mBank - nejdražší banka v ČR?
mBank se v "pyšní" tím, že neúčtuje žádné poplatky. To zní zajímavě, dokud ovšem její služby nepoužijete, poté se stává bankou nejdražší. Takto například vypadá srovnání použití platební VISA karty mBank z 9.12. (zaúčtované 12. 10.) v USA:
mBankA takto u Raiffeisenbank (opět VISA karta, eKonto), z toho samého dne:
Pozoruhodné je, že když si spočítáte kurz, který vám mBanka debetuje z korunového účtu, dostanete se na neuvěřitelných 18.39 Kč / USD, v případě Raiffeisenbank je to relativně rozumných 17.86 Kč / USD.
I u tak směšné částky jako je třeba US$ 500 zaplatíte u mBank o 265 Kč více než u konkurenční Raiffeisenbank (která má mimochodem vedení účtu také zdarma, alespoň od určitého příjmu).
A to je fakt výhoda (z mého pohledu) nejdražší banky v ČR - mBank. Pokud přihlédnu k tomu, že mBank nabízí nejmenší portfolio služeb v ČR, nepodporuje GSM banking, její embosovaná VISA karta je zhruba ve 20% případů v zahraničí zcela náhodně neakceptována (což se VISA / MasterCard kartám od RB nikdy nestává), některé blokace nemizí z účtu, plus nemožnost vložení peněz na pokladně, je vyloženě nerozumné něco takového používat.
Tedy, ono je obecně nerozumné spoléhat se v zahraničí na méně než 3-4 karty, ale pokud máte dokonce jen jedinou od mBank, tak to vás upřímně lituji :-) Já jich měl hromadu....
Komentáře:
Přidejte nový komentář:
Pro přidání komentáře a hlasování se musíte nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit.

Někde ty peníze brát musí, aby mohli dotovat všechny ty, kteří platí jejich kartami pouze na území ČR a tudíž je není na čem oškubat. ;-)
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 15.10.09, 08:09:56V Nemecku ktore by malo byt civilizovane je zial pouzitie karty velakrat nemozne. Bol som tento rok v Mnichove na oktoberfeste + som pobehal dalsie zaujimave veci v Nemecku napriklad EuropaPark a s kartami je to dost zle. Hotely letiska a tak kde je vacsina cudzincov nemaju problem. Nechut nemeckych obchodnikov brat karty koli % poplatkom viedla az k tomu ze plno z nich neberie ziadne karty alebo len miestne EC (electronic cash) karty. Velakrat som musel platit v hotovosti. Kedze som s tym pocital zobral som si velku hotovost. Co ma vsak tesilo je ze mna uz nikto neodieral na vymennych kurzoch. Ked som za hotel v Mnichove zaplatil 107 € na kreditke som mal 107 € a vyuctovali mi 107 €. Clenstvo v Eurozone ma aj vyhody :o)
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 15.10.09, 09:38:51Je to tak - teď jsem na to koukal, platil jsem přes PayPal v $ (spřaženo s kartou mBank) a dostal jsem se s kurzem na Kč 18.33 Kč. Je to asi hloupá otázka, ale nemůže to být tím, že oni to převádí takto $ → € → Kč? Takže je pak ten kurz tak nezajímavý?
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 15.10.09, 09:47:15Porovnával jsem takto přepočet kurzů na svých účtech u mBank a KB. Oba se víceméně schodovaly. Rozhodně souhlasím s Radkem ohledně nutnosti více platebních karet od více bank. Ne-akceptace české karty v zahraničí je ale doména snad naprosto všech bank (moje zkušenost: mBank, KB, ČSOB, spořka, britský NatWest).
odpověz na tento komentář karma: 1 Thursday, 15.10.09, 09:55:45problém je, pokud neplatíte v Eurozoně, tak se k přepočtu např z $ --> EUR --> CZE připočítává 2% za konverzi měn (ten poplatek strhává VISA mBank, která to strhne Vám)
viz. otazky a odpovědi na mbank.cz
"Jaký kurs je použit při zahraničních transakcích?
Platíte-li Eury, je použit pro převod na koruny kurz Deviza prodej podle aktuálního Kurzovního lístku. Platby v jiných měnách jsou převedeny na Euro kurzem společnosti Visa a následně z Eur na české koruny (jako výše). Převod mnoha světových měn najdete na jejich stránce Exchange Rates. Při převodu může být použit kurz zahrnující max. 2% "crossborder fee" za účelem pokrytí konverze měn"
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval toka — #6
karma: 0 Thursday, 15.10.09, 10:38:20odpovídá na daba — #5 Takže tak nějak jsem se to domníval správně :-)
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 15.10.09, 10:48:47Pokial som vedel tak Visa ma hlavnu zuctovaciu menu USD. Teda prepocet by mal byt USD-CZK bez prepocitavania na EUR. Naopak Mastercard ma zuctovaciu menu EUR. Pri Visa kartach mi teda pripada zbytocne prepocitavanie cez EUR jedine ze je to dobra vyhovorka na osklbavanie klientov. Podstatne by to malo byt len ked clovek nakupuje v uplne inej mene napriklad v kunach v Chorvatsku.
Visa:
odpověz na tento komentář karma: 1 Thursday, 15.10.09, 11:23:34HRK-USD-CZK
Mastercard:
HRK-EUR-CZK
Nemožno očakávať od banky, ktorá je zameraná na najnižšie poplatky, najkvalitnejšie služby. Takisto, ako nemôžete očakávať od low-cost aeroliniek super pohodlie a služby, ktoré sú inde samozrejmosťou, jednoducho si za ne treba priplatiť. mBank robí v podstate to isté, neponúka ľudom x-možností, ale len tie najzákladnejšie služby - vedenie účtu, platbu šekov cez IB a zopár výberov z bankomatu mesačne. Poznám x-ľudí, čo nenakupujú cez Ebay, do zahraničia chodia max. raz za rok a tým to stači.
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #9
karma: 0 Thursday, 15.10.09, 11:41:38odpovídá na PapekSVK — #8 většina bank v EU nevybírá poplatky za nic a služby mají excelentní. Takže to zjevně možné je.
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval vladan33 — #15
karma: 10 Thursday, 15.10.09, 12:03:58Já mBank používám už skoro 2 roky a naprostá spokojenost. 3 výběry z libovolného bankomatu měsíčně zdarma mi postačí a všechny příkazy stejně dělám přes net. Za tu dobu co u nich účet mám jsem nezaplatil ani korunu bance. Ideální účet pro běžného uživatele bankovního účtu. V dnešní době je veliký výběr a pokud někomu mBank nevyhovuje určitě najde vhodnější alternativu a věřím i zdarma.
odpověz na tento komentář karma: 1 Thursday, 15.10.09, 14:54:56P.S. pěkný titulek. vhodný do blesku ;)
Co se týče platby v USA- měl jsem s sebou debit karty od ČSOB-VISA a KB-EC/MC a s oběma byly na střídačku problémy. Základní věcí, kterou se člověk musí řídit, je odpovídat na otázku "credit or debit?" vždy credit. U evropské karty to nepozná rozdíl, ale povede se vám zaplatit prakticky vždy, narozdíl od debitních karet.
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 15.10.09, 17:02:06Pro ujasnění případných nejasností- je dobré prohlašovat, že i vaše evropská debitní karta je zaručeně kreditní :).
odpověz na tento komentář karma: 0 Thursday, 15.10.09, 17:03:01To je všeobecně známé, že mBank konvertuje pouze EUR » CZK. Pokud platíš v jiné měně, tak to konvertuje VISA na EUR podle svého kurzu. V tvém případě VISA: USD » EUR; mBank: EUR » CZK = stržení z účtu. Za konverzi si VISA strhává poplatek 2% z platby. Tento poplatek je lehce vyrovnám tím, že v zahraničí jsou výběru z bankomatu zdarma, ale mnohdy se to tak jako tak nevyplatí. mBank je dobrá banka pro použití v rámci ČR a pro výběry v eurozóně. Pokud člověk cestuje hodně do zahraničí je lepší si založit účet v nějaké německé či britské bance.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 16.10.09, 15:26:09O Mbank jsem psal neádvno u sebe na stránce. Nejde jen o špatné kurzy, ale celková podpora tj. úroveň obsluhy na Mlince nebo bezpečnosti Vašeho účtu. Ačkoliv nemám nejlevnější banku (KB) tak při mých cestách na Ukrajinu a do Velké Británie apod. jsem nikdy tak výrazně špatný kurz neměl oproti normě.
odpověz na tento komentář karma: 0 Friday, 16.10.09, 20:08:48odpovídá na Radek Hulán — #9 Může mi pa Hulán napsat , která většina bank v ČR nevybírá, žádné polatky za nic a za jakých podmínek? Rád se nechám poučit od odborníka. Děkuji V.Janda
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval blizzboz — #16
karma: -2 Sunday, 18.10.09, 01:41:35odpovídá na vladan33 — #15 on nepísal o väčšine bánk v ČR ale o väčšine bánk v EU
odpověz na tento komentář karma: 1 Sunday, 18.10.09, 18:24:16Radku, dobrej clanek na flameware:-). Ale ted po pravde, RB sice nabizi od mesicniho obratu 25k vedeni uctu zdarma, i tak ale stoji podani prikazu pres IB 3 koruny, coz je naprosto neakceptovatelny.
V cr je bohuzel situace, ktera vyzaduje, aby clovek vlastnil vice karet pro vice prilezitosti.
Osobne mam postovku - postziro zadarmo (visa electron) na kupovani letenek.
mBank - mKonto (debitka (Visa) na nakup po netu plus kreditka (Visa))
RB - sdilenej s pritelkyni (Master Card, Maestro).
Za tohle vsechno neplatim ani kacku a RB jeste dava kazdej mesic dvacku navic:-). Navic krom american express jsem karetne vybaven (treba v Rakousku Visou takrka nikde nezaplatite).
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #18
karma: 0 Monday, 19.10.09, 20:40:10odpovídá na pavliicek — #17 ten článek uvádí jen fakta, takže těžko flameware. Jinak při zaplacení US$ 500 z mBank mě to stojí jako 90x tříkorunový příkaz ;) A osobně nakupuji v US$ tak často, že mBank pro mě -je- nejdražší banka v ČR. Nemusí to být zrovna osobně, stačí zaplatit přes PayPal.
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval pavliicek — #19
karma: 10 Tuesday, 20.10.09, 12:27:47odpovídá na Radek Hulán — #18 Ano, souhlasim, uvadi fakta, ale tak, aby to vyvolalo senzaci (o kterou samozrejme v zajmu zvyseni poctu ctenaru jde).
A jak pisete, mBank pro me nejdrazsi banka v CR je. Takze by bylo vhodny ten clanek i tak napsat:-). Ono napriklad s tou rajfkou to taky ruzovy neni. Ano, zaplaceni US$ 500 stoji jako 90 x trikorunovy prikaz, ale napriklad vlozeni hotovosti na prepazce i u toho nejvyssiho (ne vip) uctu zaplati clovek 50 Kc, cimz uz se ten 90ti nasobek prikazu rychle krati.
Abych to shrnul, pro 90 procent lidi, kteri mBank pouzivaji je nejlevnejsi, za bezne veci (kupovani veci v zahranici (bohuzel) neni v beznem portfoliu sluzeb obcana CR) neplati opravdu ani korunu.
V cem se shodnem, ze je nutne mit vic uctu/karet , bez toho si cestu do zahranici opravdu predstavit nedovedu.
odpověz na tento komentář- na komentář reagoval Radek Hulán — #20
karma: -1 Wednesday, 21.10.09, 12:50:52odpovídá na pavliicek — #19 to není dobrý příklad, protože u mBank nemohu vložit hotovost vůbec (leda draho přes poštu složenkou, ztratit s tím mraky času, navíc to bude připsané až po pár dnech), navíc vložení hotovosti nestojí u RB
odpověz na tento komentář karma: 10 Wednesday, 21.10.09, 13:17:4550 Kčale 10 Kč. mBank je tedy i zde několikrát dražší.K tomu problému s neakceptováním karty mBank v zahraničí: může se to vzácně stát i v ČR, důvod je uveden na fóru mBanky. Zjednodušeně: otisk PINu není uložen na čipu karty, takže terminály musí být on-line, aby mohly PIN ověřit. Někdy ale PIN není třeba vůbec, třeba korunové částky, takže tam to třeba projde.
Ale mám informace, že od 1. 1. 2010 se to změní a karty půjde použít všude ;)
odpověz na tento komentář karma: 0 Wednesday, 21.10.09, 16:53:25mBank je pro obyčejné lidi, nabízí standartní služby zdarma, já jako běžný uživatel jsem s bankou naprosto spokojen, kartu nevyužívám. Poplatím vše co musím a víc nepotřebuju, zdarma.
odpověz na tento komentář karma: 0 Tuesday, 27.10.09, 02:09:01Wow, tak na tenhle článek jsem narazil náhodou a moc za něj dík ... v USD či GBP platím 80 % všech operací a když jsem si během pár vteřin spočítal kolik dám navíc bance za tyhle skryté poplatky, tak bych musel u ostatních bank mít asi diamantový účet :), každopádně díky článku měním banku, respektivě přibírám jednu do portfolia :D. Díky Radku
odpověz na tento komentář karma: 0 Wednesday, 04.11.09, 21:09:48Dobrý den, zajímá mně jak je to obráceně. Když já přijmu od někoho v USA přes PayPal platbu dejme tomu 10 USD, tak kolik vlastně mi na účet Mbank přijde? Také ve výše uvedeném přepočtu Visy z dolaru na euro a pak na koruny? Předem díky za odpověď, janny.
odpověz na tento komentář karma: 0 Monday, 09.11.09, 19:25:08