Bloggerské desatero

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Bloggerské desatero

Technologie 17.04.04
Radek Hulán - top blog!

České blogy mají řadu nešvarů. Jaké jsou ty hlavní?

  • Naprosto nepodstatné články, jinak běžně zvané "žvanění o ničem". Normálně se tomu říká nuda. Příklad?
  • Články, které se inspirovaly někde jinde, u zahraničního autora, ale autor domácí to jasně neuvádí, a prezentuje to, de-facto, jako svoji práci. Normálně se tomu říká krádež.
  • Články domácích bloggerů, které jsou opsaným článkem jiného bloggera. Příklad krádeže? A kde je originál?
  • Články, které již napsal jiný blogger, někdo k němu doplní 2 věty, a udělá z toho svůj článek. Tomu se říká nechutný opruz. Příklad? A další?
  • Bloggeři, kteří píšou článek jen proto, že v něm uvedou, že neví o čem psát. Příklad?
  • Bloggeři a časopisy, kteří píšou články bez odkazů a rozborů. Příklad? A jak to má být správně?
  • Blogy komerční...
  • Blogy s tisícem pravopisných hrubek. Příklad?
  • Blogy o XXX. Příklad?
  • Blogy psané písmem o velikosti 8px. Příklad? (i když, toto není dobrý příklad, tady převažují zcela jiné, velice krásné, přednosti) ;)

Komentáře

  1. 1 Petr Weida 17.04.04, 09:04:11
    FB

    V koutku duše očekávám pokračování "Co by blogger měl dělat?", aby bylo jasné jak je to správné dělat. Kritika je velmi oblíbená, ale co takhle chvála?

  2. 2 Jiří Macich ml. 17.04.04, 09:04:18
    FB

    Super! Já nedělám ani jedno. Jestli dobře počítám, tak ti tam jeden bod přebývá, ale jinak bys to mohl klidně pojmenovat "bloggérské desatero"

    No i když nějakou takovou tu nudu také občas spáchám, ale snažím se to minimalizovat.

  3. 3 Radek Hulán 17.04.04, 09:04:19
    FB

    [1] není všem dnům konec, zítra bude i chvála, tedy, logicky, "co by blogger měl dělat", i s příklady ;)

  4. 4 #lama 17.04.04, 09:04:30
    FB

    A ja myslel, ze co neni zakazano, je povoleno ;)

  5. 5 SuE 17.04.04, 09:04:45
    FB

    Nuda je to pro někoho, pro jiného je to zajímavé, to takhle nelze hodnotit - tenhle bod bych škrtla, protože blog je osobní deníček a pokud je to opravdu tak, tak kašle na návštěvnost a píše si pro sebe a možná pár spřízněných duší.

    Totiž to je podstata blogu, že psát jej může každý ale ne každý blog se pak dá číst. To není problém autora ale návštěvníka - nelíbí? - nečti.

    Připadá mi, že to hodnotíš spíše jako e-ziny.

  6. 6 Radek Hulán 17.04.04, 09:04:47
    FB

    [5] to jo SuE, ale někteří lidé nepíšou ani zajímavé odborné články, ani osobní, prostě, nuda.. ;)

  7. 7 Jiří Macich ml. 17.04.04, 10:04:18
    FB

    [5] Ano, hodnocení nudy je subjektivní. Zde souhlasím. Třeba Yuhůův osobní deníček je na první pohled nudný, ale mě baví ;-)

    Nebo to, že Radek má rád jaro se také někomu může zdát nudné.

    Tenhle bod je fakt subjektivní a dle mého záleží na vkusu a citu.

  8. 8 Václav Štrupl [nitro] 17.04.04, 10:04:54
    FB

    Hodnotit obsah se IMHO skutečně nedá...nebo snad víte, jak definovat "objektivní nudu"?

    Má druhá poznámka se týká gramatiky - jste si jistý, že máte zameteno před vlastním prahem? Uznávám, že někteří jsou na tom ještě mnohem hůř, ale na vašem blogu také nejsou gramatické chyby zrovna neobvyklé...

  9. 9 Radek Hulán 17.04.04, 11:04:19
    FB

    [8] no, objektivní nudu definovat nejde, ale, je to jako rozdíl mezi pornem a erotikou, definovat nelze, ale každý jej pozná ;)

    ad gramatika: spell-checker nepoužívám, články píše každej rychle, chybka občas rozhodně je, ale mít jich v jedné větě 5, to už je moc ;)

  10. 10 juneau 17.04.04, 11:04:22
    FB

    Tak tak, chtelo by to vychytat interpunkci...

  11. 11 Václav Štrupl [nitro] 18.04.04, 12:04:11
    FB

    5 je opravdu moc :-).

    Jsem hnidopich, ale kritiku si neodpustím - vaše analogie z erotického průmyslu totiž není vůbec vhodná. Rozdíl mezi pornem a erotikou je jednoznačný a je dokonce přesně definovaný - v erotických materiálech nejsou, na rozdíl od porna, otevřeně zobrazeny genitálie (rozhodně ne mužské).

  12. 12 Radek Hulán 18.04.04, 12:04:18
    FB

    [11] ehm, to je slovníková definice porna, nicméně, jedna moje kamarádka je "pornografická" již od pohledu, a to plně oblečená, natož když mluví 8)

  13. 13 kily 18.04.04, 02:04:13
    FB

    články jsou neživotné, tedy články se neinspirovali, ale inspirovaly.

  14. 14 Michal Kašpárek 18.04.04, 03:04:13
    FB

    Když jsme u té spisovné češtiny -- psát Vy nebo Vaše s velkým Vé pravidla dovolují jen v případě, že někomu vykáte (tzn. oslovujete jednoho jediného čtenáře). Pokud se za zájmenem skrývá větší skupina osob, véčko musí být malé. V Občasném blogu se tahle hrubka objevuje v každém druhém příspěvku.

  15. 15 Michal Kašpárek 18.04.04, 03:04:17
    FB

    Mimochodem -- ze stylistického hlediska je pravděpodobně tím nejvyšším imperativem JEDNOTA textu. Je-li český článek obklopen anglickou kaší, jde to za hranice porušování pravopisu; to je prostě (zbytečný) guláš, který působí stejně rozpačitě, jako Milí deníček.

  16. 16 Radek Hulán 18.04.04, 04:04:02
    FB

    [15] ale Michale, copak podle Vás existuje jen černá a bílá? Ve chvíli, kdy píšu české i anglické články, a nemám dosud čas a chuť to rozdělit na 2 blogy, tak... ovládací prvky MUSÍ být anglicky. Prostě tak to je :!:

    Programovat světový systém česky by mělo jednu malou, ale podstatnou, chybku - česky moc lidí neumí ;)

    A česko-anglických blogů je "hafo" 8)

  17. 17 Tomáš Kocourek [aka Tomcat] 18.04.04, 10:04:53
    FB

    [14] Já na svém "nudném":D blogu píšu vy s malým vé.

    1) Nevím, co kdy použít

    2) Vypadá to mnohem lépe, než když je uprostřed věty velké Vy

  18. 18 Jiří Macich ml. 18.04.04, 01:04:54
    FB

    Radku, k tomu doplnění dvou vět. Já si myslím, že to může být, ale ne jako hlavní náplň. Třeba když s něčím souhlasím, tak jen pokývu a dám odkaz. Nač se rozepisovat. Také tak upozorňuji na jiné články. Ale jak říkám - nechtěl bych z toho mít hlavní obsah a snažím se to seskupit do jehnodo zápisku s "zajímavými odkazy"...

  19. 19 Jiří Macich ml. 18.04.04, 01:04:57
    FB

    [17] Pokud vím, tak Vy, když píšeš někomu konkrétnímu a vy, když píšeš třeba skupině.

    Třeba vy čtenáři nebo Vy pane Kocourek.

  20. 20 Radek Hulán 18.04.04, 02:04:20
    FB

    [18] IMO, je doplnění dvou vět u malého blogu (jak uvádím v příkladech), a odkaz na větší blog (x-krát čtenější) opruzem, dá se totiž předpokládat, že velký blog čtenář čte rovněž.. Pokud autor malého blogu nemá, co by napsal, tak je dost tupé, jen odkazovat na velký blog a nenapsat k tomu víc, než 2 věty. Napsat celý článek, ok, proč ne, ale 2 věty??? Něco to vypovídá o autorovi blogu a jeho (ne)schopnosti..

    Něco jiného je odkaz na zpravodajské servery.

  21. 21 Harleyka 18.04.04, 02:04:20
    FB

    "Blogy psané písmem o velikosti 8px. Příklad? (i když, toto není dobrý příklad, tady převažují zcela jiné, velice krásné, přednosti) "

    Ešteže 8) :twisted:

  22. 22 Tomáš Kocourek [aka Tomcat] 18.04.04, 02:04:24
    FB

    [19] Jenže, když napíšeš třeba: "jaký prohlížeč používáte vy?", tak napsat velký, nebo malý? Vy, nebo vy? Ptám se všech mých čtenářů, nebo jenom toho, co si to právě čte? Pak myslím přichází na řadu co jsem psal [17] že?

  23. 23 Radek Hulán 18.04.04, 02:04:29
    FB

    [21] Harleyka, no vždyť, ten odkaz je reklama na tvůj naprosto skvělý blog ;)

  24. 24 Lumpy 18.04.04, 02:04:57
    FB

    Než se tu někdo rozhodne rozdávat rozumy o pravopisu, měl by si o tom nejdříve něco zjistit:
    http://www.ujc.cas.cz/porad...

  25. 25 Radek Hulán 18.04.04, 03:04:00
    FB

    [24] pěkný link ;) doporučuji ke čtení..

  26. 26 Lumpy 18.04.04, 03:04:02
    FB

    [19] Neumíš skloňovat. Ta věta má být: "...pane Kocourku" (oslovujeme, voláme 5. pádem).

  27. 27 Lumpy 18.04.04, 03:04:07
    FB

    [2] "Super! Já nedělám ani jedno." Tak to ses asi špatně díval na odkazy u bodu 2...

    -- v tomto případě nemáte pravdu, Lumpy, Vy, Jirka Macich je někdo zcela jiný než Lukáš Mačí, na nějž vede odkaz v příkladu ;) --

  28. 28 Tomáš Kocourek [aka Tomcat] 18.04.04, 03:04:09
    FB

    [26] Toho jsem si ani nevšiml. :D

  29. 29 Lumpy 18.04.04, 03:04:10
    FB

    [27]: Tady se Ti, Jirko, omluvám. Přehlídl jsem to a zaměnil jména :oops: . Sorry.

  30. 30 Jiří Macich ml. 18.04.04, 03:04:15
    FB

    [26] Jasný ... Chyba na mé straně.

    [24] Tak to budu muset chytit svojí někdejší češtinářku. To co jsem psal mi vtloukala do hlavy několik let. :D

  31. 31 Michal Kašpárek 18.04.04, 04:04:22
    FB

    [30] Taky tak nějak.

    Nicméně -- "Vy" u více osob mi pořád přijde zvláštní; hodí se to snad jen k těsnému kolektivu, ke kterému chovám mimořádnou úctu, ne ke čtenářům, z nichž je pro mě část úplně neznámá, a část nesnáším.

    A pak je tu pořád požadavek jazykové jednoty -- když je to jednou s malým a podruhé s velkým...

  32. 32 Michal Kašpárek 18.04.04, 04:04:28
    FB

    A pokud si ještě mohu rýpnout (kritizuji-li, měl bych snést věcnou kritiku): Korektní zápis času je h.m:s a datum se píše s mezerami po tečkách.

  33. 33 Jiří Macich ml. 18.04.04, 06:04:10
    FB

    [31] Přesně. Čeština je vůbec zvláštní jazyk. Myslím, že je to rozhodně menší chyba (je-li to vůbec chyba), než napsat I kde má být Y, což se mi už také párkrát povedlo :oops:

    [32] Tak to půjdu digitálky omlátit Vietnamcům o hlavu 8)

  34. 34 llook 18.04.04, 08:04:32
    FB

    Já vidím ještě jeden nešvar některých českých blogů.
    Nepermanentní "permanentní odkazy".
    Na některých weblozích jsou permalinky generovány třeba podle titulku. Rozdělí se na slova a mezi ně se dají pomlčky. Pak stačí změnit titulek, třeba za něj jenom přidat "aktualizováno" a změní se i permalink. To by nebylo špatně, kdyby zároven byla funkční i stará verze odkazu.

  35. 35 Radek Hulán 18.04.04, 08:04:45
    FB

    [34] to je samozřejmě správná připomínka, mimochodem, SEO linky Nucleus CMS jsem tak samozřejmě naprogramoval ;)

    viz:
    http://myego.cz/item...
    a
    http://myego.cz/item...

  36. 36 Petr Weida 18.04.04, 09:04:02
    FB

    [34] zajímalo by mě, u kterých blogů se to vysytuje? Já také používám rozdělený-titulek-pomlčkami, ale i když přidám např. "(aktualizováno)", tak link zůstane nezměněn...

  37. 37 llook 18.04.04, 10:04:14
    FB

    [34] [35] [36]
    Na problém se zmizením permalinku jsem narazil pouze jednou na http://myego.cz/item... ale tato adresa fungovala jenom asi půl hodiny(pak z ní zmizelo to slovo "zitra").
    Uznávám ale, že pokud se to stane u jednoho článku(navíc nikterak významného) z mnoha, tak se to dá pochopit.

  38. 38 Radek Hulán 18.04.04, 10:04:21
    FB

    [37] permalink nemůže "zmizet", maximálně třeba chvíli nefungovalo připojení, nebo se něco upravovalo, zejména na Nucleusu se pracuje NEUSTÁLE ;)

  39. 39 Pavel 19.04.04, 09:04:11
    FB

    Jooooo, muj weblog neni dan jako priklad weblogu s tisicem pravopisnych chyb!

    Ze by to bylo proto, ze tam mam ty tisYce aspon dva? :)