Tereza Pergnerová: kdo nic nedělá, nic nezkazí

MyEgo.cz

home foto blogy mywindows.cz kontakt

Tereza Pergnerová: kdo nic nedělá, nic nezkazí

frajerka Tereza

Tereza Pergnerová, pro hodně lidí sporná až negativní osoba („ta feťačka!“). Na jednu stranu toho strašně moc dokázala, na druhou stranu toho ale ještě více pokazila.

Osobně mám Terezu rád, a to nejenom proto, že je jako současná moderátorka VyVolených skutečně vynikající, řádově lepší než moderátor konkurenční reality-show Leoš Mareš. Hlavní důvod spočívá v tom, že to není obyčejná průměrná lenošná husa, jako drtivá většina lidí kolem. Nemám rád ty obyčejné průměrné lidi s obyčejným životem, kteří jsou celý život „ctnostní“ a bez jediného zaškobrtnutí, a zásadově odsuzují ostatní, co nějaký ten problém mají.

Tito lidé jsou totiž „ctností“ jen proto, že nestáli nikdy proti žádné skutečné výzvě. Nic velkého nikdy nedělali a nedokázali. Nic ve skutečnosti neumí. Nic neprožili a neprožijí. Prostě nudné masy.

Je nesmírně jednoduché nic nepokazit, pokud nic neděláte a nemáte kolem sebe žádná pokušení. Je skutečně snadné být „ctnostný“, pokud jste chlap, který ráno vstane, jde do fabriky, odpoledne si dá v hospodě 3 piva, a večer kouká na TV NOVA. A opakuje to desítky let po sobě. Nic víc nedělá. Je stejně tak snadné být „ctnostná“, pokud jste ženská, o kterou se do jejích 25 let starají rodiče, než vystuduje, potom se vdá, má pár dětí, a stará se o ni zase manžel.

Tito lidé nic neumí, nic nedokázali, ale přitom často jsou schopni mimořádně nenávistně odsuzovat jiné lidi, kteří konají, jednají a riskují, občas dobře, občas špatně. Živoucí mrtvola kritizující skutečný život?

Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Je to tedy dobrý člověk, ne?

Pokud třeba člověk vydělá desítky až stovky miliónů Kč, pozná desítky zemí celého světa, a milióny lidi v nich, může občas udělat věci, kterých později lituje. Nemá už totiž jen jednu možnost či cestu, ale stovky až tisíce cest. Nemá už jen černou a bílou, je mnohem více tolerantní, svobodný, ale třeba i marnivý či „úchylný“. Jen lidé, kteří nemají volbu a nemají kam uhnout mohou být snadno „ctnostní“. Nazývám tyto lidi živoucí mrtvoly. Průměrná primitivnost.

Je potřeba rozlišovat lidi, kteří dělají špatné věci vědomě a dlouhodobě, a je to základní součást jejich povahy, a lidi, kteří na „špatnou cestu“ jen skouzli, protože to byla jedna z tisíce možností, která se jim nabízela, a v tu chvíli je lákala. Průměrný člověk si toto ovšem nedokáže představit.

Tito lidé jsou po „uzdravení se“ mnohem lepšími lidmi než ti chlapi z fabrik a celý život vydržované ženské, jsou to bezvadní frajeři a frajerky, kteří poznali nejenom tisíce cest, ale i svoje meze. A naučili se je nepřekračovat, být moudřejší, tolerantní a vyrovnaní. A Tereza je taková.

Co tě nezabije, to tě totiž posílí!


Článek byl poprvé zveřejněn v 9/2005.


Komentáře

  1. 1 dENISM 25.01.07, 12:01:20
    FB

    Nevim jestli se nejedná o dežavi, ale mám takový pocit, že už jsem tu někdy něco takového četl. Nebo se pletu?

  2. 2 juneau 25.01.07, 12:01:33
    FB

    Taky mi bylo psaní o Tereze či Leoši jako o moderátorech RS v současnosti (resp přítomném čase) podezřelé a na dřívější článek o Tereze jsem si vzpomněl. Ne že by na tom záleželo, ale z meziřádků jsem nevyčetl, co tímto textem Radek sleduje... pravdu sice má, ale... proč nyní? Jaký měl důvod? :)

  3. 3 yderf 25.01.07, 12:01:34
    FB

    Dušan Mitana vo svojej knihe Hľadanie strateného autora daný výrok ešte dopĺňa - "Kto nič nerobí, nič nepokazí a preto si zaslúži odmenu". V jeho prípade išlo o kritiku komunizmu, no je smutné, ak sa ľudia pozerajú na druhých zle len kvôli ich minulým činom. Pokiaľ svoje činy ľutujú, tak ostatní nemajú právo im ich prehrešky vyčítať. Všetci sme len ľudia a robíme chyby - a to aj tie dva typy ľudí, ktoré si spomenul v článku. Sorry za mierne patetický príspevok.

  4. 4 Zelee 25.01.07, 12:01:38
    FB

    Tereza toho podle mne dokázala daleko víc, než si "obyčejný" člověk dokáže představit. Ono totiž být na vrcholu, potom spadnout až na samé dno, odrazit se od něho a vrátit se na svoji původní pozici (profesionálka každým coulem, matka a inteligentní bytost), to bych určitě sám nedokázal. Ona ano a přesto je to u spousty lidí jen "ta zazobaná feťačka"... Předveďte to, co ona a potom hoďte kamenem.

  5. 5 TJ 25.01.07, 12:01:47
    FB

    No, upřímně řečeno na to mám trochu odlišný názor. Souhlasím v podstatě s celým článkem, ale Terezu Pergnerovou neberu jako nějaký příklad osobnosti, která toho v životě hodně dokázala. Pro lidi, kteří na sobě usilovně pracují, jdou si životem po svém a dělají dobrá i špatná rozhodnutí, je typického něco mnohem jiného než pro ní. Pro mě je Tereza Pergnerová příkladem dětského úspěchu, velkých problémů a povedeného mediálního comebacku. Jinou hloubku v jejím příběhu nevidím. To nic nemění na tom, že se asi liší od masy "živých mrtvol", která je všudypřítomná, neúprosně a povrchně kritizující.

  6. 6 Lukas22 25.01.07, 02:01:44
    FB

    Nic proti Tereze, myslím že toho dokázala víc než dost a to v mnoha oblastech. Nicméně co se týče jejího moderování VV - především první řady, tak se mi jako přílišná profesionálka nejevila. Proč? Protože mi připadalo, že docela nadržovala svým favoritům a lidem co ji příliš nesedli naopak házela klacky pod nohy a k jejímu téměř mateřském chování k soutěžícím se radši vyjadřovat nebudu :)

  7. 7 Slonik 25.01.07, 07:01:04
    FB

    [2] Možná by stálo za to udělat jednou měsíčně "retro" článek typu "psal jsem před x lety". Jeho obsahem by mohl být "abstrakt" následovaný linkem na původní text. Myslím, že nejsem sám, kdo by si početl ;-)

  8. 8 Discogio 25.01.07, 07:01:09
    FB

    Ač se jedná o starší článek tak se rád vyjádřím.
    Pokuď člověk bere drogy 1x a vyléčí se...v pořádku, klopítnul jak říkáš...Ale pokuď se tento exces opakuje několikrát, navíc osoba, která má malé dítě, tak není něco v pořádku. U takového člověka je vidět nestabilita čili neschopnost zařadit se do "normálního" (co je normální ? pro každého zcela jistě něco jiného, ale všichni tzv. normální udržují alespoň ony základní pravidla a proto společnost netvoří chaos z jedinců jako T.P) života. Jinak co se týče tvého srovnání s Leošem Marešem, tak každý je jiný, čili se z tvé strany jedná pouze o preferenční názor. Každopádně oba dva jsou velmi pracovití jak jsi správně napsal u T.P. Co řící závěrem ? Člověk jako T.P. si zaslouží být odsuzována, prokázala několikrát, že není schopna se vypořádat se svými problémy, čili neobstála před výzvami života.Co se týče toho jestli něco velkého někdy dělala tak nevím co máš namysli...Moderování není pro mne žádná velká věc, ale i u mne se jedná pouze o preferenční záležitost. Někomu přijde velká věc moderování VV a někomu třeba udělat doktorát na vysoké škole ;) Každý máme jiný stupínek měření úspěchu. :)
    Poměrně rípavý komentář na T.P, ale čistě její osoba mne zajímá, dovolil jsem si jí hodnotit tedy jako člověka.

  9. 9 Discogio 25.01.07, 07:01:16
    FB

    Oprava:
    [11]...ale čistě její osoba mne NEzajímá, dovolil jsem si jí hodnotit tedy jako člověka.

  10. 10 Carlos 25.01.07, 07:01:21
    FB

    Mily Radku, ty si pripadas nejak nadprumerny, ze odsuzujes ony "prumerne" lidi?

  11. 11 dENISM 25.01.07, 07:01:52
    FB

    [2] Máš pravdu, já to ani nedočet, protože jsem po pár větách znal obsah:))
    [11] Taky preferuji jiné vzory. To, že někdo něco pos@re, a pak to žehlí, a pos. a žehlí a furt dokola, pro mě není důkazem výjimečnosti. Já se snažím, seč můžu držet rčení:
    Chybami se člověk učí, ale jen vůl svými vlastními:)

  12. 12 Libb 25.01.07, 08:01:05
    FB

    TP moc neznám, snad jen z dob, kdo moderovala Eso. Pak jsem TV přestal sledovat. Ale jen jednu poznámku k tomu chlapovi, který maká ve fabrice a živí ženu: on třeba neudělal nikoho nešťastným, naopak, celá jeho rodina může žít šťastný život. Může to samé říct o své rodině TP nebo všichni ti úspěšní? IMHO je cena za nezvládnutí "úspěchu" dost vysoká...

  13. 13 Bobesh 25.01.07, 09:01:01
    FB

    Myslím, že T.P. není třeba takhle glorifikovat. Není to holka, která udělala jeden chybný krok a pak se oklepala a šla dál. Laborovala s drogama docela dlouho a na "správnou cestu" jí přivedla v podstatě až hrozba odebrání dítěte...

    Ano, gratuluji jí, že se z toho dostala, není to lehký. Ale nechovám k ní za to žádný zvláštní obdiv. Na druhou stranu ani zášť, je to její život a byla to její rozhodnutí. A ve finále se sice možná "dokázala" vrátit, ovšem ten "Fanda z fabriky" může svým stereotypem lidem kolem sebe způsobit daleko více radosti a spokojenosti než T.P. svou "houpačkou".

    Je myslím spousta jiných způsobů jak vyniknout, než se profetovat až na dno a pak se se slávou vrátit...

  14. 14 Tom 25.01.07, 09:01:13
    FB

    Je to dobrý nápad, takhle "ohřívat" staré zajímavé články - a zrovna tenhle konkrétně je pro mě jedním z nejzajímavějších článků na Well.done, protože podněcuje k zamyšlení a přiměje člověka klást si otázky. Dalo by se k tomu hodně napsat, ale shnu to dvěma citáty z Bible - "Kdo je bez viny, ať první hodí kamenem." a "Nesuďte, abyste sami nebyli souzeni." A platí to na obě strany.
    Tentokrát mne však především zaujala věta "Tito lidé nic neumí, nic nedokázali..." v kontextu s větou "Pokud třeba člověk vydělá desítky až stovky miliónů Kč, pozná desítky zemí celého světa, a milióny lidi v nich..." Navozuje to totiž zajímavou filozofickou otázku. Co vlastně znamená oblíbená fráze "něco v životě dokázat"? Už delší dobu nad tím přemýšlím a dle mého v životě něco dokázal ten, po kom zbylo po smrti více, než jen hromada odpadků, který obohatil náš svět o něco nového... ale takových lidí bohužel mnoho není. A nejméně je jich mezi těmi, kteří zmíněnou frázi používají nejraději.

  15. 15 Aleš Bartoš 25.01.07, 09:01:26
    FB

    [15] V tom případě ti přeji krásnou průměrnost. Protože, člověk co se neumí poučit z vlastních chyb nikdy nikam nedojde, vždycky bude ty samé chyby opakovat pořád dokola.

  16. 16 nosi 25.01.07, 09:01:46
    FB

    Naprosto souhlasím, akorát ty to umíš lépe vystihnout :-).

    Nicméně na druhou stranu; co taková ženská s dvěma dětmi, která v jeden den přijde například o práci a manžel se jí zabil při nehodě? Není to dostatečná výzva? :-)

  17. 17 Zelee 25.01.07, 09:01:53
    FB

    [11]Čtu prosím dobře? Moderování že není žádná velká věc? Tady musím oponovat, je to dost tvrdá práce, na kterou hned tak někdo nemá. Vyžaduje dost velkou dávku inteligence, kreativity a v neposlední řadě odvahy. A to není dáno každému. Vím o čem mluvím, touto prací (ano, prací), jsem se kdysi dost úspěšně živil (a poznal, co znamená ubohá lidská závist, když jsem si za dvě hodiny vydělal víc, než dělník ve fabrice za týden).

  18. 18 dENISM 25.01.07, 09:01:58
    FB

    [19] Milý Aleši, děkuji za gratulaci. Např. v konzumaci tvrdých nealkoholových drog, jsem opravdu velmi průměrný občan ČR.

    Zdá se mi, že jsi nepochopil ani čárku mého komentáře. Ať žije trvaleudržitelnákráva:).
    Pokud reaguješ na mé rčení, kterého se snažím, seč můžu držet, budu ti ho muset vysvětlit. Vím, že český jazyk je obtížný a pochopení všech nuancí psaného textu není snadné.
    Znamená tedy: neopakuj chyby druhých, před rčením píšu že se snažím.

    Takže po lopatě pro nadprůměrného:) Aleše:
    snažím se neopakovat stejné chyby jako ti předemnou

  19. 19 Ursi 25.01.07, 10:01:06
    FB

    Nevím zda abstinující feťák pracující ve veřejných médiích má být nějak glorifikován. Jako produkční televize bych ji taky zaměstnal, přeci jen na určité druhy pořadu může být přínosem právě její rozporuplný život.
    A co se týká termínu "Průměrná primitivnost." tak soudím, že je asi každému jasné, že i kdyby měli všichni lidé o 50% vetší IQ pořád bude existovat průměr. A neexistovat onen průměr, tak se lidé pohybujících se v obou extrémech tak pěkně nepředvedou :-).
    Takže opírání se o "průměrné lidi" (průměrné čím?) mi přijde značně podprůměrné.
    Nakonec díky komu jsou ony hvězdy tak viditelné? Ano, ve výsledku díky jejich průměrné sledovanosti průměrnými lidmi a jejich průměrným penězům.

  20. 20 Tom 25.01.07, 10:01:16
    FB

    [23] Proč glorifikovat abstinujícího feťáka? Třeba proto, aby ti, kdo koketují s myšlenkou vyzkoušet fet věděli, co to dokáže a aby Ti, kdo už fetují viděli, že z toho existuje cesta ven. Neboť svědectví jediného člověka, který si tím prošel je cennější, než mentorování dvaceti učitelů či vychovatelů.

  21. 21 Ursi 25.01.07, 10:01:28
    FB

    [24] Tak to by pak chtělo dostat do vysílání ještě pár napravených vrahů a zlodějů.

  22. 22 Discogio 25.01.07, 10:01:38
    FB

    [21] Toto nezpochybňuji, se vším co jste vyjmenoval souhlasím. Moderování zcela jistě nemůže dělat každý, ale jak jsem již napsal del mých preferencí je dokázat moderovat méně než získat doktorát. Proto aby mohl člověk dělat moderátor musí být povětšinou exhibicionistické povahy a extrovert čili to bývá vrozené. Nadruhou stranu šanci vystudovat a dosáhnout na onen doktorát mají všichni když pominu (vrozené vady či sociální aspekty). Dle této uváhy posuzuji své preference.

  23. 23 Bobesh 25.01.07, 11:01:10
    FB

    [24] Pár besed s těmi "vyléčenými" jsem absolvoval ještě v rámci přednášek na gymnáziu... Většinou šlo o lidi, co tam říkali srdceryvné historky, nicméně se pak se spolužáky dohadovali po přednášce stylem "fajn, pak si brnknem a zahulíme"... Takže efekt nic moc...

    Podle mě by spíš pomohly odstrašující příklady. Každého "drogového experimentátora" bych poslal povinně na brigádu třeba do Drop-inu, aby věděl, kam ta jeho "machrovinka" může vést...

    Navíc Tereza podle mě není typickým příkladem "masového" feťáka, jde spíš o holku, která trochu (trochu dost) nezvládla nával slávy...

  24. 24 fanky 25.01.07, 11:01:19
    FB

    Ačkoli jsem se zařekl, že už tento web nebudu již obšťastňovat svými komentáři, tento si neodpustím. Nechápu, jak někdo může "chválit" Terezu Pergnerovou, feťačka a ztroskotanec. Radek tady popisuje, že má rád lidi, kteří něco dělají, žijí. Znám taky takové, ale nemluví se o nich, jelikož to je škoda!!!! Velmi vzdělaní lidé, kteří procestovali půl světa, dělali vědecké expedice v Turkmenistánu, procestovali celé Rusko, objasňují vraždy pomocí forenzní entomologie, to také není obyčejný život s lahváčem večer u růžové zahrady. Jelikož jsem z oboru, znám tyto lidi, ale veřejnost ne. Zeptám se, kdo znáte Blanku Říhovou? Tipuju, že ji zná mnohem méně lidí než Terezu Pergnerovou. O Blance Říhové byla teď reportáž na Nově, je to vědkyně, která možná objeví lék na rakovinu, má nejvyšší možné vzdělání a bere méně, než-li vydělal Radek za měsíc s AdSence. Ale co, její lék bude možná "pouze" léčit rakovinu. Taky neobyčejný život. Ale co feťačka Pergnerová? Viděl jsem v tenkrát, jak někoho zpovídala ve VV1 a ptala se ho navzdělání. On se styděl až na půdu, když z něj lezlo, že má jen základku. Na to Tereza odpověděla, nemáš se za co stydět, ja mám základní jen taky. Jak nemá? To je ostuda jak prase právě. Nechápu jak televize dává příklad mládeži tím, že propaguje nevzdělanou feťačku? Co to je za manýry, každého stavět do latě? Trosky vyzdvihovat a snažit se jim pomoci a úspěšné srážet, aby moc nevyčnívali...? Já vím, co to je za manýry - komunismus!!!! Navíc, co ona dokázala, není úplně zářivé. prostě dítě, s prošlapanou cestičkou od tatínka. Životní troska, která je dávána za vzor. Radku, to snad nemyslíte vážně? Vím, že jsem trochu odbočil a vím, co jste chtěl článkem říci, ale dávat jako příklad zrovna Terezku? ???

  25. 25 Libb 25.01.07, 12:01:11
    FB

    [21] ale v pohodě, to ti nikdo nebere, že moderování není sranda, a že to každý nezvládne. Debata jde ale o tom, jestli je život moderátora (obecně celebrity) plnější, lepší, šťastnější, než život obyčejného člověka. To, že za 2 hodiny vyděláš tolik, jako jiný za týden, je hezké. Ale: jsi šťastný? A jsi šťastný právě kvůli tomu, kolik jsi vydělal? A ten druhý je méně šťastný? Automaticky?
    Mimochodem, kolik hodin týdně jsi pracoval - vydělával?

  26. 26 Libb 25.01.07, 12:01:15
    FB

    [24] Já jen, aby si ti ještě nefetující, neřekli, že to klidně můžou zkusit, že se z toho dá v klidu dostat a ještě budou třeba slavní...
    To není nic proti TP, jen upozornění těm, kteří ji třeba slepě příliš glorifikují...

    P.S. Rado, nešlo by zařídit, aby když odešlu komentář buď moc brzo, nebo když špatně opíšu capcha, abych nepřišel o napsaný text? Dřív se tuším, po zpět, obnovil, teď se ztratí :-(

  27. 27 fanky 25.01.07, 12:01:59
    FB

    Radku vyjádříš se na tyto komentáře, jejichž argumenty tě ubili, že si s tímto článkem šlápl prostě vedle, nebo ve skrytu duše uznáš sice svoji chybu, ale vyjadřovat se nebudeš, jak často děláš, když nemáš protiargument, aby ses neshodil? Radku, byl to krok vedle, oživit tento článek, spíš bych ho smazal.

  28. 28 Radek Hulán 25.01.07, 01:01:02
    FB

    [32] ahoj "komunisto". Článek jsem napsal, protože je to můj názor a řady dalších lidí, a je mi lhostejné, že "stádo" 3 jiných lidí se na to dívá jinak. Proč máš takto komunistické myšlení? Proč bych měl mazat článek, když s ním 3 anonymové nesouhlasí? Ach jo...

    Totálně jsi se ztrapnil, svojí netolerancí a nenávistí...

  29. 29 fanky 25.01.07, 01:01:14
    FB

    [33] Pokud to pořád tak cítíte, že článek je správný, nechte si ho tady, do soukromého majetku si ostatně "můžete dávat co chcete". Jestli jsem se ztrapnil, nevím, osobně si to nemyslím, můžou posoudit i ostatní. Já tolerantní jsem nikde jsem nenapsal, že Terezu Pergnerovou nenávidím. Inu, ať posoudí i ostatní. To´T má reakce, přeji příjemný den.

  30. 30 Radek Hulán 25.01.07, 01:01:16
    FB

    [34] já osobně mám životních zkušeností tolik, že by to naplnilo životy minimálně 100 lidí. Každý máme jiné zkušenosti. A tyto moje zkušenosti mě vedou k napsání tohoto článku.

    Je mi jedno, že někde jej nechápe, že někdo má (zatím?) jiný pohled na svět. na světě jsou miliardy lidí, a každý máme jiný názor. Ale nebudu proto proboha mazat jeho komentář, pro jiný názor, jak navrhuješ ty s mým článkem.

    Tvoje reakce je mimořádně nezralá a "komunistická", podobní "nadšenci" byli před pár desítkami let největšími a nejhorlivějšími straníky, bojovali za "jedinou správnou věc". Snad ti to dojde, v čem jsi se pomýlil.

    Tento článek měl ve své původní podobě v 9/2005 jednu moc pěknou reakci, od člověka, co se pokusil v 18 letech o sebevraždu, a toto mu pomohlo, k pochopení, že existuje naděje. A nebyla to reakce jediná, řada lidí tento článek pochopila a obdivovala. Neoslavuje feťáky, ale říká, že pokud už člověk udělá velkou pitomost, jakoukoliv, není nikdy pozdě se z té díry dostat. A to je úžasně pozitivní věc.

  31. 31 fanky 25.01.07, 01:01:23
    FB

    [35] s komentáři, kde jsou otázky, proč nebo jak vybočujete z průměru nesouhlasím, jelikož vím (aspoň si myslím), že jste měl neprůměrný život plný zážitků, prožitků, ... Přeju vám to, ale jsou tu "lepší kandidáti" do vašeho článku. Když někdo udělá chybu, v pohodě, ať dostane příležitost jí napravit, ale když ji dělá opakovaně a trpí tím jeho blízcí, tak ho opěvovat rozhodně nehodlám. Ale věřím, vypadá to hezky takovýto altruismus a samaritánství. S tím smazáním článku to bylo možná unáhlené, ale chtěl jsem tím vyvolat diskusi, respektive vaši reakci..

  32. 32 fanky 25.01.07, 01:01:27
    FB

    [35] škoda, že nemohu aktualizovat svje kometáře, očividně jste tam připsal paragraf, který jsem neviděl, ano je to hezké, že to pomohlo jednomu člověku. Když to někomu pomůže se vyhrabat z potíží, je to dobré, avšak ten článek v tom případě měl být ten článek napsán trochu jinak, jinou formou.

  33. 33 Radek Hulán 25.01.07, 01:01:33
    FB

    [36] beru to jako tvoji omluvu za "unáhleně komunistickou reakci", a toto téma bych poprosil uzavřít ;)

  34. 34 fanky 25.01.07, 01:01:37
    FB

    [38] ještě ale dodám, nepřemýšlel jste, že by ale taky mohl tento článek někomu uškodit? viz komentář Libba (č. 30), možná to zní absurdně, ale pitomců pobýhá na světě dost

  35. 35 Bobesh 25.01.07, 01:01:43
    FB

    [30] Hm, docela souhlas. Věřím, že se najdou pitomci, co by si mohli říct, že fet je vlastně jen takový "výlet do neznáma" a když bude problém, tak je pošlou na takovej ostřejší "pionýrák", kde je z toho vysekaji... Takže vlastně pohoda...

    Vůbec si myslím, že poslední dobou se pod záminkou "osvěty" snaží někteří popularizátoři drogové problematiky dělat "z velblouda komára", zejména pokud jde o drogy lehké. Mám známého lékaře a vedl jsem s ním na toto téma debatu. Vím, že asi trochu píchnu do vosího hnízda a spousta "příležitostných huličů" se mnou bude ostře nesouhlasit, ale marihuana je droga jako každá jiná a potvrdil mi víceméně názor, že rozhodně ne neškodná...

  36. 36 Tom 25.01.07, 01:01:59
    FB

    [40] S tímto názorem musím zcela souhlasit - v knize Modelkou v padesáti, v níž psycholog Jan Svoboda popisuje zajímavé případy ze své praxe (bližší popis této zajímavé knihy naleznete na adrese http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=5065... ) je popsán příběh mladé dívky, která to buď přehnala s marihuanou nebo na ni byla příliš citlivá - a droga ji absolutně narušila vnitřní vnímání času, takže nevěděla co bylo dřív, co potom, jestli uplynula hodina či den - a Janu Svobodovi trvalo dlouho, než ji z toho dostal. A to šlo "jen" o marihuanu.

  37. 37 Radek Hulán 25.01.07, 02:01:33
    FB

    [40] pánové, zanechte své paranoie v rozebírání "co by kdyby". Až budete dospělí a budete mít děti, budete jim zamlčovat, že existuje nůž, protože se s ním mohou pořezat? Ne? Chápu, že teenagery asi baví blábolit o "co by kdyby", ale už toho bylo dost. Konec s těmito bláboly, zase je tu jen hromada balastu...

  38. 38 Ola 25.01.07, 02:01:38
    FB

    Myslím, že vytahovat takto starý článek je zbytečné, když se občas stačí kouknout do archivu... Každopádně to těm "líným" (tím nemyslím Tebe, Radku) usnadní život :-)

  39. 39 Frtka 25.01.07, 02:01:53
    FB

    [42] Ne zamlčovat, ale rozhodně jim nebudu říkat, hele nůž, klidně se můžeš pořezat, vždyť tě pak doktoři dají dohromady. A poukazovat způsobem, "hele vždyť ona se pořezala několikrát a skoro nic jí to ve výsledku neudělalo a navíc se z toho krásně zotavila, to je ale příkladné chování, berme si jí za vzor", se asi moc nedá.

  40. 40 Radek Hulán 25.01.07, 02:01:57
    FB

    [44] a on to zde někdo říká? ;-) Četl jsi vůbec článek? Proč komentuješ něco, co nebylo řečeno? Proč si vymýšlíš?

  41. 41 Radek Hulán 25.01.07, 03:01:03
    FB

    [41] s tím, že i marihuana ovlivňuje souhlasím, různí lidí mají na různé látky odlišnou citlivost. Nicméně on ovlivňuje i nikotin, alkohol a další, legálně povolené drogy.

    Osobně jsem příznivce nerepresí, zakázané ovoce nejvíce chutná. V Amsterodamu si každý vyzkouší nějakou tu "trávu", a protože to není zakázané ovoce, zase toho nechá, a žije svůj normální život.

    Kdežto u nás to pubescent "pokoutně" kupuje na diskotéce či v barech, a provozuje to dál a dál, cítí se přitom "dospěle" a "alternativně"... Represe nic neřeší, jen způsobuje kriminalitu, protože lidi žene do ilegality, a je složitější vystoupit z oné ilegality, než přestat chodit do legálního Coffee Shopu. V "ilegalitě" těm dětem za chvíli nabídnou i něco ostřejšího, takže legální dostupnost měkkých drog je naopak pro společnost přínosnější, než jejich snadná nelegální koupě..

    U nás nemáme prohibici (alkoholu), jen pro měkké drogy je pár lidí pro tvrdý postup, i když objektivně nefunguje.

  42. 42 Lolek 25.01.07, 03:01:13
    FB

    Respektuju to, že každý má jiný názor, ale podle mě je Leoš borec!

  43. 43 Kdet 25.01.07, 03:01:37
    FB

    S polovinou článku bych souhlasil, sice nečtu bulvár a české reality show sem úspěšně ignoraoval, ale pokud se Tereza Pergnerová vypracovala tam kde je sama (nebo aspoň z velké části), tak zaslouží uznání za svou práci a je mi jedno, co dělá v osobním životě.

    Druhá polovina o obyčejných lidech se mi hrubě nelíbí. Pro tebe se člověk co nevydělává miliony a neprocestoval svět ubohý průměr. Nevidíš to, že spousta lidí po 40 let neměla šanci bez protekce a vlezdopr... nic dokázat ani se nikam dostat. Navíc za každým úspěchem nestojí jen jeden člověk, ale vždy je jich víc v pozadí. Třeba fotbalista typu Pavel Nedvěd by nikdy nic nedokázal bez trenéra žáčků který ho našel a přitom jeho jméno prakticky nikdo nezná, přitom jsou to stovky hodin práce. Prostě "průměrný" lidi si nezaslouží odsuzovat, stejně jako si nezaslouží odsuzovat lidi co v životě udělali chyby (drogy atd.).

  44. 44 Bobesh 25.01.07, 03:01:54
    FB

    [42] OK je vidět, že máme na věc dost odlišné názory a nemá smysl se tu dohadovat, podobné debaty vedli už jiní a dobrali se taktéž k prdu, jsou to dva přístupy a ani jeden nefunguje tak jak by si jeho zastánci představovali...

    Jinak s tím teenagerem ale LOL, tak už mi dlouho nikdo neřekl, je fakt, že se mi včera udělal po x letech zase "beďar" :-)

  45. 45 Zelee 25.01.07, 04:01:08
    FB

    [29]Byl jsem šťastný z toho, že dělám právě to, co jsem dělal. V začátcích jsem to totiž dělal i zadarmo, ty peníze přišly až potom a v začátcích jich bylo dost málo. Ptáš se na hodiny. To bylo to poslední, co mě zajímalo, ale průměr tak 12 hodin/týdně. O tom to ale není. Je to o radosti z toho, co člověk dělá, o tom, že to někomu něco dá a že má na co vzpomínat. A já nikdy nelitoval toho, co jsem udělal, litoval jsem jen toho, co jsem neudělal.

  46. 46 Honza 25.01.07, 04:01:12
    FB

    Ahoj.Jenomže mezi těmi lidmi co chodí do fabriky mohou být i inteligentní lidé, kteří nikoho nekritizují.Nevydělávají veliké peníze, ale třeba jediné co jim chybí je prostě odvaha pustit se do náročné cesty k vrcholu za svým snem.
    Jinak souhlasím s tím, že člověk by měl jít za svým snem byť je sebebláznivější a nevzdat to.V jeho okolí se jistě najde spousta lidí, která ho bude kritizovat a odrazovat, ale to jen proto, že nechtějí aby byl lepším člověkem než oni.Úspěšní lidé se neřídí zdravím rozumem ani nedělají to co od nich druzí očekávají.Už vůbec nekoukají na to jakou šanci mají, že toho cíle dosáhnou, ale jdou dopředu a bojují za splnění.
    Honza

  47. 47 Rado 25.01.07, 04:01:17
    FB

    Je tu viac ako 1000 clankov, vsetky som ich necital, ale tato uvaha je fakt perfektna a hlavne pravdiva. Chcelo by to dat aspon na mesiac do MHD a metra nech sa ludia zorientuju. :o)

  48. 48 Jiří 25.01.07, 04:01:36
    FB

    Lidé kteří jako vy žijí pochopí co jste chtěl článkem říci. Ti ostatní si z něj pouze vytáhnou osobu TP. Těm posílám jedno z mých oblíbených rčení:
    "Kdo se bojí s**e v koutě".

  49. 49 Radek Hulán 25.01.07, 04:01:42
    FB

    [49] já ale neodsuzuji "průměrný lid". Odsuzuji "průměrný lid", co uznává jen jednu svoji omezenou pravdu, a dívá se z patra na cokoliv odlišného, na jakoukoliv snahu. Těchto lidí je moc, a jsou to hrobaři velkých myšlenek.

  50. 50 Neprox 25.01.07, 05:01:27
    FB

    Líbila se mi ta narážka- "A sleduje TV NOVA", z toho lze vycítit, že máš na sledování jediného kanálu (Nova) stejný, nebo podobný názor jako já.

  51. 51 fremy 25.01.07, 05:01:39
    FB

    [2] Ano řipomínat si staré články je dobré. Obvykle se nikdo neohlíží na starší, byť kvalitní články. Btw, Terezku mám také rád, mnoho toho dokázala :)

  52. 52 bleach 25.01.07, 06:01:30
    FB

    Jo, plně souhlasím. tereza Pergnerová je skvělá osobnost, a určitě je dost chytrá. Jinak pak ten text o obecných věcech je mi také blízký. Myslím, že je lepší dostat se do maléru, než žít celý život jen "slušně" a usedle. Takoví lidé nejsou vůbec temperamentí.

  53. 53 Ursi 25.01.07, 09:01:05
    FB

    [55] Tak teď nevím zda nemluvíš o sobě, Ale to bych nečekal. I když to tak těm s IQ nad 150 určitě může připadat :-).

  54. 54 Dawe 25.01.07, 10:01:55
    FB

    Terezu Pergnerovou mám také velmi rád, i přes její problémy, velmi se divím, že jsi o ní napsal, tímto způsobem..

  55. 55 Jirka Pech 26.01.07, 03:01:42
    FB

    Ahoj Radku, pokud recykluješ články, co recyklovat i komentáře? A když už budeš recyklovat komentáře, proč do toho nevložit nápad?

    Mě by retrospektivně skutečně zajímalo, co jsem pod tento článek onehdá napsal a myslím, že by bylo zajímavé sledovat vývoj názorů čtenářů jako celku. K tomu by samozřejmě bylo potřeba původní komentáře zobrazit až třeba následující den odděleně od ostatních.

    Napsal jsem před rokem a Psali jste před rokem by byla podle mě zajímavá sonda.

    PS: Tvůj web v posledních dnech velmi výrazně zpomalil.

  56. 56 cbt 30.01.07, 10:01:05
    FB

    Zdrawim,

    osobně na mě článek působí dojmem, že když mi dochází nápady tak tam "šoupnu" něco starého. Takže to pak ani nečtu a téměř bych to mohl považovat za SPAM. Ale je to tvůj blog a "tvoji" lidé.

    Terezu beru jako menší zázrak. Znám několik lidí, který by měli v základu stejný příběh a dnes jsou hodně vysoko. Je zajimavé, že někteří svoji minulost popírají a někteří naopak či dokonce díky šáhnutí na dno si uvědomily "smysl života".

    Dále nechapu proč furt zdůrazňuješ svojí nadřazenost, politický směr a opovrhuješ lidma okolo tebe. Myslíš si, že snad člověk s platem třeba 9.000,- je "hloupější" než ty a naopak. Mýliš se. Je to relativní zrovna tak jako tvůj blog. Ač nesdílím některé tvoje názory (ale s iPHONE si mě potěšil) tak tvůj blog naštěvuji, jelikož rád sleduji novinky a chci mít obecný přehled. S pozdravem ...