Heroes of Might & Magic V - screenshoty

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Heroes of Might & Magic V - screenshoty

Hry na PC 11.06.06

Strávil jsem dnes zhruba 60 minut se hrou Heroes of Might & Magic V, která má všude bezvadné recenze. Musím dopředu říci, že mě to moc nebaví. Člověk chodí po krajině, každou chvíli mačká tlačítko „konec tahu“, občas vede triviální bitvu a ve městě staví lineárně budovy. Postrádám zde nějakou výzvu (hrál jsem na „normální“ složitost).

První level je doslova děsný, skoro jsem toho po něm nechal, druhý a třetí je již lepší a zajímavější, nakupují se jednotky a staví město. Poté to ale začíná být nuda, je stále to samé pořád dokola. Určitě pár z Vás bude mít jiný názor, ale mě se tato hra zdá sice skvěle zpracované, ale jinak naprosto fádní téma.

Nejvíce mi vadí, že pokud si člověk v Levelu A vybuduje 600 bojovníků a skoro celé město, v Levelu A+1 začíná zase „od nuly“, což je děsně demotivující. Pořád jen začínat přece není smysl hry…

Pokud už mám hrát „tahové strategie“, sáhnu po Fritz 8 či Chessmaster 10.

HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot
HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot
HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot
HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot HOMAM 5 screenshot

Komentáře

  1. 1 Uni 11.06.06, 09:06:35
    FB

    Fritz 8 či Chessmaster 10 jsou sice vynikající „tahové strategie“, ale maximálně jako tréning na lidské protivníky, to si radši odtaham několikanásobně interaktivnější HOMAM, navíc jak šachy tak HOMAMA hraji min. 10 let a naopak doufám, že v HOMAM V se vyhli experimentům alá HOMAM IV.

  2. 2 zombux 11.06.06, 09:06:40
    FB

    psal jsem to jinde, píšu i tady. znova se ukazuje, že remake starých her, kde záleží v první řadě na grafickém kabátku a ne na hratelnosti, je tragédie. tohle jsem ještě nehrál ale když vidím ty screenshoty, dostávám záchvaty smíchu a taskuju zpátky do HOMAM3 Complete které běží nonstop minimalizované na liště. kdy si tvůrci her uvědomí, že hry na první pohled nablýskané s hratelností pár hodin jsou naprosto na hovno???

  3. 3 Radek Hulán 11.06.06, 09:06:47
    FB

    [2] nic ve zlém, ale HOMAM 3 a HOMAM V má stejný herní princip, takže ... stejná kritika mizerné hratelnosti, dlouhodobé, by šla na libovolný HOMAM, a není to kvůli grafice (HOMAM V je graficky povedený, i když HOMAM 3 je možná přehlednější), ale kvůli neustále se opakujícím primitivním herním činnostem..

  4. 4 zombux 11.06.06, 10:06:09
    FB

    [3] troufám si nesouhlasit, jsem hodně vybíravá osoba ale HOMAM3 (i předchozí dvojku) jsem hrál hodně moc, a teď pořád hraju. další hrou s hodně dlouhou dobou hratelnosti je polotahovka-poloRTS Rome: Total War - s free modifikací Rome Total Realism nabízí další desítky a desítky hodin. chápu že naše pohledy na hry jsou trochu odlišné, ty je bereš jako určité odreagování a je pro tebe důležitá řekněmě nárazová hratelnost která nemusí být nijak závratně dlouhá, ale zato silná. já jsem spíše typ stratéga takže mi tahovky vyhovují více a nepotřebuju až tak adrenalinovou pařbu ale zase ocením dlouhou dobu hratelnosti...

  5. 5 Marty 11.06.06, 10:06:22
    FB

    Nemá cenu hrát jakýkoli díl ze série Heroesů sám, po třech mapách to člověka prostě unudí.

    Pokud si ale seženeš pár lidí, které vědí o co v této hře jde, rozhodně se nudit nebudeš.

    Tento díl jsem hrál asi deset minut, dál to prostě nemělo cenu. Vrátil jsem se zpět ke třetímu dílu, kde je sice mizerná grafika ale můžu se soustředit na hru jako takovou.

  6. 6 NoTHX 11.06.06, 10:06:23
    FB

    [3] Podle článku se zdá že si hrál jen kampaň, zkus si zahrát multiplayer. Ale pokud tě hra nechytla, zřejmě se tak už nestane. Já se osobně řadím k "hýrous kompatibl", ale patřím k frakci, které se zalíbil systém HoMaM IV, za což bych od většiny příslušníků "hardcore III" dostal zřejmě přes ústa. :)

    Názor na HoMaM V mám totožný se zombuxem a tuto hru si píšu na seznam "Nepřežili 2D -> 3D"...
    Marně v paměti pátrám o hře co by se tomuto seznamu vyhla... kromě Duke Nukem 3D asi žádná

  7. 7 Petr Brádler 11.06.06, 10:06:44
    FB

    Hraju HOMAM už od prvního dílu a když pominu první dva, trojka celkově měla výbornou hratelnost, ve čtyřce přidali nové funkce a mě osobně se čtyřka hodně líbila a u pětky se mi zase líbí ta "stará trojka" v novém hávu. Vypadá to dobře a člověk, který má HOMAM rád, si zahraje dobře. :) Je to takový relax od stříleček ?ú

  8. 8 MAge 11.06.06, 10:06:54
    FB

    HOHAM 1,2,3 patří mezi herní klasiky, které nabídly hodiny a hodiny skvělé zábavy! Nevybavuje se mi jiná strategie kde by proti sobe stalo 6-7 ODLIŠNÝCH ras, hromada kouzel, vynikající těžba a zajímavé souboje! Vaše hodnoceni sedí spíše na sérii Total War, která po chvilce nudila. U HOHAM je podstatně více věcí které můžete objevovat a stane se Vám že i po několika hodinách hraní přicházíte na nové věci. A když jsme u těch her, všem bych rád doporučil VYNIKAJÍCÍ sérii Gothic. Skvělé RPG, které směle strčí do kapsy i trošku více mainstreamový Oblivion.

  9. 9 Inte!CPU 11.06.06, 11:06:40
    FB

    Už to prostě nedělalo 3DO, připomíná mi to Warcrafta, hrůza... Nechápu potřebu "cpát" vše do 3D, ne vždy to je na místě... Jinak předchozí díly super (resp. 123).

  10. 10 Jakub Podhorský 11.06.06, 11:06:42
    FB

    Sice jsem hrál jenom HOMAM 3 ale singl je fakt o ničem po LANu to ale byla skvělá pařba ale nevím jaký je HOMAM takže nemůžu posoudit

  11. 11 Danny 12.06.06, 12:06:49
    FB

    Jako tahové strategie doporučuji Civilization nebo některého z jejích následovníků či klonů (freeciv, colonization, civilization 2, civilization 3, Alpha Centauri, civilization: call to power). Propracovaná, netriviální a provázaná simulace kompletního běhu státu, navíc s vývojem nových technologií. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/C...(computer_game)

  12. 12 Bobesh 12.06.06, 09:06:16
    FB

    Na turn-based strategie musí mít člověk povahu, pokud je někdo zrovna moc nemusí, tak nepomůže ani svěcená voda... Je fakt, že HOMAM serie zažívá nelehké časy, zvláště díl s pořadovým číslem 4 byl poněkud "zvláštní", čili jsem docela zvědav na "pětku", až se k ní taky dostanu...

  13. 13 mea 12.06.06, 09:06:54
    FB

    Mam zkusenosti pouze s HOMAM 1, 2 a 3, ale presto ti musim oponovat, jedna se o vyborne hry s obrovskym kombinacnim potencialem, ktery se ovsem tolik neprojevi na malych mapach, ale az na mapach velkych (ktere pokud vim v HOMAM V moc nejsou). Armadu muzes mit slozenou z obrovskeho poctu typu jednotek (nejen jednoho mesta, kazda ma nejakej specialni schopnosti), k tomu si pridej velke mnozstvi ruznych kouzel a vlastnosti hrdinu + management mest (a surovin) a vyjde ti z toho naprosto paradni kombinacni zalezitost (pochopitelne nesmis hrat na obtiznost normal, kterou zvladne i male dite:o)). Pokud hledas velkou zabavu za malo penez, kup si HOMAM 3 Complete, ktere vysli na Game4U za 199Kc (a hraj na hard ci expert) - neprekonatelna zalezitost!

  14. 14 Zephyr26 12.06.06, 12:06:19
    FB

    Souhlasím s ostatníma kteří se zastávají páteho dílu HOMAM... Je to HOMAM 3 převedená do nové grafiky. Díky tomu že tvůrci nic jiného výrazně neměnili, je hra úžasná a ne nepovedený pokus typu HOMAM IV.. Stačí nehrát jenom kampaň a pak si nesmyslně stěžovat, ale zahrát si taky nějakou větší mapu, kde člověk získá daleko více možností a kombinací, než během 50 minut začátku kampaně ještě k tomu kombinovaným s tutorialem..... Nemam rád takhle rychlé a nepodložené závěry.. Každopádně, pokud Vás HOMAM série nebaví, už Vás asi nechytne.... Osobně jsem si koupil 5.5.06 originálku a nelituji jediné koruny...

  15. 15 Josef Průša 12.06.06, 02:06:21
    FB

    Pokud jde o tahovky, tak jedna z nejlepších 3D byla Battle Isle Incubation. Bohužel jen na Win95/98. Na w2k už nejede.

  16. 16 Dark 12.06.06, 04:06:14
    FB

    Nic proti, ale musim těžce nesouhlasit. Homam 5 se podle mě dost vydařil, hlavně po multiplayerový části. Tady došlo k hodně změnám. Ano, kampaň může bejt chvílema trošku nuda, ale zahrát si to s lidma po netu je prostě výborný, je to zábava na dlouhý hodiny. Proti homam 3 je tu navíc mnohem víc kouzlení, rasy jsou o dost propracovanější a jediný, co bych trošku vytknul homam 5 je trošku nepřehledný podzemí, ale hraju stejně většinou mapy, kde je jenom povrch, takže tohle mi nevadí, navíc kamerou se dá dobře rotovat, takže se v pohodě dá dostat ke všem věcem. Grafika je podle mě trošku zastaralá, ty kreslěný textury vypadaj pomalu jak warcraft 3 nebo World Of Warcraft při vyšší náročnosti na CPU, tzn. bez 2.5GHz mašiny to neni úplně ideální, ale na tohle tak moc nekoukam, takže to za mínus nepovažuju.
    Homam 4 se mi moc nelíbilo, protože tam odstoupili od zavedenýho systému z předchozích dílů. Naopak u Homam 5 se vrátili k tomu zavedenýmu starýmu systému a rozhodně udělali dobře.

    Takže celkově prostě nesouhlasim a rozhodně pro fanoušky tahovejch strategií vřele doporučuju koupit originál. Hlavně protože bude vycházet spousta patchů s hromadou vylepšení, například map editorem apod., budou vycházet nabouchaný datadisky jako u předchozích dílů a bude to stát za to. Z tahovek mě nejvíc bavila právě série Heroes a pak Jagged Alliance a sem rád, že i v dnešní době může vyjít kvalitní tahová strategie s old-schoolovym systémem z Homam 3. já bych osobně dal týhle hře hodnocení tak 92%, toť muj názor.

  17. 17 Azeroth 12.06.06, 07:06:02
    FB

    [2]
    Kdyz se na vsechny nove hry divas takhle tak se nediv, ze te vubec nebavi. Znam spoustu lidi, kteri zboznovali Heroes III a Heroes V povazuji za vybornou hru mozna dokonce za jeste lepsi hru nez HIII. Jsem jeden z nich.

  18. 18 Lokutus 12.06.06, 10:06:01
    FB

    Já nevím. Jsem na tom asi jako autor článku, jen s tím rozdílem, že jsem odehrál kompletní dvojku, trojku a část čtyřky. Dlouho mě taktéž bavil Caesar II a III, ale nakonec jsem na všechny ty hry zanevřel. Je to straaašně zdlouhavé a dnes už na to nemám čas a ani mě to nebaví. Když chci dnes strategii, dám si třeba Wodan -
    http://spielkultur.org/de/wdp.... Je to na deset minut a spustí se to hned, aneb...
    http://www.youtube.com/w/Crazy... :-)

  19. 19 dolec 13.06.06, 08:06:39
    FB

    Tak na tu si přesně vzpomínám! Panebože, hrál jsem ji pořád dokola. Systém tahů, utrácení bodů za zbraně, přehřívání bouchaček, omezená munice, manévrování nepřátel, aby je bylo možné zabít - pamatuješ na ty bastardy co šli sejmout jen zezadu? Snad bych doma ještě někde vyhrabal originálku, i ty 98 bych snad nekam nainstaloval :)

  20. 20 Hero 13.06.06, 09:06:02
    FB

    Souhlasím, že kampaně mohou být nudné. Nicméně, nejlepší je to hrát proti člověku. Je sice pravda, že je to dost na dlouho, ale HOMAM V nabízí i možnost duelu - oba hráči si vyberou z několika (asi 18) high-levelových hrdinů s obrovskou armádou a bojují jen jednu, ale rozhodující, bitvu. To je podle mě dobrý nápad. :)

  21. 21 Berzeger 20.06.06, 01:06:52
    FB

    [3] jen proto, Radku, že tě série HoMM nebaví, to neznamená, že to má mizernou hratelnost... Já sám jsem u celé série strávil desítky, ne-li stovky hodin a o nudě nemůžu mluvit. Ne každému sedne všechno, ale je na mě moc říct, že to má mizernou hratelnost.
    Stejně tak když někdo tu hru ani nehrál, a řekne, že je to na hovno ([2] zombux), by se měl nad sebou zamyslet. Jak vůbec můžeš říct, že je to na hovno, když jsi jen viděl screenshoty?