Microsoft IE7 Beta 2 je vynikající browser
Myslím si, že krátká éra popularity Firefoxu skončila. Microsoft ve svém browseru IE7 Beta 2 (více třeba na dgx.cz) dokázal vytvořit prohlížeč nejen s dobrým jádrem, ale také s perfektním ovládáním a vzhledem. Zbavil se horního menu, které jen zabírá místo a mate nezkušené uživatele, vytvořil zcela nové a mimořádně intuitivní ovládání, a hlavně to celé naprogramoval tak, že to je rychlé (na rozdíl od neuvěřitelně pomalého Firefoxu).
Zatímco v profi oblasti je jedničkou Opera 9.0 TP1 (na WELL.DONE s ní brouzdá 25% čtenářů), tak s uvedením IE7 finální verze se dostane podobně vynikající produkt jako je Opera i k masám.
Microsoft přinesl v IE7 hodně inovací, integrovaná RSS/Atom čtečka je nejlepší ze všech, co znám, náhled (Konposé/Exposé) ve formě thumbnails stránek je fantasticky rychlý, je možné jak zvětšovat písmo, tak používat funkci Zoom na celý web, browser je výborně ovladatelný. IE7 Beta 2 není lepší než Opera, ale je to rozhodně mnohem lépe než bugový Firefox s desítkami ještě bugovějších pluginů.
Všem, co dělají webdesign, bych instalaci IE7 Beta 2 doporučil, minimálně pro zkontrolování, jak v něm fungují dnešní XHTML 1.1 validní stránky, zvláště pokud se v CSS nachází pár MSIE 6.0 „hacků“. Nejlépe je to samozřejmě instalovatelné pod VMware.
Je dobře, že Microsoft konečně něco provádí s IE, protože tato jediná triviální aplikace mu dělala v poslední době velice špatné renomé. Co na tom, že Microsoft dělá stovky různých programů, které jsou často absolutně nejlepší ve své třídě, triviální IE6 mu renomé u masových konzumentů kazil. A je vidět, že Microsoft se i této oblasti rozhodl konečně pořádně věnovat, a pokažené renomé u mas si napravit skvělou aplikací.
Chvilka hledání na Google objevila IE7 Beta 2 na rapidshare.de a 11mbit.in.
Tweet
Komentáře:
Přidejte nový komentář:
Pro přidání komentáře a hlasování se musíte nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit.

klikněte pro zvětšení
Je hezký, žes nám tu vychválil ergonomii do nebe, ale čtenáře by možná zajímalo, zda jsou opraveny klasické chyby IE6, zda splňuje Acid2 test, zda podporuje průhledné png, zda podpruje svg... Díky
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #3
karma: 0 Thursday, 26.01.06, 20:20:15Konečne začal Microsoft niečo robiť so svojím zastaralým IE. Pokiaľ bude aspoň na rovnakej úrovni ako firefox, bude to len dobré. Priznám sa, že sa mi opera viac páči ako firefox, hlavne rýchlosťou, ale dosť často mám problém so správnym zobrazovaním stránok (narozdiel od firefoxu) a preto používam firefox.
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 20:21:08odpovídá na R@ndom — #1 o podpoře CSS psal David, odkazuji na něj, navíc pro masy je hlavní GUI, nikoliv jádro..
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval miro — #12
karma: 9 Thursday, 26.01.06, 20:24:4425% zdejších čtenářů používá přímo 9.0 TP1, nebo Operu? Běžní uživatelé používají 8.51, tedy poslední stabilní verzi. Ač je TP1 devítky výborný prohlížeč, není ještě plně vyladěn.
Nová beta IE je má dobré prostředí hlavně díky inspiraci u opravdových prohlížečů (vlastně jenom u Opery). Firefoxisty může hřát přítomnost "jejich" ikonky RSS. Zde však podobnost s tímto prohlížečem končí.
Každopádně už vidím desítky Firefoxistů, jak prskají na zjevnou provokaci na začátku článku :D
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval kenny — #6
karma: 0 Thursday, 26.01.06, 20:25:11Díky Radku za príma článek. Já už myslel že jsme s jedním kolegou jediní, kteří firefox bytostně nemáme rádi :-)
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 20:49:27odpovídá na czechian — #4 jsem běžný uživatel a Operu 9 používám od doby, kdy byla k mání na netu - je lepší než Opera "stabilní". Kde je to nutné, používám Maxthon. Firefox jaksi nemusím od prvopočátku, je nějakéj divnej :-)
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 21:12:51Já patřím do té řady lidí, kteří používají Firefox, přešel jsem od IE, mohu si zde řadu věcí nastavit, popřípadě doinstalovat. Opera mi ze začátku prostě nesedla, tak ji nepoužívám, uznávám ale, že je to velmi kvalitní produkt, jádro rychlejší než FF.
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 21:49:42(FF je pro běžného BFU nepoužitelný, protože si stejně ty rozšíření sám od sebe nenainstaluje a tak ho vlastně používá stejně jako takovej trochu jinej IE)
Co ale vidím jako hlavní plus na IE7, je to, že se dostane i k běžným uživatelům... a pokud bude tak kvalitní, jak to zatim vypadá, tak tim líp!
Kde se to da stahnout?
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 22:32:48To ujde - jenom doufám, že tam půjde udělat trochu místa na záložky, 2/5 stránky jsou málo.
Existuje už nějaký plug-in na blokování reklamy?
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 22:36:56Našel jsem verzi, která jde nainstalovat i na CZ WinXP. Takže pokud chce někdo experimentovat.. http://www.megapliki.pl/upload...(http://www.megapliki.pl).rar
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 23:11:24A jak se dá zbavit horního menu lepší Opery 9.0 TP1?
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 23:18:50odpovídá na Radek Hulán — #3 Pre bežného používateľa je zvonku IE7b2 taký vylepšený a od balastu zbavený Maxthon. Viac ho asi zaujímať nebude. Pri rýchlosti dnešných pripojení a výkonoch novým CPU si rozdiely v rýchlosti prakticky nevšimne. GUI je trošku iné, lepšie a ľudia si naň rýchlo zvyknú.
odpověz na tento komentářHoršie to však bude s tým, čo vie renderovacie jadro. Od ACID2 to má ešte hodne ďaleko, doháňa sa len implementácia CSS 2.1.
Paradoxne sa nič nestane tabuľkárom. S týmito www dinosaurami IE7 nič neurobí. S CSS layoutmi však pekne zatrasie. Niektoré "zaručené" hacky nebudú fungovať, takže sa bude zbesilo "pre-hack-ovávať" Napríklad známy * html hack. Na Microsoft sa kvôli tomu už chystá aj petícia. Obávam sa, že bezúspešne. Asi sa bude treba vážne zamyslieť nad celou filozofiou hackovania. Čo, ako, a či vôbec? Pre mnohých to bude pekná rana do nosa. A poučná.
Pokiaľ ide o implementáciu CSS, IE7 len dobieha fatálne zaostávanie IE oproti konkurentom. Operu ani firefox v ničom nepredbieha. Ale aj za to Microsoftu vďaka. Robota je to dobrá, len mala byť už o niekoľko rokov skôr.
- na komentář reagoval Radek Hulán — #13
- na komentář reagoval xBl4d3x — #15
- na komentář reagoval quinux — #16
- na komentář reagoval Zorg — #26
karma: 0 Thursday, 26.01.06, 23:38:29odpovídá na miro — #12 veškeré weby F-ART AGENCY, s.r.o. fungují v IE7 Beta 2. Nic se předělávat nebude muset. Pokud někdo ví co dělá, nemá problém ;-)
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval miro — #14
- na komentář reagoval quinux — #16
karma: 10 Thursday, 26.01.06, 23:45:13odpovídá na Radek Hulán — #13 Len ďalšie plus pre F-ART. Osobne som bol prekvapený, koľko (mne...) znamych webov bude mať problémy. Najviac ma však štve, že nakoniec sa bude smiať niekto tretí. Tabuľkári.
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 23:54:55odpovídá na miro — #12 já bych řekl, že k běžnému uživateli se IE7 beta (!!!) vůbec nedostane! Legální cestou je možné ho získat pouze spoluprací na beta programu MS, že prosáknul na net neznamená, že je legálně dostupný každému :-) Navíc běžný uživatel si na PC nenainstaluje cizojazyčný prohlížeč, když spokojeně surfuje na svém IE6 nebo firefoxu (ani Opera se k běžnému uživateli nedostala)...
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 26.01.06, 23:56:07odpovídá na miro — #12 No mluvit o tom, že IE 7 zatřese s weby, protože nebude umět hacky je imho nesmysl. Pokud MS dodrží co slíbil a jak to tak vypadá tak z velké části ano, tak žádné hacky nebudou potřeba, protože IE bude zobrazovat weby na úrovni řekněme Firefoxu čímž hacky zůstanou pro IE 5-6.
odpovídá na Radek Hulán — #13 Nedávno jste říkal, že F-ART:CMS beží na více než tisíci webech po celém světě. To jste je kontroloval všechny? Tomu sám nevěříte. ;o)
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval xBl4d3x — #18
- na komentář reagoval xBl4d3x — #19
- na komentář reagoval miro — #21
- na komentář reagoval Bochi — #23
karma: 0 Friday, 27.01.06, 00:07:03Tak děje se mi něco podivného... Neustále se mi chce znovu a znovu IE připojovat ikdyž jsem připojený... Funguje to někomu s CDMA v pořádku a chyba je u mě ?
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 00:14:26odpovídá na quinux — #16 ani nemusí kontrolovat všechny - pokud jsou ty weby vytvořené jedním programem, který prakticky udělá všechny konfigurace,formátování, hlavičky atd atd atd stejně, jenom obsah a grafika se změní, tak není důvod, aby ostatní stránky nefungovaly, když funguje malý vzorek (třeba 5 webů) :-)
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval miro — #22
karma: 0 Friday, 27.01.06, 00:51:51odpovídá na quinux — #16 a hacky se časem zase objeví, to je hold cena za nejrozšířenější prohlížeč... Zatim se z hlediska konečné efektivity nevyplatí pokoušet se ve velkém o podobné věci pro Operu nebo FireFox... To je stejné jako s viry, hacky a dírami ve windows - nejrozšířenější OS vždycky strhne největší pozornost. Kdyby ostatní OS byly aspoň z půlky tak rozšířené, tak by se pravděpodobně zjistilo, že nejsou tak odolné jak si teď všichni namlouvají (přinejmenším ne desktop verze)...
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #20
karma: 0 Friday, 27.01.06, 00:56:57odpovídá na xBl4d3x — #19 to má dokonce svůj odborný termín, a sice Security through obscurity
odpověz na tento komentář karma: 10 Friday, 27.01.06, 01:03:28odpovídá na quinux — #16 Sorry, ale žiadny prehliadač sa nerobí nato, aby vedel alebo nevedel hacky. Problém je v tom, že ani Opera, ani Firefox, ani IE nemajú implementované CSS úplne. A aj to, čo implementované majú, nemajú 100% korektne. Nemá zmysel diskutovať, kde to je na (trebárs) 99%, kde na 98% a kde len na 90%, či dokonca len na 50%. Navyše každou novou verziou sa (obrazne) 10 starých chýb, alebo nedorobkov, opraví, ale vyrobí sa aj jedna nová.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 02:07:21Jedna z možností ako dosiahnuť CSS layouty viac-menej totožné, pre čo najviac prehliadačov rôznych verzií, je požívanie hackov. Zdôrazňujem jedna z možností. A už vôbec nie ideálna. Fakt je, ale, že dosť rozšírená.
Hack nie je nič iné ako chyba prehliadača, ktorá sa dá využiť. Len si to treba uvedomiť aj s možnými dôsledkami.
A aby bolo uplne jasné, (možno) 95% technologicky zastaralých tabuľkových webov prežije aj IE7 (aj IE8...) bez hackov. Pár percent "hackerov" sa bude musieť prispôsobovať novým fičúriám IE7. A len skutočne technologicky najlepšie a koncepčne rozumne navrhnuté layouty nebudú mať problémy.
odpovídá na xBl4d3x — #18 O tom vlastne CSS je. Ak mi CMS system generuje semanticky korektný kód a k nemu zodpovedajúce CSS je transparentné voči browserom, tak to bude v poriadku na všetkých takto generovaných weboch. A nemusím to kontrolovať na nejakej vzorke. Buď je to v poriadku všade alebo nikde. Ak to neplatí, tak buď nemám dobrý CMS systém alebo mám blbé CSS.
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval xBl4d3x — #25
karma: 0 Friday, 27.01.06, 02:20:36odpovídá na quinux — #16 ...protože IE bude zobrazovat weby na úrovni řekněme Firefoxu čímž hacky zůstanou pro IE 5-6.
Ono se to snadno řekne, ale já bych viděl největší problém (za předpokladu, že by skutečně jádro IE7 bylo tak dobré, čemuž moc nevěřím) v tom, že není předem jisté, jak se budou chovat současné IE5/6 hacky v IE7. Některé bude zřejmě třeba upravit nebo to celé vyřešit jinak.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 05:18:18Beta2 má zatím drobné mouchy, jako u mě nekorektní zobrazování levého panelu s oblíbenými záložkami. A taky mi vadí vyhlazování písma. Jinak to bude parádní prohlížeč.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 09:33:50odpovídá na miro — #22 no kontrolovat si to sice nemusíš, pokud víš, že to na v tu dobu EXISTUJÍCÍCH prohlížečích funguje, ale jakmile přijde nový prohlížeč, tak přinejmenším kouknout se vyplatí...
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 10:31:59odpovídá na miro — #12 Pokud někdo používá nedokonalostí v implementaci, neboli hacky, tak je to jenom jeho boj. Jediný hack, který používám je kvůli chybnému box modelu v IE, ale ten se dá vyřešit Matrjoška způsobem alá Pixy (nevím jestli to vymyslel on, ale poprvé jsem na to narazil u něj).
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 12:30:30Využívat by se mělo vždycky co browser umí, ne to co neumí - potom musíte počítat s tím, že se to někdy naučí.
Já zůstanu tedy u Firexoxu protože používám různá pěkná rozšíření, ale jinak vnímám velmi pozitivně že Microsoft vylepší IE - to je určitě super. MS se přiblíží Opeře a Firefoxu. Déle se budou moci využívat nové XHTML a CSS konstrukce které v předchozích verzích IE nefungovali. Nevíte zda bude umět SVG nativně (tedy bez pluginu od Adobe)?
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #28
karma: 0 Friday, 27.01.06, 15:20:53odpovídá na Tex — #27 problém Firefoxu je jeho ukrutná pomalost a špatné ovládání, tento browser od počátku nebyl stavěn na práci s více tabs, jen pro jedinou, a když se to tam doplnilo, po vzoru Opery, tak se s tím téměř nedá pracovat. A rozšíření pro Firefox jsou v teorii ok, ale v praxi je jejich stabilita horší, Firefox s pár extensions klidně žere 150MB paměti a tuhne a tuhne.. Je to prostě špatný browser. Promakané a rychlé UI má jedině Opera..
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Tex — #29
karma: 10 Friday, 27.01.06, 15:28:19odpovídá na Radek Hulán — #28 To nemohu posoudit mne to nepadá a rychlost je stejná.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 16:16:37Nechal jsem se zlákat odkazem na rapidshare a stáhnul a spustil jsem no-instal verzi IE7 beta2. Program hodnotit nebudu (vše bylo řečeno), ale dovolím si upozornit, že použití IE7 dost zásadním způsobem ovlivní IE6 - IE6 se stane prakticky nepoužitelný (pád při napsání url do adresního řádku, otevření pop-upu,..). Rovněž aplikace využívající IE6 se stanou nepoužitelné. Naštěstí jsem poměrně brzo vygooglil řešení: http://www.davidforster.com/20...
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 16:16:57No, hezké, i brouzdání v tabech je pohodlné. Jen nechápu, proč mi v mojí úvodní stránce nefunguje
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 16:44:46a:hover?Takový trapnější dotázeček: nechal jsem se také zlákat vyzkoušením IE 7 a tak by mne zajímalo, jestli odesílá Microsoftu jakoukoliv informaci, ze tento program na mém PC běží. Někde tady někdo psal, že má být dostupný jen pro vývojaře a helpery, tak aby z toho nebyl nějakej postih =)
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 27.01.06, 22:36:26Díky
Právě jsem tuto betaverzi vyzkoušel a byl jsem nadšen funkcí tisk. Můžete stránku, která je vetší nebo menší, roztáhnout nebo zúžit tak, aby se vešla na šířku stránky. To se výborně hodí na tisk sestav v HTML. Opera podobnou funkci nemá, Firefox sice ano, ale nechybí pár bugů, které tuto funkci činí nepoužitelnou.
odpověz na tento komentář karma: 0 Monday, 30.01.06, 07:30:24Souhlasím, že MSIE7 bude uživatelsky posun. Zároveň se toho obávám, protože nástup Firefoxu znamenal zároveň růst možností používat aktuální technologie, plus požadavky na funkčnost webů a extranetů v něm. Pokud toto Microsoft obrátí, tak se zase oddálí doba, kdy tito nejsou "optimalizovány" pro MSIE. Konec možností nasazovat ve firmách linux, konec šance na pozvolný růst možnosti webu (nové verze css například).
Naopak, Firefox již nějakou konkurenci potřeboval. Neustále oddalování jednotného XUL runneru pro všechny aplikace, pomalost a molochovitost. I OpenSOurce potřebuje konkurenci :)
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #35
karma: 0 Monday, 13.02.06, 09:39:58odpovídá na mrzout — #34 IE7 pracuje s CSS velice dobře, podporuje i pokročilé selektory z CSS 2.1
odpověz na tento komentář karma: 10 Monday, 13.02.06, 09:46:35nechal som sa zlakať reklamou,
odpověz na tento komentář karma: 0 Wednesday, 22.02.06, 00:11:35bohužial moje PC (celeron 566Mhz WXP to nestíha a je to strašne pomalé a odinstalovať IE7 nejde, takze možem pouzivať reálne už len OPERU a ta je stále super ...
Souhlasím s názorem autora, Internet Explorer 7 má uživatelům rozhodně co nabídnout. Jediné, co mi trochu vadí, jsou ty hnusné pastelové ikony, ale určitě to půjde nějak změnit.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 24.02.06, 20:46:10Neví někdo jak uložit RSS pokud ji to na stránkách sice najde, ale poté po pokusu o přidání to napíše Internet Explorer does not support feeds with DTDs? Diky.
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 24.08.06, 09:34:59moc rád vidím nějaký článek který otevřeně říká pravdu, ta pravda je to , že firefox je špatný prohlížeč, IE 7 RC je velmi dobrý prohlížeč, Opera 9 je skvělý prohlížeř. na tomto webu se mi líbí ,že ho nenavštěvují tolik firefoxáci (kdybyste tento článek napsal na jiném webu tak bys úspěch neměl a diskuze by vypadala o hodně jinak)
odpověz na tento komentář karma: 0 Wednesday, 20.09.06, 17:17:31Po určitej optimalizácií je to best security and fast prehliadač. Odporúčam :
Interent Options > Brownsing History > Settings :
"Every time wisith the web page"
Pristor nastaviť na 100MB a čistenie temporate na každý deň. Font písma Segoe UI
odpověz na tento komentář karma: 0 Saturday, 07.10.06, 10:59:40Existuje něco,co by blokovalo v IE7 reklamy jako Adblock u FF?
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 12.10.06, 22:03:43