Opera 9.0 (PREVIEW)

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Opera 9.0 (PREVIEW)

V pátek byla vydána Opera 9.0 TP1 (Technology Preview 1). Nepsal jsem o tom dříve, protože jsem ji poslední 2 dny testoval, a vzhledem k naprosté stabilitě ji mohu vřele doporučit všem uživatelům. Opera je nejlepší a nejbezpečnější internetový browser na světě, je také bezkonkurenčně nejrychlejší, obsahuje největší množství funkcí, je naprosto stabilní, a je zdarma pro soukromé i komerční použití. Prostě ideál krásy.

Download pro špičkové Windows, vynikající Linux a podivíny s Masoxem.

Zajímavé ovšem je, jak rapidně se leader trhu, tedy Opera 9.0, dále rozvíjí, zatímco open-source kopírák Firefox se potácí na místě a nenabízí žádné nové funkce.

O kvalitě browseru svědčí nejen jeho rychlost a funkce, ale i jeho jádro, porovnejte si například Acid2 test:

Opera 9.0 TP1 Firefox 1.0.7
Opera 9.0 TP1
Firefox 1.0.7

Opera nemá konkurenci. A je dobře, že díky zaostalému Firefoxu je dnes Opera zdarma pro všechny, nikoliv za €39 jako před půl rokem :-) Když dnes u někoho pracuji na počítači, už se nemusím trápit s pomalým a nic neumějícím Firefoxem, prostě tam nainstaluji z 3.5MB souboru vynikající Operu.

Pro instalaci Opery se Vám bude hodit:


Komentáře

  1. 1 Jiří Macich ml. 23.10.05, 06:10:22
    FB

    S tím kopírákem sis tentokrát pěkně naběhnul ;-) Byť nemám tyto browser-war rád, ale když už jsi začal, tak stojí za to připomenout, že Opera 9 P1 přináší about:config nebo prohlížeč zdroje, což Firefox obsahuje už delší dobu ;-) Ale zase bychom našli spoustu věcí opačně.

    A nebylo by korektnější srovnat ohledně ACID2 také poslední verzi Firefoxu? Myslím, že by to dopadlo podobně, ale bylo by to z principu správnější.

  2. 2 Radek Hulán 23.10.05, 06:10:29
    FB

    [1] to není ale kopírování, či nabídnutí nových funkcí, jen snaha přetáhnout uživatele Firefoxu (nehledě nato, že about:config je v Opeře o třídu lepší), ale pořád je to jen editorek co zapisuje do INI. Opera se stále a jenom konfiguruje přes INI soubory.

    A prohlížeč zdroje html? Nechápu a nepoužívám nikdy integrovaný, zásadně si jako prohlížeč zdroje spouštím UltraEdit, ten integrovaný ve Firefoxu je mimořádně špatný, toto nemá být v browseru integrováno. Opera to tam zase dodala jen jako úlitbu podivínům s Firefoxem, aby je přetáhla na svoji stranu, ale rozhodně se nejedná o zásadní funkčnost. Osobně nechápu, proč někdo chce integrovat prohlížeč zdroje HTML, když jsou na to mnohem lepší freewarové programy. Ale asi tací lidé existují, jinak by to Opera nedělala. Osobně s tímto balastem navíc ale nesouhlasím..

    Je to prostě marketing... Mnohem podstatnějších je dalších 50 bodů changelogu.

    Firefox je prostě odpornej kopírák Opery ve všech zásadních věcech (tabs, gesta myši, konfigurace), neuvěřitelně pomalej, a bez rozvoje. Nemám ten nabobtnalej browser s mnoha chybama rád.

  3. 3 Miroslav Navrátil 23.10.05, 06:10:31
    FB

    [1] prohlížeč zdroje mě třeba konkrétně vůbec neštve, protože jej mám namapován jako PsPad :-)

  4. 4 tomask 23.10.05, 06:10:44
    FB

    Jedna vlastnost, kterou jsem u Opery nenašel, předem díky za nasměrování:
    Jak nastavím pamatování si udajů zadaných do formulářových polí. Nemyslím už. jména a hesla (to se Opera vždy zeptá), ale třeba tel. čísla na SMS branách a podobně.

  5. 5 Radek Hulán 23.10.05, 06:10:53
    FB

    [4] Opera si pamatuje hesla, a nabízí ve formulářích před-definované hodnoty z Nástroje - Nastavení - Hesla, stačí je vyplnit (jméno, bydliště, telefon, email, atd.)

  6. 6 Aleš Janda 23.10.05, 07:10:03
    FB

    Mně by hlavně zajímalo, jestli je tam už opravená ta hnusná chyba v e-mailovém klientovi. Občas se mi totiž stane, že se nějaké e-maily dostanou do RSS kanálů. Tím jsou tam vlastně dvakrát a když je vymažu z RSS kanálu, smaže se i z e-mailu. Takže pak vždycky projíždím koš, jestli jsem něco nesmazal zbytečně...

    Ale o tom nikde ani zmínka :-(

  7. 7 Radek Hulán 23.10.05, 07:10:07
    FB

    [6] používám Outlook, takže nevím, ale při prvním spuštění se mě to ptalo na konverzi email formátu, takže i zde je asi dost změn, když si to vyžádalo nový formát souborů..

  8. 8 Butkic 23.10.05, 07:10:12
    FB

    No, updatoval jsem na 9.0, ale hodil jsem si zpět 8.5 jelikož mi Opera začla hodně padat, a ukončování opery trvalo asi 20 sek, prostě se na chvíli sekla v paměti a zatížení procesoru bylo rázem na 80% :-(

    No raději si počkám až na oficiální verzi :-)

  9. 9 Radek Hulán 23.10.05, 07:10:18
    FB

    [8] doporučuji instalaci do nového adresáře, a poté jen překopírovat konfiguraci z 8.50

  10. 10 Jiří Macich ml. 23.10.05, 07:10:31
    FB

    [2] to není ale kopírování, či nabídnutí nových funkcí, jen snaha přetáhnout uživatele Firefoxu

    No ale vezmu-li to do důsledku, tak to lze říci i naopak ;-)

    A prohlížeč zdroje html? Nechápu a nepoužívám nikdy integrovaný, zásadně si jako prohlížeč zdroje spouštím UltraEdit

    Já zase PSPad, ale to pořád nic neměním na tom, co jsem napsal dříve :-)

    Je to prostě marketing... Mnohem podstatnějších je dalších 50 bodů changelogu.

    Naprostý souhlas! Některé nově implementované technologie a nové funkce jsou opravdu hodně zajímavé.

  11. 11 salko 23.10.05, 08:10:01
    FB

    V O9 je dost vela dobrych veci, ale jedna dost vyznamna zmena v Mailovom klientovi (mozno k horsiemu).
    Ohladom dobrych veci je, ze ked pouzivate interny prehliadac kodu, tak mozete urobit zmeny, ktore nasledne po ulozeni ihned uvidite, takze je mozne ladit a testovat stranky.
    Ohladom tej zmeny v M2, predtym boly vsetky maily ulozene v par suboroch, teraz v O9 je kazdy mail (alebo RSS prispevok) ulozeny ako separatny subor v adresarobej strukture Rok/Mesiac/Den, co moze dost vyrazne spomalit pracu, ked tam bude vela mailov. Vyrobcovia Opery tvrdia, ze je to lepsie pre desktop search systemy a antivirove programi, niektori odbornici tvrdia, ze na NTSF to casom pojde pomaly (co je aj moj nazor) a aj to bude zaberat viac miesta.
    V kazdom pripade je Opera 9 zase o kus lepsia, aj ked uz O8.50 bola najlepsia.

    PS: sorry, pisem bez diakritiky, lebo som na RemoteAdminovy a nie je tu nainstalovany SK Keyboard Layout.

  12. 12 Kozo 23.10.05, 08:10:05
    FB

    Môžeš vysvetliť, čo je pre Teba kritérium, aby si niekoho nazval leader trhu ? Ak sa na to pozerám čisto spomínanými očami trhu, tak by som si na túto pozíciu pasovať operu netrúfol. Tam je (bohužiaľ) stále tróniaci MSIE.

  13. 13 dENIS 23.10.05, 08:10:06
    FB

    Původně jsem si po instalaci ukázkové devítky myslel, že mi karneval dal tlustší kabel, pravda je ale jiná! Majitelé nadupaných strojů to asi nepoznají, ale můj noťas (sony vaio 1.7GHz/500MB) to zřetelně ukazuje.
    Ten nárůst rychlosti rendrování stránek není v procentech, je v řádech:)) Operu používám asi od 5. verze. Nyní bude asi možno porovnávat operu jen s jejími staršími verzemi. Protože (motoristickým žargonem) konkurenti nejsou o kolo zpět, jsou v nižší kubatuře...

  14. 14 lukas 23.10.05, 09:10:12
    FB

    Dost mě v Opeře štvou tyhle dvě vlastnosti:

    - Alt+D mě nehodí kurzor do adresního řádku (narozdíl od ostatních prohlížečů), Opera na to má F2 a F8 a to je na klávesnici strašně nepohodlné. Nešlo mi to přenastavit, pořád to při Alt+D hází focus do menu.
    - Když píšu adresu, tak po stisku Tabulátoru každý prohlížeč kromě Opery hodí focus na první položku v automatickém doplňování adres (při dalším stisku na druhou atd.) Opera to umí jen šipkou dolů, která se ovšem na notebooku velmi, velmi špatně mačká.

    Byl bych rád, kdyby mi někdo řekl řešení, jak to v Opeře (mám poslední stabilní) vyřešit. Rád bych na ní přešel, má spoustu super vlastností, ale tohle jí degraduje na druhořadou šlapku.

    Ten druhý problém se dá vyřešit tak, že ve Windows přemapuju capslock na šipku dolu (mimochodem - to je skvělé), ale to je otrava a hrabání v registrech.

  15. 15 Pavel 23.10.05, 09:10:15
    FB

    Jde v Opeře zapnout RSS čtečku (resp. zpřístupnit ikonku Pošta na liště Panely), aniž bych před tím musel zprovoznit emailový účet, který potom stejně nepoužívám?

  16. 16 Jan Brašna 23.10.05, 09:10:19
    FB

    Nehledal jsem na opera.com, ale co rozhodlo pro dříve tak zatracovanou implementaci XSLT?

    Ohledně Acidu2 - ta chybka už se napravuje a je závislá na nějaké další drobnosti, nevím přesně na čem, ale to už je jen sci-fi :) V reálném použití nic důležitého.

    Líbí se mi, že Opera Software ASA má dobré možnosti financování vývoje i mimo vlastní prohlížeč, tudíž může investovat do vývoje gratis aplikace. To je jedině dobře. A je také dobře, že se jádra Opery a Safari používají např. v mobilních zažízeních nebo embedded řešeních (tuším, že nové aplikace Macromedie jako GoLive používají Opeří jádro).

    K upgradu - konfiguraci bych nekopíroval, spíše opatrněji přes diff a nebo ručně jednotlivé položky nastavit. Jinak dojde k odstranění některých nových nastavení, které jsou v konfigurácích mezi verzemi přidané/změněné a nebo jen zabordelelní starými věcmi.

  17. 17 Radek Hulán 23.10.05, 09:10:56
    FB

    [14] nesváděj svoji neschopnost na Operu ;-) Alt+D se dá nastavit během 2 sekund:

    http://hulan.cz/temp/opera-url-focus.png...

    A doplňování adres: zde je Opera naprosto geniální, nabízí ti totiž veškeré navštívené adresy a nejenom ty, které jsi ručně napsal, jako primitivní Firefox.

  18. 18 kecinzer 23.10.05, 10:10:05
    FB

    Konečně prvni verze Opery, která umí barevné písmo a pozadí v <select><option>. Čekal jsem na to jak na smilování :)

  19. 19 Radek 23.10.05, 10:10:09
    FB

    Opera je prostě nejlepší... Mám v ní jen dva problémy: 1.RSS čtečka, hlásí mi třeba jednu novinku na tvém webu a jednu novinku na Zive.cz, ve skutecnosti se jedná jen o jednu novinku na Zive, která je nějak zdvojená. 2.Ikonky v záložkách - občas se samovolně změní za ikonku jiného webu, který jsem navštívil, vysledoval jsem, že by to mohlo mít souvislost s přepínáním vpřed/vzad pomocí tlačítek myši (podržet pravé+stisknout levé = vzad). Nemá někdo takový problém, případně jak ho vyřešit ??? díky za radu :-)

  20. 20 Lukfi 23.10.05, 10:10:15
    FB

    Ten Acid Test je pěknej. Ale Firefox si vede ještě hodně dobře v porovnání s tím co předvede IE6 :-D

  21. 21 xyz 23.10.05, 11:10:14
    FB

    Minimálně jednu vlastnost okopírovala Opera od Firefoxu (resp. Mozilly), jakož i dalších: cenu. Je otázkou, jestli by k uvolnění cenové politiky došlo bez jejich existence a vlivu. A tak bych si dovoloval tvrdit, že bez ohledu na názor stran jejich kvalit, jsou i ony další prohlížeče (vč. FF) užitečné. Konkurence trhu a zejména pak spotřebitelům obvykle svědčí.

    To, že si od nové verze snad poradí s Acid2 testem je pěkné, ale pokud mě paměť nešálí, stejnou vlastností se již tak půl roku chlubí jádro KHTML (Konqeuror, Safari – to musí obzvláště skřípat v uších). Ne že bych je kvůli tomu používal, ale je fér je připomenout.

  22. 22 Radek Hulán 23.10.05, 11:10:33
    FB

    [21] ano open-source KHTML (tedy třeba i ukradené Safari od Apple) má dobré jádro. Ale zrovna Safari má mizerné UI, a to je to hlavní.

  23. 23 Peter Lachký 24.10.05, 12:10:20
    FB

    [21] Safari si s Acid testom (link v tomto článku) neporadil(o).

  24. 24 Jan Brašna 24.10.05, 01:10:19
    FB

    [22] Nezapomínej, že práve Hyatt ho svými patches dostal tam, kde je. Vývojáři KDE dělají geekerkou práci, vývojáři WebKitu dělají populistickou práci. Kombinace je ideální.

    [23] Tak tak. Je to snad jen v neofic buildech http://nightly.webkit.org/builds/...

  25. 25 lukas 24.10.05, 03:10:50
    FB

    [17] Díky, teď mi to alt-d funguje, kdoví, co jsem tam psal předtím, že to nešlo. Co se týče doplňování adres, pořád myslím, že tu má navrch Firefox - on ty doplňované adresy neřadí abecedně, ale podle toho, které používáš nejčastěji. Což je o trochu chytřejší.

  26. 26 tomase 24.10.05, 10:10:53
    FB

    Changed keyboard shortcuts for closer cross-browser compatibility:
    Ctrl+T replaces Ctrl+N for opening a new tab.
    Ctrl+N opens a new browser window.
    Ctrl+D and Ctrl+Shift+D replace Ctrl+T and Ctrl+Shift+T, respectively, for adding pages to bookmarks.

    toto je okopirovane z FF

  27. 27 jakub 24.10.05, 10:10:55
    FB

    Je to super, ale co mě na to začíná štvát čím dál tím víc, je neschopnost naučit se místo ctrl+n používat ctrl+t pro otevřeni nového tabu...
    Nějak jsem zatím nenašel, kde se to dá přemapovat zpátky :-(

  28. 28 Lester 24.10.05, 11:10:23
    FB

    Takový malý test. Pracuji s několika webovými aplikacemi na intranetu, které mají extrémne dlouhé výpisy. Zkusil jsem jednu takovou tabulku otevřít v IE 6, FF 1.0.7 a Opera 9. Tabulka má 13000 řádků a velikost HTML zdrojáku je 9,3MB. Všechny prohlížeče jej otvíraly z lokálního disku. Každý test proveden 5x.

    Výsledky:
    FF: postupné načítání a zobrazování tabulky. Hotovo za cca 10minut.
    IE: po 13sec naskočí hotová tabulka
    Opera: postupné zobrazování. Hotovo za 37sec

    Pozn. u FF je čas orientační. Něměl jsem trpělivost čekat se stopkami v rukach, takže jsem se vždy po cca minutě mrknul, zda už je hotovo.

  29. 29 Radek Hulán 24.10.05, 11:10:30
    FB

    [27] já používám už dlouho svoje mapování klávesnice, a nevidím důvod, proč na nové přecházat. V Opeře se dá ale naprosto všechno změnit, narozdíl od Firefoxu.

  30. 30 Flora 24.10.05, 12:10:46
    FB

    Začal jsem, od uvolnění free verze 8.50, Operu používat....zalíbila se mi na tolik, že u ní zůstanu....děkuji za upozornění na verzi 9.0 TP1...moc toto nesleduji :)
    mám jen malý dotaz..na některých webech...konkrétně třeba na http://www.pctuning.cz neumím udělat to, abych byl po načtení stránky automaticky přihlášen (kvůli vkládání příspěvků)...na http://www.svethardware.cz mi to funguje bezvadně...smazat a znovu vytvořit cookies jsem zkoušel...poradíte ? děkuji

  31. 31 vlady 24.10.05, 01:10:31
    FB

    Požívám Maxthon, ale chtěl jsem zkusit Operu, když jí tak chválíte. Ale zarazilo mě kolik si bere z paměti, je to 14MB oproti Maxthonu, který si bere kolem 5MB, a navíc má Maxthon více nastavení než Opera, alespoň nastavení pro běžného uživatele co nepřepisuje config :-)), jenom nevim jak je na tom s bezpečností, když požívá jádro IE, ale jinak je podle mě lepší než Opera

  32. 32 Radek Hulán 24.10.05, 01:10:49
    FB

    [31] Maxthon není browser, ale obal na MSIE, ve skutečnosti ti běží Maxthon i jádro MSIE..

  33. 33 kecinzer 24.10.05, 02:10:39
    FB

    [31] Maxthon je velice pěkné UI, ovšem škoda toho IE jádra. Mám ale pocit, že přes něj šlo rozjet i jádro Gecko, nebylo to ovšem to pravé ořechové.
    Využití paměti si můžeš v Opeře nastavit.
    Tomu, že ti bere Maxthon 5MB paměti, bych nevěřil. Leda že se de do toho nepočítají okna IE (každý tab v maxthonu je vlastně jedno IE okno).
    Mně běžně při práci opera zabírá okolo 200MB paměti.

  34. 34 Aleš Janda 24.10.05, 04:10:27
    FB

    [18] Stylování SELECTu uměla i předchozí Opera (a ostatní prohlížeče také), ale ne normálně přes styly, ale přes nastavení stylů JavaScriptem. Trošku obezlička, ale dalo se to.

  35. 35 Butkic 24.10.05, 04:10:41
    FB

    [9] Jo, tak jsem zkusil čistou instalaci, a už se ukončuje dobře, ani mi zatím nespadla :-) dík

    Ty při každé nové verzi Opery provádíš čistou instalaci?

  36. 36 zombux 24.10.05, 06:10:03
    FB

    [33] "škoda IE jádra" - není třeba toho litovat, to je prostě fakt. Maxthon je přesněji řečeno nadstavba IE rendering enginu, a nahrazuje jinou nadstavbu jménem IE browser. rozjet v tom Gecko jádro považuji za utopii

  37. 37 jakub 24.10.05, 07:10:41
    FB

    [29] Prosím tě, v jakém souboru se to dá přepsat?

  38. 38 Martin 24.10.05, 10:10:18
    FB

    Možná to bude v dnešní době již hloupá otázka, ale nevíte náhodou jestli je možné Operu naučit ukládat webové stránky podobně nebo alespoň kompatibilně s IE? Občas potřebuji něco přenést na flash disku na počítač, který není připojen na internet a není na něm nainstalována opera.
    Potřeboval bych nějak zvládnout postup jak uložit kompletní webovou stránku v opeře a následně ji v IE bez problémů otevřít.
    Pokud by mi mohl někdo zkušený poradit, byl bych velmi vděčný.

  39. 39 Radek Hulán 24.10.05, 10:10:21
    FB

    [38] stiskneš Ctrl+S a uložíš to do HTML

  40. 40 Martin 24.10.05, 10:10:50
    FB

    Předem děkuji za okamžitou odpověď. Nicméně, možná jsem se nevyjádřil přesně a omlouvám se za opětovný dotaz. Potřeboval bych uložit stránku v opeře včetně obrázků. Zkusil jsem "save as html" ovšem to uloží web stranu bez obrázků. Použiju-li "html with images" a vytvořím-li pro soubory adresář, IE neni schopen tuto stránku otevřít. Exisuje řešení?
    Předem děkuji.

  41. 41 xxx 25.10.05, 03:10:09
    FB

    Widle neznám, ale v Suse Linuxu mi u všech browserů shodně funguje Ctrl+L

  42. 42 Josef Petrák 26.10.05, 11:10:33
    FB

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli se někdo setkal u Opery 8 se stejným problémem jako já. Upravím si nastavení různých toolbarů, tzn. jestli velké/malé ikony, s/bez popisu a jestli ho vůbec zobrazit a když prohlížeč restartuju, tak je opět ve stav, jak přišla "z továrny". Jak ji donutit si tyto nastavení pamatovat?

  43. 43 Medhi 26.10.05, 11:10:53
    FB

    Opera se zdá být opravdu skvělá. Bohužel zatím to vypadá, že opravdu neukládá to, co jsem v minulosti vkládal do formulářových polí. Ve FF pak stačilo jen kliknout na to pole a měl jsem výpis předchozích zadaných hodnot. Dále nezobrazuje v historii adresního řádku text z TITLE stránky. Což mi také velmi schází.
    A nakonec je tu ještě to řazení, které asi není dle četnosti používání.

    Pokud jsem v něčem vedle - a v to doufám - prosím, poraďte.

  44. 44 AD 27.10.05, 05:10:23
    FB

    čo ja viem,tak tools->preferences->wand a tam všetko čo vyplníš bude opera používať pri formul. poliach

    ozaj, neviete niekdo prosím ako to je s tým torrent klientom v opere? bude už v 9?

  45. 45 DeaLer 27.10.05, 09:10:38
    FB

    [1] už jste to asi zkoušeli, ale co se týká ACID2 testu tak ten shit Firefox prohrává i v nejvyšší verzi.

  46. 46 lukas 28.10.05, 11:10:48
    FB

    [25] Heureka, v Opere jde nastavit i ten tab. V nastavovani klavesnice je to Advanced - Dropdown widget. A asi se musi jeste umazat handling tabulatoru u zakladniho widgetu. Ted uz jen, aby se naucila hledat na strance stejne jako Firefox - inkrementalne.

  47. 47 Radek Hulán 29.10.05, 12:10:09
    FB

    [46] Opera samozřejmě UMÍ inkrementálně hledat na stránce, postačí stisknout tlačítko .. No jo, fakt je ten, že ten odpornej kopírák Firefox všechno ukradl Opeře, včetně této funkce, a pak se někdo diví, zda "Opera to má taky". Ano, má, ostatní browsery jsou jen tupé a nedokonalé plagiáty.

  48. 48 Franklin 30.10.05, 12:10:39
    FB

    Poslední dva dny testuji novou Operu 9.0 TP1. Dosud jsem používal pouze Firefox a musím říci, že Opera si mě naprosto získala svou rychlostí, možnostmi konfigurace, ovládáním a v neposlední řadě kvalitou zobrazovacího jádra. S několika věcmi se však nedokážu smířit (bohužel):

    - historie adresního řádku je setříděna podle abecedy. Některé zajímavé adresy mám ukryté hodně hluboko v seznamu a dlouho je musím hledat. Ve Firefoxu je to vyřešeno výborně: třídí se podle četnosti zobrazení stránky a všechno tak najdu ve zlomku vteřiny.

    - v historii adresního řádku není vidět titulek stránky, takže opět horší orientace (oproti Firefoxu)

    - Opera si nepamatuje texty zadané do formulářových polí. Absence této funkce mi vadí ze všeho nejvíc, protože ve Firefoxu ji používám v podstatě pořád (např. telefonní čísla v SMS bráně, dotazy při vyhledávání, přezdívky a e-maily v diskuzních fórech).

    S velkou lítostí se proto musím vrátit k Firefoxu, který mě neskutečně štve svou pomalostí a obludnými paměťovými nároky. Pokud ale Opera odstraní výše popsané nedostatky, uteču od Firefoxu nadobro.

  49. 49 nov 03.11.05, 08:11:48
    FB

    [48] a co, jak už se tu někde psalo, použít: "nástroje-nastavení-osobní informace" a tam ty údaje vyplnit - Opera je pak nabízí NEBO si nějaká tel. cisla apod. dát do "poznámek" a potom vkládat poznámku - nabídne třeba po zmáčknutí pravého tlačítka myši

  50. 50 dušan 06.11.05, 12:11:00
    FB

    [19] [19] Ja mám O 8.5, a tiež sa mi zmení občas ikonka webu, problém je, že si to zapamätá a nedá sa to zmeniť. Ale podstatné je, že to zobrazenie ikony v záložkách je iba taká efektová funkcia (aj keď zlepší orientáciu). Inač som s operov maximálne spokojný.

  51. 51 Ondra 10.11.05, 09:11:58
    FB

    [40]
    Rozdíl je v tom, že Opera uloží nazev.html soubor a ostatní soubory do něj patřící ve stejném adresáři, zatímco FF i IE pro tyto ostatní soubory vytvoří adresář nazev_soubory a v nazev.html přelinkuje odkazy na ostatní soubory do adresáře nazev_soubory.
    Třeba by to někdo dokázal v Opeře překopat na tento způsob?

  52. 52 deric 12.11.05, 10:11:36
    FB

    Zásadní chyba, které jsem si všiml u Opery 9.0 TP1 je, že nedokáže kopírovat formátovaný text ze stránky. Pokud máte jakýkoliv odřádkovaný text, tak po vložení je všechno na jednom řádku... :-(
    Jak už tady někdo psal, potřeboval bych ukládání obrázků a css souborů z webu. V dřívějších verzích tato funkce byla, teď opera nemění žádné odkazy jenom uloží html soubor. Víte někdo jestli to jde přestavit?

  53. 53 deric 12.11.05, 11:11:59
    FB

    [51] tak už jsem to našel. Stačí si najít v standart_menu.ini položku 50977. A přidat před to
    Item, 50977= Save document with images as

  54. 54 petval 20.12.05, 09:12:47
    FB

    [52] z toho důvodu jsem se včera po přibližně měsíci čekání na novější TP vrátil na 8.51, i za cenu obětování historie RSS feedu (9.x má nový formát mail store) a pár mailů. Zde vidím velký nedostatek, že Opera nenabízí selektivní export mailů do archivu podobně jako má např. Outlook PST. Sice se dají zkopírovat soubory, ale pro obyčejné uživatele už to není.

    Navíc u mě byla TP1 dost nestabilní, CPU load 2-3x za den vyskočil na maximum a pomohl jen restart Opery.

    Už jsem na to prostě neměl nervy :)

  55. 55 dENIS 06.02.06, 08:02:07
    FB

    Podle tohoto článku má zítra (6.2.2006) vyjít druhá beta Opery 9.