Business » MyEgo.cz - Radek Hulán webzine

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Balík k proclení ze zahraničí - jak jej co nejrychleji dostat

Business 23.09.2008

Pokud si necháváte posílat zboží ze zahraničí (mimo EU) pomocí EMS, dostane se na poštu na Plzeňské 139, Praha 5 - Košíře. Je to taková velká modrá prosklená budova, kde v prvním přízemí je poštovní přepážka a ve třetím patře sklad a celnice.

Člověk by očekával, že doručení "spěšné" EMS zásilky s jasně deklarovanou cenou a přiloženou fakturou bude mít jistou prioritu, ale pro celníky není 10 dní "ležení na skladu" žádná doba.

Je zcela běžné, že balíček, co je v pondělí letecky odeslán z Asie a ve středu je v Praze, je uložen na celnici a 10 dní se s ním nic nedělá, přestože celník má veškeré podklady pro určení DPH a cla u zboží určeného pro osobní potřebu (postačí to poslat na email provoz.ozmp@cpost.cz).

stav EMS zásilky ze zahraničístav EMS zásilky ze zahraničí

Levné věci vyjdou draho

Business 12.07.2008

Přestala mi na autě svítit žárovka. Banální závada. Náhradní sadu žárovek vozím, ale netušil jsem, že pro tuto konkrétní H7 žárovku je potřeba vyndat i baterii, protože jinak se člověk nedostane šroubovákem k pojistnému šroubu žárovky.

V kufru běžně vozím jen rezervu a páku na výměnu kola, další nářadí jsem neměl, nechávám cokoliv na servisu. Nicméně je sobota, servis zavřený, tak zastavím u Shellu a jdu si koupit základní nářadí do auta. Vypadalo to nějak takto, nic lepšího tam neměli:

nářadí v ceně 180 Kč zaručeně nebude fungovatnářadí v ceně 180 Kč zaručeně nebude fungovat

Nasadím na T-klíč dvanáctku nástavec, zkouším odšroubovat baterii, ale klíč ihned praskne a začne se v umělé hmotě protáčet jako čamrda. Nějaký nablblý Číňan usoudil, že udělat i samotný kovový klíč do tvaru T (aby se nezačal protáčet a neurval se při prvním záběru) by jej stálo o 50 haléřů navíc, a tak prostě ušetřil.

Donesu to do Shellu zpět, a chci novou sadu. Diví se, prý jsem první, kdo si stěžuje. Otevírám druhou sadu, zkouším povolit šroub baterky, a pochopitelně se to opět urve a protáčí se to.

Třetí sadu už mi nechtějí dát, vracejí raději peníze a dívají se na mě, jako by to byla moje vina, že mají na prodejně zmetkovité zboží.

No nic, jedu s jedním světlem, a v OBI si kupuji pořádné nářadí za 2.000 Kč (10x dražší než Asist zmetky, ale zato funkční), pořádná ráčna a dobré klíče. Žárovka během 5 minut vyměněna, nářadí se bude hodit, ale celou dobu přemýšlím, jakého blba může napadnout prodávat kovový šroubovák usazený v kusu plastu bez jakékoliv opory.

Každý člověk ví, že to nemůže fungovat, přesto se to běžně prodává...

eBanka je od dnešního dne RaiffeisenBANK

Business 07.07.2008
RB

RaiffeisenBANK mám rád, používám tuto banku od roku 1994. Nabízela totiž v dobách nejistých solidní jistotu toho, že vklad na účtu se nedočká krácení kvůli krachu banky. Později jsem testoval i eBanku, a musím říci, že její vpravdě revoluční online bankovnictví (ještě s HW klíčem, "kalkulačkou") nemělo (a vlastně stále nemá) konkurenci.

Ostatní banky sice mohou zdánlivě implementovat online systém na internetu pro klienty, ale když je napojen na jednou za 24hodin spouštěný dávkový systém back-endu, tak je to jen hra na online, a ne skutečný online bankovní systém. Stabilita relativně malé eBanky, občasné "zaručené zprávy" o jejím krachu, a časté změny majitele ovšem byly zcela jiná věc.

Oznámené sloučení eBanky a RaiffeisenBANK jsem uvítal, protože tento subjekt nabízí stabilitu RaiffeisenBANK s vynikajícím software od eBanky, třeba v novém produktu eKonto.

Samozřejmě jako při každé změně se ozve skupinka depresivních individuí, jejichž smyslem života je nadávat, ale to není podstatné. Osobně se domnívám, že spojená banka nabízí to nejlepší z obou "svatebčanů", a jsem s tímto sloučením spokojen.

Samozřejmě i zde jsou drobné detaily, jako mediálně propagované eKonto, které se dosud nabízelo na bankovní kód eBanky (2400) a nyní se bude zase měnit u všech klientů na Raiffeisebank (5500), ale zřejmě to nešlo lépe smluvně a systémově vyřešit.

Každopádně přeji nové bance co nejméně softwarových, systémových a personálních problémů, protože sloučit dva zcela rozdílné bankovní systémy je obrovská spousta práce...

Kariera.cz - jak vám soud zabaví vaši vlastní doménu

Business 02.07.2008

Následující tisková zpráva je natolik zajímavá, že ji bez úprav přetiskuji. Doporučuji její pozorné čtení. K dispozici je i přepis usnesení soudu.


KARIERA.CZ – jeden z nejznámějších inzertních serverů s nabídkami práce, čelí pokusu o nekalosoutěžní převzetí doménového jména ze strany personální agentury Kariéra spol. s r.o. Pokud by jim to vyšlo, mohly by nejznámější servery typu atlas.cz, centrum.cz nebo třeba lupa.cz brzy změnit svého majitele, případně být na blíže neurčenou dobu vypnuty.

Včera (tj. 30.6.2008) v odpoledních hodinách bylo do sídla společnosti KARIERA.CZ (plný název Portál práce KARIERA.CZ s.r.o.) doručeno usnesení Vrchního soudu v Olomouci, ve kterém soud nařizuje předběžné opatření, podle kterého musí společnost přestat používat doménu www.kariera.cz a nakládat s ní.

Vypadá to, že boj na poli pracovních portálů není ještě rozhodnut … máme tu novou kauzu ne nepodobnou kauze „prace.cz vs. sprace.cz“.

V kostce – personální agentura Kariéra spol. s.r.o. (dále jen KARIERASRO), založená v prosinci roku 1994, provozující web www.karierasro.cz (registrovaný od července 1998) a www.kariera.eu, má zájem získat doménu www.kariera.cz, a to za každou cenu.

KARIERASRO podala v březnu t.r. návrh na podání předběžného opatření, který sice soud prvního stupně zamítl, nicméně Vrchní soud při jejich odvolání závažnost návrhu posoudil po svém a předběžné opatření v červnu t.r. nařídil.

Ve skutkových tvrzeních (KARIERASRO) především poukázal na svoji obchodní firmu, pod kterou je v obchodním rejstříku zapsán od 6.12.1994; uvedl, že je majitelem tří ochranných známek a to slovní ochranné známky 'Kariéra personálně vzdělávací agentura' s právem přednosti od 25.2.1997, slovní ochranné známky 'Personální vzdělávací agentura Kariéra' a kombinované ochranné známky 'Kariéra servis', obě s právem přednosti od 1.2.1999, a že od 27.7.1998 má registrovánu doménu www.karierasro.cz.

Jak rychle rozlišit špičkového IT odborníka od neschopného blba

Business 19.05.2008
Nerd

Před pár týdny jsem se bavil s jedním klientem o dalším rozvoji jeho webu. Moje doporučení znělo, že když už je vše klíčové a rozsáhlé hotovo, menší práce v PHP by měli zvládnout i obyčejní a levnější programátoři než je F-ART AGENCY, s.r.o..

Zkoušel tedy sehnat a najmout pár oněch levnějších programátorů v PHP/MySQL, a narazil na jednu zajímavou věc. Všichni do jednoho znali jméno Radek Hulán, a ti zjevně nejméně schopní při vyslovení tohoto jména rudli a cosi "zuřivě" pronášeli. Skuteční odborníci z velkých firem se naopak vyjadřovali mimořádně uznale.

Ten rozdíl byl prostě okamžitě vidět.

No, onen klient si vyzkoušel jednoho takového pubescenta co je o 1000% lepší než Hulán! (ale dosud nic nevytvořil, nic neprodal, a na jeho ubohém webu je 10 lidí denně a ne 10 tisíc) najmout, a dopadlo to katastrofou.

Jeho cena hodinové práce byla pouhých 100 Kč, plátce DPH samozřejmě nebyl (cena F-ART AGENCY, s.r.o. je 1.500 Kč + DPH pro jednorázové projekty a 700 Kč + DPH pro dlouhodobou spolupráci), nicméně ani po měsíci urgencí a stovek telefonátů jednoduchý skript stále nebyl na světě. Pro toho uřvance to prostě bylo moc složité, zcela nad jeho síly...

Dopadlo to očekávatelně - dostala to nakonec jako zakázku zase F-ART AGENCY, s.r.o., během 4 hodin se to naprogramovalo (tedy v ceně 2.800 Kč + DPH) a funguje to.

Ale zpět k onomu pubescentovi. Ona extrémní závist a nenávist neschopných a nicotných k těm lepším se projevuje v téměř 100% případů jen jedním směrem - pomluvy, lži, nadávky. Tito tvorečkové, když samotní toho moc neumí, si tímto zvyšují svoje sebevědomí.

V praxi to poté funguje tak, že pokud váš nový "IT odborník" uznává a obdivuje Radka Hulána, klidně mu svěřte svoji práci či zakázku, pokud se z něj ale vysype jen směs nadávek a pomluv, tak je to jen směšná závistivá loutka, co svoji práci rozhodně nedokončí a nestačí na ni. Rychle od něj ruce pryč!

Aukce MyEgo.cz - čtvrt miliónu Kč, 12 500 návštěv denně

Business 17.05.2008

Aukce MyEgo.cz dopadla výborně. Počet návštěv se dlouhodobě (po 3 týdny) zvýšil z cca 10 000 na 12 500, počet registrovaných uživatelů z 1 300 na 1 500, a za samotný web byla nabídnuta cena 245 000 Kč. Prodán za tuto cenu ovšem nebude, opci na vyinkasování čtvrt miliónu nevyužiji, ale s výsledkem jsem velice spokojen, zejména díky fantastické propagaci prodeje na Živě.cz, Novinky.cz, homepage Seznam.cz, časopisu Computer, novinách Právo a také na stovkách menších webů (třeba Lupa.cz a další).

Webů se prodávají tisíce ročně, ale jen aukce MyEgo.cz si získala mimořádnou pozornost, jako by se jednalo o prodej Seznam.cz. Web MyEgo.cz tímto potvrdil pozici nejvýznamnějšího webzine v ČR, a já osobně si upevnil pozici nejznámějšího bloggera / novináře :-)

Pokud chcete na MyEgo.cz také publikovat, pošlete mi email. Počet hostovaných blogů ze současných 15 a poskytované služby pro autory hodlám rychle a razantně rozšířit, a systém během měsíce doplnit o fóra a fotogalerie. Mým cílem je získat stabilní návštěvnost 15 000 lidí do konce roku 2008 a 30 000 lidí do konce roku 2009.

A pokud máte zájem o inzerci na MyEgo.cz, zde jsou podmínky.

Takže ještě jednou děkuji všem kupujícím za účast, médiím za propagaci, a jedeme dál :-)

Reklama na tomto webu

Business 16.05.2008

MyEgo.cz je jeden z nejčtenějších blogů v ČR, s průměrnou denní náštěvností kolem 7.000 - 8.000 lidí denně.

Typy reklamních jednotek

Pokud máte zájem o inzerci na tomto webu, jsou Vám k dispozici následující reklamní možnosti:

1. Reklama ve formě textového odkazu

Tato reklama je umístěna jako textový odkaz nepřesahující 256 znaků viditelného textu v prostředním sloupci, a to na titulní stránce, i na stránkách všech článků. Cena této reklamy je následující:

PoložkaCena
Pronájem reklamního prostoru na 1 týden 1.500 Kč
Pronájem reklamního prostoru na 1 měsíc 5.000 Kč

2. Reklama ve formě grafického banneru

Tato reklama je umístěna jako grafický banner (nikoliv Flash) o maximálním rozměru 170x250px a maximální velikosti grafiky 25KB v prostředním sloupci, a to na titulní stránce, i na stránkách všech článků. Cena této reklamy je následující:

PoložkaCena
Pronájem reklamního prostoru na 1 týden 3.000 Kč
Pronájem reklamního prostoru na 1 měsíc 10.000 Kč

3. Reklama ve formě napsání recenze

Pokud máte zájem, je možné se domluvit na napsání recenze Vašeho produktu, který má spojitost s IT, telekomunikacemi či bankovními a finančními službami. Tato recenze bude uveřejněna jako článek na tomto webu, s odkazem na Váš vlastní web, a Váš vlastní obchod. Upozorňujeme, že recenze není jen pozitivní chvála produktu. Zásadně nezveřejňujeme PR články.

Cena této recenze je, dle rozsahu, 5.000 - 8.000 Kč.

Jak objednávat?

Pošlete nám prosím email s požadavkem a specifikací reklamního banneru.

Na koho směřuje poslední reklamní kampaň Vodafone?

Business 03.04.2008

Vodafone, dříve panáček Oskar, je stále hodně lidmi vnímán jako operátor pro chudé. Dříve opravdu mizerné pokrytí, špatná kvalita i nejzákladnějších hlasových služeb, neexistující datové služby, jen na první pohled výhodné ceny, to byl Oskar.

Myslel jsem si, že Vodafone se bude chtít z tohoto prokletí "mizerného operátora pro chudé" vymanit, ale asi tomu tak není. Současná reklamní kampaň Vodafone s názvem Jde to i jinak totiž stále mimořádně "sockovská" je.

Zaměřuje se na fakt nemít smlouvu na telefon a používat předplacenky či jistiny. Pro koho je ovšem výhodné nemít smlouvu (mluvím zde o smlouvě na dobu neurčitou, kterou můžete kdykoliv vypovědět)? Pro businessmana, kterému v polovině hovoru dojde kredit, a prostě se už nedovolá? Pro člověka, co jezdí do zahraničí, a musí se neustále strachovat, že mu někdo nebude schopen urgentně zavolat, protože si prostě kartu nedobije? Nebo snad pro lidi používající data, která kredit vysají velice rychle? Samozřejmě, že ne...

Kampaň Vodafone je totiž stále zaměřena, stejně jako u Oskara, na studenty, lidi v domácnosti, lidi s nižší kupní silou. Předplacená "Divoká karta" Vodafone nabízí třeba volání do vlastní sítě za 2,5 Kč / minutu, a do ostatních sítí za 6 Kč / minutu, SMS je za 2 Kč. Úděsná cena.

Navíc musíte mít neustále strach, kdy vám dojde kredit, cítit se jako druhořadý zákazník bez možnosti zavolat si na infolinku a být tam rychle obsloužen, a oblézat různá dobíjecí místa a hledat ten správný kupón.

Druhou možností u Vodafone je "cosi jako tarif", kde sice nemáte papírovou smlouvu (vaši občanku si ovšem ofotí a samotným používáním sítě Vodafone přistoupíte na jeho obchodní podmínky, tedy smlouvu de-jure uzavřete), ale navíc musíte zaplatit předem volací jistinu, kterou nemůžete při volání překročit. Takže je to jen jiný termín pro předplacenku. V případě jiného operátora podepíšu kdykoliv vypověditelnou smlouvu na dobu neurčitou, a prostě volám. Nejsem nijak omezen volací jistinou aka předplacenkou a smlouvu jsem podepsal nejen de-jure, ale mám ji doma vytištěnou jako hard-copy.

A to ani nechci uvažovat o tom, že se vám něco stane v zahraničí, potřebujete nutně volat, ale Vodafone vás odpojí, protože jsem útratou překročil zaplacenou jistinu. Bezvadně výhodný předplacený "tarif", že?

Oproti tomu smlouva s (například) T-Mobile nabízí při platbě 960 Kč měsíčně hovory za 3 Kč / minutu do všech sítí, SMS za 1 Kč, vše si samozřejmě nastavíte nejen online v "samoobsluze", ale také na infolince, kde nebudete druhořadý zákazník, a o útratu a její zaplacení se nestaráte, protože se vám automaticky strhne inkasem z bankovního účtu, a pokud chcete, nastavíte si samozřejmě její limit. Nepřekročitelná "volací jistina" neexistuje, voláte podle potřeby a ne podle jistiny či kreditu. Pokud oněch 960 Kč neprovoláte, vše se samozřejmě převádí do dalšího měsíce. Měsíční platba začíná už na 250 Kč...

Vízum do USA jednoduše a elektronicky

Business 31.01.2008

Zařizoval jsem si dnes nové vízum do USA, protože to předchozí z roku 2000 mělo sice platnost deset let (do roku 2010), ale starý pas nikoliv. A musím říci, že v roce 2008 to šlo mnohem jednodušeji a elegantněji než v roce 2000. Vše se dá dnes totiž dělat plně elektronicky.

Na stránce evisaforms.state.gov si vyplníte formulář DS-156, ten je elektronicky odeslán, vytisknete si jej, a na té samé stránce si následně naplánujete termín pohovoru (konkrétní hodinu a den) na americké ambasádě v Praze. Poplatek za vízum ve výši zhruba $140 můžete zaplatit také elektronicky, a fotku velikosti 5x5cm si v dnešní době fotorealistických tiskáren zvládnete vyrobit aniž vstanete ze židle (a připíchnout ji na DS-156).

Vlastní proces pohovoru je poměrně triviální věcí, postačí jen mít k těmto dokumentům (pro muže)  další DS-157 formulář (opět se dá vyplnit elektronicky), nějaký ten výpis z bankovního účtu, a potvrzení o zaměstnání, případně poslední daňové přiznání. Na konzulátu následně nečekáte déle než 30 minut a vlastní pohovor zabere zhruba minutu (zvláště, pokud umíte anglicky). Vízum vám kurýrní služba doručí do 3-4 dnů.

Osobně sice doufám, že USA brzo víza pro ČR zruší, jsme plnoprávnými členy EU, NATO a dalších organizací,  a je mírně "potupné" o vízum vůbec žádat, nicméně, i současný proces je dostatečně rychlý a komfortní na to, aby člověka příliš nezdržoval a neobtěžoval.

Zásadním problémem tak zůstává jen to, kde na Malé Straně zaparkovat :-)

Nejistota znamená, že se nikdo nesměje (Blu-Ray zvítězil)

Business 24.01.2008

Když ještě nebylo jasné, zda zvítězí Blu-Ray či HD-DVD formát pro vysoce kvalitní video, trh přehrávačů stagnoval. Skoro nikdo si nekupoval ani Blu-Ray ani HD-DVD přehrávače, nepočítáme-li prodeje Blu-Ray mechanik v PS3 (která je kromě hraní her použitelná i jako velice dobrý Blu-Ray přehrávač) a několika málo HD-DVD vybavených X-Boxů 360.

Na rozhodnutí ke koupi je potřeba jistota, že nevyhodíte $500 - $1000 za něco, co za půl roku přestane existovat. Z historie je těchto příkladů známo dost (Betamax, Minidisk a další). Až rozhodnutí Warnerů o opuštění HD-DVD a přiklonění se k jednomu formátu a následná novinářská smršť článků na téma "Je rozhodnuto, Blu-Ray je vítěz!" způsobilo, že lidé začali okamžitě nakupovat.

Takto vypadal poslední měsíc prodejů HD-DVD versus Blu-Ray přehrávačů, podíl 93% pro Blu-Ray mluví zcela jasnou řečí (via Digital Bits):

Blu-RayBlu-Ray

Jistota je mimořádně důležitá pro rozhodování klientů o koupi. Je to jeden z hlavních opěrných bodů. Je to také významný důvod, proč si lidé raději kupují stabilní Windows platformu než aby se uvázali zmatenému a "bez koncepce" (či neustále koncepci měnícímu) Apple či Linuxu rozpadnutému na tisíce mrňavých distribucí.

Zatímco v dříve byl prodej HD-DVD versus Blu-Ray zhruba vyrovnaný, 49%:51%, dnes je jasné, že HD-DVD prohrálo. A to je moc dobře. Jeden standardizovaný formát, jeden systém pro výměnu souborů, nakonec i jeden kancelářský balík či jeden majoritní operační systém je pro klienty významným přínosem oproti desítkám nekompatibilních ("konkurujících si") variant.

Dává jim jistotu ohledně zachování hodnoty jejich investic.

Zvážit tuto situaci bude muset i Microsoft, X-Box 360 s Blu-Ray mechanikou by byl ještě větší trhák, než je to dnes, rozhodnutím Warnerů získala PS3 s Blu-Ray na výhodě.

Na trhu jsou už i cenově velice přijatelné vypalovačky pro PC, například LG GGW-H20L s cenou 6.400 Kč + DPH a podporou CD, DVD, HD-DVD i BD patří k mým osobním favoritům na koupi.