud ne, je na vině MS že od něj nedává ven specifikaci.
    A přejděme do ofenzívy... pokud náhodou ty stabilní Windows nebo nějaká jejich část zkolabuje, můžu zjistit proč? Co se stalo? Ne. Akorát mi řekne "Umřelo to, kontaktujte výrobce". Zásadní rozdíl mezi Win a Lin je ten, že zatím co Linux je postavený na drobných modulech a prográmcích, které perfektně a rychle plní své úkoly, Windows je hromada čehosi o čem téměr nikdo nic neví a nějak to (zatím) funguje.
    Jak mi vysvětlíte to, že v servisu kde dělám je 60 % zakázek právě reinstalace "kvalitních" Windows?

  18. 18 Black Wolf 08.11.06, 10:11:05
    FB

    Souhlasím s tím že W XP je nejlepší desktopový systém, ovšem ne ani tak kvůli tomu co umí, ale kvůli tomu, že s ním nejsou žádné problémy s programy nebo ovladači. Na rozdíl od linuxu mám jistotu že mi tam poběží všechno co k práci potřebuji.

    V oblasti mobilních zařízení je to podobné. Resp. tam je škoda že palm zaspal s multitaskingem – nebýt jeho absence, mohl být lepší on především díky obrovskému množství dostupných aplikací a nízkým hw nárokům. O Symbianu ani nemá cenu mluvit, to je díky závislosti na hw spíš vylepšený firmware než normální OS a je s ním akorát tak spousta problémů (např. sehnat nějaký program pro N 9300 je občas nadlidský úkol).

    Jediné kam bych wokna (a obecně jakékoliv MS aplikace) necpal je server a internetové aplikace – tam jsem zastáncem linuxu;)

    Office jsou taktéž nejlepší, ovšem pokročilé funkce které nabízí, drtivá většina běžných uživatelů nevyužije a v pohodě si vystačí s méně funkčně vybaveným softwarem který je zadarmo, aniž by poznaly rozdíl. Tzn. pro běžného uživatele je mho lepší něco zadarmo, co sice není tak chytré, ale umí všechno co uživatel potřebuje.

  19. 19 BrainLess 08.11.06, 10:11:20
    FB

    [7] Mily Rado, sice nesdilim vase nadseni pro M$ Windows ale akceptuji vas nazor. To ze vse co je na linuxu se da provozovat na windows je spise vyhoda ne ? Navic to neni tak uplne pravda. Nema smysl se hadat ci ten ci onen software je lepsi ci neni. Zalezi totiz na kriteriich hodnoceni toho ci onoho. Pokud se napriklad budu zivit CADem asi si koupim nejaky soft a nebudu resit jestli stoji 20-40kKc. Na druhou stranu kupovat si M$ Office na to abych napsal dopis teticce je asi o necem jinem.

    Ja napriklad pouzivam Linux a nikomu jej nenutim, proste mi vyhovuje lepe. Treba se nekdo bude smat ze jako svoje pracovni prostredi pouzivam vim ( textovy editor pro neznale unixoveho sveta, ktery se vyznacuje tim ze pokud jej pusti nekdo poprve neumi z nej vyskocit, ukoncit jej :-) ). Jinak jestli jste soudni musite uznat ze kvalita apps/linuxu jako takoveho roste den ze dne a je to ku prospechu i komunite kolem M$. Protoze konkurence je preci zdrava.

    Nejdrive se vam smeji, pak s vami bojuji, nakonec prohraji. M.Gandhi.

  20. 20 Jakub Podhorský 08.11.06, 10:11:23
    FB

    se vším vcelku rado souhlasím(software od MS mám docela rád a o Outlooku si myslím to co ty :D) až na to že má nejlepší hardware(u klávesnic nevím ty jsem nikdy nepoužil) si to nemyslím tam je podle mě Logitech lepší i když je to trochu otázka osobního vkusu

    a říkat o XBoxu 360 že dal zatopit PS3 od Sony se mi zdá dost neadekvátní když PS3 ještě není na trhu

  21. 21 Yuhů 08.11.06, 10:11:34
    FB

    Tak napůl s článkem nesouhlasím.

    Mně se třeba velmi líbí Excel, to byla špička od pradávna. Word už je horší. Access spíše katastrofa.

    Osobně mám úplně nejraději MS FrontPage ve verzi 2003. Denodenně brečím, že se nevyvíjí, respektive vyvíjí úplně špatným směrem (směrem k vývoji se serverovými komponentami, což byla vždycky jeho slabina a nemá cenu, aby se o to pokoušel). Osobně bych MS FrontPage vyvíjel spíše jako off-line CMS, vážně přemýšlím, že se do Microsoftu vnutím a zkusím to tam prosadit a menedžovat.

    Jinak je fakt, že Microsoft jako inzerent velmi dobře platí za reklamu, takže je pro provozovatele webů dobré o něm psát pozitivně.

    Linux je úžasný v něčem úplně jiném, než o co se snaží MS. To je jako když se baví majitel náklaďáku s majitelem sportovního osobního autíčka, co je lepší. Samozřejmě to nelze rozhodnout, protože oboje je na něco jiného. Jedno na balení holek, druhé na dopravu tun písku. Ovšem nebýt FrontPage, tak už jsem čtyři roky linuxák, teď jsem jím jenom tak napůl nebo načtvrt.

  22. 22 Radek Hulán 08.11.06, 10:11:45
    FB

    [17] asi proto, že mají 99% trhu? A "Nástroje pro správu | Prohlížeč událostí" Vám nic neříká ;-)

  23. 23 e-Jirka 08.11.06, 11:11:21
    FB

    [17] Pokud něco na WIN umře, nějaký základ se dá dohledat v různém logu. Co se týká visty, půjde zpětně dohledat kdy se začal více zatěžovat CPU, paměti (a souvislosti s konkrétní aplikacií) atd, takže by neměl být problém s odhalením problému.

  24. 24 Dwarden 08.11.06, 11:11:30
    FB

    Dobře napsaný článek, tedy až na detail ohledně OpenAl. Ve Vista nebude žadný DirectSound3D - jen software emulator, který nebude zvládat hw akceleraci 3D zvuku natož EAX. V důsledku jedinný zpusob jak hw akceleraci 3D zvuků a dalších efektů bude skrze OpenAl.

  25. 25 Lokutus 08.11.06, 11:11:37
    FB

    Microsoft Windows Live Messenger 8 nemá rovněž konkurenci, při srovnání na poslední verze ICQ, Yahoo či AIM

    To jste ještě neviděl Lotus Sametime 7.5.
    Korporátní systém, šifrovaná komunikace, propracovaný systém komunit, libovolná rozšiřitelnost formou pluginů, možnost napojení na většinu databázových systémů (Lotus Notes/Domino a DB2 dokonce pomocí nativních konektorů), oficiální podpora protokolů AOL (ICQ), Yahoo, AIM, nebo Jabber, výborný web conferencing atd. Zatím neexistuje reálná konkurence.

  26. 26 BOGDY 08.11.06, 11:11:42
    FB

    Nedá mi nesúhlasiť, Microsoft ide posledné roky tvrdo po kvalite a páči sa mi aj jeho angažovanie do hardwaru, som zvedavý hlavne na procesor do novej generácie X-Boxu a neviem sa dočkať Zune.T iež je fajn, že v MS pochopili, že s EU sa neoplatí naťahovať.

  27. 27 Bobesh 08.11.06, 11:11:43
    FB

    [17] To s těmi zakázkami na reinstalaci Windows je skutečně argument jak noha. Proč to tak je? To je jednoduché. Jak už poznamenal Radek, ten systém je nejrozšířenější. Za další, je to i systém, který používají lamy, schopné OS poměrně rychle zprasit a za třetí, kdo má Linux, ten je na tom se znalostmi většinou tak, že nepotřebuje někomu platit za "instalaci systému" :-)

    BTW není to ani tak o systému, ale o lidech. Já třeba reinstaloval za celou svou cca desetiletou "wokenní kariéru" KVŮLI KOLAPSU SYSTÉMU Windows jen 3x, a to 2x Windows 95 a 1x Windows 98. U Windows 2000 a XP proběhly reinstalace jen kvůli výměně hardwaru atd..

  28. 28 jarda 09.11.06, 08:11:23
    FB

    Používám WXP a zkoušel jsem i Linux. Ale musím uznat, že jsem v něm nenašel dobrý soft pro správu fotografií a jejich úpravy. Podobný Zoneru, ACDSee. Gimp je krásná věc, sám jej někdy používám, pokud potřebuji občas pracovat s vrstvami. PS se mi kupovat nechce. Ale neumí třeba 16bitů a správu barev. Jinak OSS pro běžnou domácí práci opravdu stačí. Několikrát jsem nainstaloval známým openoffice a jsou nadšení, že je něco takového zadara a bohatě jim to stačí. Opera jim šlape bez stahování Nikdo doma nemá server s groupeware ... :-))
    Jarda

  29. 29 Xentar 09.11.06, 11:11:30
    FB

    [19]
    Pan Hulán je sice trochu extremista, ale občas uhodí hlavičku na hřebíček. Pokrytím většiny segmentů trhu (desktop, server, mobilní zařízení, zábava) se Microsoftu dnes nemůže nikdo rovnat. Kvalita se posuzuje těžko, ale Windows XP a nově vista se většině lidí používají snáze než linuxy, protože nemusejí více méně řešit ovladače a nenarážejí na problémy při komunikaci s okolím.

    Osobně nejsem přesvědčen, že zune je několikanásobně lepší než ipody. Sám nemám ipody rád, ale zune může být lepší, jen ne několikanásobně a navíc tu kvalitu musí prokázat na trhu, kterému Apple jasně dominuje. jestli se podaří zopakovat úspěch Xboxu 360 je otázka. Ale Sony se tak trochu porazilo samo megalomanií při vývoji a problémy při výrobě navrženého hardware. MS navíc v boji next gen konzol staví na již ověřené a kvalitní online službě, tam Sony jen pracně dokhání několikaletý náskok.

  30. 30 Tomáš Martínek 09.11.06, 12:11:41
    FB

    Já jsem na produkty od MS nikdy nenadával. Proč vlastně? Používám je. Lidi co kritizují, proč si to kupovali, když mají jinou možnost? Většinou bezplatného Linuxe. Na druhou stranu by si měli položit otázku, zda si ten SW koupili nebo mají nějakou pirátskou verzi, která je místy osekaná a může v určitých oblastech uškodit image Microsoftu.

    Byl jsem na přednášce o MS Vista. Je to produkt, který zahrnuje to nejlepší ze všech operačních systémů co jsou. Překvapilo mě, že už i naběhnou za 5 sekund! Zatím na to nejsou technologie, které by to dokázali. Nevím o OS(s grafickým rozhraním), který by naskočil za 5 sekund. Údajně to dokáží i Windows XP.

    Co se týče Office 2007 mám také nainstalovanou beta verzi, ale je to výrazné zpřehlednění všech funkcí, kdy už stačí kliknout na tlačítko a je zobrazen přehled všech funkcí. Navíc je perfektně řešen designově.

    Chápu, že drtivá většina lidí teď používá Win XP a mnoho funkcí od Microsoftu nepoužívají. Když jsem si nainstaloval Visty, přemýšlel jsem, jaký SW vlastně potřebuju. Téměř vše je tam už zahrnuto. IMHO to pro běžného uživatele stačí a nemusí mít produkty jiných firem, které mají software na stejné úrovni. Nástroje pro grafiky a vývojáře už je věc jiná. Visual Studio mi přijde moc robustní, ale zahrnuje všechny "potřebné" programovací jazyky. Jinak na web stránky používám PSPad, což si myslím, že ve freeware oblasti nemá konkurenci, stejně jako grafické produkty od Adobe.

    Pokud vím, tak licencování Visty bude založeno na tom, že se koupí jakési jádro a k tomu se budou moct přikupovat další produkty, které běžný uživatel nepotřebuje. Tady by šli získat zákazníci konkurence...

  31. 31 e-Jirka 09.11.06, 02:11:21
    FB

    [30] Tomáši, ale i ostatní, pokud jste z okolí Písku, licence microsoftu (a i to jak to bude s Vistou) se budou řešit na listopadovém meetingu, takže určitě přijď.

  32. 32 pin2k 09.11.06, 04:11:44
    FB

    No osobně na produkty MS taky nenadávám, ale také si nemohu dovolit vrážet peníze do licencí. Jsem již 5 let uživatelem Linuxu. Hry nepotřebuji, z toho už jsem tak nějak vyrostl, na alternativní OSS programy jsem si velice rychle zvykl. Programovat v C/C++ na linuxech můžu, web na něm také mohu vyvíjet, hudbu si poslechnu, na video se podívám, nejsem grafik a na jednoduché kreslení mi stačí Gimp, takže asi tak, to co potřebuji mám a nemusím kvůli tomu krást jinak placený software. Ostatně, jen tak mimochodem by mě docela zajímalo, kolik lidí, co nás nazývají ortodoxními linuxáky, ti co "nadávají" na linux apod. má doma licencované WinXp, MS Office, Adobe Photoshop apod., když už se o tom tolik mluví.

  33. 33 ne0 10.11.06, 12:11:40
    FB

    Já si vždycky myslel, že OpenOffice.org je obstojná konkurence pro Office... Bohužel, dnes jsem se dostal k tomu, abych zde něco vytvářel. Office je opravdu nepopiratelně lepší.

  34. 34 Bobesh 10.11.06, 12:11:12
    FB

    [33] OOo je skvělej, když ho používáš pouze doma na texty a podobně, na prezentace je pořád ještě daleko horší, než Officovský Power Point... Na druhou stranu se v textovém editoru naprosto luxusně píšou (v porovnání s MS Office) vzorečky, když si osvojíš ten "pseudojazyk", jakým se zapisují..

    Ale pokud by někdo exportoval text z OOo do Wordu nebo prezentaci do Power Pointu, tak přeju hodně štěstí a pevných nervů...

  35. 35 Dlouhán 12.11.06, 12:11:09
    FB

    [4] Používám Linux a Windows XP. Zatímco u "ixpéček" si nevzpomenu, kdy naposledy spadly, u "stabilního" Linuxu se mi to někdy stane i 2× do týdne.

  36. 36 Dlouhán 12.11.06, 12:11:25
    FB

    V MS Office je taky editor vzorců, stačí ho zvolit při uživatelské instalaci, nebo ho doinstalovat dodatečně.
    Malá technická poznámka: jak v OOo, tak v MS Office je editor vzorců spouštěn jako OLE aplikace.

  37. 37 Zdenda Č. 12.11.06, 02:11:03
    FB

    S článkem souhlasím a ještě bych vypíchl maximální podporu vývojářů (zkušených i začínajících):

    • MSDN - neuvěřitelná studnice informací, neznám alternativu
    • Express edice - vývojové nástroje zdarma

  38. 38 giles 14.11.06, 06:11:18
    FB

    [15] Tak zas trosku soudnosti chlapi. Byli jste letos na Invexu? To urcite neni nejmensi akce. Kolik jste tam videli stanku MS? Reknu vam to naprosto presne, ani jeden. Stanku propagujicich Linux? To vam presne nereknu, ale bylo jich nekolik. Ted si vzpominam jen na Novell a Mandriva, ale bylo jich vic.

  39. 39 Jakub Horky 18.11.06, 01:11:46
    FB

    [17] Ahoj. Microsoft sice má rád hlášku "Contact Support Personnel", ale většinou tím nemyslí pouze sám sebe, ale i jiné. Podívej se, kolik toho nabízí ostatním k hledání problémů. Od ladění ve Visual Studiu, přes WinDbg po kernel debugger. A hlavně poskytuje tzv. symboly na každou knihovnu, kterou v systému máš. Sice pak při ladění nemáš zdrojáky, ale aspoň víš jak je pojmenovaná _každá_ funkce, a to při hledání problémů hodně pomáhá.

    Už jsem řešil opravdu nejeden problém a musím říct, že v 90% případů byla chyba v nějaké knihovně od třetích stran (často Nero, Daemon Tools, antiviry...). A navenek se to jeví jako chyba Windows. Pak se ani nedivím, že u Visty chce mít povinně podepisované ovladače od WHQL. Výrobci někdy totiž dokážou psát tak zprasené ovladače, že by je za to skoro měli začít zavírat. :-(

  40. 40 Tomáš Herceg 29.11.06, 09:11:02
    FB

    S článkem naprosto souhlasím. Od "grafické nadstavby MS-DOSu Windows 98" se Microsoft hodně změnil a XP jsou zkrátka nejlepší. Mac OS není operační systém, ale hodně špatný vtip. Linux je pro lidi, kteří se potřebují ve všem hrabat, kteří potřebují vědět, co se kde děje, a také pro extrémisty, kteří si kompilují jádro pro svůj počítač, aby se nezahodil ani jediný takt procesoru. Já programuji již dlouho a Windows XP i Vistu si nemůžu vynachválit. Potřebuji hotové řešení, abych sednul a dělal, co mě baví, ne polotovar, který týden instaluji a kompiluji a měsíc konfiguruji.
    PlayStation bych si nekoupil, stejně jako mobil se Symbianem nebo PDA s Palmem. Já si na to chci něco naprogramovat a není nic lepšího než Visual Studio a .NET. A napíšu v tom vše od smartphonu přes Xbox 360 až po normální počítač. Prostě nádhera.

  41. 41 Petr 23.01.07, 08:01:56
    FB

    Poznámka k HW od MS: Myš od MS za něco přes 500 vydrží ani ne čtvrtinu toho, co myš od Geniusu za 150. Nebo se můžu dočkat srovnatelné kvality až od tisíce Kč nahoru? :-D

    Článek je zajímavý, ale připomíná MS propagandu, za objektivní bych ho neoznačil.

  42. 42 STG 24.01.07, 01:01:10
    FB

    [21] Nechamep co je na front page take skvele?

  43. 43 STG 24.01.07, 01:01:19
    FB

    Predstavte si keby bol len MS. Ako by to vyzeralo? Ako v Slovak telecom. 100 rokov za opicami.
    Preto som rad ze existuje aj alternativa. Napriklad ospevovane aero vo viste. Videli ste beryl? http://www.youtube.com/watch?v=p8wBAH79IbY...

  44. 44 Ljukee 28.01.07, 01:01:03
    FB

    Tak pro zasmání dobré téma opravdu. Mám naprosto opačný názor. Ale než ho tu zveřejním rád bych se zeptal pana Hulána jestli vůbec Open source produkty zkousel.? Nebo spíše jestli si nekdy nainstaloval linux a zkoušel v něm delší dobu pracovat.? Vlastně bych se chtěl zeptat tady všech.

    Samozřejmně že jsem začínal kdysi na Microsoft produktech. Od DOSu, Win95,98,2000,XP i longhorn jsem zkousel kdysi. Všichni jiste znáte jak se dokáže windows geniálně zaprasit a zpomalit. Jenoho dne jsem proste vyzkoušel linux. Naprosto mě nadchl ale odinstaloval jsem ho protože jsem v něm neuměl nic nainstalovat. Tak sem to udělal asi dvakrát. Poté jsem začal používat linuc stále častěji. Velmi stabilní systém. Podpora ovladačů je dobrá. Neříkám že nejlepší to bych opravdu kecal. Ale vše co mám v PC mi na Linuxu funguje na 100% bez problému. Nikdy mi nespadl...... když nastane nějaký problém jednoduše se dá vyřešit. Věškerá konfigurace je uložena v textových souborech velmi přehledně. Narozdíl od Windows který používá registry. Prostě kdo nikdy nezkusil Linux tak má názory typu windows je nejlepší.

    Neříkam že je to špatný operační systém. Ale jsou i lepší. Klidně si říkejte co chcete ale nemáte pravdu. Každý zkušenější IT vám můj názor potvrdí.

    Ještě bych se chtěl vyjádřit k OpenOffice. Stím musím souhlasit. Office 2003 je parádní produkt která se microsoftu povedl. A je lepší než OpenOffice. Potřeboval jsem udělat nějaké grafy do školy. Musel jsem použít Excel protože v Oo Calc nešel editovat graf do takové míry jaké jsem potřeboval.

    A další názor pana Hulána že 99% používá Windows. To je pravda, jenže to není tím že byl linux či MAC OS podřadným systémem. Každý běžný člověk si raději něco koupí v domnění že je to hodně kvalitní, než aby používal něco zadarmo v domnění že má produkt menší kvalitu. Jenže většinou je situace opačná.

    Ale to není hlavní důvod. Microsoft má svou vybudovanou pozici na trhu. Proto se osobní počítače dodávají s operačním systémem windows.

    Vaše tvrzení je nepravdivé ale těžko vás přesvědčím o opaku. :)

  45. 45 Radek Hulán 28.01.07, 01:01:05
    FB

    [44] Linux znám velice dobře. Jen na tomto webu je o SUSE a Fedora Core cca 50 článků, popisujících vše možné, od počáteční instalace, až po kompilaci kernelu či zprovoznění Bluetooth... Tvoje obecné kecy jsou nudné. A protože znám Linux dobře, používám Windows XP ;)

  46. 46 Kuromaru Harushima 17.06.10, 08:06:04
    FB

    [35] ale tu bude asi chyba medzi klavesnicou a stolickou ;)