Need for Speed Most Wanted: DirectX 9.0c problém

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Need for Speed Most Wanted: DirectX 9.0c problém

Hry na PC 07.12.05

Při počáteční instalaci legálně zakoupené (jak jinak) hry Need for Speed Most Wanted jsem měl problém, že hra mi při instalaci hlásila „You do not have DirectX 9.0c installed“, což je samozřejmě hloupost, DirectX 9.0c instalováno pochopitelně mám.

Moc lidí na tuto chybu nenarazí, protože jsou to obyčejné ubohé warézácké socky a zloději, co kradou, a ničí tímto herní průmysl jako takový. Například hry Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay se prý prodalo jen 32.000 kusů (jeden z nich jsem si koupil já). Pokud tedy nebude žádný další díl této fantastické hry, srovnatelné minimálně s Half Life 2, bude to jen kvůli zlodějům, protože herní společnosti se pro pár desítek tisíc slušných lidí nevyplatí investovat desítky miliónů dolarů do pokračování.

Ale zpět k tématu, uvedená chyba při instalaci je chyba instalátoru. Existují dvě známá řešení, jak ji obejít. První možnost je nakopírovat celý obsah DVD disku třeba do C:\temp, následně editovat soubor AutoRun\autorun.cfg a zde změnit následující:

DirectXVersion=0

Hra jde poté normálně nainstalovat. Druhou možností je stisknout na souboru AutoRun.exe pravé tlačítko myši, a ve Vlastnostech - Kompatibilita nastavit spouštění instalátoru v emulaci Windows 2000. Hra jde poté bezproblémově instalovat.


Komentáře

  1. 1 someone 07.12.05, 02:12:11
    FB

    pravda pravda s těmi zloději když na ty hry nemají tak ať si je nekujují já si třeba kupuji hry starší zlevněné(ale stále kvalitní hry,nemám nejvýkonější počítač) některé lidi co znám se až "diví" že si jdu koupit originál ach jo:-( nechápu je kdyby si uvědomili jak složitá náročná práce to je těch vývojářu, tisíce hodin u počítače atd...
    jiní to zdůvodňují že hry, programy jsou drahé že nebudou přispívat "bohatým" společnostem další peníze. Nechápu je jak můžou takhle uvažovat:-(((

  2. 2 Radek Hulán 07.12.05, 02:12:14
    FB

    [1] jsou to prostě komunisté, warezáci = komunisté, prostě voliči KSČSSD.. Volič KSČSSD je lenošné pako, chtěl by všechno zadarmo, a vůbec mu nedochází, že nakonec nedostane vůbec nic, a bude stát frontu v 5:00 ráno na banány a povinně u toho zpívat stranické písně o tom, jak se má dobře a jak se o něj socialistická vlast skvěle stará..

    Protože pokud je každý lenošné pako, co chce něco zadarmo, tak nikdo nic nevyrábí, a jen čeká, kdy něco dostane. Ale nemůže dostat vůbec nic, když nikdo nic nevyrábí.. ;-)

  3. 3 AD 07.12.05, 02:12:22
    FB

    riddick bola vážne vraj dobrá hra,ale z nepredajnosti by sm moc najskôr vinil marketing. však dokým tá hra nevyšla ani sm o nej nepočul zatiaľčo o peter's king kong viem už celý rok
    a takto to bola aj s beyond good&evil (či ako sa to volalo), vampires:mascarade(tuším) a pod
    nedostatočne marketingové oddelenie informovalo verejnosť a hipovali svoj projekt-lepšie povedané nijako,takže nikdo sa na ňu vopred netešil,nik o nej nič nevedel a keď už vyšla,tak info si zistil jedine od warezákov spolu s url na download

    [1] tým , že kúpiš hru vo výpredaji po napr skrachovanom štúdiu moc vývojárom nepomôžeš

  4. 4 Radek Hulán 07.12.05, 02:12:29
    FB

    [3] ta hra měla dobrý marketing, zahrálo si ji milióny lidí, ale jen 32.000 koupilo.

    Ohledně koupě "výprodejové" hry, podle mého názoru z toho pořád dostane studio téměř stejnou provizi. Znám hodně lidí, co si kupují dnes Far Cry za 299 Kč, a přitom je to pořád nejlepší možná hra.

  5. 5 Superbobo75 07.12.05, 04:12:32
    FB

    Já jsem hru Riddick dostal ke grafické kartě, nicméně se mi ji zatím nepovedlo rozjet, i přesto že mám poslední ovladače od Nvidie. Kartu mám jak jsem již jednou psal MSI GF7800GT. Píše mi to o tom, že nemám OpenGL ovladače 1,5 a výše. Nechápu proč, když je tato hra přiložena ke grafice dělá tyto problémy.

  6. 6 Radek Hulán 07.12.05, 04:12:34
    FB

    [5] toto je chyba té hry, NVIDIA ovladače podporují totiž OpenGL 2.0, a ta hra počítá s max. 1.5, a nemá ošetřené, že je i verze novější. Je na to oficiální patch, stáhni si jej na internetu, popřípadě si stáhni RivaTuner a tam si nastav, ať ovladače reportují OpenGL jen verze 1.5.

  7. 7 satyr_ik 07.12.05, 06:12:46
    FB

    Pozná niekto z vás Total Annihilation? Ja som ju prvýkrát videl (a hral) ako CD rip a úplne ma nadchla. Malo to jeden háčik - vtedy UŽ nebola v predaji a zároveň EŠTE nebola zadarmo na CD ku herným časopisom a o rýchlom nete všetci len snívali (alebo ešte ani nepočuli). Tak som sa hrával poldruha roka rip až som JU OBJAVIL v jednom výpredaji. Za 250 Sk. Síce som ju už mal prejdenú, ale aj tak som si ju kúpil a doteraz má na poličke čestné miesto.

    Ale čo sa programov týka, myslím si, že je fajn mať kúpený originál (aj kvôli BSE), ale nainštalovanú jedine cracknutú verziu. Mal som tú česť s 3DSViz, AutoCAD aj XP a všetky originály padali snáď 10x denne. Akonáhle som tam šupol ilegál - pohoda. Nie každý má nervy riešiť cez debilný online help každú chvíľu nový problém.

  8. 8 .MIA 07.12.05, 07:12:00
    FB

    Osobně jsem si začal kupovat originálky asi před rokem. Začalo to tím, že jsem si stáhnul UT 2004 a potom potřeboval mít originálku pro hraní zahraničních lig atd. Ale pokud bych chtěl nějakou hru jenom vyzkoušet, tak si ji nekoupím, stáhnu si ji. Pokud bych s ní měl strávit déle času, tak bych si ji koupil.

    BTW jsem volič ODS a ti co stahují sice jsou socky, to musím potvrdit, ale oni jdou za tím nejsnazším řešením. Také nemám rád někoho, kdo si nekoupí ani hru u které stráví rok, ale za hru na pár dnů bych ty peníze nevyplázl.

    Tak teď čekám na UT 2007 - koupím si ji. ;)

  9. 9 Joshua. 07.12.05, 07:12:04
    FB

    [2] Souhlasím... a navíc to je krásný pocit vlastnit originální krabici, originální cd/dvd!

    Mě těch několik hodin práce na brigádě za to stojí!

  10. 10 eraser 07.12.05, 07:12:45
    FB

    Pamätám si na veľmi dávnu dobu, kedy som si kúpil originálku Dungeon Master. V tej dobe o internete nikto ani nesníval, takže zakomponovanie postupov kúzlenia do manuálu bol pre tvorcov výborný krok (otázne je, či vedomý), ako rozširovanie nelegálnych kópií obmedziť.

    V poslednej dobe ma však rôzne ochrany rozčuľujú a otravujú hlavne legálnych užívateľov. Raz som tu už písal viac.

    To, že ľudia kradnú, to je spôsobené jednak mentalitou a vysokou cenou hier, voči priemernému zárobku. Ďalej je to túžba a určitá závisť... predstava, že nejaký teenager príde do školy a nekomunikuje s ostatnými, akú najčerstvejšiu gamesku dohral, tak by bol odlúčený. Keďže nie je zárobkovo činný a rodičia mu kúpia hru možno tak na Vianoce, nemá inú možnosť, než siahnuť po warez. Dokonca sa tu vyčleňujú "machri", ak je niektorá hra náročnejšia na rozchodenie.

  11. 11 J. Jelínek 07.12.05, 08:12:27
    FB

    Opravdu s myslíte, že každej, kdo si hru stáhne by si jí automaticky koupil? Pár možná... Tím samozřejmě nechci nikoho obhajovat.

    BTW, Riddick je dosti povedená hra, zvláště pak, pokud člověk viděl filmy Černočerná tma a Riddick (v tomhle pořadí) a pak si zahrál hru... Je situována někam mezi. Jinak je to jenom další akční adventura.

  12. 12 AD 07.12.05, 10:12:33
    FB

    [4] nie ,ja sm nepovedal, že tú hru ľudia nehrali,ale že o nej nik vopred nevedel. keby sa o nej vopred vedelo a robilo také boom ako u HL2, verím, že behom pár dní by sa predalo aj niekoľko stoviek tisíc kusov
    takto o nej nik nič nevedel ani nevie atď... však o HL2 sm videl niekoľko preview a po vydaní niekoľko reklám. u riddika ani len stručné preview ani reklamy.a toto isté sa stalo aj tým ďalej spomenutým hrám - pretože bol zlý marketing, ktorý nedostatočne pripravil a neskôr informoval verejnosť i keď hra bola na jedntoku. hrozná škoda

    btw- pirátenie nemá nič so svedomím a podobnými kravinami. na zač 90. rokov nebolo možné v týchto zemiach zohnať legálne kusy(aj keby ste chceli) a tak nebolo nič neobvyklé, keď aj recenzie do časopisov sa robili z warezov.nebolo to nič nenormálne ani nemorálne. lenže neskôr prišiel trh a začal ponúkať to isté, čo mali ľudia niekoľko rokov zadarmo. a kedže vývoj hier sa stal biznis o veľkých peniazoch, hrajúcich ľudí, ktorý nepresedlali na platiaceho koňa častovali rôznymi pomenovaniami ako - socka, zlodej a pod (piráti sú ľudia čo to širia (!))
    áno, dnes už si ľudia začínajú zvykať , že treba za to platiť ináč sú západnezmýšlajúcimi ľudmi považovaní za zlodejov. ale ako vravím-voľakedy to bola jediná cesta a tak si ľudia zvykli na tohto voľného koňa a ťažšie sa im presedláva. takže žiadni machri, ale ešte zastaralé myslenie

  13. 13 Radek Hulán 07.12.05, 11:12:21
    FB

    [12] to co říkáš, jsou hezké báchorky, naprostá blbost, já si třeba už v roce 1992 koupil Borland C++, legálně, stálo to mraky peněz, ale pokud jsem chtěl prodávat SW, chtěl jsem mít i legální vývojové prostředí. S hrami to je a bylo stejné. Člověk, co je komunista, tak krade, seriózní člověk si věci kupuje.

  14. 14 Anti-KSC 08.12.05, 02:12:15
    FB

    [13] Srovnávat komunisty s lidma co stahujou warez :DD, trochu mimo mísu. Ten co sosne nejakou hru je sice socka a škodí tim vývojářům, s tim souhlasím, ale pendrekem od něj nedostaneš...
    (Sám jedu na linuxu (FC4), warez nemám a hry nehraju).

  15. 15 eraser 08.12.05, 06:12:11
    FB

    [13] Vieš, Radku, ono je ďaleko viac smutné, keď vidím kradnúť tých, ktorí na to majú a to je o dosť ponižujúce a dehonostujúce. A koľko takých anti-sociek je? By si sa možno čudoval. Si pamätám na jedného spolužiaka, čo vo veľkom napaloval warez a pritom boli milionári.

    Napríklad, AD spomínal tvorbu recenzií z ilegálnych kópií hier. Áno, na tú dobu si pamatám, bol to vtedy jediný možný spôsob, ako sa prehupnúť cez finančné problémy. A ja to nikomu nezazlievam, pretože postupným vývojom sme sa dostali v rôznych herných časopisoch na úroveň tých zahraničných, ktoré majú ďaleko viac čitateľov a tým aj prísun financií. Jednalo sa o nutnosť, ktorá však postupom času priniesla úspechy. Časom na to ľudia prídu, avšak je nutné zásadne prispôsobiť aj ekonomiku a hospôdárstvo. Ja by som sa tiež nenamáhal zháňať warezku, keby som si mohol danú hru kúpiť a pritom ma vyšla, v porovnaní so súčasným priemerným platom, na nejakých 100-200 korún.

  16. 16 Radek Hulán 08.12.05, 06:12:19
    FB

    [15] promiň, ale co to je za pitomou argumentaci? Jseš chudej, a proto si myslíš, že můžeš krást? Ach jo... Nemusíš, opakuji, nemusíš krást. Prostě si tu hru nezahraješ, ale hlavně nebudeš zloděj. Ale argumentace, že něco je pro tebe drahé, a proto si to klidně máš právo ukrást, to zatíná moji ruku v pěst..

  17. 17 eraser 08.12.05, 09:12:35
    FB

    [16] S tým nič nenarobíme, Radku. Lenže prečítaj si môj predošlý príspevok, kde je vysvetlenie, prečo mnohí, najmä študenti (teenageri) SW kradnutiu podľahnú.

    A ešte by ma zaujímal tvoj názor na ten môj prvý odstavec.

    spolužiaka, čo vo veľkom napaloval warez a pritom boli milionári

    A ako som to povedal, negatívna mentalita naše obe krajiny hrozne zužuje a ovplyvňuje. A závisť k tomu dodáva čerešničku na torte.

  18. 18 los_adios 08.12.05, 10:12:45
    FB

    Snažím se používát freeware, když si drahý software nemohu dovolit. Bohužel to někdy nejde: Ve škole pracujeme s MS Office 2003 - Word, Excel, PowerPoint. A jsme z práce v nich zkoušení. A tak je na notebooku potřebuju mít nainstalovaný, i když běžně používám OpenOffice. Jsem taky komunistická pubertální socka?

  19. 19 Michal Tulacek 09.12.05, 01:12:15
    FB

    [18] A to nemáte laby? Škola kde někoho zkouší z něčeho co si nemůže legálně někde vyzkoušet je divná.. ale spíš máte ve škole přístupnou poč. učebnu kde ty officy jsou... nemáš na officy, jdi do školy a uč se je tam...

  20. 20 AD 09.12.05, 09:12:24
    FB

    [19] neviem,ale na inštalovaní softu, k súkromným účelom, tam tuším nie je nič nelegálne...
    nelegálne je jeho šírenie
    radek,ale poukázal na to, že keď budú všetci takto pristupovať, nič sa nepredá. áno má pravdu a preto s takouto časťou používajúcich ľudí treba rátať a potencionálnym zákazníkom treba masírovať a vopred pripravovať mozgy. preto si myslím, že najväčšiu vinu na tom má zlý marketing , od ktorého ak neuspeje preberá vyššie spomenutá skupina neplatiacich ľudi žezlo a rozšíri svoje dielka aj potencionálnym zákazníkom

    ako príklad stačí uviesť OO a ms office. viem, že ms má o dosť viac funkcií, ale často býva nasadený vo firme,kde treba len písať dáke listy vo worde. stačil by OO, keď uvážime množstvo licencií. ale ms robí samé semináre, školenia, predvádzania, reklamy v telke,tlač kníh a príručiek. a OO?nič. preto úradníci poznajú väčšinou len ms. všetko je v marketingu

  21. 21 eraser 09.12.05, 01:12:16
    FB

    [19] Ďalšia výborná téma. Z môjho hľadiska je to pretláčanie a podporovanie MS výrobkov. Samozrejme, že škola by im mala zabezpečiť prístup, lenže povedzme si na rovinu, ktorá to robí, resp. má na to aj podmienky. A nie je náhodou, že často samotné školy porušujú autorské zákony. A opäť sa dostávame k otázke - máme kvôli zlej finančnej situácii v školstve prestať vyučovať informatiku len z toho dôvodu, že nemáme na legálny SW? Alebo učiť len na zastaralých, no častokrát free verziách? Napr. taký Turbo Pascal na Dr. DOS, to by bol "nářez"... ale aj to je jedna z možností pre základné a stredné školy. Možností je veľa, stačí sa pre ne len "zohnúť", lenže častokrát to vyžaduje premýšlať a mať prehľad. Spejeme k spoplatneniu školstva, lenže osobne si myslím, že na to naše obe republiky ešte nie sú ekonomicky pripravené. Skorej by to mohlo uškodiť a trúfam si povedať, že celej spoločnosti. Platba za výuku je nevyhnutná, inak si neudržíme kvalitných učiteľov a pomôcky. Avšak je mi často do plaču, keď vidím, ako sa mrhá financiami a deti v školách mrznú, pretože nemajú ani na kúrenie. Reforma, áno, ale rozumná a spravodlivá.

    [18] Viem, že napr. MS vydáva pre školy a najmä pre študentov špeciálne verzie niektorých svojich produktov k tzv. výukovým účelom. Napr. spolužiak dlhú dobu pracoval s MS Visual Studio 6, ktorý mal mierne obmedzenia a po spustení aplikácie hodil otravnú hlášku, no učiť sa na tom dalo.

  22. 22 Michal Tuláček 09.12.05, 01:12:23
    FB

    [20] 121/2000 autoský zákon

    Oddíl 2: Volná užití
    § 30
    (1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu; to neplatí pro zhotovení rozmnoženiny počítačového programu či elektronické databáze nebo rozmnoženiny či napodobeniny díla architektonického stavbou.

    Já si to vykládám tak, že prosté osobní užití programu nelegální je (pokud jsem nezískal licenci k jeho používání.. koupí, smluvně, ...)

  23. 23 Michal Tuláček 09.12.05, 01:12:32
    FB

    [21] Mno košer to není, pokud školy učí na nelegálním SW... ale z pohledu SW firmy se jim tato investice do piráta vrátí stonásobně... radši na pirátském software odkojit stovky dětí (používání win a office), než jim to zatrhnout a riskovat že se děti naučí linux a openoffice... Dneska si plno lidí ani neumí představit, že by počítač šel bez windows (tady MS nádherně nahrává tupost některých učitelů a lenost těch ostatních). A časem je velká šance, že plno z nich si tu legální kopii koupí.

    Ad MS VS: U nás na škole (MFF UK) pro účastníky předmětů kde se učí vývoj MS produktů (Programování ve windows apod) platí pro studenty licence MSDN AA, díky ní můžeme pro nekomeční (výukové) účely stahovat nejnovější windowsy, visual studio, je přístup do MSDN... po skončení studia si to můžete v počítači nechat, jen už nemůžete stahovat nové produkty... třeba následníka Windows Vista který jednou vyjde apod... Nabízí to i další školy v ČR.

  24. 24 Radek Hulán 09.12.05, 01:12:34
    FB

    [20] užití software pro libovolné použití v rozporu s licencí výrobce, tedy i jeho "soukromá" instalace, je nelegální a trestné

  25. 25 eraser 09.12.05, 02:12:19
    FB

    [23] Ono, Bill veľmi dobre vie, čo tým sleduje. Dokonca aj "ochrana" samotných MS produktov. Je to jednoducho PÁN marketingu... :o).

  26. 26 pipo 20.12.05, 10:12:08
    FB

    neviem nainstalovat nfs most wanted. napise my. Nepodarilo sa spstit tuto aplikaciu, pretoze sa nenaslo D3DX9_26.DLL. Opatovne nainstalovanie aplikacie moze tento problem odstranit. Prosim poradte my.

  27. 27 pipo 20.12.05, 10:12:16
    FB

    Neviem nainštalovať nfs most wanted. Vždy my napíše. Nepodarilo sa spustiť túto aaplikáciu, pretože sa nenašlo D3DX9_26.DLL. Opätovné nainštalovanie aplikácie môže tento problém odstraniť. Prosím napíšte my vašu radu.

  28. 28 Veu 12.03.06, 10:03:07
    FB

    prosim pomožte mi.Mam hru kterou sem uspesne nainstalovala a pote hrala asi pul roku. Pote me malo mista na disku donutilo k tomu ji odinstalovat.Po zpetne instalaci se mi zobrazuje toto: nepodarilo se najit zadne graficke adaptery kompatibilni s directX9.0c....Muze mi nekdo pomoct? (hra je koupena legalne)

  29. 29 Anetta NyiTrailová 22.12.14, 01:12:00
    FB

    Děkuji za radu. Já s tímhkle u mého PC nikdy problém neměla ale u známého jsem s tím bojovala asi hodinu nakonec vše funguje :-)