Need for Speed Most Wanted - hodně dobré závody

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Need for Speed Most Wanted - hodně dobré závody

Hry na PC 04.12.05

Včera jsem si koupil novou hru Need for Speed Most Wanted, a moc, ale opravdu moc, se mi to líbí. Jedná se o automobilové závody arkádového typu s překvapivě dobrým příběhem, skvělým grafickým zpracováním, výborně hratelné, a s laděním do filmového stylu, včetně řady klipů natočených s velice pohlednou modelkou Josie Maran. Most Wanted je jednoznačně nejlepší hra z celé série Need for Speed.

Na začátku příběhu Vám ukradnou Vaše modro-bílé BMW M3, takže se v žebříčku street racers ocitnete zase na začátku, jen s $30.000 v kapse. Abyste se probojoval na první pozici, musíte absolvovat stovky rozmanitých závodů, způsobit v honičkách s policií stovky tisíc dolarů škodu městu (a zlepšovat si tím reputaci), „tunit“ Vaše auto, a nakonec vždy vyzvat jednoho z 15 současných nejlepších jezdců z takzvaného BlackListu na duel.

Krajina, po které se proháníte, je vcelku rozsáhlá, ale naráží se zde na omezení dané Sony PlayStation 2, která by již kapacitně větší krajinu nezvládala. Grafika používá HDR s řadou odlesků, takže se Vám bude lesknout silnice při dešti či budete občas oslněni protisvětlem. Celá hra má brutální spád, takže Vás to bude bavit. První protivníci (které jsem si zatím zahrál) jsou hodně jednodušší, nebude jim problém ujet o 10 až 15 sekund, ale následně hra prý přitvrzuje a začíná to být ještě zábavnější. Nemohu se dočkat!

Na počátku hraní mi vadilo poněkud zvláštní chování a řízení auta, například po nárazu se auto stane na pár sekund neovladatelné, a to i poté, co úplně zastavíte. Nicméně, zlepšujete se, jak provádíte tuning svého auta, tedy lepší podvozek, tlumiče, brzdy, motor, ale také vzhled, auto se chová na silnici lépe a řídí se precizněji (používám na hraní gamepad).

Hra se prodává v zahraničí i v takzvané Black Edition, v ČR tato edice s více auty a větším množstvím tratí není bohužel dostupná, nicméně stažením tohoto malého patche budete i Vy vlastnit Black Edition verzi :-) Také bych doporučoval vypnout si motion blur tímto zásahem do registrů, když vpustíte do oběhu nitro, slušně zrychlíte, ale rovněž bude všechno kolem Vás rozmazané.

Nevím, osobně když jezdím po německé dálnici v Corvettě s CZ značkou a ve 280 km/h ujedu místnímu mladíkovi s Porsche Turbo a s německou značkou, vidím vše zcela zřetelně, autoři Need for Speed Most Wanted asi mají problém s očima.


PS: pokud jste tu hru ukradli, místo koupení, tak prosím nepište žádné komentáře, nemám řád zloděje. Nebýt zlodějů, je herní průmysl v mnohem lepším stavu…


Komentáře

  1. 1 Mechanus 04.12.05, 03:12:29
    FB

    Tvrzení, že NFS Most Wanted je skvělá hra a nejlepší ze serie NFS bych rád oponoval. Hra je to dobrá, zábavná, ale nanejvýš na jedno zahrání. Svého času jsem se u NFS 3 bavil mnohem víc. Na Vodoo2 12MB běžela super a úžasně vypadala, ale hlavně byla zábavná. V poslední době spousta her dobře vypadá, ale jinak až tak úžasné nejsou - no dobrá jsou, ale pro mainstream, ale chybí jim odlišnost, jistá jedinečnost a zábava - typické přehypované hry jsou Quake 4, Doom 3, HL2 a FEAR - vypadají úžasně, dobře se hrají, ale nikdy se k nim nevrátím.
    Přesto musím říct, že mne Most Wanted baví a je to opravdu dobrá hra - jen lehká. Super odreagovávácí arkády - zvláště nemáte-li peníze na tu Corvettu, apod (ach jo). Jen vzhledu mělo být víc - aka NFSU2 a pár drobností - ale nikdo nemůže mít všechno.

  2. 2 Radek Hulán 04.12.05, 03:12:33
    FB

    [1] záleží také na tvém stroji a grafické kartě. NFS Most Wanted je nejlepší ze všech, protože na rozdíl od starých dílů má opět nejen dobrý příběh a špičkovou hratelnost (ze všech sérií si vzala to nejlepší), ale i luxusní grafické zpracování.

    Udělat titulky a úvodníky ve filmovém stylu, se skutečnými herci/modelkami, to prostě je fantastické, a moc se to povedlo. A k těm starým hrám, já osobně něco co vypadá jako náhodný shluk pixelů bez textur nejsem schopen hrát, nechci v tom složitě hledat nějaký smysl a realitu, ta prostě má být vytvořena tvůrcem hry.

  3. 3 Xixao 04.12.05, 03:12:55
    FB

    Já osobně považuji za nejlepší díl celé série NFS : Porsche. Myslím, že u závodních her tolik o příběh nejde, důležitější pro mě je chování auta - aby bylo aspoň v rámci možností realistické. A co mi u NFS:MW vadí nejvíc, je takřka naprostá absence poškození.

  4. 4 lukas 04.12.05, 04:12:31
    FB

    Skvělý, že se objevila takováhle hra. Pokud máte kilometry volného času, tak si klidně můžete mluvit o nějaké realističnosti, ale to, co po hře chci já, je rychlé a nenáročné odreagování.

  5. 5 jakub 04.12.05, 04:12:52
    FB

    [1] Je to fakt, NFS 3 to byla modla, jel jsem si tenkrát koupit na Invex, protože jinde to snad ani neměli. Grafika byla taková hezky nablýskaná, nová auta průbežně přidávána a design tratí (hlavně to okolí) byl dokonalý - přesně to, co já mám rád (noční poušť, hory a temné město ala 5th Element v noci). Ale Most Wanted taky ujde, dát dohromady všechny součástky NSFU2 s NFSMW je to pro mě nová modla...

  6. 6 Jamie 04.12.05, 06:12:23
    FB

    U NFS jsem vždcky trávil s kámošema, na playstation i na pc celý dny. Nový NFS vypadaj na první pohled úplně úžasně, ale když jsem si chtěl stáhnout demo, narazil jsem na jeden problém: "570 MB!" Proč neudělaj ty dema trochu menší? Já s mým cdma si budu hodne dlouho rozmejšlet, jestli si to stáhnu.

  7. 7 Madafaka 04.12.05, 06:12:25
    FB

    Mě zklamal ten soundtrack, myslim, že když už maj menu v hiphopgrafitti stylu tak že by mohli koupit ňákej našlapanej hipec, a ne takovy noname veci, podle me je to u aut dost dulezity co mas za hudbu. To co tam je jsou jen naky diskometal šméčko, který někdo udělal doma sam nejspíš...A ta nereálnost mi připadá docela přehnaná. Nemyslím teď nepoškození, ale v interakci auta s jinejma vecma, treba naklaďákem. A taky každý auto do kterýho bouchnete ze zadu uděla dycky to samy:( Flat out rulez! BTW.-co tam jako dělá Punto??

  8. 8 Pepino 04.12.05, 06:12:42
    FB

    Jak už tady někdo napsal tak si taky nemyslím že most wanted je nejlepší ze série... Grafika je sice výborná ale já osobně mám už odjeto 50% kariéry a přestává mě to bavit:/ N4S Underground 1 i 2 mě bavili až do konce a Most wanted už takový není. Přirovnal bych to asi k tomuto "Není všechno zlato co se třpytí".

  9. 9 Radek Hulán 04.12.05, 06:12:49
    FB

    [7] a hudbě si naopak myslím, že je výborná

  10. 10 Chajak 04.12.05, 07:12:32
    FB

    NFSMW je velmi povedená hra. Fyzikální vlastnosti auta: ty se mi zdají celkem v pořádku (přiznejte si, kdo z vás naživo zažil zrychlení Viperu? :D ), tak podle čeho víte, jak se má auto chovat? Ale jako největší zápor vidím to, že vaši protivníci mají auta odpovídající těm vašim. Veškeré závody můžete odjet jen s autem, které si nijak nenatuníte! (to neplatí u honiček s policisty) Mnohem lepší by bylo, kdyby pro každý závod byli specifická auta, nehledně na auto vaše.

  11. 11 Jirka 04.12.05, 08:12:36
    FB

    Nemohl bys napsat na jaké sestavě hraješ a s jakým nastavením? Mě se totiž hra doma cuká, i když mám fps k 50-60, při zaplých stínech na 100% cca 35fps. A přes to se prostě jednou za cca 5 sec. cukne, jako by to něco načítalo. Přitom mám 1gig ram.

  12. 12 Radek Hulán 04.12.05, 08:12:38
    FB

    [11] hraju s touto sestavou vše na max, včetně SoftShadows, FSAA 8x, AF 16x, TPAA, atd.

  13. 13 Supermera 04.12.05, 08:12:59
    FB

    Co to amd, chápu že na hry není potřeba spolehlivý procesor, ale ...

  14. 14 Radek Hulán 04.12.05, 09:12:00
    FB

    [13] vzhledem k tomu, že potřebuji NVIDIA SLI (dvě grafické karty), není jiná volba, NVIDIA chipsety pro Intel jsou ještě méně stabilní než pro AMD. V práci mám ale samozřejmě Intel CPU (D830) + Intel chipset (i955X).

  15. 15 Keff 04.12.05, 09:12:51
    FB

    Tedy, stánhnul jsem demo a lituju času. na začátku znechutí hlavně způsob distribuce, 500MB mi nevadí, ale:
    1/ rozbalit zip archív na disk
    2/ voilá, zip obsahoval 1 exe soubor - samorozbalovací zip archív, to vymýšlal nějaký chytrolín
    3/ archív obsahoval pár instalačních souborů a 500MB zip soubor (to uže je potřetí co rozbaluju 500 mega, jsem zvědavý jak dlouho ještě tahle matrjoška bude pokračovat... :O )
    4/ konečně naistalováno - efekty pěkné, jenom se kvůli nim nedá hrát (ne kvůli rychlosti, ale když se scéna prožene přepalovacím filtrem, není poznat jestli tam těch polygonů bylo deset nebo milion, a když se ještě na to přidá permanentní motion blur, je hotovo). Grafici se tedy činili, zato programátoři fyzikálního modelu se imho rok od roku zhoršují, poslední pěkné chování aut bylo v NFS 4.
    V online browseru není možnost vyfiltrovat si game roomy které nejsou plné ani se v nich zrovna nehraje, tím pádem když si chci zahrát, jedu kolečko vstoupit - plno (někdo se tam od posledního updatu přidal což je celkem logické při max 4 hráčích) - ven - jiný room - zrovna se hraje - zase ven - opakuj dokud se náhodou netrefíš.
    Teď mám za sebou půlhodinu s demem a přiznám se že se mi vůbec nechce spouštět znovu, mám sice závody aut rád ale bude mě muset opět zachránit UT 2004 :(.

  16. 16 Michal Šuráň 04.12.05, 09:12:57
    FB

    Zdravim,
    díky že linkujete naši fanstránku http://nfs.bonusweb.cz.
    NFS:MW je bezpochyby skvělá hra, ovšem nedosahuje kvalit například NFS5: Porsche Unleashed.
    Toršku kritičtější názor najdete v mé recenzi zde.

  17. 17 Radek Hulán 04.12.05, 10:12:03
    FB

    [16] četl jsem tu recenzi, výborná, v mém případě se k hodnocení 85% připočítává oněch 10% navíc ;-) Zbývajících 5% je tam na zlepšení inteligence v úniku policii, občas je to až otrava, a jednou jsem byl "busted" aniž kolem mě bylo auto, couval jsem, a stejně to nepomohlo, hra se prostě rozhodla mě zavřít ;-)

    Doufám, že tyto "drobnosti" co nejdříve opraví nějaký patch.

  18. 18 Clayton 04.12.05, 10:12:12
    FB

    NFSMW nejlepší hra série? Tenhle názor nedokážu pochopit od někoho, kdo určitě v životě jezdil skutečným autem (asi i jiným než Š120). Chválu NFS MW bych ještě pochopil od náctiletého puberťáka, který nemá ani ponětí o tom, jak se auto může chovat. Vždyť fyzikální model je tak otřesný, že je to v podstatě neřiditelné, navíc chybí jakýkoliv model poškození. Také já trvám na tom, že nejlepší díl série byl NFS 5 - Porsche Unleashed. Přijatelný, byť arkádový, model chování, velmi slušně udělaná kariéra, nerozumím tomu, proč série nepokračuje v tomhle duchu. Navíc jezdit po městě mě opravdu moc nebaví, radši bych nějaké hezké přírodní okruhy. Koncekonců, celý týden jezdím po Praze, takže proč mám ve městě i relaxovat? Radku, doporučuji Vám, zahrajte si Richard Burns Rally a budete spoustu věcí vidět úplně jinak. Auta se tam chovají daleko přirozeněji, proto se také lépe řídí. Není pravdou, že RBR je náročnější a méně oddychové, to opět platí jen pro ty náctileté kluky, kteří v životě auto neřídili.

  19. 19 Radek Hulán 04.12.05, 10:12:54
    FB

    [18] víš, v životě jsem měl už asi 30 různých aut, včetně Mercedes S500L, ML55 AMG, Audi A8 4.2 Quattro, Corvette Coupe Targa, Volvo C70 T5, Volvo V70R AWD, a mnoho dalších, a najel jsem přes milión km.

    Ale přesto si nemyslím, že arkáda musí mít reálný model řízení a poškození auta, od toho je to přece arkáda, a není to simulátor. Vyčítat arkádě, že se nechová jako simulátor je .. hloupé. Je to jako vyčítat své babičce, že není dědeček...

  20. 20 paxik 05.12.05, 12:12:02
    FB

    Ad poznámka proti zlodějům na konci článku

    rADo, ač s tebou často nemůžu souhlasit, oceňuju, že se takto stavíš k warez a crack softwaru! Kdy už konečně pochopíme, že ukrást software a ukrást v krámě flašku vína je stejně závažné porušení zákona... Kdo nekrade, okrádá rodinu? Ne: kdo krade, okrádá všechny!

    A ze stejného důvodu si nové NFS nezahraju: Nekradu ani peníze, ani čas;)

  21. 21 tranq 05.12.05, 12:12:30
    FB

    [7] Mastodon fakt nepovazuji za diskometal šméčko. Já jsem osobně MOC rád, že to není samej hipec. Takhl treba aspon par dni vydrzim s originalni hudbou, nez ji vypnu a prejdu na mp3.

  22. 22 Mik 05.12.05, 01:12:04
    FB

    Podle mě je MW skvělá hra, jak mě předchozí needy nebavili .. krom 2jek .. tak mě MW baví .. hraju je ted prakticky pořád je to vážně pěkně udělané a co se týče řízení, no a co? když chci reálné chování auta můžu se jít projet okolo města ve svém ..

  23. 23 Madafaka 05.12.05, 09:12:26
    FB

    [21] Jojo, chápu, nekdo už může mít hiphopu plný zuby, já to myslela spíš ve spojení se zbytkem hry, ze se to k sobě moc nehodí..Mě třeba uplně sedla hudba co je u Flat Outu, když to drtim po destruction aréně a do toho mi hraje "Go pretty baby gooo":))))A to vůbec není hipec - ňák to tam proste sedne.. Ale některý takovýty electro tracky mi v NFSMW připadaj fakt blbý..no:)

  24. 24 RedBaron 05.12.05, 11:12:59
    FB

    Ne, tuto hru si opravdu nekoupím. Vyzkoušel jsem u známého a není o co stát. Stále pro mě vítězí kombo PS2 + Gran Turismo 4 + Logitech Driving Force Pro. Řídit na širokoúhlé obrazovce s "pravým" volantem (900° otáčení) přemotorované Porsche na hrbolatém Nürburgringu, tomu já říkám opravdový zážitek. A řeči o malém rozlišení u závodní hry neberu. Vnímám to tak, že se prostě koukám na film v DVD kvalitě a ještě ho můžu ovládat.

  25. 25 Michal Šuráň 05.12.05, 02:12:23
    FB

    [17] Ano, umělá inteligence je opravdu "umělá". V recenzi jsem myslím zmínil předsriptování a další věci. Jenže ani to předscriptování není udělané moc dobře. A obávám se, že tuhle věc EA v patchi nezmění :(

  26. 26 Radek Hulán 05.12.05, 02:12:37
    FB

    [24] počítač a jeho grafická karta má VIVO, takže si to klidně zahraješ i na televizi, ale kdo to někdy zkusil, opět se pokorně vrátil k LCD monitoru ;-)

  27. 27 Jaro 05.12.05, 06:12:46
    FB

    Mám U2, htrál jsem U stáhl jsem si demo MW. Nechci se zmiňovat o grafice, o hratelnosti. Vadí mi jedna věc a to "populárnost" téhle hry. Kdejaký blbeček s nedostudovanou základkou mi jezdí pod okny s hlučnou výfukovou koncovkou, z aparátu mu hraje hipec a vedle sebe má (pokud možno) vysokou štíhlou (blbou) holku. Tohle mě unavuje. Chci si pustit hru, ve které se odreaguji. Nechci přicházet do styku s trpkou mentalitou těchle omezenců v mé počítačové hře. Aspoň tam si chci vybrat s čím sympatizuju. Proti hiphopu ani slovo. Ale to, co se tváří jako hiphop v poslední době není hiphop. ten vidím jako roztrhané hadry v bočních uličkách měst Spojených států. Ne luxusní autíčka. ne... NFS je ale prostě perla, chci si zkusit natunit to lamborgiuni a prjet se. Ale nechci se cítit při hraní téhlee hry jako přívrřenec téhle tupé komunity. Hru si nekoupím.

  28. 28 Karel K. 05.12.05, 07:12:01
    FB

    Zdravím, Radku.
    Jak bylo řečeno výše: zkuste Richard Burns Rallye, nebo ještě lépe FIA GT Racing. Máte-li zkušenosti s rychlými vozy (což asi máte), myslím, že budete nadšen.

  29. 29 satyr_ik 06.12.05, 02:12:12
    FB

    [6] PUNTO?!?! Super!!! Síce som ešte nevidel ani demo (a tak tu aspoň slintám nad komentármi), ale ak tam je skutočne aj Punto, tak sa fakt teším a určite to bude jedno z prvých autíčiek, ktoré vyskúšam. Podľa mňa je, čo sa karosérie týka (hlavne potom zadne svetlá), úplne super. A keďže táto hra s realitou nemá veľa spoločné, dúfam, že na dobre vytunovanom Punte trhnem aj dake to BMW.

  30. 30 Madafaka 06.12.05, 08:12:01
    FB

    [29] OMFG tak to pochybuju...!Punto je nejhorší auto na světě! :)))Proto se divím co tam dělá, dyk to je vostuda..to nevosolí ani 105ku:D Jinak už postupuju ve hře dál a to předscriptování je docela pruda..Někdy mě začnou flojdi honit i když jedu pomalu do safehouse:( Bezdůvodně. A občas se při cooldownu objevi odnikud..A taky se mi zdá, že peníze by mohly jít vydělat snáz..

  31. 31 Standa 06.12.05, 10:12:56
    FB

    Mám problém mám origoš hru,ale nejde mi to nainstalovat,hlásí to pořád,že mám nějaké vadné directx.Nevíte prosím co stím?Děkuji za radu.

  32. 32 Madafaka 07.12.05, 09:12:14
    FB

    [31] HM a co takhle stáhnout si poslední verzi directu 9.0c?
    Třeba tady - http://www.microsoft.com/windows/directx/

    Měla sem odkaz přímo ale nejde to vložit je moc dlouhej..No to už si snad najdeš sám.

  33. 33 Kos 07.12.05, 10:12:00
    FB

    Radku zdravím,jak se prosím tě chová Corvetta ve 280? Je sice krásná,ale toho podvozku bych se bál...Brzdy taky asi nic moc ne?
    Mimochodem,zcela zřetelně je vidět i když jezdíš přes 300 :-),ale ten máznutej efekt se mi zdá docela pěknej,je to i v Motogp

  34. 34 Radek Hulán 07.12.05, 12:12:28
    FB

    [33] Corvette se chová ve 280kh/h naprosto stabilně, lépe než Porsche, je to dokonalé auto. Vzadu má sedmiprvkové zavěšení kol, motor vpředu, diferenciál a převodovku vzadu, rozložení hmotnosti 50:50. Brzdy jsou dokonalé, nic lepšího prostě není. Corvette je podceňována, protože je "levná", ale ve skutečnosti je podstatně propracovanější než Porsche či Lotus. Důvodem je "masová" výroba, desítky tisíc kusů ročně.

  35. 35 Radek Hulán 07.12.05, 01:12:28
    FB

    [31] toto je chyba instalátoru hry, měl jsem ji taky, řešení je zkopírovat instalační DVD třeba do C:/temp, a poté zeditovat soubor Autorun/Autorun.cfg, kde nastavit DirectXVersion=0. Instalace poté proběhne zcela korektně.

  36. 36 Finwe 14.12.05, 11:12:01
    FB

    Ano, MW jsou skvěle hratelná hra, ovšem až na motion blur a na to, že dusík se nechová jako dusík, ale jako TRYSKY. Jinak by totiž tak skvěle nevyváděl auto ze smyku ale naopak by ve smyku přitěžoval...

  37. 37 Strec 15.12.05, 05:12:14
    FB

    To je teda super stroj.

  38. 38 Crazy Ortík 02.01.06, 06:01:16
    FB

    Hádat se s tebou jestli je MW nejlepší ze serie se nebudu, stejně bys mě odpálkoval jako všechny ostatní. Souhlasím s tím, že fyzika auta je v MW nerealistická, ale taky souhlasím, že to není nutné, protože MW si opravdu nehraje na simulátor. Co mi na na EA vadí je, že chtěli hru vydat ještě nějakou dobu před Vánocemi, aby bylo na prémie. Tvůrci se nemazali s nočním ježděním. Ono by to dopadlo tragicky, hru by vydali až tento rok a do dalších Vánoc by bylo daleko a už by nikdo rok starou hru pod stromeček nekoupil. Nádherný je efekt při vyjíždění z tunelu, ale utpení je naopak vjezd do tunelu. Kulim to 300km/h a vlítnu do tunelu a najednou tma jak v pytli. Autíčka maj světla jenom na okrasu. Kdybych neměl nový volant (Logitech Driving Force Pro = je super), tak si MW od kamaráda (ten jí stáhnul z netu) vůbec nepůjčím. Jsem holt puberťák, kterej ma do kapsy hluboko. Vim, že tvůrce to štve, ale proto chci být taky programátorem. Přeji hezký nový rok.

  39. 39 Martin_J 21.01.06, 09:01:54
    FB

    Madafaka: >> BTW.-co tam jako dělá Punto??

    Když je Punto dobře vytuněný, je jedno z nejlepších co se týče jízdních vlasností!
    (viz. challenge)

    Madafaka: >> Mě zklamal ten soundtrack

    Já jsem taky z něho taky nebyl moc odvázanej, nejlepší byl v NFS U2
    Pokud by se ve hře auto mělo poškozovat, muselo by se to celý přepracovat - jak by se daly prozážet zártarasy s autem, který se může poškodit?
    Finwe: >> dusík se nechová jako dusík, ale jako TRYSKY. Jinak by totiž tak skvěle nevyváděl auto ze smyku ale naopak by ve smyku přitěžoval...

    jj

    Je to arkáda, a auta se podle toho taky chovaj.

    Corveta je výborná, mám jí jako primární auto.
    Jediný co mě těď stve je to, že jsem dojel všechny zavody, všechny milestones a pořád mám 95%:(

    I když budu mít 100%, budu se nejspíš k honičkám s policajtama vracet.

    M.

  40. 40 marek 07.02.06, 03:02:24
    FB

    Můj favorit je NSF5 (Porsche) za to, že se pokusili alespoň trochu odlišit chování jednotlivých modelů. Taky dobrej díl byl NFSU2. Co mě na NFS:MW nejvíce štve, že ke konci hry investuju dost peněz do HODNĚ rychlých aut, ale na okruhu mě dohání Fiat Punto v 350km/h :-) takže před koncem hry mě to přestalo bavit..