WELL.DONE čte elita

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

WELL.DONE čte elita

V článku Warézáci mají problém jsem kromě pár anketních otázek na (ne)legálnost Vašeho software udělal i malou anketu na věk a vzdělání čtenářů WELL.DONE, a byl jsem příjemně překvapen. Na to, že onen článek byl přečten více než 8.000 x a byl rovněž zalinkován z mnoha warez webů (=tedy rejdiště teenagerů kradoucích SW) jsou výsledky ankety takovéto:

Věk čtenářů Vzdělání čtenářů
Věk
Vzdělání

Jinak řečeno, 81% čtenářů je „dospělých“ a 77% čtenářů má dokončenou střední školu nebo VŠ. Pokud uvážíme, že článek byl linkován z teenagerovských warez webů, bude běžná realita (tedy u článků, které se netýkají warezu) ještě lepší, odhadem tak 90% čtenářů nad 18 let a 85% s SŠ či VŠ vzděláním.

U této příležitosti jsem se bavil s jedním kamarádem o návštěvnosti mého webu. Podle mého názoru je internet dokonalým ztělesněním kapitalismu a „neviditelné ruky trhu“, zatím nepostižen různými vládními obstrukcemi pro bezchybné fungování této ruky (jak řekl Roosevelt, „ja jasné, že kapitalismus funguje, problém je v tom, že jej ještě nikdo nikdy nevyzkoušel“, nicméně za Roosevelta neexistoval internet).

A pokud je web dokonale konkurenční, znamená to i ten fakt, že dlouhodobou návštěvnost může zajistit pouze zboží (=články), které toto vzdělané publikum maximálně zaujmou, tedy kvalita, nikoliv jenom kvantita.

Jiné weby s nižší návštěvností poté jednoduše tuto kvalitu nenabízí, proto jim schází čtenáři.

Fakt je i ten, že majitelé těchto horších (=méně kvalitních) webů to samozřejmě vědí, že tu jde o kvalitu, a někteří z nich, zejména ti s nižším sebevědomím, se cítí „poníženi a utlačováni“ (tak už to u sociálních případů bývá), a to je vede k různým nenávistným reakcím na WELL.DONE (ale to je již zcela jiná kapitola, pro změnu z psychologie a politologie).


Komentáře

  1. 1 Michal Kraja 13.02.06, 08:02:04
    FB

    Myslím, že výsledek vzdělání by mohl být ještě vyšší, spousta právě jmenovaných teenagerů dala základní vzdělání, protože je to jediné, které mají dokončené, i když třeba střední studují.

  2. 2 Jiří Macich ml. 13.02.06, 08:02:55
    FB

    Ale ty výsledky ankety o kradení softwaru už zase tak elitní nejsou ... Maximálně elitní softwaroví piráti :-(

  3. 3 Radek Hulán 13.02.06, 08:02:57
    FB

    [2] jsme bohužel v ČR :-( Ale já 31% lidí, co do SW investovalo 10.000 a více Kč považuji za slušný výsledek, očekával jsem ještě nižší procento podle staročeského přísloví "Co Čech, to zloděj".. Navíc zde se asi warez weby hodně podepsaly, realita i v této oblasti bude lepší :-)

  4. 4 Wu 13.02.06, 08:02:59
    FB

    Je to tak, přes občasté (sic!) provokace je tady kvalitní obsah.

  5. 5 wizard 13.02.06, 09:02:00
    FB

    Skoro to vypadá, že každý kdo už má na VŠ věk jí opravdu má. To je vynikající bilance.

  6. 6 michal 13.02.06, 09:02:12
    FB

    Zdravím Radku ..(off-topic smazán).... tvoje extrémní vyhrazenost proti teenagerum je vážně divná.Je třeba si uvědomit,že i mladý člověk může mít v hlavě jasno a ne každý kdo je mladší 18-20let je vuů.mě osobně je slabých 17 a nečíni mi problém zapojit se debaty se staršími než jsem JÁ,ňakou dobu se zajímám o IT (předpokládám,že v tvých očích jsem malý fracek,který si zde slovně ulevuje a o PC ví jen to ,že to je ta krabice s čudlíkem reset a power....

    ...a tak se chci zeptat...jsem něco míň,než ostatní???prosím o vyjádření..předem dík Michal

  7. 7 Radek Hulán 13.02.06, 09:02:21
    FB

    [6] musíš se na to dívat z mého pohledu. Mít web, který čte 8.000 lidí denně je problém. Řada z těchto lidí, zvláště ti mladší (vlastně všichni mladší), mají drtivě menší znalosti a zkušenosti a prožitky než já, to je fakt, a přesto hlasitě a vulgárně projevují svoje názory, nadávají, udávají, prostě dělají spoustu nechutných věcí. Samozřejmě, že je i spousta těch, co jsou slušní i jako teenageři, ale ti jsou zticha, a tudíž názor na teenagery si člověk utváří z těch uřvaných (typický případ: DigitalDoom z PCT.cz).

    Následně pár těchto teenagerů má vlastní webík a svoje nepochopení zveřejňuje halasnými slovy. Nic proti, dávají tím stejně najevo jen vlastní omezenost.

    Praxe mě tedy naučila teenagery spíše pohrdat, hromadně, případně je ignorovat, nemohou mi totiž nic dát (odborně, nemluvím tu o mladých pevných dívčích kusech, ty se dají aspoň opíchat). Potýká se s tím každý majitel webu, hordy nadržených teenagerů s uhříky na bradě jsou zhoubou internetu. Nic neumí a všude moc křičí.. (opět, nikoliv všichni, ale spousta)

  8. 8 .MIA [Michal Mitrega] 13.02.06, 09:02:48
    FB

    Docela mě před delší dobou zaujaly názor mých vrstevníků (18). Drtivá většina z nich nemá žádný poltický názor nebo volí socky a většina z nich nemá nic proti kandidování KSČM. Hmm to jsme to dopracovali... :(

    Jinak občas mám taky problémy. Na PCT je spousta blbců co pokud napíšeš něco co je pro tebe samozřejmost, ale pro ně novinka, tak si na tebe otevírají hubu, ačkoliv vědí o dané problematice velký *****.

    Je to těžký. Buď napíšeš něco co je pravda, ale každýmu se to líbí a je to pouhý výčet specifikací nebo napíšeš něco co je nad chápání ostatních (popřípadě mají svou vlastní pravdu) a v diskuzích tě budou stále napadat. Odpovídat je potom nad mé síly, dnes jsem začal razit cestu nečíst komentáře, tak to snad vydržím. A tobě taky GL... ;)

    BTW rýsuje se zajímavej chladič Zalman VF-900, ale jak znám uivatele starších verzích, tak si stěžují na vrčení Zalmanů.

  9. 9 Bobesh 13.02.06, 10:02:24
    FB

    [8] většina z nich nemá nic proti kandidování KSČM. Hmm to jsme to dopracovali... :(

    Počkej, ale to si pleteš demokracii s diktaturou! To co tu studenti vybojovali v listopadu 89 není to, že tu může být jen strana která se ti líbí a ostatní názory jsou zavrženíhodné... To, že někdo nemá nic proti tomu, aby komunisti v rámci demokratických mechanismů kandidovali a pokud mají komu co nabídnout, byli voleni, je v pořádku... Jestli je v pořádku je volit , už je věc jiná... To uznávám... ale nevím, proč někoho zatracovat jenom proto, že uznává pluralitu názoruů?

  10. 10 Radek Hulán 13.02.06, 10:02:27
    FB

    [9] pleteš se ty, komunismus je teror srovnatelný svojí zrůdností s fašismem, a měl by být tedy zakázán..

  11. 11 kelvin 13.02.06, 10:02:39
    FB

    Teď učím výpočetku na jedné základce, a třeba sloh Michala [6] mi připomíní dnešní vytváření vyzitek. Ty děcka jsou schopny vymyslet jakoby machrovní text, ale neumějí psát. Nějaká mezera za čárkou, tečkou na konci věty, dvojtečkou, velká písmena - nic jim to neříká. Možná prošly základní češtinou ale, neprošly praxí, kde by jim každou chybu několikrát otloukli o hlavu.
    Prostě nezvyk na možnost, že tu jejich texty budou viset x let, pořád pod jejich jménem nebo přezdívkou. Proto je možná tak často mění.
    90% deváťáků udělalo v třířádkovém textu na vizitku chybu ;).

  12. 12 Zelee 13.02.06, 10:02:55
    FB

    [10]Komunismus = fašismus. Existuje na to dokonce zákon, problém je, že se v praxi absolutně nedodržuje. Viz komunistické orgie na letné každého 1. máje. To by tam museli sebrat a zavřít každého.

  13. 13 Josef Průša 13.02.06, 10:02:55
    FB

    [11] Ano to souhlasím, jsem v prváku na Gymnásiu, bez příjmacího řízení a neumím ani vyjmenovaná slova. Systém je špatný

  14. 14 Bobesh 13.02.06, 11:02:02
    FB

    [11] Tys ji ale udělal hned v prvním řádku komentáře, protože vizitka se píše s měkkým i po v, a ne "vyzitka" :-) Takže buď míň bumbat před komentováním článků, a nebo šupat zpátky na ZŠ...

  15. 15 dENIS 13.02.06, 11:02:05
    FB

    [11] Nemůžeš chtít po absolventech základní školy, aby znali typografická pravidla, to v osnovách není. Nezapomeň, že propagační grafiku ("vyzitky", jídelní lístky, plakáty výlohy, loga atd.) dělali dříve lidé znalí řemesla (typografie). S nástupem výpočetní techniky je to dostupné každému mamelukovi s vordem, korelem a pc. Ti, co se tím živí pak mají zhusta i řezací plotter. Zeptej se v nejbližším "grafickém studiu" kolik zaměstnanců má odpovídající vzdělání, nebo alespoň chodili na LŠU do výtvarky...

  16. 16 Bobesh 13.02.06, 11:02:22
    FB

    [15] Jj... a v některých "lepších" tiskárnách tisknou přeučení řezníci... Mám známýho co dělá v tomhle "oboru" a s kvalifikovanou silou je to prej docela těžkej problém... Tyhle obory už dneska díky masivnímu rozšíření VT nikoho netáhnou, a tak se slušnej tiskař nebo podobnej člověk "od fochu" platí pomalu zlatem...

  17. 17 dENIS 14.02.06, 12:02:04
    FB

    [16] Tak je třeba řezníkovi koupit a dát nastudovat alespoň Typografický manuál od V. Berana a kol.

  18. 18 kelvin 14.02.06, 07:02:06
    FB

    [14] - pravda, sypu si popel na hlavu.
    Nkterá slova mám nějak tak špatně zažitá - třeba jsem si do dvaceti myslel, že víkend se píše tvrdé Y, dokonce jsem si představoval ndpis přílohy MF Dnes - VÝKEND - nevím kde jsem to pochytil.
    Myslím, že by, nejen mně, neškodilo propojení těchto formulářů s kontrolou pravopisu a gramatiky ve Wordu.

    (pro redakci - teď jsem klikl na Přidat komentář a Opera nic, zkusím ještě jednou, není to schválně posláno dvakrát ;)

  19. 19 .MIA [Michal Mitrega] 14.02.06, 07:02:45
    FB

    [11] Nemyslím si, že bych dělal nějaké pravopisné chyby a už vůbec ne ty co sám píšete. Jestli se mýlím, tak mi pls nějaké ukažte. Už asi týden jsem neopravil žádný svůj článek, takže jich tam bude jistě jako nasetých podle vás...

    Jinak mluvím o tzv. mezerách ve vědomostech. Podle jednoho kolegy jich mám asi hodně. Nikdy jsem raději nekritizoval jeho články.... a kvalita na PCT :))

  20. 20 Bobesh 14.02.06, 09:02:36
    FB

    [17] Tak to jasně, ale jedna knížka ti asi nenahradí zájem o obor a plnohodnotný studium... To je jako kdybys řekl, že po nastudování "adminem snadno a rychle" se může řezník bez problémů a nedostatků uplatnit jako správce sítě :-)

  21. 21 Bobesh 14.02.06, 10:02:18
    FB

    [18] Špatně zažitá? Pokud vím, tak "vyzitka" se nedá zdůvodnit ani tím, že jde o předponu "vy" , ani tím, že by to bylo vyjmenované slovo... Prostě tady machruješ s tím, že někdo nedělá mezeru za čárkou a sám nemáš "zažitá" (neumíš napsat) slova, která se učí děti ve 4. třídě... Nebo možná dřív? Už si to nepamatuju, kdy to bylo :-)

  22. 22 Radek Hulán 14.02.06, 10:02:21
    FB

    [21] každý člověk může udělat chybu, zvláště při psaní komentářů extrémně narychlo, ale posmívat se Kelvinovi za tuto chybičku, to je znakem /tvé/ velké osobní nevyzrálosti a zvyšování si sebevědomí na úkor někoho jiného, a to bych viděl jako mnohem větší problém.. ;-)

  23. 23 lokoj 14.02.06, 05:02:38
    FB

    //Viz komunistické orgie na letné každého 1. máje. To by tam museli sebrat a zavřít každého.

    ono už by bylo taky na čase to udělat :-D

  24. 24 BBspeeD 28.02.06, 10:02:41
    FB

    Na to aby niekto dokončil vačšinu vysokých škol v SR aj ČR stačí dobrá krátkodobá pameť. Takže kto ma VŠ nemusí mať ani vysoké IQ ani veľa vedomostí.
    výsledok ankety je teda jasný ale nejasné je čo si autor predstavuje pod pojmom elita.

  25. 25 Marek Cruz 02.03.06, 12:03:56
    FB

    Mám takový návrh, co když by se "Kontrola proti spamu" umístila dolu pod "Nový komentář"? Bylo by to daleko lepší, stejně nejdříve každý napíše komentář (ihned po tom, co jej vymyslí) a tepre posléze vyplní kontrolu. (a občas zapomenu tu kontrolu vyplnit a musím se k ní vracet).