Microsoft dnes uvedl RTM verzi Vista Service Pack 1

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Microsoft dnes uvedl RTM verzi Vista Service Pack 1

Windows Vista 04.02.08

Microsoft dnes vydal RTM verzi Windows Vista Service Pack 1. Zatím má být dostupná jen angličtina, němčina, francouzština, španělština a japonština, nicméně, podle mých informací je RTM stejný build jako dříve vydaný RC Refresh 2 (zkompilovaný 18. ledna 2008 a distribuovaný na WU od 25. ledna 2008), který se dá získat pro libovolný jazyk z Windows Update.

Moje Windows Vista Ultimate x64 CZ mají už déle než týden následující build (povšimněte si zejména onoho RTM v názvu buildu), a se stejným číslem buildu je dostupné AIK pro Vista/W2k8 server:

Vista SP1

Pokud si jej chcete také stáhnout z Windows Update, mělo by stačit provést jako Administrator následující tři příkazy a restartovat PC:

reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /f > NUL 2>&1
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP1 /f > NUL 2>&1
reg add HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /v Beta1 /t REG_SZ /d dcf99ef8-d784-414e-b411-81a910d2761d /f

Seznam změn v SP1 je opravdu velice rozsáhlý, a dále posunuje kvalitu dnešního bezkonkurenčně nejlepšího OS.

Vista > XP > OS X

V případě Windows Vista existují v zásadě dvě skupiny lidí, ti co ji vlastní a mimořádně spokojeně užívají, a pak ti druzí, kteří v životě tento OS neviděli, ale to jim nebrání nadávat. Je to opravdu zajímavá lidská vlastnost ;-)

Zrovna dnes jsem si to uvědomil u jednoho známého, kterému jsem dodával nová PC. DTP oddělení "slyšelo, že Vista je špatná", aniž ji kdykoliv viděli, takže se na nová PC (samozřejmě s Vista) moc netvářili. Nicméně po hodinovém zaškolení a předvedení jim očička doslova svítila nadšením, a na Windows XP už si ani nevzpomněli.

Někteří negativističtí lidé jsou jen "konzervativní" (ve smyslu neschopní učit se něco nového) a někteří jsou prostě idioti, zatím jsem totiž nepoznal člověka, který by se od Vista chtěl (na HW s minimálně dualcore CPU a 2GB RAM) vrátit k XP. Přesto tito idioti existují a neustále zamořují různá fóra svým řevem, píšíce na svém stařičkém PC s Athlonem XP a 512MB RAM, s ukradenými Windows XP.

Co z toho plyne? Pokud chcete vidět očička svítící nadšením, kupte lidem na všechna PC Windows Vista a chvilku se jim věnujte. Je až neuvěřitelné, jak rychle se z negativistů stanou nadšenci a jak je zjevně jejich předchozí neinformovanost doslova oblbovala.

Marketing Windows, to je práce pro ty nejlepší psychology a sociology. Snažit se přesvědčit IT vzdělané lidi je snadné, ti Vistu nakonec dávno používají, ale přesvědčit IT tupé a nevzdělané masy s předsudky a "názorem", to je jiná. Dělat marketing spotřebního zboží je vlastně velice frustrující věc, když si člověk uvědomuje, na jaké "takymozky" se musí zaměřit...


Komentáře

  1. 1 Michal Vácha 04.02.08, 09:02:42
    FB

    100% souhlas s tim, že lidi nechtějí vistu protože jim někdo něco o ní řekl jak je nestabilní, pomalá atd... Koupí si nadupanou sestavu, ale hned jí v obchodě nechaj, protože chtějí přeinstalovat vistu zpět na XP jelikož jim někdo něco nakecal a podobné je to s notebooky... Je to jako si koupit mercedes a dát si do něj volant z trabanta, protože jsme s ním zvyklí řídit...
    Ale když si na vistu zvyknou tak už nechtějí nic jiného :-)

  2. 2 Martin Ondriaš 04.02.08, 10:02:07
    FB

    chcel by som sa opýtať, keď si teraz nainštalujem RC Refresh 2 verzia - čo sa stane, keď niekedy zhruba v apríli, sa na windows update oficiálne objaví verzia na stiahnutie pre "bežnych" užívateľov? Automaticky sa to preinštaluje, alebo sa nebude diať nič, keďže je to tá istá verzia?

  3. 3 Nemecek Jan 04.02.08, 10:02:24
    FB

    Súhlasím, že Vista je dobrý systém. Dostal som ho k notebooku a pracovalo sa mi s ním dobre. Síce teraz používam Ubuntu, ale ak si dám niekedy naspäť Windows tak už len Vistu, pretože XP je oproti nej oveľa pomalšie a práca s pamäťou v XP nebola vôbec dobrá.
    Neda mi nespytat sa...na jednom IT porátli bol článok ohladne SP1, že ho MS ešte neposkytuje kvoli problematickým ovládačom. Je to vôbec pravda?

  4. 4 Radek Hulán 04.02.08, 10:02:24
    FB

    [2] nevím, ale přinejhorším se toto dá odinstalovat...

  5. 5 Michlovský Jakub 04.02.08, 10:02:59
    FB

    Přiznávám se, že jsem byl taky tupý odpůrce, ale po přečtení pár článků na seriozních webech jsem se odhodlal. Teď mám Vista Bussines 32 bit a jsem maximálně spokojený. Když jsem přecházel na Win XP, zaznamenal jsem spoustu problémů, s Vistou jsem neřešil nic. Ovladače byly bez problémů a všechen SW používám vesele dál jako na XP. Vista dělá přesně, to co chci, proto je to systém k nezaplacení a spoustu pitomců ho ani nikdy nedocení. Já, poučený, jsem ho už docenil.

  6. 6 Macák Libor 04.02.08, 11:02:15
    FB

    Je pravda, že neš si moje mamka koupila novej NTB, tak jsem prohlašoval, že na NTB nikdy Vistu. Ale po tom, co jsem Vistu nainstaloval na její NTB, změnil jsem názor. Není vůbec pomalá, běží svižně a celkově je stabilnější než XP. Na mém stroji mám teda taky ještě XP, bohužel nemám přebytečný 4 000

  7. 7 Vlastimil Tokar 04.02.08, 11:02:50
    FB

    Možno som tupá ovca, ale mne lepšie vyhovuje Windows XP a to nie z dôvodu že je lepší ako Vista ale jednoducho ho dokonale poznám. Na desktope ma XP a na notebooku Vistu a mam celkom problém sa preorientovať a nakoniec ani nevidím dôvoď, používam 5 až 10 aplikácií a tie funguje dokonale v oboch systémoch.
    Dôvodom je možno že počítač používam ako nastroj nie ako koníček...

  8. 8 Tomáš Kovařík 05.02.08, 12:02:16
    FB

    Vista má lepší prvky zabezpečení. Nestačím se divit kolik místa na hdd si ukousne. Platí to samé jako v případě windows xp, že některé doplňky kterou jsou součastí integrace win vista zabírají zbytečně místo?

    9GB po instalaci je docela dost. Mým argumentem proč snížit velikost po instalaci je malý hdd a nedostatek na swap, neboť používám adobe photoshop a corel. Snížit na rozumnou mez se zachováním stability.

    software Vlite je mým kandidátem. K win xp se nechci vracet.

  9. 9 Radek Hulán 05.02.08, 12:02:43
    FB

    [8] tak si kup za 1.000 Kč větší HDD, to jsou zanedbatelné položky. Pokud ti vadí 9GB za OS, pak máš 40GB disk, nebo co?

  10. 10 Martin Diviš 05.02.08, 01:02:44
    FB

    Celkem nechápu odpor lidí vůči Vistám, zejména na moderních počítačích. Sám je používám již více než půl roku a jsou pro mě přínosem ve všech směrech, nejvíce však pozoruji změnu ve správě paměti. Akorát stará dobrá Audigy 4 zlobí, ale to je problém Creative, takže to bude chtít asi něco ze série Xi-fi.

  11. 11 Darek Jedzok 05.02.08, 02:02:35
    FB

    Ono to není zdaleka tak černobílé - proti Vistám (už) nic nemám, naopa je mi velmi sympatická mnohem efektivnější práce s pamětí (viz srovnání doby instalace nebo třeba spouštění systému), takže pokud na tom někomu jedou všechna zařízení, pak je to opravdu lepší volba. Ovladače už perfektně fungují pro 90 procent HW, horší ale je, když se někdo ocitne v těch 10 procentech. Používám komp na nahrávání hudby a to je potenciální zdroj konfliktů i na XP. 3 velké hudební programy, desítky menších, dvě zvukovky, sampler a synťáky (ne, nejsou to zdaleka žádné vykopávky) - suma sumárum mi z toho na Vistách prozatím jede tak polovina, takže i kdybych nevím jak chtěl, prostě na ně přejít nemůžu. Proto patřím k tomu hloučku opovrhovaných idiotů, kteří mají vcelku obstojnou d2c sestavu a na ní obstarožní XP.

  12. 12 Matrix44 05.02.08, 08:02:56
    FB

    Ako konicek mam satelity a kodovany satelitny prijem zahranicnych programov, a tu mam velky problem. Vacsina app a programov pre tento ucel (k programatorom...) nebezi pod Win Vista. A stalo sa mi tiez ze po naistalovani Visty som nerozbehal na PC vacsinou zvuk na zvukovej karte osadenej na MB. V 2 pripadoch to bolo na novych doskach. Vista sa mi ale velmy paci, a urcite si ju chcem dat.

  13. 13 Loxodonta Africana 05.02.08, 09:02:01
    FB

    [7] Ano, to je jeden z důvodů proč zůstávám u XP Pro. Všechny programy, které používám na nich fungují bezproblémově (dokonce i staré dosové aplikace, které musím používat). Za nejdůležitější považuji právě to, že vím kam sáhnout, že řadu věcí mohu dělat naprosto automaticky a nepřemýšlet o nich. Nechci řešit ovládání počítače, ale svojí práci. Pokud by byly XP nefunkční, nestabilní, problémové, ... asi bych uvažoval o přechodu na jiný OS.

    Věřím, že WV by nepřinesly snížení výkonu počítače jako takového (mám dvoujádro, 2G RAM s tím, že by nebyl problém lehce upgradovat).
    Pro občasné používání mám i starý notebook, kde by se WV opravdu nechytaly.

  14. 14 Ondra Nekola 05.02.08, 09:02:02
    FB

    [8] Větší disk není problém na desktopu, ale pokud chci notebook a SSD, tak už se dostávám do netriviálních částek.

  15. 15 Petr 05.02.08, 06:02:16
    FB

    Fungují Vám po instalaci automatické aktualizace ? Mě to po nainstalování vrací chybu "Kód 80072EE2".

  16. 16 Opletal Martin 05.02.08, 06:02:33
    FB

    [16] Restartuj systém a proveď vyhledání aktualizací. SP1 si ještě nenainstaloval...

  17. 17 Petr 05.02.08, 07:02:15
    FB

    [17] [17] Ale nainstaloval.. stáhnul jsem cca. 120MB, a v historii aktualizaco mám :

    Windows Vista Service Pack 1 Release Candidate 1 - Build 6001.18000 (x86)

    Datum instalace: ‎5.‎2.‎2008 16:14
    Stav instalace: Úspěšné
    Typ aktualizace: Důležité

  18. 18 Opletal Martin 05.02.08, 07:02:18
    FB

    [18] Tak to se omlouvám, mě to tuto chybu vypisovalo po instalaci posledního balíčku před samotným SP1 a po restartu už mi byl nabídnut SP1. Tento problém tedy nesdílím...

  19. 19 Petr 06.02.08, 07:02:27
    FB

    Tak dneska ráno jsem zkusil aktualizovat a problem byl pryč :), včera byli jen přetížený servery Microsoftu.

  20. 20 Jakub Kocourek 06.02.08, 05:02:08
    FB

    Ve svém článku jste zmínil příčinu odmítání WV částí uživatelů: souhlasím s tím, že na C2D a 2GB RAM jsou WV příjemný systém. Jenže řada výrobců počítačů (zvláště notebooků) je instaluje i na stroje slabší. Instaloval jsem nějaké programy na HP Pavilion s Celeronem a 1GB RAM a musím říct že naprosto chápu despekt jeho majitele k WV. Ano, není to vina Microsoftu ale HP, nicméně tento uživatel se přidal k těm, kdo WV nechtějí.